Veranderingen /5

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Zoals misschien wel gemerkt zijn er de laatste tijd opmerkingen geweest met betrekking tot de activiteit op /5 forum. Ook zijn er al langer verschillende discussies lopende over meerdere onderwerpen, zo zijn daar:

• Het drukker maken van /5
• Het erkennen van projecten
• Het late posten van projecten en het gebrek aan statsposters
• De thuishaven van projecten die niet distributed zijn zoals WhatPulse en de mouse/keybord tracker

Wij (DSmarty en Pim.) hebben eens de hoofden bij elkaar gestoken en eens goed naar /5 gekeken en willen een paar behoorlijke veranderingen door te voeren, natuurlijk is er overleg geweest met de crew, maar ook de PV'ers, statsposters, statsbouwers en contentmensen zijn om hun mening gevraagd (niet iedereen was er mee eens :P ).
De veranderingen zullen misschien in het begin wat chaotisch over komen maar zullen hopelijk na invoering vanzelf gewoon worden.

De veranderingen die we door willen voeren zijn:

Verandering 1:
We willen ALLE DPCH's in een weektopics doen in plaats zoals nu in een dagtopics, dus 7x een dagelijkse DPCH in 1 topic (elke dag nieuwe stats :) ). Er staan vaak niet meer als 5 reacties (soms 0) onder een DPCH en dat zou makkelijk in een week topic passen. dit zou een draad opleveren van ongeveer 50 posts per draad.

Verandering 2:
We willen stats van alle projecten waar DPC aan meedoet toegaan staan. "erkende projecten" kennen we dan niet meer. Als er per week maar 10 topics bij komen geeft dat genoeg ruimte om andere projecten toe te laten zonder dat het een chaos wordt. Op wdo zou er dan ruimte gemaakt kunnen worden voor de FAQ's van die projecten en mensen kunnen zich aanmelden als PV.

Verandering 3:
Aangezien zoveel stats niet door een paar statsposters te posten zijn willen wie IEDEREEN toe gaan staan de stats te gaan posten. Dit zal natuurlijk duidelijk omschreven worden in een nieuwe faq, zo zullen er regels moeten komen over postgedrag en dubbel posts.

Verandering 4:
Om iedereen in de gelegenheid te stellen om stats te posten moet er iets veranderen:
OF iedereen/veel mensen HTML rechten óf we gaan phpbb/RML stats toestaan
Je raadt het al, we gaan phpbb-stats toestaan omdat HTML rechten echt niet aan zoveel mensen verstrekt gaan worden omdat dit een te zware belasting op de GoT crew zou worden en al snel onoverzichtelijk zou zijn.
Mochten er geen mensen zijn die stats willen posten in een draad dan heeft de populariteit van het project zich bewezen en zakt de draad weg.

Verandering 5:
We willen naast de distributed projecten ook non-distributed projecten gaan toelaten, waar de DPC'er maar aan mee wil doen.

Verandering 6:
Dit is niet echt een verandering maar meer een verduidelijking van een bekend feit. Om /5 niet alleen uit DPCH's te laten bestaan willen we iedereen nog een keer op het hart drukken dat het openen van een topic vrij staat.
Problemen met proxy's, clients, stats enz enz kunnen rustig in een apart topic. Niet alleen problemen maar ook ander onderwerpen, /5 is eigenlijk een Stuffis Generalis met een tintje koe eraan.

Een paar voorwaardes die we sowieso willen stellen (en die moeten nog uitgebreid worden) zijn:
• Elk project wat gepost wordt moet geregistreerd zijn op het mail adres van DPC: projects@dutchpowercows.org (net als dat nu is)
• Er worden vaste DPCH bronnen aangewezen om een uniforme DPCH te houden (net als dat nu is)
• De standaard regels van DPC en GoT blijven intact, m.a.w. geen commerciële projecten, grove posts, slow chats enz. enz (net als dat nu is)
• Eerste die stats plaatst in een DPCH houdt zijn post, mocht er dubbel gepost worden dan wordt de tweede post verwijderd uit de DPCH
• Er wordt van je verwacht dat je een behoorlijke post boven de stats zet, probeer niet de eerste te zijn maar probeer de beste poster te zijn.
• Per project dat op /5 komt zal door de mods samen met de crew bekeken worden of het ook een toekomst heeft op /5 of echt complete onzin is.

Mensen hebben hun bezorgdheid uitgesproken over het verlies van crewplekken, zoals Hoofd-statsposters -content en statsbouwers.
Wij denken dat door deze uitbreiding er juist alleen maar meer behoefte is aan de hoofden om alles te begeleiden en een helpende hand uit te steken daar waar nodig.

We willen de veranderingen niet allemaal in één keer doorvoeren. Zo willen we de DPCH's die op dit moment gepost worden eerst zo doorlaten gaan in HTML, tot er PHPbb stats beschikbaar zijn. Nieuwe projecten kunnen vanaf vandaag voorgesteld worden op crew@dutchpowercows.org.

We hebben niet het idee dat deze post 100% compleet maar hopen we dat het idee duidelijk is

[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 25-11-2005 10:40 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

woooow...
dit is inderdaad wel een grove verandering, waarbij ik misschien terecht mijn bedenkingen bij mag hebben?
in plaats van dit onmiddellijk voor alle projecten door te voeren,
is het misschien geen goed idee om deze methode te testen in iets minder actieve projecten? (TSC/D2OL/...)
Projecten als F@H, FaD, en (momenteel) Rosetta hadden meestal vrij drukke DPCHs... Gaat dit niet te onoverzichtelijk worden?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Dat zou betekenen dat we meer of minder waarde aan het ene project gaan geven en dat mensen zich ongelijk behandeld voelen, Als we meer projecten hier willen (en dat is schijnbaar al lang de wens dus zal zeker gebeuren) dan moeten we een beetje overzicht houden en zijn weektopics denk ik de makkelijkste manier.

[ Voor 44% gewijzigd door Pim. op 25-11-2005 09:59 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 11:44

Z!oN

Team Coldfusion

Ziet er uit als een goede verandering, in mijn ogen. Net voor heel actieve projecten denk ik dat het wel een beetje jammer is. Net als Rosetta @ home, trekt nu al meer dan 25 posts per dag, net als Kristof zegt, kan hier na x posts een nieuw topic voor komen, of ??

http://www.teamcoldfusion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:27

Nakebod

Nope.

An sich kan ik mij wel vinden in de veranderingen, verwacht wel dat het in het begin even wat rommeliger kan worden, maar dat is denk ik vrij normaal.

En verder wel eensch met Kristof, F@H, FaD en Rosetta zijn meestal wel redelijk actief, niet altijd natuurlijk. Dus een kleine test lijkt me geen slecht idee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27862

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:47:

Verandering 1:
We willen ALLE DPCH's in een weekpost doen in plaats zoals nu in een dagpost. Er staan vaak niet meer als 5 reacties (soms 0) onder een DPCH en dat zou makkelijk in een week topic passen. dit zou een draad opleveren van ongeveer 50 posts per draad.
Ik vind het knap en moedig dat jullie zo je nek uitsteken, maar ik ben het met Kristof eens dat een weekpost eerst als pilot in de "minder drukke" projecten op zijn plaats zou zijn.
Bovendien komen mensen minder vaak op /5 als de stats maar 1x/week ververst worden, want daarvoor kom je hier nu juist naartoe (of ben ik de enige?).

Tot slot opper je dat er meer posters moeten komen, omdat met die stats 1x/week het meer werk wordt. Wiskundig gezien lijkt mij dat onwaarschijnlijk, want stel er komen 20 nieuwe projecten bij, dan wordt er nog niet de helft gepost tov. nu. (nu 10 projecten x 7 dagen=70x stats, dan 10 + 20 = 30x stats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN

Z!oN

Team Coldfusion

Anoniem: 27862 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:01:
[...]

Ik vind het knap en moedig dat jullie zo je nek uitsteken, maar ik ben het met Kristof eens dat een weekpost eerst als pilot in de "minder drukke" projecten op zijn plaats zou zijn.
Bovendien komen mensen minder vaak op /5 als de stats maar 1x/week ververst worden, want daarvoor kom je hier nu juist naartoe (of ben ik de enige?).

Tot slot opper je dat er meer posters moeten komen, omdat met die stats 1x/week het meer werk wordt. Wiskundig gezien lijkt mij dat onwaarschijnlijk, want stel er komen 20 nieuwe projecten bij, dan wordt er nog niet de helft gepost tov. nu. (nu 10 projecten x 7 dagen=70x stats, dan 10 + 20 = 30x stats)
@Gizmooh:

Ik denk dat je het idee verkeerd begrijpt, er verdwijnen geen daadwerkelijke DPCH's maar er worden er gewoon 7 (als in 7 dagen per week) in een topic gepost. Dit kan dan weer gedaan worden door allle leden van DPC (die de stats weten te vinden), wat dus zal resulteren in zeer vroege stats, want er zijn altijd wel stats junks wakker :+

Op zich dus een goed idee, maar wat ik al eerder gezegd heb, ik verwacht zeer volle topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Gizmooh, de stats worden elke dag ververst alleen steeds in het zelfde topic, dus 7 DPCH's in 1 topic. Na een week weer een nieuw topic met 7 DPCH's.

Het heeft natuurlijk ook voordelen, de veranderingen door een week heen zijn makkelijk te zien en je kan makkelijk terug komen op een uitspraak die eerder gedaan is

Edit
Zion, jij tussenposterT :+

[ Voor 6% gewijzigd door Pim. op 25-11-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Anoniem: 27862 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:01:
[...]

Euh er komt nog wel dagelijhks stats alleen wordt dat een week lang in 1 topic gemikt. Zoals bij 0gr24 aan het einde. Daarnaast vindt ik dat het hierdoor wel overzichtelijker wordt. Maar stats van elk project waar dpc aan mee doet. Ben ik niet per definitie voor.

@Gizmooh en Pim
tussenposters :( :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28736 op 25-11-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:58:
Dat zou betekenen dat we meer of minder waarde aan het ene project gaan geven en dat mensen zich ongelijk behandeld voelen, Als we meer projecten hier willen (en dat is schijnbaar al lang de wens dus zal zeker gebeuren) dan moeten we een beetje overzicht houden en zijn weektopics denk ik de makkelijkste manier.
Pim, wil je mijn post nog eens herlezen?
Ik bedoelde het niet als blijvende oplossing.
Ik wou enkel vragen om het geleidelijk in te voeren.
Dus met andere woorden:
* Eerst proberen met enkele minder actieve projecten (niemand kan ontkennen dat bijvoorbeeld TSC en D2OL niet heel actief meer is)
* Deze projecten in een weektopic steken, *MAAR* nog steeds door de normale statsposters laten doen
* Nadien eventueel uitbreiden zodat iedereen het kan doen

Deze werkwijze na enkele weken evelueren. Indien positief bevonden, uitbreiden via dezelfde weg naar andere projecten.

Hetgeen ik wil bedoelen:
Deze veranderingen hebben een vrij grote inpact, waarvan niemand kan voorspellen hoe het success wordt. Het kan positief uitdraaien, maar evengoed een grote(re) chaos opleveren. Daarom eerst testen met enkele projecten, vooraleer alles omgeschakeld wordt. Niet?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z!oN

Z!oN

Team Coldfusion

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:06:
Gizmooh, de stats worden elke dag ververst alleen steeds in het zelfde topic, dus 7 DPCH's in 1 topic. Na een week weer een nieuw topic met 7 DPCH's.

