Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 14-04-2007 21:54 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
w00t
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:44 ]
Weet niet of Global dit ook al had, maar in Sea is er nu ook een tussenhandelaar tegen scam. Eerst moeten beide partijen hun geld cq items bij de NPC afgeven, dan pas wordt de trade gedaan. Lijkt nog goed te werken ook
MapleStory will be going through a patch on Tuesday, April 17th.
The patch will last for approximately 5 hours, and users will not be able to access the game during that time.
<MapleStory Patch>
- Server : All Game Servers
- Time : Tuesday, April 17th, 11:00 pm ~ 4:00 am PST
(Wednesday, April 18th, 6:00 am ~ 11:00 am GMT)
The website will be available during the patch.
Thank you, and Happy Mapling!
-The MapleStory Staff-
Korean TOWN YEAHHHHGreetings, Maplers!
MapleStory Client ver. 0.37 is now live!
Explore the wonder and mysteries of Korean Folk Town!
Below is the overview of what’s in store for you:
< Game >
Server Enhancements:
- The number of Game Channels for all servers is now set at 19 for bandwidth efficiency and
a performance boost.
New Quests:
- Camila's Lost Letter
- Two Ways to Get to Korean Folk Town
- Korean Folk Town : Through the Sky
- Korean Folk Town : Through the Ocean
- Tae Gong's Love For His wife
- The Brothers' Stack of Rice1
- The Brothers' Stack of Rice2
- The Brothers' Stack of Rice3
- The Brothers' Stack of Rice4
- Brotherly Love
- The Lost Seed
- Opening Nolbu's Gourd
- Opening Hongbu's Gourd
- The Seed That Swallow Lost
- Preparing to Eliminate Goblins
- Eliminate Goblins
- Chil Sung's Roasted Pork
- Chil Nam's Buckwheat Paste
- Kong Ji's Rice Wine
- Retrieving the Storybook : Hongbu and Nolbu
- Retrieving the Storybook : Kong Ji and Pat Ji
- Retrieving the Storybook : Brotherly Love
- Retrieving the Storybook : The Goblin Tale
- Pot with a Hole
- Extracting Artemesia
- The Wooden Hoe That Snapped
- Tiger-Hunting
- Grandma Yeon's Pot
- The Storybook on Brotherly Love
- The Storybook on Kong Ji and Pat Ji
- The Storybook on Hongbu and Nolbu (Hongbu)
- The Storybook on Hongbu and Nolbu (Nolbu)
- The Storybook on the Goblin Story
- The Kids That Became the Sun and the Moon
- Retrieving the Storybook : The Kids That Became the Sun and the Moon
- The Storybook on The Kids That Became the Sun and the Moon storybook
- Mr. Shim's Request
- Retrieving the Storybook : Shim Chung
- The Storybook on Shim Chung
- The Fox Hunt
- The Story of Axes
- The Story of the Axes2
- The Story of the Axes3
- Retrieving the Storybook : The Story of Axes
- The Storybook on the Story of Axes
< NPC >
- Mr. Noh
- Bung's Mama
- Moki
- Dori
- Chumji
- Hongbu
- Nolbu
- Chil Nam
- Chil Nam's Haystack
- Grandma Yeon
- Kong Ji
- Chil Sung
- Chil Sung's Haystack
- Swallow
- Heanim
- Mr.Shim
< Monsters >
- Moon Bunny
- Hodori
- Samiho
- Hogul
- Blin
- Morphed Blin
< Items >
1) Cash Item
a. Top
Slime T-Shirt
Cherry Layered T
Pastel Layered Hooded Shirt
b. Cape
Blue G-Wing Jetpack
c. Gloves
Star Glove
d. Weapon
Blue Blazing Sword
Feather Scimitar
e. Hat
Slime Hat
Pink-Dotted Hairband
f. Etc
Cloud Ring
Bruise (Face Acc)
Enjoy the new content for MapleStory! Happy Mapling!
-The MapleStory Staff-
Wel 1 ch minder maar ja
Korean town is wel leuk, maar veel maps hebben te groot verschil aan mobs qua lvls (aantal chop ik 1 klap neer, andere kan ik niet eens raken).
Verwijderd
gms loopt achter op bepaalde dingen door de overname van Nexon (eerst was het wizet)
maar we hebben wel al Orbis PQ (die 51-70 is dus kan ik niet doen)
Zo in je mainchar is het alleen maar inv verspilling
☻/
/▌
/ \
Je gaat wel aardig hard, maar meso explosion krijg je pas op lvl71 ofzo?
Verwijderd
En ik lvl inderdaad op meso explosion!
