[Ervaringen] DVD spelers met HDMI

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Topicstarter
De nieuwe trend bij dvdspelers schijnt een HDMI aansluitingen te worden:

Zo heb je oa.:
  • Samsung HD850
  • Samsung HD950
  • Philips DVP5900
  • Philips DVP9000S
  • Denon DVD-2910
  • LG DVX9900H
  • Sony DVPNS92V
  • Sigmatek XMB-510
  • ...
Deze zouden het beeld van een DVD-video upsampelen naar HDTV-kwaliteit.
Wat zijn de ervaringen hiermee? Is het beeld daadwerkelijk beter op een TV met HDMI-aansluiting (LCD/Plasma) of het is maar een verkoopstruc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

HDMI is gewoon een interface en upsampled dus helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Topicstarter
zimbab schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:30:
HDMI is gewoon een interface en upsampled dus helemaal niks.
Ja dat weet ik ook wel dat de interface dat niet doet.

Op de site van Samsung staat:
The DVD -HD850 is designed for consumers who want to get the most out of their HD displays with their existing DVD collections, it employs a digital process that upgrades the standard DVD resolution to high-definition resolution with 1080i, 720p, and 768p signals.
http://product.samsung.co...=&prod_id=DVD-HD850%2fXAA

In de handleiding of bij de uitleg van de andere dvdspelers zal je iets gelijkaardig zien staan.
Wie heeft hier wel ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 19-11-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

HDMI kan je ook zien als de opvolger van scart. wat ik er van heb gelezen is dat er ook 8.1 surround digitaal over kan, samen met ongecomprimeerd beeld. Dit betekend gewoon dus de best mogelijke kwaliteit die je je op dit moment kunt indenken: HDTV baby! :D

De eerste tv's beginnen nu idd te komen, en heb in de winkel ook al regelmatig vraag gehad naar kabel van DVI naar HDMI, dus het wordt wel snel geaccepteerd schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Harman/Kardon heeft ook een nieuwe dvd-speler met HDMI, de DVD 47. Deze scaled het beeld op naar 720p of 1080i en speelt ook DVD Audio en SACD. Ik zit er over te denken om mijn home cinema set (HK DVD 506 en AVR 130) over enige tijd te upgraden met zo'n DVD 47 en een AVR 340 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-05 18:14
Anoniem: 84954 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:02:
Deze zouden het beeld van een DVD-video upsampelen naar HDTV-kwaliteit.
Wat zijn de ervaringen hiermee? Is het beeld daadwerkelijk beter op een TV met HDMI-aansluiting (LCD/Plasma) of het is maar een verkoopstruc?
Mijn ervaring is dat het zeker geen verkooptruc is. Digitale aansluiting, goede de-interlacer (DCDi) en ook nog eens upscaling door een goed geprogrammeerde chip toveren hier iig beter beeld op m'n LCD tv dan een klassieke analoge SCART verbinding.

Tegenwoordig vind je in de goedkopere DVD spelers deze technieken (o.a. Faroudja Genesis chips) terug welke tot een jaar geleden alleen in de duurdere spelers te vinden waren. Imo zeker een aanrader als je een leuke LCD hebt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, maar dat heeft dus niets met HDMI te maken, maar met de kwaliteit van de up-sampler. Als een LCD gewoon een mooie chip heeft die zou up-samplen, dan maakt het uiteraard niet uit of de DVD speler of het scherm dat doet.

Het is wel interessant als je al een scherm hebt dat niet zo soepel is in mooi upsamplen, maar een scherm kan dit in principe net zo goed als een dvd speler :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JvS schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:34:
Mjah, maar dat heeft dus niets met HDMI te maken, maar met de kwaliteit van de up-sampler. Als een LCD gewoon een mooie chip heeft die zou up-samplen, dan maakt het uiteraard niet uit of de DVD speler of het scherm dat doet.

Het is wel interessant als je al een scherm hebt dat niet zo soepel is in mooi upsamplen, maar een scherm kan dit in principe net zo goed als een dvd speler :).
De digitale verbinding op zich is natuurlijk ook een voordeel van HDMI, geen omzetting meer van digitaal -> analoog -> analoog -> digitaal bij een verbinding tussen speler en scherm.

