[auto] Gebruikte Audi A3 kopen, waar op letten

Pagina: 1
Acties:
  • 5.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik rij momenteel een Ford Fiesta uit 1990 die van mn moeder is en die ik sinds kort moet delen met mn broertje. Ik heb de auto vorig jaar gekregen omdat mn ouders liever niet hadden dat ik met de Volvo (S40) reed. Dure auto, keer spiegel aan scherven gereden... dus ik kreeg de Ford. Op zich goed te doen maar ik ben na een jaar toch wel op zoek naar wat anders, de Ford is traag, zuipt olie en sinds het wat kouder is is het binnen elke ochtend net zo mistig als buiten...

Mgoed, sinds 2 maanden heeft mn broertje een rijbewijs en hij kan totaal NIET met een auto omgaan. Hij harkt de versnellingsbak uit, rijdt alsof die al 20 jaar zn rijbewijs heeft (liggend op de achterbank, blik op oneindig) en kijkt nergens naar :/ T arme Fordje gebruikt nu zo'n 2 liter olie per maand (op ongeveer 800km...) tov de halve liter die ik er maandelijks ingoot toen die nog geen rijbewijs had. Na een zinloze discussie hierover met mn ouders die geen resultaat opleverde heb ik besloten voor een eigen auto te gaan kijken :)

Ik zit er aan te denken om een Audi A3 te kopen. Heb gekeken naar een niet al te grote auto zoals een VW Polo maar uiteindelijk vind ik de A3 mooier dan de Polo en de Golf. Ze zijn wel duurder maar dan heb je ook wat (denk ik). Ik heb alleen geen idee waar je op moet letten bij een A3. Er staan heel wat TDItjes tekoop maar ik vind de wegenbelasting voor een dieseltje te veel omdat ik minder dan 15000 km per jaar rijd. Ook verwacht ik dat deze ex leasebakken flink te lijden hebben gehad...

Ben dus op zoek gegaan en heb een heel stel benzine's gevonden, verschillende modellen met verschillende accessoires. Electrische ramen en stuurbekrachting zijn standaard maar qua verdere uitrusting ben je model afhankelijk, zou graag cruisecontrol willen en eventueel climatecontrol (Audi heeft naar mijn weten geen airco?) Nu denk ik dat een ambition model het mooist aansluit bij mijn verdere wensen, alles meegespoten, sportonderstel, sportstoelen en een lederen stuur :) Een ambiente model is eventueel ook nog mogelijk maar ik denk dat een Attraction model te kaal is?

Ik heb een budget van ongeveer 8000 euro. Ik heb zo eens zitten kijken op diverse sites en kom dan terecht in modellen van 97 tot 99. Sommige hebben een km stand van onder de 100000 km, een mooie stand lijkt me. Nu hoef ik geen 19'' velgen, verlaagd, dikke RS bumpers, DVD spelers en weet ik wat voor Sjonnie accessoires dus zoek een net model. De kleur maakt niet zoveel uit. LMV zijn leuk maar evt later als optie te krijgen. Ik ben niet echt bekend met Audi dus zou jullie graag advies willen vragen welk model+uitvoering ik zou moeten kiezen. Een 1.6 is leuk maar ik denk dat een 1.8 5v (zonder turbo, die schijnen een leuk slokje te lusten...) beter voldoet of heb je aan 100 pk echt voldoende? Ik wil dus graag een nette Audi met een niet al te hoge km stand (liever een van 97 met 100000 dan een van 99 met 150000). Kunnen jullie mij adviseren en aangeven waar ik op moet letten? Er zijn diverse topics over A3tjes en Golfjes maar deze zijn al wat gedateerd. Autoweek etc geven mij niet echt een duidelijk beeld wat ik moet zoeken :)

Zaken als wegenbelasting/verzekering hoor ik ook graag tips over, ik ben 20 jaar, 2 jaar mn rijbewijs en 2 jaar zga schadevrij op naam van mn moeder (telt dat?). Uiteraard ook brandstof verbruik ervaringen (met deze prijzen...)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 14:58
Ehm, heb je al eens aan het onderhoud gedacht met Audi? Dat gaat je geld kosten, en niet te zuinig ook, dan kun je het er over hebben hoeveel je zelf kunt, maar dan nog, de praktijk leert dat mensen vaak een stuk minder zelf doen dan ze beweren te kunnen.

Voor de rest kan ik je prima een Polo aanraden, een hele andere klasse auto, maar voor een 20 jarige vast prima ;) ( En voor een 21jarige zoals ikzelf, ook prima :+ )

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 17:28

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je die auto nodig voor werk ofzo? Als twintigjarige student kan je naar mijn mening beter geen auto van 8000 € kopen, dat is een pak geld. Ik ben zelf een jaar of 2 ouder, maar de enige studenten die ik met een auto van een dergelijke prijsklasse en hoger zie rondrijden zijn mensen die een auto gekregen hebben van hun ouders, niemand geeft daar zelf zoveel aan uit in mijn omgeving...
Met <15.000 km per jaar rij je minder dan 300 km per week, is het dan echt de moeite om met zo'n relatief dure auto te gaan rondrijden?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 18:22
Ik zou voor zo'n polo gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tuninglove.com/disegni/settembre_03/sburto/VW%20Polo%200.JPG

erg leuke en comfortable auto, A3 is een klasse hoger maar is erg duur om te rijden.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44

Tomatoman

Fulltime prutser

Kloppen je prioriteiten wel? Je wilt graag in een A3 rijden, maar wellicht om de verkeerde redenen. Die A3 is natuurlijk een auto waar je de blits mee kunt maken, maar je moet jezelf afvragen of dat diep in je hard niet het belangrijkste argument is om in een A3 te willen rijden.

Nu mogen mooie dingen best geld kosten, maar het moet wel een beetje in proportie zijn met je budget. Als ik uitga van een studiebeurs voor thuiswonenden ten bedrage van 150 euro per maand, kost een Audi A3 van 8000 euro je zo'n 5 jaar aan stufi! Nu kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar me dunkt dat je als je over een paar jaar op jezelf gaat wonen je dat geld hard nodig zult hebben.

Ik zeg niet dat je een foute beslissing maakt. Ik zeg wel: denk er nog eens heel goed over na of een dure auto de beste besteding van je geld is - misschien ben je veel beter af met een stuk goedkopere auto die een wat minder grote chick magnet is :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
RobertJ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:56:
Ehm, heb je al eens aan het onderhoud gedacht met Audi? Dat gaat je geld kosten, en niet te zuinig ook, dan kun je het er over hebben hoeveel je zelf kunt, maar dan nog, de praktijk leert dat mensen vaak een stuk minder zelf doen dan ze beweren te kunnen.

Voor de rest kan ik je prima een Polo aanraden, een hele andere klasse auto, maar voor een 20 jarige vast prima ;) ( En voor een 21jarige zoals ikzelf, ook prima :+ )
Onderhoud kan ik gedeeltelijk zelf, bij de Ford heb ik zelf olie ververst en de remblokjes vervangen. Kijk meer technische dingen als een distributieriem vervangen etc kan ik niet, ook een elektronische storing is niet echt handig om zelf te doen maar dat soort dingen heb je bij elke auto (en dat is prijzig). Een vriend van me heeft zelf een Golf IV en die kun je uitlezen met bijbehorende software, om problemen/historie van de auto te bekijken. Dit kan ook bij een Audi. Hiermee kun je dus redelijk zien wat er met de auto gebeurd is qua onderhoud en of er problemen zijn (of komen).

Een Polo als deze is evt wel een optie maar zijn deze veel beter dan mn huidige Ford? Heb ooit eens met een 1.0 gereden en dat is net zo'n trapauto als de Fiesta ;) Het model van 98-2002 vind ik overigens wel een mooier model dan bovenstaande (en zijn goedkoper dan een A3).
The Bad Seed schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:56:
Heb je die auto nodig voor werk ofzo? Als twintigjarige student kan je naar mijn mening beter geen auto van 8000 € kopen, dat is een pak geld. Ik ben zelf een jaar of 2 ouder, maar de enige studenten die ik met een auto van een dergelijke prijsklasse en hoger zie rondrijden zijn mensen die een auto gekregen hebben van hun ouders, niemand geeft daar zelf zoveel aan uit in mijn omgeving...
Met <15.000 km per jaar rij je minder dan 300 km per week, is het dan echt de moeite om met zo'n relatief dure auto te gaan rondrijden?
Ik heb hem soms nodig voor mn werk, af en toe ga ik naar klanten die ook wel buiten de regio Rotterdam liggen. Dit gebeurd niet zo heel vaak. Ik krijg wel km vergoeding. Een aantal van mn vrienden hier in de buurt hebben ook wat auto's gekocht, van goedkoop/oud tot redelijk duur/nieuw(2000). Verder gebruik ik hem om naar mijn werk toe te rijden (ongeveer 20 km per dag). In het weekend gebruik ik hem vaker. De Ford heb ik tot ongeveer 1 maand geleden bijna elke week gewassen en netjes gehouden, elke week oliepijlen etc. Sinds mn broertje hem afragt interesseert dat me een stuk minder, mocht ie vandaag of morgen in elkaar lopen zal me dat weinig meer doen. Het is inderdaad een vrij prijzige auto en 8000euro is wat ik er maximaal aan kwijt wil. Ik werk sinds juni fulltime (ben klaar met MBO) en ga misschien volgend jaar aan HBO beginnen. Ik denk wel dat een A3 redelijk waardevast is?
tomatoman schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 03:43:
Kloppen je prioriteiten wel? Je wilt graag in een A3 rijden, maar wellicht om de verkeerde redenen. Die A3 is natuurlijk een auto waar je de blits mee kunt maken, maar je moet jezelf afvragen of dat diep in je hard niet het belangrijkste argument is om in een A3 te willen rijden.

Nu mogen mooie dingen best geld kosten, maar het moet wel een beetje in proportie zijn met je budget. Als ik uitga van een studiebeurs voor thuiswonenden ten bedrage van 150 euro per maand, kost een Audi A3 van 8000 euro je zo'n 5 jaar aan stufi! Nu kan ik niet in jouw portemonnee kijken, maar me dunkt dat je als je over een paar jaar op jezelf gaat wonen je dat geld hard nodig zult hebben.

Ik zeg niet dat je een foute beslissing maakt. Ik zeg wel: denk er nog eens heel goed over na of een dure auto de beste besteding van je geld is - misschien ben je veel beter af met een stuk goedkopere auto die een wat minder grote chick magnet is :).
Het gaat me er niet eens echt om om de blits te maken tov vrienden ofzo. Ik vind het een erg mooie auto en ik wil wat comfortabelers/stevigers als de Ford. Dat mag van mij best wat kosten. Er rijden heel wat A3tjes rond dus het zijn geen slechte auto's lijkt me :) Momenteel heb ik geen stufi meer omdat ik geen student ben op t moment. Verdien alles met mn fulltime baan als medewerker bij een hostingbedrijf.

