Toon posts:

[Ervaringen] DVD spelers met HDMI

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Greekmaster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:49:
Ik zou samsung niet nemen, heeft nogal wat problemen met lezen van gecopieerde dvds. panasonic werkt bij mij perfect leest alles af
Ik denk dat de samsung bij mij ook al snel afvalt. Het heeft overigens wel een Faroudja chip en denk dat de andere 3 dat niet hebben. Ik snap ook niet waarom het zo specifiek wordt benoemd. :?
Bij de Panasonic heb ik overigens ook mijn twijfels. Ik ben meer aan het dubben over de laatste twee denk ik. Wat zijn de grote pluspunten van de Pana die je tot nu toe hebt gemerkt?

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Ik heb zelf de Philips dvp5960:
[afbeelding]

HDMi, xvid, divx, ondertitels, ziet er allemaal goed uit eerlijk gezegd. en hij is totaal niet duur :)
Hey bedankt voor je advies :D Het is inderdaad niet duur. Ik heb het ergens gezien voor 79 euro.
Helaas ben ik niet zo gecharmeerd van Philips producten dus deze was al buitenspel gezet.

offtopic:
Je avatar is toch van de film 'Pumping iron? 8)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:24

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:45:
[...]

Hey bedankt voor je advies :D Het is inderdaad niet duur. Ik heb het ergens gezien voor 79 euro.
Helaas ben ik niet zo gecharmeerd van Philips producten dus deze was al buitenspel gezet.

offtopic:
Je avatar is toch van de film 'Pumping iron? 8)
Ik eigenlijk ook niet, behalve van de televisies. Maar deze was niet erg duur dus heb de gok genomen en heb totaal geen spijt. Wil alleen wel ooit mijn home-cinema set helemaal vernieuwen, dit is puur een tussen oplossing ;)

offtopic:
Dat klopt, goed herkend ;) Arnold fan? _/-\o_

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat de samsung bij mij ook al snel afvalt. Het heeft overigens wel een Faroudja chip en denk dat de andere 3 dat niet hebben. Ik snap ook niet waarom het zo specifiek wordt benoemd. :?
Bij de Panasonic heb ik overigens ook mijn twijfels. Ik ben meer aan het dubben over de laatste twee denk ik. Wat zijn de grote pluspunten van de Pana die je tot nu toe hebt gemerkt?
Kijk ik ben geen expert. Volgens mij zit er in de panasonic ook een faroudja chip, dat ding doet toch het upscalen ofzo??? Ik heb zelf panasonic homecinema set SCHT855, in vergelijking tot de samung vind ik dat het menu wat uigebreider is en bij de panasonic kan ik kiezen op welke resolutie ik kijk dat heb ik bij de samsung niet gezien die gaat atomatisch naar 1080i. Ik weet niet hoe de philips is maar over panasonic ben ik zeer te spreken kwaliteit op een lcd scherm is echt fantastisch

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:14:
[...]

Ik eigenlijk ook niet, behalve van de televisies. Maar deze was niet erg duur dus heb de gok genomen en heb totaal geen spijt. Wil alleen wel ooit mijn home-cinema set helemaal vernieuwen, dit is puur een tussen oplossing ;)

offtopic:
Dat klopt, goed herkend ;) Arnold fan? _/-\o_
Ik begrijp je :)
Alleen heb ik op dit moment geen geld voor een high-end solution zoals een Denon 2930 :D
Dus wil ik graag een van de vier (3) als opvolger van mijn huidige JVC kiezen.

Zijn er reviews te vinden over de bovenstaande producten van kwaliteits pagina's?
Ik zie een hoop staan op kieskeurig maar niet van vergelijkingen met andere dvd spelers.

offtopic:
Inderdaad een bodybuilder en Arnie fan 8)
Heb je ook Raw Iron gezien? Dat is volgens mij te making of pumping iron

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:59 ]

Verwijderd

Greekmaster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:15:
[...]

Kijk ik ben geen expert. Volgens mij zit er in de panasonic ook een faroudja chip, dat ding doet toch het upscalen ofzo??? Ik heb zelf panasonic homecinema set SCHT855, in vergelijking tot de samung vind ik dat het menu wat uigebreider is en bij de panasonic kan ik kiezen op welke resolutie ik kijk dat heb ik bij de samsung niet gezien die gaat atomatisch naar 1080i. Ik weet niet hoe de philips is maar over panasonic ben ik zeer te spreken kwaliteit op een lcd scherm is echt fantastisch
Welke scherm gebruik jij in combinatie met je Pana? Wat voor kabels?
Hoe snel reageert jouw afstandbediening? Heeft het een LED verlichting voor in het donker?
Kun je ook DTS en SACD afspelen? Speelt het ook XVID met ondertiteling?

