Toon posts:

Raar probleem met MSI K7T Pro...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen enkel probleem met dit mobo, windows (ME) loopt maar 1 keer per weer vast (tegen 3 keer per dag op m'n K6).

Ik heb al een keer een nieuw bios chippie gekregen omdat er iets mis was gegaan bij het flashen (weet nog steeds niet wat).

Nu kreeg ik echter precies dezelfde foutmelding terwijl ik niet heb geflashed!!!
Het enige wat er gebeurde is dat Windhoos vastliep (doodnormaal dus, gebeurt iedereen met Windows (9x dan)). Vervolgens bootte m'n comput niet meer :(

De foutmelding is: 1 lange lage piep gevolgd door 2 korte lage piepen en vervolgens onafgebroken hogere piepen.

Ik schoot dus al weer geheel in de stress. (weer 10 dagen zonder PC??? |:( :( :r ;( )
Natuurlijk nog wel een paar keer geprobeert om te booten (komt dus ook niet bij bios ofzo, geeft niet eens beeld) wat niet werkte.
Ook met een rustpauze van 30 sec. geen resultaat...
Nu wacht ik een menuutje of 2 (ff vloeken enzo op de plee ;) ) en ja hoor, hij start gewoon op, lekker op 970 !

Zijn er meer mensen met dit probleem (volgens mij niet)?
Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan het zijn dat mijn bios chip geen goed contact maakt ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Raar hoor, geen tweaker te bekennen om half twee 'snachts... Ik dacht dat tweakers altijd na middernacht actief waren?

Geintje ;) ;) ik ben nog een beetje melig van de shock :)

Verwijderd

He Mecalli !!!

Weer lekker bezig ? Jij maakt het toch ook wel spannend hoor (en laat) Volgens mij rust er een vloek op dat updaten van je bios.

Ander chippie vragen?

Verwijderd

Nou zeg, volgens mij lig je ook te bed !!
truste

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
Heb ik ook gehad, dan heb je em te hoog geclocked, dan wordt de chipset te warm. Daar ligt het aan, koelertje op chipset schroeven en je voltage iets hoger zetten.

Verwijderd

Ik heb datzelfde probleem op m'n MSI K7T Pro2, als ik daar m'n proc te hoog klok, dan begint hij net zo te piepen, vrij irritant moet ik zeggen, moet eerst het cmosreset-jumpertje er weer af voordat hij weer wil starten...

Verwijderd

Topicstarter
Hé thanks voor de reply's jongens!

Het ligt dus waarschijnlijk aan het feit dat ik hem iets te erg heb opgevoerd?
Het gekke is: de processor wordt niet echt warm en de case ook niet...

Dan ff over die chipset koeler: die had ik er dus al op! Dat was een 0,9Watt Sunon koelertje, ik geloof van een 486...
Zou het beter werken met een "echte" koeler :? Hij is namelijk heerlijk stabiel in Windows zelf, alleen start 'ie soms niet op ;)
Ik neem toch aan dat jullie met "chipset" toch dat bronskleurige ding bedoelen met MSI er op???

In elk geval, ik ben nu dus naar FP geweest waar ze hem ff na hebben gekeken. Eerst werkte hij perfect, totdat ze een kwartier 3dMark hadden gedraaid en ze vervolgens op wilden starten..... >:)
Vervolgens hebben ze hem dus uit elkaar gehaald, om het mobo op te sturen, waarna ze er achter kwamen dat mijn duron iets te hard liep...en zo had ik dus geen garantie meer op mijn mobo :r

Afijn, hij werkt nu weer, nu nog even de streepjes opnieuw zetten want hij loopt nu op 500 :( (hebben ze natuurlijk met hun fikken aangezeten bij Funprice :( ).

P.S. Sorrie Cugel, mijn PC wilde niet opstarten, dus ook geen reply's meer ;)
Ik heb m'n bios trouwens niet upgedated, dit gebeurde 'spontaan'...

Verwijderd

He mecalli, dat op 500 lopen is toch wel een beetje vreemd hoor. Ik krijg mijn 650-je niet lager dan 650 !!!!
Doet de jouwe 500 met alles op default?

Strange !!(8>

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 22:19 schreef Cugel het volgende:
He mecalli, dat op 500 lopen is toch wel een beetje vreemd hoor. Ik krijg mijn 650-je niet lager dan 650 !!!!
Doet de jouwe 500 met alles op default?

