Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CCFL] Doet nogal raar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ccfl 2in1 kit gekocht.

nu heb ik 1buisje van ze hulsel ontdaan (plastick buisje)

maar nu brand hij opeens heel zwak en als je goed luistert sist hij een beetje.

Als ik hem aleen aansluit zonder nog wel goede buisje brand hij wel zeer fel maar dan word hij erg warm zo warm dat het klitteband waar hij op zit begind te schroeien.

heeft iemand een idee wat er mis gegaan kan zijn ik heb hem er zeer voorzichtig uitgehaald.en hij is niet beschadigt ofzo.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb geen idee waarom die het niet meer doet, waarschijnlijk gewoon iets beschadigt.
Maar, waarom moest je hem open maken dan?

Verwijderd

Je had hem niet op een ijzeren plaat liggen en toen aangesloten neem ik aan. Dat vind je buisje en je invertor niet zo leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tsunamie dream kast en voor zitten 2 leds daar wou ik een ccfl en met plastick hoesje eromheen paste hij niet.

Ik heb nog even goed bekeken de uiteinden beetje aangedrukt nu soms brand hij wel fel maar hij word nog steeds warm vind ik kan hem nog maar net vast houden aan de uiteinden word behoorlijk warm.

soms brand hij fel en soms niet vind het maar erg vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:58:
Je had hem niet op een ijzeren plaat liggen en toen aangesloten neem ik aan. Dat vind je buisje en je invertor niet zo leuk.
mm hij zit tegen de behuizing van me kast en dat dunne draadtje komt denk ik tegen me kast dan maar nu is hij gewoon los op de gond en doet nog steeds niet erg goed soms wel soms niet.

En heb alle 2 de kanalen van inventor getest bij alle bij is het en de andere ccfl doet het wel prima.

Verwijderd

dan is ie dus stuk :/

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik zo net nog niet.

net heeft hij het een tijdje prima gedaan maar toen in pc opneiuw aanzetten ging het weer zwak branden 50% ongeveer en als ik me vinger tegen het ijzeren draadje houd gaat hij iets feller branden.

hij kan het dus nog wel 100% doen dus kapot is hij niet.

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:29:
[...]

net heeft hij het een tijdje prima gedaan maar toen in pc opneiuw aanzetten ging het weer zwak branden 50% ongeveer en als ik me vinger tegen het ijzeren draadje houd gaat hij iets feller branden.

*pas op er staat wel zo'n 800volt op de kabeltjes naar de inverter, dus als er iets los gaat.. ;)

[www.ganzz.nl]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Volges mij heb je gewoon ervoor gezorgd dat het contact niet meer perfect gaat, ook al beweer je dat er niks kapot is gegaan(wie doet dat nou niet).

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Inderdaad, geen kabelbreukje of een los contactje?

De wijzen komen uit het Oosten!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 20:40

AJK

...

als je goed kijkt zie je als het goed is een draadje lopen langs de buis dat draadje maakt waarschijnlijk geen contact meer met een van de uiteindes van de neon buis.
het draadje gaat naar de einde van de neon buis dat onder het krimp kousje zit vermoedelijk heb je hier kabelbreuk.
ik geloof niet dat je ccfltjes makklijk kunt repareeren ikk vrees dat je nieuwe moet halen.
zie je in het donker overigens niet een soort gele gloed op een van de uit eindes?

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Ze horen zo heet te worden volgens mij, ik heb dat ook. Het word om de buis heen helemaal vloeibaar en als je hem schuin houd komt hij er ook uit... Ik had eerst wel de draaden na de inverter verlengt en toen ging hij ook raar branden misschien dat er iets mee te maken heeft ? Maar misschien is hij ook wel gewoon stuk...

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 18:08
Ik heb wel eens een CCFL gehad die al vanaf het moment dat ik hem aansloot zwak brande, de helft deed het maar. Toen ik hem uit het omhulsel haalde siste deze ook. Naarmate ik die CCFL langer aanhad stopte deze er vanzelf mee. Hij gaf dus geen licht meer 8)7 Stom ding

-Er zit in een TL buis toch een soort van gas?

Ohja heel verstandig zoals er al meer zeggen. Zorg dat je met dat metalen draadje geen contact maakt met iets anders dat ook van metaal is of wat dan ook. Ik heb dit een keer gehad dat deze (toen de CCFL uit zijn omhulsel was) tegen mijn computer kast aanviel :o Toen begon mijn muis te flikkeren en ja voor de rest vond ik de computer ook een beetje raar doen :+
[...]

