Toon posts:

Dommel ADSL ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers

Recent kwam ik de website van Dommel tegen, en het netconnect abonnement spreekt me wel aan. Ik heb nu Belgacom ADSL Go.

Maar ik zou graag eens wat horen van de gebruikers van Dommel ADSL zelf.
Het volgende vraag ik me af:
  • Op de site staat in de vergelijkingstabel dat Belgacom ADSL Go 4.00 mbps download heeft (net als het Netconnect abo), maar ondertussen is dat bij Belgacom 4.60 mbps download geworden. Is dat bij Dommel Netconnect nu dan ook 4.60 mbps of blijft het 4.00 mbps?
  • Klopt het dat ze eigenlijk via het 'Belgacom netwerk' werken?
  • Beschikken ze over een degelijk helpdesk die snel antwoord etc?
  • Is hun ADSL stabiel? Bij Belgacom heb ik nog geen downtime meegemaakt.
Bedankt.

*Ik heb GoT reeds afgezocht maar niets te vinden over Dommel ADSL. Wel over hun hosting (die blijkbaar toch wél in orde is) en over "in slaap dommelen" :p

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Ben ook op zoek naar ervaringen, vooral gezien de datalimiet van 50 gb voor het middelste pakket.

Een mail richting Dommel zou denk ik wel zinnig zijn, weet je meteen als ze via welk netwerk ze leveren etc.
Zie je ook meteen hoe snel ze op mail reageren.

Dich bis echt unne foëzen haas

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Krijg je hier niet een gratis semafoor bij :P

Verwijderd

Topicstarter
Dommel ADSL begint de mensen te bereiken zo lijkt het.
Gisteren op tweakers.net:
Gisteren bereikte ons wel het bericht dat Dommel.com een nieuwe aanval op de Belgische ADSL-markt lanceert. Het bedrijf biedt drie verschillende abonnementsformules aan, waarbij ADSL Netconnect Lite, voor het bedrag van 27,95 euro een vergelijkbare aansluiting biedt met Skynets Go-abonnement van 39,95 euro: 10GB datalimiet en de mogelijkheid één computer met internet te verbinden tegen een snelheid van 4Mbps downstream en 256kbps upstream. Met Netconnect krijgt men dezelfde snelheden toegewezen, maar geldt er slechts een datalimiet van 50GB per maand en mag men voor 32,95 euro vier computers met internet verbinden. Echte grootverbruikers ten slotte kunnen met Netconnect Pro naar hartelust downloaden zonder datalimiet en met een snelheid van 4,6Mbps, maar betalen daar wel 151,25 euro per maand voor. Of deze provider de beloftes waar zal kunnen maken, of met dezelfde problemen als RealDSL te kampen zal krijgen, valt nog af te wachten. Hoewel Belgacom en Telenet beiden aangeven niet onder de indruk te zijn van de petitie op Geendatalimieten.be, lijkt het er dus wel op dat op zijn minst een aantal betrokken partijen wakker geschud zijn in België.

Verwijderd

Topicstarter
Up.
Niemand die iets weet ivm Dommel ADSL? :?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Mogelijk dat ze pas sindskort ADSL aanbieden.

Mijn vriendin neemt het pas volgend jaar februari, dus mooi de tijd om even reacties af te wachten van Dommel gebruikers :P

Dich bis echt unne foëzen haas

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier loopt er ook een draadje over: iemand klant bij Dommel.com ?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:51:
Mogelijk dat ze pas sindskort ADSL aanbieden.

Mijn vriendin neemt het pas volgend jaar februari, dus mooi de tijd om even reacties af te wachten van Dommel gebruikers :P
Als ik me niet vergis is doen ze dit "al" van voorjaar 2005. Dus idd nog niet zo heel lang. Maar toch.. echt niemand lijkt Dommel ADSL te hebben :?
Tja, iemand moet de eerste zijn zeker :X
Bedankt voor de link. Er zijn idd op meerdere fora topics met soortgelijke vragen..

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

DinX

Motormuis

Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met een paar vragen ivm overschakeling.
Ik heb nu 9 jaar Skynet en ADSL bij Skynet van het moment dat het te krjigen was. Maar de limieten ben ik nu meer dan beu.

Hopelijk weet ik straks meer erover en schakel dan over. Heb gevraagd of er downtime is bij omschakelnig (ljikt me niet, ze gebruiken het Belgacom netwerk, dus dat is gewoon login@DOMMEL ofzo dan wat je moet aanpassen bij het "inbellen"). En ook of zij alles regelen ivm opzeggen skynet abo enzo.

Zodra ik daar meer over weet ga ik het bestellen. Moest het tegenvallen kan ik nog altijd terug. Je zit wel met een contract van 1 jaar, maar als je het opzegt omdat ze iets niet nakomen (snelheid, 24/24 verbinding,.. mag je normaal een contract gewoon opzeggen zonder kosten dacht ik).

* DinX heeft alleen schrik voor toestanden zoals bij A2F (niet zelf moeten meemaken maar genoeg gelezen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:20:
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met een paar vragen ivm overschakeling.
Ik heb nu 9 jaar Skynet en ADSL bij Skynet van het moment dat het te krjigen was. Maar de limieten ben ik nu meer dan beu.

