Versatel 20 MB ondersteunt geen VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7161

Topicstarter
Sinds 16 november heb ik een probleem met VPN verbindingen via Versatel 20mb internet. Deze VPN verbinding gebruik ik dagelijks.

Het probleem is dat nadat ik de VPN verbinding heb gemaakt (dmv Checkpoint VPN software) stopt de internet verbinding na een paar minuten. Om de internet verbinding dan weer werkend te krijgen moet ik dan de spanning van de modem halen. Een harde reset van de modem heeft niet geholpen.

Voor 16 november werkte de VPN verbinding altijd en had ik geen problemen. Met de helpdesk gesproken van Versatel en inderdaad er is nieuwe software in de modem geladen. En natuurlijk kan de oude software niet worden terug gezet. Het officele antwoord is dat Versatel VPN niet ondersteund.

Deze post is als waarschuwing voor iedereen die Versatel wilt nemen en wel eens thuis werkt. Dat kan dus niet meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 23:15
Lijkt me eerlijk gezegd geen probleem van Versatel 20MB zelf.

Heb zelf met behulp van openSSH, Putty met standaard Remote Desktop en verschillende VNC-viewers kunnen werken. Of het met Checkpoint VPN werkt: geen idee.

maarrem... we hebben al een 20MB topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ik kan prima VPN via pptp gebruiken anders.
En het kan via de cisco client.

Eigelijk denk ik dat het probleem eerder bij jou ligt dan bij versatel. Die hoeven namelijk niks te doen voor VPN zolang ze maar niets blokken.
Je kan trouwens ook jouw computer op de DM-zone zetten, om te testen, misschien helpt het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas DM zone werkt ook niet. Ik vraag me af hoe het aan mijn apparatuur kan liggen als de verbinding voor 16 November gewoon goed werkt?? Daarnaast ben ik verplicht om de modem van Versatel te gebruiken. De instellingen van deze modem kan ik niet veranderen en ben dus afhankelijk van Versatel

Moet van mijn werk Checkpoint VPN gebruiken heb dus geen mogelijkheid om andere software te gebruiken

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 7161 op 29-11-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 14:17
Mijn vader gebruikt hier thuis nog altijd zonder problemen VPN met onze 20Mbit Versatel-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Mja.. je zou natuurlijk bij versatel de inlog gegevens van je adsl verbinding op kunnen vragen en dan een anders adsl modem neerzetten (linksys, etech, zyxell, enz). Daar wens ik je verder veel succes mee.

En nog een vraag/tip, waarom neem je zo'n verbinding als het zo belangrijk is voor je werk? Ik zou voor m'n werk een businesslijntje van de kpn nemen of iets in de gooi, met een gegarandeerde uptime enzo. Hoeft toch ook helemaal niet zo snel te zijn? Of misschien liever zelfs een SDSL lijn, heb je nog meer aan eigelijk.

Daarnaast kan je versatel best voor je privé zaken houden, maar dit is eigelijk best dom geregeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• total_confusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04-2022
Het is niet helemaal waar wat hier word verteld.
Verstel ondersteund vpn niet mbt de settings.

daar hebben ze natuurlijk groot gelijk in.
Dat de mogelijkheid tot vpn wel moet bestaan zeggen ze dan ook gewoon.

Problemen met vpn in de firmware die vanaf 11/11 is uitgegeven is al bekend
en er word gewerkt aan een nieuwe firmware. Helaas kon de beste man
aan de telefoon mij niet garanderen waneer die kwam.

Wel gaf hij nog even aan hoe ik een update kon forceren mocht er 1 uitkomen.. zodat ik er niet op hoef te wachten. Tis nu wel ff klote.. maar word wel weer gemaakt dus.

(vandaag 30/11 contact met ze over gehad.)

P1 133 Linux Redhat 7.2 Apache webserver. And a PII 433 @ 541 with Windows 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
VPN over PPTP werkt hier echt prima hoor. Denk dat IPSEC ook prima werkt trouwens, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Dit zeg ik dus niet om je te pesten ofzo, maar omdat het WEL wil, en je dus ergens anders de fout moet zoeken. succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35
Waarom verbaast me dit eigenlijk niet zo veel? Versatel levert ook huurlijnen aan bedrijven. Als bedrijven een 20 Mbit verbinding kunnen leggen met VPN daarover heen dan zou de laatste issue de stabiliteit van de verbinding kunnen zijn. Misschien heeft Versatel het wel degelijk geblokt (misschien zelfs gedeeltelijk als test in het gebied van TS)

Maar goed, misschien is het inderdaad gewoon een fout in de firmware en misschien wordt het inderdaad opgelost in de volgende firmware, laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Ter Info:

Bij mij werkt het ook gewoon perfect, elke week werk ik een dag thuis en ben dan probleem loos 10 uur non-stop verbonden.

