Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PDA] Mitac Mio A201

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik wil ook binnenkort een PDA/GPS kopen. Dit gaat een moeilijke keus worden. Wat mij betreft zijn er 3 bij mij in de eindstrijd betrokken... :)

- Mitac Mio A201
- Fujitsu Loox N520
- ASUS MyPal A636

Maar ik begin inmiddels te neigen naar de A636, hij is duurder maar heeft dan ook een snellere processor en heeft een laag energieverbruik.
Maar aan de andere kant is de N520 qua design voor mij de winnaar en is ook nog is goedkoper.
Bovendien vraag ik mij ook af of die 100 mhz verschil echt zo veel uitmaakt...
Het is wel jammer dat ik nog geen goede review gelezen heb van een final versie van de N520 ipv een production sample.

Heeft iemand toevallig al de knoop doorgehakt welke hij/zij gaat kopen? :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zal vast wel leuk PDA-tje zijn, Alleen jammer van die WiFi
wij hebben zelf de Mio 168, is ook een leuk dingetje
Is het niet MiTac i.p.v Mitax?

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2005 20:34 ]

Verwijderd

Wifi mis ik dus ook bij de A201
En ja volgens mij is het ook idd Mitac ipv Mitax :D ik heb het bij mijn vorige post ook even aangepast

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:52

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:27:
Ik wil ook binnenkort een PDA/GPS kopen. Dit gaat een moeilijke keus worden. Wat mij betreft zijn er 3 bij mij in de eindstrijd betrokken... :)

- Mitac Mio A201
- Fujitsu Loox N520
- ASUS MyPal A636

Maar ik begin inmiddels te neigen naar de A636, hij is duurder maar heeft dan ook een snellere processor en heeft een laag energieverbruik.
Maar aan de andere kant is de N520 qua design voor mij de winnaar en is ook nog is goedkoper.
Bovendien vraag ik mij ook af of die 100 mhz verschil echt zo veel uitmaakt...
Het is wel jammer dat ik nog geen goede review gelezen heb van een final versie van de N520 ipv een production sample.

Heeft iemand toevallig al de knoop doorgehakt welke hij/zij gaat kopen? :P
Ik heb een N520 besteld... Levertijd helaas wel 2 weken (wordt 12 december verwacht).

Verwijderd

Ener103 schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:13:
mio a201:

voor 299 in de prijslijst bij informatique
voor 339.99 in de prijslijst bij salland

De asus 632 / fjs n520 / mio A201 alle tussen de 300-350.

moeilijke keus welke vd 3

trouwens mio a201 wel een groot prijsverschil tussen informatique en andere shops (euro 100) :?
Hmm... dit is idd zeer vreemd. En om het nog gekker te maken; bij de pdashop.nl staat ie voor 399,- :S

Als ik zo kijk naar de Engelse prijzen dan zit je toch al gauw aan de 350,- (omgerekend).

Weet iemand wanneer de Asus mypal 632 leverbaar is en waar? (het merk asus ligt mij toch veel beter dan Mitac of Yakumo ofzo). En aangezien de prijzen dan ong hetzelfde zijn (de Mitac voor zeg 350,- en de Mypal 632 voor 340,-) dan zal ik sneller kiezen voor de Asus.

Net hard gezocht naar wat voor accessoires er bij de Mypal 632 geleverd worden, maar niet echt kunnen vinden, op een hele vage franse site stond dat er een autohouder + lader + hoes bijgeleverd worden. Maar op andere sites zie ik hiervan niks terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 19:40 ]

Verwijderd

Sander Prinsen schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:32:
Ik heb in eerste instantie zitten wachten op deze, maar toen Fujitsu-Siemens met de Loox N520 kwam, heb ik besloten om daarvoor te gaan. Iets betere specs, WLAN ipv Bluetooth (helaas niet beiden) en goedkoper (335 euro bij Salland, excl. navigatiesoftware, 467 euro incl. Navigon Benelux).

De Mio 168 was erg scherp geprijst voor het gebodene, deze heeft dat voordeel niet meer helaas.
Wat werd er allemaal geleverd bij de Loox N520, en voor welke prijs?

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:34:
[...]

Wat werd er allemaal geleverd bij de Loox N520, en voor welke prijs?
Ik heb hem nog niet helaas (12 december verwacht...), maar ik geloof dat er een autohouder, autolader, USB sync kabel en normale lader bij zit, aangezien ik de versie heb besteld met Navigon Benelux erbij (467 euro bij Salland Automatisering). Zodra ik hem binnen heb, zal ik uitgebreid verslag doen in het N520 topic :)

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Ik heb al een tijdje geleden een Asus Mypal A636 besteld bij de PC Megastore. Nog niet binnen. Volgens opgaaf zou ie eind volgende week moeten komen. We zullen zien.

Verwijderd

martdj schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:05:
Ik heb al een tijdje geleden een Asus Mypal A636 besteld bij de PC Megastore. Nog niet binnen. Volgens opgaaf zou ie eind volgende week moeten komen. We zullen zien.
Wat wordt er bij deze PDA geleverd ? (autohouder etc?)

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52
Volgens www.mio-tech.be zijn er verschillende retailers in nederland. (http://www.mio-tech.be/Co...nds&online=Yes&Button1=Go)

De enige winkel die ze op voorraad heeft is www.lemagasin.nl :*)
Bij de pdashop wordt gemeld dat ze de a201 pas half januari verwachten. :?

Komt de a201 niet allemaal via dezelfde importeur uit belgie dan?

Heeft iemand ervaring met lemagasin? In de shopsurvey staat nl. geen ervaring met deze winkel

Verwijderd

Hm volgens Myhardware.nl zitten er geen accessoires bij de Mypal 632/636 :S. beetje vreemd, een compleet navigatiepakket maar geen houder/lader voor in de auto :)

• Ener103
Ener103 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:30:
Volgens www.mio-tech.be zijn er verschillende retailers in nederland. (http://www.mio-tech.be/Co...nds&online=Yes&Button1=Go)

De enige winkel die ze op voorraad heeft is www.lemagasin.nl :*)
Bij de pdashop wordt gemeld dat ze de a201 pas half januari verwachten. :?

Komt de a201 niet allemaal via dezelfde importeur uit belgie dan?

Heeft iemand ervaring met lemagasin? In de shopsurvey staat nl. geen ervaring met deze winkel
Laat maar. Ik zie nu bij pdashop ook op voorraad.

Verwijderd

Ener103 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:10:
[...]