Verwijderd

Wie heeft hier de Sony DVP-NS76 als dvd-speler? Ik ben benieuwd hoe dat ding presteert. 8)

• Greekmaster
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:36:
[...]

Welke scherm gebruik jij in combinatie met je Pana? Wat voor kabels?
Hoe snel reageert jouw afstandbediening? Heeft het een LED verlichting voor in het donker?
Kun je ook DTS en SACD afspelen? Speelt het ook XVID met ondertiteling?
Ik heb zelf een sony 40W2000. Gebruik een HDMI kabel die ik los erbij heb gekocht, bij de set zat er geen bij. De afstandsbedining heeft veel opties en reageert gewoon goed. Bedoel je of er leds op de afstandbediening zitten, nee dat niet. DTS speelt hij af SACD en XVID doe ik niks mee dus daar kan ik je niet mee helpen

Verwijderd

Greekmaster schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:36:
[...]

Ik heb zelf een sony 40W2000. Gebruik een HDMI kabel die ik los erbij heb gekocht, bij de set zat er geen bij. De afstandsbedining heeft veel opties en reageert gewoon goed. Bedoel je of er leds op de afstandbediening zitten, nee dat niet. DTS speelt hij af SACD en XVID doe ik niks mee dus daar kan ik je niet mee helpen
Maar heb je wel eens meerdere divx op een dvdrw gebrand met ondertiteling en vloeind hiernaar kunnen kijken? Daar ben ik dus echt benieuwd naar.

• Greekmaster
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Maar heb je wel eens meerdere divx op een dvdrw gebrand met ondertiteling en vloeind hiernaar kunnen kijken? Daar ben ik dus echt benieuwd naar.
Nee sorry doe nix met Divx

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:24

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Ik denk zelf van wel, ik kijk namelijk ook divx en xvid films zonder schokken (zelfs vanaf usb stick! :9~ ). In die Philips zit wel Divx Ultra maar ik neem aan dat dat niets byzonders is ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

heb zelf die pioneer en ben er tevreden over. Afgezien van het luidruchtige loopwerk speelt hij werkelijk alles probleemloos wat je hem voert in een goede kwaliteit

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:45:
Wie heeft hier de Sony DVP-NS76 als dvd-speler? Ik ben benieuwd hoe dat ding presteert. 8)
Ik heb deze nu een paar maandjes. Beeldkwaliteit is prima (gebruik de hdmi aansluiting) geluid ook goed (coax-digitaal naar versterker). Ik laat de speler upscalen naar 1080i maar merk eerlijk gezegd niet zo'n verschil, zal binnenkort nog eens testen. Nadeel vind ik de wat goedkope lade en de trage opstarttijd, het duurt echt 5-10 seconden voordat een cd of dvd begint te spelen, soms zelfs iets langer. Ook zijn de graphics van het menu wat basic, hetzelfde als mijn sony dvd-speler van 8 jaar geleden.

Verwijderd

StuiTeR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:19:
heb zelf die pioneer en ben er tevreden over. Afgezien van het luidruchtige loopwerk speelt hij werkelijk alles probleemloos wat je hem voert in een goede kwaliteit
Ik las op avforum dat het loopwerk inderdaad luidruchtig is. Zou dit inmiddels al vervangen zijn door een stillere variant? Wat moet ik mij voorstellen bij luidruchtig? Is het voor eventjes of gedurende de hele film?

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:29:
[...]

Ik las op avforum dat het loopwerk inderdaad luidruchtig is. Zou dit inmiddels al vervangen zijn door een stillere variant? Wat moet ik mij voorstellen bij luidruchtig? Is het voor eventjes of gedurende de hele film?
hehe nee het is constant, maar goed tijdens een film hoor je het bijna niet. het is meer in de pauze stand als je even bier haalt :) of als er een echt rustig deel in de film zit kan je hem toch op een paar meter afstand nog horen draaien (afhankelijk van je oren en waar je het ding neerzet natuurlijk) Oveirgens hebben de meeste spelers dit (heb ze vergeleken) de denon is even remoerig. Punt is dat het spul niets meer weegt (nog geen 1,5 kg, dacht eerste dat ik een lege doos mee kreeg in de winkel) dus de kastdemping is vrijwel nihil

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

De Pioneer is overduidelijk de beste qua geluid en beeld uit dat rijtje.