We gebruiken de Cisco VPN Client (Met IPSec) en dat geeft dus geen enkel probleem. Ik heb er ook niks voor hoeven aan te passen in de Router(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

total_confusion schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:11:
Het is niet helemaal waar wat hier word verteld.
Verstel ondersteund vpn niet mbt de settings.

daar hebben ze natuurlijk groot gelijk in.
Dat de mogelijkheid tot vpn wel moet bestaan zeggen ze dan ook gewoon.

Problemen met vpn in de firmware die vanaf 11/11 is uitgegeven is al bekend
en er word gewerkt aan een nieuwe firmware. Helaas kon de beste man
aan de telefoon mij niet garanderen waneer die kwam.

Wel gaf hij nog even aan hoe ik een update kon forceren mocht er 1 uitkomen.. zodat ik er niet op hoef te wachten. Tis nu wel ff klote.. maar word wel weer gemaakt dus.

(vandaag 30/11 contact met ze over gehad.)
Okay hoe kunnen we een update forceren? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• total_confusion
Update forceren.. :)

eerst weten dat er 1tje uit is.. geen idee waar je dat kan vinden maar ok:
op de achterkant van je modem het reset pinnetje induwen todat power led rood word. (15sec)
stekker uit je modem halen.. en 15 seconden wachten
stekkertje erin doen... en 15 minuten wachten. (als je naar je modem browsed zie je ook alleen maar een firmware update pagina)

that's it. dus als er een betere uit is hoef je geen maand meer te wachten todat je modem hem een keer ziet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• total_confusion
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:59:
VPN over PPTP werkt hier echt prima hoor. Denk dat IPSEC ook prima werkt trouwens, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Dit zeg ik dus niet om je te pesten ofzo, maar omdat het WEL wil, en je dus ergens anders de fout moet zoeken. succes ermee.
Vpn werkt ook wel gewoon, maar als bv IKE gebruikt over het tcp ip protocol dan werkt het niet.
ipsec werkt gewoon. zoniet dan gewoon ff poort 500 door sturen naar het juiste adres.
Niet iedereen gebruikt ipsec dus niet om je te pesten maar er zijn wel degelijk problemen.
waar versatel dus ook al mee bezig is.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 16:50

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb idd ook voor me werk Checkpoint VPN en deze probs, en ze moeten het echt nu snel oplossen want ik kan me geen dag meer permitteren dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Dus als je gaat VPNen loopt je modem gewoon vast ?

Lijkt me niet een probleem van Versatel maar meer van je modem ( zoals meerdere mensen al aangeven) ik kon alleen niet terug vinden of je sinds die 20mbit adsl ook een ander modem hebt en wat je eerst had en wat je nu hebt ??

Ik heb wel meer verhalen gelezen over vastlopende routers en modems icm met VPNclient , wat ik zoiezo altijd doe is UPNP op een modem uitzetten ( dingen die automatisch poorten kunnen open zetten vertrouw ik voor geen meter :-) ) En gebruik eigenlijk alleen Cisco VPN ( IPsec)

Ik neem aan dat je dit ook in jouw modem/router kan doen eventueel URL filtering enzo in je modem kan je voor de gein ook eens uitzetten

[ Voor 45% gewijzigd door raymonvdm op 03-12-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• total_confusion
raymonvdm schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 02:10:
Dus als je gaat VPNen loopt je modem gewoon vast ?

Lijkt me niet een probleem van Versatel maar meer van je modem ( zoals meerdere mensen al aangeven) ik kon alleen niet terug vinden of je sinds die 20mbit adsl ook een ander modem hebt en wat je eerst had en wat je nu hebt ??