Heb inderdaad ook zoiets van als ik op mezelf wil gaan wonen gaat dat een hoop geld kosten. Aan de andere kant heb ik zoiets van ik koop de auto eenmalig, hoop er geen duizenden euros aan onderhoud aan uit te geven en heb iets waar ik weer even mee vooruit kan.
Drake schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 02:01:
Ik zou voor zo'n polo gaan:
[afbeelding]

erg leuke en comfortable auto, A3 is een klasse hoger maar is erg duur om te rijden.
Het is zeker een leuk autotje maar heb alleen ervaring met een 1.0 en die was niet veel meer dan mn huidige Fordje. Misschien is dat met een 1.4tje beter?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marccom schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:34:
Ik denk wel dat een A3 redelijk waardevast is?
Een auto is natuurlijk nooit echt 'waardevast' als in "als-ik-hem-over-twee-jaar-verkoop-dan-krijg-ik-er-hetzelfde-voor-terug".
Waardevermindering blijf je houden natuurlijk

Wel beter als Alfa's, Opels en andere merken

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 22-11-2005 12:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Gunner schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:39:
[...]

Een auto is natuurlijk nooit echt 'waardevast' als in "als-ik-hem-over-twee-jaar-verkoop-dan-krijg-ik-er-hetzelfde-voor-terug".

Mja tuurlijk heb je gelijk al iets van minstens 1000 euro minder waarde maar voor dat geld heb je dan wel weer iets garantie (al vraag ik me wel af hoever dat gaat).

Mja qua waardevastheid..., zag vorige week een Lancia van 1998 voor 1000 euro :D

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 22:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Of de TS wel een A3 moet kopen is niet het onderwerp van dit topic natuurlijk. Persoonlijk lijkt het mij geen slechte keuze. Een Golf IV uit dezelfde periode is wellicht wat goedkoper, maar qua restwaarde zal de Audi beter scoren. Mensen hebben toch geld over voor 4 ringen op de voorkant.

In mijn ervaring is de 1.6 op zich wel voldoende om goed met het verkeer mee te komen. Als je echt op wilt schieten moet je hem flink op toeren jagen maar voor de rest is het wel een prettige motor. De 1.8 is denk ik een stapje te ver voor je budget, als je tenminste een fatsoenlijke kilometerstand wilt.

Als je een nuttige info-bron zoekt voor wat oudere auto's is de MyReview-sectie van Autoweek.nl wel een goede optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 22-11-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Je hebt het over een Polo uit de serie 98-2002. da's grappig, want die serie bestaat niet. Die auto die hier op de foto staat is een 6n. Er is in 99 een gereviseerde versie uitgekomen, met een veel mooier interieur, en wat andere bumpers en mistlichtjes enzo. Dat is de 6n2 (de laatste versies uit 2000 zijn de beste, die kun je in principe voldoende vinden in het occasion circuit, en dan is een 1.4 of zelfs een SDI'tje / TDI'tje haalbaar.

6n2 TDI die ik bezit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/atinge/shit/polo/poloforum.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

1 tip: koop niet de eerste de beste a3 die je tegenkomt, doe rustig aan en maak een lijst met wat je wel en niet als optie/associares erop wil hebben. Daarna gewoon veel advertenties bij elkaar zoeken via verschillende site's, en een paar ervan uitkiezen die je ook daadwerkelijk wil gaan bekijken.
En als je gaat kijken en proefrijden, neem dan iemand mee met verstand van auto's (of in dit geval audi's). Zie ook [rml][ Auto] Een Occasion kopen[/rml]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:15

Wimo.

Shake and Bake!

Allereerst, gewoon kopen die auto! Ik heb zelf ook een achterlijk dikke wagen voor iemand van 21 maar ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Registreer je even op een audi a3 forum (ik weet dat ie er is) en je krijgt zoooveel info. Daarnaast de basis dingen zoals een anwb keuring ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Dure auto is leuk , maar ik baal er ook weleens van...
Een dure auto verzeker je niet WA.
Ik betaal voor mijn auto , met 0 noclaim en een nieuwwaarde van 16.000 euro... een bedrag van 125 in de maand.
Dit is ZONDER bijzondere dingen.
100 pk is overgens ruim zat hoor , 200km per uur is haalbaar..

Neem zowiezo de tijd , en neem als je kunt...geen normale lak..maar mettalic.
Velgen is onzin , laat er maar winterbanden onder knallen...
A8 imitatie velgen kun je van de zomer wel voor +- 900 euro eronder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Gunner schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:39:
[...]

Opels schrijven niet snel af , Alfa daarintegen al , als je er simpelweg al naar kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AcIDeR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:30:
[...]

Opels schrijven niet snel af , Alfa daarintegen al , als je er simpelweg al naar kijkt...
Opel vind ik ook wel erg hoor! Ik kan een veel nieuwere Astra kopen voor het zelfde geld als een oudere Golf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Opel is ook standart 2000 euro goedkoper ;) het instapmodel

En golfjes zijn nu eenmaal heel erg gewild.

Zet anders eens GTI tegenover een OPC...wedden dat die opc weer duurder is???
Als je vergelijkt..moet je wel 2 vergelijkbare dingen kopen he??

En maakt het wat uit dat een astra 2000 euro goedkoper is als een golfje?
Of die golf nu 10.000 kost , of 20.000...die astra zal niet veel minder waard zijn...schrijven beide even hard af...

[ Voor 41% gewijzigd door AcIDeR op 22-11-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

[...]

Mensen die een auto kopen vanwege de "waardevastheid" zijn geen autoliefhebbers, dat zijn grijze muizen die een fiets met een dak erop zoeken. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Daniel schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:53:
Of de TS wel een A3 moet kopen is niet het onderwerp van dit topic natuurlijk. Persoonlijk lijkt het mij geen slechte keuze. Een Golf IV uit dezelfde periode is wellicht wat goedkoper, maar qua restwaarde zal de Audi beter scoren. Mensen hebben toch geld over voor 4 ringen op de voorkant.

In mijn ervaring is de 1.6 op zich wel voldoende om goed met het verkeer mee te komen. Als je echt op wilt schieten moet je hem flink op toeren jagen maar voor de rest is het wel een prettige motor. De 1.8 is denk ik een stapje te ver voor je budget, als je tenminste een fatsoenlijke kilometerstand wilt.

Als je een nuttige info-bron zoekt voor wat oudere auto's is de MyReview-sectie van Autoweek.nl wel een goede optie.
Een Golf IV is inderdaad goedkoper en er zijn er veel meer van te krijgen (daarom zullen ze goedkoper zijn?) Ik vind een Golf IV mooi, maar een A3 mooier (wat ronder enzo, wat degelijker afgewerkt). Ok ze zijn duurder maar ik denk dat je hier over 2 jaar ofzo ook nog wat voor terug ziet (tegen de tijd dat de Golf IV door de sjonnies gevonden wordt...)

Ik had al zitten kijken in de Myreview van autoweek maar kwam veel verhalen tegen over dieseltjes. Kwaliteit over het algemeen wel ok, volgens mij is behalve de motor alles wel hetzelfde op een diesel?

Een 1.8 is inderdaad weer een categorie duurder (vanaf 9000 zo'n beetje voor eentje met <200k kms) en misschien wat overdone op het moment, rij momenteel hoogstens met 2 personen en maar heel af en toe met zn 4en. Een 3 deurs is mooier en een 5 deurs zie je niet veel. Verder rij ik door maar ben geen hardrijder. De 1.6 moet dus voldoende zijn. Evt valt dat nog te chippen voor minder benzineverbruik en iets vermogen?
RobertJ schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:49:
Je hebt het over een Polo uit de serie 98-2002. da's grappig, want die serie bestaat niet. Die auto die hier op de foto staat is een 6n. Er is in 99 een gereviseerde versie uitgekomen, met een veel mooier interieur, en wat andere bumpers en mistlichtjes enzo. Dat is de 6n2 (de laatste versies uit 2000 zijn de beste, die kun je in principe voldoende vinden in het occasion circuit, en dan is een 1.4 of zelfs een SDI'tje / TDI'tje haalbaar.

6n2 TDI die ik bezit:
[afbeelding]
Ik dacht dat het "nieuwe" model vanaf eind 98 tot 2002 gemaakt was mgoed, t was dus 99 :) Die van jou is wel strak zo met die witte velgjes, die wilde ik eerst onder de Ford maar helaas waren het velgen met 5 bouten ipv 4 :/ Ik denk alleen dat een diesel wat te duur is voor de kms die ik rij? Wat kost een vergelijkbaar model als dit in 1.4 benzine met een beetje accessoires (higline model)?
Specht schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:25:
1 tip: koop niet de eerste de beste a3 die je tegenkomt, doe rustig aan en maak een lijst met wat je wel en niet als optie/associares erop wil hebben. Daarna gewoon veel advertenties bij elkaar zoeken via verschillende site's, en een paar ervan uitkiezen die je ook daadwerkelijk wil gaan bekijken.
En als je gaat kijken en proefrijden, neem dan iemand mee met verstand van auto's (of in dit geval audi's). Zie ook [rml][ Auto] Een Occasion kopen[/rml]
Ik heb al eens zitten kijken op marktplaats/autosites en heb een aantal gemaild maar krijg tot nu toe geen reaktie op mn vragen die ik gesteld heb (onderhoudshistorie, distributieriem vervangen, staat van banden etc). Uiteraard vraag ik of een vriend van me met veel kennis van een Golf IV of die hem uit wil lezen met VAGCOM om te kijken of er storingen inzitten. Ik ken helaas niemand die een A3tje heeft om die eens te vragen waar je op moet letten, vandaar dat ik het hier doe :)
Wimo. schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:40:
Allereerst, gewoon kopen die auto! Ik heb zelf ook een achterlijk dikke wagen voor iemand van 21 maar ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Registreer je even op een audi a3 forum (ik weet dat ie er is) en je krijgt zoooveel info. Daarnaast de basis dingen zoals een anwb keuring ..
Wat heb je voor auto? Zie hier ook wel eens mensen die een dikke A6 ofzo rijden op hun 20/23ste :D Ik zal idd eens op zoek gaan naar een Audi forum om daar de specifieke dingen te bespreken. Een anwb keuring heb je daar wat aan? Toen mn ouders de vorige Volvo kochten (ding van een jaar oud) hebben ze dat ook laten doen maar hadden ze achteraf toch iets van dat het overbodig was en het niet veel voorstelde.
AcIDeR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:28:
Dure auto is leuk , maar ik baal er ook weleens van...
Een dure auto verzeker je niet WA.
Ik betaal voor mijn auto , met 0 noclaim en een nieuwwaarde van 16.000 euro... een bedrag van 125 in de maand.
Dit is ZONDER bijzondere dingen.
100 pk is overgens ruim zat hoor , 200km per uur is haalbaar..

