Toon posts:

[HomeCinema] Harman/Kardon/JBL-CineVision2 - Juiste keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnen zeer afzienbare tijd wil ik een nieuwe Home Cinema set gaan aanschaffen. Ik heb me aardig georĂ¯enteerd en naar verschillende sets geluisterd. De kwaliteit tussen de sets is nog aardig uiteenlopend en daarom heb ik mijn keuze redelijk gemaakt.

Ik zit te denken aan de volgende set:
  • Reciever --> Harman/Kardon - AVR135
  • DVD speler --> Harman/Kardon - DVD22
  • Speakers --> JBL - SCS200.6
Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met Haman/Kardon. Ik heb zelf namelijk niet, ik heb wel verhalen gehoord/gelezen dat het een goed merk is met kwalitatief goede producten. Ik vraag me alleen af of deze set ook kwalitatief goed is aangezien deze 'maar' een kleine 800 euro kost.

Wie oh wie? Roept u maar! ;)

-Yuri

Specs:
AVR135
DVD22

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 15:26 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, hier is dit subforum niet voor bedoeld, zie ook de faq...

Maar ik zal je wel vertellen... Mijn H/K gaat nu voor de derde keer naar de reparatieafdeling... Voor mij dus geen H/K meer...

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:21

DJT

Zowel Harman Kardon en JBL behoren tot de Harman group. Eigenlijk zijn ze dus van hetzelfde merk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DJT schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:36:
Zowel Harman Kardon en JBL behoren tot de Harman group. Eigenlijk zijn ze dus van hetzelfde merk.
En dat wil wat zeggen?
Mark Levinson hoort ook bij Harman, en das echt niet te vergelijken hoor...

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:21

DJT

Ik neem aan dat H/K geen B&W setje heeft staan om hun versterkers op te testen.

Edit: En ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat hij het wellicht niet H/K kent maar wel andere merknamen die onder dezelfde groep vallen.

Waar gaat dit eigenlijk over? :>

[ Voor 55% gewijzigd door DJT op 01-12-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:35:
Tsjah, hier is dit subforum niet voor bedoeld, zie ook de faq...

Maar ik zal je wel vertellen... Mijn H/K gaat nu voor de derde keer naar de reparatieafdeling... Voor mij dus geen H/K meer...
Wist niet dat ik hier geen topic over mocht beginnen. Heb de FAQ gelezen alleen vraag ik niet wat ik moet kopen, alleen om gebruikerservaringen. Is dat ook niet de bedoeling?

Wel zwaar vervelend van je H/K! Hopelijk is dat bij mij niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
DJT schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:40:
Ik neem aan dat H/K geen B&W setje heeft staan om hun versterkers op te testen.

Edit: En ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat hij het wellicht niet H/K kent maar wel andere merknamen die onder dezelfde groep vallen.

Waar gaat dit eigenlijk over? :>
B&W setje? Zal wel een onwijse noob zijn op dit gebied.. Kwam bij Bower & Wilkins. Neem aan dat dit een perfecte speakerset is, waar goed op getest kan worden. En nee, die stond er dan inderdaad niet.

Dit gaat over het feit wat de gebruikerservaringen zijn van de bovenstaande producten.

Verwijderd

HK is gewoon een goed merk uit het rijtje Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, NAD, tegenwoordig Pioneer, enz.
Als je deze merken kent dan weet je waar je het mee kan vergelijken.
Voordelen HK t.o.v. andere merken: eerlijk opgeven van vermogen (NAD ook)
Nadelen: iets duurder, relatief vaker kapot (Denon bijv. deel beter), maar dit moet je wel in perspectief zien. Gaat een Denon bijv. 1 op de 100x kapot, dan HK 3x. Het valt dus wel mee.

