[MSN] Niet online al ben ik dat wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 20:53
Sinds een paar dagen heb ik een vaag verschijnsel met MSN 7.5 (7.5.0311), want mensen zien mij namelijk niet meer online terwijl ik dat wel degelijk ben. 8)7 Praten kan ik ook tegen hun, maar ik moet dan wel het gesprek beginnen.

Wat zou dit kunnen zijn? Hiervoor nooit problemen gehad... niks bijzonder gebeurd in de tussentijd met nieuwe software/instellingen. Iemand enig idee?

Herinstallatie van MSN al geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door BeZaX op 04-12-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:42
Ik herken het probleem bij een kennis. heb jij toevallig ook norton als firewall draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door Pwigle op 04-12-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77892

Klasgenoot van me ook last van. Geen idee waarom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Firewall op me modem (Wanadoo LiveBox) en de ingebouwde firewall van Windows XP Pro, maar die gebruik ik al maanden. Niks bijzonders mee gebeurd. Gaat dus ook niet op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Iemand nog enig idee want het is nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Men zus heeft hier hetzelfde probleem, volgens mij is dit een bug?

Ik denk ook dat ze wat problemen hebben met hun servers ofzo, want aanmelden lukt ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 14:22
Heb het hier ook.

Zelf gebruik ik Trillian en ik zie iemand met MSN 7.5 niet online komen.
Als hij mij een bericht stuurt krijg ik wel een berichtje onderin maar zie hem niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 21:47

Animal_X

Rodin

Ik heb het ook!! En een paar vrienden van me ook.... Dit is echt een zwaar irritante bug die er sinds 7.5 in zit.... :(

-> Edit: Ik heb het probleem overigens ook met "windows Messengers", dus het probleem zal wel bij Microsoft liggen...

[ Voor 34% gewijzigd door Animal_X op 06-12-2005 01:02 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Okee dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 08:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Probeer anders de windows messenger es weg te halen. Ik heb hetzelfde wel eens, en dan blijkt deze plots zichzelf weer te hebben geïnstalleerd nadat ik bij een update niet goed heb opgelet.

Knip en plak onderstaand in run/uitvoeren en klik op "ok":

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Deze lijkt dan nl. op de achtergrond te draaien zonder dat je er iets mee kan. Herkenbaar aan de melding rechts onderin die aangeeft dat je al bent aangemeld of dat je word afgemeld als je MSN gewoon start.

[ Voor 26% gewijzigd door makkie ;) op 06-12-2005 10:26 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:25
Ik heb hetzelfde, zowel op mijn stage als thuis. Ik herken twee symptomen:
- offline terwijl je wel met mensen kunt babbelen
- online, mensen kunnen geen gesprek met je beginnen, maar zodra jij tegen de personen begint te babbelen kunnen ze wel met je praten

Versie 7.5 (7.5.0311), weet firewall config hier niet. Blijkbaar ligt het daar ook niet aan, omdat ik het op verschillende locaties heb.

Switch tijdelijk maar even naar Windows Messenger 4.7, nooit problemen mee gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Pred op 06-12-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 21:47

Animal_X

Rodin

DropDeadGorgeous schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:24:
Probeer anders de windows messenger es weg te halen. Ik heb hetzelfde wel eens, en dan blijkt deze plots zichzelf weer te hebben geïnstalleerd nadat ik bij een update niet goed heb opgelet.

Knip en plak onderstaand in run/uitvoeren en klik op "ok":

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Deze lijkt dan nl. op de achtergrond te draaien zonder dat je er iets mee kan. Herkenbaar aan de melding rechts onderin die aangeeft dat je al bent aangemeld of dat je word afgemeld als je MSN gewoon start.
He, verrek! Dat lijkt te werken! :D :D

[ Voor 65% gewijzigd door Animal_X op 06-12-2005 11:41 . Reden: Oops.. verkeerde gequote... ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Animal_X schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:31:
[...]

He, verrek! Dat lijkt te werken! :D :D
Serieus? Ook na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
@DropDeadGorgeous: Geprobeerd maar werkt helaas nog steeds niet. Ik ga maar eens terug naar MSN 7.0. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb het hier toegepast en hij heeft idd program files/messenger verwijderd, de msn versie die ik gebruikte om het probleem te omzeilen. Ben benieuwd of ik nu klachten krijg van contactpersonen over onbereikbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114757

Is MSN 7.5 geen beta-versie ? lijkt mij een bug idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ook al vaker gehad, bij mij sloeg Windows messenger elke keer aan en deze logde automatisch op de achtergrond in, dus misschien is dat de oorzaak? dat werkt dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mavvie op 06-12-2005 12:21 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88066

Ik heb last van hetzelfde probleem... Heb al vanalles geprobeerd, Trillian geïnstalleerd, die Windows Messenger die hierboven staat verwijderd, MSN zelf verwijderd etc. Maar kom geen stap verder - ik blijf offline staan bij anderen :S

Iemand nog andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Ik heb het probleem ook, maar alleen als ik mezelf aanmeld terwijl ik op "offline weergeven" sta. Meld ik mij aan met de status "online" dan heb ik geen problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 22:28

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Hier ook iemand met precies hetzelfde probleem, ik heb toen maar mijn msn eens een keer geupdate naar de nieuwste versie. ook msn plus er op er af anders aanmelden werkt allemaal voor geen meter.

wndows messenger is ook allang verwijderd hier dat kan het ook niet zijn. Ik heb geen idee waardoor het kom en hoe ik er weer vanaf kom.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 13:53
Hier exact hetzelfde, erg irritant. Ik kan mensen wel aanspreken maar heel veel zien mij niet, terwijl andere me wel online zien staan. Reinstal van msn werkt niet, msn6.2 ook niet, 4.6 niet....
DUs ik weet het niet meer :S, ik gebruik wel een gmail account?