Neem zowiezo de tijd , en neem als je kunt...geen normale lak..maar mettalic.
Velgen is onzin , laat er maar winterbanden onder knallen...
A8 imitatie velgen kun je van de zomer wel voor +- 900 euro eronder zetten.
WA op mn eigen naam wordt idd een prijzige aangelegenheid, iets van 250 euro. Ik zal hier nog eens naar kijken, wanneer val je buiten de risicogroep? Waaronder vallen bijzondere dingen? Je radio en velgen enzo? 200 km per uur kan je in Zuid Holland toch niet meer met al die trajectcontroles dus dat hoeft ie niet per se ;)

Metallic lak is volgens mij op bijna alle A3tjes gespoten muv de Korenblauwe en de rode versie? Mja winterbanden is ook wat overdreven toch? Ga er niet mee op wintersport ofzo. Die 3 cm sneeuw is met normale banden toch ook wel te berijden? A8 velgen vind ik weer wat té. Vind het niet echt mooi staan, te opvallend (die glimmende dan). RS4 vind ik netter maar dat zie je ook erg veel. Deze vind ik ook erg stoer maar heb geen idee wat ze kosten (en zal dus wel schrikken worden met bandjes erbij)...
[...]

Mja ik ben niet zo weg van de modellen van Opel, ze missen iets, dr zullen vast tegenstanders zijn van mn mening; ik vind het maar ouwe lullen dingen... Kijk er zijn wat leuke dingen als een Astra OPC ofzo maar die zie je niet dagelijks... Alfa.... tja, het ziet er mooi uit (de 156 vind ik mooi) maar het onderhoud aan zo'n ding betaal je je scheel aan als ik het zo eens hoor uit mn omgeving. Volgens mij echt een liefhebbers merk.
Gunner schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:31:
[...]

Opel vind ik ook wel erg hoor! Ik kan een veel nieuwere Astra kopen voor het zelfde geld als een oudere Golf!
Golfjes zijn altijd al dure auto's geweest, ongeacht hoe ze er uit zien (met een beetje motor erin).
AcIDeR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:50:
Opel is ook standart 2000 euro goedkoper ;) het instapmodel

En golfjes zijn nu eenmaal heel erg gewild.

Zet anders eens GTI tegenover een OPC...wedden dat die opc weer duurder is???
Als je vergelijkt..moet je wel 2 vergelijkbare dingen kopen he??

En maakt het wat uit dat een astra 2000 euro goedkoper is als een golfje?
Of die golf nu 10.000 kost , of 20.000...die astra zal niet veel minder waard zijn...schrijven beide even hard af...
Ik denk dat een Astra harder afschrijft omdat een Golf toch wat meer naam heeft. Als je ziet hoeveel Golfjes er verkocht zijn van de IV serie tov van de Astra's schrik je! En ja een OPC of GTI, dan noem je wel gelijk weer het uiterste, zoiets slurpt helemaal benzine en das niet leuk in deze tijden... Het is een tijdje leuk om hard te rijden maar dat ben je snel zat!

Mn werkgever heeft pas geleden een Astra GTC gekocht, een leuke auto maar ik vind m nog steeds niet dé sportieve uitstraling hebben die je bijv met een Golfje IV GTI of V6 (of R32) wel hebt :)
Specht schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:09:
[...]

Mensen die een auto kopen vanwege de "waardevastheid" zijn geen autoliefhebbers, dat zijn grijze muizen die een fiets met een dak erop zoeken. :P
Mwah waarom niet, ik vind het wel leuk om met een auto bezig te zijn, poetsen enzo, als die A3 er komt wordt ie elke week gewassen :)

Waardevastheid is toch wel leuk, een collega van mn vader kocht een Kia in 2001, bracht m terug bij de dealer in 2003 en kreeg nog 2000 euro terug. Dan geef ik nu liever geld uit aan een auto waarbij dat niet gaat gebeuren. Je hebt uiteraard afschrijving maar die is per merk/model erg verschillend (kijk maar eens naar een Mercedes SL, Audi A8 of BMW 7 serie, hele dure auto's maar uiteindelijk heel weinig meer waard...)

[ Voor 6% gewijzigd door marccom op 22-11-2005 23:38 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

marccom schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:34:
[...]

Een Golf IV is inderdaad goedkoper en er zijn er veel meer van te krijgen (daarom zullen ze goedkoper zijn?) Ik vind een Golf IV mooi, maar een A3 mooier (wat ronder enzo, wat degelijker afgewerkt). Ok ze zijn duurder maar ik denk dat je hier over 2 jaar ofzo ook nog wat voor terug ziet (tegen de tijd dat de Golf IV door de sjonnies gevonden wordt...)

Ik had al zitten kijken in de Myreview van autoweek maar kwam veel verhalen tegen over dieseltjes. Kwaliteit over het algemeen wel ok, volgens mij is behalve de motor alles wel hetzelfde op een diesel?

Een 1.8 is inderdaad weer een categorie duurder (vanaf 9000 zo'n beetje voor eentje met <200k kms) en misschien wat overdone op het moment, rij momenteel hoogstens met 2 personen en maar heel af en toe met zn 4en. Een 3 deurs is mooier en een 5 deurs zie je niet veel. Verder rij ik door maar ben geen hardrijder. De 1.6 moet dus voldoende zijn. Evt valt dat nog te chippen voor minder benzineverbruik en iets vermogen?

[...]

Ik dacht dat het "nieuwe" model vanaf eind 98 tot 2002 gemaakt was mgoed, t was dus 99 :) Die van jou is wel strak zo met die witte velgjes, die wilde ik eerst onder de Ford maar helaas waren het velgen met 5 bouten ipv 4 :/ Ik denk alleen dat een diesel wat te duur is voor de kms die ik rij? Wat kost een vergelijkbaar model als dit in 1.4 benzine met een beetje accessoires (higline model)?

[...]

Ik heb al eens zitten kijken op marktplaats/autosites en heb een aantal gemaild maar krijg tot nu toe geen reaktie op mn vragen die ik gesteld heb (onderhoudshistorie, distributieriem vervangen, staat van banden etc). Uiteraard vraag ik of een vriend van me met veel kennis van een Golf IV of die hem uit wil lezen met VAGCOM om te kijken of er storingen inzitten. Ik ken helaas niemand die een A3tje heeft om die eens te vragen waar je op moet letten, vandaar dat ik het hier doe :)

[...]

Wat heb je voor auto? Zie hier ook wel eens mensen die een dikke A6 ofzo rijden op hun 20/23ste :D Ik zal idd eens op zoek gaan naar een Audi forum om daar de specifieke dingen te bespreken. Een anwb keuring heb je daar wat aan? Toen mn ouders de vorige Volvo kochten (ding van een jaar oud) hebben ze dat ook laten doen maar hadden ze achteraf toch iets van dat het overbodig was en het niet veel voorstelde.

[...]

WA op mn eigen naam wordt idd een prijzige aangelegenheid, iets van 250 euro. Ik zal hier nog eens naar kijken, wanneer val je buiten de risicogroep? Waaronder vallen bijzondere dingen? Je radio en velgen enzo? 200 km per uur kan je in Zuid Holland toch niet meer met al die trajectcontroles dus dat hoeft ie niet per se ;)

Metallic lak is volgens mij op bijna alle A3tjes gespoten muv de Korenblauwe en de rode versie? Mja winterbanden is ook wat overdreven toch? Ga er niet mee op wintersport ofzo. Die 3 cm sneeuw is met normale banden toch ook wel te berijden? A8 velgen vind ik weer wat té. Vind het niet echt mooi staan, te opvallend (die glimmende dan). RS4 vind ik netter maar dat zie je ook erg veel. Deze vind ik ook erg stoer maar heb geen idee wat ze kosten (en zal dus wel schrikken worden met bandjes erbij)...

[...]

Mja ik ben niet zo weg van de modellen van Opel, ze missen iets, dr zullen vast tegenstanders zijn van mn mening; ik vind het maar ouwe lullen dingen... Kijk er zijn wat leuke dingen als een Astra OPC ofzo maar die zie je niet dagelijks... Alfa.... tja, het ziet er mooi uit (de 156 vind ik mooi) maar het onderhoud aan zo'n ding betaal je je scheel aan als ik het zo eens hoor uit mn omgeving. Volgens mij echt een liefhebbers merk.

[...]

Golfjes zijn altijd al dure auto's geweest, ongeacht hoe ze er uit zien (met een beetje motor erin).

[...]

Ik denk dat een Astra harder afschrijft omdat een Golf toch wat meer naam heeft. Als je ziet hoeveel Golfjes er verkocht zijn van de IV serie tov van de Astra's schrik je! En ja een OPC of GTI, dan noem je wel gelijk weer het uiterste, zoiets slurpt helemaal benzine en das niet leuk in deze tijden... Het is een tijdje leuk om hard te rijden maar dat ben je snel zat!

Mn werkgever heeft pas geleden een Astra GTC gekocht, een leuke auto maar ik vind m nog steeds niet dé sportieve uitstraling hebben die je bijv met een Golfje IV GTI of V6 (of R32) wel hebt :)

[...]

Mwah waarom niet, ik vind het wel leuk om met een auto bezig te zijn, poetsen enzo, als die A3 er komt wordt ie elke week gewassen :)

Waardevastheid is toch wel leuk, een collega van mn vader kocht een Kia in 2001, bracht m terug bij de dealer in 2003 en kreeg nog 2000 euro terug. Dan geef ik nu liever geld uit aan een auto waarbij dat niet gaat gebeuren. Je hebt uiteraard afschrijving maar die is per merk/model erg verschillend (kijk maar eens naar een Mercedes SL, Audi A8 of BMW 7 serie, hele dure auto's maar uiteindelijk heel weinig meer waard...)
toon volledige bericht
Ik rij nu in een alfa 156 uit 2001. En die is niet, zoals velen denken, achterlijk duur in het onderhoud. De waardevastheid daarintegen is echt dramatisch ... daar komt wel bij dat je zelf een 2ehands model voor weinig kunt kopen. Voor het geld dat ik voor mijn 2001'er heb betaald heb je niet eens een 1998 a4/1999 a3. En dan heb je met de alfa HEEL wat meer auto ... Die ANWB keuring raad ik je gewoon aan.