Het heeft natuurlijk ook voordelen, de veranderingen door een week heen zijn makkelijk te zien en je kan makkelijk terug komen op een uitspraak die eerder gedaan is

Edit
Jaja, heb m'n cup-a-soup al op, en ben zeer scherp en alert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34
Verandering 2:
We willen stats van alle projecten waar DPC aan meedoet toegaan staan. "erkende projecten" kennen we dan niet meer. Als er per week maar 10 topics bij komen geeft dat genoeg ruimte om andere projecten toe te laten zonder dat het een chaos wordt. Op wdo zou er dan ruimte gemaakt kunnen worden voor de FAQ's van die projecten en mensen kunnen zich aanmelden als PV.
• Per project dat op /5 komt zal door de mods samen met de crew bekeken worden of het ook een toekomst heeft op /5 of echt complete onzin is.
Volgens mij spreekt dit elkaar tegen, zeker samen met het plan dat iedereen stats kan posten. Aan de ene kant zeg je 'geen regels meer voor welk project hier wel en niet mag komen te staan', aan de andere kant 'we kunnen projectstats gaan weigeren'.

Dan over het algemene plan 'weekstats': zoals hierboven ook al is opgemerkt denk ik dat het redelijk dood gaat bloeden: mensen kijken op, zeg, maandag, en dan een week later weer. Ik kan nu niet zeggen dat de topics bol staan van de spannende posts (disclaimer: ik ben slechts een vouwer, geen community-type, dus wellicht zie ik dit verkeerd).

Een ander nadeel is dat een 'klein' persoon als ik nauwelijks meer in de stats terecht gaat komen. Ik heb nu 4 PC's op F@H staan, en eens in de paar dagen heb ik een leuke output en kom ik ergens tussen plekje 10 en 20 in de stats binnen. Als dit wekelijkse cumulatieven gaan worden, zal ik er nauwelijks meer in komen te staan, en ik denk genoeg anderen met mij! Ook megaflushes zoals die nu soms door mensen worden gedaan zullen niet meer (zo duidelijk) opgemerkt kunnen worden.

Een tegenvoorstel: je geeft aan dat je geen projecten wil voortrekken met dagelijkse stats. Waarom niet een 'ledenaantal' erop zetten? Projecten met meer dan x leden komen er dagelijks, projecten met minder wekelijks. Hoewel dit wellicht weer consequenties heeft voor de populariteit van de betreffende projecten...

[addit]
Ik zie nu aan de voorgaande posts dat ik het verkeerd begreep: er komen wel degelijk dagelijks stats, maar in 1 topic in plaats van in 7 topics. Klinkt al positiever :).
Wat mij wel een goed idee lijkt, naast de vrij normale maand/jaarstats, ook weekstats te doen, als eerste post van een nieuwe reeks DPCH's, en daarna pas de normale DPCH's.
(van nakedbod hier beneden)
Klinkt goed, blijft er structuur in zitten en hebben we meer stats! :).

[ Voor 13% gewijzigd door sjroorda op 25-11-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 16:27

Nakebod

Nope.

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:06:

Edit
Makkelijk te zien, dat betwijfel ik. Als een topic straks 15 posts per dag heeft, dan zijn de DPCH's verspreidt over het topic.
Wat mij wel een goed idee lijkt, naast de vrij normale maand/jaarstats, ook weekstats te doen, als eerste post van een nieuwe reeks DPCH's, en daarna pas de normale DPCH's.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

@sjoorda: niet te snel reageren vooraleer je het compleet gelezen hebt.
Er komen *geen* weekstats.
Enkel worden er 7 dagelijkse DPCHs in 1 thread gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-E-R
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

E-E-R

[DPC]~NGS

Na het lezen van reacties ben ik wel gematigd positief, ik kreeg eerst het idee dat het de bedoeling was slechts 1x per week een DPCH te posten, maar gelukkig heb ik dat verkeerd begrepen.

Het laten posten van stats door iedereen lijkt mee een minder goed idee omdat dat zou betekenen dat iedereen HTML rechten zou moeten krijgen :? Of gaan de stats over naar RML :?

Overigens lijkt het mij ook onduidelijk om een weektopic te hebben, het is niet meer in een oogopslag zichtbaar of er al nieuwe stats staan, en stel dat er een druk project is, zoals bijvoorbeeld Rosetta @ home atm, zijn de stats na een paar uur van de 'laatste pagina' verdwenen en zie ze dan maar eens terug te vinden?

Verder ben ik het ook wel met Kristof eens, geleidelijk invoeren die hap.

#507 @ OGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34
Kristof schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:17:
@sjoorda: niet te snel reageren vooraleer je het compleet gelezen hebt.
Er komen *geen* weekstats.
Enkel worden er 7 dagelijkse DPCHs in 1 thread gedaan
Jaja, heb het al aangepast :). Was een leuke lap tekst die ik schreef, en je kan een topic nou eenmaal niet locken tot je je post gesubmit hebt (gelukkig maar ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Zie uitleg Pim. :)

[ Voor 110% gewijzigd door iisschots op 25-11-2005 10:37 ]

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
E-E-R schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:18:
Na het lezen van reacties ben ik wel gematigd positief, ik kreeg eerst het idee dat het de bedoeling was slechts 1x per week een DPCH te posten, maar gelukkig heb ik dat verkeerd begrepen.
ik schrijf schijnbaar te onduidelijk aangezien je de neige niet bent :+
Het laten posten van stats door iedereen lijkt mee een minder goed idee omdat dat zou betekenen dat iedereen HTML rechten zou moeten krijgen :? Of gaan de stats over naar RML :?
Staat in de TS, phpbb/rml stats worden toegestaan
Overigens lijkt het mij ook onduidelijk om een weektopic te hebben, het is niet meer in een oogopslag zichtbaar of er al nieuwe stats staan, en stel dat er een druk project is, zoals bijvoorbeeld Rosetta @ home atm, zijn de stats na een paar uur van de 'laatste pagina' verdwenen en zie ze dan maar eens terug te vinden?
Ik hoop eigenlijk dat zoiets gebreurt, dan wordt het lekker druk. Ik wil voorkomen dat de rij DPCH's in /5 zo groot wordt dat je door de DPCH's de stats niet meer kan zien. Elke dag een nieuwe DPCH met weinig reacties is ook niet leuk, niet voor de statsposter, de lezen of wie dan ook.

Mischien dat we voor extreem drukke DPCH's (lees rosetta) een uitzondering kunnen maken, daar moet ik dan eerst even over nadenken. Mischien aan het aantal reacties per dag hangen oid >20 = weekDPCH (zoiets)
Verder ben ik het ook wel met Kristof eens, geleidelijk invoeren die hap.
Mooi man:)

disclaimer, ik nam ff jouw post omdat ie onderaan stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

@ sjroordra
Met weekstats word bedoeld ...
1 Thread met daarin elke dagstats als een losse post erin, zodat er ipv 7 kleine threads 1 grotere thread komt. Niet 1x per week alle stats op 1 hoop.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27862

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:24:
ik schrijf schijnbaar te onduidelijk aangezien je de enige niet bent :+
Gelukkig ligt de fout bij jou en niet bij mij ;) Ik begon al bijna te twijfelen aan mezelf 8)

Maar "weekstats" op de bedoelde manier kan ik me wel in vinden, alleen wordt het dan soms behoorlijk zoeken als er alsnog veel posts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58287

Bij mij was het wel in een keer duidelijk, dus misschien ligt het er meer aan dat half dpc 's morgens niet al te wakker is :+
Maar goed om even inhoudelijk te gaan:

@iisschots: dat is idd al wat anders dan dat in de startpost gezegd werd, het beginnen van een test op de nieuwe projecten lijkt me een goed optie.

wat bedoelen jullie verder met phpbb, want dat is geen standaard. Op ons forum bijvoorbeeld, is heel wat html toegestaan maar niet alles, maar op andere forums totaal niet dus hoe zien jullie phpbb code ??

Hoe gaan jullie verder bepalen welke projecten wel en niet gepost mogen worden? En hoe willen jullie voorkomen dat iemand eens een commercieel project post ?
En tot slot hoe passen de statsposters van nu in dit verhaal, gaan die de hele week uitslapen ofzo ?? (niet dat ze dat niet verdient hebben hoor :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 04-07 21:23
met hem ^^

gelukkig is dat niet zo, anders had ik nog het gevoel dat jullie DPC aan het doodmaken waren :X

Voor Pim. dus, kun je "weekpost" bij punt 1. verandere in "weektopic"?. Het zou een stuk duidelijker heb ik zo'n gevoel :)

Verder heb ik bij punt 3 min twijfels. Ik denk dat normale statsposters zich er prima mee kunnen redden. Het hoeft alleen maar een inleidend verhaaltje te zijn, de rest van de reacties komen vanzelf als het goed is :)

Over punt 5 vraag ik mij af wat ik mij daarbij moet voorstellen. Projecten als whatpulse of iets dergelijks?

Verder heb ik over punt 2,4,6 weinig te zeggen. 2 is een goede verandering, 4 hoort bij punt 3 maar ik denk dat het voor ons (binnen NGS) nog wel even slikken wordt om de statsparsers (van DPCH naar phpBB-postbare) stats te maken. Punt 6 is geen punt, maar imho wel fijn netjes dat het even benadrukt wordt (zoveel mensen wisten dat volgens mij niet :?)

Maargoed, verder wel een aardig idee. Al hoewel ik mij echt af vraag hoe dit gaat uitpakken voor de drukte in /5. Er zullen wel redelijk wat nieuwe projecten komen (WhatPulse), die ook mogelijk nieuwe leden brengt. Echter zal het ook betekenen dat er een aantal mensen minder actief gaan worden op /5 denk ik.

Maargoed, met geleidelijk invoeren kom je de problemen vanzelf wel tegen lijkt me :) Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-E-R
  • Niet online

E-E-R

[DPC]~NGS

Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:24:

Staat in de TS, phpbb/rml stats worden toegestaan
heb ik ff gemist denk ik :+
Ik hoop eigenlijk dat zoiets gebreurt, dan wordt het lekker druk. Ik wil voorkomen dat de rij DPCH's in /5 zo groot wordt dat je door de DPCH's de stats niet meer kan zien. Elke dag een nieuwe DPCH met weinig reacties is ook niet leuk, niet voor de statsposter, de lezen of wie dan ook.
Inderdaad is het zo dat een DPCH met weinig reacties niet leuk is. Voor niemand. Maar ik denk ook niet dat je simpelweg het aantal reacties kunt optellen als 1+0+3+2+1+0+5 = 12, dat gaat imho niet op. Of er gepost wordt ligt volgens mij vooral aan de gebeurtenissen in de stats van die dag, mezelf kennende zal ik wel op de verkeerde stats reageren ;)

disclaimer, ik nam ff jouw post omdat ie onderaan stond
Mijn post is misbruikt door Pim.! :D :Y)

#507 @ OGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
TS aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Denk idd dat deze wijzigingen heel wat druk bij de statposters weghalen

Daarnaast gebeurt het bij SETI@Home Boinc ook dat er dagen zijn dat er niemand reageert, maar wel leest [Doe ik zelf ook]. Dus een weekstat is zo'n gek idee nog niet.
Over HTML en Php heb ik zelf geen verstand...gelukkig zijn er veel in de Boincgroep die dat wel hebben...dus die stats komen wel [Een poster is zelfs teruggeroepen omdat ie zelf wat stats had gepost.

We zien de resultaten wel verschijnen

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
quote: Mark
Ik vind de aanpassingen drie keer niks. Men reageert niet genoeg in een DPCH dus maken we er een weekDPCH van maar alle andere projecten, die ws. nog minder deelnemers hebben van DPC dan de al bestaande, mogen er ook bij. Ik kan je dan al voorspellen dat we binnen een jaar maandDPCH's hebben van bepaalde projecten omdat daar "niet genoeg reacties in zijn" voer dit door en /5 zal niet lang meer bestaan.