Laat maar. Ik zie nu bij pdashop ook op voorraad.
ja voor 30 euro duurder

Vind het overigens zeer vreemd dat de prijzen zo verschillend zijn. Bij de ene shop is ie dik 300 euro, bij de andere bijna 400 euro :S

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 20:21 ]

• Ener103
Grote prijsverschillen vind ik ook vreemd.

ik heb vanmiddag nog informatique gebeld want daar staat de a201 voor 299,-. Zij verwachten hem binnen 1 a 2 weken. Dan is 100euro snel verdiend vergeleken met de shops die de brutoadvies prijzen hanteren.

Ik wacht nog wel even

Verwijderd

Ik ga de Mypal 632 bestellen bij icomputers.nl . Hierbij zit de houder/lader etc etc, ziet er allemaal net wat degelijker uit dan de A201

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:28:
Ik ga de Mypal 632 bestellen bij icomputers.nl . Hierbij zit de houder/lader etc etc, ziet er allemaal net wat degelijker uit dan de A201
Waar heb je die informatie gevonden? Ik kan namelijk nergens terug vinden wat er nou voor accessoires bij zit. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 18:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:23:
[...]

Waar heb je die informatie gevonden? Ik kan namelijk nergens terug vinden wat er nou voor accessoires bij zit. :?
Ja fijn is dat he, ik heb ook wekenlang moeten zoeken en emailen etc om hier achter te komen, maar de bij de laatste webshop (icomputers) kreeg ik snel antwoord dat dit er allemaal bij zat en dat hij op voorraad is :)

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:46:
[...]

Ja fijn is dat he, ik heb ook wekenlang moeten zoeken en emailen etc om hier achter te komen, maar de bij de laatste webshop (icomputers) kreeg ik snel antwoord dat dit er allemaal bij zat en dat hij op voorraad is :)
Heb gemaild en gevraagd of ze de A636 ook op voorraad hebben, zo ja, dan bestel ik die waarschijnlijk in plaats van de Fujitsu Siemens N520, welke al voor de 2e keer is uitgesteld...

Verwijderd

Sander Prinsen schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:35:
[...]

Heb gemaild en gevraagd of ze de A636 ook op voorraad hebben, zo ja, dan bestel ik die waarschijnlijk in plaats van de Fujitsu Siemens N520, welke al voor de 2e keer is uitgesteld...
Volgens de site wel....

• Entity

Entity

9000rpm

Uit ervaring heb ik geen vertrouwen in voorraadstatussen op websites :+

Verwijderd

Sander Prinsen schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:09:
[...]

Uit ervaring heb ik geen vertrouwen in voorraadstatussen op websites :+
:) ik heb hier ook slechte ervaringen mee, daarom mail ik alvorens te bestellen.

• Entity

Entity

9000rpm

Ze hebben hem op voorraad trouwens. 4Launch krijgt ze morgen binnen.

[ Voor 59% gewijzigd door Entity op 12-12-2005 12:16 ]

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Heb vanmiddag de A201 besteld! Zal zo snel mogelijk mijn ervaringen melden.

Let's get lost! I know the way

Verwijderd

...effe aanklampen in dit topic.... (kan geen keus maken, en er komt nu toch wel veel vergelijkbaar spul op de markt).

Ook met een scheef oog al geloerd naar de Mitac Mio 701 (...met WM5, VGA, GPS (Sirf III chipset) ,192MB geheugen en 1.3 megapixel camera...) http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=58808

http://www.pocketinfo.nl/artikel/4161

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:45 ]

Verwijderd

is de mio a201 ergens te koop icm een gsm abonnement van Hi of kpn?

de HP 6515 is bij gsmweb te verkrijgen voor een leuk prijsje en ook de mio 168 is te verkrijgen icm een abonnement.

Verwijderd

Ik heb de Asus mypal 632 binnen! aanzetten, tomtom installen, en binnen een halve minuut al gelijk een fix!!!!

Ik snap alleen niet hoe het werkt met het geheugen enz. Ik heb nu: 128 mb ROM geheugen (hier staat het OS op??? en ik kan hier zelf niets opzetten.), daarnaast heb ik 64 mb flash geheugen en een extra 128 mb sd kaart. Als ik de accu eruit haal, ben ik geen data kwijt :S

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 19:37 ]

• Ener103
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:36:
Ik heb de Asus mypal 632 binnen! aanzetten, tomtom installen, en binnen een halve minuut al gelijk een fix!!!! :S
Zit er ook een draagtas bij?

Verwijderd

Ener103 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:02:
[...]

Zit er ook een draagtas bij?
Er zit bij:

een autokit/lader
een opberhoes (een hele mooie en stevige, geen leer helaas), en een deel boekjes en karton.

Verwijderd

Donderdag avond online besteld. en vrijdag middag opgehaald.
Ziet er alle maal netjes uit.

Allen krijg ik TomTom 5 niet geinstalleerd op de A201.
Van alles geprobeerd :
  • via de pc 5.0 instaleren en dan update naar 5.2.
  • via de pc 5.0 -> 5.1 -> 5.2
  • zo als op pocketinfo.nl staat voor WM2005 via de cab files
Het instaleren gaat naar mij idee wel goed,
elke keer als ik nieuwe install heb gedaan vraagt die weer netjes welke taal ik wil, welke tijd type , welke stem, Tomtom actieveren, ect.
Maar als op het punt komt mappen te laden dan stopt die er mee en sluit tomtom af.

als ik daar na weer op nieuw wil starten lukt dit niet meer. Je ziet wel dat hij tomtom opent en aan het laden is maar dan sluit die ook weer af.

Hier : http://www.pdashop.nl/review/20040#4261 zijn ook nog 2 gebruikers met het zelfde probleem.

Hopelijk komt er snel een update zo dat tomtom 5 werkt op de A201.

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:21:
Donderdag avond online besteld. en vrijdag middag opgehaald.
Ziet er alle maal netjes uit.

Allen krijg ik TomTom 5 niet geinstalleerd op de A201.
Van alles geprobeerd :
  • via de pc 5.0 instaleren en dan update naar 5.2.
  • via de pc 5.0 -> 5.1 -> 5.2
  • zo als op pocketinfo.nl staat voor WM2005 via de cab files
Het instaleren gaat naar mij idee wel goed,
elke keer als ik nieuwe install heb gedaan vraagt die weer netjes welke taal ik wil, welke tijd type , welke stem, Tomtom actieveren, ect.
Maar als op het punt komt mappen te laden dan stopt die er mee en sluit tomtom af.

als ik daar na weer op nieuw wil starten lukt dit niet meer. Je ziet wel dat hij tomtom opent en aan het laden is maar dan sluit die ook weer af.

Hier : http://www.pdashop.nl/review/20040#4261 zijn ook nog 2 gebruikers met het zelfde probleem.

