[RAID0] Windows XP install problemen

Pagina: 1
Acties:

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34
Heb het zelfde bericht ook in [OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8 gepost, aangezien het moederbord een Lanparty Ultra-D betreft.

Ik heb gister me 2 Western Digital 160Gb harde schijven binnengekregen, bedoelt voor een RAID0 opstelling. Heb ze aangesloten op SATApoortjes 1 & 2 op m`n Ultra-D en windows herkent ze ieder als een aparte schijf. Vervolgens striping array instellen in RAIDbios en driver installeren in huidige windows XP installatie, reboot, en hij ziet een werkende schijf van ~300Gb.

Maar nou is het de bedoeling dat ik hierop 2 partities maak, een van ~30Gb en een van ~270Gb. Op die van 30Gb zou windows moeten komen te staan. Maar als ik XP Pro ga installeren herkent hij geen schijven in RAID. Dus ik de driver die ik gebruikt heb bij installatie van de schijven onder m`n huidige windows XP Pro op een floppy gezet en deze dmv F6 geladen tijdens installatie van XP.

Vervolgens alleen maar BSOD`s als hij de partitiemanager gaat laden. Ik neem aan dat de driver dus niet juist is, maar welke driver moet ik dan hebben? De RAID driver van de website van DFI werkt ook niet.

De Ultra-D heeft volgens mij alleen nForce RAID, en geen Sillicon chip, die is alleen voor SLI-DR. De floppy meegeleverd bij het moederbord werkt ook niet helaas :(

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• The__Virus
  • Laatst online: 16:39
Tja de NForce-drivers zijn niet de beste drivers (ik heb het over de RAID en IDE-drivers) en geven veel meer problemen, waaronder dus ook BSOD's. Ben bang dat het puur aan die drivers ligt. Je kunt verschillende versies proberen door in het archief van NVidia te neuzen en daar alle NForce-drivers een keer proberen (alleen voor de IDE-drivers, de rest kun je wel de laatste drivers voor gebruiken! (m.u.v. Active Armor en NetwerkSuite, ook al problemen ;))) en dan kijken welke het (het beste) doet.

• magiel
Ik had wel al met de nieuwste versie dat ik op `Continue` kon drukken, met oudere drivers van de DFI site ging dat al niet.
Maar ik kan dus ook nForce drivers van nvidia.com downloaden? Zijn de drivers van DFI site niet beter geoptimaliseerd?

• The__Virus
  • Laatst online: 16:39
Nee, dat zijn gewoon standaard NVidia-drivers (hooguit de namen gemodificeerd ofzo) en meestal verouderd. Zelf gebruik ik op mijn Asus A8N SLI ook altijd NVidia-drivers. Dat Continue betekent dat het geen WHQL-versie is. Het betekent alleen maar dat het niet door Windows is getest, maar dat is totaal geen garantie of een driver nou stabiel is of niet. WHQL heb ik meer problemen mee gehad dan niet-WHQL ;). Dus daar moet je idd gewoon continue klikken.

• magiel
Oke, ik heb de oplossing gevonden :+, post hem hier voor mensen met zelfde probleem in de toekomst
offtopic:
wat zijn we weer aardig :P

check deze link even:
http://www.msfn.org/board...t=0&p=356029&#entry356029