Toon posts:

temperatuur Asus A7Pro+Duron 800 te hoog.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wat er fout kan zijn met de temp sensors van mijn mobo (Asus A7Pro)? MBM geeft voor mobo 32°C aan, en voor CPU 54°C IDLE!
Koeler is Super Orb met witte koelprut. Loopt op default. Kast staat open, kamertemp ong. 22°C, dus die sensoren geven zowiezo niet de goeie temp aan voor me mobo.

Iemand ideeen?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dat kan best normaal zijn,
want je mobo temp. is behoorlijk hoog,
mij Asus A7V is namelijk maar 22,
en soms 19. Maar daar moet ik ook wel wat herry voor incasseren :( !

Dussss betere kast cooling :) !
of je hebt er teveel coolpasta tussen, dat geeft het verkeerde effect :( !

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 23:33 schreef Ruben_Pruim het volgende:

pasta: 1mm...

ik snap het niet, mijn oude asus p 2b-f mobo die was erug blij 24 graden in dezelfde kamer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 23:33 schreef Ruben_Pruim het volgende:

Maar wat voor herrie dan? Wat heb je dan zoal gecooled?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst mijn orb verkeerd om op me CPU.... stukjes Core eraf.. maar werkte nog wel..

Het lijkt me sterk dat ik stekkertjes er verkeerd om heb in gedaan.. zodat ie tegengesteld draait... niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
System Monitor Device(s)
Name Asus AS99127F
Version 3.01
Mainboard Specific Support Yes
Configured Mainboard
Level 4+ Support Yes

Temperature Sensor(s)
Board Temperature 32.0°C / 89.6°F
CPU Temperature 42.0°C / 107.6°F

Cooling Device(s)
CPU Fan Speed 4688rpm

Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage 1.65V
Aux Voltage 0.11V
+3.3V Voltage 3.49V
+5V Voltage 5.08V
+12V Voltage 11.98V
-12V Voltage -11.75V
-5V Voltage -5.21V

Dit waren de resultaten na een 15 mins niks doen... alles uit.. en enkel snel sandra over mijn comp heen laten rijden...

Verwijderd

Normaal is dit zeker niet met een Super Orb.
Bij mij ligt hij ook op die hoogte (ook Super Orb Duron@979) maar dat komt door de praatsing van mijn voeding :(

___
Voe|______
ding||SuperOrb
___||_____

Met andere woorden: de Orb raakt de voeding bijna waardoor hij geen koude lucht kan aanzuigen :(
Als ik mijn voeding verplaats is de temp zo'n 15 graden (!!!) lager...
Voor mij is de oplossing dus een nieuwe kast =$$$, maar waar het om gaat is dat hij de temp veel lager zou moeten kunnen houden onder normale omstandigheden.

Wat bij jou het probleem is weet ik niet, misschien koeler er niet niet goed op of zo...

Suc6

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

1mm pasta is 0.9 mm pasta te veel!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 23:52 schreef chaos666 het volgende:
Normaal is dit zeker niet met een Super Orb.
Bij mij ligt hij ook op die hoogte (ook Super Orb Duron@979) maar dat komt door de praatsing van mijn voeding :(

___
Voe|______
ding||SuperOrb
___||_____

Met andere woorden: de Orb raakt de voeding bijna waardoor hij geen koude lucht kan aanzuigen :(
Als ik mijn voeding verplaats is de temp zo'n 15 graden (!!!) lager...
Voor mij is de oplossing dus een nieuwe kast =$$$, maar waar het om gaat is dat hij de temp veel lager zou moeten kunnen houden onder normale omstandigheden.

Wat bij jou het probleem is weet ik niet, misschien koeler er niet niet goed op of zo...

Suc6
Bij mij staat ie niet zo dicht bij de voeding.. maar ik heb net zo`n zomer woeier uit de kast getrokken.... resultaat:
< Temperature Sensor(s) >
Board Temperature: 26.0°C / 78.8°F
CPU Temperature: 42.0°C / 107.6°F
Hij koelt wel af dus... dus dat klopt wel ... Maar nog zo fuckin heet... ik ben nog niet eens begonnen met overklokken!

Verwijderd

Topicstarter
Goed... ik ga wel marshmallows roosteren tegen me CPU aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 00:27 schreef drLiter het volgende:
Goed... ik ga wel marshmallows roosteren tegen me CPU aan :)
Of spiegeleieren :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand kan me helpen?
Ik snap er geen fuck van :(

Verwijderd

Denk dat charlie23 helemaal gelijk heeft. Teveel koel pasta, veeg die tjab eraf met doeki en zorg dat er er een heeeeeel dun laagje op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 14:54 schreef sv650s het volgende:
Denk dat charlie23 helemaal gelijk heeft. Teveel koel pasta, veeg die tjab eraf met doeki en zorg dat er er een heeeeeel dun laagje op zit.
Er zit echt maar 1 mm op... je ziet het logo heel wittig... dit kan niet dunner!!

Ik heb nu twee x 50 mm fans in me Sleuf van me floppy drive... in blazend...

ik heb een 80 mm fan inblazend onder voorin me bracket van me kast..
Ik heb een 50 mm fan inblazend VOOR me voeding... Ik heb een Super orb nu ook op 5200 draaiend, beide fans.. kast is helemaal dicht.. het is nu 19 graden in me kamer... En raar eens... 38 graden!! nog steeds te warm!!! |:(.

