Toon posts:

Hoe verander ik de bitrate van een .AVI-bestand? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, hoe verander je de bitrate of resolution? van een avi bestand of mp4
is der program voor?

reactie graag, ciao

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
hoi welkom op got :) Je startpost ziet er een beetje schraal uit. Misschien dat je zelf ook even kan zoeken op google en dergelijke. Of bij ons in de search! Je vind vast wel wat! suc6

En als je nog een nieuwe ts gaat maken dit even doorlezen: Software Algemeen - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
weet jij het niet hoe t moet?
heb overal al gezocht :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 23:47 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Met [google=change resolution avi] kom je al een eind op weg.

The devil is in the details.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Virtual Dub (freeware) kan dit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
hey dat programma heb ik maar ik kan niet eens een avi bestand openen, klopt dat?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:52:
[...]

hey dat programma heb ik maar ik kan niet eens een avi bestand openen, klopt dat?
zorg ervoor dat je de goede codec hebt. (dus niet alleen een filter dat ervoor zorgt dat je hem af kunt spelen.)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
[...]

Virtual Dub kan perfect overweg met AVI bestanden, als je in het dropdown menu kijkt bij Openen zie je als eerste al *.avi staan.

The devil is in the details.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

met Gspot controleren of je benodigde codecs hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:55:
[...]

Virtual Dub kan perfect overweg met AVI bestanden, als je in het dropdown menu kijkt bij Openen zie je als eerste al *.avi staan.
als ik doe open video file, en dan mn avi bestand aanklik komt er een error

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:56:
[...]

met Gspot controleren of je benodigde codecs hebt.
codes? ik ben een noob

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:55:
[...]

deze error komt er bij mij

couldn't locate decompressor for format 'XVID' (unknown)

virtualdub requires a video for windows (VFW) compatible codec to
decompress video, directshow codecs, such as those used by
windows media player, are not suitable

• pasta
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Hoi Bloodsister,

Welkom op GoT :w Toen je je zojuist registreerde kwam je eerst langs de Registratievoorwaarden, zag je als eerste de volgende quote:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Dit betekent, simpel gezegd dat we sowieso al wat meer af weten van bepaalde dingen, en ook dat we zelf ook eerst een oplossing proberen te vinden. Dit kan je nog even uitgebreider teruglezen in Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got en Policy: Alle regels die op het forum gelden. :)

Zo kan je dus in jouw geval eerst even op Google of in de search te kijken. Zo kom je met Google al als 6e link deze pagina tegen, waar een en ander staat uitgelegd over hoe je het kunt doen met Digital Media Converter. :) Ook de search biedt uitkomst, een van de nuttige resultaten is bijv. Xvid/Divx resolutie veranderen. :)

Je bent dus niet de eerste geweest die deze vraag heeft gesteld, en op het wijde internet zijn ook nog vele sites te vinden waar je antwoord op deze vraag kunt vinden. Een aantal linkjes kan je hier en hier vinden.

Ik merk uit je TS, en antwoorden, niet op dat je zelf al wat geprobeerd hebt. Zoals je dus ondertussen zult weten is het belangrijk dat je zelf wat doet voor je hier om hulp kunt vragen. GoT is namelijk geen helpdesk waar we je aan het handje blijven houden. ;) Zou jij dus even willen aangeven wat je al allemaal geprobeerd hebt om het probleem op te lossen? En zou je in het vervolg ook willen posten wat je al geprobeerd had voor je hier op GoT om hulp ging vragen? Dan is het ook voor ons een heel stuk duidelijker wat er nou moet gebeuren, en komen we ook niet met antwoorden van dingen die je allang geprobeerd had. ;)

offtopic:
Ik pas je titel nog ietsjes aan. :)

Zou je overigens je bericht willen editten (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) als je de laatste bent geweest die gereageerd heeft in 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)
offtopic:
Codecs zijn stukjes software dat data codeert of decodeert, het is namelijk een afkorting van Compressor / Decompressor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 21-11-2005 00:19 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
als de vraag al eens is langs gekomen kan je toch meteen de oplossing geven,..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:17:
Zo werkt het hier niet. De topic starter is geacht om eerst de search-functie van de website te gebruiken om te zoeken of zijn vraag al eerder gesteld is en in dat geval het antwoord direct te vinden.
Men gaat ervan uit dat de topic starter die moeite wil doen, waarom zouden andere mensen anders de moeite moeten doen om te posten in het topic?

