Toon posts:

Moederbord kapot door storing (usb)muis

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn TRUST usb-muis was van de tafel gevallen, waardoor de draad scheef kwam te zitten en de muis het niet meer deed. Ik dus de muis opschroeven en een draadje dat los zat terug verbinden (deze had ik dus verkeerd omgestoken).
Dus ik start de pc op en er brande iets door in de muis denk ik, het stonk behoorlijk maar er was niks te zien. De computer deed het nu nog wel, maar de muis niet. Ik opnieuw opstarten en het kabeltje van de muis terug omgedraaid.

Nu Kreeg ik een zwart scherm en er kwam een pieptoon uit de kast een stuk of 12 keer achter elkaar ipv 2 keer zoals normaal. Toen heb ik het geheugen er even uit gehaald en terug gestoken, nu piept de computer dus helemaal niet meer. Er staat nu een scherm van RAID BIOS SETTING maar ik kan niks doen oid! Ik heb er al een andere muis in gestoken, maar dat haalde ook niks uit...

Ik denk dat mijn moederbord kapot is gegaan door de storing. Zal dit onder de garantie vallen? Of denken jullie dat het iets anders is? Alvast bedankt!

Specs:
zie signature O-)

Verwijderd

of je mobo kapot is weet ik niet,
maar je kunt altijd net doen alsof je niet weet waarom je pc kapot is (en dan valt het waarschijnlijk wel onder de garantie)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 18:47 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:47:
of je mobo kapot is weet ik niet,
maar je kunt altijd net doen alsof je niet weet waarom je pc kapot is (en dan valt het waarschijnlijk wel onder de garantie)
Imho is dit dus een behoorlijke lame actie (solderen aan hardware en dan de leverancier de schuld geven), zoek liever uit wat er aan de hand is en wat het veroorzaakt heeft.

Ik denk dat een bios reset icm een andere muis in dit geval misschien nog wel een uitkomst zou kunnen bieden.

edit:
bijvoorbeeld PS-2 als je eerst USB had, of andersom natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluk-Kluk op 30-11-2005 19:34 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
BIOS heb ik al gereset, maar dat veranderde niks. En er zit al een andere PS/2 muis op zoals ik in mijn eerste post zei.

"(solderen aan hardware en dan de leverancier de schuld geven)" Wat bedoel je trouwens met solderen aan hardware? En de oorzaak lijkt me logisch, er is iets doorgebrandt in de muis.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:32:
BIOS heb ik al gereset, maar dat veranderde niks. En er zit al een andere PS/2 muis op zoals ik in mijn eerste post zei.

"(solderen aan hardware en dan de leverancier de schuld geven)" Wat bedoel je trouwens met solderen aan hardware? En de oorzaak lijkt me logisch, er is iets doorgebrandt in de muis.
Ja, maar dit heb je zelf veroorzaakt. Hoewel ik dacht dat er beveiligingen zaten op USB poorten waardoor bij kortsluiting of overbelasting alleen de hardware van die poort kapot zou kunnen gaan. Volgens mij heb je toch iets kapot gemaakt aan je moederbord. Aangezien je nog tot aan je RAID instellingen geraakt bij het booten moet je eens proberen te booten van een Knoppix Live CD ofzo.

Verwijderd

sjustum, je hebt met de muis lopen klooien, en daardoor is je mobo defect. Natuurlijk niet iets wat onder de garantie gaat vallen. Maar goed, je kan het altijd op een algemene "storing" gooien.

*mompelt nog iets na over fraude en liegen en zo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:35:
*mompelt nog iets na over fraude en liegen en zo...
En stiekum doen ze het zelf ook wel eens, maar dat kunnen we niet controleren natuurlijk.... kom op je bent NEDERLANDER !!!

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:56:
Hallo,

Mijn TRUST usb-muis was van de tafel gevallen, waardoor de draad scheef kwam te zitten en de muis het niet meer deed. Ik dus de muis opschroeven en een draadje dat los zat terug verbinden (deze had ik dus verkeerd omgestoken).
Specs:
zie signature O-)
Mss de P4-stekker omdraaien?

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

Topicstarter
AES schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:09:
[...]

Mss de P4-stekker omdraaien?
Ik heb niet aan de P4 stekker gezeten, ik neem aan dat je die op het moederbord bedoelt? Ik weet niet of er één op de muis zit maar dat denk ik niet... B) En dat stekkertje dat ik verkeerd om had gestoken in mijn muis heb ik alweer goed gezet, nu brande het lampje van de muis wel maar hij reageerde negens op. (zie ook: hij deed het niet).

Maar mijn mobo zal wel gewoon kapot zijn, nu hopen dat het onder de garantie valt. Niet dat een 939s56-m zo duur is maar toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:35:
[...]

Ja, maar dit heb je zelf veroorzaakt. Hoewel ik dacht dat er beveiligingen zaten op USB poorten waardoor bij kortsluiting of overbelasting alleen de hardware van die poort kapot zou kunnen gaan. Volgens mij heb je toch iets kapot gemaakt aan je moederbord. Aangezien je nog tot aan je RAID instellingen geraakt bij het booten moet je eens proberen te booten van een Knoppix Live CD ofzo.
Kan ik daarna weer gewoon in windows booten? Moet Linux niet geinstalleerd worden met die cd?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:26:
[...]

Kan ik daarna weer gewoon in windows booten? Moet Linux niet geinstalleerd worden met die cd?
Met een Live CD wordt alles in het geheugen geladen. Het is gewoon een manier om te zien of je computer nog werkt of niet. Het is mogelijk dat een reinstall van Windows het probleem verhelpt, ik hoop het voor jou (en je leverancier) in ieder geval.

Verwijderd

Mischien kan je nog wat ideëen opdoen in "Na USB inpluggen .... PC dood." Succes verder :)
Pagina: 1