Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audi A3 Speakers inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een A3 uit '99 en wil graag andere speakers inbouwen.
Klopt het dat je heel de panelen van de deuren moet verwijderen alvorens je de speakers kunt vervangen? En zo ja, iemand ervaring hoe? Ik zie slechts 2 schroeven aan de bovenkant, maar dit lijkt niet genoeg om het paneel los te krijgen. Heb gezocht op google etc maar kon niets van een soort van handleiding vinden.
Ik heb dezelfde vraag voor de achterpanelen (3 deurs) waar ook 2 speakers in kunnen.

Iemand suggesties of links?

Alvast bedankt.

Basement Bios ---- Exo-S

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik he eb geen verstand van de A3, daarom hier maar wat algemene kennis:

Pak een spiegeltje (of ga op de grond liggen) en bekijk de deuren eens vanaf een andere kant (de onderkant ;) )
Het zou best kunnen dat daar meer schroeven te vinden zijn.
Bij het hendeltje om de deur te openen zit vaak ook een dopje met daaronder een schroef, en de zwengel om de ramen te openen (ik neem aan dat je geen elektrische hebt) houdt ook wel wat vast.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik en mijn vader zijn reeds op de buik en rug gaan liggen, maar konden ook daar geen schroeven vinden. Verder bij de deurklink ook gekeken, maar ook daar geen kapje. Overigens wel elek. ramen.
Ik zou het eerlijk gezegd een beetje achterlijk vinden als die hele binnendeur eruit moet voor een simpele speaker. Maar voordat ik ga trekken aan mijn interieur eerst maar even informeren....

:P

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Misschien een stomme vraag (als onvrijwillig treinreiziger zou ik het graag eens van de andere kant meemaken) maar staat dit niet in de handleiding van je auto? In de meeste gevallen staat er zelfs in hoe je erin moet rijden, dus dit soort vragen zullen wellicht ook behandeld worden.

offtopic:
Eigenlijk dus een soort verkapte RTFM opmerking :P

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik zeg 1 ding. Volgens mij zit jij goed waar je zit (in de trein dus!).... :9
Nee, helaas is er niets te vinden in het boekje.

Basement Bios ---- Exo-S

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

In TFV zitten meer autokenners, maar voor zover ik weet kun je de binnenpanelen van deuren eruit halen door bijvoorbeeld met een schroevendraaieer het paneel los te wippen. Vaak zitten die dingen met een soort "klem-plugjes" vast. Probleem is wel dat je moet gokken waar ze precies zitten :X

Controleer ook even de handgrepen, daar kunnen soms ook schroeven in zitten.

[edit]
In de meeste handleidingen staat tegenwoordig totaal geen nuttige informatie meer... Lamp wisselen: ga naar de garage 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door APClll op 01-12-2005 20:15 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

een auto is een bouwpakket, alle panelen zitten met schroeven en klik-systeempjes aan elkaar :)
Dus met andere woorden; gewoon de schroevendraaier erachter ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vaak zit het alleen wel zo in elkaar dat je het er alleen in kunt zetten, of er voorzichtig uit moet halen. Anders zullen bepaalde pinnetjes afbreken en je panelen nooit meer goed teruggaan. (Op lijm, schroeven, kit, beton, gips en weetikhetwatallemaal na dan)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Tinus schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:17:
een auto is een bouwpakket, alle panelen zitten met schroeven en klik-systeempjes aan elkaar :)
Dus met andere woorden; gewoon de schroevendraaier erachter ;)
En toen zeiden de panelen *krak* en zaten de klemmetjes nog in de deur, en grote gaten in het paneel.
Ervaring mee :P (niet jammer, was maar een fiesta van e.250,-, en achterin)

Nog een tip: ga naar een Carglass o.i.d.: als die zijruiten vervangen moeten de panelen er ook uit om bij het mechanisme te komen, die zullen vast wel weten hoe die panelen losgaan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet waar jij je speakers hebt gehaald, maar als deze van een "car audio" zaak vandaan komen, vinden ze het daar vast niet erg als je het aan ze vraagt. Meestal weten ze daar wel hoe het bij bepaalde type auto's in elkaar steekt.

Verwijderd

Tip 1: audiforum.nl ;)
Tip 2: zoek zelf op het forum, want re zijn genoeg topics over (geloof een schroef onder de strip van de handgreep (weet het niet zeker). En daarnaast op nog 2 plaatsen een schroef.

Vraag/zoek het dus daar ;)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
lol, gebruik de search, want volgens mij is het al wel is langsgekomen, maar ik dacht dan met een a4. zal dalijk voor je zoeken als je het niet gevonden krijgt, maar ergens komt het me bekend voor.

