Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Nexus Vantec fancontroller, waarop 2 x 80mm fan en 1x een 92mm fan aangesloten is. Nu moet ik de 92 mm fan altijd volledig op 12v laten draaien, als ik hem zachter zet dan gaat mijn systeem op een gegeven moment in 1 keer uit. Als ik hem op de fancontroller helemaal zacht zet (5v zeg maar) dan gebeurt dat vrijwel direct. Kies ik een stand ergens in het midden, dan duurt het langer. Bij helemaal open (12v) doet het probleem zich niet voor.

Nu heb ik het sterke vermoeden dat het aan mijn voeding ligt, dit is namelijk een Q-Tec 400W. Ja, ik weet, waardeloze kwaliteit. Ik heb in de search al wat gezocht en veel resultaten gezien waarbij de spanningen op de verschillende lijnen te laag waren, alleen weet ik niet hoe ik die resultaten moet interpreteren. Mijn lijnen zien er als volgt uit:

+12 = 11,58v
+5=4,99v
+3,3 = 3,23

Ik kan me voorstellen dat vooral die 12v lijn niet goed is, maar is dat ook zo?

Ik ga binnenkort denk ik een nieuwe voeding kopen, maar ik wil graag zeker weten dat het een voedingsprobleem is en niet bijvoorbeeld iets dat door de fancontroller wordt veroorzaakt.

Ik zat te denken aan de OCZ 450w. http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4O01&#tecData.

Zou dat een goede keuze zijn? Wil vooral een stille, niet te dure voeding (max 100 euro)

Thx.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik heb ook een q-tec 400w(TOEVAL!! :P) en een sunbeam fan controller. Daar is 1 80 mm en 1 120 mm ventilator op aangesloten, maar ik heb d'r helemaal geen problemen mee.

Heb je ook al eens geprobeerd die 80 mm ventilatoren gewoon niet aan te zetten en van de controller af te halen en dan te proberen. Of gewoon andere connector gebruike voor 92 mm(andere plaats nemen).

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
drooger schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:29:
Ik heb ook een q-tec 400w(TOEVAL!! :P) en een sunbeam fan controller. Daar is 1 80 mm en 1 120 mm ventilator op aangesloten, maar ik heb d'r helemaal geen problemen mee.

Heb je ook al eens geprobeerd die 80 mm ventilatoren gewoon niet aan te zetten en van de controller af te halen en dan te proberen. Of gewoon andere connector gebruike voor 92 mm(andere plaats nemen).
Alsof die fans de grootste stroomverbruikers zijn in je pc :Z Die dingen trekken maar 100 tot 200mA. Als je wilt weten of je voeding het kan hebben moet je de specs van je pc geven.

Zit het draadje voor de rpm-meting van de 92mm fan toevallig aangesloten op je mobo? Of is dat zelfs de cpu-fan? Want als je hem zo laag zet zou je moederbord kunnen denken dat de koeler niet goed meer werkt en daarom zet ie de pc uit.

Casemod: Cubeleon

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik zou het meer in een oververhit hoek zoeken als ik jou was.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Welke waarden normaal zijn voor een voeding heeft al in etterlijke topics gestaan, ik kan me niet voorstellen dat je dat niet met de search kan vinden. Voor vragen over welke voeding je het best kan kopen kan je het best terecht in Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 .

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.