Maar stel dit plan gaat door dan is het voor de statsposters ondoenlijk??? om al de stats te posten omdat "elk" project gepost mag worden. de charme van de huidige manier van werken is, is dat er elke dag een leuk nieuw verhaaltje staat (soms ook niet maar dat kan). Mocht dit door gaan dan wordt de sport "wie kan het snelst een DPCH posten". Dit zal als gevolg dat dubbelposts op /5 zal regeren met daarna de eerste paar posts een felicitatie aan de "winnaar". Denk dat hier niemand op zit te wachten. Dan heb ik nog niet eens over de verschillende soorten stats die gepost kunnen worden. Jantje vindt de stats van Pietje het mooist dus die post die (er staan more linkjes onder bv). Sam vindt de stats van Moos het mooist (omdat die een random top 30 heeft). Kans op elke dag verschillende soorten stats. Ik denk dat je dit moeilijk kunt reguleren.

Mijn standpunt over het toelaten van non-dc projecten is denk ik wel duidelijk. Ik vind dat deze niet thuishoren in /5. Zoals Chaos al aangaf met zijn voorbeeld waar is de grens en wie bepaald dat. Momenteel bepaald de crew welk project er op /5 gepost mag worden. De crew geeft dit nu volledig uit handen aan de modjes. Dit lijkt me geen gewenste situatie. Nu heeft de crew nog een zekere controle dan zeker niet meer.

Deze crewmeet is zeer aparte crewmeet geworden volgens mij omdat er nu voorstellen op tafel liggen die enkele crewfuncties overbodig maakt.
Er loopt nu een draadje op GoT voor het maken van een FAQ. Dit is de primaire taak van een PV. Door deze ontwikkeling wordt de PV buitenspel gezet m.i. Want als de FAQ door de community gemaakt moet worden kunnen ze ook de lastige vragen beantwoorden. Waarvoor is dan nog de PV nodig? Dit is een bom onder de crewfunctie hoofd-PV.

Einde statsposters, lijkt me duidelijk einde crewfunctie hoofd-statposter.

Het openbaar maken van content, en het eventueel iedereen de mogelijkheid te geven om zelf nieuws op wdo te zetten. Bom onder de functie hoofd-Content.

Ik begrijp best dat de crew de community meer wil betrekken bij DPC maar op deze manier geeft ze alles uit handen. De diverse voorstellen die er nu liggen hebben maar 1 ding als gevolg. DPC weg van GoT anders kan ik er niet van maken.

[disclaimer]
Dit verhaal is in een zeer snel tempo geschreven. Taalfouten en onzaamhangende zinnen moet u maar ff voor lief nemen als de essentie maar duidelijk is ;)
[/disclaimer]
Een reactie die ik reeds geplaatst heb op fdo waarvan ik vind dat dit de rest ook moet weten.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
MarkB schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:13:
Er loopt nu een draadje op GoT voor het maken van een FAQ. Dit is de primaire taak van een PV. Door deze ontwikkeling wordt de PV buitenspel gezet m.i. Want als de FAQ door de community gemaakt moet worden kunnen ze ook de lastige vragen beantwoorden. Waarvoor is dan nog de PV nodig? Dit is een bom onder de crewfunctie hoofd-PV.
Vind jij...

Imho is het een communitie die een project doet leven. De PV heeft de leiding over de communitie die de FAQ maakt, maar voor zover ik dat topic heb gezien leidt hij nog wel alles. En dat is -wat-ik-vind- dat een PV hoort te doen. Het project leiden. Hij moet er voor zorgen dat er een FAQ komt, en de communitie mag daar wmb best mee helpen hoor.

Ik heb al verscheidene topics gezien (ik reageer zelden) waarin users ook vragen van andere users oplostte. Mag dat niet, mag alleen maar de PV helpen? Dacht het niet hoor...

Zomaar even een klein opvallend stukje eruit gevist, iets wat mij direct opviel als "niet eens"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
[...]

Een reactie die ik reeds geplaatst heb op fdo waarvan ik vind dat dit de rest ook moet weten.
Hier ben ik het wel mee eens.

Vooral: "wie kan het snelst een DPCH posten"
Ik denk dat een zooi gaat worden op /5. Maar misschien is dat alleen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

* Anoniem: 63996 is het in zijn geheel eens met MarkB
* Anoniem: 63996 gaat nu psychiater opzoeken
* Anoniem: 63996 is het eens met MarkB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 07-07 22:32
"Verandering van spijs doet eten"

Opzich prima dat er veranderingen komen maar vooruitkijken is moelijk. De situatie zoals in de ts en door o.a. MarkB zijn geschetst klinken beiden wel reëel. Wat mij betreft is de beste oplossing invoeren die hap en na 1,5 a 2 maanden evalueren hoe alles is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:33:
* Anoniem: 4681 is het in zijn geheel eens met MarkB
* Anoniem: 4681 gaat nu psychiater opzoeken
* Anoniem: 4681 is het eens met MarkB ?
* Anoniem: 4681 pakt zijn pille doosje nog maar eens en kijk waar hij er 1 is vergeten want ook ik ben het met MarkB eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Gemengde gevoelens heb ik bij deze plannen. Aan de ene kant lijkt het mij wel leuk om af en toe eens mijn kunsten als amateur statsposten tentoon te stellen. Maar het grote gemis is denk ik wel dat de vaste statsposters minder stats zullen posten, dat vond ik juist altijd zo leuk dat mensen die niet actief deelnamen aan het project hun ogen lieten schijnen over de stats en er een leuk verhaaltje bij konden verzinnen.
Zo was het een paar weken geleden bij mijn project SoB aan de orde van de dag dat statsposters de vergissing maakten dat DPC op het punt stond de #2 te pakken, terwijl we er al lang voorbij waren gegaan tijdens het 7 jarig jubileum van DPC. Alleen door een foutje in de stats van dukebox was het daar nog niet zo. Dit soort grappige dingen zullen dan vrees ik wel verdwijnen.

In ieder geval een moedige poging om wat veranderingen door te voeren. Het zal me benieuwen hoe het uit gaat pakken maar gelukkig ben ik niet zo bang voor veranderingen.
Zelf heb ik een redelijk groot community gevoel en hoop dan ook dat dit een succes zal worden. Ook lijkt me een soort wiki faq systeem op wdo voor de verschillende projecten een mooi idee om de users meer betrokkenheid te bieden bij een project.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:20

mcB

Wat een goed initiatief! Ik geloof ook helemaal in deze nieuwe constructie. Of het ook echt zo uit zal pakken zal zich uit moeten wijzen en wat dat betreft onderstreep ik de reactie van Kristof om eerst een te testen om te kijken hoe het gaat. Er moet tenslotte nogal wat gebeuren om het soepeltje te laten verlopen. Twee projecten aanwijzen om een pilot mee te doen voor het nieuwe voorgestelde systeem lijkt me dan ook de beste stap om als eerste te nemen.

Ik lees ook dat er gesproken wordt over de FaQ's. Dat alleen de PV hiervoor verantwoordelijk is vind ik onzin. Waarom zijn da faq's niet in wiki vorm bijvoorbeeld?

Dat non-DC projecten hier niet welkom zijn ben ik het niet mee eens. /5 is van Dutch Power Cows. Of DPC nu aan DC doet, of aan schaken, of aan voetballen, of wat dan ook, dit is de DPC hoek en hier worden de DPC gerelateerde dingen besproken ongeacht het onderwerp

[ Voor 36% gewijzigd door mcB op 25-11-2005 12:26 ]

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 07:11

BwO

Up The Irons!

[...]

Ik ben het totaal met Mark eens en ik denk persoonlijk dat als de veranderingen doorgevoerd worden dat het het einde van DPC is.

Edit: even een reactie op mn teamgenoot mcB:
die faqs in wiki vorm vind ik een superidee

[ Voor 12% gewijzigd door BwO op 25-11-2005 12:35 ]

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Leuk, leven in de brouwerij.....

Als eerste: ik lees bijna alle stats, maar post vaak niet omdat ik nix te zeggen heb.

Verandering 1:
Alle stats van één week in één topic. Moet je doen, is duidelijk en (ik) je begint toch met lezen bij "last".

Verandering 2:
Goed idee. Als het niet leeft, verdwijnt het weer vanzelf. Lijkt me duidelijk en community driven.

Verandering 3:
Volgens mij is de probleemstelling dat meer stats niet door dezelfde mensen gedaan kunnen worden. Lijkt me een valide stelling. Er zijn meerdere oplossingen. Eén oplossing is: laat iedereen stats posten. Een andere is: Trek meer statsposters aan. Misschien zijn er wel meer mensen die dat willen doen. (ikzelf bijv).

Verandering 4:
Geen opinie over. Dit lijkt me iets voor echte tweakers techneuten.

Verandering 5:
Het lijkt me gezond dat enige selectie op zijn plaats is, zoals nu door de crew gebeurt.

Verandering 6:
Ik wist dit wel, maar wil toch vaak mijn (IMHO, simpele problemen) niet hier zomaar opgooien. Dan breng ik het eerst in in mijn subteam en pas als 'last resort' hier. Iedereen heeft het al zo druk, denk ik dan. :o

Over het crewplekken: Zonder community geen crew en zonder crew geen community.

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Poeh... kort mijn reactie:
klinkt als /5 wordt ergens samen met WDO een WIKI waar iedereen zn ding mag doen... ?
daarnaast stats in 1 topic klinkt als TA en consorte, onoverzichtelijk, weinig input van 'passieve' users (zoals ik misschien ook wel ben) en draadjes die over 20+ pagina's gaan... is dat écht waar het nu naar toe gaat?

Hmmmm

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
BwO schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:31:
[...]
Edit: even een reactie op mn teamgenoot mcB:
die faqs in wiki vorm vind ik een superidee
Kijk eens in de laatste allinia van de post boven die van mcB B)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
_Gekkie_ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:39:
users (zoals ik misschien ook wel ben) en draadjes die over 20+ pagina's gaan... is dat écht waar het nu naar toe gaat?

Hmmmm
Als jij binnen 1 weektopic, waar slechts 7x statistieken staan, een draadje hebt met meer dan 20 pagina's, dan heb je of het aantal reacties tonen in je MyReact op 2 staan of er is wel iets heeeeeeeeeeeeeeel erg bijzonders aan de hand bij het project, want daar kan ik mij niets bij voorstellen 8)

Ik sta overigens positief tegenover de voorgestelde wijzigingen. Ik snap ook niet goed dat er gelijk gesmeten wordt met termen als "het einde van DPC" etc, alleen deze voorstellen bewijzen al dat er door de statsposters (en crew) geluisterd wordt naar de community, welke meer betrokken wil worden. Als de crew en statsposters dit niet doen wordt er gezeurd dat het een starre crew is die niet luistert, dan komen er veranderen en die moeten dan gelijk maar weer afgezeken worden.

Mijn idee is gewoon invoeren, als het niet werkt, kan je altijd weer iets terugdraaien cq een ander idee proberen in te voeren ? Zolang het de steun heeft van de community zie ik verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67917

Boe! ;)

Het lijkt me vervelend om eerst 100 posts door te bladeren voordat je bij de stats van donderdag bijv. komt.
Wat ik me meer afvroeg is wat er mis is met de huidige situatie, dit gaat toch al 5 jaar zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

ParaNoiMia schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:31:
Als jij binnen 1 weektopic, waar slechts 7x statistieken staan, een draadje hebt met meer dan 20 pagina's, dan heb je of het aantal reacties tonen in je MyReact op 2 staan of er is wel iets heeeeeeeeeeeeeeel erg bijzonders aan de hand bij het project, want daar kan ik mij niets bij voorstellen 8)
Al eens gekeken bij rosetta@home?
Op 2.5 DPCH zijn er 79 reacties. als we dit extrapoleren naar 7 dagen, zegt ons dat die thread ons 220 reacties zou geven.

