[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 6.034 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Tijgert schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:54:
Die geluidschip zit bij dat Expert bord op een apart kaartje... kunnen ze dan geen ander kaartje maken metn een Live! er op ofzo????
Audigy 2 chip is misschien ook wel interessant.
Hoewel de geluidsprocessor zelf niet veel complexiteit toevoegd aan de complete moederborden, kan de kwaliteit lager uitvallen dan verwacht, vanwege de mogelijke interferenties. Moederbordfabrikanten kiezen daarom mogelijk voor een speciale add-in kaart om dit probleem te omzeilen, maar ook dit brengt kosten met zich mee. Hierdoor kunnen de goedkopere losse kaarten uiteindelijk de overhand krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door The farmer op 07-12-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Tijgert schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:36:
Geef ik een andere reden om het wel te doen: veel mensen zouden hem toch kopen, ikke wel. (kost vast minder als een 'normale' kaart).

Het zou een extra kunnen zijn, alleen voor de liefhebber. Blijft de kostprijs van het bord laag en alleen de mensen die het willen kopen het.
ik en ongetwijfeld veel anderen hebben al een geluidkaart en ik wil echt geen extra euro's betalen voor iets dat niet ik ga gebruiken. Optioneel erbij doen is ongetwijfeld te veel werk en logistiek niet haalbaar.
Bovendien is een losse soundcard ook weer niet zo duur.
Maar stuur een mail naar DFI en overtuig ze :D

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil graag de NB fan van mijn DFI Lanparty Expert mobo vervangen door een betere; 1 die een stuk beter koelt en daarnaast ook nog eens zeer stil is op max fanspeed. Nu heb ik al gelezen dat veel DFI mobo owners die met hetzelfde probleem zaten hele goede ervaringen hebben met de Evercool VC-RE koeler. Dit koperen dingetje schijnt erg goed te koelen, zeer stil te zijn en ook belangrijk, hij past goed op het DFI moederbordje.

Alleen zie ik helaas niet waar in NL en/of BE ze dit koelertje verkopen en ook staat hij niet in de pricewatch helaas. Weet iemand toevallig een adresje waar ze deze koeler dus wel verkopen? (bij voorkeur in NL/BE)?

http://forums.overclocker..._Replacement_img-424.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 19:17
DOOMer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:12:
Ik wil graag de NB fan van mijn DFI Lanparty Expert mobo vervangen door een betere; 1 die een stuk beter koelt en daarnaast ook nog eens zeer stil is op max fanspeed.
Met alle respect maar waarom zou je nog de NB gaan koelen op dit bord. De memory controller zit niet meer in de NB maar in de proc zelf dus qua overklokken maakt het geen *peep* uit. Ik heb het standaard gevalletje zo ingesteld dat ie pas vol moet draaien als ie >50 graden wordt. Dat heeft ie nog nooit hoeven doen dus draait zachtjes door. En de standaard fan is al behoorlijk stil doordat ie "zweeft" toch?

zonde van je geld als je het mij vraagt om je NB te koelen!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

ja of je hebt gewoon een hekel aan hete chips en herrie ;)

K heb er gewoon een Zalman blokje op gegooid, deze is koeler en stiller dan die stock herriefan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
JohnnyV27 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:26:
[...]

Met alle respect maar waarom zou je nog de NB gaan koelen op dit bord. De memory controller zit niet meer in de NB maar in de proc zelf dus qua overklokken maakt het geen *peep* uit. Ik heb het standaard gevalletje zo ingesteld dat ie pas vol moet draaien als ie >50 graden wordt. Dat heeft ie nog nooit hoeven doen dus draait zachtjes door. En de standaard fan is al behoorlijk stil doordat ie "zweeft" toch?

zonde van je geld als je het mij vraagt om je NB te koelen!
Simpel, omdat die bij mij best wel erg warm wordt onder load en vooral ook omdat die standaard fan dan op maxspeed zo'n pokkeherrie maakt. Dat dingetje kost denk ik zo tussen de 12 - 15 euro dus daar lig ik niet wakker van.

Daarnaast zal een lagere temperatuur (hij koelt gewoon veel beter) in mijn ogen zeker geen negatief effect hebben op mijn overclock, sterker nog alles wat de algehele stabiliteit kan verhogen op een simpele en goedkope manier vind ik het uitproberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt, de standaardfan @ boot (120%) maakt inderdaad een pokkeherrie..
Hoe warm wordt ie bij jou dan? Als ik fan in ITE dinges op 120% zet onder primen, met 1.8V erop wordt ie max 50 graden..
Heb em maar terug gezet naar 1.6V aangezien me dat wat gezonder lijkt :P

* h3ll gaat vrijdag zijn lieve tagan een mooiere look geven, uv blauwe mesh ! :P Sponsored by diontjuh, lol
Ben er alleen aan het denken of ik de ATX ook doe of niet.. das zo'n pokkewerk |:(

[ Voor 30% gewijzigd door h3ll op 08-12-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Zo'n 49/50 soms 51C onder heavy load, en dan heb ik er al AS5 op gemetseld (daarvoor werd'ie nog wat graadjes warmer). En inderdaad bij het booten springt'ie ook altijd effe op maxspeed en van die herrie wil ik gewoon af.