Wat betreft geluid: de versterker en dvd-speler zitten wel goed. De speakerset is aardig, maar hier valt de meeste winst te behalen. Denk aan ooit nog 2 zuilen als vervanging van de frontspeakers.
Het is in ieder geval niet gebruikelijk om het dubbele van je speakers uit te geven aan een versterker. Ook omdat speakers in het algemeen minder snel verouderen. Een versterker gaat achterlopen qua ondersteuning en mogelijkheden. Een speaker blijft een speaker.
Zoals ik al zei kan je wel besluiten om, indien het stereo geluid tegenvalt, ooit nog de frontspeakers te vervangen. Dan is de rest van de set in ieder geval al goed.

Even voor het gemak de normale prijzen:
AVR-135: 500 euro
DVD-22: 150 euro
SCS200.6: 270 euro

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Mac1987! Dit is wel informatie waar ik wat mee kan. Ken de andere merken ook, dat is dus het vergelijkingsmateriaal.

De speakerset zou dus nog wel een slagje beter kunnen. Het is niet de bedoeling dat hierop bespaard gaat worden. Kwaliteit vind ik nog steeds het belangrijkste.

Zal nog eens verder op onderzoek gaan, in ieder geval bedankt voor de input.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 17:18
Ik heb zelf de H/K 335 en ook de DVD 22. Ik ben er heel erg tevreden mee. Het werkt prima. En staat ook nog eens mooi!

Verder zou ik als ik jou was geen 5.1 setje nemen. Als je dan toch dure versterker en dergelijke aanschaft, zou ik meteen een paar dure speakers erbij nemen.
Dan kun je er altijd nog rear en front speakers bij kopen.

Ik heb er zelf 2 Klipsch zuilen naast staan. En dat kan echt niet tippen aan een 5.1 setje.

Verwijderd

Topicstarter
Qua uiterlijk zien ze er gelikt uit inderdaad, dat viel mij ook meteen op. Gelukkig werken ze bij jou wel naar behoren!

Een 5.1 set tipt dus niet aan een 'normale' opstelling? Dat had ik niet verwacht. Het is dat de set bestaat uit de Reciever, DVD en JBL-speakers maar ik moet, denk ik, toch losse componenten kopen als ik dat hier zo lees.

Kijk op dit moment naar B&W, (net geleerd.. ;)) en zal de Klipsch ook meenemen. Zo kom je nog eens ergens achter!

Thanks.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12 14:25
H/K design is supervet, maar daar betaal je ook gewoon voor. Kwaliteit is een stukje minder dan die adnere merken hierboven genoemd. De zwakke plek van de dvd22 is het laadje. Ik werk partime in een electronicazaak en ik heb de 22 al een aantal keer mogen opsturen naar de technische dienst.

Over de set; ik zou indd voor wat andere speakers gaan. De versterker kan wel meer hebben dan deze speakers.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik inderdaad een mooie set, ik zou alleen voor de HK HKTS 7 gaan. deze geven voor Satelietjes een mooie sound.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

• Reciever --> Harman/Kardon - AVR135
  • DVD speler --> Harman/Kardon - DVD22
  • Speakers --> JBL - SCS200.6
Neem liever een zwaardere AVR (lees anders even op de HK-site de specs) en daarbij de HKTS7.

Ik heb zelf de AVR430, HKTS11 plus ik meen de HKS3.

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 02-12-2005 11:28 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 17:18
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:11:
Qua uiterlijk zien ze er gelikt uit inderdaad, dat viel mij ook meteen op. Gelukkig werken ze bij jou wel naar behoren!

Een 5.1 set tipt dus niet aan een 'normale' opstelling? Dat had ik niet verwacht. Het is dat de set bestaat uit de Reciever, DVD en JBL-speakers maar ik moet, denk ik, toch losse componenten kopen als ik dat hier zo lees.

Kijk op dit moment naar B&W, (net geleerd.. ;)) en zal de Klipsch ook meenemen. Zo kom je nog eens ergens achter!