Tussen deze reacties moet je dus de dagelijkse stats gaan zoeken?

Met je 2 andere punten (alinias) ben ik het dan wel meer eens. Je hoort me ook geen brand/moord/... roepen. Ik probeer enkel nuchter na te denken. Het hele gebeuren kan positief of negatief uitvallen. Echter vind ik het een goed idee voor de minder actieve projecten (bij TSC en D2OL heb je toch maar 1 keer per week werkende stats, dus veel verandert er niet }) )
Maar vooral dat iedereen stats kan posten, lijkt me een minder goed idee

[ Voor 28% gewijzigd door Kristof op 25-11-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125039

Ik kan niet alles inhoudelijk plaatsen c.q. overzien, maar neem sowieso m'n petje af voor DSmarty en Pim aangezien zij oog hebben voor de GoT-opmerkingen van de laatste tijd en dat zij er daadwerkelijk wat mee willen doen _/-\o_ .

Niet iedereen is overal enthousiast over, maar waarom zouden we een verandering / voorstel niet eerst voor een periode de kans geven? De opgedane ervaring(en) helpen daarna mee om een bepaalde weg in te slaan of niet. Wie weet komt het wel op een combinatie van de bestaande of nieuwe wijze uit. Niets is definitief tenslotte. Soms moet je durven en er (een periode) voor gaan.

Iemand is me ten dele voor is geweest :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125039 op 25-11-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
Kristof schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:46:
[...]

Al eens gekeken bij rosetta@home?
Op 2.5 DPCH zijn er 79 reacties. als we dit extrapoleren naar 7 dagen, zegt ons dat die thread ons 220 reacties zou geven.
Extrapoleren is zowiezo gevaarlijk, in het weekend is het rustiger. Maar al zou je dat doen, dan heb je het over 220 reacties, 25 stuks per pagina is volgens mij de default instelling van GoT, je haalt net de 10 niet. Dus 20+ blijft overdreven.

Ik ben met je eens dat het misschien iets meer zoeken wordt naar de laatste stats, we moeten denk ik maar even bekijken of en hoe dat werkt. Als je naar de laatste reacties gaat is het niet echt veel zoeken denk ik, maar dat moeten we nog zien. Je hoort mij ook niet halleluja roepen, maar het proberen is het zeker wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
* ColdFusion ziet het eigenlijk wel positief in, doch met wat kleine kanttekeningen.

Alle DPCH's van 1 week in 1 topic is prima. Alleen zou het dan wel handig zijn als er in de TS dan een linkje komt naar de reactie met de meest recente DPCH. Ik kijk even naar Nightbird :P Die heeft nu al een systeem met url's die wijzen naar het topic met de meest recente DPCH. Ik denk dat een kleine aanpassing het wel mogelijk moet maken om hier een url naar een post van te maken? Zo kan iedereen die enkel de laatste DPCH wil zien, die toch snel vinden ipv door een aantal pagina's met reacties te moeten scrollen.

Dat meerdere mensen de stats kunnen posten, ben ik wat gematigd enthausiast over. Nu worden de statsposters opgelegd om goed op hun spelling te letten en objectief te blijven. En ik heb zo mijn twijfels of dit wel blijft gebeuren als iedereen het kan doen. Stel subteam A heeft een MF gedaan en een user post dan zo snel mogelijk de nieuwe DPCH die dan natuurlijk helemaal gekleurd is tbv zijn/haar subteam. Tuurlijk is het leuk als je subteam aandacht krijgt, maar dan vond ik het juist altijd leuk als dat objectief gebeurde door een statsposter en niet door een zelfverzonnen promo verhaal.
Nu kun je natuurlijk zeggen: alles kan gemod worden, maar ik denk niet dat de modjes op een bijna fulltime mod-functie zitten te wachten (je begrijpt wat ik bedoel). Zelf zou ik liever bij het aanhouden van de statsposters blijven zoals we ze nu kennen. En om te voorkomen dat deze geheel overbelast worden, kun je kiezen voor de meer 'main' projecten die door de statsposters verzorgd worden en de wat kleinere projecten die dan door de users zelf verzorgd kunnen worden.

Tevens, maar dat is al aangehaald, is het natuurlijk wel van belang dat enige uniformiteit gehandhaafd blijft en het dus niet een wildgroei wordt van verschillende smaken stats. Gewoon 1 bron (met een backup) waar iedereen het dan vandaan moet halen.

Ik zou dus zeggen: Laat maar komen :) En als het niet bevalt, kan het natuurlijk altijd weer terug gedraaid worden en zijn we in ieder geval weer een ervaring rijker. Wie weet hoe het uitpakt, het kan natuurlijk ook positief werken.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
ColdFusion schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:03:
* ColdFusion ziet het eigenlijk wel positief in, doch met wat kleine kanttekeningen.

Alle DPCH's van 1 week in 1 topic is prima. Alleen zou het dan wel handig zijn als er in de TS dan een linkje komt naar de reactie met de meest recente DPCH. Ik kijk even naar Nightbird :P Die heeft nu al een systeem met url's die wijzen naar het topic met de meest recente DPCH. Ik denk dat een kleine aanpassing het wel mogelijk moet maken om hier een url naar een post van te maken? Zo kan iedereen die enkel de laatste DPCH wil zien, die toch snel vinden ipv door een aantal pagina's met reacties te moeten scrollen.
Wou ook zoiets tijpen, makkelijk dat jij 't doet 8)
eventuele uitbreiding: 6 linkjes bovenaan de TS, 1 naar elke dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Daar had ik ook aan gedacht. Alleen dat systeem heeft 1 nadeel: de TS moet dan wel steeds zijn post editten. En de poster van de nieuwe stats, hoeft natuurlijk niet altijd de TS te zijn. Dus het zal niet altijd up to date zijn. Maar het kan wel een eventuele extra uitbreiding zijn natuurlijk :)

Alhoewel, nu ik het nog eens overdenk. Er is misschien ook vast een handig automatisch systeem te bedenken die 1 algemeen linkje voor iedere dag bijwerkt. Maw een vaste url voor iedere dag van de week.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
ColdFusion schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:48:
Daar had ik ook aan gedacht. Alleen dat systeem heeft 1 nadeel: de TS moet dan wel steeds zijn post editten. En de poster van de nieuwe stats, hoeft natuurlijk niet altijd de TS te zijn. Dus het zal niet altijd up to date zijn. Maar het kan wel een eventuele extra uitbreiding zijn natuurlijk :)

Alhoewel, nu ik het nog eens overdenk. Er is misschien ook vast een handig automatisch systeem te bedenken die 1 algemeen linkje voor iedere dag bijwerkt. Maw een vaste url voor iedere dag van de week.
Hopelijk kan dat anders zijn we de linkjes op de fp, die nu automatisch ge-update worden ook "kwijt" (of iemand moet dit elke dag handmatig doen).

Even ter verduidelijking ik ben wel voor verandering en dat de community meer betrokken raakt bij de randzaken van DPC alleen kan ik me niet vinden in de door de modjes gedane voorstellen. Hoe het dan wel moet dat weet ik niet maar misschien komen we hier al brainstormend uit :)
blackangel schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:20:
[...]

Vind jij...

Imho is het een communitie die een project doet leven. De PV heeft de leiding over de communitie die de FAQ maakt, maar voor zover ik dat topic heb gezien leidt hij nog wel alles. En dat is -wat-ik-vind- dat een PV hoort te doen. Het project leiden. Hij moet er voor zorgen dat er een FAQ komt, en de communitie mag daar wmb best mee helpen hoor.

Ik heb al verscheidene topics gezien (ik reageer zelden) waarin users ook vragen van andere users oplostte. Mag dat niet, mag alleen maar de PV helpen? Dacht het niet hoor...

Zomaar even een klein opvallend stukje eruit gevist, iets wat mij direct opviel als "niet eens"
Klaarblijkelijk word je daar ook op geselecteerd dus ik denk daar niet alleen zo over. Tuurlijk is het niet erg dat er mensen helpen om de FAQ te maken maar het draadje waar ik op doelde haalde het praktisch uit de handen van de PV weg. De wiki oplossing van de FAQ is wel iets waar ik gecharmeerd van ben.
iisschots schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:54:
PV-DPAD:

Voor deze functie van projectvertegenwoordiger zoeken we natuurlijk iemand die de functie met enthousiasme wil vervullen. Behalve dat verwachten we ook dat de nieuwe projectvertegenwoordiger:
- ruim voldoende kennis heeft van het project DPAD.
- zin en tijd heeft om alle DPAD-ers te ondersteunen, dit o.a. door de FAQs te ontwikkelen en allerhande vragen over de projecten te beantwoorden.
- dit minimaal een jaar zou willen doen (als het project dan nog loopt.)

Het zou helemaal mooi zijn als hij/zij op IRC aanwezig is om mee te denken en te babbelen over alles wat op ons pad komt

[ Voor 47% gewijzigd door MarkB op 25-11-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
MarkB schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:00:
Klaarblijkelijk word je daar ook op geselecteerd dus ik denk daar niet alleen zo over. Tuurlijk is het niet erg dat er mensen helpen om de FAQ te maken maar het draadje waar ik op doelde haalde het praktisch uit de handen van de PV weg. De wiki oplossing van de FAQ is wel iets waar ik gecharmeerd van ben.
Ik zie niet in wat er mis is met het helpen van andere. Daarnaast vind ik niet dat een FAQ maken de primaire taak is. De primaire taak is (voor zover ik weet) het helpen van (startende) users op dat project. Daarvoor wordt een FAQ gebruikt.

Maargoed, genoeg offtopic voor vandaag vanaf mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 19:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Om even op het FAQ gebeuren terug te komen.
Het idee was om een halve wiki vorm te maken:
De PV verzorgt nog steeds de FAQ maar tegelijkertijd wordt de community gestimuleerd om stukken aan te dragen. De PV blijft de uiteindelijke regie houden.

Om nou meteen met bommen naar de voeten van een Hoofd-PV te gaan gooien gaat wat ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik wil er ook graag even op reageren:

* de stats van 1 week in 1 topic is een heel goed idee imo, maar om te voorkomen dat je 10 pagina's door moet zoeken naar de stats van die dag is nogal lastig. In plaats daarvan kun je misschien beter het bovenste topic 'edit-en' en daar de stats van dag 2 onder die van dag 1 posten met een dikke streep er tussen. Op die manier staan de stats nog steeds bovenaan op pagina 1.

* degene die de eerste 'stats' van de week gepost heeft is volgens bovenstaand gegeven ook gelijk de enige die ze de rest van de week kan edit-en. dus dan haal je het element van racen om wie het eerste is al voor een groot deel weg. wel zou ik er voor kiezen om 1 type stats te pakken voor een project, zodat we inderdaad niet elke dag verschillende stats krijgen voorgeschoteld zoals iemand al een keer opmerkte.

* en ik wist als newbie niet dat ik ook gewoon een topic mag openen in /5 trouwens. ik dacht dat dat alleen voorbehouden was aan crewleden. misschien dat dit een keer beter gecommuniceerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Megaflix schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:12:

* de stats van 1 week in 1 topic is een heel goed idee imo, maar om te voorkomen dat je 10 pagina's door moet zoeken naar de stats van die dag is nogal lastig. In plaats daarvan kun je misschien beter het bovenste topic 'edit-en' en daar de stats van dag 2 onder die van dag 1 posten met een dikke streep er tussen. Op die manier staan de stats nog steeds bovenaan op pagina 1.