p.s. Dat blauwe Zalman koelblokje is helaas geen optie voor mij want dan past mijn 7800GTX niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja k ga die wel erop zetten, ik moet er wel in gaan zagen :P
Heeft sapphire ook gedaan btw

Lukt het bij jou ook niet als je stukje afzaagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Naah niet echt, er moet dan een te groot stuk vanaf gezaagd worden. Die videokaart hangt best wel al behoorlijk dicht boven de NB fan namelijk. Vandaar dat ik zo graag die Evercool VC-RE wil scoren, die past goed en is ook lekker laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

klopt, de kaart hangt echt 1 á2 mm boven de chipset fan.
Als je een Zalman blokje neemt en een paar pinnen (gedeeltelijk) weg breekt of zaagt past het prima hoor :)
Mijn kaart valt ook half "in" het blokje, en daardoor blaast mijn zalman VF-700 een klein beetje over dat blokje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik denk dat jullie echt iets aan jullie airflow moeten doen :) Die chipsetfan hoor ik nauwelijks :)

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 08-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961

Ik heb hier sinds gisteren een vreemd probleem met me DFI lanparty Ultra-D , doordat mijn geheugen ( OCZ VX Gold ) nooit op hele hoge snelheiden kon draaien in Dual Channel dacht ik van laat ik ze allebei los van elkaar testen , dus probeerde ik 1 reepje 512 MB en kwam ik na een aantal testen erachter dat deze los wel stabiel was op minimaal 245MHz , daarna de andere getest en bleek ook een stuk hoger te gaan als mijn maximum wat ik met 2 reepjes tegelijk haalde ( 236MHz)
Dus ik denk van oke ik doe ze er allebei weer in ( slot 1&3 ) en opeens start me pc niet meer op.
dus ik de CMOS reloaden en weer opnieuw geprobeerd , en opeens zag ik dat hij blijft hangen als er onderin op het mobo 3 lampjes branden , dus ik 1 reepjes verwijderd en start hij welop , daarna meteen het andere reepjes geprobeerd om te kijken of die misschien kapot was maar daar start hij ook mee op.

Zou het misschien kunnen dat geheugenbank 3&4 kapot zijn , of hebben jullie miscchien tips .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 129961 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:34:
Ik heb hier sinds gisteren een vreemd probleem met me DFI lanparty Ultra-D , doordat mijn geheugen ( OCZ VX Gold ) nooit op hele hoge snelheiden kon draaien in Dual Channel dacht ik van laat ik ze allebei los van elkaar testen , dus probeerde ik 1 reepje 512 MB en kwam ik na een aantal testen erachter dat deze los wel stabiel was op minimaal 245MHz , daarna de andere getest en bleek ook een stuk hoger te gaan als mijn maximum wat ik met 2 reepjes tegelijk haalde ( 236MHz)
Dus ik denk van oke ik doe ze er allebei weer in ( slot 1&3 ) en opeens start me pc niet meer op.
dus ik de CMOS reloaden en weer opnieuw geprobeerd , en opeens zag ik dat hij blijft hangen als er onderin op het mobo 3 lampjes branden , dus ik 1 reepjes verwijderd en start hij welop , daarna meteen het andere reepjes geprobeerd om te kijken of die misschien kapot was maar daar start hij ook mee op.

Zou het misschien kunnen dat geheugenbank 3&4 kapot zijn , of hebben jullie miscchien tips .
Even laatste bios flashen(of opnieuw flashen) met 1 reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:16:
[...]

Ja alleen ben ik dan benieuwd of me reepjes dan allebei op een hogere snelheid kan draaien ,want in dual channel kreeg ik boven de 236MHz altijd errors , en single channel gaat makkelijk op 248MHz!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:36

epo

Ja dat is normaal, 1 reepje kan sowieso beter zijn dan de andere. En in dual stand vergt het nu eenmaal wat meer.

[ Voor 27% gewijzigd door epo op 10-12-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 19:18

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er problemen bekend met de chipset fan? Die van mij maakt echt heel veel herrie, klinkt als een soort trilling. Ik heb de videokaart als in 't onderste slot gedaan dus de fan zit helemaal vrij.

Ben bang dat het fannetje gewoon bijna dood is (na 2 maanden :{). Zijn er NB fans van andere merken die er op passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02 11:31
Ik heb een DFI SLI- D besteld met de zalman 7000, dit gaat toch makkelijker passen aangezien die op de foto de 7700 is, er komt namelijk led geheugen in :$.

Specs trouwens van upcoming systeem(wanneer het spul binnen is).

DFI SLI- D
Amd 3700 + San Diego, 1 mb cache
7800 GT Extreme van XFX
en 2 x 512 Corsair pc 3200 C2Pro

ik wou eerst opteron doen maar daar moest ik maand op gaan wachten en dit gaat denk ik al lang duren.

OC' tips welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epo schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:59:
Ja dat is normaal, 1 reepje kan sowieso beter zijn dan de andere. En in dual stand vergt het nu eenmaal wat meer.
Ja dat begrijp ik , maar allebei de reepjes doen los 248MHz en misschien nog wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961 schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:39:
[...]