Om het lijstje in de startpost aan te vullen, dit heeft Pioneer benelux te melden over nieuwe divx+hdmi spelers;
Waarschijnlijk komt Pioneer in voorjaar 2006 met de nieuwe DVD-spelers.
Helaas is de exacte datum nog niet bekend.
Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Panasonic S97 is niet erg prijzig en schijnt kwa dvd upscaling erg goed te zijn.
En deMarantz dv7600 is een mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Denon heeft ook mooie dvd-spelers vanaf de DVD-1920 met HDMI. Voor 300 euro heb je dan HDMI, SACD en DVD-Audio en goed stereo geluid (door o.a. Burr Brown DAC's).
Ik heb toch meer vertrouwen in merken als Denon, Marantz, Onkyo, HK, Yamaha, tegenwoordig Pioneer en NAD enzo dan in de 'standaard' Samsung enzo merken. HDMI werkt, maar als we het hier over beeld en geluidskwaliteit hebben zijn de scalers bij bovengenoemde merken vaak wat beter en komt HDMI beter tot zijn recht. Een nadeel van HDMI schijnt jitter te zijn, hierom prefereren vakbladen vaak DVI + losse digitale uitgang. Een enkele losse kabel is natuurlijk wel gemakkelijk en of je jitter merkt is weer een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Doen of niet doen?

Ik denk dat dat, zoals JvS al aangeeft, heel erg afhangt van de Scaler in je TV. De meeste LCD's hebben schijtbeeld met bestaande DVD's, omdat ze gemaakt zijn voor HDTV en niet voor het crappy PAL signaal wat ze dus moeten opblazen om het over het scherm uit te smeren. Hoogwaardige bekabeling en een goede DVD speler biedt lang niet altijd soelaas. Lees: lelijke randjes, korrelig beeld, oftewel: je moet meters van je TV af zitten om je niet groen en geel te ergeren.

Als je op dit moment niet tevreden bent, is zo'n upsampling bak met HDMI interface zeker het proberen waard. Als je al goed beeld hebt zul je geen of weinig verbetering zien.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ondersteunen deze spelers nou ook MPEG-4 en HDTV resoluties MPEG-2/4? want dan zou een van die een toekomstige opvolger kunnen worden van mn Yamada DVX-6600 :D...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Ik gebruik een xbox (met xboxmediacenter) en deze scaled alle videos naar de GUI resolutie (die staat bij mij in 720p) en ik zie zelfs op mijn minne 852x480 plasma groot verschil bij een geupscalede DVD naar 720p (tov 480p), vraag me niet hoe het kan, maar toch is het zo. Het upscalen gebeurt tevens hardwarematig over de GPU.

De xbox doet dit trouwens tadeloos met elk video formaat, qua opties kan een losse dvd/divx speler er nooit tegenop, ik bedoel: audio delay, video delay kan misschien nog met een dvd speler, maar what about subtitle delays, scherm calibratie (het beeld kan je volledig aanpassen, smaller/breder, hoger/lager, subtitles positioneren, kleur en grootte van de subs, alles is realtime aan te passen.)
Dan speelt ie nog direct uit je netwerk (vanuit iso's, img, bin etc, maar zelfs direct uit losse .rar files, ongeacht welk videoformaat het is).

Ik heb m'n dvd speler bij de kraak gezet, ik zie de meerwaarde er niet van, wellicht dat er iemand is die me het licht kan laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Laatst online: 21-03-2024
Captain Pervert schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:27:
Doen of niet doen?

Ik denk dat dat, zoals JvS al aangeeft, heel erg afhangt van de Scaler in je TV. De meeste LCD's hebben schijtbeeld met bestaande DVD's, omdat ze gemaakt zijn voor HDTV en niet voor het crappy PAL signaal wat ze dus moeten opblazen om het over het scherm uit te smeren. Hoogwaardige bekabeling en een goede DVD speler biedt lang niet altijd soelaas. Lees: lelijke randjes, korrelig beeld, oftewel: je moet meters van je TV af zitten om je niet groen en geel te ergeren.

Als je op dit moment niet tevreden bent, is zo'n upsampling bak met HDMI interface zeker het proberen waard. Als je al goed beeld hebt zul je geen of weinig verbetering zien.
In de lcd tv's zitten idd ook scalers. Het ligt een beetje aan kwaliteit van de scaler in de tv zelf. MAAR meestal zijn de scalers van een goede dvd speler beter. Niet altijd maar over het algemeen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 06:40
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:41:
Ik gebruik een xbox (met xboxmediacenter) en deze scaled alle videos naar de GUI resolutie (die staat bij mij in 720p) en ik zie zelfs op mijn minne 852x480 plasma groot verschil bij een geupscalede DVD naar 720p (tov 480p), vraag me niet hoe het kan, maar toch is het zo. Het upscalen gebeurt tevens hardwarematig over de GPU.

