Toon posts:

NEC ND-4550 / BenQ DW-1640

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen deze benq en een Nec.
Ik heb al verschillende tests gelezen op i-net, maar die zijn veelal van de voorgangers.
De Nec heeft als extra DVD-RAM, maar dit is voor mij geen must.
In de tests waren ze erg te spreken over de Nec, mede vanwege zijn goede lees- en schrijfsnelheid.
Maar nu lees ik ergens in een topic op GoT dat de Nec helemaal niet zon leesbeest is.

Qua prijs maken beide drives niet veel uit. Paar euries.

Wie helpt mij?

Verwijderd

Je kon volgens mij beter een LG nemen, die was beter dan beide Spelers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:46:
Je kon volgens mij beter een LG nemen, die was beter dan beide Spelers.
Over LG werd niet echt iets gezegd wat er bovenuit springt. In de computerzaak hadden ze het ook alleen over NEC en BenQ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:48:
[...]

Over LG werd niet echt iets gezegd wat er bovenuit springt. In de computerzaak hadden ze het ook alleen over NEC en BenQ..
Hierdoor heb ik 2x LG gekocht en die waren nog goedkoper ook :)

http://www.chip.de/artikel/c1_artikel_12835532.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:50 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou voor de NEC gaan, komen bijna altijd gemodde firmwares voor uit waarmee je bv weer extra speeds kan unlocken e.d.

Instagram / YouTube

Verwijderd

aramdin schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:50:
Ik zou voor de NEC gaan, komen bijna altijd gemodde firmwares voor uit waarmee je bv weer extra speeds kan unlocken e.d.
NEC was lastig leverbaar. En als het je daar niet om gaat :)

NEC is wel erg goed inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:52 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik weet niet hoe het zit met firmwares van LG en Benq, maar van NEC zijn er gewoon diverse verschillende gehackte waardoor de ondersteuning voor verschillende media stukken beter is.
Zelf heb ik een NEC3500, geflashed met een firmware van Liggy&Dee en nooit problemen gehad met de meest uiteenlopende dvd's (zelf gebruik ik altijd +R's van Verbatim of Plextor).
edit:

sneller typen dus.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-12-2005 10:54 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:54:
Ik weet niet hoe het zit met firmwares van LG en Benq, maar van NEC zijn er gewoon diverse verschillende gehackte waardoor de ondersteuning voor verschillende media stukken beter is.
Zelf heb ik een NEC3500, geflashed met een firmware van Liggy&Dee en nooit problemen gehad met de meest uiteenlopende dvd's (zelf gebruik ik altijd +R's van Verbatim of Plextor).
edit:

sneller typen dus.. :X
Uit die test die ik hierboven gaf bleek dat de LG eigenlijk geen problemen had met enige Disc :)

edit:

^^ Leer eens sneller typen joh ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:56 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:44

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:55:
[...]

Uit die test die ik hierboven gaf bleek dat de LG eigenlijk geen problemen had met enige Disc :)

edit:
^^ Leer eens sneller typen joh ;)
Op het moment misschien niet, maar hoe zit het met de updates van de firmware? Geeft LG regelmatig nieuwe uit of is het net zoals bij NEC dat er zelden updates uitkomen (en daarom zijn er voor de NEC diverse gehackte firmwares te downloaden waardoor ondersteuning voor nieuwere media ook geen problemen oplevert).
Kun je bij die LG ook de booktypesetting veranderen? (Toen ik de NEC3500 kocht kon dit nl. niet bij de LG concurrent ervan.) Ook heb ik niet zo''n geweldige ervaringen met LG cd-branders en dit heeft natuurlijk ook bijgedragen aan mijn keuze voor de NEC.
offtopic:
(Ik heb het artikel niet gelezen aangezien mijn duits enorm beroerd is..)
Zal dan nog maar eens een type cursus gaan doen.. ;(