Ik snap dit echt niet... hele kast is ijs en ijskoud... je voeten wil je er niet opleggen...

Ik weet het niet meer... ORb zit goed, goeie kant naar boven... Pasta is dus echt 1 mm....

Ik vat het niet... |:(

Verwijderd

Mja..wel vreemd ja. Zou denken aan de sensoren zelf.

Verwijderd

Ik denk dat je orb er niet helemaal recht op zit. Misschien is het klemmetje wat scheef??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 20:14 schreef xoploosx het volgende:
Ik denk dat je orb er niet helemaal recht op zit. Misschien is het klemmetje wat scheef??
Zit er helemaal plat op... midden zit er ook een afdruk van de pasta... 1.6 V staat ie op... en het gaat werkelijk nergens over... ik ga em zo naar buiten verhuizen...

Ik weet het echt niet meer...

Mocht er een geinteresseerde OC`er in de buurt van adam zuid oost wonen... er staa een krat bier klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft bij de asus update aan eerst een error.. en dan een blije notice:

no asus board founded..

Maar sandra, en BIOS geven aan dat er WEL een asus v7 pro mobo in zit... hoe vaag kan het zijn ?

Me mobo kan nl noooooooit 33 graden zijn... dat zegt sandra en me bios.... kan het zijn dat de temp verkeerd wordt aangegeven?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 januari 2001 22:13 schreef drLiter het volgende:
Hij geeft bij de asus update aan eerst een error.. en dan een blije notice:

no asus board founded..

Maar sandra, en BIOS geven aan dat er WEL een asus v7 pro mobo in zit... hoe vaag kan het zijn ?

Me mobo kan nl noooooooit 33 graden zijn... dat zegt sandra en me bios.... kan het zijn dat de temp verkeerd wordt aangegeven?
Never mind.. Niet goed gelezen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel met dat bord! Ruil om, en als het probleem bij die andere blijft bestaan dan moet je verder zoeken. De sensoren daar kan het niet aan liggen denk ik, want dan is het wel heel toevallig dat zowel de systemp als de cputemp zo bizar hoog zijn. Er zit iets niet lekker in je bord denk ik. Maareh.. Blaast je voeding niet zo'n heerlijk warm briesje over je CPU heen? Keer 'm dan om zodat ie naar boven blaast ipv naar onderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik heb ook een asus a7pro en ik HAD een chrome orb. het werd 60C!!!
Toen wat pasta ertussen gedaan (niet te weinig) en toen werd het 50C! Nog steeds te hoog.
Nu heb ik een asus A7V heatkiller gekocht. Bij www.comptechworld.nl (kostte 200 piek) er zitten 2 delta coolers op dus tering lawaai ;( en heb er een coolermaster case fan nast gezet, die de warme lucht wegblaast. nu wordt de cpu max 40C en mobo wordt max 29C, nog net iets te veel, maar het gaat de goede kant op.

Dus koop die heatkiller, eventueel een goedkopere versie (lees stillere versie) en het gaat de goede kant op. (mijn voeding staat 1mm naast mijn cpu cooler, maakt dat uit??)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 januari 2001 22:26 schreef iwoutertje2001 het volgende:
ik heb ook een asus a7pro en ik HAD een chrome orb. het werd 60C!!!
Toen wat pasta ertussen gedaan (niet te weinig) en toen werd het 50C! Nog steeds te hoog.
Nu heb ik een asus A7V heatkiller gekocht. Bij www.comptechworld.nl (kostte 200 piek) er zitten 2 delta coolers op dus tering lawaai ;( en heb er een coolermaster case fan nast gezet, die de warme lucht wegblaast. nu wordt de cpu max 40C en mobo wordt max 29C, nog net iets te veel, maar het gaat de goede kant op.

Dus koop die heatkiller, eventueel een goedkopere versie (lees stillere versie) en het gaat de goede kant op. (mijn voeding staat 1mm naast mijn cpu cooler, maakt dat uit??)
Ja, lekker. Je gaat toch niet ff 200 piek dokken omdat je bord klote is?? Ik heb met m'n KT7 een idle cpu-temp van 30C en een stressed temp van 46C. sys-temp is altijd 22C. Sensor zit met een beetje pasta er tussen goed tegen de CPU aangedrukt... Een A7V moet dit soort waarden ook kunnen realiseren, want je ziet genoeg meetwaarden van andere mensen op het net staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus al de 4 e persoon met een oververhitte mobo een asus a7v pro... Het ligt echt aan die moederborden... Ze zijn gewoon zo extreem hoog!

Gaat nergens over!!

PS: het is een PRO versie niet de a7v ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen dit mobotje omruilen voor een msi kt7 pro 2 a.... Ik heb 8 dagen omruiltijd...

Dit is ziek zo warm

Verwijderd

Wat dacchie hiervan dan?

TB @ 1000 MHz (non-oc'ed) op een ASUS A7V. Idle runt het ding tussen de 50 en 60 graden Celsius en stressed constant 60!!!!!!!! :(

Nu is wel mijn voeding k.t, veel afwijkingen in Voltages enzo. Ga kast ruilen.

Iemand nog tips? Echt belachelijk warrum, ook wat vastlopers misschien wel hierodoor :'(...

Verwijderd

Topicstarter
Stap af van Asus denk ik, ik kan echt niet OC`en op deze manier.. Ik ga morgen wel ff lanx mycom.. en neem de andere msi bord wel....

Opvallend hoor, al deze temperaturen van asus...
Pagina: 1