Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rounded Cables

Pagina: 1
Acties:

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:38
Rounded Cables

Ik zie in elke casemod rounded cables, toen dacht ik dus, waarom niet zelf maken want dat heb ik ook al eens gezien, dus ik ben gaan zoeken op Google, maar ik kon niet echt tips en tricks en dergelijken vinden, dus heb ik eerst zelf maar een testje gedaan met een aantal oude diskette kabels, en an werkte wel redelijk, kan iemand mij nu dus vertellen, zijn er nu dingen waarop ik moet letten enzo, en dingen die ik absoluut niet moet doen>?

DonMetal

Joejoe!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pas met het snijden iig goed op dat er niets komt bloot te liggen, da's eigenlijk de enige tip die ik voor je heb.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Natturlijk voorzichtig zijn dat je geen kabeltjes opensnijdt. Verder kan er niet zo veel misgaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

je doet veel moeite voor een goedkoop verkrijgbare kabel ;)
een tipje probeer je kabel met een metaalfilm af te schermen, ongeschermde kabels hebben in het verleden voor wat data verminking gezorgt..

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb het ooit ook zelf geprobeerd, 1 is gelukt, 1 werkte niet meer.
Je moet dus de kabel platlegen en dan met een klein fijn mesje alle baantjes van elkaar lossnijden, dus het plastiek wat ze bij elkaar houdt lossnijden. Dan kan je er gewoon tape rondwikkelen..

• DonMetal
Ik heb met die diskette kabels alle losse draden in elkaar gedraaid zodat het iets makkelijker zou zijn om in te tapen, kan dat probleme veroorzaken?

En ik doe die moeite voor zon kabel omdat ik een hekel heb aan kant-en-klaar dingen, ik doe het liever zelf :P

Joejoe!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou je willen aanraden om het eerste met oude kabels te proberen, zodat je de techniek van het insnijden en "scheuren" goed onder de knie krijgt. Als het je dan niet goed lukt, kan je er altijd nog vanaf zien voordat je je goede kabels verprutst.

Verwijderd

floppydrive zal niet snel problemen geven... signaal is niet zo gevoelig als dat op de ide bus..
verminking trad op omdat er overspraak was tussen de signaal aders..
beste is om signaal en aarde met elkaar te twisten en dat samen dan in te tapen..
ik ga er vanuit dat je een 80 aderige kabel gebruikt..

• DonMetal
maar zolang ik gewoon geen metaal blootleg kan er toch niks gebeuren lijkt mij?

En @ Caponi, ik zei al dat ik het had geprobeerd met diskette kabels

Joejoe!

Verwijderd

Lijkt mij ook niet, maargoed 1 moment even afgeleid en kapot is je kabel ;)

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52

Santford

FP PowerMod
Ik heb het in het verleden ook gedaan, gaat opzich wel goed, ik legde de flatcable op een vlake ondergrond en maakte per 2 a 3 kabletjes een sneetje en scheurde ze verder los (was vooral een uitkomst voor de brede SCSI kabel die ik van voor naar achter (brander -> PCI SCSI kaart) door m'n pc had lopen. Let vooral op dat je geen kabels blootlegt en dat je 40 aderige IDE flatcables gebruikt, ipv 80 aderige. Je kan ze ook per 1 lossnijden, maar het blijft allemaal net ff wat steviger door ze per 2 of 3 los te snijden.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46
Ik heb het jaren geleden ook gedaan, ging vrij lang goed, tot m'n pc het "niet meer deed". Na een dag zoeken kwam ik erachter dat 't aan de kabel lag. Ik zou 't gewoon in de winkel kopen, stuk makkelijker, mooier, en voorkomt problemen in de toekomst. En misschien bespaar je zelfs geld doordat je niet meerdere malen een kabel hoeft te kopen omdat 't mislukt :)

edit: En idd, als je toch aan het snijden gaat hoef je niet elk kabeltje los te leggen

