[Tiscali] ZyXEL modem klapt er uit icm counterstrike

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
hallo tweakers

Ik heb in juli dit jaar tiscali t4 met telefonie genomen met fup in het begin had ik last van uitvallende modem maar dat werd opgelost met een firmware update.
Ongeveer 2 maanden later kreeg ik een ander probleem namelijk dat als ik server refresh bij countestrike 1.6 dat internet uitvalt.
het gebeurt vooral savonds bij gamen en wat surfen het probleem doet zich voor op meerdere computers
Ik heb een eigen lijn naar de centrale en liog er 300 meter van af.

Ik kan dan niet meer surfen downloaden of gamen dan na een paar minuten heb ik weer verbinding.
dit heb ik zelf geprobeerd
-firewall uit hielp een klein beetje(de modem was wat stabieler maar niet veel)
-andere utp kabels hielp niet
-andere telefoon
-nieuwe windows instalatie
-andere netwerkkaart
-de helpdesk gebeld

Ik heb de helpdesk ook verteld dat het met meerdere pc gebeurt maar het eninge dat zij lijken te weten is is op dit forum kijken
Ze zeiden ook nog dat ze een oplossen zouden zoeken maar daar heb ik niet echt veel vertrouwen in lees het stuk hieronder maar.

Bij de helpdesk zeiden ze ongeveer al het bovenstaande dat zou kunnen helpen, hielp dus niet. Vanochtend heb ik weer gebeld ze vragen me van alles en ze kunnen me niet helpen nu komt het mooiste ze raden me aan op het forum www.tweakers.net te kijken (tweakers are powerfull 8) ).
Ik heb ook al in het tiscali forum gepost maar daar was de response 0

oja de modem een Zyxel Prestige 2602H-61 met de nieuwste firmware

ik denk niet dat jullie me syteem specs nodig hebben maar okee
asrock k7s41gx
amd sempron 2800
sapphire 9600xt

edit/ ik denk zelf dat het aan de modem ligt maar ik weet geen andere manieren om het te checken dan ik al gedaan heb

Jvs na jouw replys merk ik toch dat ik veel ben vergeten te vermelden :P

[ Voor 30% gewijzigd door DefLite op 20-11-2005 12:53 . Reden: veel dingen vergeten te vermelden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik neem aan dat de internetverbinding van de modem zelf wel gewoon goed blijft? Kan je de modem bereiken op het moment dat internet niet werkt?

Wat ik even zou doen is uitsluiten of het aan de modem ligt of aan de PC door even een laptop te fixen en te kijken of het probleem zich daarop ook voordoet. Je lijkt met vrij grote zekerheid de PC wel helemaal gecheckt te hebben, het probleem kan uiteraard ook aan de modem liggen. Ik zou dat eerst uitsluiten voordat je enorm veel energie steekt in oplossingen die misschien niet de oplossing zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 20-11-2005 12:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
ik heb ook andere pc geprobeerd dan blijft het probleem als de boel downgaat kan ik de modem soms wel soms niet bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, dan lijkt het me niet dat je windows opnieuw moet installeren. Als een probleem zich voordoet op twee verschillende PC configuraties dan heeft het uiteraard geen zin om op de ene pc windows opnieuw te installeren... Een probleem ligt meestal aan 1 ding, dus een eventuele router of de dsl lijn zelf of de modem lijken mij hier meer de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
nee ik dach ook niet dat het aan windows lag maar ja ik had vakantie dus ik heb het gewoon geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel nog eens naar de helpdesk en leg uit dat het op twee verschillende systemen tegelijk gebeurt, dan lijkt het me niet dat je dan in de PC het probleem moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb de helpdesk ook verteld dat het met meerdere computer/laptpos gebeurt maar het enige dat zij lijken te weten is is op dit forum kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou daar heb je niets aan, als het aan de modem/dsl verbinding of wat dan ook ligt, gaan wij je daar net mee kunnen helpen hoor. Dit is volgens mij geen configuratieprobleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
net weer gebeld ze hebben de lijn voor me na gemeten die is ookl perfect :'(

dus ik weet het niet meer ik hoop op een firmware update of iets dergelijks zodra ik kan zeg ik tiscali op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

zet de MTU in je zyxel eens op 1404

(ik weet niet waar je dat kan vinden... ff zoeken dus)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Welke versie draai je momenteel in de ZyXEL? MS5?

Reset naar factory defaults uitgevoerd na de firmware upgrade en geen oude eerder opgeslagen configuratie terug gezet in je ZyXEL daarna?