Mijn (bijna) vorige alfa heb ik ook laten keuren en achteraf ben ik HEEL blij dat ik dat heb gedaan. Er was zoveel mis wat je op het 1e oog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
code:
1
2
3
4
5
6
7
Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline
verkoop € 9.500
inkoop  € 8.200

Volkswagen Polo 1.4 16V 100pk Highline
verkoop € 9.400
inkoop  € 8.100

Dit zijn prijzen uitgaande van een auto van april 2000 met 100k km's. In principe met de meeste luxe's er wel op. Let wel op dat er ook wat jubileummodelletjes rondrijden zoals 'Master Editions'. Hier zijn nog wat meer leuke dingetjes bij, sportieve velgjes, grille in kleur gespoten, en nog wat zut. Zulke autootjes zijn ook aantrekkelijk. Die 'inkoop'prijzen moet je als je goed en verstandig kunt handelen met particulieren, zeker wel kunnen halen, dat is mij in ieder geval vorig jaar, met behulp van mijn vader, zeeeeer goed gelukt, ik zat nog ongeveer 500 euro onder die indicatie inkoopsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Hoe "zit" je in een Polo? Ik ben ongeveer 1,90m lang en zit met mn Ford nu op de laatste stand van de stoel (achterin zit je dan niet prettig :+ ). Heb ooit eens gereden met een Polo 1.1 uit 95 ofzo, weet niet exact meer of je daar een beetje de ruimte had. Heb nooit met een A3 gereden, wel ingezeten (Recaro leder interieur :7 ) en dat zat heel erg goed, goed de ruimte en achterin ook te doen, stoel hoeft niet op de achterste stand.

Zijn er hier nog mensen met een A3 (benzine) die kunnen vertellen waar ik verder op moet letten? Ik ga uiteraard kijken naar de kwaliteit van de olie (ijzerdeeltjes=slijtage mgoed een verversbeurt doet wonderen), staat van de koppeling, banden, bekleding, en laat hem uitlezen met VAGCOM.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 19:38

MBV

Kijk voor de gein eens of je een checklist kan vinden voor de ANWB keuring (of vergelijkbaar). Geen idee of zoiets vindbaar is, maar zou kunnen helpen.
Je kan ook eens naar een onafhankelijke garage gaan (bij voorkeur iemand die jouw al kent, bijv de garage van je ouders) en vragen wat hij ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
ANWB keuring is overgens niet zo uitgebreid als een DEKRA keuring...
Dekra is alleen stukje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
marccom schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:35:
Hoe "zit" je in een Polo? Ik ben ongeveer 1,90m lang en zit met mn Ford nu op de laatste stand van de stoel (achterin zit je dan niet prettig :+ ). Heb ooit eens gereden met een Polo 1.1 uit 95 ofzo, weet niet exact meer of je daar een beetje de ruimte had. Heb nooit met een A3 gereden, wel ingezeten (Recaro leder interieur :7 ) en dat zat heel erg goed, goed de ruimte en achterin ook te doen, stoel hoeft niet op de achterste stand.
Dat zou je ff moeten proberen, ik ben zelf 1,83 en het geen problemen, maar goed, hier kom je niet eerder achter dan als je het ff probeert.

Je zou ook om rond te kijken even een dealerschap binnen kunnen lopen, en eventjes in de verschillende auto's kunnen gaan zitten. Heb je direct een idee van wat je allemaal kunt kopen, en hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00

Rejgun

Leven is Bier drinken

Zelf rijd ik sinds een half jaar Audi (A4 2.0 2001) hiervoor ruim 5,5 jaar Opel gereden.

Kwaliteit en afwerking is perfect. A3 1.8 zijn er niet zo heel erg veel en de 1.8 is echt onzuinig. zelfs flink onzuiniger dan de 2.0 die ik nu heb.

Heb in het verleden wel eens in een A3 1.6 gereden. Vlot genoeg om goed met het verkeer mee te kunnen komen, maar verwacht er niks bijzonders van. Afwerking is ook bij de A3 perfect. Maar daar staat Audi dan ook om bekend.

Pas wel op met het kopen van een oudere A3, aangezien de 'sjonnies' de A3 ook hebben ontdekt en er flink mee raggen.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Nu we het toch over A3's hebben, ik ben ook op zoek naar een jonge A3 maar vraag me dus een ding af; vanaf welk bouwjaar zijn de longlife intervallen ingevoerd? Ik weet dat de nieuwste modellen het hebben, maar bouwjaar 2000-2003 (dus de gefacelifte 'oude' modellen, met de PD motoren), hebben die dat ook?

Overigens kan het de moeite lonen om ook eens naar prijzen in Duitsland te kijken, daar krijg je A3's voor hele goede (lage) prijzen, terwijl ze echt veel meer opties hebben, en minder kilometers gelopen hebben. Ook al moet je BPM bijbetalen, het kán toch interessant genoeg zijn, kost uiteraard wel meer tijd en moeite :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Longlife is geen verplichting hoor, je kan er ook gewone olie in gooien als je dat liever hebt. Hangt er een beetje vanaf wat voor service interval je vereist.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
Een a3 is een zeer mooie maar ook een dure auto.

Ik ben zelf ook 21 en heb begin dit jaar een golf gekocht voor €7000, deze is inmiddels totall loss en helemaal niets meer waard. Ik was zelf ook van plan deze auto weer na een jaar ofzo te verkopen, en hoopte op een klein beetje waardevastheid. Resultaat 0.

Mocht je nu ergens gaan kijken voor een a3 neem dan in ieder geval iemand mee die verstand heeft van auto's, dat kan het verschil zijn tussen kopen en niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Heb toevallig net van het weekend mijn ‘nieuwe’ auto opgehaald. Ik heb een A3 gekocht uit 1999.
Hiervoor reed ik een lease-auto 307 1.4hdi. De A3 is natuurlijk iets heel anders.
Ik heb voor de mijne 8700 betaald. Het is een 1.6 Ambition met cruisecontrol, elek ramen+spiegels, alcantara bekleding, trekhaak, nette LM-velgen en donkerblauw metallic, geen!! Airco. Er staat 129k op de teller en is verder in prima staat, geen deukjes oid. Netjes alle beurten gehad en van binnen ziet hij er ook nog goed uit. Geen afgesleten leren stuur/stoelen of andere opmerkelijkheden. Voordat ik hem opging halen kreeg ik nog een grote beurt van de Bovag-garage en zit er een nieuwe accu in en distributieriem is vervangen.

Ik vind de 1.6 vlot genoeg. Zeker op iets hogere toeren trekt hij goed door (de 100 in zijn 2 haalt tie net niet). Stoelen zitten zeer goed (ben 1,97 lang) en je hebt het gevoel dat je in een volwassen degelijke auto rijdt.
Verder heb ik hem WA+ verzekerd, al verschillende de mensen om mij heen daar nogal van mening over.

Ik ben overigens iets ouder dan de topicstarter (27 jr) en heb waarschijnlijk financieel wat meer armslag dan jij, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik kan hem je aanbevelen voor zover de 150km die ik heb gereden met de a3 een objectieve blik kan geven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

harry64 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:32:
Ik ben zelf ook 21 en heb begin dit jaar een golf gekocht voor €7000, deze is inmiddels totall loss en helemaal niets meer waard. Ik was zelf ook van plan deze auto weer na een jaar ofzo te verkopen, en hoopte op een klein beetje waardevastheid. Resultaat 0.
Je wagen was waarschijnlijk niet all-risk verzekerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 28-11-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

En het ongeluk was z'n eigen schuld. Anders had hij zijn geld terug gehad van de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ik heb een mooie gevonden en een adverteerder die eindelijk reageert op mail/telefoon ipv vage handelaren die geen tijd hebben en later terugbellen (niet dus)...

Een A3 van mei 98 met;

125000 km
onderhoudshistorie/boekje
attraction model (goedkoopste model)
climate control
mooie staat (geen krassen of deuken op de foto's te zien) ook bekleding netjes
carkit (heb ik niet echt nodig)
lm velgen (standaard model 15'')
niet in gerookt
radio/cd

Hij vraagt er 7500 euro voor. Moet op zich wel over te onderhandelen zijn, dit is de waarde volgens de autoweek waardebepaling. Weten jullie specifieke dingen waar ik op moet letten? Hij is volgens de foto's helemaal nog standaard, geen blingbling velgen, spoilers etc dus minder kans op een afgeragt ding?

Zowiezo ga ik hem vragen naar de staat van banden/remblokken/schijven, werking van de cc etc. Misschien ga ik morgen kijken en zal dan kijken naar de stuurstand (staat die recht) veer ie goed, schakelt ie moeiteloos. Zal vragen of die uitgelezen mag worden met VAGCOM. Hebben jullie nog specifiek, A3 gerichte punten waar naar gekeken moet worden, kom in allerlei vergelijkingen nergens echt richtpunten tegen wat zwakte is aan dit model :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Audi Forum

Ik denk namelijk dat je je vragen beter daar kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:12
Ik zou het onverstandig vinden om zo'n dure auto te kopen. Ik denk dat je voor 5-6000 euro ook wel wat kan vinden dat je budget past + dat onderhoudstechnisch + verzekeringstechnisch (hoge nieuwprijs) interresanter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:58:
Ik zou het onverstandig vinden om zo'n dure auto te kopen. Ik denk dat je voor 5-6000 euro ook wel wat kan vinden dat je budget past + dat onderhoudstechnisch + verzekeringstechnisch (hoge nieuwprijs) interresanter is
Kun je ook omdraaien ... duurder = nieuwere auto = vaak goedkoper in onderhoud omdat er minder versleten is. Als je de auto WA verzekerd is de nieuwwwaarde van de auto sowieso niet interessant. Ik betaalde 8 euro meer voor een auto met een nieuwwaarde die 10k hoger lag dan mijn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:12
ja maar als je een klasse lager gaat zitten (golf, 206, clio, corolla) dan zit je op dezelfde leeftijd maar een lagere aanschafwaarde en in sommige gevallen veel goedkoper onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
Rejgun schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:41:
En het ongeluk was z'n eigen schuld. Anders had hij zijn geld terug gehad van de tegenpartij.
Nee, hij was niet all-risk verzekerd en het was mijn eigen schuld maar dit bewijst wel dat je er niet zeker van kunt zijn dat je auto zijn waarde behoudt. En al was mijn auto all-risk verzekerd dan zou ik maar een fractie van de echte waarde terug vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ben vandaag een rondje wezen rijden met een A3 en dat is goed bevallen. Was een 1.6 uit 1998. Is al een heel stuk sneller dan mn huidige 1.1 en kan dus nu met normale snelheid invoegen op de snelweg ;) Had een vriend meegenomen die zelf een Golf IV heeft en er wel kijk heeft en die was ook overtuigd alleen het vermogen viel hem tegen. Mgoed, ik het is ook het goedkoopste/lichtste model. Zelf rijdt ie met een gechipte TDI dus dat is niet echt te vergelijken... De bekleding was zandkleurig en er was niets aan verbouwd, geen dikke 19'' velgen, geen spoilers etc. Gewoon netjes :) De huidige eigenaar is op zoek naar wat nieuws na 3 jaar en wilde terug naar een BMW 3-serie vanwege de ruimte.'

