Dat staat hij idd, of doe ik nou alles fout en werkt dit tooltje niet met de Nano, in de readme zie ik het nl niet staan.paella schreef op donderdag 27 april 2006 @ 05:56:
[...]
Volgens mij moet ie als schijf in je lijstje staan.
Voor diegene die het nog willen testen op zn ipodlinux
een geconverteerde video
wel een beetje groot... maarja ziet er wel leuk uit
Kiba Intro.rar
een geconverteerde video
wel een beetje groot... maarja ziet er wel leuk uit
Kiba Intro.rar
Anoniem: 165717
Ik zit met ene probleem, heb de ipod linux install-guide van http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=5281 gebruikt, maar als ik linux heb geinstalleerd, moet ik hem in disc-mode openen(de ipod) en in de opdrachtprompt iets met "eas 2 /info" invullen. Maar ik heb windows XP en daar staat geen "C:\>" waarachter ik dat aes gebeuren kan zetten. Er staat bij mij nu in de opdrachtprompt: "C:\>Documents and Settings\D*****>" Weet iemand hoe ik dat documents and settings gebeuren wegkrijg?
cd \Anoniem: 165717 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:24:
Ik zit met ene probleem, heb de ipod linux install-guide van http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=5281 gebruikt, maar als ik linux heb geinstalleerd, moet ik hem in disc-mode openen(de ipod) en in de opdrachtprompt iets met "eas 2 /info" invullen. Maar ik heb windows XP en daar staat geen "C:\>" waarachter ik dat aes gebeuren kan zetten. Er staat bij mij nu in de opdrachtprompt: "C:\>Documents and Settings\D*****>" Weet iemand hoe ik dat documents and settings gebeuren wegkrijg?
hmm..
volgens mij ben ik de 1e die dit probleem heeft...
Ik heb ipodlinux al een maandje op me nano 2gb
Werkte prima, maar vandaag wilde ik music ff weer luisteren (gisteren deed hij het nog) en al me songs was opeens weg =S.
Dus ik ging ff switchen naar ipodlinux om music af te spelen (heb ook music in de root mapje, dit kan je benaderen door naar file browser => hp)
EN toen zag ik allemaal van die vage characters...
Toen afgesloten
en toen ik thuis weer was plugde ik me ipod in de usbpoort en toen kreeg ik die K: schijf te zien. En zag ik super rare dingen.
Ik kreeg dit te zien

Had opeens 5 maal die bestanden van 4 gb ofzo? me 2gb ipod is opeens verandert naar een 20 gb ofzoiets?
Maar hij werkt inmiddels al weer, door een update te doen en ipodlinux erafgehaald
volgens mij ben ik de 1e die dit probleem heeft...
Ik heb ipodlinux al een maandje op me nano 2gb
Werkte prima, maar vandaag wilde ik music ff weer luisteren (gisteren deed hij het nog) en al me songs was opeens weg =S.
Dus ik ging ff switchen naar ipodlinux om music af te spelen (heb ook music in de root mapje, dit kan je benaderen door naar file browser => hp)
EN toen zag ik allemaal van die vage characters...
Toen afgesloten
en toen ik thuis weer was plugde ik me ipod in de usbpoort en toen kreeg ik die K: schijf te zien. En zag ik super rare dingen.
Ik kreeg dit te zien

Had opeens 5 maal die bestanden van 4 gb ofzo? me 2gb ipod is opeens verandert naar een 20 gb ofzoiets?
Maar hij werkt inmiddels al weer, door een update te doen en ipodlinux erafgehaald

je bent niet de eerste mij is dit ook een keer overkomen
Dat heb ik ook gehad, waarna ik ipod linux der niet meer op kan krijgen
Cons:::BB4E
Anoniem: 140386
Toen linux voor de iPod net bestond heb ik het geprobeerd en ik vond het maar niets, maar ik heb zojuist nogmaals linux op mijn G5 geinstalleerd en het werkt perfect. Het ziet er ook nog eens bijna net zo uit als het orginele iPod menu.
