Zoals de topic titel al aangeeft blijft mijn pc hangen, ik heb de hele FAQ al doorgespit maar ben er niet uitgekomen, ik weet ook dat dit ongetwijfeld topic 258 over blijven hangen is, maar toch probeer ik hem op te stellen volgens het PMG beleid.
Het begon eerst, dat me pc vaak afsloeg en heel moeilijk weer aan wilde (pas na 15 keer proberen ofzo) ik dacht toen dat het aan mijn voeding lag, zie dit topic:
voeding ( foto: is dit normaal?? )
nieuwe voeding gehaald, maar het mocht niet baten.
Hierna maar eens een tijd memtest gedraaid, en ik kwam telkens op errors ene keer 8.000 andere keer 1.000.000
Toen heb ik het geheugen eruit gehaald, afgestoft, en in een ander slot gedaan.
op 1 of andere manier werkte het toen wel weer, 3 dagen memtest zonder fouten.
Toen deed mijn pc het weer voor ongeveer een maandje.
En sinds eergisteren doet die helemaal niets meer... ook niet na 30 x proberen.
Met de gedachte aan al die errors bij memtest heb ik toen maar nieuw geheugen gehaald, maar dit mocht ook niet baten. Het maakt niet eens verschil of ik de pc opstart mèt of zonder geheugen, hij blijft na 3 sec al hangen, (normaal begint dan het geheugen te tellen) ik krijg ook helemaal geen beeld. Ook geen piepgeluidjes.
Ik heb verder alle overige hardware zoals geluidskaart en firewire kaart eruit gehaald. Maar dat hielp ook niets. (heb geen videokaart)
Ik heb ook al de bios geprobeerd te resetten maar dat hielp ook niet. (moet ik evt. batterij vervangen??)
Ik geloof dat het nu alleen nog maar aan mijn moederbord of aan mijn cpu kan liggen,
maar geen idee welke en ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen, en ik heb nu al 70 E aan onderdelen uitgegeven wat niet bleek te helpen dus wil niet voor niets een nieuw moederbord of cpu kopen.
Mijn specs zijn
AMD 2800
512 MB (net nieuw)
cheap ass voeding (maar die is ook net nieuw)
ASrock k7s41 moederbord
en ik draai windows XP (ik geloof niet dat er toe doet, maar toch)
Het begon eerst, dat me pc vaak afsloeg en heel moeilijk weer aan wilde (pas na 15 keer proberen ofzo) ik dacht toen dat het aan mijn voeding lag, zie dit topic:
voeding ( foto: is dit normaal?? )
nieuwe voeding gehaald, maar het mocht niet baten.
Hierna maar eens een tijd memtest gedraaid, en ik kwam telkens op errors ene keer 8.000 andere keer 1.000.000
Toen heb ik het geheugen eruit gehaald, afgestoft, en in een ander slot gedaan.
op 1 of andere manier werkte het toen wel weer, 3 dagen memtest zonder fouten.
Toen deed mijn pc het weer voor ongeveer een maandje.
En sinds eergisteren doet die helemaal niets meer... ook niet na 30 x proberen.
Met de gedachte aan al die errors bij memtest heb ik toen maar nieuw geheugen gehaald, maar dit mocht ook niet baten. Het maakt niet eens verschil of ik de pc opstart mèt of zonder geheugen, hij blijft na 3 sec al hangen, (normaal begint dan het geheugen te tellen) ik krijg ook helemaal geen beeld. Ook geen piepgeluidjes.
Ik heb verder alle overige hardware zoals geluidskaart en firewire kaart eruit gehaald. Maar dat hielp ook niets. (heb geen videokaart)
Ik heb ook al de bios geprobeerd te resetten maar dat hielp ook niet. (moet ik evt. batterij vervangen??)
Ik geloof dat het nu alleen nog maar aan mijn moederbord of aan mijn cpu kan liggen,
maar geen idee welke en ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen, en ik heb nu al 70 E aan onderdelen uitgegeven wat niet bleek te helpen dus wil niet voor niets een nieuw moederbord of cpu kopen.
Mijn specs zijn
AMD 2800
512 MB (net nieuw)
cheap ass voeding (maar die is ook net nieuw)
ASrock k7s41 moederbord
en ik draai windows XP (ik geloof niet dat er toe doet, maar toch)