Ja dat begrijp ik , maar allebei de reepjes doen los 248MHz en misschien nog wel hoger.
Probeer dit nou eerst maar eens neem de 623-3 of de 704-2BTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 02:19
:( Mijn systeem start helemaal niet meer op na een Bios flash van 704-2BTA.. :(
Hiervoor had ik gewoon de standaard 623-3 bios maar nu las ik het topic nog eens door ( tijdje niet meer gedaan) en zag dat mensen posten dat ze veel betere resultaten haalden met een nieuwe bios.

Dus ik fijn een nieuw bios gedownload, geflashed, ging allemaal goed. Totdat ik opnieuw moest opstarten, en hij niks meer deed. Ik het zijpaneel opengemaakt en zag dat alle 4 de diagnostic LEDs bleven branden. Hiij ziet de CPU dus nieteens meer???
Ik heb het bios gereset, maar mocht niet baten. Ik heb nu zelfs de cmos batterij eruit gehaald nen laat hem eens een kwartiertje ofzo liggen...

Mobo nu dood? ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Welk bord? Ik wil het gaan proberen op mijn DFI Expert, maar vrees ook een beetje de horror verhalen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 02:19
DFI LANPARTY NF4 Ultra-D. (zie ook specs)

Ik zou echt balen als ik hem zou moeten RMA'en. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04
DFI nf4 EXPERT horror verhaal: Zodra ik de vcore omhoog gooi wil ie niet meer opstarten. Ligt zeker niet aan de cpu. Verder is er iets heeel raars gebeurd dat er bijna zeker weten mee te maken heeft.
Was bezig met me case te modden. Dus alles op stock voltages / clocks gezet en het bordje en alles eruit gehaald.
Heb alles netjes op een egaal niet gelijdend oppervlak gelegt om toch op mijn pc te kunnen werken. Niks dat erg liep te trekken oid.
alles draait perfect. Temps dik in orde (alles onder de 40 graden)
Kom ik 5 minuten later terug staat me bord continu te rebooten :S
Kijk ik eens goed: is mijn hele bord kromgetrokken rondom het cpu socket :S Temp log geeft aan dat er niets te warm is geweest... Lijkt me toch stug dat een moederbord van ruim 200 euro spontaan krom trekt?
Er is nu niks meer mee te beginnen :(

fotootje zal ik even maken nog...

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 11-12-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ben nu echt bang dat mijn chipset fan elk moment uit elkaar kan knallen :{ hij ratelt als een gek
Bij DFI street heb ik in topics wel suggesties voor andere fans gevonden, maar die kan ik in NL nergens vinden :{

Ik heb nog wel een Zalman heatsink liggen, kan deze chipset passief gekoeld worden? of weet iemand een koeler voor de chipset die wel in NL verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ja sapphire heeft ook een afgevijlde (zodat het past met de vga kaart) Zalman (blauwe) NB heatsink erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 18:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

wtf heb jij gedaan?!
oke nee heb het gelezen maaruh das niet normaal nee..

[ Voor 10% gewijzigd door mydogisgone op 11-12-2005 21:30 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

is dr niet iemand uit je familie per ongeluk op gaan zitten maar duft niks te zeggen omdat het bord krak zei ?
Als het "opeens"*ploep* krom trok zou dat wel zwaar bizar zijn :S

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Damn... dat zijn geen grappen! Nog meer Expert nachtmerries?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
sapphire schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:46:
is dr niet iemand uit je familie per ongeluk op gaan zitten maar duft niks te zeggen omdat het bord krak zei ?
Als het "opeens"*ploep* krom trok zou dat wel zwaar bizar zijn :S
Tjah t is gebeurd omdat ie niet vastgeschroeft zat in de kast... Daarom had ie denk wat extra buigruimte... Maar het zou natuurlijk niet mogen gebeuren. Temps zijn echt absoluut niet te hoog geweest van de cpu/chipset omdat ie dan automatisch uitschakeld boven de 60 graden... Misschien de mosfetjes ofzo... Ik vind t echt raar... en nogal klote omdat ze vast denken dat ik m fysiek heb mishandelt oid. wat dus echt niet zo is. En zit weer een weekje of wat zonder pc natuurlijk :(

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 12-12-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wout schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:34:
Ik ben nu echt bang dat mijn chipset fan elk moment uit elkaar kan knallen :{ hij ratelt als een gek
Bij DFI street heb ik in topics wel suggesties voor andere fans gevonden, maar die kan ik in NL nergens vinden :{

Ik heb nog wel een Zalman heatsink liggen, kan deze chipset passief gekoeld worden? of weet iemand een koeler voor de chipset die wel in NL verkocht wordt?
Kan probleemloos als je ook enige kastventilatie hebt die er langs stroomt.
Als je de videokaart in de onderste slot doet (na de sli-bruggen te hebben aangepast natuurlijk), hoef je niks te vijlen aan je Zalman.
Heb ik hier ook zo draaien. en wees niet ongerust, dat de PCI-express dan op 8x loopt, merk je gen ruk van.

Mijn NB fannetje vond ik vanaf het begin al luidruchtig. Dat werd alleen maar erger na verloop van tijd.
En dat durven ze een stille fan te noemen....... NOT.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Smallblock schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:57:
[...]

Kan probleemloos als je ook enige kastventilatie hebt die er langs stroomt.
Als je de videokaart in de onderste slot doet (na de sli-bruggen te hebben aangepast natuurlijk), hoef je niks te vijlen aan je Zalman.
Heb ik hier ook zo draaien. en wees niet ongerust, dat de PCI-express dan op 8x loopt, merk je gen ruk van.