Thanks.
En zoals voor alle hifi apparatuur geld. Iedereen heeft zijn eigen smaak.
Beste tip is om eens naar zo'n zaal te gaan en te gaan luisteren naar je eigen muziek/DVD. Dat heb ik ook gedaan. En zo ben bij de Klipsch speakers gekomen (RF-25), ook ik wilde eerst JBL maar dit klonk wel zo veel beter dan dat. Dus was meteen over.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een goede tip om eens in zo'n zaal te luisteren naar de verschillende typen. Wat betreft de Mediamarkt/BCC waar ik ben geweest was dat geen optie. Zal waarschijnlijk naar een speciaalzaak moeten om het echt te testen. np :)

Zwaardere AVR, lijkt inderdaad een beter optie. Gaan we induiken!

Thanks,

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

keesheid schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:47:
H/K design is supervet, maar daar betaal je ook gewoon voor. Kwaliteit is een stukje minder dan die adnere merken hierboven genoemd.
Wat een gelul, H/K geeft prima geluid en ze zijn zelfs heel goed bezig met hun voedingsgedeelte. Of doelde je op het feit dat ze relatief vaak terug komen ?
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:42:
[...]

Wist niet dat ik hier geen topic over mocht beginnen. Heb de FAQ gelezen alleen vraag ik niet wat ik moet kopen, alleen om gebruikerservaringen. Is dat ook niet de bedoeling?
Komt toch op hetzelfde neer ? Je vraagt om gebruikerservaringen om te kiezen wat je moet kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door JT op 02-12-2005 16:51 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:46

Rio

Ik heb al een boek

Ik sta ook op het punt een nieuwe set* aan te schaffen en zit eigenlijk ook met een aantal algemene vragen.

Ik kan ze echter wel wat technischer formuleren zodat ze meer overeenkomstig de FAQ zijn;

Wat pleit er voor om bijvoorbeeld zwaardere boxen te nemen? Zeker met inachtneming van het feit dat ik in een vrij gehorig huis woon en ze toch nooit kanonhard zal zetten?
Kan (ja ik ben een n00b) een vrij zware versterker in dat opzicht wel werken met lichtere boxen? Of gaat dat echt ten koste van het geluid? En zo ja: leg uit aub.

edit: aangezien de speakerset 5.1 is en de versterker 7.1: kan ik in de toekomst bijvoorbeeld twee kwalitatief hoogstaande zuilen erbij kopen voor het 'gewoon' afspelen van muziek?

* = Harman Kardon AVR 335 - Panasonic DMR-EH60 - JBL SCS 178

[ Voor 14% gewijzigd door Rio op 20-12-2005 16:34 ]

Verwijderd

Zwaardere boxen geven een completer geluid omdat ze een groter deel van het frequentiebereik kunnen weergeven. Kleine satellietjes kunnen ook hard, maar gaan niet laag genoeg.
Het gaat dus om het frequentiebereik en niet om het volume. Een lichtere speaker zakt bijv. bij een 50 Hz toon al 9 dB in, hetgeen wil zeggen dat in verhouding de toon 9 dB te zacht weergeven wordt. Een zwaardere speaker heeft dit niet.
Een zwaardere versterker is bijna altijd beter, ongeacht de speakers. Je merkt het verschil alleen meer op hogere volumes en met zwaardere speakers.
Je kunt inderdaad later zuilen erbij kopen apart voor stereo, maar het werkt het handigst als je een A/B schakelaar hebt, en volgens mij doet HK hier niet aan.
Wat betreft HK: het is een goed merk dat vooral veel vermogen levert bij de receivers, maar ze gaan ietwat vaker kapot dan bijv. Yamaha en Denon en ze zijn de laatste tijd een beetje overprijsd aan het raken. Zo kost het instapmodel AVR-140 nu al 600 euro |:( Sorry, maar geef mij dan echt maar bijv. een Denon AVR-2106 met bi-amping of een Marantz SR-5500 voor 50 euro minder.
Ook is het frontpaneel net als de volumeknop bij de goedkopere modellen van plastic. Dit doet niks af aan de kwaliteit, maar ik vind het niet passen bij deze klasse (puur persoonlijk bezwaar).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:59 ]

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ja, eens (en thanks voor de technische info) maar -en ik weet dat dat slecht is van me- ik vind het design wel heel mooi en daar ben ik dus deels ook voor gevallen...