Hopelijk weet ik straks meer erover en schakel dan over. Heb gevraagd of er downtime is bij omschakelnig (ljikt me niet, ze gebruiken het Belgacom netwerk, dus dat is gewoon login@DOMMEL ofzo dan wat je moet aanpassen bij het "inbellen"). En ook of zij alles regelen ivm opzeggen skynet abo enzo.

Zodra ik daar meer over weet ga ik het bestellen. Moest het tegenvallen kan ik nog altijd terug. Je zit wel met een contract van 1 jaar, maar als je het opzegt omdat ze iets niet nakomen (snelheid, 24/24 verbinding,.. mag je normaal een contract gewoon opzeggen zonder kosten dacht ik).

* DinX heeft alleen schrik voor toestanden zoals bij A2F (niet zelf moeten meemaken maar genoeg gelezen)
Alles lijkt in orde, die indruk had ik ook.
En ivm die ADSL2Fit, wat is daar precies gebeurd?

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:23:
[...]

Alles lijkt in orde, die indruk had ik ook.
En ivm die ADSL2Fit, wat is daar precies gebeurd?
Alles wat kan misgaan. Mensen die erg lang moeten wachten eer het abo werkt. Slechte verbinding (zowel snelheid als stabiliteit), facturen die te laat (en dus enkele samen) komen,..

Ze zijn uiteindelijk ook op de fles gegaan.

Zie oko http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=38

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 05-12-2005 11:31 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Geachte Klant,

Op de eerste plaats heten wij u hartelijk welkom bij dommel.com. We zijn erg tevreden u als nieuwe klant te mogen verwelkomen en kijken reeds uit naar een fijne samenwerking!
Morgen fax ik het contract getekend door en dan heb ik normaal morgen al adsl van dommel :)
Het gaat dan wel nog een paar dagen via belgacom skynet :)

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:56:
[...]

Morgen fax ik het contract getekend door en dan heb ik normaal morgen al adsl van dommel :)
Het gaat dan wel nog een paar dagen via belgacom skynet :)
Nice. Als je via Dommel surft laat ons eens weten wat jij ervan vindt? Of je er tevreden van bent :9

• DinX

DinX

Motormuis

Ik kreeg hier een mailtje van iemand op GoT met de vraag naar m'n ervaringen tot nu toe. Ik zal hier ook maar m'n reactie pasten :)

- De service valt goed mee. Je moet inderdaad even wachten als je een mail stuurt. Ik denk dat het een klein bedrijfje
is die dus niet enorm veel personeel hebben. Je kan ze ook bellen als het moet, dan krijg je meteen de juiste pesoon aan de
lijn. Die kent er volgens mij ook het nodige van. Ik zat met wat meer technische vragen en hij hield medus niet aan het lijntje.
Ze hebben door dat je er zelf toch ook wat van kent en gaan dus geen standaardpraatje houden.
Ik heb eergisterenavond een support ticket met een vraag aangemaakt op hun klantengedeeltje van de site en daar had ik om 10 uur 's morgens
een antwoord op. Best vlot dus (ze werken van 9-19).

- De overgang dan. Je houdt gewoon nog je Skynet abo voor een tijd. Zij maken dan een nieuwe account voor je aan bij hun. Als ze de fax/mail/brief
met je ondertekend contract ontavengen mailen ze je nieuwe login en pass enzo en kan je meteen inloggen. In plaats van bk....@SKYNET geef je dan
dsl....@SCHEDOM in. Ze gaan daarna de boel regelen bij Skynet, en als ze het geregeld hebben sturen ze je een mailtje met het bericht dat je je
Skynet abo mag opzeggen (aangetekend schrijven).

- Ik ben nog geen problemen tegengekomen. De snelheid is stabiel (vanaf belnet ftp constant 405-415K). Misschien een tikkeltje trager dan bij skynet.
Qua stabiliteit is het ook in orde, gewoon nog de 36 uur geforceerde DHCP lease :)
Het is wel een provider voor de wat gevorderde gebruiker. Je moet standaard niet al te veel info verwachten hoe je alles instelt. Ze geven je je login en pass en een
link naar hun klantensite waar je wat dingen moet aanpassen. Als je nog nooit adsl gehad hebt zou je je wel eens kunnen verschieten.

Je merkt wel dat ze nog aan het "opstarten" zijn. Hun verbruikmeter is nog niet helemaal klaar (in de loop van de maand) enzo.
Smalband kennen ze ook niet. Ze rekenen gewoon aan als je de 50GB over gaat. Dus best iets van DU-meter installeren of als de teller er is geregeld gaan kijken.
Anders zou je wel eens voor verrassingen komen te staan komen bij je volgende factuur.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 15:27
offtopic:
[quote]koelkast schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:05:
Krijg je hier niet een gratis semafoor bij :P[/quote]
Daar dacht ik ook aan toen ik die naam zag ;)
Als die ADSL verbinding maar niet de uitvinden van Semafoor lijken :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
offtopic, belachelijk die datalimieten in belgië , kheb het echt te doen met die belgen :s

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie DinX.
Als er nog anderen zijn die hier iets aan willen toevoegen? :9

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het aanbod van Dommel ADSL heel nieuw was op het moment dat ik de topic startte, zou ik deze topic graag een schopje geven.