Hier een zeer uitgebreide review over de kleine broertjes: http://www.areadvd.de/har...ioneer_dv_490_393_1.shtml

[ Voor 47% gewijzigd door Mooody op 21-03-2007 22:04 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

StuiTeR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:58:
[...]

hehe nee het is constant, maar goed tijdens een film hoor je het bijna niet. het is meer in de pauze stand als je even bier haalt :) of als er een echt rustig deel in de film zit kan je hem toch op een paar meter afstand nog horen draaien (afhankelijk van je oren en waar je het ding neerzet natuurlijk) Oveirgens hebben de meeste spelers dit (heb ze vergeleken) de denon is even remoerig. Punt is dat het spul niets meer weegt (nog geen 1,5 kg, dacht eerste dat ik een lege doos mee kreeg in de winkel) dus de kastdemping is vrijwel nihil
Ow ok :) Kunnen we als tweaker niet het loopwerk stiller krijgen? ;)
Maar even iets anders: hoe vind je de kwaliteit van xvid, divx (5,6)? Kun je ondertiteling toevoegen?
Het heeft geen Faroudja chipset maar doet wel aan upscalen. Hoe vind je de kwaliteit hiervan?

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:00:
De Pioneer is overduidelijk de beste qua geluid en beeld uit dat rijtje. Ik heb test gelezen op internet waar de Pioneer zelfs een Denon van 3x de prijs versloeg.
Waar kan ik dit teruglezen? Kan jij mij een url geven van die test?
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de spelers.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Waar kan ik dit teruglezen? Kan jij mij een url geven van die test?
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de spelers.
Vergelijking met die Denon weet ik niet meer. Een goede review van de kleine broertjes (zelfde beeld en geluidschip) is hier: http://www.areadvd.de/har...ioneer_dv_490_393_1.shtml

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Ow ok :) Kunnen we als tweaker niet het loopwerk stiller krijgen? ;)
Maar even iets anders: hoe vind je de kwaliteit van xvid, divx (5,6)? Kun je ondertiteling toevoegen?
Het heeft geen Faroudja chipset maar doet wel aan upscalen. Hoe vind je de kwaliteit hiervan?
zekerz, heb ook al wat demping aangebracht voor op de la :) helpt niet veel omdat de behuizing niet dichtgaat. Der zit een klapklepje voor wat niet volledig afsluit en daar komt de meeste herrie langs de randen.

Ik gebruik hem in 720P op mijn LG 25R die dan wel weer een faroudja chip heeft dus ja ??? De combinatie werkt prima. Sinds ik binnen een paar uur een complete dvd download doe ik eigenlijk niet meer aan divx :) maar heb voor de gein wel wat pron op een dvd gefikt. Alles door elkaar met alle mogelijke formaten en hij speelt alles probleemloos (zonder ondertiteling :))

Verwijderd

StuiTeR schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:05:
[...]

zekerz, heb ook al wat demping aangebracht voor op de la :) helpt niet veel omdat de behuizing niet dichtgaat. Der zit een klapklepje voor wat niet volledig afsluit en daar komt de meeste herrie langs de randen.

Ik gebruik hem in 720P op mijn LG 25R die dan wel weer een faroudja chip heeft dus ja ??? De combinatie werkt prima. Sinds ik binnen een paar uur een complete dvd download doe ik eigenlijk niet meer aan divx :) maar heb voor de gein wel wat pron op een dvd gefikt. Alles door elkaar met alle mogelijke formaten en hij speelt alles probleemloos (zonder ondertiteling :))
Ja een ondertiteling lijkt mij vrij overbodig ;)
Ik wil eigenlijk de pioneer halen maar vind het toch jammer dat het geen Faroudja heeft (geen idee wat dit doet maar toch :P) en geen upscaler heeft van 1080p. Zouden er Pioneers zijn die dit kunnen? _/-\o_

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:12:
[...]