Wat me opviel was dat de auto erg stil was. Zelfs in de hogere toeren (4500~5000) was het motorgeluid niet overdreven. In mn Ford heb ik geen toerenteller maar het maakt herrie ;) De auto stuurt direct en is iets onoverzichtelijk maar dat is misschien gewenning. Heb er ook maar iets van 10 km mee gereden. Het is wel het basis model, geen cruisecontrol (iets wat ik erg prettig vind) en geen mistlampen (mooiere looks) en nog wat kleine puntjes (phase2 verlichting is erg sexy :) ). Verder niet echt vergelijkbaar met de Golf, veel stugger in de wegligging. Reed dus niet verkeerd, wel wennen, gas/koppeling dieper intrappen dan bij de Ford, stuurbekrachtiging, meer een "auto" gevoel.

Heb nu dus 1 ervaring met een A3tje, zal vd week eens langs de Audi dealer gaan om te vragen wat zei er van denken en me misschien nog kunnen adviseren en zwakke punten kunnen aangeven. De auto is trouwens tot vorig jaar VW dealer onderhouden en heeft op tijd de beurten gehad. Er zitten 2 nieuwe voorbanden onder van dit jaar en achter van vorig jaar. Wil zelf later evt mooiere velgjes als ik daar tegenaan loop maar dat is voor nu geen must. Ook wil ik phase2 achterlichten en koplampen. Begreep er van de Golf expert uit dat Cruisecontrol ook aftermarket in te bouwen is. Das dus nog een optie :)

Er zit nu een carkit in en een radio, hierover valt natuurlijk wel weer te onderhandelen omdat ik deze al heb. De man vraagt er net geen 8000eu voor en er is ruimte om te onderhandelen. Het is eentje van mei 1998 met net 120000 km er op. De auto heeft automatische climate control en ziet er netjes uit, geen deuken/krassen en een droge motor. Vergelijkend waar is er niet zoveel (op marktplaats/autoverkoop sites). Jullie nog een idee hierover?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Prijs is redelijk marktconform, maar kan nog wel wat af.

Wil je echt lekker kunnen rijden in zo' n auto, dan is een 1.8 wenselijk, maar deze staan er weinig te koop (en deze 1.8 lust een aardige slok!). Heb hier zelf destijds naar gekeken toen ik op zoek was. Uiteindelijk heb ik de A3 destijds gelaten voor wat het was en een A4 (2.0) gekocht.

Vaak zit cruise control inderdaad al in de software in. Deze moet enkel nog geactiveerd worden met VAG-COM. Vervolgens een hendel monteren met bekabeling (makkelijke gezegd dan gedaan denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Rejgun schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:34:
Prijs is redelijk marktconform, maar kan nog wel wat af.

Wil je echt lekker kunnen rijden in zo' n auto, dan is een 1.8 wenselijk, maar deze staan er weinig te koop (en deze 1.8 lust een aardige slok!). Heb hier zelf destijds naar gekeken toen ik op zoek was. Uiteindelijk heb ik de A3 destijds gelaten voor wat het was en een A4 (2.0) gekocht.

Vaak zit cruise control inderdaad al in de software in. Deze moet enkel nog geactiveerd worden met VAG-COM. Vervolgens een hendel monteren met bekabeling (makkelijke gezegd dan gedaan denk ik).
Mja van een 1.1 naar een 1.6 vind ik al wel een leuke stap, de Volvo van mn ouders, een 2.0 trekt idd lekker op maar dit lust dan wel weer een slokje. Heb eerst gekeken voor een 1.8 20v een 1.8 turbo loopt zo'n 1 op 8 en 1 op 10 met heel voorzichtig rijden. Dit vind ik weer net té. De 1.8 20v is een soepele motor (een collega had een Seat Ibiza met dezelfde motor en dit liep goed vooruit) maar ook gelijk een stuk duurder in de verzekering. Ik heb het vermogen ook niet echt nodig, hard rijden is even leuk maar ben het al snel weer zat. Vond de 1.6 niet verkeerd qua optrekken, volgens specs doet ie er dacht ik 11 seconden over naar de 100. Met de Ford is dat minstens het dubbele.... Een A4 model tot 2000 vind ik niet zo mooi. Het phase2 model wel maar die vind ik voor mezelf weer te groot.

Ik begreep er idd uit dat cruisecontrol een kwestie was van een instelling van 0 naar 1 veranderen. Een kabelboom ombouwen moet wel lukken die jongen met de Golf heeft t complete dashboard gedemonteerd :) Hij heeft wel gezegd dat het mogelijk is om ook deze auto van een nieuwe chip te voorzien zodat ie iets sterker wordt. Kan hij aankomen voor een leuk prijsje (met officiele garantie). Hoe denken jullie hierover?

edit:
prijs is trouwens waar ik op uitkom met de waardebepaling van Autoweek met alle opties (geluid/cc/metallic lak/kmstand dus allicht wat mee te doen

[ Voor 5% gewijzigd door marccom op 18-12-2005 20:27 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Even de (VW) garage gebeld waarbij de auto tot februari 2004 in onderhoud geweest is. Distributieriem is vervangen bij 82832 km en hoeft pas weer bij de 160 000 km. Kan dus nog wel even mee. Auto heeft alle grote en kleine beurten op tijd gehad. Vorig jaar heeft de huidige eigenaar de APK uit laten voeren bij een niet merkgebonden garage. Gisteren langs de locale Audi dealer gereden en gevraagd naar wat adviezen, eigenlijk kent de A3 maar weinig zwakke punten. De enige veel voorkomende waren een kapotte luchtmassameter (80 euro) en een storing in de electronica (met een reset verholpen, kost 300 euro maar die vriend van me heeft ook de software waarmee dit kan :) ). Verder waren de A3tjes van voor 2003 (introductie huidige model) beter qua prestaties/minder storingsgevoelig.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marccom schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:26:
Hij heeft wel gezegd dat het mogelijk is om ook deze auto van een nieuwe chip te voorzien zodat ie iets sterker wordt. Kan hij aankomen voor een leuk prijsje (met officiele garantie). Hoe denken jullie hierover?
Tsjah, dat soort dingen vind ik gevaarlijk om 'zomaar' even te laten doen. Ik weet het niet zeker hoe het met garantie zit als je het niet door een dealer laat doen. Mocht er iets fout gaan, en ze concluderen dat het door een chip komt die on-officieel is ingebouwd, dan kan je denk ik fluiten naar enige vorm van garantie, maar dat is slechts mijn gedachte.

Ik heb ook wel een kennis die bij VW heeft gewerkt, die heeft voor mij afstandbediening ingebouwd voor de centrale vergrendeling en dat ging op zich prima, maar een chip inbouwen zou ik hem niet vragen, ook al zou ik er best vertrouwen in hebben dat hij het zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

niets mis met zo'n A3, qua onderhoud zou ik gewoon naar een "merkloze" garage gaan, scheelt de helft in het uurloon.

de 1.6 is een goeie motor zijn niet echt bekende problemen mee, imho idd wat aan de ligt kant zelf zou ik proberen een 1.8 20v te krijgen... dat zijn echt hele fijne motoren en die rijden echt heel erg vlot.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Het moet een 1.6 attraction worden volgens de verzekeringsagent ivm de hoge aanschafprijs icm de leeftijd (20 nu). Een ander vereiste is een klasse 1 alarm of iig een startonderbreker. Ik heb geen idee of deze er op zit en de dealer kan me dit niet vertellen (tuurlijk.... ik kon langskomen dan kijken ze (en ben je natuurlijk gelijk 100 euro armer)). Heeft iemand enig idee of dit standaard is op een A3? Begreep er uit dat het wel standaard op een Golf zit dus de A3 zal dit dan toch ook wel hebben?

Zou iets zijn van een sleutelcode systeem. Als dit er niet op zit, weet iemand dan wat het kost om dit officieel erkend in te bouwen? Kwam weinig bekends tegen met de search/google.

edit:
de 1.8 20v ziet er idd leuk(er) uit maar de 1.6 lijkt me voorlopig voldoende (en beter betaalbaar als ik online verzekeringen vergelijk....)

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 04-01-2006 09:58 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
marccom schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:56:
Begreep er uit dat het wel standaard op een Golf zit dus de A3 zal dit dan toch ook wel hebben?
Ja maar laat de sleutel niet vallen* / kwijt raken. Halve wagen mag omgebouwd worden om het te repareren. Aka: alle sloten vervangen en de onsteking eventueel vervangen.

*In de sleutel zit een chip en een condensator. Als door een val die beschadigd geraakt dan ben je niet blij. Dan start de wagen voor 5 sec en valt dan uit omdat de sleutelcode niet kan worden ingelezen

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 04-01-2006 12:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Chevy454 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:14:
[...]

Ja maar laat de sleutel niet vallen* / kwijt raken. Halve wagen mag omgebouwd worden om het te repareren. Aka: alle sloten vervangen en de onsteking eventueel vervangen.

*In de sleutel zit een chip en een condensator. Als door een val die beschadigd geraakt dan ben je niet blij. Dan start de wagen voor 5 sec en valt dan uit omdat de sleutelcode niet kan worden ingelezen
Ik kwam er achter dat er in elke sleutel een transponder zit; http://audiforum.nl/phpBB...ighlight=startonderbreker
En kwam iets tegen met uitleg;
http://www.steveslockshop.com/VW-hi-sec.htm
Kon geen exact plaatje vinden van de sleutel maar hij lijkt hierop ;
Afbeeldingslocatie: http://www.ekeys4cars.com/images/transponder2.gif

Bij vallen/defect hoeft niet alles vervangen te worden, het wordt alleen een ritje naar de dealer (met een koffer geld). Kwam idd meerdere verhalen tegen over sleutels die niet meer functioneren en de auto starten en weer afzetten. Weet iemand of dit onder een klasse 1 alarm valt? Blijkbaar is het dus standaard af fabriek.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Alle auto's vanaf een bepaald jaartal moeten een startonderbreker hebben. Vandaar dat bij nieuwe auto's die sleutels altijd zo idioot groot zijn. Bij oude auto's zijn ze meestal niet groter dan je huissleutel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

marccom schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:48:
[...]

Ik kwam er achter dat er in elke sleutel een transponder zit; http://audiforum.nl/phpBB...ighlight=startonderbreker
En kwam iets tegen met uitleg;
http://www.steveslockshop.com/VW-hi-sec.htm
Kon geen exact plaatje vinden van de sleutel maar hij lijkt hierop ;
[afbeelding]

Bij vallen/defect hoeft niet alles vervangen te worden, het wordt alleen een ritje naar de dealer (met een koffer geld). Kwam idd meerdere verhalen tegen over sleutels die niet meer functioneren en de auto starten en weer afzetten. Weet iemand of dit onder een klasse 1 alarm valt? Blijkbaar is het dus standaard af fabriek.
Inderdaad zit er standaard startonderbreking op de A3. De waarschuwing dat de sleutel bij het vallen snel kapot gaat, vind ik lichtelijk overdreven. Dat transpondertje kan een heleboel hebben. Ik kan het weten, want ik heb er een aantal gesloopt omdat ik ze wilde vervangen voor transponders geschikt voor mijn eigen auto. Zorg ervoor dat je een reservesleutel houdt en dan kun je bij de plaatselijke sleutelservice voor zo'n €20 de sleutel laten kopieren, dus inclusief transponder. Bij nieuwere sleutels met afstandbediening en dergelijke zul je toch wel bij de dealer terecht moeten, maar als ik het plaatje wat jij post bezie dan is dat in jouw geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Rum schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:27:
[...]

