Toon posts:

A8N32-SLI Deluxe vs. A8N-SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik echt ff wat hulp bij nodig.

Is de true 16x PCI-e van de A8N32-SLI Deluxe echt zijn meerwaarde van € 100,- waard tegenover de 8x 8x van de A8N-SLI?

Ik vond de site van ASUS en QVL niet totaal duidelijk, welke RAM gaat hier het beste in?

Hebben jullie iets aan of op te merken over mijn opstelling voordat ik hem koop?

opstelling:

====================================

Chassis: Coolermaster Praetorian 732 Silver
PSU: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
MEM: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
Graphics: Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV
HDD: 2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
TFT: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
Dvd-player: Lite-On 16x48x, LTD-166S (black)
DVD-writer: NEC ND-4550 16x (Dual-layer, black)
Mouse: Razor Copperhead
Keyboard: ZBoard gaming-keyboard
Mousepad: Razor eXactmat

Undecided

Mobo: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Mobo: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

CPU Fan: Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)
CPU Fan: Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940)
CPU Fan: Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
RAM maakt niets uit, wat op de één werkt, werkt (als het goed is) gewoon ook op de ander. Voor de CPU fan zou ik voor de Arctic Cooling Freezer 64 PRO gaan, de opvolger van de normale Freezer. Schijnt beter én stiller te zijn dan al die Zalmans en is láng niet zo duur.
Verder de keuze van moedbord:
Hét grote verschil is dat die X16 dus 2x16x PCI-e ondersteund. Hier zul je vooral wat aan hebben als je SLI draait of een dikke RAID-controller hebt. Een ander voordeel is dat hij helemaal passief gekoeld wordt. De fan van de A8N SLI maakt na verloop van tijd veel lawaai, ik heb hem dan ook toen ik het bord al kreeg direct vervangen door een passief blokje, de Zalman NB47J.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 17:25

Surkow

$µr|{0w

Als je het beste van beide werelden wilt, kun je het beste de A8N-SLI Premium nemen. Die is namelijk passief gekoeld maar is een stuk goedkoper (dat dacht ik tenminste) en heeft maar 1x 16x bandbreedte.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 08:43

DesertShooter

Afgekickt

Het maximum van PCI-E 8x is nog lang niet gehaald, het is de 100 euro extra echt niet waard!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Om de de twee 16x sloten moet je imo niet €100,- extra uitgeven, of je wilt per se nog een tweede 7800GTX in SLI inbouwen en élke framerate winst mee willen pikken. Je kunt beter naar de extra features kijken, naast eerder gemoemde verschillen heeft de A8N32 ook een betere stroomvoorziening (8 Phase Power Design), dat zal met name bij overclocken van positieve invloed kunnen zijn. Dus maak er evt. een optelsom van en kijk of het 't extra bedrag waard is.

Het is dat ik goedkoop aan m'n huidige bord (A8N-SLI) kon komen en 'm eigenlijk voor een ander doel bestemd had, maar anders leek me zo'n heatpipe koeler op de chipset ideaal (die chipset fannetjes maken &%$#! herrie en 'm vervangen door een grote heatsink beperkt je weer in het kiezen van een alternatieve koeler op de grafische kaart). Overweeg zoals gezegd anders de iets goedkopere A8N-SLI Premium, die is zo'n € 35~40 goedkoper dan de A8N32. Maar ja, wat is 35~40 Euro op het totaal bedrag wat je wilt uitgeven, ga dan gelijk voor het beste zou ik denken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn tweede vraag bedoelde ik eigenlijk welke geheugen het beste is voor deze configuratie.
Ik kon op de ASUS site niet duidelijk terug vinden welke merken zijn getest en welke ze aanraden, die het meest compatible zijn.

Mbt mijn eerste vraag, ik vind een beetje herrie totaal niet storend, dus pasieve cooling is voor mij wijnig waard. Het gaat mij echt om de 16x 16x of de 8x 8x in SLI modus.

Ik ben van plan een tweede 7800 GTX bij te prikken in de toekomst als de eene niet meer voldoende is.

Ik ben geen pixel neuker en zal dan ook echt niet wakker liggen van een paar frames per seconde meer of minder, maar als de A8N32-SLI gewoon die €100,- meer waard is omdat de 16x 16x PCI-e goed verschil uit zou maken dan zou ik het overwegen.

