7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
bij ipod mini 2g hoeft dat al niet meer, nano volgensmij ook niet...die zitten automatisch in die modeVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:14:
[...]
je komt in diskmode als je select en play inhoud
srry voor double post maar kon niet editten

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
met floydzilla kun je nog geen video kijken ofwel?blmp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:10:
[...]
moet je floydzilla instaleren (eff googlen) heb je ook meteen duke nukem (1 ?)
Ik heb doom 1 en 2 gewoon onder Podzilla draaien, heb hem gekregen via ruco88
Cons:::BB4E
Nano gaat niet automatisch in diskmodeblmp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:14:
[...]
bij ipod mini 2g hoeft dat al niet meer, nano volgensmij ook niet...die zitten automatisch in die mode
srry voor double post maar kon niet editten![]()
PSN: DutchTrickle PVoutput
Vervolgens boot ik naar de orginale apple firmware, is mijn gehele ipod geresetted, ik moest taal instellen, en alle muziek leeg.
Vervolgens op de computer aangesloten, bleek dat de ipod niet toegankelijk was, toen maar HP software dingetje laten draaien, en opnieuw die firmware erop gezet.
EN hij doet het weer.
Aleen geen linux, krijg ik er niet meer op.
Met dat AES ding, is die al goed, en krijg ik ook weer errors, heb het weer 5x geprobeert

hier een foto met de probs :

Verwijderd
EBIOS characteristics (C/H/S): 15/255/63
Total capacity: 0GB
hij blijft maar zeggen dat mijn nano (4gb) 0 gb heeft... als ik dan toch verder ga met de stappen krijg ik:
C:\ipod>aes 5 /delete:2
Cannot get partition layout for \\.\PhysicalDrive4. Error 21