Ik heb wel meer verhalen gelezen over vastlopende routers en modems icm met VPNclient , wat ik zoiezo altijd doe is UPNP op een modem uitzetten ( dingen die automatisch poorten kunnen open zetten vertrouw ik voor geen meter :-) ) En gebruik eigenlijk alleen Cisco VPN ( IPsec)

Ik neem aan dat je dit ook in jouw modem/router kan doen eventueel URL filtering enzo in je modem kan je voor de gein ook eens uitzetten
nee, je modem loopt niet vast. je kunt gewoon geen connectie krijgen met je werk :)
verder werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21208

Hey,

wij hebben hetzelfde probleem met Checkpoint VPN en Versatel. Rollout van VPN verbinding is volop bezig op ons werk en we hebben alle mogelijke providers/combinaties al aan de praat gekregen, behalve deze :( Ik hoop dat Versatel hier wel naar gaat kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21208

Anoniem: 21208 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:12:
Hey,

wij hebben hetzelfde probleem met Checkpoint VPN en Versatel. Rollout van VPN verbinding is volop bezig op ons werk en we hebben alle mogelijke providers/combinaties al aan de praat gekregen, behalve deze :( Ik hoop dat Versatel hier wel naar gaat kijken...
Ik bedoel dan in de vorm van een firmware upgrade... Het merk modem is ook erg vaag...Iets uit de oekarine ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192

Dan stel ik hier nog even een vraagje, lichtelijk offtopic maar hoef er geen nieuw topic voor te openen.

Nu maak ik verbinding met een universiteits netwerk van thuis, ook via VPN. Alles werkt nu dmv. internet explorer (zoekmachine waar ik alles kan vinden) en het kopieeren van bestanden uit mappen. Bestaat hier ook een programma voor? Een soort explorer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Dat modem is een nachtmerrie. Kan een heleboel, zelf dingen als WPA-2-PSK maar dat staat allemaal uit! Je mag alleen de dhcp scope instellen, wat poorten opengooien en that's it.

@Dady:

Uh.. je hebt gewoon windows explorer toch? Als ik jouw verhaal goed begrijp dan werkt dat toch ook? Met VPN is het net alsof je in het zelfde fysieke netwerk zit, dus je kan gewoon net zo kopieëren als je in een netwerk gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Ik heb hier dus ook 20MB ADSL van Versatel en kan ook geen gebruik maken van een VPN-verbinding naar de Universiteit (van Amsterdam).
Op de universiteit gebruiken ze UvAvpn welke gebruik maakt van de CISCO-client. Deze verbinding verloopt via ipsec/udp.
Ik kan netjes een VPN-verbinding maken, maar daarna werkt het internet helemaal niet meer.
De 'Default Gateway' en de VPN-server zijn wel te pingen, maar wanneer ik de Nameservers probeer te pingen krijg ik geen reactie. Ik kan ook niet tweakers.net bezoeken door het ipadres in te vullen in de adresbalk.

Ligt het probleem nu bij de modem die door Versatel geleverd is (en de update van een paar weken geleden, zoals ik begrijp) of ligt het de UvA. Ik heb al contact gehad met de UvA en ze hebben tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.

Ik vermoedt dat de softwareupdate van de modem de boosdoener is, want daarvoor kon ik wel VPN-en. Het is echt klote dat ik geen VPN-verbinding kan gebruiken, want ik heb het echt nodig voor school.

[ Voor 7% gewijzigd door FoxzMan op 07-12-2005 10:43 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Gisteren ook getest met de 20Mb ADSL van Versatel bij de buren (wireless) en vrijwel hetzelfde probleem als FoxzMan.

Ik connect met Cisco VPN client (IPSec over UDP) naar m'n werk en de authenticatie gaat prima, maar nadat de connectie 'succesvol' is opgezet kan ik niets meer pingen (ook niet op IP adres).
Switch ik mijn WiFi connectie terug naar mijn XS4all ADSL en connect ik opnieuw dan werkt alles weer prima.
Voor mij voorlopig geen Versatel zolang dit probleem niet opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 07-12-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Laatst online: 05-07 09:48
Het probleem is opgelost. Het schijnt door een softwareupdate van de modem te liggen die Versatel onlangs heeft uitgevoerd.

Het probleem is op te lossen door in de Router wat aan te passen. Bij DMZ moet je de volgende service toevoegen "IPSEC" en dan de poort(en) doorsluizen naar je computer waarmee je wilt VPN-en. Ik heb de UDP-poorten 500 en 10000 geforward.

Nu kan ik weer gebruik maken van VPN :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Soms helpt het port forwarden bij de VPN verbinding. Helaas bij Checkpoint verbinding helpt port forwarding ook niet. De modem blijft gewoon vast lopen.