Hopelijk komt er snel een update zo dat tomtom 5 werkt op de A201.
Heb je Tomtom 5.21 al geprobeerd? Ik had ook problemen op mijn Asus A636 met Tomtom 5.2, maar 5.21 werkt wel prima.

Verwijderd

Sander Prinsen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:28:
[...]

Heb je Tomtom 5.21 al geprobeerd? Ik had ook problemen op mijn Asus A636 met Tomtom 5.2, maar 5.21 werkt wel prima.
Ik wist het niet zeker dus heb ik net nog een keer de update van de website van tomtom gedownload 5.21 en geprobeerd. Maar helaas het zelfde als alle andere versie's.

Hopelijk komt er snel een update die werkt op de A201

Verwijderd

Ik heb tomtom op de 632 op de volgende manier:

install files van tomtom 5 naar sd kaart
op je pda TN.cab installeren
reboot
tomtom opstarten en (eventueel cracken of registreren) instellen
afsluiten
tomtom 5.21 update op sd kaart
installeren
reboot
werken

Wie heeft er ervaring met de 632/636 van Asus. ik heb het idee dat mijn accu snel leeg gaat. Vanaf een volle accu een half uur aan laten staan (met GPS) en hij stond al op 80 %

Nog mensen actief op dit topic?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 20:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:34:

op je pda TNN.cab installeren
reboot
afsluiten
installeren
reboot
werken
Het werkt !
Heel erg bedankt,
Wat ik fout had gedaan : geen reboots,
en bij de update 5.21 heb 2 cab file's ttn.cab en tomtom.cab die tomtom.cab moet je NIET gebruiken !
als ik die ging installeren dan werkte het niet meer.

Maar het werkt nu prima !

De gps voor tomtom stel je in op :
Andere kabel-NMEA-GPS --> GPS-Baudsnelheid : 4800 --> GPS_HWCOM.
Dit werkt bij mij prima, Gps fix bij het raam op mijn slaapkamer in +/- 15sec.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:01:
[...]

Het werkt !
Heel erg bedankt,
Wat ik fout had gedaan : geen reboots,
en bij de update 5.21 heb 2 cab file's ttn.cab en tomtom.cab die tomtom.cab moet je NIET gebruiken !
als ik die ging installeren dan werkte het niet meer.

Maar het werkt nu prima !

De gps voor tomtom stel je in op :
Andere kabel-NMEA-GPS --> GPS-Baudsnelheid : 4800 --> GPS_HWCOM.
Dit werkt bij mij prima, Gps fix bij het raam op mijn slaapkamer in +/- 15sec.
Ja wth is die tomtom.cab en die andere cab files: gps.cab, pimaddin.cab, wzd.cab ?!?!?!

Wat doen deze cab's precies?

btw: welke navigatie software paketten zijn er eigenlijk en welke zijn ook echt goed?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 15:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:34:

op je pda TN.cab installeren
reboot
afsluiten
installeren
reboot
werken

Wie heeft er ervaring met de 632/636 van Asus. ik heb het idee dat mijn accu snel leeg gaat. Vanaf een volle accu een half uur aan laten staan (met GPS) en hij stond al op 80 %

Nog mensen actief op dit topic?

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 26-09 20:55
Pfff, ik heb de hele middag zitten kloten met TomTom en dit apparaat, ik krijg het maar niet voor elkaar, hij houdt er mee op, kan geen kaarten vinden of start gewoon niet op, en elke keer weer wat anders, ik kom maar weinig verder, verschrikkelijk...

Verwijderd

DUTCHSPiRiT schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:46:
Pfff, ik heb de hele middag zitten kloten met TomTom en dit apparaat, ik krijg het maar niet voor elkaar, hij houdt er mee op, kan geen kaarten vinden of start gewoon niet op, en elke keer weer wat anders, ik kom maar weinig verder, verschrikkelijk...
Ja tomtom zuigt best hard als het gaat om installeren en shit, i ben ook uren bezig geweest.
Welke versie heb je en is dat de officiele versie of niet?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 09:56

PnD

like in Pinda ^_^

:/ tomtom is 3x klikken en het is geinstalleerd?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

inderdaad, niet meer dan een paar klikjes bij mij..... :O

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Ener103
ik heb de a201 nu een week. Prima PDA tot 2 dagen geleden.

2problemen:

sinds 2 dagen werkt activesync niet meer.
pc aan, pda aan, kabel aansluiten gebeurt niets
pc aan, pda aan, kabel aangesloten --> pda soft reset wordt pda wel door pc herkend maar activesync kan dan geen verbinding maken.

ook via bluetooth werkt activesync niet.
de pda geeft ook nog een error 608 bij active sync. Volgens Google zou het iets met een applicatie zijn die niet goed uninstalled zou zijn.

2)
Ik heb de trialversie van agendafusion erop gehad maar die beviel me niet. Dus deze heb ik verwijderd. Nu krijg ik ook elke keer na soft reset de volgende meldingsfout: kan \windows\fusiontaksmonitor.exe niet uitvoeren.

Sinds vanmiddag doet de pda helemaal niks meer. Start wel op maar bij het opstartscherm bevriest ie met de bewuste meldingsfout. Ik geef de schuld aan die agendafusion :(
Sinds ik deze uninstalled heb is de ellende begonnen.

Stuur hem volgende week terug om WM5 opnieuw in te laten spoelen. Moet ie dan terug naar Mio? of kan de winkel dat doen waar ik hem gekocht hebt?

• Gassie
Heb de A201 nu inmiddels een week. Sinds gisteren heb ik ook TT5 aan de praat gekregen!

Het is mijn eerste PDA dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Leuk apparaat, helder en duidelijk scherm, naar mijn idee redelijk snel en makkelijke menu's.

Tomtom 5 draait goed; binnen no-time meer dan voldoende satelieten. Houder en arm met zuignap zien er stevig uit.

Zal binnenkort nog wel wat meer feedback geven als ik hem wat meer heb gebruikt!

• njitter
  • Niet online
Sinds vrijdag ook in het bezit van een A201. TomTom 5 werkt prima (met 5.21 update).
Vandaag mee proefgereden en het geheel werkt prima. Sat. Fix binnen no-time (ook binnen).

De houder en arm met zuignap zijn inderdaad stevig. Het geheel is goed aan de voorruit te bevestigen.

Verwijderd

Ener103 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:07:

2problemen:

pc aan, pda aan, kabel aangesloten --> pda soft reset wordt pda wel door pc herkend maar activesync kan dan geen verbinding maken.

de pda geeft ook nog een error 608 bij active sync. Volgens Google zou het iets met een applicatie zijn die niet goed uninstalled zou zijn.

