Toon posts:

Windows XP op een 600Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik had even een vraagje aangaande Windows XP (Home)
Ik heb thuis een Pentium III 600 Mhz staan met 320MB RAM. Zou Windows XP hier (soepel) op draaien. Denk niet dat het aan de ram zal liggen maar ben benieuwd op de Processor hier problemen mee zou hebben.

Verwijderd

Gaat wel lukken, zelf heb ik XP ooit vloeiend laten lopen op een Pentium II met 450 Mhz en 128 MB RAM :p

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
gaat wel lukken maar ik raad je aan om alle extras uit te zetten.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

Cyphax

Moderator LNX
Processor is veel minder belangrijk dan de hoeveelheid geheugen. Die 600MHz is meer dan zat. :)
Net als Windows niet zo lekker zal draaien op een 3GHz PC met 64MB RAM. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Ja zal het wel doen... Maar ik denk dat je met een oudere versie 2000 byv meer prestatie uit je pctje kunt krijgen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Verwijderd

Ik heb XP profesional op 450Mhz gehad met 128mb dat werkte ook dus zie geen probleem. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aan Windows 2000 zat ik zelf ook te denken. De computer is niet op internet aangesloten dus denk dat wind2k hier een betere keus is i.v.m prestaties?

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
Ligt er maar net aan wat je wilt met die PC natuurlijk. Ik heb nog een laptopje met XP op 266Mhz met 256Mb geheugen. Je kan in feite ook Windows 98 erop zetten of 2000. Voor een pure Office PC zou 98 mss al wel genoeg voor je zijn....

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 13:17
XP en W2k verschillen niet zoveel! je kunt gerust XP installeren en dan in clasicalview draaien. verder draaien er wat meer services dus de nutteloze moet je er ook uitgooien. Qua opstarten van programma's is XP sneller (prefetcher) en beter met ondersteuning en patches.

diskeltische lurker

• Blerf
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:19:
Aan Windows 2000 zat ik zelf ook te denken. De computer is niet op internet aangesloten dus denk dat wind2k hier een betere keus is i.v.m prestaties?
Ja ik persoonlijk zou voor de 2000 gaan. Vind het wel fijn werken en blijft ook wel vlot draaien met die specs.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 14:52
Het werkt bij mij toppie op een Pentium II 350MHz met 256mb memory. Dus het moet ook goed op jou systeempje draaien :)

Sign here please

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb ook een p3 450 mhz, met 256 mb, loopt xp prima op. Kan je alles mee, dvd's branden, films kijken, downloaden, internetten enz. Ik heb gewoon meer niet nodig omdat ik nooit spelletjes doe.

Verwijderd

[laagste specs opchep modus]
233mhz met 128mb, draaide nog niet eens zo onredelijk als internet/office client
[/laagste specs opchep modus]

Dus ja dat moet wel lukken :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op mijn P2 350mhz met 128MB ram draait het als een zonnetje, zolang je geen 2 programma's naast elkaar draait,,, wat wel aan te bevelen valt..

Sloop alle dingen die je NIET nodig hebt met NLite eruit (google)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:45
Ik zou voor Windows XP gaan. Alles waar 2000 op draait, draait XP ook op, alleen is het een kwestie van dingen die je niet nodig hebt uitzetten. XP heeft ten aanzien van 2000 toch een paar goede verbeteringen (programma's starten sneller op, beter gebruik geheugen).

Mijn record staat op Windows XP op een P233 laptop met 96MB RAM. Opstarten binnen een minuut en ca. 38MB Geheugengebruik. 600Mhz en 320MB RAM zijn ruim zat, zolang je geen zware virusscanner erop zet.

Google eens op nLite (hiermee kan je een windows install uitkleden) en Autopatcher (updates voor w2k en wxp, handig als de PC niet op Internet zit).

[ Voor 5% gewijzigd door Klaus_1250 op 01-12-2005 14:37 ]

Verwijderd

Zal werken. op mijn school had ik een XP geinstalled op een 300mhz systeem. Geen problemen (wel edited iso met Nlite)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Windows 2000 op een langzamere PC beter werkt dan XP. Het zou theoretisch misschien voor de hand liggen maar in de praktijk blijkt bij mij tot nu toe altijd het tegenovergestelde.

