[XP] Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
In de afgelopen paar weken is windows gecrashed met als gevolg dat ik opnieuw moest opstarten.
Echter, dit wilde hij niet meer. Met de repairfunctie op de schijf gekomen , om er vervolgens achter te komen dat de schijf leeg is :( Als laatste hoop heb ik steeds de schijf opnieuw geformatteerd en opnieuw windows geinstalleerd.. Dat wil zeggen tot gisteren. Nu ziet hij de schijf nogsteeds als ik hem wil installeren maar het controleren (in het blauwe installatiescherm) nekt hem ,en daarop gaat hij hangen. Gevolg. Heb nu niets aan de schijf......

Windows XP SP1 SP2 Pro (legaal)
nieuw A8V deluxe asus moederbord
nieuw amb athlon 64 3200+
nieuw 2 512 corsair geheugen
nieuw 250 gig sata maxtor 16mb harde schijf
oud xfx geforce 6600 gt
oud coolermaster real power 450.
n.b. niets is overgeklokt

Nu mijn vragen.
HOe kan het dat meerdere keren mijn windows corrupt raakt.
Wat kan ik doen om alsnog mijn schijf te redden (wordt herkend in bios)

graag help _/-\o_

Verwijderd

puntje 1 Windows schrijf je met slecht 1 "o" en er zitten nog een paar foutjes in die schrijfwijze.
puntje 2 je hdd is naar zijn grootje!
je kunt nog een keer proberen om in fdisk de partitie te verwijderen, opnieuw aan te maken, formateren, en bidden dat hij het blijft doen.
maar ik zou het risico niet willen nemen dat ik alle data een paar maandjes/half jaar later weer kwijt ben.
ligt er ook een beetje aan wat jij op de harde schijf hebt staan.
Succes
ps maakt je harde schijf ook geluidjes die je niet gewent bent, volg dan even deze link.
OM FAQ / Beleid

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 23:13 ]

Verwijderd

Lees Windows Operating Systems - Policy nog even door, het OS heet echt gewoon Windows. Ik pas je topictitel daarom ook even aan. Verder mis ik nog een beetje je eigen inzet, heb je bijvoorbeeld al eens een tooltje van Maxtor over de schijf heengehaald? Staan er foutmeldingen in je system event log?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klinkt als een brakke schijf. Misschien kun je nog wat data terug krijgen indien dit nodig is. Zie OM FAQ

Om na te gaan of je hd echt stuk is zijn er diverse tooltjes voor. Op de Ultimate BootCD zijn ze allemaal gebundeld.

p.s. Het is Windows en geen Windhoos!

[ Voor 27% gewijzigd door Noork op 02-12-2005 23:16 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
je had twee vragen
HOe kan het dat meerdere keren mijn windows corrupt raakt.
Wat kan ik doen om alsnog mijn schijf te redden (wordt herkend in bios)
chkdsk gebruikt voor diskcontrole? kijk ook [url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag] hier[/]
->bij fouten heb je een schijfprobleem

na meerdere keren formateren en XP eropzetten is het raadzaam om met een HD utility van de HD-fabrikant te testen (eventueel low level format)

gewaarwordingshorizon

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 08:18
Heb je nog een andere PC met SATA controller waarin je deze schijf aan zou kunnen sluiten?

Dan kun je kijken of ie wel of niet (naar behoren) werkt..

En tevens eventueel data recoveren..

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Pagina: 1