Toon posts:

wifi kaarten niet op slot1 mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb thuis nog 2 oude slot1 mobo's (pent2 & pent3) liggen. Ik heb nu al 2 wireless netwerkkaartjes (54mbit) gekocht een e-tech en een asus. Beide kaartjes werkten niet op de mobo's wel werkte de kaartjes in een oude compaq p2 pc (s370).

Is het zo dat zowiezo geen wifi kaartjes op slot 1 mobo's werken?

of zijn mijn mobo's toevallig kapoet?

---------------------------------------------------------------
wat er geprobeerd is:
-nieuwe bios
-alle pci sloten
-windows xp & 98se

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

zou gewoon moeten werken as far as i know. worden die kaarten allebei gewoon helemaal niet gezien? ook door de bios niet?

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of ze door de bios niet worden gezien maar in windows is er in iedergeval totaal geen detectie.

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Dat ze niet gedetecteerd worden ligt waarschijnlijk aan oud type pci-sloten. Laatst had ik ook een oud moederbord die geen nieuwe geluidskaart detecteerde. Zelfde verhaal.

Moet je even kijken welke pci-slot versie de kaartjes minimaal nodig hebben.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

Geen oplossing, wel een bekend probleem; voor mij althans. Een wifi-pci kaartje deed het niet (ook geen bios-herkenning) in een Abit BP6 (geen slot1!!) uit 1998, wel in een Asus P4P800. Oorzaak onbekend.....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

het is het bios en volgens mij hoeft de kaart niet door het bios gedetecteerd te worden om te werken. Heb je alle pci sloten geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door WooK op 29-11-2005 10:57 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28

Ravefiend

Carpe diem!

Ik heb recentelijk nog een Wifi PCI card van SMC (SMCWPCI-G) in mijn pa zijn PC geinstalleerd (Win2000), een P2-350 op een DFI 440BX moederbord. Het enigste probleem dat ik heb met de bijgeleverd drivers van SMC was het opzetten van een secure connection met WEP. Momenteel draait het zonder probs, maar dan wel zonder security. ;)

Greetz, Pieter aka Ravefiend

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Mee eens, zoek eens op welk type PCI sloten je MB ondersteund en wat je nodig hebt. Heb hetzelfde gehad met een inbelmodem een tijdje terug.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46

lier

MikroTik nerd

Controleer de versie van je PCI sloten op je MB en de versie van de PCI kaart.

edit:
1 minuut te laat...

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 29-11-2005 10:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• iH8

iH8

WooK schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:56:
het is het bios en volgens mij hoeft de kaart niet door het bios gedetecteerd te worden om te werken. Heb je alle pci sloten geprobeerd?
excuses waarde proleet. :r als je nu even niet zo op de grammatica gelet had, maar op de startpost, had je kunnen lezen dat de (of is het het) topicstarter alle pci-sloten getest heeft. misschien werden die nic's wel door de bios gezien en dan had ie iig weer wat meer geweten.

[ Voor 3% gewijzigd door iH8 op 29-11-2005 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
de versie van de pci sloten die staan gewoon in de manual van mn mobo?

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:10:
de versie van de pci sloten die staan gewoon in de manual van mn mobo?
Met dit soort vragen daalt een topic tot "glazen bol" niveau. Deze vraag kan jij erg eenvoudig beantwoorden door in de manual te kijken. Dit wordt ook van je verwacht (in het kader van policy)...

Noem minimaal de twee merken + types van de moederborden...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Die draadloze netwerkkaarten moet je wel minimaal 98SE voor hebben

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

iH8 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:09:
[...]

excuses waarde proleet. :r als je nu even niet zo op de grammatica gelet had, maar op de startpost, had je kunnen lezen dat de (of is het het) topicstarter alle pci-sloten getest heeft. misschien werden die nic's wel door de bios gezien en dan had ie iig weer wat meer geweten.
doe ff een beetje normaal man met je kotssmiley :/ Is het tegenwoordig verboden om iemand te wijzen op dit soort zaken ofzo. En ik had er idd overheen gelezen. Dat kan ook ja en daar kun/mag je me idd ook op wijzen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Denk dat het idd een verouderd PCI slot is. BIOS probleem kan overigens ook. Het BIOS moet namelijk de hardware aansturen (stroomvoorziening e.d.). Dus zolang dat NIET goed is, kan de kaart dus niet werken (Aangezien de kaart bijv geen stroom of te weinig stroom krijgt) en dus ook niet gedetecteerd worden in Windows... :) Ik weet alleen niet of een BIOS update zou kunnen helpen, dat is afhankelijk van het type gebruikte PCI slot... :)

Neem voor een klein overzichtje een kijkje in de FAQ van PMG, hopelijk helpt het... :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2005 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:45:
[...]

Met dit soort vragen daalt een topic tot "glazen bol" niveau. Deze vraag kan jij erg eenvoudig beantwoorden door in de manual te kijken. Dit wordt ook van je verwacht (in het kader van policy)...