Mijn NB fannetje vond ik vanaf het begin al luidruchtig. Dat werd alleen maar erger na verloop van tijd.
En dat durven ze een stille fan te noemen....... NOT.
Ik heb mijn videokaart ook al een tijdje in het onderste slot vanwege de airflow.
Momenteel heb ik 1 outtake fan achterin, 1 outtake fan bovenin en 2 fans die vanaf voor langs mijn HDD's blazen, zou dat genoeg zijn?

Deze heb ik liggen
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/zm_nb47j_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik moest de kaart wel in het bovenste slot draaien omdat de bevestiging van me waterblok anders in de weg zat van me PCI sloten, maar nu draai ik lucht en vind het net zo makkelijk om ff dat sinkje te modden. Das echt kwartier werk of korter met goed gereedschap :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Wout schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:03:
[...]

Ik heb mijn videokaart ook al een tijdje in het onderste slot vanwege de airflow.
Momenteel heb ik 1 outtake fan achterin, 1 outtake fan bovenin en 2 fans die vanaf voor langs mijn HDD's blazen, zou dat genoeg zijn?

Deze heb ik liggen
[afbeelding]
Je ventilatie lijkt me ruim voldoende. Ik heb 1x12cm voorin en 1x 12cm achterin en die draaien op halve kracht. Ik heb diezelfde Zalman. De NB wordt hier rond de 48 graadjes en dat is nauwelijks warmer dan met de originele koeler.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

sapphire schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:28:
ik moest de kaart wel in het bovenste slot draaien omdat de bevestiging van me waterblok anders in de weg zat van me PCI sloten, maar nu draai ik lucht en vind het net zo makkelijk om ff dat sinkje te modden. Das echt kwartier werk of korter met goed gereedschap :)
Als je niet anders kan, houdt het natuurlijk op. Ik vond het alleen zonde om de capaciteit van de Zalman te verminderen en de vidkaart onderin kwam me qua kastventilatie ook veel beter uit.
De vidkaart zat bij mij anders erg dicht op de achterkant van mijn hdu's.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Smallblock schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:31:
[...]

Je ventilatie lijkt me ruim voldoende. Ik heb 1x12cm voorin en 1x 12cm achterin en die draaien op halve kracht. Ik heb diezelfde Zalman. De NB wordt hier rond de 48 graadjes en dat is nauwelijks warmer dan met de originele koeler.
Heb jij toevallig ook wel eens geprobeerd te OC'en? Ik draai nu even stock zodat ik die rotfan zo zacht mogelijk kan zetten, maar eigenlijk wil ik wel weer 240x10 gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Tijgert schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:40:
Damn... dat zijn geen grappen! Nog meer Expert nachtmerries?
Ik kan je er geen vertellen.. Maar weet 1 ding. Ik zou er nooit van me leven 1 kopen. Mijn cpu's zijn me te duur om even op te laten blazen door dat bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

als ik geld had zou k er zo 1 kopen ;)
Je kunt eht toch horen of je een CPU killer hebt door de atx stekker aan te sluitenn en te luistern naar een piep ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Oh? Hoe 'test' ik dat dan precies? Heb nu mijn Expert voor me liggen en wil me 3200+ wel graag heel houden.

Vind het wel een minpunt dat er bij zo'n duur bord geen led trouble shooter dingetje zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

nFo

**UPDATE: For those who got the board and ready to rock, check this:

Besure just plug in your ATX power and 12v 8 pins connector, listen very carefully for the chipset area , and turn on the psu swich on the rear side of the PSU.
See if there is the weird sound like high frequency air blow, if yes don't put your CPU on.

http://www.xtremesystems....ght=DFI+NF4+SLI-DR+Expert

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 12-12-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dus ik moet luisteren naar de chipset... dus de northbridge waar die lawaaierige fan op zit?
Hoe moet ik dan dat geluid horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

met je oren
hoe wil je dat de chipset fang eluid maakt als je pc niet aanstaat ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

oh ja.. DOH! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb net die lawaaierige chipset fan vervangen voor een Zalman heatsink, wat een verschil! Die fan draaide ik vanwege de herrie op 2000rpm en dan werd de chipset 55c. Nu met heatsink wordt ie 40c!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik kom er net achter dat er dus ook geen bracket met seriele connector bij die Expert zit (zwak hoor, zo veel geld en zo weinig extra's).

Weet iemand waar ik zo'n bracket met connector kan krijgen/kopen/ritselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

Wout schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:
Ik heb net die lawaaierige chipset fan vervangen voor een Zalman heatsink, wat een verschil! Die fan draaide ik vanwege de herrie op 2000rpm en dan werd de chipset 55c. Nu met heatsink wordt ie 40c!
Moest je niet zagen om het passend te krijgen ivm videokaart..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
dCY schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:46:
[...]

Moest je niet zagen om het passend te krijgen ivm videokaart..?
Mijn videokaart zit in het onderste slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Even iets anders:

Op het Expert bord zit een jumper waarmee je de SPDIF out kan laten komen via de ALC850 of via de nForce SLI.

WTF?

Ik dacht dat er alleen geluid via de ALC850 kwam, wat doet deze jumper dan? Wat is het verschil tussen die twee standen?

