ok, ik gooi er maar eens een bump tegenaan omdat ik denk dat iemand nog iets zou kunnen hebben aan deze informatie..
Mijn vriendin had onlangs ook dit probleem, toen ben ik wat gaan rondneuzen hier en daar, en niets hielp. Het lag niet aan de software (webmessenger gaf ook het probleem), de verbinding (op andere locaties was het probleem er nog steeds), de instellingen, etc. Ook het verwijderen en opnieuw toevoegen van contacten had geen zin. De problemen hielden zich al ruim 4 dagen aan, dus ik besloot om drastische maatregelen te ondernemen.
Wat ik toen gedaan heb, en wat wel hielp is het volgende:
Eerst heb ik de contactpersonen opgeslagen in een bestand via "contactpersonen" > "contactpersonenlijst opslaan". Via
http://www.passport.net kan je inloggen op accountservices. Ik heb daar het betreffende msn passpoort (adres@gmail.com) verwijderd uit de database (das even zoeken tussen de vele menus en submenus, maar het kan wel). Na bevestigen heb ik op diezelfde site de account opnieuw aangemaakt met hetzelfde adres, gevalideerd en de contactpersonen weer toegevoegd.
Een beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Ik hoop dat iemand hier nog ooit iets aan heeft zodat ik niet voor nop topics ben gaan bumpen.
BTW: Let wel op dat alle diensten die je via de msn passportservice gebruikt verdwijnen. Dus ook msn spaces/profielen/etc. Deze zijn niet te backuppen.