Ja een ondertiteling lijkt mij vrij overbodig ;)
Ik wil eigenlijk de pioneer halen maar vind het toch jammer dat het geen Faroudja heeft (geen idee wat dit doet maar toch :P) en geen upscaler heeft van 1080p. Zouden er Pioneers zijn die dit kunnen? _/-\o_
als je tv geen 1080P aankan heb je dus niets aan de upscaling. Over de voor / nadelen van faroudja kan je een boel op het net vinden. Overigens kan je wel enorm veel dingen instellen in de pioneer. Daarnaast ga je hem via hdmi aansluiten neem ik aan dus het meeste werk doet dan de lcd / plasma volgens mij....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb hier ook die Pioneer-696, al ruim een half jaar, en een kennis van mij ook. Ik heb al diverse DVD spelers versleten maar dit ding slaat echt alles. Vreet alles wat je er in stop, veel instel mogelijkheden, aansluitingen. Zeeeeeer goed beeld (verschil m'n m'n oude Samsung is duidelijk zichtbaar). Je lees soms berichten over een rumoerig loopwerk. Heb ik geen last van. Wellicht is het exemplarisch of was het een bepaalde serie, geen idee.
In de diverse reviews op internet staat ie ook altijd in de bovenste top-3. Ik zou niet langer twijfelen, gewoon kopen dat ding :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 07:50:
Ik heb hier ook die Pioneer-696, al ruim een half jaar, en een kennis van mij ook. Ik heb al diverse DVD spelers versleten maar dit ding slaat echt alles. Vreet alles wat je er in stop, veel instel mogelijkheden, aansluitingen. Zeeeeeer goed beeld (verschil m'n m'n oude Samsung is duidelijk zichtbaar). Je lees soms berichten over een rumoerig loopwerk. Heb ik geen last van. Wellicht is het exemplarisch of was het een bepaalde serie, geen idee.
In de diverse reviews op internet staat ie ook altijd in de bovenste top-3. Ik zou niet langer twijfelen, gewoon kopen dat ding :)
Nou je hebt het verkocht hoor bij mij 8)
Maar jammer dat er geen gebruikers zijn van de andere dvd spelers. Ik was daar namelijk ook erg benieuwd naar.

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Ik zit thuis met een Denon 1730 die via HDMI naar mijn Samsung 720p gaat.
Speler kost ook niet veel en doet upscalling naar 720p op mijn LCD.
Ben heel tevreden over het beeld, ook zeker een aanrader...

Flickr

Verwijderd

Rikske_007 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:09:
Ik zit thuis met een Denon 1730 die via HDMI naar mijn Samsung 720p gaat.
Speler kost ook niet veel en doet upscalling naar 720p op mijn LCD.
Ben heel tevreden over het beeld, ook zeker een aanrader...
Ik moet zeggen dat ik niet bekend ben met de 1730 maar ik hoor wel zeer positieve reacties over de Denon 1930. Maar die is vrij duur dacht ik. Kun je wat meer over jouw 1730 vertellen of anders helpen aan reviews?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 10:37 ]

• Rikske_007
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:36:
[...]

Ik moet zeggen dat ik niet bekend ben met de 1730 maar ik hoor wel zeer positieve reacties over de Denon 1930. Maar die is vrij duur dacht ik. Kun je wat meer over jouw 1730 vertellen of anders helpen aan reviews?
Ik heb de 1730 genomen omdat ik maar een 720p LCD heb (Samsung LE40M71B), de 1930 gaat tot 1080p en ik denk dat deze rond de 350 a 400€ kost.

Hier kan je enkele reviews vinden :

http://www.pocket-lint.co...scalling-dvd-player.phtml

http://www.avblog.nl/denons-upscaling-dvd-spelers/#more-169

En hier is de pagina van Denon zelf

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3303.asp

Het enige min puntje dat ik kan vinden over deze speler is dat ik bij bepaalde dvd's wel
effe de layer change zie , dwz, beeld freezed een fractie van een seconde en geluid valt dan ook heel effe weg. Maar dit is helemaal niet storend en komt niet altijd voor.
Er is ook een nieuwe update van de Firmware op de site maar denk niet dat dit hier veel zal aan veranderen.
Als er nog meer specifieke vragen zijn, shoot.

Flickr

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-12 11:13

Yuco

Womanizer!

Alternatief?

Kiss 1600

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:59

The Legend

*Plop*

Vet! Dit is de ideale brug tussen een echte HTPC die alles kan afspelen maar veel duurder is, en een DVD speler die veel beperkter is in afspeelmogelijkheden maar goedkoper is :) Wist trouwens niet dat Linksys KiSS had overgenomen? Wel een goede zaak, betekend in ieder geval solide ondersteuning en kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door The Legend op 22-03-2007 13:34 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Adviesprijs 299 euro :D
Dat valt inderdaad ook erg mee. Maar ik weet niet hoe de beeldkwaliteit hiervan is terwijl de Pioneer door meerdere reviewers hier als een topproduct wordt gezien.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.multiroom.fr/media/060919-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0609/47602-linksys-dp1600-schnittstellen.jpg

• Ray

Ray

heb jaren de dp500 gehad (sterker nog was de 2e in nederland :)) leuk maar toch veel software gedonder. Persoonlijk vind ik de pioneer veel beter. Ligt er ook aan of je veel afwijkende media wil gebruiken en / of internet radio etc etc

Verwijderd

Rikske_007 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:17:
[...]

Ik heb de 1730 genomen omdat ik maar een 720p LCD heb (Samsung LE40M71B), de 1930 gaat tot 1080p en ik denk dat deze rond de 350 a 400€ kost.