Inderdaad zit er standaard startonderbreking op de A3. De waarschuwing dat de sleutel bij het vallen snel kapot gaat, vind ik lichtelijk overdreven. Dat transpondertje kan een heleboel hebben. Ik kan het weten, want ik heb er een aantal gesloopt omdat ik ze wilde vervangen voor transponders geschikt voor mijn eigen auto. Zorg ervoor dat je een reservesleutel houdt en dan kun je bij de plaatselijke sleutelservice voor zo'n €20 de sleutel laten kopieren, dus inclusief transponder. Bij nieuwere sleutels met afstandbediening en dergelijke zul je toch wel bij de dealer terecht moeten, maar als ik het plaatje wat jij post bezie dan is dat in jouw geval niet zo.
OK, klinkt goed :) Dat scheelt veel geld per maand!

Mgoed voor een (klap)sleutel met AB zal er toch ook een ontvanger ingebouwd moeten worden? Heb jij ze gesloopt om er klapsleutels van te maken?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
WS gaat ie er toch komen :) Vandaag met mn vader nog is wezen kijken, die heeft een tijd op een sloperij gewerkt en heeft wat meer technisch verstand van auto's en hij was er goed over te spreken. Zeker omdat ie compleet is met historie qua beurten (bij Audi garage) en ander onderhoud, overal zijn facturen van. De velgen vond ie wat minder en de zand/geelgekleurde bekleding was wennen. Nu alleen nog t gemekker van de verzekering afwachten; vermogen, 20, startonderbreker, nieuwprijs... blablabla :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:07
Nadeel van Audi: hoop geld voor die extra 4 ringen op de motorkap :P

Serieus, wat je voor een audi betaalt, daar heb je een veel jongere, luxere auto voor van een ander merk.

Neemt niet weg dat het wel hele mooie auto's zijn, echter qua prijs-comfort houding valt hij mij tegen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Zosas schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:09:
Nadeel van Audi: hoop geld voor die extra 4 ringen op de motorkap :P

Serieus, wat je voor een audi betaalt, daar heb je een veel jongere, luxere auto voor van een ander merk.

Neemt niet weg dat het wel hele mooie auto's zijn, echter qua prijs-comfort houding valt hij mij tegen.
OK, de Audi is idd niet de goedkoopste, een Golf is al snel minimaal 1500eu goedkoper en nieuwer maar ik vind de A3 een stuk mooier en hij is wat exclusiever, alhoewel dr natuurlijk genoeg rondrijden. Een goedkopere en nieuwere auto is zeker wel te krijgen voor dit geld maar dan kom je toch weer in een andere klasse terecht, bij de A3 ziet alles er stevig en degelijk uit. Het dashboard bv is niet zo "plastic" zoals in een nieuwe Opel. NOFI daarvoor maar dan heb ik liever iets degelijkers :) Je kunt voor hetzelfde geld een Suzuki oid kopen mgoed, komen die zo goed naar voren qua veiligheid, restwaarde, roestgevoeligheid en storingen?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Nouja als je een auto koopt heb ik nog wel wat tips (van anderen gekregen en deels eigen ervaringen):

Met stip op 1: Kentekenbewijs controleren! Het zal je maar gebeuren dat je een verduisterde auto koopt met nepkentekenpapieren! Originele bewijzen hebben een RDW watermerk.
Rij ook even langs een willekeurige garage die aangesloten is bij de nationale autopas om te controleren op kilometerstandfraude.

Verder is het wel handig om wat onderdeeltjes te controleren. Luister goed naar hoe goed de auto start. Test de airco (want zoiets moet ook onderhouden worden), de kachel, en kijk of je ergens kapotte knopjes tegenkomt. Check ook alle bandjes en kijk of de reserveband er nog ligt incl krikje.

Daarna auto gewoon even controleren op de normale rijeigenschappen, zoals de staat van de versnellingsbak (dat voel je gewoon aan de pook, al helemaal als je in veel verschillende auto's hebt gereden) en hoe goed je koppelingsplaten z'n werk nog doen.

Voor een auto zonder remkrachtverdeling/ABS: zoek even een leuk landweggetje op waar je hard kan optrekken en trap daarna eens hard op de rem. Als hij scheef trekt dan is ergens een remmetje versleten.

Rij ermee op de snelweg naar zo'n klavertje vier-knooppunt als die in de buurt is, en ga eens met 65km door zo'n 270 graden bochtje. Als je zwenkneigingen voelt dan zijn je schokbrekers ook niet helemaal helder. Er zijn ook wel meerdere dingen die je op de snelweg kunt voelen. Als je bijvoorbeeld op hoge snelheden licht stuurt (strookje verwisselen ofzo) en je voelt het stuur trillen, dan kan het zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden of er zit ergens speling in het fusee.

En wat ik zelf nog een belangrijke vind: Rij die auto warm en controleer met een zaklamp even de slangen van de radiator. Geef ook even flink gas (bij een oude auto kun je gewoon onder de motorkap zelf even een draai geven aan de gashendel) en kijk of je flinke druk in die slangen voelt. Als je voelt dat die slang echt hard wordt dan kun je de auto maar beter laten staan. Betekent namelijk dat er lucht uit de motor komt (bijv. een gescheurde cilinderkoppakking of een gescheurde cilinderkop) en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Flake schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:15:
Nouja als je een auto koopt heb ik nog wel wat tips (van anderen gekregen en deels eigen ervaringen):

Met stip op 1: Kentekenbewijs controleren! Het zal je maar gebeuren dat je een verduisterde auto koopt met nepkentekenpapieren! Originele bewijzen hebben een RDW watermerk.
Rij ook even langs een willekeurige garage die aangesloten is bij de nationale autopas om te controleren op kilometerstandfraude.

Verder is het wel handig om wat onderdeeltjes te controleren. Luister goed naar hoe goed de auto start. Test de airco (want zoiets moet ook onderhouden worden), de kachel, en kijk of je ergens kapotte knopjes tegenkomt. Check ook alle bandjes en kijk of de reserveband er nog ligt incl krikje.

Daarna auto gewoon even controleren op de normale rijeigenschappen, zoals de staat van de versnellingsbak (dat voel je gewoon aan de pook, al helemaal als je in veel verschillende auto's hebt gereden) en hoe goed je koppelingsplaten z'n werk nog doen.

Voor een auto zonder remkrachtverdeling/ABS: zoek even een leuk landweggetje op waar je hard kan optrekken en trap daarna eens hard op de rem. Als hij scheef trekt dan is ergens een remmetje versleten.

Rij ermee op de snelweg naar zo'n klavertje vier-knooppunt als die in de buurt is, en ga eens met 65km door zo'n 270 graden bochtje. Als je zwenkneigingen voelt dan zijn je schokbrekers ook niet helemaal helder. Er zijn ook wel meerdere dingen die je op de snelweg kunt voelen. Als je bijvoorbeeld op hoge snelheden licht stuurt (strookje verwisselen ofzo) en je voelt het stuur trillen, dan kan het zijn dat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden of er zit ergens speling in het fusee.

En wat ik zelf nog een belangrijke vind: Rij die auto warm en controleer met een zaklamp even de slangen van de radiator. Geef ook even flink gas (bij een oude auto kun je gewoon onder de motorkap zelf even een draai geven aan de gashendel) en kijk of je flinke druk in die slangen voelt. Als je voelt dat die slang echt hard wordt dan kun je de auto maar beter laten staan. Betekent namelijk dat er lucht uit de motor komt (bijv. een gescheurde cilinderkoppakking of een gescheurde cilinderkop) en dat wil je niet.
toon volledige bericht
Kentekenbewijs en de papieren kloppen met de auto. Het carrosserienummer komt overeen en de data kloppen. De Audi garage heeft dit bevestigd. Het enige vreemde vond ik de naam die in het serviceboekje doorgekrast is, verder is alles compleet met stempeltjes en km standen van de Audi dealer (en zo staat het daar in het systeem). Watermerken heb ik niet naar gekeken en er is geen NAP bij maar wel het serviceboekje met de km standen, daar valt toch ook niet veel aan te rommelen, zo wel heeft ie een goeie deal gemaakt met de garage?

De kachel deed het, het was iets van 5 graden en het werd warm in de auto (hij heeft ECC dus variabel blazen etc). De airco heb ik niet getest maar las her en der dat die niet zou werken onder de x graden? De airco is afgevuld in 2000 dacht ik, het certificaat zit er iig bij. Hoelang gaat dat mee en wat kost het om dat te vervangen? Kapotte knopjes heb ik niet gezien, op het dashboard brandde overal licht en de lichtschakelaar/ruitenwissers functioneerden goed. De ruitenwisser rechts piepte mgoed een setje ruitenwissers kost ~35 euro een setje dus dat boeit me niet zo ;) Verder op de teller de lampjes van de handrem, abs check, deurcheck etc bij het starten, alles deed het zover ik er verstand van heb. Bij mn rijles moest ik iig wachten totdat alles uitging. De auto is nog niet uitgelezen met VAGCOM. Misschien is dat handig om te doen om technische storingen te zien?

Bandjes zijn begin 2005 vervangen bij de grote beurt net als de olie verversing. Het reservewiel achterin is met een lichtmetalen velg zoals deze er nu onderzitten, weet niet of dat standaard is? De krik heb ik niet gezien, de verkoper heeft verteld dat hij een lekke band heeft gehad en dat deze geplakt is en als reservewiel dr in is gegaan. Er zitten dus rondom nieuwe onder. Ze zijn iig goed uitgelijnd want het stuur trilt niet en hij maakt geen rare "bochten" op de snelweg. Duidt ook op schadevrij?

ABS is standaard op een A3 maar heb deze niet getest. Wat kan daar aan kapot? De motor is verder netjes en droog (niet schoongemaakt iig!) De versnellingsbak was iets vochig mgoed dat heb je volgens mij met elke auto? Verder was het onder de motorkap wat stofferig maar wel droog. Alles zag er netjes en origineel uit. Geen krassen of strepen op de kap die over de motor heen zit. De motor start goed, niet overdreven lang ofzo en loopt ongeveer rond de 900 toeren, iig geen springende tellernaald. Ondanks dat het koud was buiten zat de motor vrij snel rond de 90 graden, iig heel wat sneller dan de Ford waar ik toch minstens een km of 5 mee moet rijden voordat er warmte uit de kachel komt... Tijdens het rijden heb ik geen vreemde piepjes of kraakjes gehoord mgoed heb er dan ook niet extreem mee gereden ;)

Nog een aanvulling; de bekleding is zandkleurig maar niet zwart van vuil ofzo. Ook geen ingesleten plekken. Ook de versnellingspookknop (scrabble :o ) was niet versleten ofzo maar nog gewoon zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 09-01-2006 22:21 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Goed :)

Morgen ga ik een bod doen het heeft nu al lang genoeg geduurd. Ik denk zelf aan een bod van 7250, een vriend van me zegt; begin met 6750 dan kun je altijd opbieden tegen zijn tegenbod.