Anoniem: 186238
Heeft iemand ervaring met het instaleren van iPod Linux op een WinPod?
Zelf is het me gelukt, alleen de originele Apple Firmware vraagt bij elke reboot om zijn language. Ook ziet hij de muziek/foto's niet die ik via iTunes op de iPod heb gezet. Podzilla speelt wel deze nummers af. Waar zou dit aan kunnen liggen? Partities verkeerd aangemaakt ?
Hier een overview van mijn partities. (met het programma Aefdisk32) (iPod Nano 2gb)
-------------------- Hard disk 3
Primary partitions:
No ID Type Dr Label Size <MB> Boot
1: 00 Empty 0
2: 0B FAT32 E: Programma's 1859 **
3: 83 Ext2/Ext3/Reiser 31
4: 00 Empty 0
Zelf is het me gelukt, alleen de originele Apple Firmware vraagt bij elke reboot om zijn language. Ook ziet hij de muziek/foto's niet die ik via iTunes op de iPod heb gezet. Podzilla speelt wel deze nummers af. Waar zou dit aan kunnen liggen? Partities verkeerd aangemaakt ?
Hier een overview van mijn partities. (met het programma Aefdisk32) (iPod Nano 2gb)
-------------------- Hard disk 3
Primary partitions:
No ID Type Dr Label Size <MB> Boot
1: 00 Empty 0
2: 0B FAT32 E: Programma's 1859 **
3: 83 Ext2/Ext3/Reiser 31
4: 00 Empty 0
Anoniem: 75167
iPod linux is nu ff leuk om mee te spelen maar ik ben bang dat er op het moment weinig toekomst meer in zit omdat de nieuwe generatie iPods, als we de geruchten mogen geloven, gebasseerd zullen zijn op een andere architectuur en ook het OS herschreven zal gaan worden. Dat zal dus, op zijn minst, een nieuwe kernel vergen.
Het zou leuk zijn geweest als iPod linux de alternatieve iPod firmware zou zijn geworden door nieuwe functionaliteit te introduceren in een robuuste nette GUI. Maar helaas is iPod linux wat dat betreft in de 'knulligheidsfase' blijven steken en zal het nooit echt een concurrent zijn voor de orginele firmware...
Het zou leuk zijn geweest als iPod linux de alternatieve iPod firmware zou zijn geworden door nieuwe functionaliteit te introduceren in een robuuste nette GUI. Maar helaas is iPod linux wat dat betreft in de 'knulligheidsfase' blijven steken en zal het nooit echt een concurrent zijn voor de orginele firmware...
Ik mag toch hopen dat het de wens van veel softwareontwikkelaars is dat hun 'product' nog eens serieus gebruikt wordt, dus ja. Dat lijkt me wel een streven. Maargoed, een 'knulligheidsfase' is Linux eigen, helaas.
Linux op iPod is ook meer "het kan, dus we doen het" dan dathet enigszins nuttig is. De interface van apple zelf is namelijk mooier en doeltreffender voor je muziek (en/of videos)
No production networks were harmed during this posting
Jup, maar naast dat is het nog wel jammer dat het 'het wereldje' (1) vaak aan de zelfdiscipline ontbreekt om er een product van te maken wat de doeltreffendheid van Apples eigen firmware evenaard en daarnaast vele nieuwe features toevoegt.
(1)De opensourcewereld in het algemeen.
(1)De opensourcewereld in het algemeen.
Ach, opensource projecten worden voor professionals pas interessant als er goede support achter zit. Maar goed, daar gaat dit topic niet over
afaik, nope. check ipodlinux.org voor details
Oke ik heb dus een ipod nano en podzilla(stond bovenin ergens) er op is dat gewoon ipod linux?
ik heb nu dus een scherm met een zwarte achtergrond en blauwe letter en ik kan het niet rebooten want als ik knopjes indruk komen er letter op mijn beeld..
i tunes reageert ook niet op mijn ipod hoe kan ik hem restoren?
ik heb nu dus een scherm met een zwarte achtergrond en blauwe letter en ik kan het niet rebooten want als ik knopjes indruk komen er letter op mijn beeld..