2)
Ik heb de trialversie van agendafusion erop gehad maar die beviel me niet. Dus deze heb ik verwijderd. Nu krijg ik ook elke keer na soft reset de volgende meldingsfout: kan \windows\fusiontaksmonitor.exe niet uitvoeren.

Sinds vanmiddag doet de pda helemaal niks meer. Start wel op maar bij het opstartscherm bevriest ie met de bewuste meldingsfout. Ik geef de schuld aan die agendafusion :(

Stuur hem volgende week terug om WM5 opnieuw in te laten spoelen. Moet ie dan terug naar Mio? of kan de winkel dat doen waar ik hem gekocht hebt?
De bijgevoegde CD installen via je pc.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Ener103 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:07:

2problemen:

2)

Je kunt een gehele schone reset uitvoeren door de volgende 4 stappen uit te voeren:

1. Verwijder de batterij deksel (drukken op het ovale knopje aan de achterzijde en de deksel naar
beneden laten glijden.)
2. Verwijder nu de batterij en zet de Mio A201 helemaal uit door b.v. met je stylus pen de ON/OFF
switch vanuit de ON (linker positie) stand naar de OFF (rechter positie) stand te schuiven.
3. wacht minimaal 2 minuten en zet de ON/OFF switch weer terug naar de ON stand. Doe de
batterij er weer in en houd gelijktijdig de Record Button (aan de zijkant van het pda´tje) ingedrukt.
Op je scherm moet dan de tekst verschijnen: "cold boot" and "loading......"
4. Nu rest je alleen nog het plaatsen van de batterij deksel en wachten tot dat de koude restore/
restart volledig is uitgevoerd.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Ener103
Marinus-Roro schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 03:12:
[...]

Je kunt een gehele schone reset uitvoeren door de volgende 4 stappen uit te voeren:

1. Verwijder de batterij deksel (drukken op het ovale knopje aan de achterzijde en de deksel naar
beneden laten glijden.)
2. Verwijder nu de batterij en zet de Mio A201 helemaal uit door b.v. met je stylus pen de ON/OFF
switch vanuit de ON (linker positie) stand naar de OFF (rechter positie) stand te schuiven.
3. wacht minimaal 2 minuten en zet de ON/OFF switch weer terug naar de ON stand. Doe de
batterij er weer in en houd gelijktijdig de Record Button (aan de zijkant van het pda´tje) ingedrukt.
Op je scherm moet dan de tekst verschijnen: "cold boot" and "loading......"
4. Nu rest je alleen nog het plaatsen van de batterij deksel en wachten tot dat de koude restore/
restart volledig is uitgevoerd.
Gelukt !!!! PDA is weer helemaal schoon. :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Njit schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:52:
Sat. Fix binnen no-time (ook binnen).
ook binnen? Alleen voor het raam? Of in het hele huis?

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ik heb nogal eens last van het feit dat tijdens het navigeren de kaart ineens een paar honderd meter/paar kilometer naast schiet, de kaart begint dan te tollen en gaat weer terug naar de plek waar ik op dat moment rijd. heeft de mio 201 daar ook nog last van, heb nu een mio 168

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 26-09 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:23:
[...]

Ja tomtom zuigt best hard als het gaat om installeren en shit, i ben ook uren bezig geweest.
Welke versie heb je en is dat de officiele versie of niet?
Versie 5 en update 5.21
Is helaas niet helemaal origineel dus om hulp vragen kan ik niet en klagen mag ik dus ook niet ;)

Verwijderd

Ik zat het forum even te bekijken en herkende wat van de problemen van de Mio A201

Als de TomTom opstart en gelijk weer afsluit is dit ook te verhelpen door op de PPC in het mapje [Navigator] het bestand [ Navigator] te verwijderen. Nu start TomTom weer normaal op (je moet wel je instellingen weer even goedzetten).

ik was nu zo ver dat de TomTom 5 erop staat en opstart.
Maar dan begint het activeren :(

als ik mijn door TomTom verkregen code invoer geeft mijn PDA de melding dat de code niet juist is..
Kan ik dit omzeilen? Men zou mij hier echt mee helpen!!!

Ik had 2 van deze PDA's gekocht en nu dit :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 21:34 ]

• Marinus-Roro
He dat was een handige tip - over dat verwijderen van het bestandje navigator.
Echter start hij nu wel op en komt weer met al z'n instel vragen voorbij.
echter kan hij nog steeds geen kaarten vinden. En die staan toch echt op het sd kaartje.

Wat mij bevoorbeeld wel opvalt is dat ik de voices wel via een cab-bestand aan het programma
bekend moet maken - maar de kaarten niet. Dus is het eigenlijk ook wel logies dat hij die
road-maps niet zomaar vanzelf van de SD kaart gaat lopen afgrutten. Dus mijn gevoel zegt
dat ik een bestandje ergens moet aanmelden of inzetten

heeft iemand hierover nog een tip ???

[ Voor 40% gewijzigd door Marinus-Roro op 30-12-2005 23:58 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Marinus-Roro
Gassie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:49:
Heb de A201 nu inmiddels een week. Sinds gisteren heb ik ook TT5 aan de praat gekregen!

Het is mijn eerste PDA dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Leuk apparaat, helder en duidelijk scherm, naar mijn idee redelijk snel en makkelijke menu's.

Tomtom 5 draait goed; binnen no-time meer dan voldoende satelieten. Houder en arm met zuignap zien er stevig uit.

Zal binnenkort nog wel wat meer feedback geven als ik hem wat meer heb gebruikt!
He gassie - je geeft aan dat je TomTom als een van de weinigen aan de praat hebt gekregen. _/-\o_
Kun jij dan voor ons eens een uitgebreid stappen-plan beschijving maken en opgeven welke file's
jij hebt gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.
Ben er nu al 5 dagen met die }) tomtom aan het stoeien maar tot nu toe nog steeds geen succes.

Verwijderd

Marinus-Roro schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:44:
He dat was een handige tip - over dat verwijderen van het bestandje navigator.
Echter start hij nu wel op en komt weer met al z'n instel vragen voorbij.
echter kan hij nog steeds geen kaarten vinden. En die staan toch echt op het sd kaartje.