Ik ben geen overclocker en heb daar ook wijnig zin in.

Hoop zo wat meer duidelijkheid over mijn situatie verschaft te hebben.

• Abbadon
Nou, dan moet je _niet_ voor dat € 100,- duurdere bord gaan. Het performance verschil tussen 8x + 8x en 16x + 16x is nagenoeg niets. Toen dit bord uitkwam was er een vroege review waar ze het bord roemden om de 30~40% performancewinst t.o.v. de voorgaande borden, maar dat waren sukkels die 't getest hebben; ze draaiden met de allernieuwste drivers en namen dat niet mee in het eindoordeel (een 8x + 8x bord met dezelfde drivers is praktisch even snel met games). Neemt niet weg dat de A8N32 op dit moment het snelste gamebord is. Maar dan praten we over procentjes, die merk je in de praktijk niet en zijn bij lange na niet die € 100,- extra waard (als de rest v.d. features je toch niks boeit).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Abbadon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:13:
Nou, dan moet je _niet_ voor dat € 100,- duurdere bord gaan. Het performance verschil tussen 8x + 8x en 16x + 16x is nagenoeg niets. Toen dit bord uitkwam was er een vroege review waar ze het bord roemden om de 30~40% performancewinst t.o.v. de voorgaande borden, maar dat waren sukkels die 't getest hebben; ze draaiden met de allernieuwste drivers en namen dat niet mee in het eindoordeel (een 8x + 8x bord met dezelfde drivers is praktisch even snel met games). Neemt niet weg dat de A8N32 op dit moment het snelste gamebord is. Maar dan praten we over procentjes, die merk je in de praktijk niet en zijn bij lange na niet die € 100,- extra waard (als de rest v.d. features je toch niks boeit).
Denk de H8DCE toch nog wat sneller is, of de K8WE. Door de twee losse chipsets en 2 echte pci-e 16x sloten haal je nog hogere resultaten :P.

• Abbadon
Termi schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:23:
[...]

Denk de H8DCE toch nog wat sneller is, of de K8WE. Door de twee losse chipsets en 2 echte pci-e x16 sloten haal je nog hogere resultaten :P.
Nee, want de A8N32 heeft ook twee échte x16 sloten (beide hebben elk 16 lanes tot hun beschikking). Die borden die jij opnoemt zullen dus echt niet sneller met games.

Om het één en ander in perspectief te zetten, één x16 verbinding kan 8GB/s aan (bi-directioneel), twee stuks kunnen dus samen 16GB/s aan. De communicatie verloopt altijd via het systeemgeheugen, maar aangezien de bandbreedte daarvan 6.4GB/s is kom je dus 10GB/s(!) geheugenbandbreedte tekort om écht gebruik te maken van beide 16x verbindingen in een SLI opstelling. Met twee x8 verbindingen heb je al 8GB/s en dat is al meer dan wat het systeemgeheugen kan bolwerken. Tel daarbij op dat het systeemgeheugen in dergelijke gevallen niet geheel ten dienste staat van de grafische kaarten (de CPU en de overige I/O devices maken er ook aan de lopende band gebruik van zodat er steeds op elkaar gewacht moet worden) en je zult begrijpen dat het allemaal niet zo mooi is als wat de industrie ons doet geloven :)

Overigens zál er in de praktijk in bepaalde gevallen wel verschil gemeten kunnen worden (dit o.a. door het bi-directionele karakter v.d. PCIe verbindingen; sec lezen gaat met de halve snelheid waar het systeemgeheugen in het meest ideale geval nog wel gehoor aan kan geven, maar het gaat praktisch nooit over alléén schrijven of lezen).

Met NUMA (dus een dualsocket cpu bord) heb je in totaal wel meer geheugenbandbreedte zodat hier nog winst uit valt te halen met bepaalde 3D apps (en dat zijn goeddeels géén games maar 3D programma's waarbij extreem veel data verplaatst wordt tussen cpu, gehegen en grafische kaart). Daarnaast wil je ook niet dat games te veel afhankelijk zijn van PCIe of zelfs AGP verbindingen; de bedoeling is dat het supernelle geheugen op de grafische kaart zoveel mogelijk wordt gebruikt, daar worden bandbreedtes gehaald van 30+GB/s (54GB/s zelf in het geval van de nieuwste snelste kaart!), daar steekt het systeemgeheugen met 6.4GB/s schril tegen af.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 15:18
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:00:
Mbt mijn eerste vraag, ik vind een beetje herrie totaal niet storend, dus pasieve cooling is voor mij wijnigweinig ;) waard. Het gaat mij echt om de 16x 16x of de 8x 8x in SLI modus..
enne een beetje herrie maakt je misschien niet uit maar het is echt niet een beetje maar heel veel herrie hoor die dat rotfannetje maakt