Heb je de Topicstart gelezen?t1mmy schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:02:
Oke hij werkt weermaar, als ik hem aansluit op mijn pc dan "ziet" mijn pc hem niet, hij reageert er dus niet op.. hoe kan ik dit oplossen?
PSN: DutchTrickle PVoutput
opnieuw opstarten van pc zowel ipod helpt niet, en in diskmode helpt ook.
hij doed het dus nu wel alleen wij word nog steeds dien "gezien" door mij pc
En in welke modus zit je op het moment dat je hem aan de pc hebt hangen?t1mmy schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:33:
opnieuw opstarten van pc zowel ipod helpt niet, en in diskmode helpt ook.
PSN: DutchTrickle PVoutput
op het moment dat ik hem aan mij pc hang krijg ik een keuze menu op mijn ipod of ik naar diskmode of niet naar disk mode wil, ookal ga ik naar disk mode mijn pc reageert er niet op...
Anoniem: 167845
Ook eens ipodlinux op mijn nano 2gb geprobeerd en in eerste instantie ziet het er leuk uit. Had ook idoom en iboy gecopiert, maar als ik ipodlinux opstart dan staan ze niet in de hp folder. Wat ik ook heb is dat telkens als ik de ipod uit heb gezet en ik terug ga naar ipodlinux of gewoon de standaard os alles reset lijkt. ik moet dan dus weer alles opnieuw instellen van taal tot klok en kleur schema's. Ook word de nano niet mer herkent in winXP, maar word alleen gezien als een onbenaderbare removable-schijf
Ik heb versie 1.2 gebruikt van de installer en alles nagelopen zoals staat in de readme, maar.
Ik heb versie 1.2 gebruikt van de installer en alles nagelopen zoals staat in de readme, maar.
edit:
sry voor mijn taalgebruik ik moet naar bed denk ik
sry voor mijn taalgebruik ik moet naar bed denk ik
Ik heb een poosje iPod Linux gebruikt, maar dit vond ik niets en ben weer teruggestapt naar de iPod firmware, toen ik hoorde van rockbox heb ik dit geinstalleerd, en draai dit nu ongeveer een half jaar. Dt bevalt mij uitstekend alleen de batterij tijd van mijn iPod (4de generatie) gaat minder lang mee 6 uur ongeveer.
Ik heb het niet gedownload om de games, maar juist om de ondersteuning van vorbis & flac.
Browsen via Rockbox kan je doen door directories te bladeren maar ook kun je tagcache inschakelen en kun je nummers zoeken op artiest sorteren etc. (soort standaard iPod firmware dingetje)
Ik kan het iedereen aanraden om het eens een keer te proberen!
Ik heb het niet gedownload om de games, maar juist om de ondersteuning van vorbis & flac.
Browsen via Rockbox kan je doen door directories te bladeren maar ook kun je tagcache inschakelen en kun je nummers zoeken op artiest sorteren etc. (soort standaard iPod firmware dingetje)
Ik kan het iedereen aanraden om het eens een keer te proberen!
www.rockbox.org dus. Kende ik zelf niet, ziet er interessant uit. ZX Spectrum emulator zie ik zelfs als plugin staan. Ga ik zeker proberen!