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat hij een tijdje niet gebruikt is en dan helemaal uitgaat. Straks even kijken wat er mis is en wat ik er aan kan doen.
Heb ik nou ook gehadruco88 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:59:
in linux kom ik nu ook niet meer in podzilla en ook al mijn muziek is weg![]()
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat hij een tijdje niet gebruikt is en dan helemaal uitgaat. Straks even kijken wat er mis is en wat ik er aan kan doen.
En krijg linux der nite meer op, nu weer gewoon de standaard ipod, kzal weer es gana rommelen
Is je muziek er echt af ?, ik had namelijk dat de itunes db op me ipod _fubar_ was, en daarom de nummers niet meer kon afspelen die er nog wel op stonden.ruco88 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:59:
in linux kom ik nu ook niet meer in podzilla en ook al mijn muziek is weg![]()
edit: de partities stonden nog goed heb nu zonder problemen er weer linux op gezet. nu de muziek nog
edit2: alles doet het weer
[ Voor 32% gewijzigd door ruco88 op 15-12-2005 13:20 ]
NOSIG
4mbmatsume schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:59:
Hoegroot is dat linux nou uiteindelijk op je ipod. Ik heb namelijk een ipod nano 2gb en wil het daar wel eens op proberen
Verwijderd
[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 16:08 ]
Verwijderd
Hoe zetten jullie bestaande filmpjes om? en naar wat zet je het om?
Ik gebruik ffmpegx/mencoder, maar de ipod wil ze maar niet afspelen.
Verwijderd
Een filmpje compatible maken met een iPod nano
IPL kan alleen nog maar met raw avi's omgaan. vandaar dat video's eerst omgezet moeten worden, dit kan vrij simpel. (let erop dat filmpjes tot wel 10x groter kunnen worden!)
Download VirtualDub
Download dit bestand: http://www.robotsuia.org/config_nano.vcf
Open VirtualDub, en open een vdieobestand
Ga naar "File" -> "Load processing settings" en selecteer het config_nano.vcf bestand
"File" -> "Save as AVI"
Kopier het bestand naar je iPod als hij in Diskmode is
Gelukt, maar nu loopt het niet gelijk.. helaas.. voor de rest werkt alles nu heel goed, alleen jammer dat je hem niet kan afsluiten in linux-mode.. helaas, zo erg is het ook weer niet maar het zou leuk zijn als ze dat in de volgende versie regelen
Maargoed, weet iemand hoe ik de raw avi's gelijk kan laten lopen met het beeld??
Doom, quake , halfilfe heretic en meer op je ipod : )
als je verder leest, zie je ook dat goldeneye er is hehe : >
http://ipodlinux.org/foru...t=4984&highlight=halflife
weet niet of het werkt, aangezien ik nog steeds geen Linux op mn ipod, heb.
Blijf de errors maar houden ; (
[ Voor 38% gewijzigd door shameblaster op 04-01-2006 13:42 ]
Verwijderd
Nee hoor, een iPod mini staat ook niet te boek als officieel ondersteund, toch boot iPod Linux gewoon bij mij, met video's heb ik nog niet geexperimenteerd, denk ook niet dat dat veel nut heeft op een zwart/wit schermpjeVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:12:
Ik heb een ipod photo, maar deze staat te boek als niet officieel ondersteund, maakt dat dan uit?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
Ik heb ook een iPod Photo 30GB en daar doet Linux het prima op hoor!Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:12:
Ik heb een ipod photo, maar deze staat te boek als niet officieel ondersteund, maakt dat dan uit?
Zeker de filmpjes zijn echt aanraders!
Verwijderd
Of werkt hij hier ook al op? Bij de nano staat namelijk ook nog "NOT SUPPORTED BY IPODLINUX"
Verwijderd
Alvast bedankt
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 10:52 ]
TS= Topicstart. deze link http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?p=27730#27730 als je deze stap voor stap volgt moet het lukken
heb ik ook gehad, en het is me niet gelukt linux er weer op te zettenruco88 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:02:
Ik vond linux leuk aan het begin maar gebruik het nu amper zijn er nog dingen behalve op doom gebaseerde spelletjes en filmpjes kijken die je kan doen? Ook is het me al twee keer gebeurd dat al mijn muziek opeens weg was. Ik denk dat dit ook door linux komt.
blijf maar de error houden
Verwijderd
Wat doe ik verkeerd?
Tijdens het booten van de ipod en zodra het apple logo verschijnt, hou ik de rewind toets ingedrukt, maar dan krijg ik een icoontje te zien van een mapje met een uitroepteken met daaronder de link naar de apple support site.....en boot opnieuw....etc etc.
Ik kom dus met geen mogelijkheid in Linux ondanks alles wat ik al geprobeerd heb
Wie kan mij verder helpen?
Verwijderd
podzilla, podzilla2 en floydzilla op mijn ipodje draaien
5g