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 17:08
Als je dan gaat twijfelen tussen de A8n32 of de Premium, neem dan de A8n32.
Ik heb de Premium en vindt het eingelijk een nadeel, dat je videokaart tegen de geheugen banken aan geplakt zit. Dus eerst moet je je videokaart verwijderen om geheugen te vervangen of erbij prikken.
Voor de rest heb ik er geen problemen mee.
Maar zou hem wel willen vervangen voor een A8N32

iRacing Profiel

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

-whodini- schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:58:
Ik heb de Premium en vindt het eingelijk een nadeel, dat je videokaart tegen de geheugen banken aan geplakt zit. Dus eerst moet je je videokaart verwijderen om geheugen te vervangen of erbij prikken.
Heeft de A8N32 dan dezelfde extra's als de premium?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:22:
[...]

Nee, want de A8N32 heeft ook twee échte x16 sloten (beide hebben elk 16 lanes tot hun beschikking). Die borden die jij opnoemt zullen dus echt niet sneller met games.

Om het één en ander in perspectief te zetten, één x16 verbinding kan 8GB/s aan (bi-directioneel), twee stuks kunnen dus samen 16GB/s aan. De communicatie verloopt altijd via het systeemgeheugen, maar aangezien de bandbreedte daarvan 6.4GB/s is kom je dus 10GB/s(!) geheugenbandbreedte tekort om écht gebruik te maken van beide 16x verbindingen in een SLI opstelling. Met twee x8 verbindingen heb je al 8GB/s en dat is al meer dan wat het systeemgeheugen kan bolwerken. Tel daarbij op dat het systeemgeheugen in dergelijke gevallen niet geheel ten dienste staat van de grafische kaarten (de CPU en de overige I/O devices maken er ook aan de lopende band gebruik van zodat er steeds op elkaar gewacht moet worden) en je zult begrijpen dat het allemaal niet zo mooi is als wat de industrie ons doet geloven :)

Overigens zál er in de praktijk in bepaalde gevallen wel verschil gemeten kunnen worden (dit o.a. door het bi-directionele karakter v.d. PCIe verbindingen; sec lezen gaat met de halve snelheid waar het systeemgeheugen in het meest ideale geval nog wel gehoor aan kan geven, maar het gaat praktisch nooit over alléén schrijven of lezen).

Met NUMA (dus een dualsocket cpu bord) heb je in totaal wel meer geheugenbandbreedte zodat hier nog winst uit valt te halen met bepaalde 3D apps (en dat zijn goeddeels géén games maar 3D programma's waarbij extreem veel data verplaatst wordt tussen cpu, gehegen en grafische kaart). Daarnaast wil je ook niet dat games te veel afhankelijk zijn van PCIe of zelfs AGP verbindingen; de bedoeling is dat het supernelle geheugen op de grafische kaart zoveel mogelijk wordt gebruikt, daar worden bandbreedtes gehaald van 30+GB/s (54GB/s zelf in het geval van de nieuwste snelste kaart!), daar steekt het systeemgeheugen met 6.4GB/s schril tegen af.
Dank je wel voor de info, super handig om te weten!
Dus als ik het goed begrijp zou ik de geld dat ik bespaar door geen onnodige 16x 16x PCI-e mobo te nemen beter kunnen investeren in de 512MB variant van de 7800GTX.

klopt dit, aangezien ik met gamen véél meer te maken heb met de on-board RAm van de videokaart.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou het geld dat je bespaart lekker in de zak houden voor iets anders leuks.
Die 512MB 7800GTX zal wederom slechts enkele procentjes sneller zijn, als hij dat al haalt.
Tegen de tijd dat een game die 512 MB nodig heeft/kan aanspreken, is die 7800GTX qua GPU al achterhaalt, en hebben de games die die 512MB echt nodig hebben, ook een zwaardere GPU nodig die al het geweld kan bolwerken (lijkt me).