Wat mij bevoorbeeld wel opvalt is dat ik de voices wel via een cab-bestand aan het programma
bekend moet maken - maar de kaarten niet. Dus is het eigenlijk ook wel logies dat hij die
road-maps niet zomaar vanzelf van de SD kaart gaat lopen afgrutten. Dus mijn gevoel zegt
dat ik een bestandje ergens moet aanmelden of inzetten

heeft iemand hierover nog een tip ???
Als de kaarten juist op de SDcard staan, moet TT ze vinden. Bij het opstarten doet hij een "searc" naa r de bestanden, en ziet hij ze als kaarten.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29
De MIO 201 word geleverd met Windows Mobile 2005 Nederlands, is er een mogelijkheid om deze ook in het engels te krijgen is of een update?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:08
agaam schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:04:
Ik heb nogal eens last van het feit dat tijdens het navigeren de kaart ineens een paar honderd meter/paar kilometer naast schiet, de kaart begint dan te tollen en gaat weer terug naar de plek waar ik op dat moment rijd. heeft de mio 201 daar ook nog last van, heb nu een mio 168
Dat komt bij vrijwel elke pda wel 's voor. Op pocketpcinfo.nl loopt daar ook een dikke thread over.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Entity

Entity

9000rpm

Samplex schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:16:
De MIO 201 word geleverd met Windows Mobile 2005 Nederlands, is er een mogelijkheid om deze ook in het engels te krijgen is of een update?
Je licentie geldt alleen voor een NL versie. Ik heb dezelfde vraag namelijk gesteld aan Asus voor mijn A636, en het antwoord was dat dit licentietechnisch niet mogelijk is. Dus het kan niet via de officiële weg helaas.

Verwijderd

/me schrijft zich even in op deze topic ;)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 20:18
Ik kan de mio 201 niet syncroniseren met mijn pc. Ik krijg alleen maar blauwe schermen. (DRIVER) IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL en NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS. Ik had even hierop gegoogled en daar had het iets te maken met daemontools, maar dat heb ik er niet opstaan....

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een arm hebben die niet buigbaar is?
Het bovenste stuk is wel draaibaar maar de arm zelf niet, als je het plastic verschuift zie je aan twee kanten een metalen buis die niet buigt, in de handleiding staat echter dat dit wel mogelijk zou moeten zijn

• Gassie
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:07:
Zijn er meer mensen die een arm hebben die niet buigbaar is?
Het bovenste stuk is wel draaibaar maar de arm zelf niet, als je het plastic verschuift zie je aan twee kanten een metalen buis die niet buigt, in de handleiding staat echter dat dit wel mogelijk zou moeten zijn
De arm is wel buigbaar maar gaat ontzettend zwaar! Ik dacht zelf ook dat het niet kon maar nadat ik steeds wat meer kracht zette ging hij uiteindelijk wel. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik nog iedere keer: die gaat straks breken, "zoveel" kracht moet je zetten.

Ik snap best dat hij niet heel los moet zitten maar vind dit toch wel iets te

Verwijderd

Gassie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:49:
[...]

De arm is wel buigbaar maar gaat ontzettend zwaar! Ik dacht zelf ook dat het niet kon maar nadat ik steeds wat meer kracht zette ging hij uiteindelijk wel. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik nog iedere keer: die gaat straks breken, "zoveel" kracht moet je zetten.

Ik snap best dat hij niet heel los moet zitten maar vind dit toch wel iets te
Het is ff wennen, maar uiteindelijk wel beter. Bij mijn vorige mio was de arm juist te slap. Als ik over hobbelige wegen reed, dan stuiterde de arm teveel. Heb ik nu geen last meer van.

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem.
Heb tomtom geinstaleerd op de a201 en alles werkt goed, behalve de snelkoppeling op het VANDAAG scherm.
De Tomtom balk staat hier wel, maar als ik er op druk hoor ik een toontje en werkt dus niet.
Krijg hemwel werkend, maar dan via de verkenner, maar dit is niet zoals het hoort.
Wie heeft dit ook en mischien een oplossing.
BVD DE Mier

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen de 168 en de 201. Hij gaat mij vooral om TomTom. Voor de rest zal ik het apparaat niet vaak gebruiken. Ik wil wel een PDA, mede omdat het wat goedkoper is en omdat ik de TomTom Go ronduit lelijk vind. :r Ik lees hier wisselende verhalen over de 201. Ook bij PDAshop staat vermeld dat TomTom niet goed geïnstalleerd kan worden op de 201. Ik zou toch wel graag de 201 willen omdat ik hem veel mooier vind dan de 168 en omdat hij te koppelen is met mijn telefoon via Bluetooth.

Mijn vraag is nu, zijn de problemen intussen al opgelost? Ik lees steeds meer verhalen dat het gelukt is. Ligt dit aan een update van de 201 of aan een nieuwe versie van TomTom. Moet ik nog rekening houden met het feit dat ik wel de goeie versie van TomTom aanschaf? Met andere woorden, kan je op dit moment al met zekerheid zeggen dat ik TomTom geïnstalleerd kan krijgen? Voorzover je daar met zekerheid iets over kán zeggen...

• njitter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:47:
Mijn vraag is nu, zijn de problemen intussen al opgelost? Ik lees steeds meer verhalen dat het gelukt is. Ligt dit aan een update van de 201 of aan een nieuwe versie van TomTom. Moet ik nog rekening houden met het feit dat ik wel de goeie versie van TomTom aanschaf? Met andere woorden, kan je op dit moment al met zekerheid zeggen dat ik TomTom geïnstalleerd kan krijgen? Voorzover je daar met zekerheid iets over kán zeggen...
Met de 5.21 update van TomTom werkt het allemaal prima..

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik heb de A201 speciaal voor de TMC functie gekocht te gebruiken met Navigon Mobile Navigator. Mitec Mio geeft echter aan na telefonisch contact dat zijn nog geen TMC module beschikbaar hebben, deze zou nog in de maak zijn. De TMC module voor de Mio 168 werkt niet omdat deze een aparte voeding en USB aansluiting heeft, de A201 word gevoed op de USB aansluiting zelf.

Daarom heb ik verder gezocht en de GNS TrafficBox FM9 YAKUMO DeltaX GPS gevonden. De Yakumo DeltaX zou technisch identiek aan de Mio A201 zijn behalve dat bluetooth erop niet is toegevoegd en deze op winCE 2003 draait. Daarom dacht ik dan ook dat deze module dan ook zowel het TMC signaal als voeding via de USB aansluiting zou moeten leveren aangezien de Yakumo DeltaX ook gevoed word via de USB aansluiting

De GNS TrafficBox FM9 YAKUMO DeltaX GPS werkt uitstekend op de A201 en is te bestellen direct via de producent http://www.gns-gmbh.com/en/.