Probleem doet zich voor omdat de ZyXEL in de MS5 firmware per machine een maximum heeft ingesteld staan van 1024 simultane NAT connecties en totaal 2048 voor de gehele verbinding. Vooral met agressief P2P gebruik of gamerserver listings kom je tegen die grenzen aan. Effect wat dan optreedt is dat je alle entries/connecties bezet hebt en moet wachten tot de eerste een time-out krijgen voordat je weer wat kunt doen.

Je kan ook in modem verandere dat je per machine gewoon tot het maximum wilt kunnen gaan van 2048 simultane connecties, mogelijk dat je dan voldoende hebt voor je toepassing. Staat ergens op 't Tiscali forum genoemd hoe dat te doen of misschien in de Tiscali+Telefonie threads genoemd.

Vreemde is dat die connecties vol lopen. Blijkbaar worden die niet verwijderd door het spel automatisch na gebruik en wachten ze op een time-out die een paar minuten kan duren per connectie helaas. Heb 't meer gelezen mbt counterstrike dit verhaal en ZyXEL.
Little_captain schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:03:
net weer gebeld ze hebben de lijn voor me na gemeten die is ookl perfect :'(
Als je het goed hebt aangesloten (netjes splitter als eerste en goede bekabeling van hoofdaansluiting naar splitter naar modem) blijf je DSL verbinding ook prima draaien. Alleen de connectie tussen PC & modem is tijdelijk pleite.
dus ik weet het niet meer ik hoop op een firmware update of iets dergelijks zodra ik kan zeg ik tiscali op
Klinkt als een beetje een spastische noodkreet en weglopen van een oplossing. Nieuwe MS6 firmware is al vanaf lanceren van de MS5 druk in ontwikkeling. Met welke versie van Counterstrike kom je het tegen? In welke omstandigheid? Wat doe je precies achter elkaar? Kan je het gemakkelijk elke keer reproduceren of komt het 'soms' voor?

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 20-11-2005 14:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
hier ben ik weer
bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:37:
Welke versie draai je momenteel in de ZyXEL? MS5?

Reset naar factory defaults uitgevoerd na de firmware upgrade en geen oude eerder opgeslagen configuratie terug gezet in je ZyXEL daarna?

Probleem doet zich voor omdat de ZyXEL in de MS5 firmware per machine een maximum heeft ingesteld staan van 1024 simultane NAT connecties en totaal 2048 voor de gehele verbinding. Vooral met agressief P2P gebruik of gamerserver listings kom je tegen die grenzen aan. Effect wat dan optreedt is dat je alle entries/connecties bezet hebt en moet wachten tot de eerste een time-out krijgen voordat je weer wat kunt doen.

Je kan ook in modem verandere dat je per machine gewoon tot het maximum wilt kunnen gaan van 2048 simultane connecties, mogelijk dat je dan voldoende hebt voor je toepassing. Staat ergens op 't Tiscali forum genoemd hoe dat te doen of misschien in de Tiscali+Telefonie threads genoemd.

Vreemde is dat die connecties vol lopen. Blijkbaar worden die niet verwijderd door het spel automatisch na gebruik en wachten ze op een time-out die een paar minuten kan duren per connectie helaas. Heb 't meer gelezen mbt counterstrike dit verhaal en ZyXEL.

Als je het goed hebt aangesloten (netjes splitter als eerste en goede bekabeling van hoofdaansluiting naar splitter naar modem) blijf je DSL verbinding ook prima draaien. Alleen de connectie tussen PC & modem is tijdelijk pleite.

Klinkt als een beetje een spastische noodkreet en weglopen van een oplossing. Nieuwe MS6 firmware is al vanaf lanceren van de MS5 druk in ontwikkeling. Met welke versie van Counterstrike kom je het tegen? In welke omstandigheid? Wat doe je precies achter elkaar? Kan je het gemakkelijk elke keer reproduceren of komt het 'soms' voor?
okee na firmware update heb ik alles naar factory defaults gezet en alles opnieuw ingesteld telefonie verder niks
het is idd een spastische noodkreet maar ik word er gek van steeds weer een paar minuten wachten voor dat de verbinding er weer is is behoorlijk kut
ik speel counterstrike 1.6 dus de oude
Het gebeurt meestal als ik msn aanheb en ondertussen cs 1.6 speel(source heb ik niet) en ondertussen wat rondsurf op tweakers.net.