Gisteren nog eens met de helpdesk van Versatel gebeld en evrsatel erkent nu wel dat er een probleem is. Aan een nieuwe firmware word gewerkt. Wanneer is nog onduidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 7161 op 07-12-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 12:46

Kroontje

...

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wij werken met NetscreenRemote van Juniper Networks. De verbinding opzetten gaat prima, verbinding knalt er ook niet uit of iets dergelijks. Ik kan alleen geen enkel ip-adres benaderen via de VPN-tunnel. De tunnel wordt goed opgezet, ook te zien in de logging van de Firewall, ben namelijk zelf de ict-er. ;)

Vanmiddag ook Versatel om opheldering gevraagd en verwacht wordt dat eind deze maand, begin volgende maand de nieuwe firmware versie gepushed wordt naar de modems. Ben benieuwd. Vrij vervelend, aangezien ik niet de enigste gebruiker op het werk ben die via Versatel wil vpn-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FoxzMan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:11:
Het probleem is opgelost. Het schijnt door een softwareupdate van de modem te liggen die Versatel onlangs heeft uitgevoerd.

Het probleem is op te lossen door in de Router wat aan te passen. Bij DMZ moet je de volgende service toevoegen "IPSEC" en dan de poort(en) doorsluizen naar je computer waarmee je wilt VPN-en. Ik heb de UDP-poorten 500 en 10000 geforward.

Nu kan ik weer gebruik maken van VPN :)
Waar zit dit ergens ? Ik kan alleen een DMZ Host setting vinden (onder NAT). Maar ik zie nergens een mogelijkheid om een (IPSEC) service toe te voegen
edit: never mind. Onder Virtual Servers dus..

edit2: cool, dit werkt voor mijn Cisco VPN connectie ook. Dank voor de tip.

edit3: wat verdere testen leert dat alhoewel het even werkt (20-40 min) het modem daarna crasht. Niet echt stabiel nog dus

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 11-12-2005 09:38 ]

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 19:49
Ik zie dat er best veel mensen problemen hebben met VPN.

Hier mijn instellingen zonder gebruik te maken van DMZ host, hopelijk heeft iemand er wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://cmv.sjerry.nl/vpn2.gif
Afbeeldingslocatie: http://cmv.sjerry.nl/vpn1.gif

Ik maak trouwens gebruik van de Greenbow Client en een Zyxel 652H (IPSec)

[ Voor 14% gewijzigd door bendedit op 29-12-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Kroontje schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:33:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wij werken met NetscreenRemote van Juniper Networks. De verbinding opzetten gaat prima, verbinding knalt er ook niet uit of iets dergelijks. Ik kan alleen geen enkel ip-adres benaderen via de VPN-tunnel. De tunnel wordt goed opgezet, ook te zien in de logging van de Firewall, ben namelijk zelf de ict-er. ;)

Vanmiddag ook Versatel om opheldering gevraagd en verwacht wordt dat eind deze maand, begin volgende maand de nieuwe firmware versie gepushed wordt naar de modems. Ben benieuwd. Vrij vervelend, aangezien ik niet de enigste gebruiker op het werk ben die via Versatel wil vpn-en.
Ik dacht vandaag: "Laat ik nog eens een poging wagen!". En het werkt weer zoals vanouds in mijn situatie. :*) Wellicht bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165155

Kroontje schreef op Thursday 05 January 2006 @ 17:14:
[...]

Ik dacht vandaag: "Laat ik nog eens een poging wagen!". En het werkt weer zoals vanouds in mijn situatie. :*) Wellicht bij jullie ook?
Net geprobeerd maar helaas weer een reset van de modem. Gebruik je de netscree/juniper of een andere VPN ? Volgens versatel moet ik maar een zakelijk abbo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Anoniem: 165155 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:16:
[...]

Net geprobeerd maar helaas weer een reset van de modem. Gebruik je de netscree/juniper of een andere VPN ? Volgens versatel moet ik maar een zakelijk abbo nemen.
Ik gebruik nog steeds Netscreen Remote van Juniper met een Zyxel Zywall 5. Net nog geprobeerd en geen enkel probleem meer, collega van mij lukt het ook nog steeds niet. Ik heb overigens wel de modem echt gereset door 15 seconden de reset knop in te drukken en 15 seconden de stroom van het modem, zo schijn je een update te forceren als er eentje klaar is gezet bij Versatel.

En ik heb de settings hetzelfde als Bendedit.