Edit: extra vraagje, op de linkeronderhoek, bij de diagnostic leds, zit een connector met 'debug' er bij. in de manual staat er helemaal niks over. Wasda?

[ Voor 24% gewijzigd door Tijgert op 14-12-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb niet heel dit topic doorgelezen dus misschien staat het er wel in, maar het stond in ieder geval niet in de TS.

Ik heb vandaag mijn DFI lanparty UT nf4 Ultra-D binnengekregen. Ik zag op het moederbord de gebruikelijke poweraansluitingen, maar ook een aansluiting voor een floppy-power-stekker en een molex-aansluiting. Nu luidt mijn vraag natuurlijk: moet ik deze aansluiten?
In de handleiding stonden deze connectoren wel genoemd, maar niet of het noodzakelijk is ze aan te sluiten.

Misschien is het wel een noob-vraag, maar dit is mijn eerste DFI bordje en ik wil graag zekerheid :)

Edit: nog een vraagje, is het noodzakelijk de nVidia drivers te installeren om een S-ATA schijf aan te sluiten? (geen RAID). Als het niet noodzakelijk is, kan ik het dan beter wel doen, of zijn de drivers van WindowsXP beter?

[ Voor 17% gewijzigd door gambr0 op 14-12-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik installeer geen IDE drivers van nVidia. Die zorgden enkel maar voor problemen. Ook die firewall-dinges van nVidia (maar ik ben de naam vergeten :P) zorgt voor problemen.

Die floppy en molex connectoren op het moederbord zijn voor een stabielere stroomvoorziening bij SLI. Maar indien je gaat overclocken is het beter om ze gewoon aan te sluiten. Het kan enkel maar beter zijn hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Laagvliegerke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:10:
Ik installeer geen IDE drivers van nVidia. Die zorgden enkel maar voor problemen. Ook die firewall-dinges van nVidia (maar ik ben de naam vergeten :P) zorgt voor problemen.

Die floppy en molex connectoren op het moederbord zijn voor een stabielere stroomvoorziening bij SLI. Maar indien je gaat overclocken is het beter om ze gewoon aan te sluiten. Het kan enkel maar beter zijn hé. ;)
Ik het over de S-ATA drivers. Dus moet ik die nu wel of niet installeren?

Die firewall ding wilde ik eigenlijk gewoon wel installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

die nVidia firewall zou ik echt neit installeren als ik jou was, bespaar je de ellende ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
gambr0 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:12:
[...]

Ik denk niet dat ik drivers geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Dus als ik het moederbord ingebouwd heb, hoef ik alleen nog maar de drivers voor de geluidsmodule en voor de gigabit-netwerkaansluiting te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148304

gambr0 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:12:
[...]

ik had die network acces manager gedoe van nvidia geinstalleert , maar ik kreeg geen internet. Ik heb toen vanalles zitten instellen maar kwam er niet wijs uit. uiteindelijk heb ik die nvidia drivers eraf gegooit en deed internet het meteen, dus zoals iemand anders al zei: bespaar je de ellende :)

• savale
Ze willen mij geen nieuw bord geven omdat ie op 200mhz fsb nog lijkt te werken:

Dear Sir:

I know that it is worrying when the board bends like this, but unless
the distortion is really bad it won't effect the board. I've seen it often.
I do indeed agree it would be better to mount the board in the casing first
to keep the distortion to a minimum thou. In any event 2 components stand at
in the system as possible trouble makers:

-Note that DFI does not nor ever will offer official support for Opteron
CPU's. It's use in this system while the system remains unstable remains a
variable. Please apply a
standard CPU to the system and note the results. A standard CPU such as
a San Diego or Venice would be the best choice for time being.
-What I suspect as the prime troublemaker thou is the Zalman 400 watt
PSU. It is simply insufficient for this config. DFI requires that you use a
PSU of at least 480 watts,
and one that is native 24-pins ATX, and not one using a 20->24 pins
adapter. With this in mind please take a look at the following link for a
list of recommended PSUs:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854.

Regards
Wendell Smith
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com <http://www.dfi.com>

het gaat om dit verbogen expert bord van iets meer dan een weekje oud:

http://www.xs4all.nl/~leth/got/expert/IMG_1810.jpg
http://www.xs4all.nl/~leth/got/expert/IMG_1811.jpg

Iemand suggesties hoe ik toch een nieuwe kan eisen oid? Bord doet echt niets meer boven de 220mhz fsb

ps alles heeft gewerkt voordat het bord zo begon om te buigen...

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 15-12-2005 16:34 ]

Òei dat valt vies tegen.

Ik vind het vaag dat ze de opteron als excuses pakken voor het probleem, dat bord is gewoon scheef en daardoor zullen wel sommige dingen minder goed contact maken ofzo. Kun je er niet op de 1 of andere manier voor zorgen dat het bordje niets meer doet?

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Hee, ik heb de CNPS7700-CU van 920 gram (ofzo) gaat dat wel lukken in een staande kast (Coolermaster Centurion) met dit bordje (nF4 LP Ultra-D), is dat niet te zwaar voor de socket? Waarschijnlijk zal die ook wel wat keertjes meegaan op lanparty, dat wordt extra voorzichtig doendan iig...