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ander vraagje: is er niet ergens een topic over dit onderwerp, maar dan met een waanzinigge openingspost? Zoiets als dit: [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 15[/rml] of dit: Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D750 topic - Deel 7

Would be great for a n00b like me!

[ Voor 23% gewijzigd door Rio op 20-12-2005 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan u melden dat ik de set (eerste post) heb gekocht. Ik moet zeggen ik ben erg te spreken over het geluid. Andere speakers zullen er vast nog wel komen, de financiele middelen waren op dit moment niet toereikend om een B&W o.i.d. aan te schaffen.

Wat inderdaad wel opvalt is dat het geluid bij de satellietjes niet erg laag gaat. Gelukkig wordt dus wel redelijk opgevallen door de subwoofer. Kan me wel voorstellen dat dit een punt is waarom iemand anders hier dan niet voor zou kiezen..

@rio Volgens mij is er geen topic over dit onderwerp. Wel deze: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Hier wordt wel veel beschrijven over de HomeCinemas sets. Misschien dat je ook wat nuttige informatie uit kan halen.

Iedereen bedankt voor de reacties,

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
eventueel sorry voor deze topic kick
maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag
maar dan ook van de yamaha RX-V557 versterker
http://www.yamaha-hifi.de...ng=h&country=NL&idcat1=92 met yamaha boxen setje.

of de H/K AVR 135 met de bijhorende JBL set.

ik vind als nadeel van de H/K dat je toch leest dat die meer kapot gaan.
voordeel van de yamaha is dat ik nog wat geld overhoud maar dat is verder niet het belangrijkste.
ikheb ook geen dingen gehoord over de DA converter van H/K decoders... dus mensen met een mening... laat maar horen.

eventueel andere oordelen etc. graag ook posten. want ik weet nog niet wat ik doe, maar nijg naar de yamaha HTIB-305 set.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28
Pshyto schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 00:22:
eventueel sorry voor deze topic kick
maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag
maar dan ook van de yamaha RX-V557 versterker
http://www.yamaha-hifi.de...ng=h&country=NL&idcat1=92 met yamaha boxen setje.

of de H/K AVR 135 met de bijhorende JBL set.

ik vind als nadeel van de H/K dat je toch leest dat die meer kapot gaan.
voordeel van de yamaha is dat ik nog wat geld overhoud maar dat is verder niet het belangrijkste.
ikheb ook geen dingen gehoord over de DA converter van H/K decoders... dus mensen met een mening... laat maar horen.

eventueel andere oordelen etc. graag ook posten. want ik weet nog niet wat ik doe, maar nijg naar de yamaha HTIB-305 set.
Is maar één antwoord mogelijk, ga luisteren! Ik zelf zat een paar maanden geleden met hetzelfde dilemma en ben voor de HK 135 en een JBL SCS 178 speakerset gegaan. Ik vond de Yamaha's nergens naar klinken, op de 757 na dan. Er zijn echter zat mensen die de Yamaha's prachtig vinden.

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
heb me besluit genomen de harman kardon klonk stukke beter
en ze hadden een leuke aanbieding bij de media markt
dus het is een harman kardon, AVR 135 geworden met DVD27 dvd speler van harman kardon en canton 60cx speakers.
speakers zullen nog wel vervangen worden

edit

idd de yamaha 757 klonk beter

[ Voor 74% gewijzigd door Pshyto op 02-03-2006 14:21 ]

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik heb eindelijk ook de knoop doorgehakt; het is geworden:
- Harman Kardon AVR335
- Panasonic DMR-EH65
- Infinity TSS-450

Zodra ik alles binnen en geinstalleerd heb zal ik mijn ervaringen wel posten.

