Ik ook.
Ik geloof niet in de kerstman(zie avatar). Puur voor de lol gemaakt. Wij geven ook geen cadeautjes met kerst.
mijn bewijs voor het bestaan van God:
- ik geloof dat Hij mij een visioen heeft laten zien
Ik zat in een dienst en zag ineens (zoals je iets kan zien in je gedachten, maar dan dat je daar totaal in opgaat en niet let op wat er door je ogen binnenkomt) een knalwitte kamer, ik begreep dat ik die kamer ben. ik liep er in rond , in mn witte kleren. Ik ging de kamer uit, en kwam terug met een soort olieachtige zwarte drap. Ik schaamde me voor die drap en bouwde een kast in de kamer. Ik verfde de kast knalwit en gooide daar de troep in. als ik de kast dichtdeed zag je helemaal niet dat er iets zat. Ik ging zo door, en de kast raakte steeds voller met drap. ik deed alsmaar fluitend alsof er niets aan de hand was.. Op een gegeven moment kwam God en zei tegen me dat Hij alles zag, zelfs als ik het in de kast deed... Ik moest heel hard huilen, ik viel op mn knieen. uiteindelijk deed ik de kast open.. al de zooi ging eruit, en de hele, ooit zo witte kamer, zat helemaal onder de troep. Ik schaamde me nog veel meer, en ik voelde me totaal ellendig.. maar toen gebeurde het: God brak de kast af en haalde de zooi weg, ik was weer wit.
mooie ervaring.
- ik geloof dat Hij telkens weer mensen op mn pad gooit
juist als ik iemand nodig heb krijg ik soms een telefoontje van iemand die wil weten hoe met me is. Ik krijg soms op 1 dag van twee mensen dezelfde bijbeltekst zovan: nou ik weet het niet maar ik dacht dat dit voor jouw was. tis meer dan eens voorgekomen dat als ik ergens heel erg mee zat iemand daar spontaan over begon of dat de preek van een (jeugd)dienst daar precies over ging.
Ik ben (beginnend)fotograaf "en op een festival kwam een gozer naar me toe: wil jij misschien filmen op het hoofdpodium?, dan krijg je ook gelijk een all areas pass" ik geloof dat God dit echt heeft gebruikt.
Ik krijg ook wel eens 2 dezelfde Bijbelteksten. Erg mooi. Vooral als je juist met dat onderwerp/die tekst heel erg bezig bent.
- Ik geloof dat Hij mij verandert heeft
vroeger was ik een heel druk mannetje, ik was me totaal niet bewust van de gevoelens van anderen en ik wist vaak niet hoe ik me moest gedragen, ik werd vrij erg gepest en had maar enkele vrienden. Ik geloof dat God mij geleidt heeft, in naar welke school ik ging, welke mensen ik daar ontmoette, en in welke situaties ik kwam. Ik veranderde, en ik ben nu (al zeg ik hetzelf) een heel sociale ondernemende jongen die niet de minste moeite heeft vrienden te maken en die geliefd is bij de mensen die me kennen...
Ik ben ook zeker veranderd. Ik was altijd al wel rustig. Ik ben ook veel socialer geworden. Meer omzien naar m'n medemens, ook allochtonen.
- ik geloof dat Hij vnalles om mij heen stuurt
Ik zie dingen gebeuren in mensen hun levens, in de organisatie van (jeugd)kerken, in financiele situaties, en in het nieuws bijvoorbeeld waarvan ik geloof dat God er de grote hand in heeft.
Inderdaad. Ook als ik zie hoe de kerk in landen als
China groeit. Juist een land waar zoveel vervolging en marteling is.
- Ik geloof dat Hij "terugknuffelt" als ik hem "knuffel" (aanbid, praat, liefheb)
Het maakt niet uit hoe ik me voel, maar als ik oprecht God bedank voor zijn grote liefde en Hem prijs voor wie (ik geloof dat) Hij is, dan voel ik me helemaal rustig worden. omdat ik geloof dat niets anders (geld, school, vrienden etc) er toe doen als ik bij Hem ben en met Hem leef.