[ Voor 4% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 15-12-2005 22:04 ]

Ici kann uw Werbung staan

• savale
Anoniem: 148304 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:24:
Ik vind het vaag dat ze de opteron als excuses pakken voor het probleem, dat bord is gewoon scheef en daardoor zullen wel sommige dingen minder goed contact maken ofzo. Kun je er niet op de 1 of andere manier niet voor zorgen dat het bordje niets meer doet?
Ja is idd btje triestig... No problem ik ga m vast stuk krijgen als t moet... }) Maar volgens mij is t voor hun echt geen moeite om m ff om te ruilen... Ik ga gewoon nog ff zeuren...

DaViDoViTsCh schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:02:
Hee, ik heb de CNPS7700-CU van 920 gram (ofzo) gaat dat wel lukken in een staande kast (Coolermaster Centurion) met dit bordje (nF4 LP Ultra-D), is dat niet te zwaar voor de socket? Waarschijnlijk zal die ook wel wat keertjes meegaan op lanparty, dat wordt extra voorzichtig doendan iig...
als je de kast op de zijkant legt met vervoeren moet dat geen probleem zijn.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

savale schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:32:
Ze willen mij geen nieuw bord geven omdat ie op 200mhz fsb nog lijkt te werken:

Dear Sir:

I know that it is worrying when the board bends like this, but unless
the distortion is really bad it won't effect the board. I've seen it often.
I do indeed agree it would be better to mount the board in the casing first
to keep the distortion to a minimum thou. In any event 2 components stand at
in the system as possible trouble makers:

-Note that DFI does not nor ever will offer official support for Opteron
CPU's. It's use in this system while the system remains unstable remains a
variable. Please apply a
standard CPU to the system and note the results. A standard CPU such as
a San Diego or Venice would be the best choice for time being.
-What I suspect as the prime troublemaker thou is the Zalman 400 watt
PSU. It is simply insufficient for this config. DFI requires that you use a
PSU of at least 480 watts,
and one that is native 24-pins ATX, and not one using a 20->24 pins
adapter. With this in mind please take a look at the following link for a
list of recommended PSUs:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854.

Regards
Wendell Smith
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com <http://www.dfi.com>

het gaat om dit verbogen expert bord van iets meer dan een weekje oud:

http://www.xs4all.nl/~leth/got/expert/IMG_1810.jpg
http://www.xs4all.nl/~leth/got/expert/IMG_1811.jpg

Iemand suggesties hoe ik toch een nieuwe kan eisen oid? Bord doet echt niets meer boven de 220mhz fsb

ps alles heeft gewerkt voordat het bord zo begon om te buigen...
toon volledige bericht
ps. hij kan nederlands die wendell.
Ennu eis gewoon garantie :) :P

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
mydogisgone schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:02:
[...]

ps. hij kan nederlands die wendell.
Ennu eis gewoon garantie :) :P
Nee toch?
Hij is canadees?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

100% dat hij nederlands kan praten, wel wat moeilijk.
Maar goed dat scheelt weer wat meer voor ons en tjah het is gewoon makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Heeft er iemand al een aangepast koeling op de northbridge van DFI sli-d, dat ding maak aardig lawaai volgens mij( me msi 7800 GT ook), de kaart die steekt namelijk zover door dat ie recht op de koeler zit. Ik weet dat de volgende vraag niet in dit topic hoort maar welk NV silencer kan ik het beste nemen ? alvast bedankt. Dat ding maakt echt een rotherrie. :( maar wel snel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Als je zelf snel zoekt vind je plenty suggesties in de vorige topics....

Enfin uit die topics kan bv dit linkje vinden:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577
Een topic vol met suggesties.
Persoonlijk vind ik de Artic freezer4 oplosing erg leuk:
http://www.dfi-street.com...hp?p=277687&postcount=203

[ Voor 39% gewijzigd door Vandread op 16-12-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Tja hij vindt t normaal dat ie zo is gebogen als er een boxed koeler op zit en geeft aan dat het wel mijn voeding / opteron is... Ik ga nog ff stug volhouden want het heeft een dag lekker gedraaid... En ik vind dat zoiets niet mag bij het TOP bord.... tja iComputers kan volgens mij vrij weinig voor mij doen... Denken jullie dat direct contact (telefonisch?) naar DFI kan helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door savale op 16-12-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Vandread schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:05:
[...]

Als je zelf snel zoekt vind je plenty suggesties in de vorige topics....

Enfin uit die topics kan bv dit linkje vinden:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577
Een topic vol met suggesties.
Persoonlijk vind ik de Artic freezer4 oplosing erg leuk:
http://www.dfi-street.com...hp?p=277687&postcount=203
bedankt voor de informatie ik ga bij me neef informeren of ie een arctic voor me wil aanpassen(kan ook zelf doen maar hij werkt bij metaalbedrijf) alleen dan nog ff kijken met de bevestiging en hoe zwaar het geval is. Maar ik ga er mee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
CR35 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:05:
[...]
bedankt voor de informatie ik ga bij me neef informeren of ie een arctic voor me wil aanpassen(kan ook zelf doen maar hij werkt bij metaalbedrijf) alleen dan nog ff kijken met de bevestiging en hoe zwaar het geval is. Maar ik ga er mee aan de slag :D
http://www.dfi-street.com...hp?p=277684&postcount=201
215 gram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hij kan wel nederlands verstaan inderdaad maar zijn schriftelijk nederlands is wat matig dus daarom antwoord hij in het engels. Hij zegt dat mijn voeding het probleem is (een zalman 400watt aps) dat het bord constant herstart. Ik heb ook nog het bord aangesloten met alleen een opteron 146 en een simpele pci vga kaart en verder er niets aan... Zelfs dan had ik dezelfde symptonen. Dat het bord zo verbogen is is trouwens normaal als je de koeler monteert... :(
Ook heb ik even benadrukt dat het allemaal prima heeft gewerkt voor een dagje...
Ik heb dat ook maar duidelijk geantwoord en dat ik wel wat betere service verwacht bij één van de beste moederborden uit hun assortiment...