De xbox doet dit trouwens tadeloos met elk video formaat, qua opties kan een losse dvd/divx speler er nooit tegenop, ik bedoel: audio delay, video delay kan misschien nog met een dvd speler, maar what about subtitle delays, scherm calibratie (het beeld kan je volledig aanpassen, smaller/breder, hoger/lager, subtitles positioneren, kleur en grootte van de subs, alles is realtime aan te passen.)
Dan speelt ie nog direct uit je netwerk (vanuit iso's, img, bin etc, maar zelfs direct uit losse .rar files, ongeacht welk videoformaat het is).

Ik heb m'n dvd speler bij de kraak gezet, ik zie de meerwaarde er niet van, wellicht dat er iemand is die me het licht kan laten zien ?
Kijk maar eens naar een echte goede DVD speler, dan zie je het verschil in beeldkwaliteit wel. Een speler van < €500 maakt een Xbox met de grond gelijk. Als je het over Divx hebt is het een ander verhaal, maar iemand die om beeldkwaliteit geeft kijkt toch geen Divxjes.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Heel toevallig heeft Ome Tom (ons benkend van zijn site "Toms Hardware Guide" :P) net een mooi stukje geschreven over DVD's met upscaling. Het artikel beschrijft waar je op moet letten als je zo'n DVD speler koopt (o.a.) tips welke scaler / chipset je moet zoeken.

Zie hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Ik heb een Sony DVPNS92Vblack gekocht die wordt aangesloten via een HDMI to HDMI kabel op mijn 37PF9830. Maar ik wacht met aansluiten tot de HDMI kabel binnen is. Dus volgende week kan ik wel wat meer vertellen.

- Video D/A-convertor 108 MHz / 12-bits

- Audio D/A-converter 192kHz / 24-bits

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 22-11-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126533

Hier een ervaring met de panasonic DVD-S97
Ik heb onlangs een panasonic DVD S97 aangesloten op een panasonic pt-ae 900 projector met een HDMI kabel. Het beeld is echt ontzettend mooi maar er is een probleem en ik ben er inmiddels achter dat dit met upscalen te maken heeft.
Wanneer ik een DVD afspeel op de standaard instellingen (720p) dan is het beeld niet helemaal correct. Aan de rechterkant van het scherm (over de gehele hoogte) lijkt een gedeelte van de film een klein stukje naar beneden geschoven te worden
Dit viel mij het eerst op toen ik een film draaide waarin iemand voor een raam met luxaflex zat en je kon zien dat er in de horizontale luxaflex een kleine knik zat.
Heb het een en ander geprobeerd om uit te zoeken wat het is.
DVD op tv aangesloten en je ziet er niks meer van.
DVD met scart aangesloten op de projector en het is ook weg.
Wanneer ik het uitgaande signaal wijzig in 1050i dan zie ik ook geen vervelende knik meer.
Met dit laatste signaal gaat de projector zelf de-interlacen en blijkbaar werkt het dan wel goed.

Ik denk nu dat er dus iets mis is met de progressive scan van de panasonic DVD speler of dat er iets fout gaat bij het upscalen. Heeft iemand een goede tip?? of hier ook ervaring mee??
Ik zit er over te denken om de DVD speler terug te brengen omdat ik wel iets meer verwacht van een DVD speler van €399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 126533 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:40:
Ik denk nu dat er dus iets mis is met de progressive scan van de panasonic DVD speler of dat er iets fout gaat bij het upscalen. Heeft iemand een goede tip?? of hier ook ervaring mee??
Ik zit er over te denken om de DVD speler terug te brengen omdat ik wel iets meer verwacht van een DVD speler van €399,-
Welke firmware versie heeft je speler? Zie voor de nieuwste:

http://www.avsforum.com/a...52&highlight=s97+firmware

[ Voor 12% gewijzigd door Tele op 22-11-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Deze foto is genomen op 40 CM afstand van mijn 37PF9830 de DVD speler is middels een HDMI to HDMI kabel aangesloten. de DVD is wel een oude Assepoester Walt Disney DVD
Resolutie TV 1920 X 1080.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/37PF9830.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 02-04-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:50:
[...]
Kijk maar eens naar een echte goede DVD speler, dan zie je het verschil in beeldkwaliteit wel. Een speler van < €500 maakt een Xbox met de grond gelijk.
op basis waarvan doe je deze uitspraak ?
Als je het over Divx hebt is het een ander verhaal, maar iemand die om beeldkwaliteit geeft kijkt toch geen Divxjes.
:r
Al mijn divxjes zien er beter uit en zijn beter van kwaliteit dan de beste superbit DVD op de markt. Het zijn dan ook conversies van HDTV waarbij geen macroblockje of blending te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:40:
[...]

op basis waarvan doe je deze uitspraak ?
Kijk maar eens wat er in een Xbox zit en vergelijk dat met b.v. een Denon 2910. Of lees eens wat reviews.
:r
Al mijn divxjes zien er beter uit en zijn beter van kwaliteit dan de beste superbit DVD op de markt. Het zijn dan ook conversies van HDTV waarbij geen macroblockje of blending te zien is.
Wat is de bron van jou Divxjes? 'Conversies van HDTV'? Waar worden die op uitgebracht als ik vragen mag? Geupsamplede DVDs misschien?