Heb verschillende meningen hierover, de verstandhouding wordt er niet echt prettiger op wanneer je dit soort dingen doet natuurlijk... Aan de andere kant, dr staan dr nog genoeg andere te koop alhoewel ik daar niet van weet hoe deze technisch + onderhouden zijn. De Autoweek waardebepaling komt op een bedrag van 7100 euro in de staat zoals deze nu is. Ik heb geen idee waar ze dit op baseren, je kunt niet kiezen hoe de auto er uit ziet (deuken, in gerookt, bekleding beschadigd) of hoe de technische staat is.

Wat denken jullie hiervan?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zoieso handelen natuurlijk :). Als hij €7100 waard is, altijd roepen dat ze dat best kunnen afronden naar €7000 enzo. Kan je de extreme bandenslijtage tijdens het uitproberen mee betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
MBV schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:13:
zoieso handelen natuurlijk :). Als hij €7100 waard is, altijd roepen dat ze dat best kunnen afronden naar €7000 enzo. Kan je de extreme bandenslijtage tijdens het uitproberen mee betalen ;)
Hehe das een goeie :)

Mn ouders vinden het iig een discussie waard, eind februari verloopt de APK dus daar moest ik zowiezo over beginnen. Zou het nut hebben om een Audi garage in bijv Utrecht ofzo te bellen? Die zijn ongetwijfeld duurder maar die kunnen hún inkoopsprijs geven. Als ik daar dan 250 eu bovenop doe?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marccom schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:27:
Mn ouders vinden het iig een discussie waard, eind februari verloopt de APK dus daar moest ik zowiezo over beginnen. Zou het nut hebben om een Audi garage in bijv Utrecht ofzo te bellen? Die zijn ongetwijfeld duurder maar die kunnen hún inkoopsprijs geven. Als ik daar dan 250 eu bovenop doe?
Koop je particulier, of via een garagist? Dan is nieuwe APK toch standaard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Gunner schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:29:
[...]

Koop je particulier, of via een garagist? Dan is nieuwe APK toch standaard? :?
Particulier. Ok dat is een risico maar gezien alle boekjes er bij zijn en alle beurten bij een officiele Audi garage gedaan zijn (zelfs alle rekeningen zijn er bij) verwacht ik niet al te veel problemen. Ook is de huidige eigenaar niet bepaald van het type Sjonnie en kan deze in ABN articuleren... APK kost toch ook niet de wereld? Heb iets van 40 euro betaald voor de Ford 3 maanden terug.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja 40 euro kan. Is geen diesel dus komt geen roetmeting bij. Maar 40 euro is natuurlijk het minste. Als er gebreken zijn die bij de APK naar voren komen is het natuurlijk meer.

Misschien met de verkoper afspreken om dat te delen ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 19-01-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Ik ben op zoek naar een Audi A3 TDI, bouwjaar +/- 2001, +/- 120.000 km.

Gisteren van Eindhoven naar Schiedam gereden omdat ik op internet een interessante A3 had gevonden. Van tevoren even gebeld wat km stand was, of hij schadevrij etc. was. Kom ik daar, blijkt ie ipv van 121.000km 210.000km te hebben gelopen :( en die verkoper wist natuurlijk van niks. Het bedrijf heet AutoCity BV, dus kijk uit met die mannen. Ze liegen alles bij elkaar.

Op de terugweg nog even een paar andere handelaren/dealers aangedaan en heb toch weer een paar interessante occasions gezien, dus gelukkig had ik niet voor niets een halve dag vrij genomen.

Hebben jullie nog tips speciaal voor TDI's, met name de 74, 81 en 96kW modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehhmm, koop hem niet in rotterdam een goeie tip? :+ Sorry, er zitten hier in de buurt gewoon heel veel 'handelaartjes' die klanttevredenheid nog niet hebben uitgevonden. Doe ook ff een garagetest invullen, loopt hier op /TFV iemand rond die dat leuk vind :). Kijk maar eens in het teller-terugdraai-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yes, ik heb er een gevonden voor een goede prijs!

zaterdag ga ik 'm ophalen, een mooie zwarte A3 1.9TDI 84kW (110pk) uit 1999 met 100.000km op de teller :) eerste eigenaar en dealer onderhouden.
een iets ouder model dan ik in eerste instantie zocht, maar de lage km stand vond ik toch minstens zo belangrijk, dan kan ik 'm over 3 jaar nog onder de 2 ton verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 26-01-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Anoniem: 14565 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:42:
yes, ik heb er een gevonden voor een goede prijs!

zaterdag ga ik 'm ophalen, een mooie zwarte A3 1.9TDI 84kW (110pk) uit 1999 met 100.000km op de teller :) eerste eigenaar en dealer onderhouden.
een iets ouder model dan ik in eerste instantie zocht, maar de lage km stand vond ik toch minstens zo belangrijk, dan kan ik 'm over 3 jaar nog onder de 2 ton verkopen.
jij beslist sneller als de ts :p
mag ik vragen wat je ervoor betaalt? en pics natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 10:40
Ik kan nog wel een tip geven betreffende de verzekering.
Ik heb sinds zaterdag een Ford Focus met een waarde van zo'n € 17.250. Ik ben 24, heb 0 schadevrije jaren (eerste auto op naam) en bezit mijn rijbewijs sinds augustus 2000.
Voor een WA+ verzekering betaal ik € 600 per jaar. Als ik zou gaan verzekeren bij de maatschappij waar mijn ouders verzekerd zijn (voor hen de goedkoopste, maar alleen omdat ze ouder zijn en meer schadevrije jaren hebben), zou het neerkomen op zo'n € 900 (zie www.independer.nl).
Ik heb offertes aangevraagd bij diverse tussenpersonen en dan kan er zelfs nog wat van de Independer-prijs af. Er zit ook nog een behoorlijk verschil tussen de tussenpersonen (die dus verzekeren bij dezelfde maatschappij).

[ Voor 3% gewijzigd door mtthw op 26-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

24 is een andere categorie dan 21. Met 21 kan je bepaalde auto's niet eens verzekeren bij sommige maatschappijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IKKE86 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:37:
hehe....ja als je vindt wat je zoekt moet je meteen actie ondernemen :)

pics heb ik nog niet, ik mag 'm meenemen voor 10k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
IKKE86 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:37:
[...]

Jajaja ;)

Het probleem is dat de verkoper voornamelijk 's nachts werkt, ook in het weekend, 9 van de 10x als ik hem bel staat zn telefoon uit... Hij heeft dit zelf aangegeven en de communicatie loopt dus vnl via mail :)

Nu heb ik afgelopen week in Andorra gezeten en had daar geen beschikking over internet dus weer een weekje vertraging... Ik heb nu een mailtje gestuurd met de prijs die ik ga geven dus ik ben benieuwd, per volgende week zou die dus over kunnen en ws wordt m dat ook :)
Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:34:
[...]

hehe....ja als je vindt wat je zoekt moet je meteen actie ondernemen :)

pics heb ik nog niet, ik mag 'm meenemen voor 10k :)
Mwah deze A3 zal niet echt gewild zijn omdat het een heel standaard ding is, was ook de enige die gereageerd had aldus de verkoper.

Welke uitvoering A3 ga je kopen? En een diesel, chiptunen?
MBV schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:29:
24 is een andere categorie dan 21. Met 21 kan je bepaalde auto's niet eens verzekeren bij sommige maatschappijen...
Het kan wel maar het kost bakken geld en de auto moet voldoen aan allerlei voorwaarden zoals de startonderbreker die klasse1 SCN/TNO gekeurd is, de nieuwwaarde moet niet hoger zijn dan bedrag x onder de 25 etc etc etc... Ik heb gevraagd om de Ford te verzekeren op mijn naam en zelfs daarover deden ze moeilijk (Nationale Nederlanden). Advies dus blijkelijk; ga met het OV ofzo :?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marccom schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:30:
Welke uitvoering A3 ga je kopen? En een diesel, chiptunen?
Ik heb 'm zaterdag opgehaald en hij staat inmiddels op de oprit :) nog geen pics gemaakt

het is een mooie (antraciet) zwarte A3 1.9TDI 84kW (110pk) uit 1999 met 100.000km op de teller, volautomatische airco, eerste eigenaar en dealer onderhouden. De bekleding is lichtgrijs en ziet er als nieuw uit, volgens mij heeft er nooit meer dan 1 man ingezeten.

chiptunen ga ik niet doen, dan had ik beter meteen een 130pk versie kunnen kopen met een 6-bak erin. Wel koop ik waarschijnlijk een set nieuwe velgen, die 15" standaard lm velgen gebruik ik dan voor mijn winterbanden.

Verder rijd ie heerlijk ondanks het feit dat de LMM (luchtmassameter) nog vervangen moet worden (bekende kwaal bij die TDI's), wegligging is perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 30-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 14565 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Ik heb 'm zaterdag opgehaald en hij staat inmiddels op de oprit :) nog geen pics gemaakt

het is een mooie (antraciet) zwarte A3 1.9TDI 84kW (110pk) uit 1999 met 100.000km op de teller, volautomatische airco, eerste eigenaar en dealer onderhouden. De bekleding is lichtgrijs en ziet er als nieuw uit, volgens mij heeft er nooit meer dan 1 man ingezeten.

chiptunen ga ik niet doen, dan had ik beter meteen een 130pk versie kunnen kopen met een 6-bak erin. Wel koop ik waarschijnlijk een set nieuwe velgen, die 15" standaard lm velgen gebruik ik dan voor mijn winterbanden.