• -whodini-
  • Laatst online: 22-05 17:08
Surkow schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:36:
[...]

Heeft de A8N32 dan dezelfde extra's als de premium?
Ik weet zelf niet precies wat voor extra's die allemaal heeft, maar ik ga er vanuit dat ie het wel heeft en misschien wel meer.

iRacing Profiel

Verwijderd

BredeP schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:42:
Ik zou het geld dat je bespaart lekker in de zak houden voor iets anders leuks.
Die 512MB 7800GTX zal wederom slechts enkele procentjes sneller zijn, als hij dat al haalt.
Tegen de tijd dat een game die 512 MB nodig heeft/kan aanspreken, is die 7800GTX qua GPU al achterhaalt, en hebben de games die die 512MB echt nodig hebben, ook een zwaardere GPU nodig die al het geweld kan bolwerken (lijkt me).
CoD2 draait beter met 512 MB RAM, en die 512 MB variant is ook flink overgeklokt.

Verwijderd

-whodini- schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:58:
Ik heb ook premium maar dat van geheugen is echt geen nadeel.Hoe vaak vervang je je geheugen dan :X

Bovendien is vervangen van geheugen zonder videokaart eruit te halen wel mogelijk als je maar voorzichtig bent.

Verwijderd

Topicstarter
BdedeP en Grample, waarom kozen jullie voor de premium?

Voor de 2e Bbit LAN rj45 of voor de extra SATA/RAID?
Voor de passieve cooling?

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:33:

Ik heb zelf ook een premium. De reden daarvoor was de passieve koeling en de extra SATA/RAID. Ik weet echter niet wat voor extra's de A8N32 bezit (behalve passieve koeling dan).

[ Voor 5% gewijzigd door Surkow op 20-11-2005 09:47 ]

Albert Einstein

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:50
Het antwoord op je geheugen:
Voor de A8N32 wordt de PC3500 geheugen van Corsair aangeraden. En die is inderdaad razendsnel. Lees hier maar:
http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.328

En voor je keuze over moederbord en grafische kaart. Ik vrees dat je processor nu al je grafische kaart slecht kan bijhouden. Lees het volgende:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/285/
Dit is een test van de 512 mb kaart enkel en in SLI. Dan zie je dat de processor al snel een bottleneck vormt. Kortom afhankelijk van je budget zou ik een snellere processor kiezen (denk eens aan de x2 AMD's. Het begint ook voor games interessant te worden omdat steeds meer mensen zo'n ding hebben en de eerste games er al profijt van gaan maken.

Aangezien ik in hetzelfde schuitje zit als jij en nu ook aan het nadenken ben voor een nieuwe machine ben ik op de A8N32 met het corsair geheugen, een 512 mb Geforce en een AMD 4400+ x2 gekomen. Maar ik zit misschien iets ruimer in mijn financiele jasje.
Dan kun je namelijk later er nog een Geforce bijzetten en zijn er inmiddels weer goedkopere proc's om de SLI's goed te ondersteunen. Je kunt hopelijk ieder geval weer een jaar of drie gamen (als er niet tenminste niet weer andere sloten etc komen ;)

Succes met kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen vraag was mbt de A8N-SLI :)

weet je dat misschien?

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:50
Download de manual van de Asus site en zoek naar de pagina met qualidied vendors list. Deze bankjes zijn dan gecertificeerd voor je specifieke mobo. En kies daar de geheugenmodule uit met goede prijs prestatie verhoudingen en het liefst met een zo'n laag mogelijke CL. Als je niet wilt overclocken zou ik gewoon voor standaard snel geheugen kiezen. Goede en snelle merken zijn over het algemeen OCZ, Corsair en GEIL. Zelf heb ik ook goede ervaringen met Kingston.
In de pricewatch kun je snel een overzicht krijgen van de kosten van zo'n reepje.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40
Om nog even tussendoor te blaten, deA8N-SLI kan ook x8 & x8 draaien zonder dat er in beide een VGA kaart zit (dus een raid & VGA kaart kan)?

Verwijderd

Als ik let op de gekozen koelers, ga ik er stiekem van uit dat jij behalve een goed gekoeld systeem, ook een redelijk stil systeem verkiest. Doordat jij met deze koelers potentiele herriemakers uitsluit, vermoed ik dat de chipset fan enigzins overheersend kan worden.