Hou je zelf maar voor de gek :+

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-11-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:57

joe-black

D.O.A.

En wat denken jullie van OPPO of BBK (225 Euro website USA :http://www.oppodigital.com/ ) :

Features
480P, 720P, 1080i pure digital video (DVI) output
MPEG4/DivX/XviD support
Faroudja DCDi (TM) built-in

BBK DV-971H DVI DVD player is the first pure digital (DVI) DVD player that simultaneously provide s the top 3 most desirable key video features:

Product Quality: BBK DV-971H DVD player is manufactured by one of the World's leading DVD makers. DV-971H offers DVI connection to HDTV/Projector/Plasma monitors that supports HDTV or PC-type DVI connector.

DVD Loader and optical: The high performance, slim and compact design starts from high performance loader and laser assembly featuring Sanyo's Super Error Correction with Twin Laser and Intelligent laser Wavelength Control. The loader practically loads and read any DVD, DVD+/-R and DVD +/- RWs without problems.

Video Processing: BBK DV-971H DVI DVD player's DVI output reproduces the highest quality upconverted images in 480P, 576P (PAL), 576I (PAL), 720P, and 1080I output resolutions. Using the top of the line FLI 2310 Faroudja DCDi (TM) technology, video is analyzed on a single pixel granularity to detect presence or absence of angled lines and edges, select the optimal filtering to eliminate motion artifacts. In the film mode, DCDi (TM) properly handles 3:2 and 2:2 pulldown as well as detecting and correcting bad edits. For video-based material, FLI2310 re moves the coloration artifacts produced by common video decoders.

Please note: Unlike Momitsu V880N, OPDV-971H does not support DVI-I, i.e. cannot use any DVI to VGA adapter, it does not support 720P or 1080i via the component connection.

Audio Processing: DV-971H DVI DVD player has the most versatile and flexible audio functions in the market. It includes full Dolby Digital (TM) and DTS (TM) decoder built in, with full DSP menu and set-up control to adjust speaker sizes, placement, and surround sound modes: 3-D emulation of Concert, Living Room, Hall, Churches etc, Virtual surround mode, Digital EQ control. (The audio enhancement only applies to the built-in decoder).

User Experience: DV-971H comes in a slim and stylish package with an unique 'Glow-in-the drak' remote control. The On-Screen Display can be set to 8-different languages. Its high performance loader is one of the quietest drive barely audible when playing DVDs. When power is off, it truly shuts down to just 1W (idling power consumption awaiting remote On). The remote is full-sized, button has positive actions - a pleasure to use. The package includes 1.5-meter DVI-D cable and audio cable for completeness. You can also decide not to take the DVI-D cable and get a discount, or select one of our high quality DVI-HDMI cables for a a little extra.

Specification
Model Name DV971H DVI DVD Player
Support Media Compatible with DVD, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, VCD, SVCD, CD-R, CD-RW, CD-DA, MP3 ISO, MP4 ISO
Support Video Format MPEG1, MPEG2 , MPEG4(AVI), JPEG (JPG)
Support Audio Format MPEG 1, LAYER 1, LAYER 2 , MPEG3
TV System NTSC/PAL TV System selectable.
Audio System 5.1 Channels Dolby Digital AC-3 (TM) and DTS (TM), 2 Channels Mixed , Dolby Digital /DTS/LCPM Bitstream Output, 8 3D-sound fields, 7 EQ-settings .

Audio DAC
6 x 192 KHz/24-bit
Video D/A Converter 6 x 108Mhz/12-bit
Maximum DVI Resolutions 1920 x 1080i
Video Output NTSC/PAL 4:3, 16:9 Progressive Scan.
Composite RCA output x1
S-Video x1
DVI-D x1, support 480p, 576p, 720p, 540P/1080i output
Component (Y/Pb/Pr) x1, supports 480i, 576i
Audio Output Terminals Built-in Headphone x1 output with volume control
Coaxial output x1
Optical digital output x1
Stereo audio RCA output x2
Audio Format CD-DA, MP3.
DivX Support
DivX supports DivX: Simple Profile (SP) and DivX Pro: Advanced Simple Profile (ASP). DivX Pro: MPEG4 ASP, B-frame, GMC, Q-pel, Post Processing, Interlaced Video.