Verwijderd

Toevallig ben ik gister wezen luisteren/kijken voor de aanschaf van een nieuwe set bij de Mediamarkt en heb deze inderdaad ook beluisterd :)
Wat me opviel is dat deze beter klinkt als een zelfde set/prijsklasse van Denon en Marquant.

Ook het uiterlijk van deze HK spullen zijn echt super mooi! enige wat eens niet helemaal zilver is :)

Maar ik twijfel nog tussen deze zet en de Bose 321 (begin model rond de 1000 euro).
Dit scheelt toch weer een lading boxen en draden :)

Laat even weten wat je er van vind... bedoel je ervaring ermee :P

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Hou er wel rekening mee dat je met die Bose boxen geen volledig surround krijgt, echt volmaakt is het nog niet. Daarentegen klinkt het niet gek, alhoewel ik denk dat je met een beetje zoeken goedkoper uit bent met een losse receiver en een surrounddingetje. Of dat opweegt tegen het gemak van de Bose moet je zelf bepalen :).

p.s. Het is set, niet zet. Die hoort thuis in het schaaktopic ;).

Verwijderd

ik zie dat de HK AVR-130 bijna gratis weggegeven wordt hier en daar. Zit toch erg te dubben nu, het ding ziet er verrekt interessant uit.
Wie kan mij een ander merk cq type aanpraten in de prijsklasse <=400€? En zo nee, waarom niet ;)

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 16:13

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:33:
ik zie dat de HK AVR-130 bijna gratis weggegeven wordt hier en daar. Zit toch erg te dubben nu, het ding ziet er verrekt interessant uit.
Wie kan mij een ander merk cq type aanpraten in de prijsklasse <=400€? En zo nee, waarom niet ;)
Kijk ook eens naar de volgende versterkers:

- Denon avr1906 (te vinden voor ongeveer 350)
- Marantz sr5500 (te vinden voor ongeveer 399)
- Sony STR-DB 795B (nu bij correct.com in de aanbieding voor 299)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:29:
Toevallig ben ik gister wezen luisteren/kijken voor de aanschaf van een nieuwe set bij de Mediamarkt en heb deze inderdaad ook beluisterd :)
Wat me opviel is dat deze beter klinkt als een zelfde set/prijsklasse van Denon en Marquant.

Ook het uiterlijk van deze HK spullen zijn echt super mooi! enige wat eens niet helemaal zilver is :)

Maar ik twijfel nog tussen deze zet en de Bose 321 (begin model rond de 1000 euro).
Dit scheelt toch weer een lading boxen en draden :)

Laat even weten wat je er van vind... bedoel je ervaring ermee :P
Twee punten: 1. Marantz is niet hetzelfde als Marquant (zit ongeveen 1000% prijsverschil en 2000% kwaliteitsverschil tussen) en 2. Vergelijk Denon, Marantz en HK nooit met Bose en als je kwaliteitsverschil denkt te horen tussen HK, Denon en Marantz met 'instap' speakers, dan moet je meteen kunnen horen dat Bose het er bij lange na niet haalt.
Niet om je weg te praten van Bose, maar maak de keuze tussen kwaliteit of kwantiteit (als in zo min mogelijk speakers). Kwaliteit = HK, Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, NAD, enz.
En qua 3-2-1 achtige setjes is Bose ook niet alleen meer.
Kijk eens naar een Denon S-301 of Kef 2 speaker systeem. Even duur, veel beter.

Verwijderd

DriveSand schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:15:
Hou er wel rekening mee dat je met die Bose boxen geen volledig surround krijgt, echt volmaakt is het nog niet. Daarentegen klinkt het niet gek, alhoewel ik denk dat je met een beetje zoeken goedkoper uit bent met een losse receiver en een surrounddingetje. Of dat opweegt tegen het gemak van de Bose moet je zelf bepalen :).

p.s. Het is set, niet zet. Die hoort thuis in het schaaktopic ;).
Dankjewel voor je reactie :)
Uiteraard wil ik geen discussie opwakkeren over merken wat wel en niet goed is etc. :P

Maar als leek is het soms best lastig als je in bv. mediamarkt komt en er staan zo''n 80 sets naast
elkaar die allemaal voor een leek op elkaar lijken behalve kwa uiterlijk :)
En het is dan op uiterlijk kiezen en budget en tsja geluid kan je wel horen in de winkel maar het staat allemaal op elkaar die boxen :/ dus niet zeg maar in de stand zoals je ze thuis neerzet :)
Heeft iemand hier nog tips voor?