Navigon Mobile Navigator detecteerd de TMC module niet automatisch. Bij de "Instellingen" van Navigon moet je onder de instelling GPS "Handmatige instellingen" kiezen. Bij het "Type van ontvanger" kies je voor GPS Geintegr. / TMX Extern. De automatische detectie geeft je niet de mogelijkheid voor die optie te kiezen, vandaar dat dit handmatig moet gebeuren. Compoort 2 en baudinstelling 4800 staan al correct.
De TMC module werkt alleen als deze is aangesloten op de sigarettenaansteker aansluiting, de TMC icoon op de kaart display van Navigon zal dan groen worden, je kan deze nu aanklikken op een RDS station uit te kiezen.

De TMC mogelijkheid van Navigon heeft het grote voordeel dat het nu naar aanleiding van de file en flitspaalmeldingen een omleiding kan voorstellen op de route, en flitspalen met een icoon op de route aangeeft.
Tomtom en Route66 kunnen dit niet! Voor Tomtom moet je een apart abonnement voor file en/of flitsinformatie afsluiten en deze moet je dan via het internet ophalen. Route66 bied deze mogelijkheid gratis maar dan moet je ook onderweg toegang hebben tot internet op je PDA via bijvoorbeeld je GSM.

De module zou naar mijn inziens op elke PDA moeten werken met USB voeding. Ik heb een Asus Mypal 636 besteld, deze zou ik volgende week ontvangen en dan ga ik de TMC module ook daarop testen.

Zowel Navigon 5 als Tomtot 5.21 werken prima op mijn A201 ook via de vandaag snelkoppeling.

[ Voor 7% gewijzigd door siknu op 27-01-2006 20:25 ]

Verwijderd

siknu schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:08:[...]
De TMC module werkt alleen als deze is aangesloten op de sigarettenaansteker aansluiting, de TMC icoon op de kaart display van Navigon zal dan groen worden, je kan deze nu aanklikken op een RDS station uit te kiezen.
...is dat alles dan ? Alleen op pda en sigarettenaansteker aansluiten ? Verder niks geen gedoe met aansluiten op je radio ?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
In princiepe hoeft dat niet. De TMC module heeft een ingebouwde radio ontvanger, er zit een antenne kabel bij maar zonder is de ontvangst bij mij in ieder geval ook goed. Je kan eventueel een extra kabel kopen zodat je in plaats van de antenne kabel je TMC module verbind met je radio antenne aansluiting in het dashboard met een soort van splitter. De TMC module gebruikt dan je antenne om een beter ontvangst te hebben. Die extra kabel kost vrij duur en is alleen voor ISO-DIN en Fakra aansluiting te krijgen. Ik heb de ISO-DIN erbij gekocht alleen past deze niet op mijn antenne aansluiting in het dashboard. Ik moet de stekkertjes er even van verwisselen voor een paar welke wel aansluiten en dan werk ik de TMC module weg in het dashboard.

Verwijderd

Wat moet je dan precies aansluiten voor die TMC module ??
Alleen de gecombineerde usb stekker?? of ook nog de externe antenne aansluiting ??

Verwijderd

Ik zie net op de Mio site dat de TMC antenne nu ook beschikbaar is voor de Mio 201.

http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=232

Ik heb op internet gekeken en wat rond gebeld, maar ik zie de Mio 201 nog niet bij de gewone (non-web) winkel.
Ik wil het ding eerst wel ff vasthouden, en ff het scherm zien.
Iemand een idee waar ??

Verwijderd

Stukje (handige ?) info over TMC/RDS
TMC is een verouderd systeem
Een nadeel van TMC is, dat het een verouderd systeem is. Er is maar een beperkte capaciteit, waardoor informatie in beperkt formaat wordt uitgezonden. Bovendien moet u meestal nog een RDS/TMC-ontvanger aanschaffen. Dat kost u doorgaans zo'n €75. Dat is de prijs die bijvoorbeeld Mio vraagt, voor de ontvanger voor onder meer de 268 en 269. In sommige systemen is de ontvanger ingebouwd, maar dat zult u waarschijnlijk wel kunnen zien aan de prijs.

In Nederland en Frankrijk is er beperkte gratis verkeersinformatie via TMC. In sommige landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, moet u er voor betalen. Navigatiesystemen kunnen alleen de gratis informatie ontvangen en verwerken. De vraag is daarom, of het wel zinvol is om de relatief dure RDS/TMC-ontvanger aan te schaffen. In de toekomst zullen andere systemen de taak overnemen, te meer omdat de analoge radiozenders op lange termijn afgeschakeld worden.
[bron: http://www.telecomwereld.nl/vernav.htm]
Tja...zinvol of niet dus.... :?

Verwijderd

Lijkt me toch wel zinvol.

Ook grote merken als VDA dayton gebruiken het ook.

Er zit trouwens niet veel leven in deze draad.
Ziet niemand dit ding zitten ??

Of kijken we allemaal naar de FS N520/560 ??

Verwijderd

Ik zie dit ding wel zitten, ga hem binnenkort wel aanschaffen. Het liefst wil ik hem ook even vasthouden. Even kijken of het wel stevig genoeg is. Wel heb ik de 168 in de handen gehad en gezien hoe die werkt.

Nog even wachten op het nieuwe salaris en kopen maar.. moet wel een goede actie komen, zodat de prijs nog iets kan zakken.

Verwijderd

Bij de PDAshop verkopen ze hem nu ook weer.
Ze geven wel de waarschuwing dat tomtom wel voor wat problemen kan zorgen.

Dacht toch echt dat ze hem weer verkochten. ff niet dus.

Ik twijfel nog tussen de FS N520 en de Mio 201.
De FS N520 heeft Wifi en dat lijkt me wel handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 16:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:16:
Ik zie net op de Mio site dat de TMC antenne nu ook beschikbaar is voor de Mio 201.

http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=232

Ik heb op internet gekeken en wat rond gebeld, maar ik zie de Mio 201 nog niet bij de gewone (non-web) winkel.
Ik wil het ding eerst wel ff vasthouden, en ff het scherm zien.
Iemand een idee waar ??
http://www.superpcs.nl/as...l?http://www.superpcs.nl/
daar haal ik de mio a 201 as zaterdag op
dus daar kan je hem vasthouden ook
mijn eis voordat ik iets koop
ik doe niets onde rembours of vooruit betalen
hoor teveel negative ervaringen , dus eerst zien en dan betalen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:46:
Bij de PDAshop verkopen ze hem nu ook weer.
Ze geven wel de waarschuwing dat tomtom wel voor wat problemen kan zorgen.

Dacht toch echt dat ze hem weer verkochten. ff niet dus.