Remote Full Remote Control function
Power Requirement AC 100V-240V +- 10% , 50/60 Hz, 1W.
Body Size 420mm(W) x 270mm(D) x 41mm(H)
Weight 2.5 Kg
Accessories Silver remote Controller, 1.5-m (5') DVI-D cable, Optional 2-m or longer DVI-HDMI cable, audio cable, composite video cable, Euro Power plug, Instruction Manual .
Operating Temperature 5 - 30 degree Centigrade
Operating Humidity 15 - 75% humidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:56:
[...]
Kijk maar eens wat er in een Xbox zit en vergelijk dat met b.v. een Denon 2910. Of lees eens wat reviews.
uitspraken op niets gebaseerd begrijp ik....vergelijken met een review ?
Wat is de bron van jou Divxjes? 'Conversies van HDTV'? Waar worden die op uitgebracht als ik vragen mag? Geupsamplede DVDs misschien?

Wel eens van transport streams gehoord oftewel MPEG2 TS, dat is mijn source (veelal 1080i waar ik 720p van maak).

En dan zit je daar met je dure DVD speler, denk je dat je geupsamplede DVD het redt tegen een native 720p, die xbox afspeelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126533

Tele schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:59:
[...]
Welke firmware versie heeft je speler? Zie voor de nieuwste:

http://www.avsforum.com/a...52&highlight=s97+firmware
Dank je voor de link, ik heb firmware 86H360 en heb gelezen dat dit de op een na nieuwste is.
Ook ben ik er inmiddels achter dat ik de irritante knik weg kan krijgen door in het HDMI tabblad de video mode op off te zetten. Ik snap er geen bal van want ik zou zeggen dat ie dan geen beeld meer door de hdmi stuurt maar dat doet ie wel, sterker nog zonder die irritante knik in het beeld. Ik moet alleen nog ff uitgebreid checken of de beeldkwaliteit verder hetzelfde is.

Kan iemand mij vertellen wat die hdmi video mode betekent en waarom ik deze op off kan zetten en toch beeld heb?
Gevolg van deze optie is wel dat ik niet meer kan kiezen in een ander menu of ik 525, 725 of 1125 als uitgangssignaal wil.
Wat is trouwens die pixel drop bug waar iederen het op avsforum over heeft?
Verder ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van deze DVD speler in combinatie met de pt-ae 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173518

Schopje! :)

Ik overweeg de Samsung DVD-HD860.
Is er nog iemand die zijn ervaringen met upscalende dvd-spelers wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:23
Ik mis de Thomson DTH 252 een zeer uitgebreide Duitstalige test staat hier:
http://www.dv-rec.de/test/player2006/thomson/252.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weet iemand een DVD player die 720p over de component uitgang geeft?

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Volgens mij de duurdere dvd spelers van Denon. AVx-1, die richting. Probeer uit blote hoofd tedoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:59
Anoniem: 30386 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:47:
Deze foto is genomen op 40 CM afstand van mijn 37PF9830 de DVD speler is middels een HDMI to HDMI kabel aangesloten. de DVD is wel een oude Assepoester Walt Disney DVD
Resolutie TV 1920 X 1080.

[afbeelding]
tekenfilm is niet zo moeilijk om dat mooi te krijgen naturlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
lowfi schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:59:
[...]

tekenfilm is niet zo moeilijk om dat mooi te krijgen naturlijk ;)
Dit zal wel een amateuristische opmerking zijn (aangezien ik dat ook ben), maar worden DVDs niet gewoon opgenomen op full PAL formaat? Is het dan niet enorm gestretched als je een normale DVD op 1080 gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

Tip: Pioneer DV-696
Kost 149 euro en presteert op alle vlakken erg goed (volgens diverse reviews van gerenomeerde bladen en reviewers).

Vraag:
Ik ben nu op zoek naar een hdmi kabel. Ik heb gehoord dat die van Monster erg goed was, maar 130 euro is me iets te gortig voor een kabel. Van Den Hul heeft een 1m. kabel voor 49 euro: http://www.vandenhul.nl/cable/hdmi.htm
VDH kennende zullen ze geen prut maken.

Heeft iemand met deze kabel? Lijkt me een erg interessant alternatief voor de misschien overprijste andere merken.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
Ik vraag me af of het beeld beter wordt dan via component...het is weliswaar digitaal, dus dat is er beter aan! Maar of je dat verschil nog ziet betwijfel ik. Het is 100% beter dan scart!

