Toon posts:

Mensen gezocht om te schrijven of te modden

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is geen vacature dus de citaten uit de FAQ en verwijzingen naar monsterboard.nl hoeven niet gepost te worden.

MIsschien kunnen jullie je wel een paar maanden geleden herinneren dat er een soort van FAQ van, voor en door GoT-webdev zou komen.

We, Web-Hawk, Franksjaak en ik, hebben in de tussentijd niet stil gezeten en binnen een week of hoogstens twee gaan we online.

De meeste onderwerpen zijn al ingevuld, maar we zijn nog hard op zoek naar een ASP'er die zin heeft om een aantal tut's te schrijven.

Bij de overige onderwerpen kunnen we natuurlijk nog wat hulp gebruiken, mensen die tut's willen schrijven over:
PHP
CGI
JavaScript
HTML
CSS
PS
PSP
Fireworks
3d max
Illustrator
etc.
zijn natuurlijk ook meer dan van harte welkom.

Ook ben ik bezig geweest met een forum en daar zoek ik nog wat mod's voor die tijd hebben om daar te helpen, t forum is ongeveer vergelijkbaar met dit forum, enkel nog niet af dus ik kan er nog niks van laten zien.

Heb je interesse, neem dan contact op met me via : daan@webtools4free.net of ICQ#65034026 of natuurlijk gewoon door te reageren op deze topic.

Ik hoop dat ik een aantal mensen kan motiveren om mee te doen.

Verwijderd

Topicstarter
PS, mijn iconen zijn kleine sreenshots van de site :)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

webtools4free betekent vrijwilligerswerk?!

Wat bieden jullie? :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Denk je niet te verzanden in een te grote hoeveelheid aan informatie. Wat wil je precies aanbieden bij bijvoorbeeld 3dsmax. Niet echt een webtool (kan wel een heel erg leuke tut schrijven hoe je 3d naar flash krijgt). Probeer iets meer sturing te geven. Is de site voor de d/l-er die wel de proggies maar niet de handleidingen heeft. Of voor de hardcore webdeveloper. Is het bedoeld als een vrij-(like in sex)plaats voor mensen met diverse soorten kennis.
Of ga je tewerk met basic(?) vragen als hoe krijg ik video op mijn website. Hoe maak ik mooie graphics.

Laat iets meer zien van je ideeen zodat we een iets beter beeld kunnen krijgen van wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft het over webtools4free?
Hoe weten jullie trouwens dat dat een site van mij is, het staat nergens, maar goed.

Het gaat om een geheel nieuwe site met als naam Web-Con en de domeinnaam is www.web-con.nl (leidt nu nog verkeerd) en we gaan dus als reeds gezegd binnen korte tijd online.

Qua tut's: alles is welkom, als jij (cutter) een tut kan schrijven over 3dmax -> flash, heel graag, maar iets totaals anders is ook goed. De bedoeling is uiteindelijk een zo totaal mogelijke site te verkrijgen waar iedere WebDever terecht kan en waar je ook nooit uitgeleerd raakt, want t kan altijd beter. Maar dat lukt natuurlijk niet met zijn 2 à 3 en, dan moet je ook mensen hebben die een keertje wat willen doen, maar verder niets met zo'n site hebben behalve dat ze evt. lid zijn.

Dus, please, help ons een handje!

Verwijderd

Topicstarter
Cutter: Denk je niet te verzanden in een te grote hoeveelheid aan informatie.

Nee, dat lijkt me niet aangezien het op de site allemaal heel goed geordend staat, daar hebben we al over nagedacht bij het designen.

Cutter: Is het bedoeld als een vrij-(like in sex)plaats voor mensen met diverse soorten kennis.
Of ga je tewerk met basic(?) vragen als hoe krijg ik video op mijn website. Hoe maak ik mooie graphics.

Nee, dit is niet de bedoeling. Het komt neer op dat beginners beginnen met een HTML cursus dan verder gaan met JavaScript en CSS.

Dan kunnen ze voor zichzelf kiezen, welke kant ga ik op, gfx of scripting, of beiden ;)

Dan kunnen ze voorzichzelf een taal of een prog kiezen om verder in te verdiepen, maar tis de bedoeling dat ke als newbie start en uiteindelijk een goede WebDever bent.

Verwijderd

Daan, zet icq ff aan plz

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Als ik dan even een paar opmerkingen mag maken:
Voor het Flash-gedeelte zullen we vooral kiezen voor de actionscripts met een begrijpelijk niveau. Dit zal voor de meesten al moeilijk genoeg zijn. Door deze tutorials/sources te bekijken zul je beetje bij beetje de acties/commando's/mogelijkheden van actionscripts ontdekken.
En dit is natuurlijk waar het om gaat: Niet het klakkeloos kopieren van andermans scripts, maar zelf actief en inventief bezig zijn.