@mrnoordhoff: het is niet echt de bedoeling dat je én een nieuw topic aanmaakt én een oud topic kicked die beide over hetzelfde gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-12-2005 11:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 07:14
Heb zelf vorige week de NEC 3550A gekocht, dit omdat ik het DVD-RAM niet gebruik en deze dan weer iets goedkoper was. Deze drive werd mij verteld is hetzelfde als de 4550 alleen miste hij de RAM functie. Deze brander werkt perfect en heb niets te klagen.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Verwijderd

Topicstarter
@mrnoordhoff: het is niet echt de bedoeling dat je én een nieuw topic aanmaakt én een oud topic kicked die beide over hetzelfde gaan.[/quote]

Dat andere topic was al vrij oud en stond niet echt wat nuttigs in.
Ik dacht, als ik nu een nieuw topic opzet en ff alles uitleg komen er misschien wat verse reacties op :) Snappu?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 23:39
aramdin schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:50:
En de BenQ kan dit out-of-the-box met de standaard firmware icm het programma Qsuite van BenQ...
Ik heb zowel een Benq 1640 en een Nec 3500 en kan je de Benq van harte aanraden. Kijk anders een op het forum van CDfreaks, daar vind je veel uitgebreide info over beide drives.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
DVD-RAM is wel rete handig voor backups maken. Weet iemand waar je voordelig 9.4Gb schijfjes kan halen? (DVD-RAM). Heb op tweakers gekeken, maar er is vast wel iemand die een goedkoper adresje weet, liefst in NL.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ga voor de BenQ 1640, voordelen:
-geen getweakte firmware nodig (solidburn/overspeed)
-goede firmware support van BenQ
-standaard bitsetting
-brandt beter dan Nec (zowel op bekende als onbekende schijfjes)

"Soylent Green is people!"

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Neem maar eens een kijkje in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1073575 .
Zelf had ik ook verschillende tests gelezen alvorens de BenQ te kopen, maar toch heb ik op dit moment een miskoop gedaan. Het apparaat werkt werkelijk voor geen meter! Hopelijk zijn niet alle dw1640's zo....

Mijn Systeem.....

Verwijderd

Topicstarter
Voodooforever schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:59:
Zelf had ik ook verschillende tests gelezen alvorens de BenQ te kopen, maar toch heb ik op dit moment een miskoop gedaan. Het apparaat werkt werkelijk voor geen meter! Hopelijk zijn niet alle dw1640's zo....
Gelukkig ben ik voor NEC gegaan :)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Bollebout schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:26:
DVD-RAM is wel rete handig voor backups maken. Weet iemand waar je voordelig 9.4Gb schijfjes kan halen? (DVD-RAM). Heb op tweakers gekeken, maar er is vast wel iemand die een goedkoper adresje weet, liefst in NL.
Misschien hier: klik

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Voodooforever schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:59:
Verklaar eens nader!
Bij mij werkt ie wel voor 3 meter! :P

"Soylent Green is people!"

• ron_stultiens
GrrRon schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:41:
[...]

Verklaar eens nader!
Bij mij werkt ie wel voor 3 meter! :P
Ik kon mijn Verbatim 16x dvd+r schijfjes nog niet eens fatsoenlijk op 8x branden. De helft van de brandpogingen stranden dan in een grove schrijffout direct na de lead-in. Dat betekend dus daaaag leeg dvdtje :P En het lag zeker niet aan de gebruikte media want ik heb ook Ritek, Philips, Platinum en traxdata geprobeerd en met geen van deze schijfjes kreeg ik goede brandresultaten. |:(

Mijn Systeem.....

• ron_stultiens
Heb de brander dus rma gestuurd en heb er inmiddels een Nec nd-4550A voor terug gekregen. Deze werkt gewoon perfect, zoals het ook zou moeten. Ben weer tevreden. Het kan best zijn dat de BenQ een goed apparaat is, en het exemplaar wat ik er van had een rotte appel was. Kga in de toekomst DVD-ram ook maar eens uitproberen. Is een ideaal backup medium! :)

Mijn Systeem.....

Pagina: 1