Beste mensen,
kleine introductie
jullie hebben mij hier nog nooit gezien dus even hele korte introductie. Een maand geleden besloot ik om een geheel nieuwe computer te kopen, met o.a. een Athlon 64 3000+ Venice processor die ik wilde gaan overclocken. Toen ben ik op dit forum terechtgekomen en heb ik een week lang naar dit beeldscherm zitten staren om al die FAQ's enzo te lezen om erachter te komen wat alles nou was en inhield. Nu is het zover dat ik toch m'n eerste vraag moet stellen
En geloof me; ik heb eerst goed gezocht voor ik het vroeg.
m'n vraag
Ik heb dus de volgende onderdelen:
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
AMD Athlon64 3000+ Venice (1,8ghz stock)
OCZ 2x1gb setje
De pc heb ik uiteindelijk stabiel kunnen krijgen (testen met prime95 enzo) op 2,6ghz:
FSB = 289, Vcore=1.475 in bios, dan geeft CPU-Z 1.44 aan. Temperaturen gaan prima! Op full stress max. 38 graden.
Ik wil dus nog een stapje hoger (nee ik zal het misschien niet merken, maar ik WIL het
). Dus FSB op 300mhz gezet, de rest zo gelaten. Nadat windows opstart loopt ie meteen vast. Dus Vcore 1 stap verhoogt (1.500). Nu start windows gewoon op. Echter, hoe hoog ik het voltage ook zet (tot 1.55V), Prime95 geeft een hardware error tijdens zijn berekeningen. Heb echt heel veel geprobeerd al, maar weet het nu even niet meer. Kan het zijn dat mijn processor gewoon aan z'n maximum zit nu?
Als ik iets vergeten ben te melden, geef maar een gil.
Bedankt,
Peter
P.S.: m'n geheugen van 2.6V naar 2.7V en zelfs 2.8V gedaan... heeft ook niet geholpen. Lijkt dus niet in het geheugen te zitten!
kleine introductie
jullie hebben mij hier nog nooit gezien dus even hele korte introductie. Een maand geleden besloot ik om een geheel nieuwe computer te kopen, met o.a. een Athlon 64 3000+ Venice processor die ik wilde gaan overclocken. Toen ben ik op dit forum terechtgekomen en heb ik een week lang naar dit beeldscherm zitten staren om al die FAQ's enzo te lezen om erachter te komen wat alles nou was en inhield. Nu is het zover dat ik toch m'n eerste vraag moet stellen
m'n vraag
Ik heb dus de volgende onderdelen:
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
AMD Athlon64 3000+ Venice (1,8ghz stock)
OCZ 2x1gb setje
De pc heb ik uiteindelijk stabiel kunnen krijgen (testen met prime95 enzo) op 2,6ghz:
FSB = 289, Vcore=1.475 in bios, dan geeft CPU-Z 1.44 aan. Temperaturen gaan prima! Op full stress max. 38 graden.
Ik wil dus nog een stapje hoger (nee ik zal het misschien niet merken, maar ik WIL het
Als ik iets vergeten ben te melden, geef maar een gil.
Bedankt,
Peter
P.S.: m'n geheugen van 2.6V naar 2.7V en zelfs 2.8V gedaan... heeft ook niet geholpen. Lijkt dus niet in het geheugen te zitten!
[ Voor 6% gewijzigd door Nemesish3d op 30-11-2005 21:54 ]