hier zijn wat screens van mijn firmware ik heb heb niks met nat geconfigureerd of iets derglijks

[img=http://img361.imageshack.us/img361/6158/tiscali12ex.th.jpg]

[img=http://img361.imageshack.us/img361/9685/tiscali26oq.th.jpg]

wat overzichtelijker
[img=http://img497.imageshack.us/img497/9257/tiscali34bv.th.jpg]

[ Voor 4% gewijzigd door DefLite op 20-11-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
*kickje
Nijl schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:24:
zet de MTU in je zyxel eens op 1404

(ik weet niet waar je dat kan vinden... ff zoeken dus)
Ik kan MTU niet vinden is het een afkorting voor iets ?
En ik kan nergens vinden waar ik de connections kan veranderen :[

Iemand nog een idee?

en trouwens het ik heb ontdekt dat als het probleem zich voordoet dat de telefoon ook niet werkt en internet op de andere pc ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door DefLite op 21-11-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

aantal connections kan je veranderen via telnet, onder menu 24, menu 8 en dan middels "ip nat session 2048".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
hhhm ik heb alleen geen telnet ik heb al wat rond gezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telnet en deze link http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/437174

Maar er word gezegd dat het niet egt beveiligd is ,is er geen manier om dit in de modem inte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ga met je browser naar 192.168.1.254, log in (standaard 1234), ga naar remote management, vul achter ftp bij 'secured client ip' het lokale ip adres van je computer in of 0.0.0.0 voor elke (lokale)computer. Je kan vervolgens inloggen via telnet. Voor de volledigheid: ga naar de msdos prompt (start>uitvoeren>CMD) en tik in 'telnet 192.168.1.254', log in met het wachtwoord en volg de stappen zoals hiervoor beschreven

[ Voor 12% gewijzigd door Nss op 22-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
ik heb de connections op 2048 gezet hopelijk heeft dit effect

maar bedankt allemaal _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door DefLite op 22-11-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nat van de ZyXEL 2602 kan 2048 sessies tegelijk aan. Standaard worden ze uitgeleverd dat per systeem (IP/computer) er 1024 maximaal gebruikt mogen worden zodat er nog een aantal over zijn voor overige systemen.

Dit is pas vanaf de MS5 versie en MU4 voor de -63 (ISDN) versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:47:
Nat van de ZyXEL 2602 kan 2048 sessies tegelijk aan. Standaard worden ze uitgeleverd dat per systeem (IP/computer) er 1024 maximaal gebruikt mogen worden zodat er nog een aantal over zijn voor overige systemen.

Dit is pas vanaf de MS5 versie en MU4 voor de -63 (ISDN) versie!
Dus dit zou beteken dat ik soms maar op 1 pc internet heb, als mijn pc alle conections inneemt ?

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 22-11-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Little_captain schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:28:
[...]

Dus dit zou beteken dat ik soms maar op 1 pc internet heb, als mijn pc alle conections inneemt ?
Yups. Misschien handiger om 1900 te doen?

Het is alleen het moment van serverlisten natuurlijk. En stel dat er 2 connecties nodig zijn per server in de lijst moet je nog 850 servers in de lijst hebben om hem dan vol te krijgen. Echter zit er blijkbaar een 'foutje' in CS waardoor hij gebruikte connecties niet sluit. En dus blijven die actief tot een time-out komt op die connecties na een paar minuten.

Paar keer snel achter elkaar serverlisten en je hangt vermoed ik. Battlefield2 heeft hier ook een handje van gehad in begin zonder eerste update.

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Okee het staat nu op 1900 kijken of het verschilt.

edit/
@ bjck als het is op gelost zal ik hte melden O-)

[ Voor 43% gewijzigd door DefLite op 23-11-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ook als het niet meer voorkomt even melden natuurlijk (gebeurt te vaak dat je dan niets meer hoort hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
het probleem lijkt te zijn opgelost ik ben aan het csen downen en msnen en internetten en de boel blijft stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lijkt dus dat 1024 simultane connecties net te weinig is voor jou als gebruiker/pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Misschien nog een tip: gebruik een programma zoals "all seeing eye" (www.udpsoft.com) ik denk dat je daar geen timeouts krijgt omdat die een server heeft die alles voor je pingt (wat nog eens veel sneller gaat ook).

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
hmm ik heb exact hetzelfde probleem als beschreven, alleen met een adsl2+ 10/1 verbinding via SpeedXS (bbned) met een copperjet 816-2p. Als ik mijn serverlijst in CS 1.6 laat refreshen, dan ligt mn verbinding een paar minuten op zn gat..

