Nieuw systeem: Goeie combo?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• dumpie
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Goedenavond allemaal,

Ik van plan om een nieuw systeem te kopen wat max uitkomt op E800,-.
Allereerst heb ik de pricewatch wat door lopen spitten en kijken wat er allemaal aangeboden word en vervolgens het forum lopen bekijken naar referenties.
Het topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1088384 heeft mij doen besluiten om voor de "gewone" a8n-sli te gaan, aangezien ik de extra functies niet nodig heb.

Verder heb ik de volgende hardware geselecteerd:
ASUS A8N-SLI €115.54
Athlon64 939 3500+ Venice €185.99
Zalman LED CNPS7000B-ALCU €28.44
Antec True480 Trueblue €54.75
Corsair 1024MB DDR400 64MX64 TWINX €124.00
Peak 256mb Rad-X800GT €166.60
MAXTOR 200.0GB 7200rpm 16mb 6L200S0

Het is de bedoeling dat het een normale werk pc word, maar waar ik ook zonder problemen NFSU Most Wanted op kan spelen.
De videokaart is volgens mij niet helemaal ideaal, maar ga ik verder naar de high-end (6800GT, etc) dan knallen de prijzen wel meteen de pan uit.

Heeft iemand opmerkingen en/of advies over deze combinatie?

Alvast hartelijk bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is dat een Diamondmax 10 schijf? Die kunnen nog wel ns voor compatibiliteitsproblemen zorgen met nforce 4 mobo's heb ik gehoord.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die videokaart gaat NFS:MW wel trekken, dat is geen probleem. Hier heb ik een x800XT en heeft af en toe lichte framedrops met 1280x1024@high detail. De resolutie op 1024x768 en het detail level een tandje terugzetten loste dat op.

Verder leuk systeem hoor. :)
RoD schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:55:
Is dat een Diamondmax 10 schijf? Die kunnen nog wel ns voor compatibiliteitsproblemen zorgen met nforce 4 mobo's heb ik gehoord.
DM10 schijven met de laatste firmware niet toch?

[ Voor 42% gewijzigd door PD2JK op 20-11-2005 22:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Omg, nog een die een Maxtor op de nF 4 chip wil aansluiten -> NIET DOEN!!

En ik denk dat je videokaart nogal mager is om MW te spelen. Ik heb een X850Pro (250 euro gekocht, nu 239 bij alternate, dacht ik) en ik kan niet eens alles op hoogste details spelen... X850XT is dus aan te raden (279 bij alternate, dacht ik).
Prutz0r schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:56:
Die videokaart gaat NFS:MW wel trekken, dat is geen probleem. Hier heb ik een x800XT en heeft af en toe lichte framedrops met 1280x1024@high detail. De resolutie op 1024x768 en het detail level een tandje terugzetten loste dat op.
Die kaart van de TS is 8 pp, jouwe is 16. Ook zijn jou clocks hoger. De kaart van de TS is echt te brak voor MW, tenzij je genoegen neemt met alles op minimum/uit.

[ Voor 45% gewijzigd door WingsOfFury op 20-11-2005 23:02 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

Maxtor problemen zijn opgelost als het goed is :)

Ik heb een X800XL en draai NFS:MW alles max detail (2x AAA+TAA en 16x AF) op 1024 768 soepeltjes. Dus met jou kaart kun je dat ook wel draaien (zonder de AA aan)

Verder ben je een kast vergeten om het spul in te stoppen? :P
WingsOfFury schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:57:
Omg, nog een die een Maxtor op de nF 4 chip wil aansluiten -> NIET DOEN!!

En ik denk dat je videokaart nogal mager is om MW te spelen. Ik heb een X850Pro (250 euro gekocht, nu 239 bij alternate, dacht ik) en ik kan niet eens alles op hoogste details spelen... X850XT is dus aan te raden (279 bij alternate, dacht ik).

[...]

Die kaart van de TS is 8 pp, jouwe is 16. Ook zijn jou clocks hoger. De kaart van de TS is echt te brak voor MW, tenzij je genoegen neemt met alles op minimum/uit.
NFS:MW heeft echt geen zware kaart nodig hoor. Hij kan het spel met deze setup prima draaien op high detail (motion blur en schaduwen evt uit).

Verder clocken die GT kaarten redelijk goed over ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Krizzie op 20-11-2005 23:05 ]

Geluidswolk

• dumpie
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de opmerkingen sofar.
Het is idd een Diamond 10 HDD, maar na de andere topics hierover gelezen te hebben zou dit op te lossen moeten zijn met een firmware upgrade, op hoop van zegen dan maar :).

Is eventueel een 6600GT ook aan te bevelen als videokaart?
Of welke andere kaart van rond de 200 euro kunnen jullie aan bevelen?

De kast heb ik nog van mijn ouwe pc, smart thinking anyway :+

Als ik deze http://www.neoseeker.com/...ws/atiradeonx800gt/3.htmlsite mag geloven is de 6600GT zelfs beter als de 800GT, hmm ik ga twijfelen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door dumpie op 20-11-2005 23:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene gedragsregels (Netiquette)

In het PMG FAQ staat toch duidelijk:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder :)

Tweaker? het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:

* check de specs/info/compatibiliteitslijsten op websites van desbetreffende fabrikanten
* bekijk/download de online handleidingen
* hier kun je veel specifieke info over chipsets/CPU's terugvinden en deze opzoeken/filteren
* hier kun je moederborden filteren naar specifieke eisen
* hier kun je de "beste" combinaties opzoeken
* kies eventueel fabrikant(en) cq merk(en) die je het meest aanspreekt
* zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig
* struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen
* vergelijk de prijzen op Pricewatch
* kijk eventueel bovenaan de Pricewatch lijsten welke het meest populair is
* weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af
* maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :Y)
Doe dat dan... :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.