nano

(je houdt je ipod op zijn zij om het spel te spelen.)
zie; http://ipodlinux.org/Ipodmame/
wat gaat er dan mis?
No production networks were harmed during this posting
als ik een spelletje op mijn nano speel, moet dat ten minste met muziek op de achtergrond-muziek
Dat was op een 3G iPod. Op een nano zou het zomaar kunnen werken. Ga niet alleen op mijn ervaring afottovds schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:59:
grappig, dan doe ik het lekker niet, ik begin er niet aan
als ik een spelletje op mijn nano speel, moet dat ten minste met muziek op de achtergrond-muziek
"er moet een ipod inzitten" en hoe krijg ik mijn nano windows-formatted?
oishameblaster schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:06:
http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=4646
Doom, quake , halfilfe heretic en meer op je ipod : )
als je verder leest, zie je ook dat goldeneye er is hehe : >
http://ipodlinux.org/foru...t=4984&highlight=halflife
weet niet of het werkt, aangezien ik nog steeds geen Linux op mn ipod, heb.
Blijf de errors maar houden ; (
hij doet het...
maar geen geluid.
en het hoort blijkbaar zo... lol
Ik heb overigens een ipod nano.
Volgens mij moet ie als schijf in je lijstje staan.Carel schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:37:
Ik zal wel weer simpel zijn, maar ik krijg met het iPodlinux Window GUI tooltje geen contact met mijn iPod. Er staat de de iPod in data mode moet staan, bedoelen ze dan gewoon dat de ipod bereikbaar moet staan. Ik zie hem iig wel als mass usb storage device in windows.
Ik heb overigens een ipod nano.
Je nano is standaard windows-formatted. Het betekend dat hij Fat32 gebruikt is plaats van HFS.ottovds schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:44:
het installatie-systeem vanaf mijn mac schrikt mij ook nog wat af. En die installation-shield werkt niet
"er moet een ipod inzitten" en hoe krijg ik mijn nano windows-formatted?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Dat staat hij idd, of doe ik nou alles fout en werkt dit tooltje niet met de Nano, in de readme zie ik het nl niet staan.paella schreef op donderdag 27 april 2006 @ 05:56:
[...]
Volgens mij moet ie als schijf in je lijstje staan.
een geconverteerde video
wel een beetje groot... maarja ziet er wel leuk uit
Kiba Intro.rar
Verwijderd
cd \Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:24:
Ik zit met ene probleem, heb de ipod linux install-guide van http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=5281 gebruikt, maar als ik linux heb geinstalleerd, moet ik hem in disc-mode openen(de ipod) en in de opdrachtprompt iets met "eas 2 /info" invullen. Maar ik heb windows XP en daar staat geen "C:\>" waarachter ik dat aes gebeuren kan zetten. Er staat bij mij nu in de opdrachtprompt: "C:\>Documents and Settings\D*****>" Weet iemand hoe ik dat documents and settings gebeuren wegkrijg?
volgens mij ben ik de 1e die dit probleem heeft...
Ik heb ipodlinux al een maandje op me nano 2gb
Werkte prima, maar vandaag wilde ik music ff weer luisteren (gisteren deed hij het nog) en al me songs was opeens weg =S.
Dus ik ging ff switchen naar ipodlinux om music af te spelen (heb ook music in de root mapje, dit kan je benaderen door naar file browser => hp)
EN toen zag ik allemaal van die vage characters...
Toen afgesloten
en toen ik thuis weer was plugde ik me ipod in de usbpoort en toen kreeg ik die K: schijf te zien. En zag ik super rare dingen.
Ik kreeg dit te zien

Had opeens 5 maal die bestanden van 4 gb ofzo? me 2gb ipod is opeens verandert naar een 20 gb ofzoiets?
Maar hij werkt inmiddels al weer, door een update te doen en ipodlinux erafgehaald