Hier kan je enkele reviews vinden :

http://www.pocket-lint.co...scalling-dvd-player.phtml

http://www.avblog.nl/denons-upscaling-dvd-spelers/#more-169

En hier is de pagina van Denon zelf

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3303.asp

Het enige min puntje dat ik kan vinden over deze speler is dat ik bij bepaalde dvd's wel
effe de layer change zie , dwz, beeld freezed een fractie van een seconde en geluid valt dan ook heel effe weg. Maar dit is helemaal niet storend en komt niet altijd voor.
Er is ook een nieuwe update van de Firmware op de site maar denk niet dat dit hier veel zal aan veranderen.
Als er nog meer specifieke vragen zijn, shoot.
Ik wist niet dat je een Denon kon kopen voor 180 euro 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B119673.jpg
Ik vind het mooi uitzien en lees inderdaad dat het ook prima presteert.
Helaas zijn er maar twee mensen geweest die op kieskeurig hebben gereageerd.
http://www.kieskeurig.nl/...13609C12571CE00336A28.htm
http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1737

Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden en vergelijken met de Pioneer binnenkort. :)

Verwijderd

Weet iemand of die kiss dp1600 ook mkv files kan afspelen?

Er zit een nieuwe chipset in die h.264/vc1 ondersteunt.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 17:32
Als er de nieuwe faroudjah chip inzit zit het met de upscaling kwaliteit wel goed. En is het zeker de moeite waard. Marantz DV6001 bijv.

Laat de Pioneer 490v liggen die heb ik zelf gehad en was er niet over te spreken. Bij het afspelen van Band of Brothers, Lost, Children of Men waren volop problemen zichtbaar op mijn LCD TV. Heb de speler inmiddels vervangen door een van Cambridge Audio 540D zonder upscaling. De DVD89 heeft het wel en overtreft de Pioneer in alle opzichten ook het geluid klinkt veel beter.

Verwijderd

Bij de Denon 1730 staat dat het een Progressive Scan heeft. Heeft de Pioneer en de andere bovengenoemde dvd spelers dit ook? Wat doet een progressive scan? :+

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:09:
Bij de Denon 1730 staat dat het een Progressive Scan heeft. Heeft de Pioneer en de andere bovengenoemde dvd spelers dit ook? Wat doet een progressive scan? :+
ja de pioneer heeft het ook en wat het doet is een gevalletje google

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:09:
Ik quote Wikipedia:

"Progressive scanning is een manier voor het weergeven, opslaan of doorgeven van bewegende beelden waarvan de lijnen van elk frame tegelijk worden ververst. Dit in tegenstelling tot de manier van interlaced scanning wat gebruikt wordt bij oudere televisies.
Progressive scan wordt veelal gebruikt in CRT PC monitoren en nieuwe televisiemodellen.
Voordelen van progressive scan zijn:
- Een grotere verticale resolutie, zoals mogelijk in 720p HDTV.
- Geen trilling van horizontale lijnen
- Gemakkelijkere compressie van de bewegende beelden "

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:45:
Ik heb de Sony -NS92V
HDMI out DVI in Myrica Plasma 50-2H pakt upscaling 1080i
Component out Component in Myrica Plasma 50-2H pakt upscaling 720p
ik persoonlijk vind beeld 720p iets helderder (dia-met licht?)
1080i lijkt meer foto zonder backlight? superscherp maar....
geluid via optisch out naar JVC RX-F31S met subwoofer SX-DW303 met zuilen SX-XD33
niks te klagen dus....

• Rikske_007
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:00:
[...]

[afbeelding]

Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden en vergelijken met de Pioneer binnenkort. :)
Idd, hij is niet zo duur en ziet er nog goed uit ook :)
Ik zou je wel aanraden als je een DVD speler gaat halen om deze op jouw TV te testen.
Als je er een paar vergeleken hebt zie je wel duidelijk de verschillen tss de verschillende merken.
En op de reacties van kieskeurig zou ik niet zo voort gaan ;)
Hier heb je nog een ander fora waar je veel info kan vinden.
http://www.avforums.com/forums/index.php

Groetjes
Rikske

Flickr

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:00:
[...]

[afbeelding]

Ik heb 'm zelf ook net amper 2 weekjes in de kast staan (alleen dan de zilveren versie), maar om eerlijk te zijn moet ik 'm nog wel even goed testen.
Heb er nog niet echt een hele DVD mee gekeken. Eerste indruk is in ieder geval goed moet ik zeggen :)
Zal er vanavond eens een filmpje in drukken en ik ben ook erg benieuwd naar de andere mogelijkheden zoals MP3, divx, enz.