Kben opzoek naar een goede 5.1 set met dvd en alles erop zoals die HK set in de startpost.
Voornamelijk voor het kijken van DVD's (dus goed film geluid) en soms ook even een MP3 cdtje erin is ook leuk. Met die Bose 321 heb je dan inderdaad minder kabels maar als ik zie wat je dan voor hetzelfde bedrag kan kopen :/ Het budget is rond de 1000 euro.. dus als iemand een andere goede set weet die goed geluid geeft en er ook nog een beetje gelikt uitziet? :)

Verwijderd

Sappie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Kijk ook eens naar de volgende versterkers:

- Denon avr1906 (te vinden voor ongeveer 350)
- Marantz sr5500 (te vinden voor ongeveer 399)
- Sony STR-DB 795B (nu bij correct.com in de aanbieding voor 299)
Oke, die Denon en die Marantz zijn ook erg mooi. Sony ben ik nie zo'n fan van dus nu heb ik een shortlist van 3.... /me gaat onder een steen zitten met een paar reviews tot ie er uit is!
Thanks sappie!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:50 ]

Verwijderd

zit ik me toch af te vragen he, wat is nu echt must-have op een versterker tegenwoordig? Oké, Dolby Digital/DTS/PL-II hebben ze allemaal. THX boeit me niet zo (stelt ook wel hoge eisen aan je opstelling imho). Maar dan... Multi-room, tig coax- en optische aansluitingen, RS232? Leuk, maar a) gebruik je het, b) ondersteunen je andere apparaten het? Ik wil mijn Philips 763SA best digitaal doorlinken, maar daar houd het op wel denk ik.
En die vermogens zeggen toch ook vrij weinig? DE HK AV-130 heeft "maar" 45 Watt per kanaal, maar ik hoor overal dat dit voldoende is en niet vergelijkbaar met de wattages van andere fabrikanten. Is dat jullie ervaring ook?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:24:
zit ik me toch af te vragen he, wat is nu echt must-have op een versterker tegenwoordig? Oké, Dolby Digital/DTS/PL-II hebben ze allemaal. THX boeit me niet zo (stelt ook wel hoge eisen aan je opstelling imho). Maar dan... Multi-room, tig coax- en optische aansluitingen, RS232? Leuk, maar a) gebruik je het, b) ondersteunen je andere apparaten het? Ik wil mijn Philips 763SA best digitaal doorlinken, maar daar houd het op wel denk ik.
En die vermogens zeggen toch ook vrij weinig? DE HK AV-130 heeft "maar" 45 Watt per kanaal, maar ik hoor overal dat dit voldoende is en niet vergelijkbaar met de wattages van andere fabrikanten. Is dat jullie ervaring ook?
Ik heb zelf de HK AVR 135 en ondanks het "lage" wattage hoef ik 'm niet meer dan half open te draaien om niet een bezoekje van Ă³f oom agent Ă³f de glaszetter te forceren ;)
De goedkopere setjes en versterkers adverteren meestal met Watts in PMPO, de duurdere in RMS. Kort door de bocht komt dat neer op het verbuik in wattage (PMPO) t.o.v. het echte muziekvermogen (RMS). 45 Watt RMS is voor een kleine huiskamer mééér dan genoeg.

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de HK AVR 135, meer is altijd leuker maar het verschil in prestatie en mogelijkheden vond ik persoonlijk niet opwegen tegen de (behoorlijke) meerprijs. Ik heb een set gekocht die deze week in de aanbieding is bij de Media Markt in Eindhoven (misschien ook in andere vestigingen). Het betreft de HK AVR 135 + HK DVD 27 + JBL 6.1 boxen voor een zéér concurrerende prijs van EUR 699. Ik heb er EUR 780 voor betaald na afpingelen van de "standaard" prijs van 840 euro.