Ik heb al gezocht naar het maximale aantal connecties, maar dat kon ik nergens vinden in de 816-2p.

Toevallig heb ik ook een Zyxel 2602 met de nieuwste firmware versie erop, alleen die krijgt geen linesync op mn (nieuwe) adsl2+ lijn...

Iemand hiervoor een oplossing? (Of de zyxel werkende op een adsl2+ lijn)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:50

KroeT

[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de Zyxel en ADSL Family. Heb de max connecties wel op 2000 gezet, maar dat maakt geen enkel verschil. Iedere refresh van de serverlist zorgt voor een gebrek aan verbinding ;), en een reset van het modem is de enige oplossing. Hard reset welteverstaan, want de Web Configurator is meestal niet meer te bereiken in zo'n geval... Is er geen softwarematige oplossing voor, zoals het aanpassen van een configbestand van CS:S?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik los het op in BF2 door de firewall van de ZyXEL uit te zetten, dan gaat het al goed (werkt gewoon in laatste paar firmware vanaf MS.5). Je kan misschien limiteren bij het listen op pingtijden? In BF2 list ik niets >100ms en dan zijn het er nog een paar honderd ;)

Gaat het ook met de MS.6b4 versie nog niet goed met CS:S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb de nieuwste firmware versie nu (MS.6b4 dus), en dat maakt geen verschil. Limiteren op pingtijden in CS kan wel, maar pas nadat hij daadwerkelijk gepingd heeft :). De firewall uitzetten werkt ook niet :/. Ik snap niet wat er bij mij nou weer anders is dan bij anderen...

Correctie: Het via Telnet volledig uitschakelen van de Firewall werkt wel, maar dat is eigenlijk niet helemaal gewenst ;). Ik ga even kijken of ik een rule kan maken voor CS oid

Aanvulling #2: Nee, ik kan niet vinden hoe ik de firewall aan laat en alleen voor CS een uitzondering maak dat hij de 'interne DDOS' accepteert...

[ Voor 40% gewijzigd door KroeT op 21-02-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

De Tiscali Helpdesk gaf me de volgende tip:
Hiervoor kan ik u aanraden de Media bandwhith manangement aan te zetten. Hier kunt u kiezen voor een hogere prioriteir voor bijvoorbeel "WWW" en "Emule"( voor multiple sessions verbingen) Hiervoor kan ik eventueel ook aanraden de UPnp uptie aan te zetten in uw modem en deze door de firewall te laten gaan. Deze opties kunt u daar selecteren.

Mocht dit niet tot de gewenste oplossing leiden kan aanraden is hiervoor contact op te nemen met de tiscali helpdesk via het nummer 0900- 9990900, deze kunnen samen met u naar een passende oplossing zoeken voor uw probleem
Media Bandwidth Management lijkt me persoonlijk irrelevant, en stilletjes heb ik ook weinig hoop op het slagen van zijn UPnP suggestie. Het laatste wat ik ga doen is dat 0900nummer bellen overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klinkt ook als een beetje een vreemd advies dit. De poging met uPnP zie ik meer in, maar om nu 'windows' je firewall en forwards te laten beheren maakt het voor trojans ook wel heel erg gemakkelijk.

Als het zonder de firewall aan wel goed gaat is het de firewall en niet de NAT engine welke ik verdacht hier.

Het uitzetten in CLI maakt blijkbaar verschil ten opzichte van de webinterface? Op welke manier heb je deze uitgezet? Via menu 21.2? Of echt met commandline commando's?

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 23:14 ]

• KroeT

KroeT

[...]

Nee, gewoon via menu 21.2 (iirc), spatie-enter^2 :)

Ik kan alleen geen manier vinden om een rule aan te maken die alleen de CS:S "DDOS" negeert.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
Weet iemand misschien hoe je in de Copperjet 816-2p het aantal NAT sessions kunt verhogen? Of mss een telnet command ofzo?