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 17:02
Hmm de A3 lijkt toch op de golf IV qua techniek? In dat geval vrees ik het ergste voor je :+
Ik dacht ook "dat doe ik wel even" maar het hele zijpaneel moet er inderdaad af!
Hier staat een how-to voor de golf 4:
http://home.wanadoo.nl/jvans/deurbekleding.htm
Bij mijn golf waren de originele speakers vastgezet met popnagels, dus als je die eruit sloopt is dat wel eenmalig ;) Verder moet je zelf een ring ertussen doen om de benodigde afstand te creëren anders gaan je ramen niet meer helemaal naar beneden (ook daar ben ik pijnlijk achter gekomen, maar natuurlijk pas toen ik alles weer netjes had dichtgebouwd :( ) Deze ringen schijn je trouwens ook kant en klaar te kunnen kopen; scheelt weer wat zaagwerk!
Dus weet waar je aan begint!

[ Voor 3% gewijzigd door Bonkdoos op 02-12-2005 00:15 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hmm audiforum inmiddels gevonden en ook wat tips. Ik denk dat ik ze maar laat inbouwen. Heb geen zin om mijn net gekocht audi volledig te demonteren. Ik ben toch al niet zo handig..
Daarnaast nog geen speakers gekocht. Ook daar moet ik me nog in verdiepen. Het probleem is een beetje de grote van de speakers. Voorin passen 'maar' 13 cm en achterin 16 cm. Ik hoef trouwens geen topgeluid, maar wel een fatsoenlijk geluid. Heb reeds een radio blaupunkt San Diego met ipod ondersteuning gisteren erin gezet. Dus nu nog de boxen... :?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Mij bekruipt een gevoel dat je de inruilwaarde van je auto probeert te verneuken :X (ga luisteren ipv de grootte de keuze te laten bepalen)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:01:
Mij bekruipt een gevoel dat je de inruilwaarde van je auto probeert te verneuken :X (ga luisteren ipv de grootte de keuze te laten bepalen)
Haha, dat zal toch wel meevallen.
Grote zegt niet alles, maar soms is het lastig om met een kleine box wat lage tonen te krijgen.
Maar ik laat me zeker informeren, aangezien ik er de ballen verstand van heb. :?
Maar ik zal de waarde van mijn auto niet naar beneden trekken hoor.. 8)

Basement Bios ---- Exo-S

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Je volumeknop staat wat hoog, ik draai hem even naar bene....Hola, zit ik opeens op de afrit naar TFV. Dan slaan we hier maar af.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:13
offtopic:
Wat is TFV precies?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Thema Forum: Vervoer

Zie ondertitel

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Erg vaag en 'zuinig' dat er slechts 13 cm voorin past bij een toch wel dure A3, je zou toch zeker 16cm verwachten. Zelfs in een Ibiza zit 16cm vóór. Hoe zou dat zijn met de huidige generatie A3's?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Inmiddels is het bijna opgelost.
Ik ben naar een Car Audi(o) :) zaak geweest en heb me goed laten voorlichten. Heb het nu als volgt opgelost (op laten lossen). Voorin heb ik 13cm Pioneer speakers die speciaal voor Renault zijn ontwikkeld (die zitten met hetzelfde probleem). De diepte van de deur is zeer beperkt en dus moet je er 'platte' speakers inzetten. Dit incombinatie met een setje tweeters voor (compo-set :? ). Achterin ook Pioneers maar dan 16cm. Laat alles inbouwen inclusief een Ipod interface. Mijn radio ondersteunt een ipod (Blaupunkt San Diego) en dat leek me dus wel makkelijk. Vanaf nu kan ik de basisfuncties van mijn ipod op mijn radio bedienen. :Y)

Vrijdag wordt het ingebouwd overigens. Dit alles kostte me 425 euro :( , met de kanttekening dat de interface al 99 euro was.

Hopelijk komt er nu wel goed geluid uit!

Basement Bios ---- Exo-S

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Tips voor het verwijderen van deurpanelen die vastzitten met de overbekende klikpinnen.

Met een schroevendraaier voorzichtig kijken waar die dingen zitten. Vervolgens ga je met een lange punttang dat puntje dat in de deur zit geklemt vastgrijpen en probeer die dan voorzichtig uit het metaal te draaien/trekken.
Zo blijft je paneel tenminstte heel. :Y)

Als die klikdingen beschadigd raken kun je in vrijwel elke automaterialenwinkel een partij nieuwe halen voor een appel en een ei.

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 13-12-2005 16:46 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Geluid wat er nu uit komt is prima. Ben alleen in het geheel niet tevreden met de IPOD-interface.
Hij ziet de ipod als een cd-wisselaar die maar 9 cd's aankan. DIt betekend in de praktijk dat ik 9 playlists kan aanmaken van max 99 nummers en dat ik deze kan afspelen. De ipod is, eenmaal aangesloten, in het geheel niet te bedienen meer.

Ik ga vandaag terug om de kabel terug te brengen en wil hem nu gewoon via mini-jack aansluiten zodat ik mijn ipod nog wel kan bedienen.

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1