En qua merk kabel: dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Aangezien het digitaal is :) Het werkt, of het werkt niet, signaalverlies komt vrijwel niet voor (of bijna niet zichtbaar).

[ Voor 34% gewijzigd door rob1985 op 03-07-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

robvanpraat schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:07:
Ik vraag me af of het beeld beter wordt dan via component...het is weliswaar digitaal, dus dat is er beter aan! Maar of je dat verschil nog ziet betwijfel ik. Het is 100% beter dan scart!
Dat betwijfel ik dus ook. Ik heb m'n dvd ook via een componentkabel van 40,- aangesloten op mijn LCD tv en ingesteld op 720p. Nou vraag ik me af of het beeld beter is met een dvd-speler met HDMI. Ik vind het beeld echt heel mooi en vele malen beter dan via scart. Het oogt vloeiender en scherper, ook de kleuren zijn anders.
En qua merk kabel: dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Aangezien het digitaal is :) Het werkt, of het werkt niet, signaalverlies komt vrijwel niet voor (of bijna niet zichtbaar).
Merk maakt misschien niet zoveel uit maar wel de prijscategorie. Op een dure TV met goede dvd speler zal een kabel van +- 7,50 een minder strak beeld opleveren dan een kabel van 79,-
Ik ga er altijd maar wat tussenin zitten en koop kabels voor +- 40,- vind ik nog duur eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb zelf een Toshiba SD350E voor op de slaapkamer gekocht. Staat gewoon via SCART RGB aangesloten, maar doet ook upscaling naar 720P en 1080i over de component poorten. Speelt daarnaast erg netjes DivX en XviDjes. Makkelijk region free te maken.

Mooiste is dat ik er slechts 69 euro voor heb betaald op Ebay Duitsland :)

Ding krijgt erg mooie reviews in What Hifi (Best budget player), en volgens mij is hij op prijs/prestatieverhouding niet te verslaan. Enige nadeel is subjectief: ik vind het een lelijk ding. Sommige mensen zullen echter geilen op de twee blauwe LEDjes die de CD tray verlichten en hem qua afwerking toch een stuk boven de merkloze troep uittillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:57:
Ik heb zelf een Toshiba SD350E voor op de slaapkamer gekocht. Staat gewoon via SCART RGB aangesloten, maar doet ook upscaling naar 720P en 1080i over de component poorten. Speelt daarnaast erg netjes DivX en XviDjes. Makkelijk region free te maken.

Mooiste is dat ik er slechts 69 euro voor heb betaald op Ebay Duitsland :)

Ding krijgt erg mooie reviews in What Hifi (Best budget player), en volgens mij is hij op prijs/prestatieverhouding niet te verslaan. Enige nadeel is subjectief: ik vind het een lelijk ding. Sommige mensen zullen echter geilen op de twee blauwe LEDjes die de CD tray verlichten en hem qua afwerking toch een stuk boven de merkloze troep uittillen.
Maar wat heeft dit met DVD via HDMI te maken? :) (zie topic titel)

[edit]
oh wacht, op kieskeurig staat dat die toshiba geen HDMI heeft maar ik zie wel HDMI op de voorkant staan. Foutje. Je kunt zeker niks zeggen hoe die toshiba via hdmi werkt? jammer

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 03-07-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sorry, mijn fout. Ik schreef component maar ik had erbij moeten zeggen dat de Toshiba ook een HDMI poort heeft :)

Nee, helaas geen HDMI display hier in huis. Op www.avforums.com wordt wel veel over de Toshiba gesproken, dus daar kan je allicht wat gebruikerservaringen vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:44:
Sorry, mijn fout. Ik schreef component maar ik had erbij moeten zeggen dat de Toshiba ook een HDMI poort heeft :)

Nee, helaas geen HDMI display hier in huis. Op www.avforums.com wordt wel veel over de Toshiba gesproken, dus daar kan je allicht wat gebruikerservaringen vinden.
Nee geeft niks, ik had die speler op kieskeurig al even opgezocht en ook daar stond geen HDMI. Maar bij de reviews waren al mensen die dat corrigeerden omdat de speler wel HDMI heeft. Geen gekke prijs dus voor zo'n speler! Hij word voor 89,- aangeboden dus die 69,- die jij betaald hebt is geen geld!
Ik heb de spelers uit de startpost ook stuk voor stuk opgezocht en wat mij opvalt is dat er toch nog al veel problemen zijn met bijna alle spelers. Alleen de Denon valt wat buiten de boot maar die zit in een hogere prijsklasse. Verkeerde upscaling, vastlopers etc. Ik durf een bugdetspeler bijna niet te kopen als je ziet dat zelfs de duurdere spelers al problemen geven. Jammer :(