Vrij duur, maar ik had meso explosion al op lvl 70 xD
Edit: Ben nu lvl 80, dus ga ff papalatus proberen xD
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 13:30 ]

weet iemand hier hoe proxy`s werken, zo spelen de eu mensen op dit moment weer door.
Ik weet zo snel niet hoe je een proxy voor een game gebruikt, zou wel via google op te zoeken zijn lijkt me.
☻/
/▌
/ \
edit: Hoor nu dat ze er weer iets tegen gaan doen, mogelijk dat het wordt teruggedraait.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 26-04-2007 13:31 ]
Ik heb nu een lvl 76 Fire mage ( ja, die levelen heeel langzaam ) met 3e job, en een 3e job is er niet eens op EU.
Proxy dingen vinden op google lukt niet echt.... zijn er hier nog mensen die op SEA spelen ?
Asiasoft is dus door wizzed verplicht onze isp`s te blokken om de markt te beschermen.
Verwijderd
Nu Europeese maplestory uit is weet ik het ook niet meer...
Maar ff googlen naar ip proxy en je probleem is zo opgelost
Misschien binnenkort, want nu is het echt saai daar jaREDFISH schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:59:
Is er nog iets te doen in folk town behalve 1000 quests? ik zie niet echt vette monsters.
@hieronder:
Ik weet niet zeker of er uitgebreid wordt, maar vaak beginnen ze met een paar maps en later wat meer. Maar misschien blijft dit wel zo, net als omega section, maar k-town is een grootte town. Daarom denk ik dat er wel nog iets bij komt.
[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 27-04-2007 12:33 ]
☻/
/▌
/ \
Maplestory is nu v0.38. Nu weer met maplebirthday weapons en GM-events en double xp/drop tijden.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Nou hoop van niet eh! Moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen in Europe versieVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:47:
Global maplestory wordt binnekort waarschijnlijk ook USA en Canada only!
Nu Europeese maplestory uit is weet ik het ook niet meer...
Maar ff googlen naar ip proxy en je probleem is zo opgelost

☻/
/▌
/ \
The 2x Exp Event will also take place during the weekends, with the same times for Saturday and Sunday (10 am ~ 12 pm (PST)/ 5 pm ~ 7 pm (GMT)).
Hunt well and play hard!
- The MapleStory Staff -
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ik speel maar af en toe, dus zo'n hoge lvl's heb ik nog niet. Als ik elke dag uren zou spelen zou het me ook gaan vervelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2007 13:04 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
tot er een nieuwe patch komt die WEL de moeite waard is...
Lees dit:
Greetings! As of May 23rd, 2007, MapleStory Global will no longer accept new users from the European region.
However, you can join MapleStory Europe and experience the one-of-a-kind gameplay MapleStory offers!
We apologize for the inconvenience. Thank you.
- Nexon America Staff -
Nog een reactie van mezelf:
Wat een onzin eigenlijk. Maple global is gemaakt voor global use. Ik hoop dat ze niet echt european gaan blocken later, want ik heb al vanaf de beta meegedaan. Ook hebben veel europeans er cash ingestoken.
[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 23-05-2007 16:05 . Reden: Vreemde zut=weg ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
dat je 150 geeft aan maple is je eigen ding maar het is net als stelen.. ze stelen je account gewoon.. je wordt een soort van gebanned.. op gesloten.. zonder reden.. =/ gaat nergens over dus.
Toch vanavond dan nog eens proberen, gisteren nog geprobeerd en lukte niet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:40:
ze zeggen dat MSea niet meer blockt...
En wat betreft dat 'stelen', veel succes maar je zit zo rond 0,0% kans. Daarbij wordt alleen je lokatie geblokkeerd, je account zelf is gewoon nog 100% toegankelijk. Ik ken tot heden geen enkele succesvolle zaak, veelal kost je meer geld dan dat het je opleverd (nee, je RBV ondersteunt ws dit niet
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2007 16:06 ]
Edit: ServerCheck
[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 23-05-2007 18:55 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Toen je voor Msea een account maakten moest je een geldig sofinummer o.i.d. uit azie hebben...
En aangezien niemand in nederland die heeft, zul jij wss een valse ingevuld hebben.