Dit probleem irriteert me mateloos, hiervoor had ik internlnet (als provider) met 8 ip adressen, en dat hele gekloot met NAT niet, toen ik een nieuwe abonnement nam, vond ik dat niet zo belangrijk die 8 ip adressen, daar denk ik nu wel anders over :/

2e probleem, ook gerelateerd aan NAT, is dat mijn poortmappings niet werken? Ik heb keurig 4662 TCP en 4672 UDP open gezet voor eMule, maar hij blijft stug een 'Low id' houden. Ook mijn LAN ip nog gecontroleerd maar die klopt gewoon (172.19.3.3) De windows firewall uitschakelen hielp ook niet.. (Firewall in Copperjet staat al uit)

mp3'tje sturen via msn duurt ook 45min... zucht @ NAT

[ Voor 36% gewijzigd door Magnolia op 23-02-2006 12:40 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Bij deze alle tips die ik van tiscali heb gekregen, op een rijtje.
Indien het probleem ontstaat door de hoeveelheid openstaande verbindingen gebruikt u wellicht een Zyxel 2602 en hiervoor zult u dan de firmware moeten upgraden.

De nieuwste firmware en instructies om deze te installeren vindt u via:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227

Afdeling Customer Services
E.H. Soto-Quinteros
Hiervoor kan ik u aanraden de Media bandwhith manangement aan te zetten. Hier kunt u kiezen voor een hogere prioriteir voor bijvoorbeel "WWW" en "Emule"( voor multiple sessions verbingen) Hiervoor kan ik eventueel ook aanraden de UPnp uptie aan te zetten in uw modem en deze door de firewall te laten gaan. Deze opties kunt u daar selecteren.

Mocht dit niet tot de gewenste oplossing leiden kan aanraden is hiervoor contact op te nemen met de tiscali helpdesk via het nummer 0900- 9990900, deze kunnen samen met u naar een passende oplossing zoeken voor uw probleem

Guno Kortzorg
Wanneer u ziet dat de modem herstart adviseren wij u de firewall in de modem uit te schakelen.
Dit kunt u doen door in te loggen in de modem(door in de adresbalk van uw browser "192.168.1.254" in te vullen, hierna logt u in met gebruikersnaam en wachtwoord) en klikt u op:
-firewall
-default policy
-het vinkje bij "enable firewall" haalt u weg.
-om de wijziging op te slaan klikt u op "apply"

Mocht u alleen het dsl-lampje zien uitvallen dan adviseren wij u een isratest uit te voeren.
Dit houdt in de modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluiten, hiermee sluit u uit dat de oorzaak van dit probleem zich in de bekabeling of in het splitter bevindt.

Het kan echter ook zo zijn dat het probleem wordt veroorzaakt door de software (firmware) in uw modem. In dat geval kunt u de nieuwste firmware downloaden en installeren vanaf onze homepage. Deze kunt u vinden bij de veelgestelde vragen op:
http://www.tiscali.nl/hel...uestion=firmware&x=26&y=7

Chris Hesseling
U kunt ook zoals in mijn vorige mail beschreven staat de firmware updaten.
Waarschijnlijk kunt u dan wel de firewall in de modem aan zetten.

Chris Hesseling
Hebt u in de modem al uw firewall ingesteld voor het spel (portforward en nat tabel)? Meer informatie over het instellen vindt u op http://www.portforward.com

Job van Atten
Indien u de laatste firmware heeft, het port forwarding op de juiste manier heeft ingesteld en ook de firewall heeft uitgeschakeld dan kunnen wij u helaas niet van een oplossing voorzien. U kunt kijken of de helpdesk van Zyxel een oplossing voor u kan aandragen, zie:

http://www.zyxel.nl/support/z162.html
Tja. Ik kan me voorstellen dat ze van me af willen, want het is een lastig probleem, maar een beetje helpdesk-onwaardig is het wel. Het scheelt ook wel dat ik iedere keer antwoord krijg van een andere medewerker. Logisch, maar het schiet niet op. Ook worden mijn mails niet altijd even goed gelezen, want ik heb drie keer moeten zeggen dat ik de firmware al geupdate had.

Goed, laat ik er geen klaagzang van maken, het is niet hun schuld dat het niet werkt. Maar ik zou het erg graag oplossen, zeker omdat er meer mensen zijn met dit probleem. De firewall staat nu uit, en dat werkt prima, maar ik voel me toch wat naakt zo ;). Ik heb dus liever de firewall aan, EN een werkend CS:S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik heb nog een laatste poging gedaan, de gehele situatie uitgelegd, en de hoop uitgesproken dat we gezamelijk tot een oplossing kunnen komen. Waarop deze reactie kwam:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 02-03-2006 met ticketnummer 393580. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende informeren.

Wij kunnen u niet verder van dienst zijn en raad u aan de handleiding van zyxel.nl te raadplegen zoals mijn collega Alexander Bakker aangaf.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

David Birnie
Tja.

Pagina: 1