hoe heb jij dit opgelost?Anoniem: 167845 schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:09:
Ook eens ipodlinux op mijn nano 2gb geprobeerd en in eerste instantie ziet het er leuk uit. Had ook idoom en iboy gecopiert, maar als ik ipodlinux opstart dan staan ze niet in de hp folder. Wat ik ook heb is dat telkens als ik de ipod uit heb gezet en ik terug ga naar ipodlinux of gewoon de standaard os alles reset lijkt. ik moet dan dus weer alles opnieuw instellen van taal tot klok en kleur schema's. Ook word de nano niet mer herkent in winXP, maar word alleen gezien als een onbenaderbare removable-schijf
Niet dus en daar baal ik eigenlijk best wel van want het ziet er behoorlijk veelbelovend en mooi uit. Viel me trouwens ook op dat al de muziek ook weg was van de ipod terwijl dat volgens de installer niet zou mogen. Heb nu rockbox erop staan en die werkt best goed en is extreem uitgebreid. Ben alleen benieuwd wat hij doet met de batterij duur
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 167845 op 26-09-2006 01:28 ]
Formateren als fat32 device, in en uit-pluggen itunes opstarten en de firmware van apple er weer op zetten. De standaard procedure dus als het misgaat... Staat trouwens ook in de wiki van ipod-linux
hoe kan je in je ipod zelf dan formateren?Anoniem: 167845 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:00:
[...]
![]()
Formateren als fat32 device, in en uit-pluggen itunes opstarten en de firmware van apple er weer op zetten. De standaard procedure dus als het misgaat... Staat trouwens ook in de wiki van ipod-linux

t1mmy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:12:
[...]
hoe kan je in je ipod zelf dan formateren?

Oke in windows (even uitgaande van Xp)
- Open Admin Control
- Ga naar diskcontrol, zoek even de schijfletter op die naar de ipod wijst (hij is nl wel zichtbaar als schijf, maar niet benaderbaar).
- Formateer via diskcontrol als fat32.
- disconnect en reconnect de ipod
- Open Itunes en de rest gaat vanzelf
of
Open imagemagic, zoek de verwijzing naar ipod en formateer deze als fat32.
Zo moeilijk is dat toch niet
bij disk control ziet hij hem ook niet, ik ga zo, om 5 uur, naar me pap en daar is dus ook een ander pc daar probeer ik het dan nog een keer.
Alvast al wel bedankt voor je hulp
[edite] hij doed het weer
hij kwam op de een of andere manier in de disk mode en toen werd hij weer gewin
[/edite]
Alvast al wel bedankt voor je hulp
[edite] hij doed het weer
[ Voor 24% gewijzigd door t1mmy op 29-09-2006 16:49 ]
Anoniem: 192214
hallo allemaal 
ik heb alles goed kunnen instaleren, alleen als ik nu dus een filmpje op me ipod wil zetten moet ik 2 bestanden downloaden..... 1 om het filmpje op te zetten in avi en nog een waar ik het doel niet van begrijp.
nou die 2de krijg ik niet gedownload...
als ik op die link klik staat er een lijst en....... kies maar?
en als ik er 1 aan klik krijg je geen download knop, veld of zo iets....
dus wat doe ik hier verkeerd?
ik heb alles goed kunnen instaleren, alleen als ik nu dus een filmpje op me ipod wil zetten moet ik 2 bestanden downloaden..... 1 om het filmpje op te zetten in avi en nog een waar ik het doel niet van begrijp.
nou die 2de krijg ik niet gedownload...
als ik op die link klik staat er een lijst en....... kies maar?
en als ik er 1 aan klik krijg je geen download knop, veld of zo iets....
dus wat doe ik hier verkeerd?
Uhm ik wil dus proberen om filmpjes af te spelen op mn 1st Gen Nano, maar de site van ipodlinux is down?
Iemand alternatieven?
Iemand alternatieven?
Hmm klopt, lag zeker tijdelijk plat.paella schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:33:
Nu is er niets mis met die site?!
Heb het nu werkende, alleen idd nog het probleem dat het geluid na stoppen 2 seconden achter loopt en dat de bestanden zo enorm groot zijn. Is het niet een optie om het aantal fps te halveren? Ben alleen niet zo handig met VirtualDub en ik vraag me af of je dan eerst het geluid moet extracten aangezien dit anders niet meer goed hoorbaar is.
