Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koffermod stroomkabel verlengen

Pagina: 1
Acties:

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
Geachte mede tweakers,

Ik ben sinds kort bezig met mijn 2e koffermod.
Omdat ik bij mijn vorig koffer de voeding niet aan de kant van de
moederbord aansluitingen had (is ook vrij moeilijk ivm beperkte ruimte),
dacht ik dus aan het verlengen van de stroom aansluiting van de voeding
zodat alles aan 1 kant aan te sluiten is.

Nu heb ik in dit topic met deze foto iets gelezen over het risico ervan (aarde etc.) Maar omdat de aarde bij mijn
voeding vastgeschroefd zit aan het ijzeren gedeelte van de voeding, zal
dit dus verder geen problemen opleveren dacht ik zo :?

Wou het toch ff zeker weten :)

miss. beetje offtofpic: weet nog niet zeker of ik de koffermod in een CiP zou bijhouden.
(aangezien een koffermod al niet meer zo origineel is).

[ Voor 3% gewijzigd door injectx op 22-11-2005 11:02 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00
Een niet geaarde computer zal niet zo gauw problemen geven. Als je toch zeker wilt zijn dat alles goed zit hoef je alleen te zorgen dat je de aardedraad (groengeel) ook goed aansluit. Als je dan ook nog de boel aansluit op een geaard stopcontact (anders is het ook zinloos) dan is je voeding goed geaard. In de voeding zit de aardedraad meestal tegen het ijzer geschroeft. Het ijzer is weer in je kast geschroeft, en zo is je hele case geaard. Zou je dus (hoewel ik het niet echt nodig vind) losse onderdelen van je pc (hdd, mobo-tray) alsnog willen aarden, zorg dan dus dat ze met je voedingbehuizing verbonden zijn.

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
phYzar schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:02:
Een niet geaarde computer zal niet zo gauw problemen geven. Als je toch zeker wilt zijn dat alles goed zit hoef je alleen te zorgen dat je de aardedraad (groengeel) ook goed aansluit. Als je dan ook nog de boel aansluit op een geaard stopcontact (anders is het ook zinloos) dan is je voeding goed geaard. In de voeding zit de aardedraad meestal tegen het ijzer geschroeft. Het ijzer is weer in je kast geschroeft, en zo is je hele case geaard. Zou je dus (hoewel ik het niet echt nodig vind) losse onderdelen van je pc (hdd, mobo-tray) alsnog willen aarden, zorg dan dus dat ze met je voedingbehuizing verbonden zijn.
Hmm.. als je bedenkt dat het koffer toch uit hout bestaat en het erg moeilijk zal worden om de voeding nog met de andere delen te verbinden.. kan ik misschien beter zo laten dan.