* degene die de eerste 'stats' van de week gepost heeft is volgens bovenstaand gegeven ook gelijk de enige die ze de rest van de week kan edit-en. dus dan haal je het element van racen om wie het eerste is al voor een groot deel weg. wel zou ik er voor kiezen om 1 type stats te pakken voor een project, zodat we inderdaad niet elke dag verschillende stats krijgen voorgeschoteld zoals iemand al een keer opmerkte.
Dat wordt lastig, want dan is de TS van de eerste dag gelijk verantwoordelijk voor de stats van de hele week. En wat nou als hij een dagje niet thuis is/zijn internet niet werkt/geen tijd heeft/vul-maar-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Lastig hoor als elke 'discussie' op twee plekken gevoerd wordt ;) Mijn reactie op fdo was
quote: Mobster
Tja... Het doel is goed, maar of dit de middelen zijn om ze te bereiken betwijfel ik. Het vervelende is dat ik ook niet weet welke middelen meer/wel kans van slagen hebben.

Ik loop nu zo'n 5 jaar rond op /5 en volgens mij is de huidige situatie met betrekking op /5 wel vaker voor gekomen in het verleden. Dat heeft toentertijd volgens mij ook niet voor 'paniek in de tent' gezorgd.

Mijn 'kritiek' per voorgestelde verandering :) en eventueel alternatief.

V1: Alle DPCH's in een weekpost zorgt ervoor dat na 4 dagen de laatste gepost hitparade moeilijk te vinden is. Zeker wanneer er (om wat voor reden dan ook) veel gepost is na een DPCH. Ik denk dat dit op termijn er voor zal zorgen dat mensen meer tijd bezig zijn met het zoeken van DPCH's en nog minder zullen posten.
A1: Van de 'erkende' projecten gewoon DPCH's blijven maken

V2: Er moet zeeeeeer duidelijk gesteld worden welke projecten er wel of niet onder 'alle projecten' vallen. Misschien moet er zelfs een accoord gevraagd worden.
A2: Als dit zeer duidelijk is, maak dan een weektopic met DPCH's. Bij voldoende reacties kan er geevalueerd worden

V3: Meest radicale verandering. Gaat mijns inziens zorgen voor een 'postrush' en een absolute kwaliteitsdaling van de postings.
A3: Ik ben tegen een hoog verloop binnen elke functie, maar als dit het alternatief is dan zal er mijns inziens eerder gekeken moeten worden of een statsposter wel aan zijn 'quota' komt. If not, dan zal hij (of zij) in onderling overleg het veld moeten ruimen. Moeten er natuurlijk wel genoeg DPC-ers zijn die WILLEN statsposten

V4: HTML is al geen optie. Ik heb niet genoeg kennis van phpbb/RML, maar waar we voor moeten waken zijn feesttopic vol met kleurtjes, grote letters etc. Maar nogmaals, ik weet niet of dat nodig is
A4: Met het aanstellen van 'actievere' statsposters is V4 niet nodig

V5: Niet echt op tegen. Je ziet echter momenteel wel aan het Ecologyfund topic dat dat na een paar weken ook over is. Ik stel voor om hier dan een 'Het groot .....topic' formaat voor te gebruiken

V6: Geen problemen mee. Hiermee gaat wel het 'niveau' (waar t.net zich schijnbaar de laatste tijd zo druk om maakt) omlaag
Jullie reacties lees ik wel wanneer ik wat meer tijd heb :) Nu is het tijd voor een biertje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mobster op 25-11-2005 16:44 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Mobster schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:43:
Lastig hoor als elke 'discussie' op twee plekken gevoerd wordt ;) Mijn reactie op fdo was
Misschien wat OT ... alhoewel ;) Zelfs op FDO zit de discussie op diverse fora. In 1ste instantie viel ik uit de lucht toen MarkB zijn FDO reactie hier plaatste, bij nader inzien zijn er uiteraard FDO fora die ik niet zie :o

On-topic:
WDO omvormen tot wiki vind ik een idee waar veel muziek in zit :)
Het hoeft overigens niet meteen een wiki te zijn waar eenieder pagina's kan wijzigen. Het wiki concept bestaat al eventjes en er zijn zat wiki's waar je een login nodig hebt om iets te wijzigen, maar geen login om een bijdrage te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:02

Adm.Spock

Duik-Aap

Goed initiatief :)

Extra leukigheidje: je kan dan ook speciale stats posten :P zoals een kleine flushers top10 enzo :)
Natuurlijk hoort ook daar dan een leuk verhaaltje boven te staan :)

't Is behoorlijk radicaal het roer om, maar het is denk ik zeker het expiriment waard. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock

Adm.Spock

Duik-Aap

ColdRain schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:10:
[...]

Misschien wat OT ... alhoewel ;) Zelfs op FDO zit de discussie op diverse fora. In 1ste instantie viel ik uit de lucht toen MarkB zijn FDO reactie hier plaatste, bij nader inzien zijn er uiteraard FDO fora die ik niet zie :o

On-topic:
WDO omvormen tot wiki vind ik een idee waar veel muziek in zit :)
Het hoeft overigens niet meteen een wiki te zijn waar eenieder pagina's kan wijzigen. Het wiki concept bestaat al eventjes en er zijn zat wiki's waar je een login nodig hebt om iets te wijzigen, maar geen login om een bijdrage te leveren.
*zucht* die tussenposters ook :P

WDOomvormen tot wiki is zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter

Dat is niet mogelijk omdat er een max zit aan het aantal karakters in een post
Dat betekend dat je afhankelijk bent van een man
* en ik wist als newbie niet dat ik ook gewoon een topic mag openen in /5 trouwens. ik dacht dat dat alleen voorbehouden was aan crewleden. misschien dat dit een keer beter gecommuniceerd kan worden?
Als je iets niet weet mag je het ook vragen, en als je goed opgelet had dan had je kunnen zien dat er ook andere mensen zijn die een post maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Zoals daar ook geantwoord:
Tja... Het doel is goed, maar of dit de middelen zijn om ze te bereiken betwijfel ik. Het vervelende is dat ik ook niet weet welke middelen meer/wel kans van slagen hebben.

Ik loop nu zo'n 5 jaar rond op /5 en volgens mij is de huidige situatie met betrekking op /5 wel vaker voor gekomen in het verleden. Dat heeft toentertijd volgens mij ook niet voor 'paniek in de tent' gezorgd.
Er is helemaal geen sprake van paniek, alleen omdat iets 5 jaar aan de gang is betekend niet dat er niets verbeterd kan worden
Mijn 'kritiek' per voorgestelde verandering en eventueel alternatief.

V1: Alle DPCH's in een weekpost zorgt ervoor dat na 4 dagen de laatste gepost hitparade moeilijk te vinden is. Zeker wanneer er (om wat voor reden dan ook) veel gepost is na een DPCH. Ik denk dat dit op termijn er voor zal zorgen dat mensen meer tijd bezig zijn met het zoeken van DPCH's en nog minder zullen posten.
A1: Van de 'erkende' projecten gewoon DPCH's blijven maken
Op (nu) drukke DPCH's als rosetta op na, zal het wel meevallen, de meeste DPCH's zullen niet uit de eerste pagina lopen
V2: Er moet zeeeeeer duidelijk gesteld worden welke projecten er wel of niet onder 'alle projecten' vallen. Misschien moet er zelfs een accoord gevraagd worden.
A2: Als dit zeer duidelijk is, maak dan een weektopic met DPCH's. Bij voldoende reacties kan er geevalueerd worden
Yup, zoals in de TS gezet zal er eerst een selectie plaats vinden voor nieuwe projecten
V3: Meest radicale verandering. Gaat mijns inziens zorgen voor een 'postrush' en een absolute kwaliteitsdaling van de postings.
A3: Ik ben tegen een hoog verloop binnen elke functie, maar als dit het alternatief is dan zal er mijns inziens eerder gekeken moeten worden of een statsposter wel aan zijn 'quota' komt. If not, dan zal hij (of zij) in onderling overleg het veld moeten ruimen. Moeten er natuurlijk wel genoeg DPC-ers zijn die WILLEN statsposten
De laatste tijd zijn er maar een paar statsposters die echt actief zijn. Ook zijn er statsposters redelijk snel weer afgehaakt om verschillende redenen. De laatste vacatureronde is er maar 1 reactie gekomen en die statsposter heeft geloof ik wel 5 posts gemaakt of zow.

maw. het is zo niet vol te houden
V4: HTML is al geen optie. Ik heb niet genoeg kennis van phpbb/RML, maar waar we voor moeten waken zijn feesttopic vol met kleurtjes, grote letters etc. Maar nogmaals, ik weet niet of dat nodig is
A4: Met het aanstellen van 'actievere' statsposters is V4 niet nodig
Je hoeft geen kennis te hebben van phpbb/rml om stats te kunnen posten, de brom wordt kant en klaar aangeleverd. Teven kan ik geen HTML rechten toedelen dus behalve het feit dat er geen vrijwilligers zijn (amper) moet ik elke keer de HGA lastig vallen om rechten en titels te wijzigen, ook niet echt ideaal
V5: Niet echt op tegen. Je ziet echter momenteel wel aan het Ecologyfund topic dat dat na een paar weken ook over is. Ik stel voor om hier dan een 'Het groot .....topic' formaat voor te gebruiken

V6: Geen problemen mee. Hiermee gaat wel het 'niveau' (waar t.net zich schijnbaar de laatste tijd zo druk om maakt) omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Bij WhatPulse gaan we door tot de 1000 replies "limiet" (o.a. omdat het nog een SA topic is), en elke dag de stats op eender welke pagina dan ook is opzich niet eens zo'n groot probleem als het nu lijkt.
Het alternatief is dat je een X aantal posts 'reserveert', wat bij WhatPulse neer zou komen op 2 posts per statspost, maal 7 dagen, is 14 posts. Dit kán ook wel, natuurlijk.
Wij hebben momenteel de discussies omtrent WhatPulse en de stats in één post, en ik zou zo niet zien wat daar mis mee zou zijn. :)
Je kan eventueel nog een apart discussie-topic starten (en deze tot 1000 replies laten lopen) en daarnaast een week danwel maand-stats topic met af een paar "wow! nette output!" replies hier en daar. Dat lijkt me nog wel overkomenlijk, niet dan?
Vaste statsposters zouden behouden moeten blijven imo, eventueel voer je een roulatie-systeem in, als er veel animo voor is, maar imo kan je beter een paar vaste statsposters (per project) hebben.

Mijn $ 0.02.

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 25-11-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Pim. in "Whatpulse Online Keyboard en muis tracke..."

Ik ben blij dat de WP's er positief tegen over staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Pim en DSmarty zijn goed bezig! Hulde!

Ik ben het in grote lijnen met ColdFusion en MarcyDarcy eens. Het idee lijkt mij helemala nog niet zo verkeerd. Elke DPCH TopicStart kan natuurlijk een rijtje met toekomstige links bevatten naar elke nog te posten DPCH. Eventueel kunnen de statsposters deze TS voor hun rekening nemen, maar ook dat moet iedereen wel kunnen. Als dit kan door gebruik te maken van een aangepast versie van Rikkert zijn systeem dan zou dat top zijn!

Verder lijkt het mij een goed idee, om aan iedereen tegemoet te komen, om het systeem in te voeren en na verloop van een vooraf vastgestelde tijd het in /5 te (laten) evalueren.

Opzich lijkt het mij wel handig als we vaste statsposters zouden blijven houden. Al zal het aanbod van statsposters dan wel moeten gaan voldoen aan de vraag. Als dat niet zo is, dan is er eenvoudig geen andere oplossing dan die door Pim reeds genoemd is.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 07-07 22:32
Ik had ook niet anders verwacht dan dat Funcracker het met mij en ColdFusion eens zou zijn ;)
*Great minds think alike*

:>

Eigenlijk zou er een poll aangekoppeld kunnen worden, dan zien we gelijk hoe de gemiddelde DPC'er hier tegenover staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

• Het erkennen van projecten
• Het late posten van projecten en het gebrek aan statsposters
• De thuishaven van projecten die niet distributed zijn zoals WhatPulse en de mouse/keybord tracker
Mijn eerste reactie is: goed idee. De laatste tijd is /5 steeds meer een verzameling statstopics geworden waar buiten niet zo veel meer gebeurd. Mede door de grote hoeveelheid projecten die op dit moment actief zijn heeft lang niet iedereen tijd om alle topics door te nemen. Met weekDPCH's zorg je er in ieder geval voor dat GoT overzichtelijker wordt en dat het eenvoudiger is om eens bij een ander project te kijken.
Het idee om meer buiten de DPCH's om te posten is natuurlijk ook bevordelijk voor de communicatie binnen DPC.