En als ze je daarvoor aan zouden klagen... dan weet ik ook niet hoeveel kans jij hebt dat je wint ><
Verwijderd
Dear Maplers,
With effect from 30th May 2007, 0930hrs (+8GMT), players from the following countries will no longer able to create new account in MapleSEA service. The affected countries are:
Albania, Andorra, Armenia, Austria, Azerbaijan, Belarus, Bosnia, Bulgarla, Canada, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, Greece, Hezegovina, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Kazakhstan, Latvia, Liechtenstein, Lthuania, Luxembourg, Macedonia, Malta, Moldova, Morocco, Portugal, Romania, Russian Federaton, San Marino, Slovak Republic, Switzerland, Tajikistan, Turkey, France & Spain and Ukraine.
Only Maplers from the above mentioned countries that have their accounts created before 30th May 2007, 0930hrs (+8GMT), are able to continue to play in MapleSEA service as usual.
The IP blocks will be imposed base on the regional licensing limitation and any inconvenience caused is deeply regretted. The block will be implemented to allow Maplers to enjoy the best of MapleStory and to benefit from localized activities and improved connectivity.
For those who cannot join us in MapleSEA, it is recommended to play MapleStory in their region.
MapleSEA will do its best to provide Maplers with most stabilized service.
- MapleSEA Administrator
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 14:41 ]

Heeft even geduurd maar nu heb ik hem eindelijk
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Heb jij dan nog iets interessants toe te voegen?
☻/
/▌
/ \
Het is de bedoeling dat Europeanen geen nieuwe accounts aan kunnen maken, dit houdt in dat jij je account gewoon zult behouden.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:52:
wil wel een weten waar ze zitten als ze me echt blokken meer dan 150 euries gespendeerd en dan alles in 1 keer weg.. =/,, kan je een goeie rechtzaak tegen overzetten met veel mensen als het even tegen zit,,
dat je 150 geeft aan maple is je eigen ding maar het is net als stelen.. ze stelen je account gewoon.. je wordt een soort van gebanned.. op gesloten.. zonder reden.. =/ gaat nergens over dus.
Als je de reacties leest die boven de reactie staat die je quote weet je ook waarover hij een reactie geeft. leuke zin zoGSoak schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:39:
[...]
Het is de bedoeling dat Europeanen geen nieuwe accounts aan kunnen maken, dit houdt in dat jij je account gewoon zult behouden.
Hij reageerde op de roddels over het helemaal blocken van european users zoals ze bij MSea even hebben gedaan. In principe willen ze dat alle european op MEurope gaan spelen.
☻/
/▌
/ \
Tja dat is een lastige discussie, want mensen hebben tijd in hun character gestoken (ik speel bijvoorbeeld vanaf het begin) en zullen hun character niet zo snel willen opgeven. Dan zijn er nog de mensen die NX-cash hebben gekocht.
Bovendien is het helemaal niet aantrekkelijk voor ons Europeanen om over te stappen naar EMS, want je moet opnieuw beginnen en er is geen 3'rd job. Alleen multiple XP voor ex-global members zou aantrekkelijk zijn, of een character-transfer maar dat zit er waarschijnlijk ook niet in.
Ik speel ook al vanaf oktober 2004. Ik heb al 1x opnieuw moeten beginnen omdat het van beta naar GMS ging. Als ze het blocken denk ik niet dat er een char transfer komt.GSoak schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:56:
Ah op die manier
Tja dat is een lastige discussie, want mensen hebben tijd in hun character gestoken (ik speel bijvoorbeeld vanaf het begin) en zullen hun character niet zo snel willen opgeven. Dan zijn er nog de mensen die NX-cash hebben gekocht.
Bovendien is het helemaal niet aantrekkelijk voor ons Europeanen om over te stappen naar EMS, want je moet opnieuw beginnen en er is geen 3'rd job. Alleen multiple XP voor ex-global members zou aantrekkelijk zijn, of een character-transfer maar dat zit er waarschijnlijk ook niet in.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Had wel een lvl 116 DK willen hebben.
@hieronder: Laat maar, ik heb wel genoeg aan m'n eige char. Hoopte dat het gratis was, tsja, ben een nederlander natuurlijk
[ Voor 45% gewijzigd door Kixtart op 06-06-2007 12:36 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:56 ]
Verwijderd
Linkje misschien?
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 11:17 ]
Verwijderd
Maar is het eigenlijk nog wel een game die groeiende is of neemt de community juist af?
Tegenwoordig een beetje af het nemen denk ik. Dit omdat er veel hackers zijn en ze langzaam mensen uit de global maplestory weren. De europe is nog klein en ik vind het juist niet leuk om puur en alleen met europeans te zitten of in het nederlands te gamen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:16:
Ik was een beetje lui.
Maar is het eigenlijk nog wel een game die groeiende is of neemt de community juist af?
Reactie op Jack-Venema.
