hebben meer mensen last van een irritant geluid uit hun tft, samsung of anderzins? Heb een erg stille pc en soms hoor je de monitor er boven uit. (en nee, er zitten geen boxjes op dat scherm.) Als ik de monitor uit zet is het geluid verdwenen dus komt het wel degelijk van de tft.
Ik had dit ook op mn TFT schermpje, bleek te komen omdat de vaste telefoon te dicht bij de monitor stond.
Het geluid kwam toen trouwens van de telefoon, en niet van de monitor.
Heb je misschien storende apparaten in de buurt staan?
Het geluid kwam toen trouwens van de telefoon, en niet van de monitor.
Heb je misschien storende apparaten in de buurt staan?
Neen, dwz, 2 boxjes en de ontvanger van de draadloze muis maar als ik ze beiden uit doe blijft het scherm het geluid maken.
Heb dit al vaker gehoord bij 730BF's.. Doet ie vooral bij wit beeld etc zeker? Waarschijnlijk een klein defect ofzo in de ingebouwde voeding.. Als het dus te erg is er gewoon mee terug.. Maar eerst iid ff checken voor de zekerheid of het niet iets anders is, een ander apparaat wat invloed heeft ofzo..
Ik heb zelf gelukkig nergens last van bij mij 930BF..
Ik heb zelf gelukkig nergens last van bij mij 930BF..
[ Voor 22% gewijzigd door Inflatable op 04-10-2005 11:46 ]
Wat voor een geluid maakt 't dan? 
Heb inderdaad bij m'n Samsung 171s dat ie een irritante hoge fluittoon maakt als ie aanstaat. Is me bij aanschaf nooit echt opgevallen, maar sinds ik m'n PC de mond heb gesnoerd is me het gaan opvallen. M'n nieuwe Dell 2005FPW heeft hier gelukkig geen last van, dus kan niet veroorzaak worden door storing uit de omgeving.
Heb inderdaad bij m'n Samsung 171s dat ie een irritante hoge fluittoon maakt als ie aanstaat. Is me bij aanschaf nooit echt opgevallen, maar sinds ik m'n PC de mond heb gesnoerd is me het gaan opvallen. M'n nieuwe Dell 2005FPW heeft hier gelukkig geen last van, dus kan niet veroorzaak worden door storing uit de omgeving.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Inderdaad, dat geluid!SerialThrillaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:48:
Wat voor een geluid maakt 't dan?
Dit soort geluid heb ik ook gehad bij een Fujitsu Siemens scherm. M'n vader hoorde het niet maar ik hoorde het heel hard en de verkoper ook "een klein beetje" volgens zijn woorden. Ik heb het scherm eerst omgeruild maar het bleek dat alle exemplaren dit probleem hadden.
* Admiral Freebee heeft dan maar een BenQ FP931 gekocht en is heel tevreden
Ook al eens gekeken naar de helderheid instelling van de tft?
Als ik deze te laag zet, dan krijg ik ook een fluittoon.
Misschien dat ook met de contrast instelling kan, maar ik heb daar zelf geen last van.
Ik heb een Samsung 151S.
Als ik deze te laag zet, dan krijg ik ook een fluittoon.
Misschien dat ook met de contrast instelling kan, maar ik heb daar zelf geen last van.
Ik heb een Samsung 151S.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
Laat ik dit topic eens schoppen aangezien ook ik last heb van een zoemend geluid. In dit geval met een SyncMaster 930BF 19".
Ik heb hier last van geluid als ik mijn brightness onder de 75 gooi. Voor alle duidelijkheid heb ik het geluid opgenomen.
--> Opname pieptoon <--
En even voor de goede orde. Ik ben pas sinds gisteren een TFT bezitter. En wat ik hier op het forum allemaal lees moet een TFT dus absoluut geen geluid maken?
Ik heb hier last van geluid als ik mijn brightness onder de 75 gooi. Voor alle duidelijkheid heb ik het geluid opgenomen.
--> Opname pieptoon <--
En even voor de goede orde. Ik ben pas sinds gisteren een TFT bezitter. En wat ik hier op het forum allemaal lees moet een TFT dus absoluut geen geluid maken?
Het kan wel maar ik zou er niet mee akkoord gaan. Een TFT maakt normaal gezien geen geluid maar als hij piept wil dit niet persé zeggen dat hij stuk gaat. Maar je hebt wel recht op een niet piepende TFT vind ik.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:14:
Laat ik dit topic eens schoppen aangezien ook ik last heb van een zoemend geluid. In dit geval met een SyncMaster 930BF 19".
--> Opname pieptoon <--
Ik heb wel eens vaker gelezen dat sommige LCD monitoren een vreemd zoemend geluid maken als de brightnes omlaag gezet wordt, dat heeft waarschijnlijk te maken met aansturing van de backlight als ie niet op vol vermogen moet.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:14:
--> Opname pieptoon <--
Of de fabrikant het als defect ziet zou ik niet weten, maar dat kan je denk ik zelf ontdekken door eens op te bellen.
Pagina: 1