... 1. ALLE DPCH's in een weektopics ...
Zie hierboven. Wel zou het idd handig zijn als in de eerste post bovenaan eerst een linkje komt naar de later te posten DPCH´s verderop in de draad zoals door verschillende mensen ook is aangedragen.

... 2. stats van alle projecten waar DPC aan meedoet toestaan. ...
Ja en nee. Op zich is het natuurlijk leuk om van alle projecten stats te hebben op GoT maar je moet uitkijken dat je niet 25 actieve DPCH´s gaat vervangen door 30 weekDPCH´s met daarin ook heel erg kleine projectjes. Ik zou toch willen pleiten voor een minimum aantal deelnemers.

... 3. IEDEREEN toestaan de stats te posten. ...
Ja en nee. Statsposter zijn kost je best veel tijd. Voor de statsposters zou het dus fijn zijn dat ze met meerderen zijn. Alleen op het moment dat iedereen kan posten krijg je ook topics waarin de onafhankelijkheid van de statsposter niet meer goed is gegarandeerd. Is het niet mogelijk om vanuit de DPC crew een groep mensen aan te sturen die het recht krijgen om ook stats te posten (wel met phpbb).

... 4. phpbb-stats toestaan / automatisch wegzakken stats bij geen intresse ...
Dat automatisch wegzakken werkt idd alleen op het moment dat iedereen kan posten. Bij een beperkte club posters zul je altijd iemand houden die roept om stats.

... 5. naast de distributed projecten ook non-distributed projecten toelaten ...
Ook hierin denk ik dat het verstandig is om alleen de grotere projecten toe te laten. Dit ook weer in verband met de overzichtelijkheid op GoT

... 6. dat het openen van een topic vrij staat. ...
Dat gebeurd idd veels te weinig. Algemene zaken lopen nu meestal tussen de statsposts door. Op het moment dat GoT overzichtelijker is gemaakt door b.v. weekDPCH´s vallen dit soort topics ook goed op en bereik je er ook meer mensen mee

Al met al ben ik het dus met het voorstel eens behalve dan dat je niet een grote hoeveelheid dagDPCH´s van een groep projecten moet vervangen door een grote hoeveelheid projecten met weekDPCH´s. Iedereen laten posten lijkt me geen goed plan. Vanuit de crew een grotere groep mensen toestaan om voor de grotere groep projecten phpbb stats te posten kan mischien een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 11:09

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

phoe... das nog eens een revolutie :+

Het is nog best lastig om nu te bepalen wat ik hier nou mee moet.
Voorbeeld:
Verandering 1:
We willen ALLE DPCH's in een weektopics doen in plaats zoals nu in een dagtopics, dus 7x een dagelijkse DPCH in 1 topic (elke dag nieuwe stats :) ). Er staan vaak niet meer als 5 reacties (soms 0) onder een DPCH en dat zou makkelijk in een week topic passen. dit zou een draad opleveren van ongeveer 50 posts per draad.
Op sommige dagen lijkt het inderdaad dat er door de vele stats-post geen stats te vinden zijn.
Ook als je een weekend (of zelfs een dag) niet /5 bezoekt, schuiven de posts buiten beeld.

Maar vervolgens wordt er gezegt:
Verandering 2:
Verandering 2 haalt het effect van verandering 1 onderuit. Door ook 'on-erkende' projecten toe te staan, zal het aantal topics weer steigen.

Maar er zijn ook veranderingen waar ik het niet mee eens ben:
Verandering 3:
Aangezien zoveel stats niet door een paar statsposters te posten zijn willen wie IEDEREEN toe gaan staan de stats te gaan posten. Dit zal natuurlijk duidelijk omschreven worden in een nieuwe faq, zo zullen er regels moeten komen over postgedrag en dubbel posts.

Verandering 4:
Om iedereen in de gelegenheid te stellen om stats te posten moet er iets veranderen:
OF iedereen/veel mensen HTML rechten óf we gaan phpbb/RML stats toestaan
Je raadt het al, we gaan phpbb-stats toestaan omdat HTML rechten echt niet aan zoveel mensen verstrekt gaan worden omdat dit een te zware belasting op de GoT crew zou worden en al snel onoverzichtelijk zou zijn.
Mochten er geen mensen zijn die stats willen posten in een draad dan heeft de populariteit van het project zich bewezen en zakt de draad weg.
Hier ben ik het niet eens, omdat competitiedrang zeer normaal is bij DPC (en dat is maar goed ook :+ ). Ik voorzie dubbele posts en 'gehaaste' post (post zonder toegevoegde waarde naast de stats).
Ik ben bang dat de beschikbaarheid de kwaliteit zal zal overrulen.
Verandering 5:
We willen naast de distributed projecten ook non-distributed projecten gaan toelaten, waar de DPC'er maar aan mee wil doen.
DC-projecten & non-DC-projecten: dus 'alle' projecten die je maar kan bedenken? (misschien wat extreem gesteld)
Ik begrijp de bedoeling: DPC is een community die meer doet dan alleen maar DC-en. Maar waar ligt de prioriteit en hoe bewaak je die? (sub-sub-fora?)
Verandering 6:
Dit is niet echt een verandering maar meer een verduidelijking van een bekend feit. Om /5 niet alleen uit DPCH's te laten bestaan willen we iedereen nog een keer op het hart drukken dat het openen van een topic vrij staat.
Problemen met proxy's, clients, stats enz enz kunnen rustig in een apart topic. Niet alleen problemen maar ook ander onderwerpen, /5 is eigenlijk een Stuffis Generalis met een tintje koe eraan.
proxy/client/stats/etc -topics waren toch al gebruikelijk in /5 ?

Overall gezien denk ik dat de gekozen oplossing voor bepaalde problemen niet de juiste is.
Hoe dan ook lijkt het mij een goed idee om te pollen of dit voorstel bij community aanslaat zonder het al te gaan doorvoeren.

Hier is het laatste woord nog niet over getyped... (dwz: ik ga nog eens goed nadenken over de problematiek :Y))

last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:10

glashio

C64 > AMIGA > PC

De geest is uit de fles :| ( de koppen zijn al gerold toch )
* glashio schrapt dagelijks kijken op /5, gaat het nu wekelijks kijken... t'was leuk }:O

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
ColdRain schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:10:
[...]

Ook daar komt zoals je weet verandering in.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

glashio schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:17:
De geest is uit de fles :| ( de koppen zijn al gerold toch )
* glashio schrapt dagelijks kijken op /5, gaat het nu wekelijks kijken... t'was leuk }:O
Mag ik je vragen om je redenen daarvoor ook te onderbouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

r0b schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:26:
[...]

Mag ik je vragen om je redenen daarvoor ook te onderbouwen? :)
Tuurlijk, het gevoel wat ik erbij heb :) Mis de regelmaat.

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:03
...Het laten posten van stats door iedereen lijkt mee een minder goed idee omdat dat zou betekenen dat iedereen HTML rechten zou moeten krijgen :? Of gaan de stats over naar RML :?...
Stats in UBB lijkt me ook vrij goed mogelijk, in het WP-topic werkt het prima...
...Overigens lijkt het mij ook onduidelijk om een weektopic te hebben, het is niet meer in een oogopslag zichtbaar of er al nieuwe stats staan, en stel dat er een druk project is, zoals bijvoorbeeld Rosetta @ home atm, zijn de stats na een paar uur van de 'laatste pagina' verdwenen en zie ze dan maar eens terug te vinden?...
Ik kan me voorstellen dat stats snel van de 'voorpagina' verdwijnen als je voor elke dagelijkse stats een nieuw topic maakt, maar dat zou dan toch minder erg moeten worden als je elke week(of zelfs elke maand zoals ik in het WP-topic voorstelde) een topic maakt voor de stats?
Als er minder statstopics worden geopend dan is het namelijk rustiger op de 'voorpagina' en blijft een nieuw topic er dus langer tussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
joh14vers6 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:19:
Ook daar komt zoals je weet verandering in.
Ik weet alleen iets over een vraag om het statsposters/bouwers forum open te gooien, waar ik onmiddelijk voorstander van was. Van een beslissing weet ik niks. Die is nog niet geommuniceerd (zit nu bij de 19de taal-commissie d8 ik ...)
En weet ik daarmee ook iets over die andere "beperkte toegang" fora? Of daar een gelijkaardige vraag werd gesteld? Dacht 't niet, 'k kan die niet lezen nl :P Gaan die ook open? Over welke gaat het dan? Gaan ze allemaal open, of blijven er enkele niet-open? Dewelke dan? En waarom?

Voor je 'n doos opent, kijk je best even of er niet ergens in kleine lettertjes "pandora" op staat ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

Op mijn mening zit niemand te wachten :P maar die veranderingen die nu op tafel liggen, komen voor mij aardig positief over. k had al langere tijd het idee dat /5 niet efficient wordt gebruikt zoals gebruikelijk op een team forum. Met betrekking tot de DPCH's zal het idd wat zoeken worden, maar zoals gezegd als de DPCH onder elkaar worden gezet met evt. een lijn er tussen, (dus 7 daily stats gelijk onder elkaar) en de reacties over die week eronder. Dan weet je altijd dat de stats op de 1ste pagina staat, en je kan evt aan de datum van de reactie post zien op welke stats dag die post betrekking heeft.

Bijkomstig voordeel is ook, wat ik nu een beetje mis, dat je nog even kan terugblikken naar de vorige dag, als je nu bv om *verzin maar iets* 23:00 een post in een dcph doet dan reageerd bijna niemand meer op die post, reden daarvoor zal misschien zijn omdat er morgen toch weer een nieuwe thread bestaat.

Het beeld dat ik heb gekregen van de opzet waar Pim en Dsmarty e.a. zo te zien druk mee bezig zijn geweest, is dat DPC met deze nieuwe structuur/opzet weer meer het karakter krijgt van "door dpc voor dpc" hiermee bedoel ik dat er zowel interactie van de crewmember als de DPC lid wordt gevraagd om DPC draaiende te houden, dat gebeurt nu ook wel, maar naar mening op kleinere schaal, voordeel van deze nieuwe opzet is dat er meer betrokkenheid gecreëerd wordt en dat is erg belangrijk om een team van enthousiaste koeien gezond te houden. mijn stem is iig in de pocket :P

Misschien totaal uit de lucht gegrepen maar is het geen idee om een "Voorstel topic" neer te zetten op /5 (sticky or not)? dit is een van de dingen die je op elk ander forum tegenkomt behalve op /5. Dit kan zeker de betrokkenheid van het nieuwe lid positief bevorderen!, dat kleine beetje aandacht in het begin doet wonderen voor de toekomst :) zoals het nu gaat, gebeurt dit in de DPCH's als ze een mijlpaal of daily 30 bv gehaald hebben. Maar voor sommige duurt dat een eeuwigheid.
that were just my 2 cents :+

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 138731 op 25-11-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
ColdRain schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:16:
[...]