Is er nog iemand anders die zijn ervaring wil delen?

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 20:09
een lichte kick...

Ik twijfel momenteel hard over het overstappen naar Dommel. Nu zit ik bij FullADSL en wegens een of andere reden is de snelheid om bij te huilen.

Heeft er iemand ervaring met Dommel en service/snelheid?

Verwijderd

Ben ook ernstig aan het overwegen om over te stappen vermits mijn gemiddeld maandelijks verbruik rond de 30 GB ligt ( dat betekent per maand 39.95 € abbonementskosten + 20€ extra voor 20GB extra volume) Het enige wat me nogal tegenhoudt is de onbekendheid van het bedrijf? Lagere prijzen dan Belgacom, hogere kosten dan Belgacom (meer datavolume). Waar zit het addertje...

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
sorry voor de kick ...
wij zijn een twee maand geleden overgeschakeld, maar we kunnen niet deftig surfen. websites laden regelmatig ontzettend lang (en dan bedoel ik echt lang, soms meer dan een minuut), hoge ping bij games (nooit onder de 100ms, vaak zelfs +300ms). downloaden op zich gaat zeer goed (tot 300kbps met azureus).
toch geen goede gevoelens bij dommel wat betreft hier. ze beloven dezelfde stabiliteit als de concurrentie, maar bij skynet was het surfen toch stukken beter.
ze krijgen het probleem blijkbaar niet opgelost, en vinden het "raar". ze zeggen dat ik mijn adsl-lijn moet laten nakijken door belgacom, allemaal goed en wel, maar dit is op onze kosten terwijl er vroeger geen probleem was.
zijn hier nog dezelfde ervaringen?

is het trouwens mogelijk om een contract van een jaar op te zeggen? volgens mij hebben zij het contract verbroken omdat ze geen stabiele lijn kunnen geven (itt. wat ze beloven).

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:05
Een kickje.

Na vandaag zal dit topic weer heropleven !

Ik ben sinds 27 november overgeschakelt van Belgacom ADSL naar Dommel Netconnect.

Vlotte omschakeling !

Tot nu helemaal geen spijt, dit had ik eerder moeten doen :)

Vanaf 10 december komen er wijzigingen en een nieuw abonnement.

Namelijk DSL netconnect plus €59/maand (32,95 in netconnect)

* down 4MBit/s; up 320kbps/s (is 256 in netconnect)
* 100GB/maand (is 50 in netconnect)
* fixed IP (is dynamisch in netconnect)
* backupaccount van 5GB (niet in netconnect)

Vanaf 10 december is de upload onbeperkt :9~

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
www.edpnet.be >>>> Dommel :)

Verwijderd

???

Nog mensen die ervaringen hebben met Dommel ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 16:31 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:31:
[...]

???

Nog mensen die ervaringen hebben met Dommel ?
Beste internet in Belgie ;)

Denk dat je in die bezig was :)

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 25-04-2007 16:32 ]

Verwijderd

Maar aangezien dit de Dommel ADSL ervaringen topic is dacht ik eens te vragen of er ervaringen zijn...
Hier past dit misschien beter, maar als je liever hebt dat ik dit in de andere topic vraag, voor mij goed...

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, mijn ervaringen van vroeger in dit topic zijn nog altijd hetzelfde.

- Zelden tot nooit problemen met de verbinding
- Snelle reactie helpdesk op mails enzo
- Leuke specs van de verbinding
- ...

:)

• abusimbal
Je kan het beste bij userbase kijken.
http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57

Hier bij tweakers vind je niet veel.
Ben nog altijd zeer tevreden.
Zie mijn reactie op pagina 1 van dit topic

• DinX

DinX

Motormuis

August 29 - 2007 - 11:26 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: dommel.com introduces cityconnect lite, cityconnect and cityconnect pro (ADSL2+)
dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.

all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.
_/-\o_ :7 :9~

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Goh eindelijk krijgt België een internetabonnement wat in de buurt komt van de Nederlandse :')
Die upload is wel lekker trouwens :)
In België gebruiken ze dus de frequenties ook die hier overspraak veroorzaken.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• abusimbal
Grote kick.

Ben bijna 2 jaar bij Dommel.

Vanaf 1/7/2008 kunnen netconnect klanten in optie 9mbit of 12 mbit kiezen.
Sinds wanneer is ADSL1 9 of 12 mbit ?
Bij mijn weten is ADSL1 max. 8 mbit

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
abusimbal schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:27:
Grote kick.

Ben bijna 2 jaar bij Dommel.

Vanaf 1/7/2008 kunnen netconnect klanten in optie 9mbit of 12 mbit kiezen.
Sinds wanneer is ADSL1 9 of 12 mbit ?
Bij mijn weten is ADSL1 max. 8 mbit
het is adsl2 .. :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 15:59
misschien beter verdergaan in dit topic:
\[België] Dommel xDSL en telefonie
Pagina: 1