Ik twijfel nog tussen de FS N520 en de Mio 201.
De FS N520 heeft Wifi en dat lijkt me wel handig.
hoor ook veel over wifi
maar als je rijd heb je er nix aan
voor mij is navigatie belangrijker dan wifi
dat is een optie die ik zelden zou gebruiken

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:42:
[...]

http://www.superpcs.nl/as...l?http://www.superpcs.nl/
daar haal ik de mio a 201 as zaterdag op
dus daar kan je hem vasthouden ook
mijn eis voordat ik iets koop
ik doe niets onde rembours of vooruit betalen
hoor teveel negative ervaringen , dus eerst zien en dan betalen
Van de website:
"PER HEDEN IS OPHALEN NIET MEER MOGELIJK. "

helaas......

3D Print Service || Activated Carbon

• Sangurash
  • Laatst online: 05-11 22:43

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Heeft iemand ervaring met de TMC stekker van de Mio 168: http://www.mio-tech.be/sh...?cPath=24&products_id=218

En is deze echt alleen te gebruiken met de Mio Maps software of heeft iemand het al met een ander pakket voor elkaar gekregen?

Uw SAP specialist

Verwijderd

Communicator schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:43:
[...]

Van de website:
"PER HEDEN IS OPHALEN NIET MEER MOGELIJK. "

helaas......
even verder lezen B)

Voortaan kan afhalen alleen op de woensdag- en zaterdagochtend tussen 9.00 en 12.00 uur

Verwijderd

Bij de Media Markt Amsterdam (naast Arena) hangt een demo model.

Ze hebben de 201 alleen samen met mio maps.

Verwijderd

Ik ga de a201 weer terug brengen
sinds de aanschaf nog geen plezier van gehad
waarschijnlijk de mini usb naar de knoppen
wilde het ruilen de week na aanschaf , niet op voorraad , nu weer 1 week later , nog steeds niet op voorraad
dus ga me geld maar terug halen

www.supperpcs.nl

doe daar maar geen zaken mee

Verwijderd

Beste Lonewolf59,

Voor zover ik weet heeft u een nieuw toestel van ons gekregen. U heeft toen iets langer dan normaal moeten wachten maar dat had meer met Mio te maken dan met ons. De a201 was toen haast nergens meer te krijgen.

Wij hebben ons laatste toestel 1 week voor u vastgehouden, helaas was deze laatste toestel defect. Ik heb u toen gelijk aangeboden om uw geld terug te geven maar u ging niet akkoord, u wilde wachten op een nieuw toestel. Dat heeft u uiteindelijk ook gekregen.

Het stelt ons teleur om dit hier nu te moeten lezen. Wij doen altijd ons best om onze klanten goed te helpen, dat hebben we bij u ook gedaan.

Met vriendelijke groet,

Super Pc's
www.superpcs.nl

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17
nog even een shopje.
Kan iemand vertellen hoe de handsfree/carkit functie van de mio 201 bevalt.
En is dit ook mogelijk met de asus A63x, hierover is geen concrete info te vinden.

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geluid van de carkitfunctie is een beetje zacht.
Getest met een motorola L2
De bluetooth update is inmiddels in engels duits frans en spaans beschikbaar.
Nu nog in het nederlands.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-11 09:16
Velocity schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:07:
Geluid van de carkitfunctie is een beetje zacht.
Getest met een motorola L2
De bluetooth update is inmiddels in engels duits frans en spaans beschikbaar.
Nu nog in het nederlands.
Wat doet deze Bluetooth update precies ?

• Velocity
  • Niet online
SandeR schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:22:
[...]

Wat doet deze Bluetooth update precies ?
Deze update moet o.a. het activesync 4.x vs WM2005 probleem gaan verhelpen over bluetooth.

• Velocity
  • Niet online
Nederlandse update is inmiddels ook online.
Vanochtend geinstalleerd zonder problemen.
Activesync over bluetooth krijg ik echter nog steeds niet aan de praat.
Ik gebruik de cellink bta6030 usb bluetooth adapter icm de Toschiba bluetooth software 3.13
Verbinden via seriele poort, dat werkt maar apparaat wordt niet herkend door activesync.

Misschien iemand nog suggesties.....

• Hoyden
Velocity schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:11:
Nederlandse update is inmiddels ook online.
Vanochtend geinstalleerd zonder problemen.
Activesync over bluetooth krijg ik echter nog steeds niet aan de praat.
Ik gebruik de cellink bta6030 usb bluetooth adapter icm de Toschiba bluetooth software 3.13
Verbinden via seriele poort, dat werkt maar apparaat wordt niet herkend door activesync.

Misschien iemand nog suggesties.....
Ik zal het dit weekend ook gaan proberen..

Tot nu toe heb ik ook nog niks aan de praat kunnen krijgen.
Seriele Poort en Bestandsoverdracht werken wel, maar Active Sync 4.1 werkt niet, cq herkend het apparaat niet indien verbonden met BT, USB werkt wel.

Ik werk met een USB-Bluetooth stickje met BlueSoleil software erop..

Ik heb problemen met de installatie.
Ik run update1.exe vanaf de pc (de 201 is verbonden met ActiveSync via USB), druk op START, duurt ff, waarna er een melding verschijnt op de 201 "The image had already been updated ! )

Nou ja..
Dan maar update2.exe > die geeft aan dat update1.exe eerst geinstalleerd dient te worden...

Zucht..

En die Site is ook zo pokke traag :Z

[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 21-04-2006 20:40 ]

• Hoyden
Iemand een Idee hoe die BT update erop gezet dient te worden ?

De engelse update werkt totaal anders...

• Velocity
  • Niet online
Activesync werkt nu eindelijk met de nieuwe bluetooth updates voor de A201.

Wat ik gedaan hebt voor het updaten is het volgende:

1. Totale reset van de pda (fabrieks reset, alles leeg)
2. Daarna update1.exe via activesync overzetten en installeren.
3. Na een reboot update2.exe installeren.
4. Na reboot moeten de volgende bestanden de volgende versies hebben:

bluesoleil.exe 00.2.0.60.01252006
ivtbsres.dll 00.1.0.23.06302002
ivtbtsdk.dll 00.1.0.3.08012005
ivtcustdep.dll 07.1.0.8.12212005

Deze kun je in de pda vinden door in "bluetooth manager" onderaan "help" te klikken en dan "info"

Heb activesync over bluetooth pas werkend gekregen na een reinstall van xp terwijl activesync via kabel hier wel gewoon werkte.

• Hoyden
Velocity schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:13:
Activesync werkt nu eindelijk met de nieuwe bluetooth updates voor de A201.

Deze kun je in de pda vinden door in "bluetooth manager" onderaan "help" te klikken en dan "info"

Heb activesync over bluetooth pas werkend gekregen na een reinstall van xp terwijl activesync via kabel hier wel gewoon werkte.
Heb je nog specifieke com poorten ingesteld in Active Sync, of in je PDA, of zou je de instellingen kunnen posten ?
B.v.d.