Er is eigenlijk maar 1 ding dat ik ECHT mis op mijn AVR 135 en dat is lip sync. Daarvoor heb ik een kastje in bestelling waarmee ik de digitale output kan vertragen. Met een plasma scherm loopt het geluid via de versterker helaas niet perfect synchroon

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

da's een mooi prijsje bij de MM, DexterDee.
Ik heb mijn geduld niet kunnen bewaren en heb gisteren bij Correct de AVR-130 en 2 Klipsch SB-2 speakers gekocht voor net boven de 500€. :*)
ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van. Die AVR-130 staat nu in de woonkamer met JBL XL-5's als fronts er aan, en ze komen met deze receiver veel beter tot hun recht. Veel uitgebalanceerder en strakker. En Dolby Digital is toch ook wel een verbetering tov DPL-I ;)

En je hebt absoluut gelijk, die 45 watt per kanaal is meer dan genoeg. Het enige wat ik nu nog eens moet uitzoeken hoe dat ding precies werkt. Wisselen van bron wil nog niet helemaal bij mij (dat was met die ouwe versterkers toch wat intuĂ¯tiever!). En die ab is wel leuk maar niet heel overzichtelijk.

Die Klipschen hangen nu aan mijn HK AVR-40 (ofzo) trouwens, nu op de hobbykamer.

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:31:
...

En je hebt absoluut gelijk, die 45 watt per kanaal is meer dan genoeg. Het enige wat ik nu nog eens moet uitzoeken hoe dat ding precies werkt. Wisselen van bron wil nog niet helemaal bij mij (dat was met die ouwe versterkers toch wat intuĂ¯tiever!). En die ab is wel leuk maar niet heel overzichtelijk.

Die Klipschen hangen nu aan mijn HK AVR-40 (ofzo) trouwens, nu op de hobbykamer.
Tip, hang je AVR doormidel van SVHS even aan je tv, dan is de AVR namelijk veel makelijker te configureren (Welk kanaal aan welke input (bv. coax1 aan dvd enz.), delays, crosover enz.).

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Verwijderd

hey, dat is een goeie tip. Dank! Ik zit er sowieso aan te denken om alles via de AVR te gaan sturen, indien mogelijk. Vrees dat ik dan wel heel wat scart/s-vhs kabeltjes bij moet gaan kopen :/

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kwaliteit = HK, Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, NAD, enz.
Ik heb zelf het gevoel dat HK een beetje uit het rijtje lijkt te vallen op dit moment. HK lijkt meer en meer goedkope setjes op de markt te drukken van mindere kwaliteit dan de HK van weleer.
THX boeit me niet zo (stelt ook wel hoge eisen aan je opstelling imho).
THX is ook niet interessant omdat het eigenlijk nauwlijks wat over de set weergeeft. THX is alleen interessant vanuit commercieel oogpunt. De meeste merken laten maar een of 2 sets THX certificeren terwijl de andere sets niets minder zijn. Dit omdat THX certificatie gewoon duur is (licentiegelden). Een set zonder THX certificatie kan gewoon beter zijn dan een set met. De geruchten dat er zelfs sets ongetest van THX certificaat worden voorzien voor een zak met geld duiken ook her en der weer op.

THX is gewoon ontzettend overrated. Je kunt tegenwoordig zelfs Games THX laten certificeren. Waar hebben we het nog over.

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 06-06-2006 15:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Er is eigenlijk maar 1 ding dat ik ECHT mis op mijn AVR 135 en dat is lip sync. Daarvoor heb ik een kastje in bestelling waarmee ik de digitale output kan vertragen. Met een plasma scherm loopt het geluid via de versterker helaas niet perfect synchroon
Heb ik ook last van met mijn HK AVR 4000, echt irritand dat niet synchroon lopen! Wat voor kastje kun je daar voor kopen dan?