[ Voor 16% gewijzigd door inquestos op 27-11-2005 19:24 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

inquestos schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:21:
edit: En idd, als je toch aan het snijden gaat hoef je niet elk kabeltje los te leggen
Erger: Het mag niet. Doe het per twee of veelvoud daarvan, anders krijg je zeker problemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Die kabeltjes kosten 3tot7euro en zijn nog veel netter dan dat je zelf doet je kan kleuren kiezen dus je moet voor die paar euro niet moeilijk doen he. :Y)

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 21:15
we zij toch tweakers >:)
en elke eruo kun je maar een keer uitgeven ;)

I've GoT a solution

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hij wilde het zelf doen heeft ie al gezegd.
maar wil je het doen voor het uiterlijk, of voor de praktische kant?
want wat ook kan (wat ik zelf ook wel eens doe) is gewoon vouwen, en dan om de zoveel cm met tie-wraps vastmaken.
- ik vouw eerst de kabel dubbel (in de lengte)
- daarna vouw ik hem weer open, en dan heb je dus 2 kanten die gelijk zjin qua breedte
- elke kant vouw je dubbel
- en uiteinlijk vouw ik de eerste vouw weer.
(dus 3 vouwen in totaal over de lengte)
en dan als eerste bij de connectors een tie-wrap.

ik hoop dat je het begrijpt :P

Verwijderd

ik heb die gewoon wat samenplooit en dan een tie-wrap er rond gedaan, die allemaal los gaan snijden lijkt mij niet echt nodig...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

een 90cm flatcable kan je erg goed wegerken omdat je hem zo makkelijk kunt vouwen. bijv achter je mobo(tray)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik zou het niet met een stanleymes/hobbymesje doen. Die volgt niet zo zeer de baan maar meer zijn eigen weg, en zul je dus veel sneller blootgestelde kabeltjes hebben. Bij mij voldeed een aardappelschilmesje verreweg het beste, je krijgt het goed van elkaar en het is mij nog niet overkomen dat ik een kabeltje heb beschadigd. Maak overal een kleine inkeping en scheur ze daarna van elkaar, persoonlijk zou ik voor baantjes van 5/10 gaan en niet alle kabeltjes apart lossnijden.

Btw, een rounded kabel kun je natuurlijk ook voor 5 euro kopen :P

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

t!mP schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:01:
Ik zou het niet met een stanleymes/hobbymesje doen. Die volgt niet zo zeer de baan maar meer zijn eigen weg, en zul je dus veel sneller blootgestelde kabeltjes hebben. Bij mij voldeed een aardappelschilmesje verreweg het beste, je krijgt het goed van elkaar en het is mij nog niet overkomen dat ik een kabeltje heb beschadigd. Maak overal een kleine inkeping en scheur ze daarna van elkaar, persoonlijk zou ik voor baantjes van 5/10 gaan en niet alle kabeltjes apart lossnijden.

Btw, een rounded kabel kun je natuurlijk ook voor 5 euro kopen :P
Inderdaad, maar dit is zoiets dat je een keer gedaan moet hebben :P
Het viel mij tegen, vooral bij de connectoren, niet echt mooi af te werken.

[CM] Flightcase Mod

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Voor mijn vorige mod heb ik ook flatcables gebruikt. Ik had eerst wel rounded cabels, maar die waren nauwelijks weg te werken of aan te passen. Ik heb de flatcables ingekort en daarna in 8 stukken gesneden. Voor de cdroms had ik een 40-aderige kabel, die is dus per 5. De hd had een 80-aderige en die is dus per 10 kabeltjes. Daarna heb ik de stukjes op elkaar geplakt, waardoor het een smalle dikkere kabel werd.

Op deze foto staan dus 2 kabels ;) Er is nauwelijks iets van zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/PCM/Binnenkant%20(Custom).JPG

Casemod: Cubeleon

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:07
Ik zou het eerst proberen met een oude floppy flatcable om te kijken wat het resultaat wordt. Daarna kun je nog altijd kijken als je het ook zo met je IDE kabel wil doen.

• DonMetal
DonMetal schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:24:

En @ Caponi, ik zei al dat ik het had geprobeerd met diskette kabels
@Pietjuh: Voor de 2e keer, dat heb ik dus al gedaan :P

Joejoe!

Pagina: 1