Voor 3D Max:
Natuurlijk kennen/kunnen de meesten nog niet echt goed overweg met dit (vrij ingewikkelde) programma. Daarom beginnen we bij de basis van Max. Als we de basis technieken hebben uitgelegd kunnen we verdergaan met (eventueel) animatie, belichting, enz.
Het is gewoon belangrijk om de beginselen onder de knie te hebben. (mesh-modeling, patch-modeling, boleanen, loften, enz)
Denkt iemand hier een steentje aan bij te kunnen dragen, dan is hij/zij natuurlijk van harte welkom!

Innovation beyond Imagination

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 18:36 schreef web-hawk het volgende:
Voor 3D Max:
Natuurlijk kennen/kunnen de meesten nog niet echt goed overweg met dit (vrij ingewikkelde) programma. Daarom beginnen we bij de basis van Max. Als we de basis technieken hebben uitgelegd kunnen we verdergaan met (eventueel) animatie, belichting, enz.
Het is gewoon belangrijk om de beginselen onder de knie te hebben. (mesh-modeling, patch-modeling, boleanen, loften, enz)
het kan natuurlijk zijn dat ik je hier verkeerd begrijp, if so never mind, maar het lijkt me een MUST om al vanaf het begin, dus vanaf de lanceerdatum, een volledig traject klaar te hebben...

Van diverse progjes/scripttalen/opmaaktalen etc...

ik hoef bijv niet meer de basis van heel veel proggies te leren, maar een ding als bijv actionscript in Flash heb ik geen kaas van gegeten... Daarom is het IMHO heel erg belangrijk om dus zeg maar per tool/taal etc drie (..) instapniveaus aan te bieden...

Bijv Beginner, Gevorderde en Expert...

Snap, bedoel???

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weten we en we hebben dan schat ik al rond de 15-25 tut's wat er toch rond de 50 zullen moeten zijn eer we officeel beginnen

Verwijderd

lijkt me cool maar ben zelf nog newbie *D... HEbben jullie nu al een gedeelte v.d. layout ofzo klaar? Wil dat wel graag zien

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Ik wil wel modden (schrijven is niet m'n sterkste kant). Je kunt altijd naar mij ICQ'en.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, jullie mogen de lay-out bekijken:
www.web-con.nl/~web-con/
de tekst reacites wordt nog een knop :)

Verwijderd

ziet er heel goed uit, maar met ICQ ernaast... nah... maargoed. Hij is goed ontworpen voor 800x600.

P.S. Homesite? Dreamwaver?

Verwijderd

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'httpd@localhost' (Using password: NO) in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 10

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 10

Dat gebeurt in de forum!!!!!!

Verwijderd

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 31

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'httpd@localhost' (Using password: NO) in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 62

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 62

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 63

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'httpd@localhost' (Using password: NO) in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 66

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 66

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 67

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'httpd@localhost' (Using password: NO) in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 70

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 70

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 71

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'httpd@localhost' (Using password: NO) in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 76

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 76

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site4/users/web-con/web/forum/index.php on line 77

Dit allemaal ook :( jammer zeg!

• web-hawk
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Het forum is nog vol in ontwikkeling (net zoals de rest van de site trouwens)
Dit is alleen even een beta-fase omdat verschillende mensen daarom vroegen.

De site is idd geoptimaliseerd voor 800x600, dus als je ICQ ernaast open hebt staan, zal dit enige scrollbalken opleveren jah (maar zou dit niet bij alle sites zo zijn ;))

Innovation beyond Imagination

Verwijderd

hmmm, dat forum mag je wel in ontwikkeling noemen jah

• EggyBurt
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
Op vrijdag 19 januari 2001 21:11 schreef Formsma het volgende:
hmmm, dat forum mag je wel in ontwikkeling noemen jah
Onzinnige opmerking... |:(

• EggyBurt
  • Laatst online: 20:31
sorry, we moeten vooral on-topic blijven...best wel een stoer idee namelijk! :+ :) :D

Verwijderd

Topicstarter
Het forum is al bijna af, staat enkel nog helemaal op mijn hd, dus nog even geduld.

Nu weer ff on-topic.
Dj Jose heeft aangeboden (via ICQ) html tut's te schrijven en is al hard bezig, bedankt nogmaals.

Helaas nog geen ASP'ers, dus somebody?
Ik weet niet als mensen iets met web-hawk afgesproken hebben want die heb ik niet meer gesproken.

Nogmaals, mensen die ergens anders iets over willen doen, zeg het please ook, want we need u!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op zaterdag 20 januari 2001 12:41 schreef dannydude het volgende:
Het forum is al bijna af, staat enkel nog helemaal op mijn hd, dus nog even geduld.