Verder rijd ie heerlijk ondanks het feit dat de LMM (luchtmassameter) nog vervangen moet worden (bekende kwaal bij die TDI's), wegligging is perfect.
Maar welk model is het, een Attraction (basis), een Ambition (sport) of Ambiente (luxe)? Te zien oa aan; een armsteun voorin, kleur zijknippers voor, stuur (3 spaaks, 4 spaaks, leder), bekleding (ambition heeft geblokt), meegespoten (deur/onder)strips en vast nog wel meer details :)

Ik ben benieuwd naar de pics! Welke velgen ga je er onder leggen? RS6 vind ik erg mooi staan maar misschien wordt het RS4 voor mij, kan een leuk setje krijgen :)

De 130 pk TDI is alleen in de phase2 modellen (2001+) geleverd en de 6bak is volgens mij alleen in de benzine S3 geleverd in de eerste modellen. Toch denk ik wel dat chippen een vooruitgang is, extra koppel + eerder inzettende turbo zijn erg lekker ;) Het schijnt ook dat ie daarvan zuiniger wordt? De LMM vervangen door een van Mercedes, volgens mn Golf expert zijn deze beter dan van VAG.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marccom schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:54:
De LMM vervangen door een van Mercedes, volgens mn Golf expert zijn deze beter dan van VAG.
Klopt. Ze gaan idd langer mee. LMM is bij VAG idd een zwak punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marccom schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:54:
Maar welk model is het, een Attraction (basis), een Ambition (sport) of Ambiente (luxe)? Te zien oa aan; een armsteun voorin, kleur zijknippers voor, stuur (3 spaaks, 4 spaaks, leder), bekleding (ambition heeft geblokt), meegespoten (deur/onder)strips en vast nog wel meer details :)
Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen de uitvoeringen, maar de mijne heeft een armsteun voor en lederen 4 spaaks stuur, mosselgrijze (what's in a name?) bekleding, is dat een Attraction of Ambiente?
Ik ben benieuwd naar de pics! Welke velgen ga je er onder leggen? RS6 vind ik erg mooi staan maar misschien wordt het RS4 voor mij, kan een leuk setje krijgen :)
velgen wil ik niet teveel geld aan uit gaan geven, dus ik ga links en rechts eens kijken wat er zoal te krijgen is voor een mooie prijs, want ws. moeten er dan ook weer 4 nieuwe banden bij wat het ook niet goedkoper maakt natuurlijk.
De 130 pk TDI is alleen in de phase2 modellen (2001+) geleverd en de 6bak is volgens mij alleen in de benzine S3 geleverd in de eerste modellen. Toch denk ik wel dat chippen een vooruitgang is, extra koppel + eerder inzettende turbo zijn erg lekker ;) Het schijnt ook dat ie daarvan zuiniger wordt? De LMM vervangen door een van Mercedes, volgens mn Golf expert zijn deze beter dan van VAG.
6-bak zit ook vaak in de 96kW TDI modellen, maar op het moment dat ik mijn 110pk ga chippen naar een 130pk dan is de kans groot dat ik mijn versnellingsbak aan gort rij aangezien die niet gedimensioneerd is voor nog meer koppel/pk's. Bovendien rijd 110pk ook best wel lekker al is dat natuurlijk ook maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 14565 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:15:
[...]

Ik ben niet zo thuis in de verschillen tussen de uitvoeringen, maar de mijne heeft een armsteun voor en lederen 4 spaaks stuur, mosselgrijze (what's in a name?) bekleding, is dat een Attraction of Ambiente?

[...]

velgen wil ik niet teveel geld aan uit gaan geven, dus ik ga links en rechts eens kijken wat er zoal te krijgen is voor een mooie prijs, want ws. moeten er dan ook weer 4 nieuwe banden bij wat het ook niet goedkoper maakt natuurlijk.

[...]

6-bak zit ook vaak in de 96kW TDI modellen, maar op het moment dat ik mijn 110pk ga chippen naar een 130pk dan is de kans groot dat ik mijn versnellingsbak aan gort rij aangezien die niet gedimensioneerd is voor nog meer koppel/pk's. Bovendien rijd 110pk ook best wel lekker al is dat natuurlijk ook maar net wat je gewend bent.
toon volledige bericht
Klinkt als een Ambiente. Ook cruisecontrol en misschien mistlampen? Welke velgen zitten er nu onder dan? De 5 spaaks versie? Foto's ;)

Velgen/banden ben je wel een 1000 euro verder (neem iig nieuwe!)

20 pk extra kan deze wel hebben hoor, je gebruikt natuurlijk niet altijd de volle 100% van het vermogen, pas als je er veel meer uit wil gaan halen zal je het eea moeten aanpassen (bijv grotere turbo, zwaardere IC)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Hij is verkocht :)

Verzekering geregeld en zometeen overschrijven. Ga om 11uur naar het postkantoor en dan gaan we hem gelijk halen!

* is blij :D

Foto's komen vanavond misschien wel...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nice! pics!!! ;)

Ik zal dit weekend ook een paar foto's maken, nu kan ik 'm tenminste weer eens bij daglicht zien :)

De luchtmassameter is afgelopen week vervangen en dat scheelt behoorlijk!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 04-02-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en? Pics! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de enige foto die ik heb, meer foto's volgen wanneer het beter weer is (en ja hij is na 1 week al smerig)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.van.bree/audi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 14565 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:56:
Dit is de enige foto die ik heb, meer foto's volgen wanneer het beter weer is (en ja hij is na 1 week al smerig)

[afbeelding]
Volgens mij zijn ze standaard geleverd met vuilaantrekkingskracht :/

1 dag in bezit en nu al zwart. Waarschijnlijk door de mist... Mgoed, mevrouw vanavond gelijk maar even snel gewassen. Vandaag het hele interieur maar even opgeschoond, gestofzuigd en schoongemaakt met cockpitspray. T is nu weer netjes mat en antraciet gekleurd. Geen pluisjes en rotzooi meer. De carkit er ook maar meteen uitgerost, ik heb toch geen telefoon die er in past en bel toch niet zoveel. Staat gelijk een stuk beter. Omdat t dashboard toch open lag heb ik alles gelijk maar even schoongemaakt met de compressor, de temperatuursensor voor de airco lag helemaal in het stof, misschien moet je dat bij jou ook eens checken, mocht je willen weten hoe het er uit ziet, ik heb foto's voor je.

De stickers die de dealer dr opgeplakt heeft zijn ook erg prettig, wat een &#$%@#!@ werk om die er weer af te krijgen zeg! Mgoed, ze zijn er af, staat alweer een stuk beter.

Iemand nog interesse in een goede complete carkit voor een Nokia 6310?

Mage, je gaat toch nog wel het eea doen aan je A3tje he?

- achterlichten vervangen voor phase2 lampen (helder is echt veel mooier en zo heel duur zijn ze niet, zeker origineel Hella valt mee qua prijs)
- die achterwisser vervangen voor aerotwin (wist 80x beter dan dat waardeloze ding wat er nu op zit)
- TDI er afhalen ( of plak er 1.8 T op ofzo ;) )
- misschien een S3 dakspoiler? Deze zijn erg netjes en niet te opvallend, je ziet er niet zoveel van, absoluut geen vliegtuig spoiler er op doen...
- de antenne vervangen voor een die minstens de helft kleiner is
- zwart Audi embleem (ong 10eu bij de dealer)

Bovenstaande ben ik iig nog van plan. Heb je ook een foto van je interieur? Ik ben erg tevreden met mn zandkleurige versie, het is wat besmettelijk maar wel mooi :) Welke kleur is die van jou, hij lijkt zwart maar toch ook wel weer op de kleur die ik heb. Zal morgen als het wat beter weer is wat foto's maken, die van vandaag zijn erg saai met die motregen. Ben iig blij mn mn A3, de 1.6 motor die eigenlijk afgeschreven werd als zijnde traag en futloos her en der in wat reviews wil ik bij deze vermelden als een heerlijke motor die absoluut niet traag is en lekker oppakt in de lage toeren!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marccom schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:35:
Mage, je gaat toch nog wel het eea doen aan je A3tje he?

- achterlichten vervangen voor phase2 lampen (helder is echt veel mooier en zo heel duur zijn ze niet, zeker origineel Hella valt mee qua prijs)
- die achterwisser vervangen voor aerotwin (wist 80x beter dan dat waardeloze ding wat er nu op zit)
- TDI er afhalen ( of plak er 1.8 T op ofzo ;) )
- misschien een S3 dakspoiler? Deze zijn erg netjes en niet te opvallend, je ziet er niet zoveel van, absoluut geen vliegtuig spoiler er op doen...
- de antenne vervangen voor een die minstens de helft kleiner is
- zwart Audi embleem (ong 10eu bij de dealer)
Ik ga er niet teveel aandoen, over een jaar of 3 ruil ik 'm toch weer in. Het enige wat ik ga doen is nieuwe velgen kopen, dan gebruik ik de standaard lm velgen voor mijn winterbanden.

TDI logo's eraf halen en vervangen door 1.8T vind ik helemaal niks (bovendien vind ik mijn rode i wel leuk, net als van die mensen met S3 logo's erop (en geen echte S3 hebben) die je met gemak voorbij blaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Helemaal badgeloos is wellicht ook wel mooi, alleen ik zou nooit je merkembleem zwart maken, ik heb altijd het idee dat je je dan schaamt voor je merk ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 14565 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:49:
[...]

Ik ga er niet teveel aandoen, over een jaar of 3 ruil ik 'm toch weer in. Het enige wat ik ga doen is nieuwe velgen kopen, dan gebruik ik de standaard lm velgen voor mijn winterbanden.

TDI logo's eraf halen en vervangen door 1.8T vind ik helemaal niks (bovendien vind ik mijn rode i wel leuk, net als van die mensen met S3 logo's erop (en geen echte S3 hebben) die je met gemak voorbij blaast :)
Je hebt ook 1.8T met rode T (150 pk) ;)

S3 logo's is nutteloos, dat past alleen op een S3, anders moet je zoveel verbouwen (optisch), bumpers, uitlaat, sideskirts, interieur, dashboard, velgen etc, prijzig gebeuren. Winterbanden zijn het idd leuke velgjes voor, welke zijn het nou eigenlijk? Ik heb de standaard wielen met de ronde gaten er in. Gaan misschien ook winterslofjes op als ik een leuk setje 17'' tegenkom.
RobertJ schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:28:
Helemaal badgeloos is wellicht ook wel mooi, alleen ik zou nooit je merkembleem zwart maken, ik heb altijd het idee dat je je dan schaamt voor je merk ofzo...
Ik schaam me absoluut niet voor de 4 ringen voor en achterop maar de chromen vervangen voor zwarte is mooier vind ik. De achterklep helemaal kaal vind ik niks, laat dan iig het Audi logo er op zitten. Ook een grille met alleen kale lamellen (zoals op veel golfjes) vind ik niet mooi. Mgoed, ik vind de zwarte iig mooier dan de chrome logo's :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marccom schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:00:
Je hebt ook 1.8T met rode T (150 pk) ;)
1.8T achterop en een ratelende diesel onder de motorkap, nee dank je ;)
Winterbanden zijn het idd leuke velgjes voor, welke zijn het nou eigenlijk? Ik heb de standaard wielen met de ronde gaten er in. Gaan misschien ook winterslofjes op als ik een leuk setje 17'' tegenkom.
ja ik heb er ook die standaard lm velgen met ronde gaten op, de schoonheidsprijs verdienen ze niet, maar voor winterbanden zijn ze uitstekend geschikt. Ik heb er meteen vier nieuwe winterbanden opgegooid aangezien de Audi over 2,5 week naar de sneeuw mag (en ik de TDI lekker op de Duitse snelweg mag laten brullen :9 ).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 07-02-2006 21:15 ]

Pagina: 1