• Maverick
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:17:
Als je uit ieder antwoord weer een woord weet te pakken waarbij je zegt "wat is dat" dan snap je dat we daar geen zin in hebben, als het antwoord al eens eerder is langsgekomen kun je gewoon zoeken. Dan val je niemand lastig, en los je toch je probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:24:
[...]

Zo werkt het hier niet. De topic starter is geacht om eerst de search-functie van de website te gebruiken om te zoeken of zijn vraag al eerder gesteld is en in dat geval het antwoord direct te vinden.
Men gaat ervan uit dat de topic starter die moeite wil doen, waarom zouden andere mensen anders de moeite moeten doen om te posten in het topic?
hey pietje, heb ik gedaan, als ik verander bitrate intyop kom ik alleen mp3 tege, en dvd ik wil een avi bestand of mp4 bestand bitrate of resolutie kleiner maken. voor ipod moet je special bitrate hebbe.
ik heb ook op google gezocht maar kan ook niks concreets vinden, heb die program virtualdub gedownload kan ik niet eens avi bestand opene , man echt drama. dus weet jij hoe t moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:24:
[...]

Als je uit ieder antwoord weer een woord weet te pakken waarbij je zegt "wat is dat" dan snap je dat we daar geen zin in hebben, als het antwoord al eens eerder is langsgekomen kun je gewoon zoeken. Dan val je niemand lastig, en los je toch je probleem op.
hey niet me kwetsen

• Maverick
Heeft niets met kwetsen te maken, zo werkt het hier.

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:30:
[...]

Heeft niets met kwetsen te maken, zo werkt het hier.
oh. oke. maar je snap toch wel. ik heb overal al gezocht.
op die search kom ik alleen mp3 tege met bitrate en niet avi ofso, van avi naar dvd ofso dat wel
maar ik moet avi naar mp4 voor ipod snap je. :'(

• Maverick
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:31:
[...]

oh. oke. maar je snap toch wel. ik heb overal al gezocht.
op die search kom ik alleen mp3 tege met bitrate en niet avi ofso, van avi naar dvd ofso dat wel
maar ik moet avi naar mp4 voor ipod snap je. :'(
Kijk, das al wat handigere info, probeer dit progje eens: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:26:
[...]

hey pietje, heb ik gedaan, als ik verander bitrate intyop kom ik alleen mp3 tege, en dvd ik wil een avi bestand of mp4 bestand bitrate of resolutie kleiner maken. voor ipod moet je special bitrate hebbe.
ik heb ook op google gezocht maar kan ook niks concreets vinden, heb die program virtualdub gedownload kan ik niet eens avi bestand opene , man echt drama. dus weet jij hoe t moet?
Google eens op de foutmelding die je kreeg.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Daar hebben we de topicreport voor uitgevonden ;)
maar ik moet avi naar mp4 voor ipod snap je. :\'(
Zeg dat dan gelijk..

[ Voor 66% gewijzigd door pasta op 21-11-2005 00:43 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Bloodsister, vat het volgende niet verkeerd op (is goed bedoeld) maar je kan denk ik beter je vraag hier stellen: Multimedia op Beginnersweb.nl forum aangezien je nog niet zoveel weet van hoe alles in zijn werk gaat.. :)

Tweakers.net en GoT is over het algemeen toch wat technischer ingesteld dan bovengemiddeld..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:33:
[...]

Kijk, das al wat handigere info, probeer dit progje eens: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
hey bedankt, ga t proberen
Pagina: 1