Ik zal even op avforums.com lezen want daar weten ze het meestal wel. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig vanmiddag nog even in de Mediamarkt geweest nadat ik dit topic gelezen had. Stond er net een nieuwe opstelling van een LG 32inch LCD tv met een nieuwe LG HDD-record/player zowel via SCART als HDMI aangesloten waardoor je dus kan switchen van input. Er draaide een dvd van Blof op met een mooi scherp beeld. Zowel de scartkabel als de HDMI kabel waren van Oehlbach dus goed spul!
Stiekem heb ik ff de afstandsbediening van de tv gepakt (heb zelf ook zo één :p) en even geswitched van scart naar hdmi en zo een paar keer heen en weer om het verschil goed te zien. Ik verwachte een betere beeldkwaliteit via HDMI omdat dit theoretisch beter moet zijn (mits het goed ingesteld staat) maar eigenlijk was het beeld, tot mijn grote verbazing, niks beter :? Sterker nog ik zag bij de HDMI input iets meer digitale 'griemels' en bij scart was dat juist niet zo. Dat beeld leek wat vloeiender en bijna net zo scherp! Ook zag ik hele lichte trillingen om bijvoorbeeld mensen of andere figuren. Nauwelijks waarneembaar maar dit zag je bij scart niet.
Het kan natuurlijk zijn dat de dvd speler niet op 720p of 1080i stond ingesteld maar toch. Ik kon gewoon niet zeggen dat die hdmi input per definitie mooier was. Best wel apart maar misschien trekt die Oehlbach scartkabel het beeld naar een dusdanige hoge kwaliteit dat het verschil nauwelijks zichtbaar was.Ben blij het een keer gezien te hebben omdat ik zelf ook van plan ben een goede HDMI dvdspeler te kopen maar om eerlijk te zijn ben ik niet overtuigd :(

Iemand die dit kan bevestigen of juist tegenspreken?

Misschien nog even handig. Dit was volgens mij de hddrecorder/player:
Model : RH-199MH

- Multi DVD-Recording: DVD-Ram/+RW/-RW/+R/-R D/L
- 250 GB HDD: Max. 345 Hr Recording
- DVFX Recording Process
- RGB In
* TrueView Pro
* PerfectView Pro
* TrueScan Pro
- 14-in-2 Memory Card Slot
- HDMI 1080i Up-Conversion
- Gebruiksvriendelijk:
* Time Shift
* Chasing Playback
* Simultaneous Record & Play
* Easy Recording
* Grapahical Navigation
- Progressive Scan
- Maximum Playback
- DivX-afspeelbaar
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/R/RH-199MH/RH199_l_lge.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 03-07-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 14:06

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb sinds kort een Panasonic 42PV60 plasma tv. In de eerste instantie had ik daar een oude JVC DVD speler aanhangen met SCART. Bij films kreeg je soms dat een deel van het beeld een klein beetje achter bleef bij de rest van het beeld, wat er heel vreemd uitzag. Bijvoorbeeld: als in een close up scene iemand een beetje met zijn hoofd bewoog dan bleef het voorhoofd stilstaan terwijl de ogen, neus en mond wel bewogen. Dit stoorde mij zo erg dat ik een nieuwe DVD speler ben gaan halen 8)

Hiervoor ben ik af gegaan op de review op Toms Hardware:
http://www.denguru.com/2005/11/17/getting_what_you_don/

En omdat de Panasonic S97 niet leverbaar was, ben ik gesettled voor de Denon 1920.
Deze heb ik zowel met een (Oehlbach) component als een (Oehlbach) HDMI kabl aan de TV gehangen omdat ik nog niet overtuigd was van de meerprijs van een HDMI kabel en een upscalende speler. Tot mijn grote verbazing was het verschil heel duidelijk.... De component kabel gaf heel korrelig beeld en iets fletser beeld t.o.v. de HDMI. En aangezien de component ook geen soulaas bood voor lipsync problemen, is deze weer snel teruggebracht.

Mijn conclusie: met een goede speler zie je het verschil tussen component en HDMI wel degelijk!