Noem minimaal de twee merken + types van de moederborden...
Dat was dus de vraag he vriend ;) ! Of het gewoon in de manual te vinden was of misschien wel aan de zijkant van het pci slot zelf.

In de manual van de asus 138g wifi kaart
nodig 32bits pci slot

in de manual van de asus p3b-f mobo
heeft 5x 32bit pci rev 2.2 sloten

• iH8

iH8

WooK schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:53:
[...]

doe ff een beetje normaal man met je kotssmiley :/ Is het tegenwoordig verboden om iemand te wijzen op dit soort zaken ofzo. En ik had er idd overheen gelezen. Dat kan ook ja en daar kun/mag je me idd ook op wijzen.
offtopic:
er wordt hier op heel GoT gesmeten met doed's tog's en andere irritante dingen, als daar overal op gereageerd moet worden zoals jij doet; zowat een hele post aangrijpen om een taalfout te corrigeren, onterecht mijn vraag afkraken en dan naderhand komen met een vraag die al beantwoord is tsja. dan word ik daar een beetje ziek van. daar is die smiley voor.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

iH8 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:35:
[...]

offtopic:
er wordt hier op heel GoT gesmeten met doed's tog's en andere irritante dingen, als daar overal op gereageerd moet worden zoals jij doet; zowat een hele post aangrijpen om een taalfout te corrigeren, onterecht mijn vraag afkraken en dan naderhand komen met een vraag die al beantwoord is tsja. dan word ik daar een beetje ziek van. daar is die smiley voor.
interpreteer het zoals je wilt gefrustreerd mannetje :r

Verwijderd

Topicstarter
juist dus...gezellig

maar ehm het gaat hier dus om het volgende

-----------------------------------------------------------

het lijkt er toch op dat de pci sloten overeen komen het mobo geeft nog aan dat er een rev 2.2 pci slot op zit. Zijn daar uberhaupt nieuwe van uitgekomen?

• iH8

iH8

voor de gezelligheid dan; :) heb je al andere pci-kaarten in die boards geprobeerd en doen die 't wel? je stelt zelf al dat de kaartjes het wel doen. dan zit 't probleem in je pci-sloten. probeer eens iets anders bv. een soundkaartje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al andere kaartjes geprobeerd en die worden wel gevonden.

Maar de pci kaartjes die ik geprobeerd heb is wel allemaal oud spul (jaar 2000 en ouder)
Ik heb ook niet echt nieuwere kaartjes liggen (op die wifikaart na dan)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik ben nog geen slot1/vergelijkbare oudere planken tegengekomen met PCI 2.2, allemaal PCI 2.1

11Mbit kaartjes willen soms wel op PCI 2.1, nieuwere, 54mbit, eisen eigenlijk allemaal PCI 2.2. Soms staat t erbij, soms in de manual,soms helemaal niet...

Neem een USB wifi nic, dat moet wel werken. Alleen opletten of er, als je win9x gebruikt, wel win9x drivers voor zijn. Ben je wel beperkt tot de doorvoersnelheid van USB1 (12mbit), tenzij je er een usb2 bijgebouwd hebt, maar voor internetten is dat geen punt.

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 30-11-2005 10:10 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

DJSmiley schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:05:
Ik ben nog geen slot1/vergelijkbare oudere planken tegengekomen met PCI 2.2, allemaal PCI 2.1

11Mbit kaartjes willen soms wel op PCI 2.1, nieuwere, 54mbit, eisen eigenlijk allemaal PCI 2.2. Soms staat t erbij, soms in de manual,soms helemaal niet...

Neem een USB wifi nic, dat moet wel werken. Alleen opletten of er, als je win9x gebruikt, wel win9x drivers voor zijn. Ben je wel beperkt tot de doorvoersnelheid van USB1 (12mbit), tenzij je er een usb2 bijgebouwd hebt, maar voor internetten is dat geen punt.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik een pci wifi kaart nodig heb (vanwege een zelf gemaakte antenne, die dus niet op usb past)

maar mijn mobomanual geeft dus inderdaad aan dat hij pci 2.2 rev is.
Ik neem het kaartje deze vrijdag mee naar huis en ga hem daar eens testen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik heb dit ook vaker gezien met wifi kaartjes, in de gevallen dat ik het mee heb gemaakt werkte SMC 54 Mbit kaartjes wel, maar dat is natuurlijk geen garantie. Probeer eens of je zo'n kaartje kunt bemachtigen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een paar weken geleden nog een wifi-pci-kaartje in een slot1 mobo gezet (p3-500 van Dell met I440bx-chipset) en dat ging zonder problemen...

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik heb meerdere pc's met slot 1 mobo voorzien van een wireless kaartje zonder enig probleem. Zelfs een pentium 100 heb ik nog werkend gekregen met een wireless pci kaartje. En die pc is toch echt zo goed als antiek.
Pagina: 1