Verwijderd
Verwijderd
Zelf is het me gelukt, alleen de originele Apple Firmware vraagt bij elke reboot om zijn language. Ook ziet hij de muziek/foto's niet die ik via iTunes op de iPod heb gezet. Podzilla speelt wel deze nummers af. Waar zou dit aan kunnen liggen? Partities verkeerd aangemaakt ?
Hier een overview van mijn partities. (met het programma Aefdisk32) (iPod Nano 2gb)
-------------------- Hard disk 3
Primary partitions:
No ID Type Dr Label Size <MB> Boot
1: 00 Empty 0
2: 0B FAT32 E: Programma's 1859 **
3: 83 Ext2/Ext3/Reiser 31
4: 00 Empty 0
Verwijderd
Het zou leuk zijn geweest als iPod linux de alternatieve iPod firmware zou zijn geworden door nieuwe functionaliteit te introduceren in een robuuste nette GUI. Maar helaas is iPod linux wat dat betreft in de 'knulligheidsfase' blijven steken en zal het nooit echt een concurrent zijn voor de orginele firmware...
(1)De opensourcewereld in het algemeen.
ik heb nu dus een scherm met een zwarte achtergrond en blauwe letter en ik kan het niet rebooten want als ik knopjes indruk komen er letter op mijn beeld..
Heb je de Topicstart gelezen?t1mmy schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:02:
Oke hij werkt weermaar, als ik hem aansluit op mijn pc dan "ziet" mijn pc hem niet, hij reageert er dus niet op.. hoe kan ik dit oplossen?
hij doed het dus nu wel alleen wij word nog steeds dien "gezien" door mij pc
En in welke modus zit je op het moment dat je hem aan de pc hebt hangen?t1mmy schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:33:
opnieuw opstarten van pc zowel ipod helpt niet, en in diskmode helpt ook.
hij doed het dus nu wel alleen wij word nog steeds dien "gezien" door mij pc
Verwijderd
Ik heb versie 1.2 gebruikt van de installer en alles nagelopen zoals staat in de readme, maar.
sry voor mijn taalgebruik ik moet naar bed denk ik
Ik heb het niet gedownload om de games, maar juist om de ondersteuning van vorbis & flac.
Browsen via Rockbox kan je doen door directories te bladeren maar ook kun je tagcache inschakelen en kun je nummers zoeken op artiest sorteren etc. (soort standaard iPod firmware dingetje)
Ik kan het iedereen aanraden om het eens een keer te proberen!
hoe heb jij dit opgelost?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:09:
Ook eens ipodlinux op mijn nano 2gb geprobeerd en in eerste instantie ziet het er leuk uit. Had ook idoom en iboy gecopiert, maar als ik ipodlinux opstart dan staan ze niet in de hp folder. Wat ik ook heb is dat telkens als ik de ipod uit heb gezet en ik terug ga naar ipodlinux of gewoon de standaard os alles reset lijkt. ik moet dan dus weer alles opnieuw instellen van taal tot klok en kleur schema's. Ook word de nano niet mer herkent in winXP, maar word alleen gezien als een onbenaderbare removable-schijf
Ik heb versie 1.2 gebruikt van de installer en alles nagelopen zoals staat in de readme, maar.
Verwijderd
Niet dus en daar baal ik eigenlijk best wel van want het ziet er behoorlijk veelbelovend en mooi uit. Viel me trouwens ook op dat al de muziek ook weg was van de ipod terwijl dat volgens de installer niet zou mogen. Heb nu rockbox erop staan en die werkt best goed en is extreem uitgebreid. Ben alleen benieuwd wat hij doet met de batterij duur
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 01:28 ]
Verwijderd
Formateren als fat32 device, in en uit-pluggen itunes opstarten en de firmware van apple er weer op zetten. De standaard procedure dus als het misgaat... Staat trouwens ook in de wiki van ipod-linux
hoe kan je in je ipod zelf dan formateren?Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:00:
[...]
![]()
Formateren als fat32 device, in en uit-pluggen itunes opstarten en de firmware van apple er weer op zetten. De standaard procedure dus als het misgaat... Staat trouwens ook in de wiki van ipod-linux

Verwijderd
t1mmy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:12:
[...]
hoe kan je in je ipod zelf dan formateren?

