Toon posts:

windows xp pro vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een nieuwe videokaart en moederboard maar ik heb net alles klaar op deze installatie kan ik gewoon de moederboard en videokaart omswitchen en de drivers ervoor installeren zonder een format of moet alles eraf en weer opnieuw gedaan worden ?

zo ja hoe kan ik dan mijn berichten die ik heb in mijn e mail saven ? AUB _/-\o_

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
De videokaart kan je overswitchen MITS je eerst de oude deinstalleerd, dan de nieuwe kaart er in zet en daarvan de drivers installeerd. Het moederbord is NIET zomaar te switchen, dit zal XP om zeep helpen. Hiervoor zal je toch echt aan een verse installatie van XP moeten beginnen.

Verder is wat meer informatie en een beetje zelf inzet ook niet te veel gevraagd...

[ Voor 14% gewijzigd door Lawrentium op 02-12-2005 09:54 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
ik zou alles opnieuw installeren, ook al is er een kleine kans dat het wel werkt met het nieuwe moederbord. Om je e-mails te bewaren zijn er diverse mogelijkheden, afhankelijk van je mailprogramma. Op internet is hier genoeg over te vinden.

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Inderdaad als je je MOBO veranderd moet je wel windows op nieuw installeren.
Het is zo omdat je aandrijfing ( dus je mobo ) totaal veranderd windows dit echt niet accepteerd.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 11:24
Wat ik zelf wel eens gedaan heb is mijn moederbord vervangen, daarna een windows install gestart.
Als je dan verder gaat dan zegt ie dat er al een XP installatie opstaat, dan kies je voor de reparatie optie. En dan installeert ie je hardware opnieuw.

Let wel dit is geen nette manier van installeren een schone installatie is beter.

There is no knowledge, that is not Power!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Je kan in ieder geval je berichten saven dmv exporteren in Outlook (Express).

Gewoon in .pst bestand opslaan. Bij je nieuwe installatie ( ;) ) kan je alles weer importeren.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ok cool zal dat gelijk even doen de mails opslaan aangezien ik het geheugen heb als een zeef lol

mag ik misschien vragen wat u bedoeld met meer informatie ? en zelf inzet ?

het enige dat ikzelf weet is dat ik van agp naar pcie toega maar wat het inhoud zo ik echt niet weten .en mijn systeem eisen staan onder mijn posts dus aub wat bedoeld u ? (Lawrentium bedoel ik )

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:55

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zelf inzet= Dat jij eerst dingen uitzoekt(probeert), voordat je de problemen hier dropt,

Zie ook DITTE!

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Lawrentium schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:51:
De videokaart kan je overswitchen MITS je eerst de oude deinstalleerd, dan de nieuwe kaart er in zet en daarvan de drivers installeerd. Het moederbord is NIET zomaar te switchen, dit zal XP om zeep helpen. Hiervoor zal je toch echt aan een verse installatie van XP moeten beginnen.

Verder is wat meer informatie en een beetje zelf inzet ook niet te veel gevraagd...
Absoluut waar.

PS: Het zou enigzins mogelijk zijn en ik heb het eens voor mekaar gekregen, maar de hoeveel verzette arbeid die hiervoor nodig is zal langer zijn dan die van een verse installatie. Waarom het vaak niet zomaar kan is het HAL bestand. De hardware abstraction layer; een laag tussen Windows en de hardware. Zoals ik al zei is het via omwegen wel te redden, maar als ik dat allemaal moet uitleggen zal de topic onleesbaar lang worden.

Mijn advies: installeer Windows XP even opnieuw en misschien kun je gelijk aan de gang met Nlite als je wilt of je kunt eens schoon ship maken en alles opnieuw partitioneren enzo. (zorg wel voor een complete back-up!)

Maar dit is toch basisstof? Wie het forum goed bijhoudt en weet hoe met de search om te gaan komt een stuk verder. Het is aan de admin om te bepalen of deze draad door gaat lopen of niet, daar bemoei ik me niet mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BBT,

In je topic mis ik een aantal zaken die toch wel belangrijk zijn. Ten eerste - je topic titel, als iedereen in Windows Operating Systems z'n topic zo zou omschrijven, zou ik per week een topic of 200 hebben met als topic titel "XP pro vraag".. Ik gok zelf dat dat niet echt bij zou dragen aan de leesbaarheid van Windows Operating Systems, dus misschien is het leuk als je probeert in je topic titel samen te vatten wat je vraag is / waar je topic over gaat. Let hierbij ook op de Windows Operating Systems Policy waarin we e.e.a. uitleggen over je topic titel :)

Daarnaast - op GoT is het verplicht dat je eerst probeert zelf je vraag te beantwoorden door bv. eens te zoeken op GoT en op Google. We zien dan ook graag dat je opneemt in je topic wat je zelf zoal geprobeerd hebt :)

Omdat je topic hier niet aan voldoet, ga ik het topic sluiten. Open gerust een nieuw topic als je er na bovenstaande info niet uit komt, maar let wel op dat je dan aan de hierboven genoemde eisen voldoet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.