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen tussen de a201 en de 168.
Ik wil er tomtom op zetten, maar ik heb begrepen dat de a201 daar nog wat problemen mee heeft, en dat die verdwenen zijn als je tomtom 5.21 hebt, klopt dit echt? :?

En het grootste nadeel van de 168 vind ik toch wel de slechte stekker, die is echt zo kapot, als ik op de foto's kijk dan lijkt het of de a201 een degelijkere stekker heeft. Klopt dat, of is dit ook zo'n rotding? :X

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik kan hier heel kort over zijn, maar de mio a201 is echt perfect, en tomtom werkt ook goed als je de SD versie hebt kan het heel simpel op deze manier.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zet alle mappen en files op de SDkaart van versie 5.21
De Mio moet je eerst een cold-reboot geven alvorens te beginnen met de installatie, of je moet nog niet met Tom Tom aan de gang geweest zijn.
Ben je wel met TomTom bezig geweest, dan kan je opnieuw installeren door Tom Tom te verwijderen ipv een cold-reboot, want er staat bij de meesten al meer op dan alleen maar TomTom.

Dat gaat als volgt:

Start - Instellingen - systeem - programma's verwijderen en klik op TomTomNavigator - verwijderen

- ja - rechtsboven op OK - en dan rechtsboven op X.

dan weer op start - programma's - verkenner - omhoog - naar mijn apparaat - en daar de map 2577 verwijderen via - menu - Verwijderen en na de melding verwijderen op Ja en nogmaals op Ja.

Dan naar - Start - Programma's - verkenner - programmab.... en daar de map Navigator en als de map Contacts Navi... er ook staat, deze beiden verwijderen.

Daarna met de verkenner naar de geplaatste sdkaart, en vandaar uit de map 2577 naar de mio kopieeren.(root)

Dan op de sdkaart de map 2577 openen en de bestanden die beginnen met auto verwijderen, of de hele map 2577 verwijderen, want die staat nu op het apparaat

Dan ga je naar de map 2577 op HET APPARAAT en klik op het bestand autorun(bovenste) van 125k.

Je krijgt nu 4 seconden het scherm (Find your way the easy way) of zoiets, en na dat scherm ga je naar de verkenner en open je de map OP HET APPARAAT 2577 en haal ook daar de bestanden beginnende met auto.* (2) weg. Klik daarna op TTN.cab en installeer op HET APPARAAT.

Nu staat in het todayscherm het icoon van TomTom en klik daar op.
Dan komen de vragen zoals:
Nederlands- ja
Rechtshanding - ja
Kilometer - ok
klokformaat 18:00 - ok

Dan duurt het even en komt EVA, deze keus krijg je als je alleen data15.* (2 files) in de map voices hebt staan, en dat scheelt je 19mb aan data op de storagecard en klik op selecteer.

Kies een kaart - BeneluxPlus

Thuisadres instellen - ja en vul maar in

Soort GPS - andere NMEA.GPS - selecteer - 4800- GPSbaudsnelheid 4800

- ok en dan nog
aanklikken de GPS_HWCOM: en men is klaar.

Ga nu naar het today-scherm en klik op TomTom.

Nu naar buiten of voor het raam gaan staan en men ziet na enige tijd het scherm van je omgeving of de ontvangst van de satellieten verschijnen. KLAAR.!!!!!!!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door agaam op 06-05-2006 22:18 ]

Verwijderd

En hoe zit het dan met de stekkeraansluiting, deze heef niet van die fragiele haakjes als de 168?
Ik las ook ergens dat die stekker zelfs gestandaardiseerd wordt, dat zou mooi zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 20:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:31:
En hoe zit het dan met de stekkeraansluiting, deze heef niet van die fragiele haakjes als de 168?
Ik las ook ergens dat die stekker zelfs gestandaardiseerd wordt, dat zou mooi zijn.
Nee, dat is een mini-usb aansluiting.Dus gestandaardiseerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 20:19 ]

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:48

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Vraagje:

Weet iemand waar ik een originele autohouder (zwanenhals) kan bijbestellen voor de A201. Ik ben hem namelijk pas geleden kwijtgeraakt (per ongeluk laten liggen in een huurauto).

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Airpower schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:44:
Vraagje:

Weet iemand waar ik een originele autohouder (zwanenhals) kan bijbestellen voor de A201. Ik ben hem namelijk pas geleden kwijtgeraakt (per ongeluk laten liggen in een huurauto).
ik denk dat je hem hier wel kunt krijgen
http://www.pdaplus.nl/cat....html?language=nl&sort=2a
maar hier kun je veel info vinden voor je mio. http://www.mioforum.be

[ Voor 8% gewijzigd door agaam op 26-09-2006 13:48 ]

Verwijderd

agaam schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:46:
[...]

ik denk dat je hem hier wel kunt krijgen
http://www.pdaplus.nl/cat....html?language=nl&sort=2a
maar hier kun je veel info vinden voor je mio. http://www.mioforum.be
of hier

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

agaam schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:04:
Wijnands schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:21:
[...]

Dat komt bij vrijwel elke pda wel 's voor. Op pocketpcinfo.nl loopt daar ook een dikke thread over.
ik heb hetzelfde probleem! :(

Heeft iemand al een oplossing?

Dit is de thread ok pocketinfo:
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=65474

[ Voor 36% gewijzigd door j-w op 29-09-2006 16:39 ]

Verwijderd

Geen last van. Het komt weleens voor de ik sneller ben dan de navigatie aangeeft.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17
Heb de mio a201 vandaag binnen, samen met een 2 gieg kaartje.
Waar kan ik best tomtom installeren ? op het vaste geheugen of op mijn kaartje ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• driel24
  • Laatst online: 14-11 21:35
Mijn a201 heeft geen zin meer in een harde reset.
Als ik de batterij erin stop met de rec knop ingedrukt komy er "loading" in beeld.
Daarna het scherm met een foto van MIO met het romnummer in beeld.
Daar staat het stil op dit scherm.

De rom flashen is ook nog een idee, maar dan moet je hem uitzetten en aanzetten met de
"'joystick" ingedrukt.

Maar ik kan hem niet eens meer uitzetten.

Iemand een idee ???

// edit // Inmiddels is flashen gedeeltelijk gelukt.
Maar ben bang dat het een foute ROM is. (engels i.p.v. nederlands)
De klok loopt, maar touch screen en de knoppen werken niet.
Heeft iemand een NL-Rom ?

[ Voor 20% gewijzigd door driel24 op 21-05-2012 12:09 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 2 Laatste