[ Voor 4% gewijzigd door Kroontje op 07-01-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Ik zal dan wel gek zijn maar wat is het voor iets lomps dat wij als gebruikers van dit modem in de kou staan als dit probleem zich voor doet.

Niemand bij versatel schijnt te begrijpen wat er aan de hand is als ik mijn checkpoint verbind crashed gewoon mijn modem en is de volledige verbinding weg.

Dit heeft naar mijn id niet meer te maken met het punt of versatel nu wel vpn of geen vpn ondersteund, nu ben ik redelijk bekend met computers maar iedere simpele thuiswerker komt er niet achter dat het probleem door checkpoint wordt veroorzaakt.

Is er eigenlijk al iemand die het opgelost heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
zojuist nog even geprobeerd. Modem klapt er nog steeds uit na +/- 30 min VPN connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( Weer getest weer geen resultaat. Moet alleen bij alle pc's ipconfig /renew draaien om weer te kunnen internetten.

Vraag me af of er echt wel een firmware update vanuit versatel komt. na de opmerking van de helpdesk neem maar een zakelijk account denk ik dat het motto daar is: Jammer maar helaas u zoekt het maar lekker uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
is er al bekend wanneer er een nieuwe firmware uitkomt zodat checkpoint ook werkt ?

Ik heb me pc al in de dmz gezet maar hij kan niks opzetten :(

[update]
ik heb net naar de helpdesk gebeld en deze verwijzen aar het tele2 forum :(
daar wordt je dus ook niks wijzer van

[ Voor 31% gewijzigd door bokkie11 op 08-02-2006 12:37 ]

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Idd je hebt geen flikker aan die lui van tele2/versatel.

Maar ikheb van me werk een ander vpn programma gekregen en dat werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Het is gewoon heel simpel... Tele2 (voorheen Versatel) ondersteund het gebruik van VPN gewoon niet.
Als jij netjes aan de ene kant hetzelfde loszet aan de andere kant is er echt geen probleem.
BTW er is een nieuwe Firmware uitgebracht zo ronde de 3e Feb.
In deze firmware is er iig beter VPN ondersteuning ingebouwd.
Het zou nu zowiezo moeten werken.......................................

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de fimware van 06-02 is er nog steeds niets veranderd het werkt nog steeds niet. Contact met heldesk heeft ook geen nut want vpn is volgens hun een zakelijke toepassing. Bij ons op het werk zijn er bijna 400 vpn gebruikers en alleen de Tele2 gebruikers hebben problemen. Het zit dus niet in de configuratie bij ons maar duidelijk in het davolink modem. Ze doen er werkelijk geen kl**t aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
RammY schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:08:
Als jij netjes aan de ene kant hetzelfde loszet aan de andere kant is er echt geen probleem.
Er is wel degelijk een probleem. Het werkt wel, maar slechts voor een minuut of 20. Daarna reboot het modem zich spontaan en ben je dus je verbinding kwijt. Je kan nog zoveel instellingen wijzigen, maar hiermee los je echt deze bug niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauStar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik zag dat Foxzman het voor elkaar heeft gekregen om de uvavpn verbinding werkend te krijgen met een versatel 20 MB verbinding. Ik zelf zou ook graag uvavpn werkend krijgen op mijn eigen verbinding. Ik zag wel wat tips staan van Foxzman maar kom er nog niet uit.

Ik hoop dat Foxzman of iemand anders mij kan helpen om dit voor elkaar te krijgen. Of weet iemand anders misschien hoe ik contact kan krijgen met Foxzman zelf?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door MauStar op 12-04-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Normaal (pptp) vpn via windows doet het hier trouwens ook niet meer. Zelfs niet met een nieuw modem (zyxel 2602-r-61) Helaas

Wat wel werkt; VPN over IPSec met een Cisco client. Tu/e vpn om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauStar
Ik zal nog even zeggen wat mijn probleem precies is. Ik krijg wel connectie. Als ik naar de statistieken kijk dan gaan er wel bytes out, maar geen bytes in. En er staat bij discarded packets een groot getal. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

edit: Hieronder een plaatje van mijn statistieken.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imagevenue.com/loc126/th_43827_UVAVPN.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door MauStar op 12-04-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MauStar schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:09:
Ik zal nog even zeggen wat mijn probleem precies is. Ik krijg wel connectie. Als ik naar de statistieken kijk dan gaan er wel bytes out, maar geen bytes in. En er staat bij discarded packets een groot getal. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

edit: Hieronder een plaatje van mijn statistieken.