Anders mail/PM je de moderator toch gewoon wat er mag en niet
☻/
/▌
/ \
Ik heb zelf ook geprobeerd om op EMS te beginnen, maar ben snel weer terug gegaan naar GMS scaniaKixtart schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:58:
[...]
Tegenwoordig een beetje af het nemen denk ik. Dit omdat er veel hackers zijn en ze langzaam mensen uit de global maplestory weren. De europe is nog klein en ik vind het juist niet leuk om puur en alleen met europeans te zitten of in het nederlands te gamen.
Reactie op Jack-Venema.
Anders mail/PM je de moderator toch gewoon wat er mag en niet
Deze tijd staat in het teken van Bannen dus de meeste hackers zijn al gebanned en uit de ranking gehaald.
En ik heb een kleine 20 - 30 nederlanders in me buddy list staan dus kan wel lekker nederlands zijn. Als je nog meer mensen wilt ontmoeten op EMS misschien dat er nog meer mensen zijn die op het DMC forum EMS spelen.
Wat ik me trouwens afvraag? Zijn er nog mensen die niet meer spelen en hun account maar laten verstoffen?
Want ik ben best wel geintresseerd in die accounts, Beter dan elke keer weer low lvl te beginnen.
Kan ik net zo goed iemand zijn/haar account overnemen.
[ Voor 12% gewijzigd door TrekDr0p op 11-06-2007 14:39 ]
Helaas kreeg ik telkens een connection error message bij het opstarten (maintenance ?)
Toen heb ik 'm uninstalled en opnieuw de .exe gedownload, maar deze nieuwe .exe is 500+ MB terwijl de oude 200zoveel MB was. Nu krijg ik elke keer 'not enough disk space on C:\' als ik 'm op F:\ installeer. Lekkere tempfile van een gieg willen ze daar neerplempen

In short: Heeft iemand de oude installer voor me ? Dan patch ik 'm na de install wel gewoon, want dit gaat echt nergens over.
Verwijderd
edit: mss ook wel, check dit: ftp://patch.mapleglobal.com/Maple/patch/patchdir
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 21:59 ]
Gaat lekker....
Verwijderd
Verwijderd
yay klein k*tdeel van zipangu, en amrio pq >_>Greetings, Maplers!
MapleStory Client ver. 0.39 is now live!
The all-new Amorian Party Quest is here! Married Couples are invited to brave the dangers of the Amorian Challenge
and the fearsome Geist Balrog!
Explore the Mushroom Temple! What secrets lie inside this mysterious new place?
Our in-game events include:
- Maple Summer Drop Event!
- Double Drop Event!
- Monster Cookout!
- GM Events!
- Independence Day Hat Drop!
- Cody’s BBQ!
Below is a brief overview of what’s in store for you:
< New Quests >
- The Amorian Challenge!
- Cody's BBQ 1 (8-29)
- Cody's BBQ 2 (30-69)
- Cody's BBQ 3 (70+)
...and much more!
< Monsters >
- Geist Balrog
- Indigo Eye
- Crystal Boar
- Magik Fierry
...and much more!
< Items >
1) In-game Items
- Entrance Ticket
- Lip Lock Key
- Geist Fang
- Magik Mirror Shard
- Wing Hammer
- Cupid Code Piece
- Charcoal
- BBQ Sauce
- Maple Raw Meat
...and much more!
2) Buff Items
- Onyx Apple
- Amorian Rice Cookie
- Victoria's Amorian Basket
- Crystalized Pineapple Chew
- Maple BBQ
- Maple Syrup
...and much more!
3) Equips
- Cecelia's Earrings
- Moonstar Earrings
- Celestial Earrings
- Amos' Royal Cape
- Amos' Spirit Cape
- The Legendary Elias Cape 1
- The Legendary Elias Cape 2
- The Legendary Elias Cape 3
- Cecelia Cloak 1
- Cecelia Cloak 2
- Cecelia Cloak 3
...and much more!
4) Cash Item
- 2x EXP Card (multiple variations)
- Shower Power
- Shower Package
- Summer Package I
- Love Knuckler
- Graduation Package
check out the Cash Shop!
Be sure to visit the website and participate in our web event as well:
- GM Blog!
Enjoy the new content for MapleStory! Happy Mapling!
- The MapleStory Staff -
Base.wz duurt gewoon lang, heb je wel genoeg geduld gehad?.KeN. schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:38:
Hmm ik heb een oude setup gevonden die wel goed installed, maar hij blijft nu dus hangen tijdens het patchen: [3/3] Creating: Base.wz
Gaat lekker....