Het verschil van 100 euro voor de A8N32-SLI lijkt nu misschien veel geld, maar als jij straks je pc klaar hebt en al een tijdje in gebruik hebt, wordt dat verschil van die 100 euro steeds minder belangrijk waneer jij overrompeld wordt door de herrie die dat kleine fannetje kan veroorzaken.

Wellicht dat de Premium dan ook interessant is voor je.

Veel succes met je keuze!

Edit: Typfoutje..

Verwijderd

Topicstarter
of ik vervang de chipset fan voor een Zalman NB47J, probleem opgelost voor enkele euros. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:02:
of ik vervang de chipset fan voor een Zalman NB47J, probleem opgelost voor enkele euros. :)
Dan hoop ik niet dat deze in de weg zit als jij je videokaart(en) op je mobo wil prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Met dank aan jullie allen!!!!!!!

En aan tweakers, presenteer ik nu mijn zo goed als klaar configuratie.
Ik zal binnen enkele dagen beginnen met bestellen.

Chassis: Coolermaster Praetorian 732 Silver
PSU: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01)
Mobo: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Chipset cooler: Zalman ZM-NB47J
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
CPU Fan: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754/939/940)
MEM: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
Graphics: Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV
HDD: 2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
TFT: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
Dvd-player: Lite-On 16x48x, LTD-166S (black)
DVD-writer: NEC ND-4550 16x (Dual-layer, black)
Mouse: Razor Copperhead
Keyboard: ZBoard gaming-keyboard
Mousepad: Razor eXactmat

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:33:

Passieve cooling en softwaremattig SLI switch.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Abbadon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:22:
[...]

Met systeembus = hypertransport bus? Sinds socket 939 is dat 8GB/s. Maar je punt blijft hetzelfde :)

March of the Eagles

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
of je belt asus en je krijgt de volgende dag een stille nieuwe chipset koeler binnen..probleem gratis opgelost

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

IRCfreAk schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:40:
of je belt asus en je krijgt de volgende dag een stille nieuwe chipset koeler binnen..probleem gratis opgelost
Ik lees regelmatig dat die "nieuwe" chipset koeler ook niet zo stil is. Niet echt een oplossing in dat geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

In het geval van SLI (ik hoop dat ik optijd reageer), lijkt het me verstandiger om 'n SLI geschikte voeding te nemen...(of probeer je order te veranderen)

Verder 'n aardige config.. Ik zou alleen 'n benq 1640 brander nemen, en een athlon64 3800+core....

Om even terug te komen op de voeding, gebruikt iemandmet succes een ATX2.2 gecertificeerde voeding op een van de asus A8N-SLI borden (zonder -5V-lijn??)

Ik vindt namelijk dat bijna alle (ATX 2.0X), voedingen verkrijgbaar op de nederlandse markt wat weinig prik voorzien op de 12V-lijnen. I.V.M toekomstige SLI-configuraties...

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Kijk eens naar tagan... Ik heb zelf een tagan easycon 530watt, met(dacht ik) op de 12v lijnen 30A(kan fout zijn hoor). Ontzettend stabiele voeding, nog nooit probleem gehad met mijn pc, die nu toch al een goede 2maand actief is.
zie signature voor specs

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Bor de Wollef schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:50:
[...]

Ik lees regelmatig dat die "nieuwe" chipset koeler ook niet zo stil is. Niet echt een oplossing in dat geval.
totaal geen last van mijn pc is superstil, misschien dat het ook komt omdat het plaatwerk van de xaser III zo dik is.

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 04:10:
Verder 'n aardige config.. Ik zou alleen 'n benq 1640 brander nemen, en een athlon64 3800+core....

[/b][/i](zonder -5V-lijn??)

Ik vindt namelijk dat bijna alle (ATX 2.0X), voedingen verkrijgbaar op de nederlandse markt wat weinig prik voorzien op de 12V-lijnen. I.V.M toekomstige SLI-configuraties...
Waarom geen 3700+ die geeft 1MB cache en San Diego Core en draait maar 200MHz trager.
200MHZ klok je er zo bij.niet dat het verschil zo groot zal zijn.

En verder is de NEC 4550 een prima brander heb er ook zo eentje zeer tevreden van.
Pagina: 1