Strange !!(8>
Nee nee, ik had m'n multiplier nog op 9 staan :) Dan maakt 'ie er blijkbaar 500 van... hij loopt nu gewoon weer op 650 met de instellingen op standaard.
Morgen even een vergrootglas halen en opnieuw kleuren, dan maar gewoon op 900 :) :)

Verwijderd

Topicstarter
@#%^!%!#%&@_()_^! Nu krijg ik m'n duron niet meer goed ingekleurd! :( :( :(

Lekker is dat: je brengt je computer naar funprice, krijg je hem terug is 'ie niet meer over te klokken! |:(

Weet iemand een middeltje waarmee ik de brugjes goed schoon kan maken? Een beetje alcohol ofzo? Ik heb hem nu namelijk al 3 keer opnieuw ingekleurd en hij doet het nog steeds niet (hoger).... :r

Verwijderd

LOL :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 17:57 schreef Pulsar_ het volgende:
LOL :o
Wie zij dat ?!!

>:)

Verwijderd

Mecalli, ff flink stuffen. tenminste dat zeggen ze in andere topics.
Daarna stevig inkleuren

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al flink gegummed...

Nu in totaal al 8 keer opnieuw ingekleurd zonder resultaat :(
Volgens mij hebben ze er iets met uitgevreten....

Morgen, weer ff aan de gang, goed gummen (ander gummetje gebruiken als die op m'n vulpotlood?) en dan nog een beetje wrijven met zo'n alcohol doekje.

Ik krijg hem weer op 900 ook al wordt het z'n dood!!! ;)

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn duron 650 dat hij hem niet goed pakt. Als ik hem inkleur kan ik hem een keer op 7.5 zetten en als ik 8.0 probeer boot ie niet en moet ik een cold start doen, waarna de proc weer op default staat en niet meer te klokken is. Dus ook niet meer naar 7.0 !! :'(
Heel raar... Ik ga van de week effe van die autoruit prut gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen vindt ik die autoruit prut eigenlijk een beetje link... Als ik ff uitschiet en twee lijntjes (dus niet de bruggen) met elkaar verbindt doet 'ie niks meer ;(

Of kun je het er nog weer afhalen met een of ander middeltje :?

Zondag=kleurdag :)

Verwijderd

Je kan in principe die prut over je hele L1 van links naar rechts kwakken en dan gewoon met een scalper lijntjes trekken tussen je bruggen door... Niet helemaal link dus. En als je dat niet wilt doen maar gewoon proberen ze te connecten en het gaat mis kan je het er gewoon vanaf schrapen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 12:34 schreef Ne0pHyt3 het volgende:
Je kan in principe die prut over je hele L1 van links naar rechts kwakken en dan gewoon met een scalper lijntjes trekken tussen je bruggen door... Niet helemaal link dus. En als je dat niet wilt doen maar gewoon proberen ze te connecten en het gaat mis kan je het er gewoon vanaf schrapen.
Hmm, inderdaad dat is natuurlijk ook mogelijk. Jammer genoeg heb ik geen scalpel, maar een Stanly™ mes is ook goed denk ik?

Toch lijkt het me geen goed idee om het spul van de bruggetjes af te schrapen als het mis is gegaan, de beschadigingen die je daarbij maakt (bruggetjes weg :? ) kun je niet ff weer repareren lijkt me?

In elk geval zal ik morgen van de spul ophalen. Ik krijg hem dus gewoon niet meer goed! :( Ik durf te wedden dat ze er bij Funprice iets mee hebben gedaan !!!

[b]EDIT: Maar ik zal deze thread maar beindigen, hebben andere mensen ook een kans ;) [/b]

Verwijderd

Ja ik weet ook niet precies hoe het moet, maar volgens mij veroorzaakt het niet zoveel problemen. Maarja.. ik laat het lekker door me vader doen.

offtopic:
Authorize me ff op ICQ :)

Verwijderd

Heb je wel je eigen processor teruggekregen?

[ff off topic: er is trouwens een nieuwe bios versie!!! ga je die nog uitproberen? bij mij werkt ie al best hoor, merk der alleen nix van]

Verwijderd

Ik had het net 5 mins geleden.. op dit KUT mobo a7v pro.... wat een klote ding, niet koud te krijgen! check:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110277

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 22:48 schreef Cugel het volgende:
Heb je wel je eigen processor teruggekregen?

[ff off topic: er is trouwens een nieuwe bios versie!!! ga je die nog uitproberen? bij mij werkt ie al best hoor, merk der alleen nix van]
Het was wel m'n eigen proc. (kan ik zien aan een stipje koelpasta waar het niet hoort :) ).
Ik ga de nieuwe bios vandaag of morgen zeker uit proberen ( |:( ). Maar welke bedoel je: die versie 2.2 (dacht ik) of de nieuwste beta versie? Ik lees namelijk plots niets meer over voltage tweaking :? (standaard geworden?)

Verwijderd

In de versie 2.2 kan je voltage niet verder dan 1.8 volt zetten. In de tweak bios de 2.1b14 versie kan die tot 1.85 volt. Tís maar net wat je wil.

Ennnnneeeeehhh, suc6 he, ik zal voor je duimen :P
Pagina: 1