Verwijderd

InZane schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Ik heb 'm zelf ook net amper 2 weekjes in de kast staan (alleen dan de zilveren versie), maar om eerlijk te zijn moet ik 'm nog wel even goed testen.
Heb er nog niet echt een hele DVD mee gekeken. Eerste indruk is in ieder geval goed moet ik zeggen :)
Zal er vanavond eens een filmpje in drukken en ik ben ook erg benieuwd naar de andere mogelijkheden zoals MP3, divx, enz.
Zo je ons hier ook van op de hoogte kunnen houden? :D
Ik wil graag weten of je een dvd vol met mp3 kunt beluisteren met meerdere formaten en folders.
Daarnaast ben ik erg benieuwd of het divx en xvid met .srt ondertitelingen kan afspelen en wat de kwaliteit hiervan is. _/-\o_

offtopic:
Ik wilde eigenlijk een zwarte dvd speler halen zodat het zou matchen met de HK 345 receiver maar ik denk dat de Denon in het zilver juist mooier uitziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 10:38 ]

Verwijderd

Ik bezit de Samsung HD850 DVD speler. En heb het aangesloten via HDMI <---> HDMI op mijn 63 inch plasma scherm.
Mooi beeld, scherp, mooie kleur en geen happeringen what so ever gezien.
Vanavond ga ik Chronicles of riddick erop kijken die ik al sinds de aanschaf van de tv heb willen zien maar me vriendin steeds met andere dingen tussendoor komt ggrrrr }:O

• Rikske_007
Weet niet of deze al is gepasseerd maar bij deze

PixelMagic MB100 HD MediaBox HD multimedia player

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/727/v/1/sp/

Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/MediaBox_400x600.jpg

Overview:

Price: £299
More info: PixelMagic
Size (WxHxD): 44x210x355mm + external PSU
Weight: 2.5kg
Inputs: 2x USB2, RJ45
PC compatibility: Female USB socket
Audio outputs: Optical TOSLINK & coaxial SPDIF, analogue 2x phono
Video outputs: composite, S-Video, RGBHV, YPbPr component, HDMI. 480p, 576p, 720p, 1080i/p
Video compatibility: VGA, SVGA, XGA, SXGA
Plasma resolution: 1366 x 768, 1280 x 768
NTSC/PAL support: Manual
Network: RJ45 LAN support, SMB and NAS protocols
Remote control: Remote control direct, or via IR repeater to 3.5mm socket

Plus points: Black magic box that will act as low cost, high performance audio video server
Minus points: Audio not as convincing as video, won't stream HD across a network, sometimes hamstrung by DRM

Flickr

Verwijderd

Ik wilde zo'n Pioneer 696 bestellen maar ik zie op cnet staan dat er binnenkort betaalbare 1080p ($99) spelers op de markt komen waaronder een van Pioneer.
Pioneer DV400VK
http://www.abtelectronics...oduct.php3?id=27630&tab=0

Leesvoor over nieuwe 1080p spelers:

In 2006, we saw a few DVD players that could upscale to 1080p, but you had to pay a little extra for the cutting-edge technology. At CES 2007, several manufacturers have announced 1080p-upscaling DVD players, with most of the prices hovering right around $100. And while the LG Super Multi Blue Player is certainly the biggest video disc player of the show, we're betting plenty of people will be jumping on these 1080p players as a relatively cheap way to make their DVD collection look a little better.

Pioneer so far has the cheapest 1080p-upscaling DVD player we've seen--its DV-400V-K will cost $100 when it comes out in May. The DV-400V-K will handle upscaling over its HDMI output and will probably be able to handle 720p and 1080i resolutions as well, though the press release didn't explicitly say so. Its disc compatibility looks solid, handling DVD-R/RW, DVD+R/RW and CD-R/RW. It also can play back WMA, MP3, JPEG, and DivX files. The player also will be available in silver, with the model name DV-400V-S.

Samsung also released a 1080p-upscaling player, the DVD-HD1080P7. Its HDMI output can also upscale to 720p and 1080i, and it uses Silicon Optix's HQV video processing. The DVD-HD1080P7 has a 10-in-2 memory card reader, as well as DivX playback, though we don't know if it can play DivX files off the card reader. The DVD-HD1080P7 is scheduled to come out in May with a list price of $110. Samsung also will be offering a step-down non-1080p model, the DVD-HD870, which can upscale to 720p and 1080i and should come out in February with a list price of $90.