Greetz Neosto

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:26:
[...]

Heb ik ook last van met mijn HK AVR 4000, echt irritand dat niet synchroon lopen! Wat voor kastje kun je daar voor kopen dan?

Greetz Neosto
Deze:
http://www.felston.com/dd540/index.htm

Niet goedkoop, maar goedkoper dan een nieuwe versterker ;)

Verwijderd

weeeer een vraag.... coax kabels, kan je daar in principe de "gewone" tulpstekkers en draden voor gebruiken? Of zijn die niet coaxiaal?

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:13:
weeeer een vraag.... coax kabels, kan je daar in principe de "gewone" tulpstekkers en draden voor gebruiken? Of zijn die niet coaxiaal?
Als je een klein kabeltje hebt van 1,5 meter of korter met tulpstekkertjes (zoals een gele composite video kabel of 1 van de twee stereo rood/wit audio kabels) dan kun je daar prima digitale audio overheen sturen. Langere kabels zul je de impendantie moeten checken en ijzeren pluggen zijn dan aan te raden.

Verwijderd

Mooi! wederom bedankt. Simpele oplossing ook. Hoef ik ook geen optische kabels aan te schaffen, digitaal=digitaal, geen signaalverlies.

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:13:
Als je niet al te grote afstanden gaat overbruggen kun je het gewoon met een tulpstekkertje af. Ik heb van mijn dvd-speler een simpel tulpje lopen naar de receiver en ik heb niet het gevoel dat het met een échte coaxkabel beter zal worden.

Verwijderd

Damn.... ben ik net zo blij met mijn receiver, begint mijn DVD speler (Philips 763SA) het te begeven. Hij is al een keer ter reparatie geweest omdat hij bij een hittegolf oververhit raakte en vastliep.
Nu begint het dus weer (2 jaar later, dus dag garantie), en hij krijgt ook moeite met recordables en SA-CD's.
Geloof dat ik nu maar zo'n hakkietakkie ding van 50€ ga kopen :(

Verwijderd

Hoe zit dat nu eindelijk met de topicstarter en de andere die een harman set gekocht hebben... Tevreden van ?

Geluid vergeleken met een bose acoustimass set en overtuigd van harman ?

Greetz

Verwijderd

ik ben zeer tevreden met die HK (AVR-130) dus. Ik heb 'm niet vergeleken met Bose, maar daar zou ik toch nooit voor kiezen.
Voor die paar honderd eypo heb je gewoon een fantastisch klinkende set staan met mooi uitgebalanceerd geluid.

Verwijderd

Sinds een maand ben ik de gelukkige bezitter van een set bestaand uit HK AVR130 en JBL SCS200.5 Ik reken mezelf niet tot de audiofreaks, maar ben wel gesteld op een goed stuk geluid. Deze set van 600 Euris voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Het vermogen is ruim voldoende, je blaast bij wijze van spreken de ramen eruit. Wel heb ik nog een vraag over de speakerkabels. Bij de aankoop van het setje hebben ze mij een "monsterbass" kabel van 60 Euro aangesmeerd (receiver <-> subwoofer). Die heb ik ongeopend teruggebracht. Is het voor mij als niet-audiofreak aan te raden (lees: hoorbaar) om hiervoor toch een andere kabel aan te schaffen (er zullen toch goedkopere alternatieven zijn?). En ik hoor/lees tegenstrijdige berichten over het vervangen van de standaard speakerkabels van de satellietspeakers.

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Als je nu al niks mist in het geluid dan zul je het waarschijnlijk niet horen. Als je net 60 euro hebt uitgegeven voor een stukkie draad hoor je het waarschijnlijk wel :P. Kabels zijn voor mij meer psychologie dan technologie.

p.s.
Ik hoop hierbij geen kabeldiscussie aan te zwengelen, want dat trek ik niet zo vlak voor ik op vakantie ga :(.
Pagina: 1