Ik weet alleen iets over een vraag om het statsposters/bouwers forum open te gooien, waar ik onmiddelijk voorstander van was. Van een beslissing weet ik niks. Die is nog niet geommuniceerd (zit nu bij de 19de taal-commissie d8 ik ...)
En weet ik daarmee ook iets over die andere "beperkte toegang" fora? Of daar een gelijkaardige vraag werd gesteld? Dacht 't niet, 'k kan die niet lezen nl :P Gaan die ook open? Over welke gaat het dan? Gaan ze allemaal open, of blijven er enkele niet-open? Dewelke dan? En waarom?

Voor je 'n doos opent, kijk je best even of er niet ergens in kleine lettertjes "pandora" op staat ofzo :P
Read only "Statsbouwers/posters" en "Projectvertegenwoordigers". Read/write "Content". De eerste twee tbv transparantie en de laatste om meer leden naar content te trekken. Dit laatste heeft als nadeel dat op de FDO de content al te lezen is voordat ze op de WDO is gepost.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Loco-Motiv schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:56:
Ik voorzie dubbele posts en 'gehaaste' post (post zonder toegevoegde waarde naast de stats).
Ik ben bang dat de beschikbaarheid de kwaliteit zal zal overrulen.
Die kans bestaat, maar die bestaat nu ook. Het aantal regulier postende statsposters is vrij klein. Zij doen hun werk uitmuntend, maar steken er dan ook vrij veel tijd in. Laat ik me wagen aan een wat "gevaarlijke" stelling :)

Moet een DPCH becommentarieerd worden door degene die 'em post?

Ik vind dat niet par force noodzakelijk. De huidige statsposters doen dat heel goed, en ik geniet doorgaans van die stukjes proza. Niet iedereen kan dit, daarom zijn het ook DPC'ers die specifiek gekozen hebben en verkozen zijn voor zo'n job. Of eender wie dergelijke kwalitatieve toegevoegde waarde kan leveren op een DPCH post? Bijlange niet.

Misschien kan een (faq?) regel in een eventueel nieuw systeem zijn dat een DPCH gepost wordt zonder commentaar van de poster. Als die toevallige statsposter er commentaar op wil geven, dan zit ie op de eerste rij om een fipo te plaatsen :+ Maar dan met het petje op van /5 bezoeker of project enthousiasteling, en niet het petje van statsposter. Dergelijk systeem lijkt me vrij eenduidig, voor weinig of geen interpretatie vatbaar, en het vermijdt commentaar op taalgebruik in "een statspost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
joh14vers6 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:25:
Read only "Statsbouwers/posters" en "Projectvertegenwoordigers". Read/write "Content". De eerste twee tbv transparantie en de laatste om meer leden naar content te trekken. Dit laatste heeft als nadeel dat op de FDO de content al te lezen is voordat ze op de WDO is gepost.
Da's duidelijk, dank daarvoor.
Nadeel? Je haalt zo enkel de gordijnen weg :+ WDO blijft het 12m2 reclamebord in de drukke winkelstraat, en nodigt uit om even binnen te komen (en hopelijk te blijven hangen). FDO blijft het gezellige huiselijke deel, met speelkamer, hobbyclub en kantoor. Wanneer gaan die van LA die bar nu eens installeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
MarkB schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:00:
Hopelijk kan dat anders zijn we de linkjes op de fp, die nu automatisch ge-update worden ook "kwijt" (of iemand moet dit elke dag handmatig doen).
Waarom?
Niks handmatig. Die linkjes blijven er dan gewoon 1 week staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Lijkt me prima dit opzich, al vind ik dan wel dat er iets strenger gemod mag worden op onzinnige postings, zodat van projecten waar niemand op zit te wachten de tread ook echt wegzakt.
Verder zoals ik geloof MarcyDarcy zegt, over een aantal maanden na invoering eens evalueren en kijken wat het beste te doen.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:03

* de stats van 1 week in 1 topic is een heel goed idee imo, maar om te voorkomen dat je 10 pagina's door moet zoeken naar de stats van die dag is nogal lastig. In plaats daarvan kun je misschien beter het bovenste topic 'edit-en' en daar de stats van dag 2 onder die van dag 1 posten met een dikke streep er tussen. Op die manier staan de stats nog steeds bovenaan op pagina 1....
Als je de stats gewoon in een nieuwe post doet, dan komen de nieuwste stats gewoon op de laatste pagina te staan en heb je geen problemen met het vinden lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Laatst online: 28-05 15:45
Veranderingen kunnen goed zijn. Alleen zoveel veranderingen in 1 keer doortrekken niet, denk ik.
Ik heb trouwens nog geen reakties gezien van diegenen die NU trouw elke dag de Stats posten, zoals Kuuke en Pyrus, en ben dan ook benieuwd wat zij hier allemaal van vinden.

En wat ik vind?
Begin met de DPCH's in een Weektopic te zetten, zoiets als:
[RC5-72] hitparade van Week 46 en laat deze plaatsen door de huidige Statsposters.
Laat ook de DPCH's binnen dit Weektopic door hen plaatsen.
Kijken hoe dit gaat. Verder met Stap 2:
Kijken per project welke mensen graag Stats willen posten. (met begeleidend verhaaltje natuurlijk ;) )
Dan zijn we alweer een stuk verder...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 138731 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:22:
Met betrekking tot de DPCH's zal het idd wat zoeken worden, maar zoals gezegd als de DPCH onder elkaar worden gezet met evt. een lijn er tussen, (dus 7 daily stats gelijk onder elkaar) en de reacties over die week eronder. Dan weet je altijd dat de stats op de 1ste pagina staat, en je kan evt aan de datum van de reactie post zien op welke stats dag die post betrekking heeft.
Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:37:
[...]

Dat is niet mogelijk omdat er een max zit aan het aantal karakters in een post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

RoyalFlusher schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 08:51:
Veranderingen kunnen goed zijn. Alleen zoveel veranderingen in 1 keer doortrekken niet, denk ik.
Ik heb trouwens nog geen reakties gezien van diegenen die NU trouw elke dag de Stats posten, zoals Kuuke en Pyrus, en ben dan ook benieuwd wat zij hier allemaal van vinden.

En wat ik vind?
[RC5-72] hitparade van Week 46 en laat deze plaatsen door de huidige Statsposters.
Kijken per project welke mensen graag Stats willen posten. (met begeleidend verhaaltje natuurlijk ;) )
Wat ik vind??
Als crew-lid en statsposter onthoud ik me heel even van het geven van een reactie. Ik lees en volg met zeer grote belangstelling de reacties van de community. Daar hecht ik, uit hoofde van mijn functie, momenteel meer waarde aan dan het geven van mijn eigen persoonlijke mening :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
RoyalFlusher schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 08:51:

En wat ik vind?
Wil jij niet al het gras voor mijn voeten weghalen :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

[reactie op Coldrain]

DukeBox kan dan zijn automatisch statspost-script wel weer uit de kast halen, als er toch geen verhaarltje bij de stats gepost hoeft te worden.

worden de SoB stats weer eens als eerste gepost ipv laatste

[ Voor 6% gewijzigd door fenrir op 26-11-2005 14:14 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Als ik de draad doorlees komt ik verschillende reacties tegen/voor/gemengd en tegenstemmen heffen elkaar een beetje op. De meesten zijn logischerwijze voorzichtig en een soms een beetje wantrouwend tegen de veranderingen die komen. Er zijn ook mensen die een tussenweg hebben voorgesteld, sommigen technisch haalbaarder dan de andere. Over het algemeen gaan de discussie voornamelijk over twee punten: de weektopics en het zelf statsposten.

Puntsgewijst zien de reacties er ongeveer zo uit:

1. Weektopic ipv. dagtopics:

Mensen zijn bang voor het moeten scrollen en "zoeken" naar de stats. Persoonlijk denk ik dat het meevalt en dat het best leuk kan werken, ik neem de Whatpulse draad als voorbeeld, die mannen vinden het een hele plezierige ervaring dat het zo werkt.

Een tussenoplossing die aangedragen is door meerdere mensen is het beginnen met de "stille" projecten, kijken hoe dit bevalt en na evaluatie kijken of het voor alle projecten zou moeten gelden. Ik vindt dit op zich wel een goede tussenoplossing. Zo kunnen zeer drukke draden als Rosetta nog even door op de oude voet, ook lijkt het me uit "historische overweging" wel goed SETI classic tot het einde van dit jaar in een eigen topic te houden (aangezien aangegeven is dit graag zo te hebben) .
Welke projecten het allemaal voor moet gelden moeten we even bekijken en ik hoor jullie voorstellen hier wel.

2. Stats van andere projecten

Het erbij komen van andere projecten wordt door de meerderheid niet erg gevonden als ik de draad zo lees. Wel wordt een paar keer gewaarschuwd voor de complete onzin posts. Er zal dus enige screening op los gelaten moeten worden. Nu wordt op GoT wel vaker gescreend (denk aan de casemod topics). Het lijkt me dan ook geen probleem dat nieuwe projecten dan worden aangedragen in Schop een Modje met topictitel "[DPC] naam nieuw project" en in de post een uitleg wat voor project het is, of het commercieel is en verder zo veel mogelijk details. Het zal dan door de modjes ism de crew beoordeeld worden,. Je kan er soms zelfs voor kiezen een discussie te starten op /5 voor je de aanvraag doet, dan weet je meteen of er mensen zijn die er wat in zien.

3. Het statsposten door iedereen

Sommigen zijn bang op het verlies in kwaliteit van de openingspost, dit terwijl er nu ook wel eens een opsomming boven de stats staat van feiten uit de DPCH, een opmerking dat de eerste poster het verhaal moet doen of "ik heb haast, hier zijn de stats"
Ik denk dat de angst voor haastposts in het begin best wel gegrond kan zijn. De oplossing is in mijn ogen makkelijker als gedacht mischien. Ik ga uit van een zelfregulerend vermogen van de communitie, als een post te slecht voor woorden is dat zal dat heus wel gemeldt worden door mensen die zich interreseren voor het project en ik neem aan dat de TS zich daar wel wat van aantrekt. Gebeurt dat niet dan zijn er altijd nog de modjes. Ik denk dat ALS het fenomeen zich voordoet het voornamelijk in het eerste begin zal zijn. Als voorbeeld kunnen we mooi de draad van WhatPulse nemen, daar loopt het al een tijd zo en naar tevredenheid.
Als laatste zal natuurlijk in de FAQ worden duidelijk gemaakt wat er verwacht wordt en zullen er stukjes uit de FAQ in een sticky komen

Ook hier zijn tussenoplossingen aangedragen en ik denk dat een goede tussenoplossing zou zijn dat we in alle nieuwe projecten beginnen met het "zelfposten" en een aantal stats (die de weektopics ingaan) beschikbaar maken in phpbb/rml zodat er getest kan worden.
Natuurlijk verdwijnen de oude statsposters niet maar zo kunnen we er langzaam naar toegroeien. Mocht het niet te doen zijn dan kunnen we het zo weer terug draaien

4. rml/phpbb
Zie drie

5.
zie twee

6. open een topic

Dit was voor de mensen wel bekend en een enkele wist niet eens dat het mocht.
Het verdient (zoals vaker gezegd) de voorkeur om problemen met clients e.d. of bijna elk nieuw DPC gerelateerd onderwerp in een nieuw topic te zetten (ook leuke nieuwtjes of resultaten uit een project). Dit zorgt voor meer exposure en zorgt dat het makkelijker te vinden is.
Dat dit zal leiden tot het incidentele slotje is onvermijdelijk aangezien vragen nu een keer meerdere malen gesteld zullen worden, maar het kan ook leiden tot een betere FAQ

Met reacties als "ik kom hier niet meer" en "het einde van DPC" kan ik niets mee, mochten die mensen weg willen dat wens ik ze het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Fijn van je dat je wil relativeren, en je veranderingen niet van het ene moment op het andere wil doorvoeren, PIm.
Met het meeste van wat hierboven staat, kan ik (en als ik de reacties zag, de anderen ook) wel leven denk ik.
Nog even:

1/ Ik zou inderdaad (in het begin zeker) ergens een grens trekken. Afhankelijk van hoeveel reacties zijn er gemiddeld, etc. Zoals reeds gezegd: neem een 2 à 3 projecten die het minst actief zijn, en probeer het uit. Indien een success, kan je het steeds uitbreiden.