[afbeelding]
En je hebt wel de IPSEC UDP port laten forwarden naar je PC waarop je de VPN connectie start ? (zie eerder in het topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauStar
Ja ik heb poort 500 UDP/TCP laten forwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MauStar schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:30:
Ja ik heb poort 500 UDP/TCP laten forwarden
voeg 10000/UDP ook eens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Probeer es die transparant tunnel aan te zetten. Of er is iig een manier om alles in probleemgevallen over poort 10000 te laten lopen. Zo op het eerste gezicht lijkt trouwens AL je verkeer over het UvA vpn te worden geroute. Vind je dat handig?
Ik neem trouwens aan dat dat de cisco ipsec client is? Die werkt bij mij iig wel, dus ik neem aan dat het bij jou ook wel zal gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds 18-04 heb ik een nieuwe firmware op mijn modem. Nu werkt VPN met een netscreen/juniper client weer. Ik hoef niets in te stellen op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 01:07
Anoniem: 165155 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:10:
Sinds 18-04 heb ik een nieuwe firmware op mijn modem. Nu werkt VPN met een netscreen/juniper client weer. Ik hoef niets in te stellen op het modem.
Hoe kan je zien welke firmware je op je modem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakersOnly schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:20:
[...]
Hoe kan je zien welke firmware je op je modem hebt?
In de oude firmware stonden rare leestekens bij het voice gedeelte. Bij de nieuwe firmware ziet dit er normaal uit. Ik heb alleen het modem gereset door de stroom ervan af te halen en weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even een schamele kick.
De UvA VPN Client van mijn vriendin deed het tot voor kort nog prima.
DMZ host aan, bovenstaande ports geforward etc. etc.
Krijg het nu opeens niet meer voor elkaar om te connecten.
Vrij irritant gezien mijn vriendin nu elke keer naar haar stage / UvA moet om artikelen op te zoeken.

Iemand nog suggesties / tips ?

EDIT: Nevermind.. Doet het alweer. Even opnieuw de VPN client geïnstalleerd B)

[ Voor 11% gewijzigd door Ken. op 27-05-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:56:
[...]

Er is wel degelijk een probleem. Het werkt wel, maar slechts voor een minuut of 20. Daarna reboot het modem zich spontaan en ben je dus je verbinding kwijt. Je kan nog zoveel instellingen wijzigen, maar hiermee los je echt deze bug niet op.
Het ziet er naar uit dat Versatel het probleem gefixed heeft (misschien al wat eerder, ik probeer het nu pas weer na lange tijd). Zit momenteel al sinds vanochtend via VPN geconnect naar m'n werk via de Versatel verbinding van de buren en nog geen enkele crash gehad. Toch maar eens kijken of ik zelf ook Versatel aan ga schaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185950

Tele2 - Versatal zou voor particulieren geen VPN ondersteunen (info doorgekregen via helpdesk en klantendienst (27/07/06)
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw mail.
Zoals u telefonisch is doorgegeven is het momenteel niet mogelijk om de IPsec protocollen te activeren. Er is wel een update geplanned van de firmware van uw modem, die het wel mogelijk maakt om deze protocollen te activeren.
De datum waarop deze update plaatsvind is momenteel nog niet beschikbaar. Wij brengen u op de hoogte als deze update beschikbaar is.

Hopende U hiermee van dienst te zijn,
klantendienst Belgie
Tele2 dankt U voor het vertrouwen.
Hebt u nog vragen, dan kan U gerust onze helpdesk contacteren op het nummer 02/60.80.600

Ik werk met een speedtouch 716 en daar kun je niet in de NAT wijzigen (toch niet met de huidige firmware), poorten 500, 1723 zijn wel geopend (ook reeds vroeger met 10000)

Ik werk met juniper Netscreen en kan wel via een buurtconnectie van Belgacom werken maar niet via mijn tele2.

RVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105972

Oplossing voor Cisco VPN client i.c.m. Versatel staat hier: http://www.ic.uva.nl/zoek...CF7-43EA-95046B79DA33C3A8

Enkele poorten openzetten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 105972 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:59:
Oplossing voor Cisco VPN client i.c.m. Versatel staat hier: http://www.ic.uva.nl/zoek...CF7-43EA-95046B79DA33C3A8

Enkele poorten openzetten is de oplossing.
Ben blij voor je dat je dat ruim een jaar later ook uitgevonden hebt ;)
Pagina: 1