Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hallo
Ik heb nu bijna een jaar de Sony Ex71 SL oordoppen. Super dingen.
De bedrading die ik bij m'n nek heb wordt steeds dunner (?). De bedrading wordt iig zichtbaar. Ik heb op een gedeelte al isolatie band gedaan, maar dat ziet er niet echt uit en begint al een beetje los te laten.

Heeft iemand anders hier ook last van? Zoja, wat doe je er tegen?

Het valt niet onder de garantie, of heb ik dat mis?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt me dat dit wel onder de garantie valt, het draad is toch wel een van de belangrijkste dingen van de oordoppen. Ik zou garantie claimen, want draad waarbij de isolatielaag "oplost" oid is _niet_ fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:32:
Lijkt me dat dit wel onder de garantie valt, het draad is toch wel een van de belangrijkste dingen van de oordoppen. Ik zou garantie claimen, want draad waarbij de isolatielaag "oplost" oid is _niet_ fijn.
Dat valt dus echt niet onder de garantie hoor. Ik had het ook bij het topmodel van Sony (888), maar dan wel na 6 jaar gebruik. Is gewoon omdat het schuurt langs je kleding, kraag, rits, kettinkje, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Een vriend van me heeft ook een keer van die Groove oordopjes gehad waarbij die tuutjes in een paar maanden doorgesleten waren. Hij heeft onder garantie ook gewoon nieuwe gehad van Sony.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Vergeet het maar dat je daar garantie op krijgt. Hoewel het dus een bekend probleem is.
Bekijk dit eens:
http://gathering.tweakers...message/24350077#24350077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij kunnen ze dat niet maken. Je hoort een product te krijgen waarvan je mag verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat. Hoe kunnen ze nou het draad niet onder de garantie laten vallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 01:55:
Volgens mij kunnen ze dat niet maken. Je hoort een product te krijgen waarvan je mag verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat. Hoe kunnen ze nou het draad niet onder de garantie laten vallen 8)7
Wel eens van normaal gebruik gehoord? Dat er massa's scholieren zijn die de godganse dag met een mp3-speler op hun kop rondlopen, het ding inclusief headphones in zakken en tassen proppen, overal langs schuren, en uit elkaar trekken als ze weer eens ergens achter blijven haken, daar kan Sony weinig aan doen. Kunnen ze ook niet eindeloos garantie op geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Exirion schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:02:
[...]

Wel eens van normaal gebruik gehoord? Dat er massa's scholieren zijn die de godganse dag met een mp3-speler op hun kop rondlopen, het ding inclusief headphones in zakken en tassen proppen, overal langs schuren, en uit elkaar trekken als ze weer eens ergens achter blijven haken, daar kan Sony weinig aan doen. Kunnen ze ook niet eindeloos garantie op geven.
Daar kunnen ze weinig aan doen ja, wel ns van normaal gebruik gehoord? :P Echt niet iedereen gaat zo met zn spullen om, en als ze uit elkaar getrokken zijn dan valt dat echt wel te zien. Als die dingen gewoon af SLIJTEN na nog geen jaar, dan vind ik het belachelijk dat je daar geen garantie op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:08:
Daar kunnen ze weinig aan doen ja, wel ns van normaal gebruik gehoord? :P Echt niet iedereen gaat zo met zn spullen om, en als ze uit elkaar getrokken zijn dan valt dat echt wel te zien. Als die dingen gewoon af SLIJTEN na nog geen jaar, dan vind ik het belachelijk dat je daar geen garantie op geven.
Je kan roepen wat je wil :z Slijtage aan de mantel van de kabel kan komen door schuren langs kettinkjes, ruwe oppervlakken, kragen, etc. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Sony dopjes na een paar maanden versleten waren maar ik ging er dan ook op een normale manier mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Exirion schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:11:
[...]

Je kan roepen wat je wil :z Slijtage aan de mantel van de kabel kan komen door schuren langs kettinkjes, ruwe oppervlakken, kragen, etc. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Sony dopjes na een paar maanden versleten waren maar ik ging er dan ook op een normale manier mee om.
Hier moet ik toch op ingaan. De siliconen beschermende mantel rond de draadjes is inferieur bij deze sonydopjes. Lees er het 'goede oordopjestopic' maar op door. De mantels raken steevast na 3 maanden beschadigd, hoe voorzichtig je er ook mee omgaat. Bij andere dopjes is het mss misbruik door de eigenaar, bij deze zeker niet, het is gewoon het reultaat van een slechte materiaalkeuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Exirion schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:11:
[...]

Ja, en het lijkt me doodnormaal dat ze daar bijlangs schuren als je ze om je nek hebt, en zo hard schuren ze er ook niet bijlangs. En als ze dat wel deden, dan had Sony daar rekening mee moeten houden. Kut materiaal kiezen wat na een paar maand kapot gaat en dan zeggen dat je er maar beter mee om moet gaan, omdat iedereen er toch veel te ruig mee is vind ik wel heel makkelijk.

Het hoort gewoon niet kapot te gaan, en als dat wel gebeurd dan moeten ze er gewoon garantie op geven imho.

Dit los van of Sony er garantie op geeft, blijkbaar niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
oftewel: geen garantie? |:(

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan ook ns informeren. In de Nederlandse wet staat dat je een minimale levensduur mag verwachten, ik weet niet of dit van toepassing is op jou probleem, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:55:
[...]

Je kan ook ns informeren. In de Nederlandse wet staat dat je een minimale levensduur mag verwachten, ik weet niet of dit van toepassing is op jou probleem, maar het is het proberen waard.
waar kan ik informeren? sony kan niet gebeld worden in t weekend .. :X idee? :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jaspur schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:13:
[...]

waar kan ik informeren? sony kan niet gebeld worden in t weekend .. :X idee? :P
De winkel waar je de oordoppen gekocht hebt? Ook al zullen die in het weekend ook wel niet beschikbaar zijn. Eventjes afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
RoD schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:14:
[...]

De winkel waar je de oordoppen gekocht hebt? Ook al zullen die in het weekend ook wel niet beschikbaar zijn. Eventjes afwachten dus.
oké, dan wacht ik maar ff (:

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dit is een bekend probleem. De mantel van de betreffende dopjes is van lage kwaliteit. Bij veel mensen houden ze het niet langer dan drie maanden uit. Er is wel eens naar geïnformeerd bij Sony, maar zij geven hier geen garantie op. Als de winkel waar je ze gekocht hebt niets voor je kan betekenen, vrees ik dus dat je pech hebt.

Dit probleem is echter al vaak langs gekomen in Wat zijn goede oordopjes?, dus een apart draadje is wat teveel van het goede...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.