2/ Waarom de bespreking ervan in Schop een Modje doen??? Deze topics horen IMHO evengoed in DPC thuis. Je wil in punt 6 meer topics in DPC , en dan verwijs je discussies door naar Schop een Modje?

3/ De grote officiele projecten zou ik graag blijven zien verzorgen door goede statsposters. Ik kijk steeds uit naar het nieuws dat Kuuke, Pim, Rollerjooster en andere goede statposters erboven weten te toveren.
Mijn mening:
Laat deze stats posten door 'erkende' statsposters, en de kleine projecten, en de nu-nog-niet-toegelaten projecten, kan je initieel door DPCers laten posten. Als ze groter worden, kan het nog herbekeken worden.

Ook eensch met je voetnoot. Zolang er maar overlegd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Op zich denk ik dat het wel een goed plan is, over het algemeen dan. Het posten van de stats in een weekDPCH zal in het begin wat wennen zijn maar ik verwacht daar geen problemen door. Al ben ik ook van mening dat wanneer een project erg veel reacties krijgt dat deze ook dagelijks een nieuw draadje moet kunnen krijgen.

En over het uitproberen van de weekDPCH bij de projecten met weinig reply's. Van mij mag dat al binnenkort beginnen.

Het posten van stats door niet statsposters lijkt me ook geen probleem, mits het duidelijk wordt gemaakt dat een begeleidend verhaaltje wel in redelijk goed grammaticaal in orde etc Nederlands is. Kijk niet iedereen kan perfect NL tikken. Ik zelf ook niet maar het lijkt me wel eens geinig om de stats te posten :P

Het posten van meer projecten. Ik zie daar geen problemen in zolang het maar serieuze projecten zijn. Ik vind het juist interessant om te zien wat DPC met een klein beetje output erbij kan stijgen bij kleinere projecten. Er zijn bij het BOINC-gebeuren nog meer projecten waar je hier in /5 niks van ziet en dit zal voor nog wel meer projecten opgaan buiten BOINC.

Dit slaat meteen ook op het whatpulse en soortgelijke projecten. Persoonlijk zie ik die liever niet in /5. Alleen zoiets kan natuurlijk wel een goede sfeer met zich meebrengen omdat je geen groot computerpark moet hebben om hoog in de stats te komen. Dus een twijfelpuntje voor mij 8)

Het plaatsen van de FAQ's op FDO is een goed idee. Het wikiformaat vind ik al helemaal top. Ik vind dat een nette manier van informatie-overdracht. Misschien dat er meteen een nieuw template gekozen kan worden voor FDO?

Is het overigens de bedoeling dat WDO in de huidige vorm blijft bestaan of wordt er ook gekeken naar meer een standaardprogramma als een CMS? Niet dat ik mensen tegen de benen wil aantrappen maar de huidige vorm van WDO vind ik niet helemaal toppie. Gelukkig mag iedereen natuurlijk een eigen mening hebben :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Kristof schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:30:
1/ Ik zou inderdaad (in het begin zeker) ergens een grens trekken. Afhankelijk van hoeveel reacties zijn er gemiddeld, etc. Zoals reeds gezegd: neem een 2 à 3 projecten die het minst actief zijn, en probeer het uit. Indien een success, kan je het steeds uitbreiden.
Gaan we doen en wat mij betreft vanaf maandag
2/ Waarom de bespreking ervan in Schop een Modje doen??? Deze topics horen IMHO evengoed in DPC thuis. Je wil in punt 6 meer topics in DPC , en dan verwijs je discussies door naar Schop een Modje?
Er zal gekeken moeten worden of iets compleet onzin is, ik wil de discussie hier best voeren hoor maar de uiteindelijke beslissing zal wel bij de crew/mods blijven.
3/ De grote officiele projecten zou ik graag blijven zien verzorgen door goede statsposters. Ik kijk steeds uit naar het nieuws dat Kuuke, Pim, Rollerjooster en andere goede statposters erboven weten te toveren.
Mijn mening:
Laat deze stats posten door 'erkende' statsposters, en de kleine projecten, en de nu-nog-niet-toegelaten projecten, kan je initieel door DPCers laten posten. Als ze groter worden, kan het nog herbekeken worden.
Ook eensch met je voetnoot. Zolang er maar overlegd kan worden...
De stats die de weektopic in verhuizen kunnen wat mij betreft door een ieder gepost worden zodra er rml/phpbb stats van zijn. Mijn streven is om binnen een maand te kijken of het bevalt en de alle stats naar de weektopics te verhuizen.

Stats die zo 1,2,3 in mijn gedachten komen voor weektopics:
RC5/OGR/D2OL/TSC/DPAD/FaD/SoB

Nog niet:
De BOINC projecten/UD/Folding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock

Adm.Spock

Duik-Aap

Er schiet me iets te binnen, naar aanleiding van iemand die riep van je kan ook een X aantal posts reserveren....

Als we nou eens per weektopic de eerste post reserveren om linkjes naar de 7 DPCH's in dat topic te zetten? Je kan namelijk direct linken naar een post, en hiermee ondervang je gelijk de grootste angst: onvindbare DPCH's in drukke topics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Is een leuk idee, maar dta moet dan wel iemand doen die elke dag aanwezig is, ik ga niet elke dag alle TS'en aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

Pim. schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:12:
Is een leuk idee, maar dta moet dan wel iemand doen die elke dag aanwezig is, ik ga niet elke dag alle TS'en aanpassen
Niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Wat ik nou niet begrijp (wat me ook niet aangaat) ... Bij de discussie rond "Whatspulse" (ben pulser) was DPC z'n stelling met gefundeerde argumenten : Past niet in DPC, we gaan DPC niet veranderen.
Nu DPC gedegradeerd wordt op GoT reageerd de crew als een lammetje en juicht het zelfs toe.
How come ? ... DPC = DPC lijkt mij

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Mwa, de persoon die het weektopic aanmaakt kan het meenemen in zijn eerste post en bijhouden natuurlijk.
Zo verspreid je deze taak ook een beetje over de verschillende statsposters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

r0b schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:30:
[...]

Mwa, de persoon die het weektopic aanmaakt kan het meenemen in zijn eerste post en bijhouden natuurlijk.
Zo verspreid je deze taak ook een beetje over de verschillende statsposters. :)
Ik weet niet zo heel veel (zeg maar niks :P) van javascript, maar zit daar geen mogelijkheid? Of zeg ik nu enge dingen?

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Pyrus schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:33:
[...]
Of zeg ik nu enge dingen?
Ja. :+
Posts worden direct weggeschreven in de database, zelfs Pim. kan hier weinig aan veranderen met een stukje JavaScript.
Je zou iets met een dynamisch plaatje kunnen doen, maar dan moet deze weer klikbaar gemaakt worden. Of iets met een dynamisch URL aanmaken en deze - bij het invullen van de betreffende stats - aan deze specifieke URL linken.

Bijvoorbeeld:
- Weekstats topic 1
-- Weekstats post 1
---- http://dpc.org/fGasdE
---- http://dpc.org/sadAea
---- http://dpc.org/eEaeTa

---- Weekstats post 2
---- Statsposter post de stats, en gaat naar http://dpc.org/links/admin/ en linkt message 1867232024 aan http://dpc.org/fGasdE

Herhaal deze stap iedere keer dat er stats gepost worden, en je hebt een altijd up-to-date lijstje in de TS.
Een soort tinyurl.com idee, die later nog geëdit kan worden, dus.

Teveel werk voor een marginaal klein successje, lijkt mij.
Het lijkt mij beter om te kijken hoe de langzame projecten lopen in een pilot periode om te zien of het stats terugvinden echt zo'n groot probleem is als het hier wordt uitgemeten.

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 27-11-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-E-R
  • Niet online

E-E-R

[DPC]~NGS

Ik ga (weer eens) mee met Kristof zijn argumentatie, met als extra toevoeging dat ik zelf nooit op GoT kom, alleen op /5, dus discussies buiten /5 gaan aan mij voorbij. Met als gevolg dat er voor mij spontaan een nieuw project hier gepost wordt.

Nu is dat natuurlijk eigenlijk mijn probleem, maar ik vind het inderdaad een beter idee deze discussie hier te houden ipv in Schop een Modje. Dat de eindverantwoordelijkheid bij mods/crew ligt lijkt mij logisch.

#507 @ OGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock

Adm.Spock

Duik-Aap

Mja, das een ander probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Als iemand durft schrijven dat WDO onvoldoende wordt bijgewerkt, krijgt die steevast op z'n brood dat eenieder nieuwe stukken kan aanleveren. Dus als we die draad doortrekken :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik zie dat voor in ieder geval 2 projecten de veranderingen gedeeltelijk doorgevoerd zijn. Ben benieuwd of de beoogde en gewenste veranderingen plaats zullen vinden.

Wat me ook opvalt is dat de mensen die al 'wat langer' met DPC bezig zijn en al heel wat meegemaakt hebben, wat meer sceptisch zijn dan de 'nieuwelingen' (no disrespect). Ben benieuwd of die ervaring als ballast gaat werken of bagage :)

:w Funcracker en KoW. Long time no see. Goed om te zien dat jullie nog wel langs hobbelen...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Laatst online: 28-05 15:45
glashio schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:26:
Wat ik nou niet begrijp (wat me ook niet aangaat) ... Bij de discussie rond "Whatspulse" (ben pulser) was DPC z'n stelling met gefundeerde argumenten : Past niet in DPC, we gaan DPC niet veranderen.
Nu DPC gedegradeerd wordt op GoT reageerd de crew als een lammetje en juicht het zelfs toe.
How come ? ... DPC = DPC lijkt mij
Heeft misschien met de Crew-bezetting te maken, andere gezichten andere gedachten. Ik heb ook de indruk dat het er nu een heel stuk vlotter aan toe gaat. Pim initieert een hoop _/-\o_
.. niet dat de rest van de Crew niets doet natuurlijk!

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Pyrus schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:33:
Ik weet niet zo heel veel (zeg maar niks :P) van javascript, maar zit daar geen mogelijkheid? Of zeg ik nu enge dingen?
Ja, je zegt enge dingen.

Natuurlijk is het mogelijk om dit soort daglinkjes te maken.
Al wat je nodig hebt is een webserver en een scripting taal met database capaciteit om een url te redirecten en nieuwe stats automatisch te detecteren op GoT.
Volgens dit principe is er een paar jaar terug ook al eens iets opgezet.

Je hebt alleen iemand nodig die het uitvoert. De kennis hiervoor is in ieder geval aanwezig binnen DPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
RoyalFlusher schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:07:
[...]

Heeft misschien met de Crew-bezetting te maken, andere gezichten andere gedachten. Ik heb ook de indruk dat het er nu een heel stuk vlotter aan toe gaat. Pim initieert een hoop _/-\o_
Pim. in "Waarom is het WhatPulse topic buiten ope..." en verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125039

De verandering(en) zijn vandaag deels in gang gezet (wat leuk is om te zien), maar mis ik nu niet een aantal projecten aangezien er maar 6 van de 13 zijn gepost of zie ik mss iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

RoyalFlusher schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:07:
[...]
Vanaf mijn kant 1 en al lof richting de crew O+ ( ze houden DPC draaiende )
Alleen wie zijn die nieuwe gezichten ? Er zijn toch alleen 'suggesties' vanaf de t.net frontpage crew gekomen :)

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1 2 Laatste