Ik ken mensen met Celerons 700 o.i.d. die met Windows 2000 geen MP3 fatsoenlijk konden afspelen terwijl ze programma's opstarten omdat alles haperde die met XP ineens een snelheidsboost kregen en het probleem nooit meer hadden.

Pentium III 600 is absoluut voldoende voor XP, het geheugen is inderdaad belangrijker. Ik heb zelf een Pentium III 800 die heel lekker draait op XP, met 512MB RAM, en dan heb ik niet eens die verschrikkelijke classic view aan staan, gewoon alle eyecandy lekker aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Maurits van Baerle op 01-12-2005 14:40 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 15:54

nitpicker

uNF

Als iedereen hier gaat bluffen.. :P Het werkt ook op een PI met MMX 100 Mhz.... 128 MB geheugen. Dat ding start daar nog sneller op dan op mijn PIII 500 Mhz :?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 00:29
MauritsvanBaerle schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:38:
Ik ken mensen met Celerons 700 o.i.d. die met Windows 2000 geen MP3 fatsoenlijk konden afspelen terwijl ze programma's opstarten omdat alles haperde die met XP ineens een snelheidsboost kregen en het probleem nooit meer hadden.
Dat soort problemen heb ik ook gezien, maar dat had altijd te maken met harddisks die in windows 2000 onder PIO mode draaiden en in Windows XP in DMA modus. Een Celeron 700 kan prima in win2k zonder stotteren MP3's afspelen, zelfs bij hoge load.

(wat niet wegneemt dat XP idd net zo goed, zoniet beter draait op deze hardware, zeker als je NLite gebruikt)

[ Voor 11% gewijzigd door __fred__ op 01-12-2005 14:44 ]

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Draai met PII (450) en 384Kb geheugen prima; vaak met veel tabs open op Internet. Schijf 5400 RPM is vaker m'n probleem dan processor bij dagelijks gebruik.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

AES schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:51:
Draai met PII (450) en 384Kbgeheugen prima; vaak met veel tabs open op Internet. Schijf 5400 RPM is vaker m'n probleem dan processor bij dagelijks gebruik.
Afgezien van het feit dat er nu al 146798 mensen hebben aangegeven dat het blijkbaar kan draaien op een systeem met vergelijkbare/mindere specs, geloof ik nooit dat je het redt met jouw intern geheugen :)

I'm not as think as you stoned I am

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

EXX

EXtended eXchange

Heb WinXP Professional draaien op een Pentium II - 300 MHz, 224 MB RAM. Daarin zitten 5400 rpm drives (1 van 6 en 1 van 4 GB). Het loopt redelijk goed en stabiel, je moet natuurlijk geen super prestaties verwachten. Het is wel aan te raden wel een hoop van de grafische tralala uitzetten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

probeer aan een versie van Windows XP te komen die nog geen SP's aan boord heeft.
als je toch je pc niet aan het internet hangt heb je die beveiliging etc toch niet nodig.

/me draaide in 2001 windows xp op een 166mhz 64mb edo ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:16:
probeer aan een versie van Windows XP te komen die nog geen SP's aan boord heeft.
als je toch je pc niet aan het internet hangt heb je die beveiliging etc toch niet nodig.

/me draaide in 2001 windows xp op een 166mhz 64mb edo ;)
Of download NLite, zoek @ google

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb eind vorige week XP Pro op onze PC, die beneden staat, geïnstalleerd, Pentium 3 600 MHz, 256 MB RAM.

Loopt als een zonnetje!
(ja ik weet dat de vraag al beantwoord is, maar toch nog even ter bevestiging ;) )

Edit: En inderdaad, zoals boven mij al gemeld is, gewoon het Windows Klassiek-thema gebruiken, en al die grafische tierelantijnen uitschakelen, zoals "vensterinhoud weergeven bij slepen" en menu-overgangen.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 01-12-2005 15:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

tja echt soepel vind ik het niet hoor op zo'n p3 tje met ongeveer zelfde specs , opstarten duurt een halve eeuw maar goed :O

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb XP zelfs werkbaar draaiend gehad op een P1 (of eigenlijk een AMD K6 300Mhz :P maar wel op het zelfde slot) met 128MB..... Geheugen is inderdaad het belangrijkst.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

CodeCaster schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:55:

(ja ik weet dat de vraag al beantwoord is, maar toch nog even ter bevestiging ;) )
Is ondertussen idd wel beantwoord (understatement) :X (en ja ik heb tijd teveel :P)

I'm not as think as you stoned I am

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
WooK schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:04:
[...]