Panasonic's new 1080p-upscaling DVD player is the DVD-S53. Like all these players, it offers upconversion over its HDMI output, and we assume--although the press release, again, doesn't explicitly state it--that it can also upconvert to 720p and 1080i. Panasonic lists some very robust disc-compatibility specs, including DVD-R/-RW, DVD+R/+RW, both +R and -R dual layer discs and the flexible DVD-RAM format. That sounds impressive, but we're going to remain a little skeptical since Panasonic DVD players and recorders have had some disc compatibility issues in the past--despite the impressive spec sheets. The DVD-S53 should be available in April with a list price of $130.

Toshiba announced a trio of upscaling DVD players, with the SD-6000 capable of 1080p uspcaling. Like the others, it handles its upscaling over its HDMI output and can also upscale to 720p and 1080i resolutions. The SD-6000 also can handle other digital media, such as DivX, WMA, MP3 and JPEG. Disc compatibility is a little limited, handling only DVD-R/-RW and CD-R/RW. The SD-6000 will have a list price of $130 and is expected to be released in May. Toshiba also is offering a step-down upscaling player, the SD-5000, which only handles 720p and 1080i. The SD-5000 will come out in February for $80.

LG came out with the DN798 1080p DVD player but didn't offer many more details than the product name. The DN798 will have an HDMI output, as well as a USB port that can read JPEG, MP3 and WMA files. LG also will be releasing a step-down 1080i-upscaling DVD player, the DN788. We don't know when these players will come out or how much they'll cost.

Dus ik denk dat ik nog een maand ga wachten op de nieuwe spelers. :D

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Iets waar ik niet duidelijk kan vinden;

Spelen de dvd spelers met upscaling (naar in mijn geval max 720p) ook de wat hogere resolutie avi bestanden af? Bijv 720p releases?
Mijn huidige philips speelt geen hogere resoluties divx af (900x500 doet die al niet), mijn sinds deze week wijlen xbox had hier geen problemen mee.
Ik zoek nu dus naar een vervanger... Verder vind ik het erg vervelend om alles eerst op cd te branden (mijn pc is erg verouderd en een dvd branden duurt minstens een half uur), dus het is voor mij een super pré als het apparaat de mogelijkheid ondersteund om een externe usb HDD in te pluggen en daarvan direct bestanden af te spelen.

Geeeen idee of de goede panasonics of de pioneer 696 dit allemaal kunnen.
De kiss dp1600 kan dit wel, maar is amper verkrijgbaar en 2x zo duur.
De xbox 360 doet geen xvid (mijn pc is te traag om te transcoden).
Playstation 3 heeft dezelfde problemen als de 360 maar speelt wel van een ingeplugde HDD mits format wordt ondersteund.

Iemand tips?

• Microkid
  • Laatst online: 12:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De Pioneer 696 kan in elk geval geen DivX 6 met hoge resolutie afspelen. Maximale resolutie is 720x576. En dat is jammer, want diverse DivX bestanden zijn soms 800x600 of hogere resolutie. Ik heb daar al met Pioneer over gemaild of er een firmware update mogelijk was, maar dat kon dus niet.
Let wel op dat de 696 een volledige audio aansluiting heeft (5.1) en de nieuwe 400 alleen links/recht heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Microkid op 21-04-2007 11:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Tjah de pioneer valt dan helaas af, jammer. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik vastzit aan de keus dp1600 vs ht-pc?

• Theboogieman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12 21:04
Ik heb vanmiddag een Denon 1730 bij MM Cruquius gekocht voor 229 euro.
Ik ga hem vanavond aansluiten om mijn Samsung LE40M87 lcd tv.

Live young, die hard

Verwijderd

Theboogieman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:19:
Ik heb vanmiddag een Denon 1730 bij MM Cruquius gekocht voor 229 euro.
Ik ga hem vanavond aansluiten om mijn Samsung LE40M87 lcd tv.
Wil jij testen of ie:
- Xvid (DivX) met hogere reso dan PAL (720x576) aan kan ?
- Xvid (DivX) met AC3 5.1 (dolby digital) aan kan ?

zijn voorganger, de 1720, die kon dat namelijk niet.
Microkid schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:14:
[...]Maximale resolutie is 720x576[...]
Het is dan van belang of die wel DAR-vlaggen accepteerd/herkend. Want dan kan je tenminste PAL anamorphic breedbeeld doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 16:10 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik heb gisteren eindelijk m'n zwarte denon 1930 aangesloten (2 maanden levertijd pffff), perfect beeldje hoor. 1080P ruleert hard op m'n LE40F71.... :)

Verwijderd

:P

Kan jij hetzelfde checken met de 1930 ;) ??