Nu weer ff on-topic.
Dj Jose heeft aangeboden (via ICQ) html tut's te schrijven en is al hard bezig, bedankt nogmaals.

Helaas nog geen ASP'ers, dus somebody?
Ik weet niet als mensen iets met web-hawk afgesproken hebben want die heb ik niet meer gesproken.

Nogmaals, mensen die ergens anders iets over willen doen, zeg het please ook, want we need u!
Ik wil wel ASP'en :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D >:) :) 8-)

Audentia

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
waarom post je ook niet op programming & scripting (eerst vragen anders komt er een slotje op wegens crosspost;)). daar vind je veel meer scripters en die lopen hier lang niet allemaal rond.

[ontopic]ik vind het wel een tof idee. kan alleen zelf niet meewerken want ik kan EN niet goed iets uitleggen aan anderen EN van veel dingen (vooral scripting) heb ik geen (geiten:P)kaas gegeten.

ben het ook met elanaz eens dat je alle tuts beter kan onderverdelen in beginner, gevorderde en expert. want ten eerste is niet iedereen meer een beginner en ten tweede zei je dat het de bedoeling is dat ze eerst html leren, dan javascript en zo verder. das wel een logische opbouw maar je zegt eigenlijk dat html het makkelijkst is, daarna javascript, daarna php, enz, enz. terwijl er in javascript ook aspecten zitten die veel moeilijker zijn dan sommige aspecten van php. daarom is het handig om meerdere niveaus per onderdeel (html, php, enz) te maken.

veel suc6 iig.

[edit]het zou wat leuker voor dis zijn als je er [url="http://www.netzon[b"]e[/b].nl]www.netzone.nl[/url] van maakt;). en de links naar de specifieke faq doen ut nog niet maar dat wist je vast al.

[edit2]ik weet dat het geen sitecheck is maar toch wat suggesties. dat grijze vlak met "partners" erin is niet echt mooi. dat zou je in dezelfde stijl kunnen doen als het vak waar de welkomstekst in staat. je zou ook nog een poll onder "partners" kunnen maken. het forum is ook niet echt geweldig (kwa vormgeving). dat zou wel meer in de stijl van de site kunnen volgens mij.

• XangadiX
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

schrijf mij maar neer voor wat flash, 3dsmax en fotosoep tuts. en natuurlijk in de links voor http://verstandigkleurgebruik.xangadix.com

waxle heeft belooft verstandigfontgebruik gaat maken en janoz misschien wel verstandig3dgebruikinflsh of verstandigmatrixgebruik :)

Stoer; Marduq

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 08 maart 2001 23:44 schreef XangadiX het volgende:
schrijf mij maar neer voor wat flash, 3dsmax en fotosoep tuts. en [reclame]
waxle heeft belooft [stukje grunns]
Kunnen jullie samen dan ook verstandigaquarelgebruik maken ?

>:)

Flickr

• Janoz
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

schrijf mij maar neer voor wat flash, 3dsmax en fotosoep tuts. en natuurlijk in de links voor http://verstandigkleurgebruik.xangadix.com

waxle heeft belooft verstandigfontgebruik gaat maken en janoz misschien wel verstandig3dgebruikinflsh of verstandigmatrixgebruik :)
het was hoedoeik3d :) .. En 't is meer realtime ed, dus hoort waarschijnlijk meer bij P&W.. (voorbeeld)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wil wel wat wegtikken over CSS als dat nodig is. Het is allemaal vrij eenvoudig, maar denk dat een newbie er wel wat aan heeft.
Wil van tevoren wel even aangeven dat ik geen crack ben in het designen enzo. Sommige dingen heb ik nu eenmaal onder de knie en CSS is er eentje van. Laat me effe weten of je flinke interesse hebt want ik heb meer dingen te doen dan tutorials tikken :)

Kwak een mailtje naar gifkikker@hotmail.com

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
misschien idee om eens wat Engelse tuts te vertalen in NL??

Verwijderd

Topicstarter

hé, dat vinnik cool van you all!

Neem voor wat meer info maar even via icq(65034026) of email (daan@web-con.nl) contact op, want jullie contactgegevens weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 03:09 schreef VageGast het volgende:
Wil wel wat wegtikken over CSS als dat nodig is. Het is allemaal vrij eenvoudig, maar denk dat een newbie er wel wat aan heeft.
Wil van tevoren wel even aangeven dat ik geen crack ben in het designen enzo. Sommige dingen heb ik nu eenmaal onder de knie en CSS is er eentje van. Laat me effe weten of je flinke interesse hebt want ik heb meer dingen te doen dan tutorials tikken :)

Kwak een mailtje naar gifkikker@hotmail.com
CSS is al wel over geschreven, maar als jij iets weet wat daarop staat dan hoor ik dat graag!