☻/
/▌
/ \
Hmm ik ging er gewoon vanuit dat 'ie was vastgelopen.Kixtart schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:22:
[...]
Base.wz duurt gewoon lang, heb je wel genoeg geduld gehad?
Er gebeurde immers vrij weinig gedurende de 10 minuten die ik 'm had gegeven.
Progress-balkje loopt ook niet vol. Maar ik zal 't nog eens proberen
Verwijderd
Probeer het gewoon nog een keer opnieuw, en laat de computer niets anders doen als die patch.
Er was gisteren weer een nieuwe patch, mss dat je weer een nieuwe moete downloaden
zipangu is nu uit in gms lol
EDIT: Ik zit @ GMS trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 14-06-2007 16:45 ]
Verwijderd
Of gewoon effe de game opnieuw installeren

Vrees dat het geen MS meer voor mij wordt.. Herpartitioneren voor MS alleen ga ik niet riskeren.
EDIT: Toch maar Partition Magic zijn gang laten gaan en de reinstall met het patchen is gelukt.
Ik ga weer grinden
[ Voor 15% gewijzigd door Ken. op 15-06-2007 14:40 ]
Verwijderd
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem met Maplestory: na de patch versie 0.39 start maplestory bij mij niet meer op, als ik dubbel op het pictogram klik start hij niet op. Ik heb maplestory al opneiuw gedownload, ik heb systeem herstel gedaan. Ik weer niet meer wat ik kan doen.
Plz help
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Crash op 19-06-2007 20:37 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 16:02 ]
Verwijderd
Toon zelf eens wat meer inzet!
[ Voor 58% gewijzigd door Crash op 19-06-2007 20:38 ]
Verwijderd
Voor eigen inzet hoef je echt geen computernerd te zijn hoor

Dat je hier techvragen voorbij ziet komen wil nog niet zeggen dat het hoort en dat jij het ook vrolijk kan doen. Open dus even een topic in Spielerij - Problemen & Vragen dat voldoet aan de eisen indien je zelf je probleem niet op weet te lossen. In dit topic wil ik het niet zien, van niemand niet
[ Voor 77% gewijzigd door Crash op 20-06-2007 15:44 ]
Verwijderd
Maplestory is op het moment niets meer aan.. ik speel silkroad nu al 2 maanden en vind het veel leuker als maplestory.
show je gear eens in deze topic en probeer eens iets te starten.. deze topic hoort niet zo.... do*d te wezen.
Ik speel het nog steeds wel af en toe, dan blijft het nog leuk. Ben nu m'n sin het lvl'en (via nieuwste orbis pq), grotendeels via glitch. Al is dit een beetje grijs gebied of dit wel mag, maar er is nog geen notice over geweest en +/- 70% glitchpq'd daar.
[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 13-07-2007 09:42 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
mja verder ben ik gestopt met mijn lvl 82 CB, er zijn geen trainings plekken voor 8x CBs dus das vrij k**.
ik heb silkroad geprobeerd, ma da werkte nie bij mij =S alle servers zaten vol o.i.d.
Ik heb ook silkroad getest/gespeeld, maar dat probleem had ik ook steeds. Gewoon vaak proberen dan kom je er meestal wel in. Heb nu toch geen tijd om nieuwe game/char te maken, dus alleen nog af en toe maple.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:01:
kheb eerdergister een nieuwe char gemaakt, is nu lvl 25, maar ik ga em niet verder trainen want ik wil PQen met mijn broertje (hij is nu lvl 18 ofzo) kwas in 1 dag al lvl 22, terwijl ik niet eens de hele dag gespeeld had XD
mja verder ben ik gestopt met mijn lvl 82 CB, er zijn geen trainings plekken voor 8x CBs dus das vrij k**.
ik heb silkroad geprobeerd, ma da werkte nie bij mij =S alle servers zaten vol o.i.d.
☻/
/▌
/ \

Dat komt omdat hyperbody van groot belang is bij fullpq voor eigenlijk iedere job. (volgens mij voor clerics/priests nog het meeste. Dit later met trainen ook, want met hb kun je dan zonder magicguard een hit van een monster overleven en dit dan gewoon healen)SinergyX schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:52:
Ligt het aan mij of wil niemand een party met iets anders dan een spear(dragonknight) van de warriorsbij die Orbis PQ? Ik ben sword(page?) gegaan, gewoon 3x party voor me neus weg zien gaan voor een DK die net komt aanlopenDie DK's worden toch pas goed na 3rd job?
☻/
/▌
/ \
[PC] MapleStory - Deel 5
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.