Is ondertussen idd wel beantwoord (understatement) :X (en ja ik heb tijd teveel :P)

[...]
En toch vind ik mezelf aanvoerder van de lage specs lijst, ik heb een 266 Mhz K6 'ie met 32 MB ram Windows XP laten draaien :) Ging op zich niet verkeerd. Er was iemand met een P1 100 Mhz maar die had veel meer geheugen en aangezien XP pittig geheugen slurpt, vind ik dat ik de # 1 ben :)

Verwijderd

P3 550 MHz met 128mb
P3 550 MHz met 384mb

Ging allebei, maar het extra geheugen gaf het toch wel heel wat meer souplesse.

• WillemJanJansen
Tja, sommige mensen willen het perse uit de mond van een ander horen, waarschijnlijk. Ik zou het gewoon zelf testen. Meestal kloppen die eisen voor geen meter.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lekker arrogante post :Y)
Die "systeemeisen" zijn doorgaans "minimum aanbevolen". Maar zoals je in dit topic had kunnen lezen werkt het op minder ook vaak. Moet je alleen niet vragen hoe, maar het kan dus wel degelijk.

Neemt niet weg dat het makkelijk te zoeken was. Maar je had het ook anders kunnen zeggen...

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 01-12-2005 16:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-03 16:59

DataGhost

iPL dev

WillemJanJansen schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:18:
[...]

Tja, sommige mensen willen het perse uit de mond van een ander horen, waarschijnlijk. Ik zou het gewoon zelf testen. Meestal kloppen die eisen voor geen meter.
eh :? dus ze verzinnen die eisen gebaseerd op niets? ze kloppen redelijk hoor, natuurlijk werken iets mindere systemen meestal ook wel, maar dan heb je geen enkele garantie dat het gaat werken.
RobIII schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:19:
[...]

Lekker arrogante post :Y)
Die "systeemeisen" zijn doorgaans "minimum aanbevolen". Maar zoals je in dit topic had kunnen lezen werkt het op minder ook vaak. Moet je alleen niet vragen hoe, maar het kan dus wel degelijk.

Neemt niet weg dat het makkelijk te zoeken was. Maar je had het ook anders kunnen zeggen...
arrogant... zal ik het je sterker vertellen, het staat zelfs in de WOS FAQ! Windows Operating Systems - FAQ - Welke Windows op mijn systeem?. Daar staat ook bij wat 'aanbevolen is'
verder zit zijn systeem sowieso bijna 3x boven de aanbevolen specs dus je 'minimum' en 'moet niet vragen hoe' slaan in dit geval nergens op

• WillemJanJansen
DataGhost schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:28:
[...]

eh :? dus ze verzinnen die eisen gebaseerd op niets? ze kloppen redelijk hoor, natuurlijk werken iets mindere systemen meestal ook wel, maar dan heb je geen enkele garantie dat het gaat werken.
Ze houden altijd een marge, om teleurstellingen te voorkomen en om te voorkomen dat de mensen het weer terug brengen naar de winkel. Meestal kun je flink onder de eisen duiken hoor.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Diirk, op GoT is het de bedoeling dat je voor je een topic opent zelf even wat onderzoek doet. zo zien we graag wat je zelf allemaal al had gevonden. Er zijn al vaker dit soort topics langsgekomen, dus ik denk dat het handig is dat je de zoekmachine nog even gebruikt. Verder kan even uitprobberen geen kwaad, als je alle niet noodzakelijke services en de themas uitschakelt zal het wel gaan lukken.

Lees dus de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, daarin staat redelijk veel informatie over het forumbeleid. Je bent er al eens eerder op gewezen. Ik ga je topic sluiten, omdat er veel info te vinden is, het uitproberen 10x effectiever is dan speculeren zonder exacte specs anders dan kloksnelheden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.