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 16-12-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn DFI nF4 UItra-d heeft bijna 6 maanden zonder problemen gedraaid op een Zalman 400W voeding. Die Zalman voedingen worden gemaakt door FSP en dat is één van de beste voedingbouwers ter wereld. Deze 400 Watter kan je dus ook niet vergelijken met pakweg een Q-Tec. Overclocken kan misschien wel een probleem worden met de Zalman maar die voeding voldoet perfect voor "normaal" gebruik. Ik heb de voeding nu vervangen door een Tagan en de Zalman doet het nu nog uitstekend in een game systeempje met een DFI nF4-DAGF, AMD64 3200+ en een 6800 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
als het goed is heb ik een arctic freezer en NVsilencer 4 besteld(ff afwachten of ze die kunnen krijgen, anders moet het online) ik denk dat me neef wel op werk het kan snijden en die link die je gaf(thanks) daar stonden ook maten in. Hij is niet zo zwaar dus dat moet wel gaan lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
het gaat er op neer komen dat ik straks mijn dfi bordje weer retour krijg en dat ik nog eens 15 euro + alle verzendkosten moet gaan betalen omdat het expert bordje nog prima 200x10 doet... Alles erboven is out of spec is het argument. Kan ik hier dat echt niets aan doen? iemand met een geniaal idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De manual van de Expert vermeld niet dat er ook Opteron CPU's in werken, maar uit een van de bovenstaande berichten blijkt dat DFI tech suport zegt de Opteron NIET te ondersteunen. 'koop maar een A64 of een FX CPU' las ik hier boven ergens.

Is dat nou gewoon ass coveren of leveren Opterons in Experts echt problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

klinkt als ass coveren in mijn oren. Het lijkt zo van..
wacht, we controleren even of we wel beloven dat ie wel werkt, Wat zie ik hier, hij hoeft niet te werken? Mooi, oke, je krijgt geen board omdat hij niet heoft te werken.
Vertel die man gewoon dat een Opteron dezelfde structuur en core heeft en dus er geen enkel verschil is(lees: kan zijn) van een FX-57 of AMD 64 op zaken als cache en klok na, Maar dat kan de reden van een instabiel systeem (op voeding na) eigenlijk niet zijn.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

klinkt mij niet als "ass coveren", ze leveren geen support op Opterons punt.
Kan je lang of kort over jameren dat de verschillen nihil zijn en de structuur eht zelfde, maar nog wist je van ter voren dat ze er geen support voor leveren.
Dat eht bord van Savale krom is is wat anders en k zou dat wel sportief vinden als ze die vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 19-12-2005 19:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Wat is het verschil in overklokken tussen de
LP nF4 SLI-DR en de LP UT nF4 SLI-DR?

Als ik naar de tabel in de startpost kijk zou ik zeggen dat de eerste de duurste is. Maar als ik op tweakers kijk is de 2e het duurst ondanks dat ik minder extra's heeft. Waarom is dit?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Qua OC geen verschil tussen de NF4 borden (muv Expert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik ga vanmiddag die arctic freezer ophalen die ik op me nortbridge ga zetten, me neef gaat me helpen de koelvinnen eraf te halen. Ik probeer wel host voor de pics te vinden als ie af is. NU nog ff kijken waar ik een leuk vga koelertje vandaan kan halen, had me oog laten vallen op de NVsilencer 5 rev 3 die is als het goed is compatibel, maar lastig te krijgen ben ik bang.

Anyhow wish me luck en vandrea nog bedankt maar weer es voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Viss schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:33:
Qua OC geen verschil tussen de NF4 borden (muv Expert).
Waar zit het verschil dan tussen de 2? Het is toch raar dat de goedkope meer opties heeft of niet?

En klokt de expert slechter?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Sticker, front ding, tas etc voor zover ik weet. Expert klokt niet slechter, wellicht iets beter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 10:49

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

mydogisgone schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:11:
[...]

100% dat hij nederlands kan praten, wel wat moeilijk.
Maar goed dat scheelt weer wat meer voor ons en tjah het is gewoon makkelijker :)
Die wendell zat vroeger bij het inmiddels opgedoekte chaintech europe, en kan gewoon nederlands lezen , maar beantwoord in engels.
Heb zat mail hier van hem

.
savale schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:10:
het gaat er op neer komen dat ik straks mijn dfi bordje weer retour krijg en dat ik nog eens 15 euro + alle verzendkosten moet gaan betalen omdat het expert bordje nog prima 200x10 doet... Alles erboven is out of spec is het argument. Kan ik hier dat echt niets aan doen? iemand met een geniaal idee?
Gewoon zeggen dat je het met meerdere cpu geprobeerd hebt, ze komen niet controleren he..