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

De url is er al:

http://verstandigfontgebruik.waxle.com/

Nu de content nog >:)
Ben bezig...
Op donderdag 08 maart 2001 23:47 schreef DeFeCt again het volgende:

[..]
Kunnen jullie samen dan ook verstandigaquarelgebruik maken ?

>:)
Jah, en voor vervolgsessie:
verstandighumorgebruik
verstandigslotjesgebruik
...
;)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Weet bniet of ik je verder kan helpen met CSS want de site was redelijk down toen ik net even keek. Kzal er binnekort eens langsvliegen want je staat zelfs in mijn bookmarks (hele eer :) )
Als je nix hoort heb je de perfecte info er al staan >:)
[evilgrin-mode]
dussuh... je hoort nog van me
[/evilgrin-mode]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
beetje vreemde kick misschien dit, maar ik vroeg me af wat er met www.web-con.nl aan de hand is? Vond het niet echt een nieuw topic waard, maar ben toch wel benieuwd.
Kan iemand dit even ophelderen voor mij?
Ik heb al diverse mailtjes verstuurd, nog maar 1 reactie gehad maar diegene wilde mij niet vertellen wat er aan de hand is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Tampie schreef op 20 April 2003 @ 11:45:
beetje vreemde kick misschien dit, maar ik vroeg me af wat er met www.web-con.nl aan de hand is? Vond het niet echt een nieuw topic waard, maar ben toch wel benieuwd.
Kan iemand dit even ophelderen voor mij?
Ik heb al diverse mailtjes verstuurd, nog maar 1 reactie gehad maar diegene wilde mij niet vertellen wat er aan de hand is.
Waarschijnlijk probleempje met de host he? Ik krijg ook nog geen reactie, maar had van ander iemand gehoord dat ze er wel mee bezig waren :)

http://flickr.com/photos/itommy/

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Inderdaad een vreemde kick. Heb je de oprichters zelf nog niet gemaild? Wat je trouwens misschien met 'geen nieuw topic waard' bedoelt is misschien eigenlijk 'als ik een nieuw topic start wordt deze zo gesloten' :P. Ik denk helaas dat dit ook met deze gaat gebeuren. Ik zou verder niet weten waar je je vraag dan wel zou moeten stellen.

teveel zooi, te weinig tijd

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-08 12:50
Yoozer schreef op 20 April 2003 @ 11:53:
Inderdaad een vreemde kick. Heb je de oprichters zelf nog niet gemaild? Wat je trouwens misschien met 'geen nieuw topic waard' bedoelt is misschien eigenlijk 'als ik een nieuw topic start wordt deze zo gesloten' :P. Ik denk helaas dat dit ook met deze gaat gebeuren. Ik zou verder niet weten waar je je vraag dan wel zou moeten stellen.
Ik heb ook al even in het rondte gevraagd, maar niemand wist wat er aan de hand was. En web-hawk e.d. zijn ook nog niet online geweest in de tussentijd.

Ik heb geen idee wat er is gebeurd.

Ik denk dat dit wel degelijk een goede kick is trouwens, ook al was 't geen topic waard. dit hoeft niet op slot dacht ik zo.

Verbouwing

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
edit:
Heel erg stomme opmerking, datum niet gezien...

[ Voor 83% gewijzigd door Oogst op 20-04-2003 22:37 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Oogst schreef op 20 April 2003 @ 13:50:
[...]
Het lijkt me dus niet zo relevant als iemand dat nog even over gaat doen.
Relevantie is een rekbaar begrip als je de draad niet leest en een bericht van 2 jaar geleden gaat bekritiseren. :P

• McVirusS
  • Laatst online: 21-08 10:46
Dit lijkt mij niet de bedoeling... lees FAQ enzo eens.

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-08 12:50
Oogst schreef op 20 April 2003 @ 13:50:
Een behoorlijk volledig geheel aan basics-tuts voor 3d MAX kun je in mijn sig vinden. Nederlandstalig, geschreven door mijzelf, vier behoorlijk lange delen en de 3d-mensen hier op GoT zijn er doorgaans zeer positief over. Het lijkt me dus niet zo relevant als iemand dat nog even over gaat doen.
Als je naar de datum kijkt zie je dat het een topic van 2 jaar geleden was, waar een vraag instaat over waar die website opeens is gebleven.

Verbouwing

Verwijderd

Mithrandir schreef op 20 april 2003 @ 18:27:
[...]

Als je naar de datum kijkt zie je dat het een topic van 2 jaar geleden was, waar een vraag instaat over waar die website opeens is gebleven.
Die website is er wel gekomen (heeft een tijdje in m'n favorites gestaan) Het is alleen niet web-con.nl geworden. Ik zal ff zoeken wat het wel geworden is......
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.