Toon posts:

ASrock k7s41 blijft hangen, haast alles al geprobeerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al aangeeft blijft mijn pc hangen, ik heb de hele FAQ al doorgespit maar ben er niet uitgekomen, ik weet ook dat dit ongetwijfeld topic 258 over blijven hangen is, maar toch probeer ik hem op te stellen volgens het PMG beleid.

Het begon eerst, dat me pc vaak afsloeg en heel moeilijk weer aan wilde (pas na 15 keer proberen ofzo) ik dacht toen dat het aan mijn voeding lag, zie dit topic:
voeding ( foto: is dit normaal?? )
nieuwe voeding gehaald, maar het mocht niet baten.

Hierna maar eens een tijd memtest gedraaid, en ik kwam telkens op errors ene keer 8.000 andere keer 1.000.000

Toen heb ik het geheugen eruit gehaald, afgestoft, en in een ander slot gedaan.
op 1 of andere manier werkte het toen wel weer, 3 dagen memtest zonder fouten.

Toen deed mijn pc het weer voor ongeveer een maandje.
En sinds eergisteren doet die helemaal niets meer... ook niet na 30 x proberen.

Met de gedachte aan al die errors bij memtest heb ik toen maar nieuw geheugen gehaald, maar dit mocht ook niet baten. Het maakt niet eens verschil of ik de pc opstart mèt of zonder geheugen, hij blijft na 3 sec al hangen, (normaal begint dan het geheugen te tellen) ik krijg ook helemaal geen beeld. Ook geen piepgeluidjes.

Ik heb verder alle overige hardware zoals geluidskaart en firewire kaart eruit gehaald. Maar dat hielp ook niets. (heb geen videokaart)

Ik heb ook al de bios geprobeerd te resetten maar dat hielp ook niet. (moet ik evt. batterij vervangen??)

Ik geloof dat het nu alleen nog maar aan mijn moederbord of aan mijn cpu kan liggen,
maar geen idee welke en ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen, en ik heb nu al 70 E aan onderdelen uitgegeven wat niet bleek te helpen dus wil niet voor niets een nieuw moederbord of cpu kopen.

Mijn specs zijn
AMD 2800
512 MB (net nieuw)
cheap ass voeding (maar die is ook net nieuw)
ASrock k7s41 moederbord
en ik draai windows XP (ik geloof niet dat er toe doet, maar toch)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:50
kan je de processor of moederbord niet bij een vriend ofzo testen? het lijkt mij het moederbord... :?

Verwijderd

heb ook opstart problemen met het mobo, maar (gelukkig?) nadat het een tijdje goed heeft gewerkt. de eerste problemen kreeg ik dat windows zomaar niet wilde doorstarten en spontaan rebootte, bleek aan een ingeplugde usb-cardreader te liggen (met een cf-kaart er in). dacht aanvankelijk dat het een driverprobleem was.
Nu heb ik het mobo overgezet naar een nieuwe (zeer goedkope 2e hands) kast met een sempron 2800 (had eerst een xp2500 dacht ik) en nu krijg ik spontane reboots als ik er een 2e harde schijf aan hang of als ik mp3's ga rippen van cdrom. ga er vanuit dat het een spannings/voedingprobleem is. zal update geven als ik andere voeding binnen heb.

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:42:
kan je de processor of moederbord niet bij een vriend ofzo testen? het lijkt mij het moederbord... :?
nee heb niet echt vrienden die een AMD hebben.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Bekijk eens de condensatoren om je socket op je moederbord. Waarschijnlijk staan deze of bol of lekken ze.

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 28-11-2005 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xander2000 schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:03:
Bekijk eens de condensatoren om je socket op je moederbord. Waarschijnlijk staan deze of bol of lekken ze.
valt niets aan op :'(

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Lijkt me een gevalletje kapot mobo, en ik zou toch eens van een vriend/familie een stevige (merk) voeding eraan hangen, probeer ook eens in je bios de voltages iets (0.10 volt ofzo) te verhogen. van zowel je cpu, geheugen, en chipset als dat kan.

En lees even in de bios uit de voltages van de voeding, of met Speedfan, ik zeg niet dat het je voeding is maar redelijk vaak komt het daar wel op uit, zeker bij el-cheapo's.

[ Voor 27% gewijzigd door Visgek82 op 29-11-2005 15:27 . Reden: wat vergeten :p ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook niet in de bios komen na 2 sec kapt ie er al mee namelijk voordat ik beeld krijg.
die voeding is net 2 maanden oud, en ik heb er niets speciaals aan hangen.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 11:56

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

c-mos batterijtje al eens vervangen ???
Kan soms wonderen doen.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:53:
c-mos batterijtje al eens vervangen ???
Kan soms wonderen doen.
heb ik nog niet gedaan dus, maar ga ik morgen achteraan.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:48:
Ik kan ook niet in de bios komen na 2 sec kapt ie er al mee namelijk voordat ik beeld krijg.
die voeding is net 2 maanden oud, en ik heb er niets speciaals aan hangen.
Dat een voeding nieuw is zegt geen drol. ook het feit dat je er niks speciaals aan hebt hangen zegt niets. het kan maarzo zijn dat de voeding met opstarten wel 12v aan het moederboard levert, maar dat dat binnen enkele seconde afzwakt naar een punt dat het systeem er mee ophoudt.

Je moest eens weten wat voor rare problemen een kapotte (of niet goed werkende) voeding kan veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Visgek24 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:08:
[...]

Dat een voeding nieuw is zegt geen drol. ook het feit dat je er niks speciaals aan hebt hangen zegt niets. het kan maarzo zijn dat de voeding met opstarten wel 12v aan het moederboard levert, maar dat dat binnen enkele seconde afzwakt naar een punt dat het systeem er mee ophoudt.

Je moest eens weten wat voor rare problemen een kapotte (of niet goed werkende) voeding kan veroorzaken.
ik dacht dus in het begin ook dat het de voeding was,
die had ik toen vervangen, maar toen was het probleem nog precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
In principe lijkt dit topic best veel op de 100.000 andere topics in PMG, maar het gekke vind ik dat ik het probleem eerst ook had, maar toen wel steeds door heel veel opnieuw op te starten toch kon werken. Bovendien is het een tijdje verholpen geweest. Maandje of 2 waarna het dus allemaal weer opnieuw begon.
Dan kan het toch niet zomaar iets kapots zijn? Dan zou die het toch niet tijdelijk weer gewoon normaal kunnen doen??

Ik kreeg van de zaak waar ik de pc heb gekocht, het advies om de cpu er af te halen, over de socket te blazen en dan alles weer netjes in elkaar te zetten, das toch een vreemd advies?

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Eerst, die lijm die je in je voeding ziet die is volgens mij wel normaal hoor, dus of je voeding echt brak was is moeilijk te zeggen zonder dat je ze uitmeet...

hoeveel hdd's zijn er aangesloten en hoeveel cd / dvd ? Je zou deze allemaal al eens kunnen afkoppelen...

alles uit de kast halen en nog eens proberen met zo weinig mogelijk op?

kan allemaal misschien een beetje helpen, maar ik vrees toch dat of je mb of je cpu overleden zijn...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
wooehooe! Hij doet het nu weer (misschien "voorlopig" maar hij draait weer)

enige wat ik echt gedaan heb, is de cpu eraf gehaald, keer over de socket heen geblazen, stof opgezogen, en de boel weer in elkaar gezet.

8)7
Pagina: 1