God knuffelen. Beetje vreemde uitdrukking. Nooit eerder gehoord.(nofi)
Ik heb ook wel dat ik rustig word als ik bijvoorbeeld bid. Dat je alles een beetje van je af kan zetten. Heerlijk. Tegenwoordig moet je overal maar voor presteren en prestaties leveren. Voor God hoeft dat niet. Je hoeft je alleen maar aan Hem over te geven. Dat is soms best lastig. Dat merk ik zelf ook wel omdat je graag alles zelf in handen wilt houden.
- ik geloof dat Hij naar me luistert
Ik geloof dat als ik dingen "in Zijn hand leg" (aan Hem toevertrouw) Hij deze dingen neemt en ermee doet wat goed is voor mij. in bijvoorbeeld relaties, school, ruzie, geld. Ik geloof dat het niet goed is dingen te doen om mijzelf en merk dat als ik die kant op ga (met bijvoorbeeld fotografie) het ook minder fijn is en minder lekker gaat. als ik daarentegen tegen God zeg: "heer doe ermee wat U wilt, ik geloof dat U er het beste mee kan doen" dan komen er ineens kansen, opdrachten, modellen, contacten, mogelijkheden, vreugde en rust.
Juist, soms lijkt het of alle deuren dicht gaan en opent God een deur(die je soms zelf helemaal niet gezien had).
- Ik geloof dat God geneest:
Een kennis van mij is doof (en christen). Bij een dienst hebben we met veel mensen gebeden voor haar genezing, de dag daarop kon ze gedurende een hele dag horen, en heeft God haar duidelijk gemaakt dat het nog niet zover is maar dat Hij haar ooit permanent horend zal maken.
Bij ons in de kerk zit ook een gezin met een aantal kinderen. Een van deze kinderen had een aantal jaar terug een ziekte, ik dacht leukemie oid, die behoorlijk ernstig was. Op een gegeven moment konden de doktoren niets meer doen, ze vertelden de ouders dat ze maar mosten voorbereiden dat het kind binnen niet al te lange tijd zal sterven.
Toen is er in de kerk een gebedsbijeenkomst geweest. Niet lang daarna is het kind genezen.
ik besef dat een groot aantal van deze dingen verklaard kan worden door: "tsja toeval/ dat zie jij er maar in" (vandaar dat ik overal heb gezet: "Ik geloof dat") maar betekent dat dat God het niet gedaan kan hebben?
Ik denk niet dat er bewezen kan worden dat God bestaat, evenzo denk ik ook niet dat er bewezen kan worden dat God niet bestaat.
Als je echt in God gelooft komen de bewijzen vanzelf door van alles in het geloof, dingen in je omgeving die gebeuren. Tenminste zo ervaar ik dat.
nouwjah ik heb het gevoel alsof ik nog veel meer zou kunnen vertellen en dat zal ik zeker doen als mensen ingaan op mn post, zou je persoonlijker in willen gaan op de inhoud van deze post. dan vink het ook leuk om te mailen (mcklin@gmail.com)
anandus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:04:
[...]
Laat ik dit een wendinkje geven:
• Zien Christenen de God van de Talmud, de Veda's of de Qur'an als dezelfde God of als een andere God?
*
• Als ze het als een andere God zien,
waarom zien ze God dan als de God van de Bijbel en niet een van de andere geschriften?
Ik hoop dat ik hiermee niet teveel offtopic ga
* dus dan bedoel ik dus niet alleen de benaming, maar zien Christenen God, Jaweh, All'ah, Ishvara/Brahman, etc als dezelfde God, ongeacht de benaming?
Ik zie God en Jaweh als dezelfde God. Allah en andere goden niet. Ik heb nog nooit van mensen van andere geloven gehoord dat ze een persoonlijke ervaring of iets van God hebben gehad.
Een groot verschil tussen Joden en Christenen is dat Joden geloven dat Jezus nog moet komen en Christenen dat hij al teruggekomen is en eenmaal zal weerkomen.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)