Anoniem: 192365
Eey. ik heb ook een vraagje, ik wilde iPodLinux installeren, maar het ging al metee fout 
Terwijl hij nog packages aan het downloaden is krijg ik deze foutmelding: zowel in vista als xp
''The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik heb een 5g met alleen iTunes geinstalleer, geen andere iPod software dus. Hoe krijg ik iPodLinux wél geinstalleerd? Het lukte me om iPodLinux te installeren, maar alleen via default settings, nu deinstalleerde ik Linux en heb de backup teruggezet die ik had gemaakt, maar nu is de map iPod_Control verdwenen, met andere woorden, ik kan dus geen iPodLinux installeren. Hoe krijg ik die map terug, of waar kan ik um downloaden voor een 30GB 5G iPod video?
Terwijl hij nog packages aan het downloaden is krijg ik deze foutmelding: zowel in vista als xp
''The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik heb een 5g met alleen iTunes geinstalleer, geen andere iPod software dus. Hoe krijg ik iPodLinux wél geinstalleerd? Het lukte me om iPodLinux te installeren, maar alleen via default settings, nu deinstalleerde ik Linux en heb de backup teruggezet die ik had gemaakt, maar nu is de map iPod_Control verdwenen, met andere woorden, ik kan dus geen iPodLinux installeren. Hoe krijg ik die map terug, of waar kan ik um downloaden voor een 30GB 5G iPod video?
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 192365 op 07-12-2006 13:45 ]
Goed alles is weer ok.... maar ik zit nu toch echt met die installer van iPodLinux, hij zegt steeds
'The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik wil niet met defaults installeren ik wil kiezen via Bootloader...
'The package you selected 'factor' has a dependency on textinput wich i was not able to satisfy sorry but you cant select this package'
Ik wil niet met defaults installeren ik wil kiezen via Bootloader...
Vanuit Emmen, live verslag van de installatie van iPodLinux op een 5G 30GB...
Ik kan nu eindelijk de packages zien, en selecteren welke ik wil installeren. daarnaast is de Linux partitie 1GB groot.
Nadat ik op next klik, gaat hij eerst ''Formating the Linux partition'' doen.
Dan krijg ik (Altijd, ook al vink ik alleen basic aan): '' Error Fetching for Package kernel''
Het schijnt dat er dus behoorlijk wat fout gaat, ik heb hier dus echt wel even hulp bij nodig... weet iemand raad?
Daarnaast gaat de installatie wel gewoon door, dus ik laat hem ff lekker ratelen... maar misschien werkt het
Ik kan nu eindelijk de packages zien, en selecteren welke ik wil installeren. daarnaast is de Linux partitie 1GB groot.
Nadat ik op next klik, gaat hij eerst ''Formating the Linux partition'' doen.
Dan krijg ik (Altijd, ook al vink ik alleen basic aan): '' Error Fetching for Package kernel''
Het schijnt dat er dus behoorlijk wat fout gaat, ik heb hier dus echt wel even hulp bij nodig... weet iemand raad?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192365 op 07-12-2006 14:36 ]
Goed Linux staat erop
Ik kan kiezen uit: Apple OS
iPod Linux
Disk Mode
Sleep
Wel, Apple OS doet het niet, als ik die opstart reboot de iPod, iPod linux geeft deze melding: File (hd0,2)/LINUX.bin
size: 227
Err: Couldnt read 512 bytes?
Waarom doet ie ut nou niet
Ik kan dus wel in bood loader maar dat is alles
Error Fetching for Package kernel deze foutmelding heb ik wel gekregen, en hem gewoon door laten lopen, is dat het mss?
Ik kan kiezen uit: Apple OS
iPod Linux
Disk Mode
Sleep
Wel, Apple OS doet het niet, als ik die opstart reboot de iPod, iPod linux geeft deze melding: File (hd0,2)/LINUX.bin
size: 227
Err: Couldnt read 512 bytes?

