Samsung 930BF TFT (geluid uit de voeding)

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Mijn vader heeft gister een 930BF aangeschaft, echter heeft deze een nare eigenschap, namelijk het feit dat er geluid uit de voeding komt in de monitor (denk ik).

Als de monitor aan staat hoor je heel zachtjes een zoem/piep geluid (zit er ongeveer tussenin qua Hz) Het klinkt eigenlijk als een heel klein fannetje die redelijk wat toeren draait.

Ik moet er wel bij vermelden, dat de PC/omgeving vrijwel geruisloos zijn, zodat dit extra opvalt. Met met wat casefans/std fans etc. zou men dit al haast niet meer kunnen horen. Je kan het geluid wel beter horen als je je open boven de monitor houdt bij de "grill"

Nu vroeg ik mij af of dit wel hoort, ik heb tot op heden nooit zoem/piep geluiden uit TFT's gehoord, behalve dan als die krengen in standby gaan en dan een hoge pieptoon vertonen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn Acer AL1715, als ie standby staat dan heb ik ook een hoge piep en als ie uit staat dan nog. Erg irritant. Dus je bent zeker niet de enige. Iemand een antwoord of oplossing?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hebben meer mensen last van: irrant geluid uit samsung 730bf (ook over de 930bf).
Ik heb met mijn 730bf gelukkig nergens last van :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
misschien de voedingswindingen die lekker aan het resoneren zijn ? maar zonder je garantie te vergooien kan je daar niks aan doen , je gaat namelijk dat ding moeten opengooien en op de resonerende windingen lijm moeten gooien , wat op zijn beurt niet goed is voor de warmtegeleiding, maar als alles vast zit kan het dus niet meer trillen ;)

ik heb dit trouwens totaal niet met mijn (el-cheapo) tft van den aldi (17")

[ Voor 1% gewijzigd door successor op 27-11-2005 12:17 . Reden: cheapo moet met een h ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
En idd, brightness/contrast omhoog en weg is de zoem.

Wel 1 probleem, mijn vader stelt zijn schermen af op foto's, iets wat resulteert in een redelijk onfel beeld om zo de werkelijkheid te evenaren met afdrukken etc.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook onlangs dit scherm aangeschaft. Nergens last van.

Ik merk alleen niet veel verschil tussen 60hz en 75hz......ik vraag me af wat dat betekent

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1