• stylezzz
Ben niet echt aktief met xvid/divx maar zal eens kijken of ik van het weekend tijd over heb... :)

Verwijderd

dominator schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:00:
Ik heb gisteren eindelijk m'n zwarte denon 1930 aangesloten (2 maanden levertijd pffff), perfect beeldje hoor. 1080P ruleert hard op m'n LE40F71.... :)
Heb jij dan 1080p media? Hoe 'stil' is de 1930? Heb je ook nog kunnen testen met SACD? :D
Ik wil binnenkort ook de 1930 denk ik halen. Dit lijkt mij echt een topper! _/-\o_

• stylezzz
upscalen he, 1080P dvd's zijn nogal moeilijk te vinden ;)

De speler zelf is vrij geruisloos, niet helemaal stil maar zeer acceptabel. SACD's heb ik niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Verwijderd

Iemand ervaring met DVD spelers van HK ? 37 en 47 van HK hebben HDMI.

Ik wil de 37 gaan halen zodat hij mooi past met AVR 245 die ik ook ga halen maar ik lees veel dat HK DVD spelers (oude) veel keuren hebben, slikken 9 van de 10 keer geen gebrande DVD's. Geldt dit ook voor de nieuwe serie, dus ook voor de 37 ? Iemand ervaring ?

• Theboogieman
@G_M_C
Ik ben ook niet zo veel bezig met Divx. Ik zal van de week een film testen..

[ Voor 72% gewijzigd door Theboogieman op 02-05-2007 11:13 ]

Live young, die hard

• Theboogieman
@G_M_C
Divx afgespeeld op 1080i :)

Live young, die hard

• rik
  • Laatst online: 14-12 14:00

rik

Twee weken terug heb ik een Yamaha DVDs-661 aangeschaft, een nieuwe DVDspeler met HDMI en upscaling.

Bij "snelle" beelden ervaar ik dat het beeld wazig wordt (details verliest), met duidelijke omlijningen van grote vlakken. Is de snelle beweging voorbij dan is het detail weer terug. Heel iritant, en ik merk het eigenlijk pas sinds dat ik deze DVDspeler heb (sinds HDMI dus ook). Daarvoor was de (budget) speler aangesloten via scart. Bijvoorbeeld bij serie 24 is dit heel erg duidelijk.

Mijn Yamaha 661 DVDspeler staat ingesteld voor upscaling naar 720p, heb ook 1080i, 480p en 576p geprobeerd: helaas geen beter beeld.

De tv is een Samsung 32R3 (oid), HDReady en aan de speler gekoppeld via HDMI.
Het medium is DVD.

Weet iemand waaraan dit ligt? Is het de upscaler? De kabel? De televisie zelf?

(is dit nou motion-blur?)

Een foto maken is erg moeilijk...

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rikske_007 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:08:
Weet niet of deze al is gepasseerd maar bij deze

PixelMagic MB100 HD MediaBox HD multimedia player

http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/727/v/1/sp/

[afbeelding]

Overview:

Price: £299
More info: PixelMagic
Size (WxHxD): 44x210x355mm + external PSU
Weight: 2.5kg
Inputs: 2x USB2, RJ45
PC compatibility: Female USB socket
Audio outputs: Optical TOSLINK & coaxial SPDIF, analogue 2x phono
Video outputs: composite, S-Video, RGBHV, YPbPr component, HDMI. 480p, 576p, 720p, 1080i/p
Video compatibility: VGA, SVGA, XGA, SXGA
Plasma resolution: 1366 x 768, 1280 x 768
NTSC/PAL support: Manual
Network: RJ45 LAN support, SMB and NAS protocols
Remote control: Remote control direct, or via IR repeater to 3.5mm socket

Plus points: Black magic box that will act as low cost, high performance audio video server
Minus points: Audio not as convincing as video, won't stream HD across a network, sometimes hamstrung by DRM
Heb dit ding gekocht toen ie net uit was, en sindsdien veel problemen met firmware gehad. De laatste firmware is al vele maanden oud en maakte alles alleen erger.

Gisteren heb ik dan maar een bericht geplaatst om te vragen of ze hun forum niet beter kunnen sluiten, aangezien er nooit meer wordt gereageerd op vragen of klachten. (Het enige wat ze zelf ooit plaatsen zijn adviezen om nieuwe producten te kopen.)

In plaats daarvan hebben ze mijn bericht gelijk weer verwijderd en mijn account monddood gemaakt. Ordinaire censuur dus.

Mijn advies: nooit iets van Pixelmagic kopen. Je wordt niet serieus genomen en als je lastige vragen stelt worden die gewoon verwijderd. Het bedrijf is in HongKong gevestigd en ziet censuur wellicht als normaal, maar mijn haren gaan recht overeind staan.
Pagina: 1 2 Laatste