Error Fetching for Package kernel deze foutmelding heb ik wel gekregen, en hem gewoon door laten lopen, is dat het mss?
Aah... het staat erop, alleen blijft mijn iPod nu booten, het appeltje met zwart achtergrond, van der rest gebeurt er niets?Anoniem: 192365 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:25:
Ok, nog een install kijken hoe het nu gaat
Als ik um uit de pc doe dan doet hij even iets (appel met zwart achtergrond) maar 1 second later is hij dood, gewoon weer firmware van apple eropzetten?
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 192365 op 07-12-2006 16:09 ]
Heeft niemand een idee? Hij boot maar door als ik hem aan de pc leg, en hij gaat niet in diskmode, windows xp, vista en iTunes zien hem niet, help?!
Heeft iemand ervaring met Rockbox (oid) op een iPod nano 1G?
-edit.
Uhm ik ga me schamen, ik dacht dat dit topic maar 1 pagina had en had dus alleen op de eerste pagina gezocht.
-edit.
Uhm ik ga me schamen, ik dacht dat dit topic maar 1 pagina had en had dus alleen op de eerste pagina gezocht.
[ Voor 51% gewijzigd door daniëlpunt op 08-12-2006 14:03 ]
Anoniem: 146368
ipodlinux.org down? Wou het voor de eerste keer proberen installen maar zonder die site lukt dat net iets veel minder
Iemand een alternatieve pagina misschien? De cached google page werkt ook al niet
als ik het goed begrijp kan je een ipod nano halen, en linux erop zetten om vervolgens films op af te spelen ?
Anoniem: 114616
Heeft iemand misschien ene goede tutorial om dit op de 2e generatie ipod nano's te krijgen? Zou toch wel graag videos willen afspelen erop.
iPodLinux werkt niet op de tweede generatie Nano, zoals je op deze pagina kunt zien.Anoniem: 114616 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:20:
Heeft iemand misschien ene goede tutorial om dit op de 2e generatie ipod nano's te krijgen? Zou toch wel graag videos willen afspelen erop.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Anoniem: 114616
Maar ik heb al zitten zoeken en is er echt geen software die hetzelfde mogelijk maakt maar de 2e generatie wel ondersteunt?
De enige alternative firmware die ik ken, die ook video's kan afspelen is Rockbox, maar die ondersteund de tweede generatie Nano ook niet.
De reden waarom er geen alternatieve firmware voor de tweede generatie Nano is, is dat ten eerste er veel andere hardware (CPU, Power Management, Audio) in zit ten opzicht van de vorige generatie. Ten tweede zijn er meer delen van de firmware encrypted, die eerst gekraakt moet worden voordat er überhaupt aan de reverse-engineering kan worden begonnen.
De reden waarom er geen alternatieve firmware voor de tweede generatie Nano is, is dat ten eerste er veel andere hardware (CPU, Power Management, Audio) in zit ten opzicht van de vorige generatie. Ten tweede zijn er meer delen van de firmware encrypted, die eerst gekraakt moet worden voordat er überhaupt aan de reverse-engineering kan worden begonnen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Anoniem: 132042
Help,
Ik wou mijn pod'je flashen en ik haalde hem eruit en ik krijg zo een stopcontact logo nu, al vanalles geprobeerd maar niets helpt... het lijkt alsof mijn podje geen stroom meer krijgt. (heb ook al andere lader enzo geprobeerd)
xyus
(gaat om ipod photo)
Ik wou mijn pod'je flashen en ik haalde hem eruit en ik krijg zo een stopcontact logo nu, al vanalles geprobeerd maar niets helpt... het lijkt alsof mijn podje geen stroom meer krijgt. (heb ook al andere lader enzo geprobeerd)
xyus
(gaat om ipod photo)