Goedenavond GoT'ters. Ik heb vanmiddag een nieuwe videokaart mogen ontvangen (een AOpen Aeolus 6600GT om precies te zijn), echter na een krappe 5 minuten gaf deze de geest, althans dat denk ik. Het gaat te ver om dat specifieke probleem hier te vermelden, aangezien het dan aardig offtopic zal gaan. Ik ben tot een aantal conclusies gekomen, een van de conclusies is dat mijn voeding niet voldoende is, voor het nu zwaardere systeem. Mijn systeemspecs zijn hier te vinden (het is een lichtelijk aangepaste Packard Bell iXtreme H6305).
Ik heb hier op GoT en de rest van het wereldwijde web gezocht naar een lijst of meerdere lijsten waarin ik kan vinden hoeveel mijn systeem verbruikt in stress-situaties. Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn oude lijsten met daarin schattingen van systemen die niet erg op de mijne lijken. Daarom wil ik graag een tweaker hier vragen of mijn vermoeden klopt dat de voeding te weinig power levert. Ook zou ik willen vragen wat de gemiddelde en maximale belasting van mijn systeem zou zijn. Ik heb hier namelijk totaal geen zicht op, ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Indien er meer informatie gewenst is, hoor ik het graag.
Ik heb hier op GoT en de rest van het wereldwijde web gezocht naar een lijst of meerdere lijsten waarin ik kan vinden hoeveel mijn systeem verbruikt in stress-situaties. Het enige wat ik heb kunnen vinden zijn oude lijsten met daarin schattingen van systemen die niet erg op de mijne lijken. Daarom wil ik graag een tweaker hier vragen of mijn vermoeden klopt dat de voeding te weinig power levert. Ook zou ik willen vragen wat de gemiddelde en maximale belasting van mijn systeem zou zijn. Ik heb hier namelijk totaal geen zicht op, ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Indien er meer informatie gewenst is, hoor ik het graag.