Oke in windows (even uitgaande van Xp)
- Open Admin Control
- Ga naar diskcontrol, zoek even de schijfletter op die naar de ipod wijst (hij is nl wel zichtbaar als schijf, maar niet benaderbaar).
- Formateer via diskcontrol als fat32.
- disconnect en reconnect de ipod
- Open Itunes en de rest gaat vanzelf
of
Open imagemagic, zoek de verwijzing naar ipod en formateer deze als fat32.
Zo moeilijk is dat toch niet
Alvast al wel bedankt voor je hulp
[edite] hij doed het weer
[ Voor 24% gewijzigd door t1mmy op 29-09-2006 16:49 ]
Verwijderd
ik heb alles goed kunnen instaleren, alleen als ik nu dus een filmpje op me ipod wil zetten moet ik 2 bestanden downloaden..... 1 om het filmpje op te zetten in avi en nog een waar ik het doel niet van begrijp.
nou die 2de krijg ik niet gedownload...
als ik op die link klik staat er een lijst en....... kies maar?
en als ik er 1 aan klik krijg je geen download knop, veld of zo iets....
dus wat doe ik hier verkeerd?
Iemand alternatieven?
Hmm klopt, lag zeker tijdelijk plat.paella schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:33:
Nu is er niets mis met die site?!
Heb het nu werkende, alleen idd nog het probleem dat het geluid na stoppen 2 seconden achter loopt en dat de bestanden zo enorm groot zijn. Is het niet een optie om het aantal fps te halveren? Ben alleen niet zo handig met VirtualDub en ik vraag me af of je dan eerst het geluid moet extracten aangezien dit anders niet meer goed hoorbaar is.
Verwijderd
Terwijl hij nog packages aan het downloaden is krijg ik deze foutmelding: zowel in vista als xp
''The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik heb een 5g met alleen iTunes geinstalleer, geen andere iPod software dus. Hoe krijg ik iPodLinux wél geinstalleerd? Het lukte me om iPodLinux te installeren, maar alleen via default settings, nu deinstalleerde ik Linux en heb de backup teruggezet die ik had gemaakt, maar nu is de map iPod_Control verdwenen, met andere woorden, ik kan dus geen iPodLinux installeren. Hoe krijg ik die map terug, of waar kan ik um downloaden voor een 30GB 5G iPod video?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:45 ]
Verwijderd
'The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik wil niet met defaults installeren ik wil kiezen via Bootloader...
Verwijderd
Ik kan nu eindelijk de packages zien, en selecteren welke ik wil installeren. daarnaast is de Linux partitie 1GB groot.
Nadat ik op next klik, gaat hij eerst ''Formating the Linux partition'' doen.
Dan krijg ik (Altijd, ook al vink ik alleen basic aan): '' Error Fetching for Package kernel''
Het schijnt dat er dus behoorlijk wat fout gaat, ik heb hier dus echt wel even hulp bij nodig... weet iemand raad?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:36 ]
Verwijderd
Ik kan kiezen uit: Apple OS
iPod Linux
Disk Mode
Sleep
Wel, Apple OS doet het niet, als ik die opstart reboot de iPod, iPod linux geeft deze melding: File (hd0,2)/LINUX.bin
size: 227
Err: Couldnt read 512 bytes?

Error Fetching for Package kernel deze foutmelding heb ik wel gekregen, en hem gewoon door laten lopen, is dat het mss?
Verwijderd
Aah... het staat erop, alleen blijft mijn iPod nu booten, het appeltje met zwart achtergrond, van der rest gebeurt er niets?Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:25:
Ok, nog een install kijken hoe het nu gaat
Verwijderd
Als ik um uit de pc doe dan doet hij even iets (appel met zwart achtergrond) maar 1 second later is hij dood, gewoon weer firmware van apple eropzetten?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 16:09 ]
Verwijderd
-edit.
Uhm ik ga me schamen, ik dacht dat dit topic maar 1 pagina had en had dus alleen op de eerste pagina gezocht.
[ Voor 51% gewijzigd door daniëlpunt op 08-12-2006 14:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
iPodLinux werkt niet op de tweede generatie Nano, zoals je op deze pagina kunt zien.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:20:
Heeft iemand misschien ene goede tutorial om dit op de 2e generatie ipod nano's te krijgen? Zou toch wel graag videos willen afspelen erop.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
De reden waarom er geen alternatieve firmware voor de tweede generatie Nano is, is dat ten eerste er veel andere hardware (CPU, Power Management, Audio) in zit ten opzicht van de vorige generatie. Ten tweede zijn er meer delen van de firmware encrypted, die eerst gekraakt moet worden voordat er überhaupt aan de reverse-engineering kan worden begonnen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Ik wou mijn pod'je flashen en ik haalde hem eruit en ik krijg zo een stopcontact logo nu, al vanalles geprobeerd maar niets helpt... het lijkt alsof mijn podje geen stroom meer krijgt. (heb ook al andere lader enzo geprobeerd)
xyus
(gaat om ipod photo)