Leuk zo'n broertje, leuk dat Windhoos 95... hij start een spel op; pc crasht. Reboot -> crash. Nogmaals reboot -> scandisk komt aan met fouten op de 3e partitie van de 2e harddisk (daar stond alleen de swapfile op). Zoveel lost clusters dat ik de schijf geformatteerd heb (een quickformat). Nou blijkt dat dat @)&*#!% Windows de 1e partitie heeft geformatteerd!
Die was bijna 8 gig, maar om de 1 of andere reden heeft ie 'm als 141 meg geformatteerd, wat ongeveer overeenkomt met de grootte van de 3e partitie. D'r staan nu alleen 4 .chk files op van ieder 4 KB, en ScanDisk vindt geen fouten meer.
Norton Disk Doctor voor DOS (NU 2K) zegt dat de partitietabel beschadigd is, maar kan geen DOS partities vinden (terwijl ik de 2e en 3e partitie nog wel gewoon kan gebruiken!)
NDD voor Win95 (die nu wel weer opstart
) vindt ook een corrupte partitietabel, maar kan nix repareren zegt ie.
Mijn vraag is nu: is die 1e partitie nog te redden? Daar stonden voornamelijk spellen op (da's geen ramp), maar ook een aantal dingen waarvan het zwaar klote is als ik ze kwijt ben
Samenvatting:
Het gaat om de 2e harddisk.
- 1e partitie: dat is het probleem
- 2e partitie: werkt prima
- 3e partitie: staat alleen een swapfile op, doet het nu op mysterieuze wijze weer.
Kortom: HELLUP!
Norton Disk Doctor voor DOS (NU 2K) zegt dat de partitietabel beschadigd is, maar kan geen DOS partities vinden (terwijl ik de 2e en 3e partitie nog wel gewoon kan gebruiken!)
NDD voor Win95 (die nu wel weer opstart
Mijn vraag is nu: is die 1e partitie nog te redden? Daar stonden voornamelijk spellen op (da's geen ramp), maar ook een aantal dingen waarvan het zwaar klote is als ik ze kwijt ben
Samenvatting:
Het gaat om de 2e harddisk.
- 1e partitie: dat is het probleem
- 2e partitie: werkt prima
- 3e partitie: staat alleen een swapfile op, doet het nu op mysterieuze wijze weer.
Kortom: HELLUP!
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.