Mijne was dus aan het achterste gedeelte stuk en als ik deze daar vastpakte, dus contact maakte met het ijzerdraad, dan begon deze daar te branden. Al was het maar plaatselijke verlichting :P

[ Voor 68% gewijzigd door The Godsha op 24-11-2005 17:58 ]

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon een fabricagefout is.
Ik zou zeggen, terugbrengen dat ding! :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

[...]

dan heeft hij meer massa kennelijk, en daarom brand hij feller (zoiets beredeneer ik op de gok hoor)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
syo schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:43:
Ze horen zo heet te worden volgens mij, ik heb dat ook. Het word om de buis heen helemaal vloeibaar en als je hem schuin houd komt hij er ook uit... Ik had eerst wel de draaden na de inverter verlengt en toen ging hij ook raar branden misschien dat er iets mee te maken heeft ? Maar misschien is hij ook wel gewoon stuk...
Ze heten tenslotte ook niet voor niks Cold Cathode Fluorescent Light ;) Hij hoort niet meer dan handwarm te worden. Verlengen van de draden gaat idd niet goed bij ccfl's, althans niet met gewoon koperdraad met kunststof bescherming. Om de draden van de ccfl zit een speciale kunststof (ben de naam even kwijt). Als je de draden met gewoon draad verlengt werkt het niet goed meer door de capacitieve verliezen (draden krijgen een lading, als in een condensator). Daardoor wordt het voltage lager en brandt de ccfl minder fel.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem ook verlengt met idd kopere draad en plastick omhulsel(speakerkabel)

Maar dat is gewoon goed aangesloten maar je zegt dat dat niet goed is wat voor kabels moet ik dan wel gebruiken?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

het contact zal wel niet meer zo optimaal zijn als eerst(hij heeft het eerst toch wel goed gedaan?), misschien is er ook wel sprake van wat verlies in de stroom(sterkte) door de langere draad, dikte e.d.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:57:
ik heb hem ook verlengt met idd kopere draad en plastick omhulsel(speakerkabel)

Maar dat is gewoon goed aangesloten maar je zegt dat dat niet goed is wat voor kabels moet ik dan wel gebruiken?
Over dit onderwerp zijn al veel topics geweest, waar uit kwam dat het het beste was om de draden gewoon niet te verlengen. Maar als het dus toch nodig is was het het best om speciaal draad te kopen. Er loopt soms een inkoopactie bij ace-systems waarin deze ccfl-verlengdraden aan worden geboden. Op hun site (http://www.ace-systems.nl) zijn ze neem ik aan ook wel te koop. Deze zijn nog steeds verre van ideaal, maar werken iets beter dan gewoon koperdraad.
Maar jij zegt dat je ccfl sist. Ik denk dat ie gewoon lek is en het gas eruit stroomt. Misschien door het contact met de lucht dat het warm wordt, want normaal gebeurt dat gewoon niet. Ik heb ook wel de ervaring dat de kwaliteit niet altijd erg goed is, daar zul jij nu ook wel last van hebben.

Casemod: Cubeleon

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-11 20:40

AJK

...

brinkdinges schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:22:
[...]

Over dit onderwerp zijn al veel topics geweest, waar uit kwam dat het het beste was om de draden gewoon niet te verlengen. Maar als het dus toch nodig is was het het best om speciaal draad te kopen. Er loopt soms een inkoopactie bij ace-systems waarin deze ccfl-verlengdraden aan worden geboden. Op hun site (http://www.ace-systems.nl) zijn ze neem ik aan ook wel te koop. Deze zijn nog steeds verre van ideaal, maar werken iets beter dan gewoon koperdraad.
Maar jij zegt dat je ccfl sist. Ik denk dat ie gewoon lek is en het gas eruit stroomt. Misschien door het contact met de lucht dat het warm wordt, want normaal gebeurt dat gewoon niet. Ik heb ook wel de ervaring dat de kwaliteit niet altijd erg goed is, daar zul jij nu ook wel last van hebben.
AC ryan maakt ze geloof ik ook als verleng kabel even zoeken

edit: ik heb even zitten kijken ik heb er hier zelf nog een liggen 8)7 maar bij de 75cm versie brandt de ccfl minder fel niet veel minder maar je ziet het wel klik
Afbeeldingslocatie: http://images180.affili.net/988/1650988_1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door AJK op 24-11-2005 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij moet gewoon verlengd worden want cffl zit in duertje dus dat haald hij gewoon weg niet, ik zal eens gaan zoeken op het forum hoe ik wel moet verlengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere kabel gebruikt nu werkt hij wel prima.

bedankt _/-\o_

Probleem op gelost.
Pagina: 1