Edit: ZOals DUCK al zei, gewoon online aanmelden en het is gefixt!!! hier iig wel!

[ Voor 15% gewijzigd door keesheid op 09-12-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb dit probleem ook, ik werk ook niet met een hotmail-account. Heb Windows Messenger al een lange tijd niet, en ik meld me gewoon online aan. Geen firewalls in de weg.. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door sjukke op 09-12-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 19:20

sjaak

un giorno credi

Wat ik heb gedaan, had er last van met 1 persoon die ik offline zag, hij was de enige die kon beginnen met chatten, msn plus gedeinstalleerd. Nu zie ik hem weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 114757 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:20:
Is MSN 7.5 geen beta-versie ? lijkt mij een bug idd.
Is het voor een aantal maanden al niet meer, nu is MSN Messenger (Ook wel Windows Live Messenger oid genaamt) 8 alweer in beta fase... :)

Maar voor zover ik weet, is dit een probleem aan de kant van MSN / MS, ik heb het ook gezien van de week, dat er iemand offline was, maar gewoon met me doorpraatte... :) So nothing to worry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van. Het lijkt idd wel sinds ik een keer met webmessenger heb aangemeld. Maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
GJ-tje schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:47:
[...]
Is het voor een aantal maanden al niet meer, nu is MSN Messenger (Ook wel Windows Live Messenger oid genaamt) 8 alweer in beta fase... :)

Maar voor zover ik weet, is dit een probleem aan de kant van MSN / MS, ik heb het ook gezien van de week, dat er iemand offline was, maar gewoon met me doorpraatte... :) So nothing to worry
Jij kutn alleen geen gesprekken met hem starten, hij staat wel gewoon als offline in je lijst. Heel raar, vrienden van me hebben het ook, maar hebben dit nog nooit eerder gehad, duurt soms een week, is het weer weg. Heb het zelf nog nooit gehad (*Jeroen klopt af :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier het zelfde probleem, ook valt vaak de verbinding weg en als ik dan weer probeer aan te melden dan krijg ik de mededeling dat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Denk overigens dat dat probleem door mn @msn.com adres komt...

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

contactpersonen exporteren naar bestand, iedereen handmatig verwijderen en vervolgens contactpersonen weer toevoegen via importeren. hiermee heb ik het opgelost destijds

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 10-12-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163751

Alle hierboven genoemde mogelijke oplossingen geprobeerd, zonder enig resultaat.
wij hebben hetzelfde probleem, mijn vriendin is online maar als ik een bericht stuur krijg ik de melding dat bericht niet verstuurd kan worden. ook wij gebruiken 7,5 zij heeft norton antivirus geen internet security of firewall.

meerdere malen verwijderd en geinstalleerd, wat ook niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
heb het ook net gehad, eens afmelden en weer aanmelden fixte het... maar ik heb mezelf in mijn lijst staan, en daar ben ik wel online...

edit: heb ontdekt dat het toch niet fixte door ff af te melden, maar als je update naar dit: http://g.msn.com/7MEEN_US...TALL_MSN_MESSENGER_DL.EXE , lijkt het wel ok (wel een engelse versie, maar who cares)

[ Voor 45% gewijzigd door Mayco op 04-01-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39773

Ook die link geprobeerd zonder resultaat. virus gescand adware verwijderd geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 21:34
Mijn gok is, aangezien het zo'n wijdverbreid probleem is (heb er zelf ook last van) bij veel versies en niemand echt een 100% waterdichte oplossing heeft, dat het probleem te maken heeft me de MSN 8 béta testen..of in ieder geval aan microsoft's kant zit.

/edit:
Ik heb ook dat als ik met bepaalde personen begin te praten, zij maar een bepaalde tijd met mij kunnen spreken zonder dat ik iets terug zeg, of dat er maar een bepaalde pauze moet komen. Daarna moet ik wéér iets zeggen alvorens zij kunnen reageren. Strontziek word ik hiervan :(

[ Voor 38% gewijzigd door Struikrover op 09-01-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135460

ok, ik gooi er maar eens een bump tegenaan omdat ik denk dat iemand nog iets zou kunnen hebben aan deze informatie..

Mijn vriendin had onlangs ook dit probleem, toen ben ik wat gaan rondneuzen hier en daar, en niets hielp. Het lag niet aan de software (webmessenger gaf ook het probleem), de verbinding (op andere locaties was het probleem er nog steeds), de instellingen, etc. Ook het verwijderen en opnieuw toevoegen van contacten had geen zin. De problemen hielden zich al ruim 4 dagen aan, dus ik besloot om drastische maatregelen te ondernemen.
Wat ik toen gedaan heb, en wat wel hielp is het volgende:

Eerst heb ik de contactpersonen opgeslagen in een bestand via "contactpersonen" > "contactpersonenlijst opslaan". Via http://www.passport.net kan je inloggen op accountservices. Ik heb daar het betreffende msn passpoort (adres@gmail.com) verwijderd uit de database (das even zoeken tussen de vele menus en submenus, maar het kan wel). Na bevestigen heb ik op diezelfde site de account opnieuw aangemaakt met hetzelfde adres, gevalideerd en de contactpersonen weer toegevoegd.

Een beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Ik hoop dat iemand hier nog ooit iets aan heeft zodat ik niet voor nop topics ben gaan bumpen.

BTW: Let wel op dat alle diensten die je via de msn passportservice gebruikt verdwijnen. Dus ook msn spaces/profielen/etc. Deze zijn niet te backuppen.
Pagina: 1