.

[ Voor 38% gewijzigd door Rol-Co op 20-12-2005 20:41 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Rol-Co schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:34:
[...]

Gewoon zeggen dat je het met meerdere cpu geprobeerd hebt, ze komen niet controleren he..

.
Ja ze testen m nu bij iComputers... Als ze hem een beetje goed testen (dus hogere HTT dan 200) dan komen ze de problemen wel tegen... En dat doorgebogen bord vind ik zowiezo niet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
Ik heb een vraagje over mijn DFI lanparty UT Ultra-D. Als ik de HTT instel op 280mhz en de divider op 3/4, geeft CPU-Z en andere progjes nog steeds aan dat mijn geheugen op 200mhz loopt, terwijl dit toch echt 210 zou moeten zijn. ZIt CPU-Z fout?

Edit: Probleem opgelost, Gogar's tabel geeft ook aan dat het 200mhz zou moeten zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door gambr0 op 21-12-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er mensen met WC van de southbridghe op dit bord?
Volgens mij bijna onmoeglijk, omdat de vid kaart er behoorlijk vlak boven zit? of zie ik dat verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Videokaart in onderste pci-e slot en je hebt ruimte zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

maar dan is tie toch maar 2X oid?

For Single VGA mode, 1 #16 slot operates as x16, another #16 slot operates as x2

[ Voor 57% gewijzigd door sander817 op 21-12-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

SLI switches omzetten en voila hij werkt op 8x en heb ej bijna geen preformance verlies.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ok, dat is nieuw voor mij, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

dus dit blokje zou moeten passen? (alpahcool) ca 54x54 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//mid/12312_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
sander815 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:23:
dus dit blokje zou moeten passen? (alpahcool) ca 54x54 mm

[afbeelding]
Nee, je zult deze moeten hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/3546_3.jpg

http://www.alphacool.de/x...cts_id=3546&cPath=5_18_21

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Ik heb even een vraagje over upgraden. Ik heb nu de volgende specs.
s939 3000+ venice E3 @2.6 met een hyper48 (niet de max)
DFI nf4 ultra-D
2x512 twinmos bh5 3500
HIS x800XL
Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB sata2

Nu heb ik wat geld te besteden en hoewel ik tevreden ben met de prestaties kan het altijd beter(vooral bf2 en toekomstige games). Eerst dacht ik dat het geen optie was om er nog een keer 2x512 twinmos bh5 3500 erin te knallen maar de laatste tijd hoor ik toch positieve verhalen over mensen die 4 x 512 in dual channel draaien. Mijn geheugen wil toch niet echt goed overclocken (hoger als 225@2,5-4-4-9 met 3.2v wil het niet). Mijn vraag is dus of het lukt om er nog een keer 1 gig in te gooien en dan minimaal op 217 draaien. Dit ook omdat het geheugen waarschijnlijk uit de handel verdwijnt en nu voor 45 € te koop is. Ik heb btw ook wel eens gelezen dat 2 gig weinig uitmaakt met een 512kb cache proc.
En evt. over een tijdje nog een samsung erin gooien voor raid0. Zal dit meer preformance geven?
De ruimte heb ik niet perse nodig.

• Moffin
  • Laatst online: 10-04 14:49
Waarschijnlijk zal deze vraag al wel langs gekomen zijn, maar kan via de search en google niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Welke van de ic´s is het pwm ic? Ik heb gelezen op got dat het iets met het power management te maken heeft, en dat het ic ergens rechts boven zit. Is dit het ic waar rechts boven een pijl staat onder het kopje koeling van de openings post? Of bestaat het pwm ic uit meerdere ic's?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Gisteren avond heb ik eens wat zitten kloten met mijn geheugen ( corsair xms expert ) de mp heb ik op 6 gezet ipv 9 zodat de cpu de overclock niet tegenhield. het geheugen kwam op 3-3-3-6 tot 290mhz met 2,9 volt, maar als ik in windows kwam gaf cpu-z en everest 270mhz mem aan. ik heb toen de mp op 7 gezet en toen liep het mem wel op 290mhz in windows, hebben meer mensen dit gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

OK gaat hier ook lekekr :P
Vannacht/ochtend een verse win install gedaan en opeens geeft me graka geen beeld meer :S
Gelukkig draait ie nu wel weer maar dan op PCI-e 8x in het onderste slot.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Heb net mijn LanParty UT nF4 Ultra-D binnen. Ik had hier nog 2 vraagjes voor.

Zijn er nog extra componenten op het mobo die extra koeling vereisen bij serieus 24/7 overklokken?
En heeft het nog nut om de nforce chipset onder het koelblokje met fan te waterkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
TS gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Expert vraagje: (over het Expert bord, niet van een allesweter ;) )

Kan iemand mij vertellen wat de standaard IRQ's zijn die op de Expert aan de PCI sloten wordt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb de TS gelezen ja. Maar er wordt niet expliciet gezegd dat je verschillende onderdelen extra moet koelen. Alleen dat een grote luchtkoeler de componenten op het plaatje met rode pijlen ook koelt.
Maar is het essentieel dat deze gekoelt worden of gewoon handig?

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.