Edit: let bij het kiezen van een upscale speler dat deze een Faroudja chip heeft, zie ook de review. Deze kunnen namelijk het beste upscalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nebula M31 op 03-07-2006 22:42 ]

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Edit: let bij het kiezen van een upscale speler dat deze een Faroudja chip heeft, zie ook de review. Deze kunnen namelijk het beste upscalen.
Beetje erg kort door de bocht. Denon heeft niet voor niets de Faroudja chips vervangen door Realta chips in de 3930 en 2930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Lees dit maar eens over de nieuwe Pioneer serie: http://www.areadvd.com/ha...ioneer_dv_490_393_1.shtml

De DV-696 staat hier nog boven, maar zal qua beeld -en geluidskwaliteit net zo goed of beter zijn.
(Dus vrijwel gelijk aan de Denon 1920, maar dan met meer mogelijkheden en voor de helft van de prijs :)) Dit kan wel eens de hdmi speler van 2006 worden......

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nebula M31 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:37:

Mijn conclusie: met een goede speler zie je het verschil tussen component en HDMI wel degelijk!

Kijk dit soort ervaringen heb ik tenminste wat aan. Bedankt voor je verhaal.Ik had ook al zoiets verwacht maar ik kon het bij die LG Recorder dus niet zien. Dan begin je weer te twijfelen of het de investering wel waard is. Ik ga maar eens opzoek naar 'mijn' meest geschikte speler (budget :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:18:
Lees dit maar eens over de nieuwe Pioneer serie: http://www.areadvd.com/ha...ioneer_dv_490_393_1.shtml

De DV-696 staat hier nog boven, maar zal qua beeld -en geluidskwaliteit net zo goed of beter zijn.
(Dus vrijwel gelijk aan de Denon 1920, maar dan met meer mogelijkheden en voor de helft van de prijs :)) Dit kan wel eens de hdmi speler van 2006 worden......
hmm bedoel je dan de 490v of de 393 ??? Want die 393 lees ik mindere dingen over.
Dat is deze toch?

http://www.kieskeurig.nl/...B0EFEC125714D003C6FDC.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 07:25
Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:09:
[...]

hmm bedoel je dan de 490v of de 393 ??? Want die 393 lees ik mindere dingen over.
Dat is deze toch?

http://www.kieskeurig.nl/...B0EFEC125714D003C6FDC.htm
Nee hij bedoelt de DV-696, deze namelijk

http://www.kieskeurig.nl/...6BB9FC125715E0043A7F9.htm

Deze schijnt idd hele goede reviews te krijgen, zodra ik mijn lcd schem binnen heb dan ga ik deze ook aanschaffen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:18:
[...]

Nee hij bedoelt de DV-696, deze namelijk

http://www.kieskeurig.nl/...6BB9FC125715E0043A7F9.htm

Deze schijnt idd hele goede reviews te krijgen, zodra ik mijn lcd schem binnen heb dan ga ik deze ook aanschaffen.
Die duitse review van hem gaat hoofdzakelijk over de 393 of de 490V volgens mij. Deze dus. Lijkt qua uiterlijk precies op de DV-696.

http://www.kieskeurig.nl/...430C7C125715E0044C314.htm

Volgens mij zijn de 490V en de 696 niet zo heel verschillend. Hooguit een paar aansluitingen meer of minder. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 07:25
Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:42:
[...]

Die duitse review van hem gaat hoofdzakelijk over de 393 of de 490V volgens mij. Deze dus. Lijkt qua uiterlijk precies op de DV-696.

http://www.kieskeurig.nl/...430C7C125715E0044C314.htm

Volgens mij zijn de 490V en de 696 niet zo heel verschillend. Hooguit een paar aansluitingen meer of minder. Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij had ie ook nog ondersteuning voor SACD en interne dts/dolby decoders.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even wat dingen gelezen over de 490V en één review maakte mij droevig. Hij was laaiend enthousiast over de speler tot hij de PAL-films ging bekijken.
Lees zijn conclusie:
The Pioneer DV-490V comes across as a frustratingly half-baked player. If we lived in an NTSC-only country, this would be an absolutely brilliant upscaling DVD player with great speed and only a few minor issues, all of which would be justified by the cheap price.

The reality however, is that the average European consumer will have a collection that consists mainly of PAL DVDs with perhaps the occasional NTSC one. In this regard, the DV-490V is unacceptable and should not have been released to a European market. I bought this player as a replacement for a Faroudja-based Panasonic DVD-S97, wanting to escape the Faroudja chipset's macroblocking issues. Sadly, the deinterlacing of PAL material on this Mediatek-based player is by far the greater of the two evils and I'm lucky that I bought the player from a store with such a great returns policy.

As I said, it's frustrating - it honestly does feel like Pioneer have taken a brilliant NTSC player and haven't managed to get it ready for a PAL audience. Even non-videophiles will notice problems with motion clarity on nearly every disc they watch. But not even someone who's as big a video perfectionist as me can be bothered having a separate player around for NTSC discs.
:(

[edit]
Avforum nog wat verder doorgespit en er zijn veel meer mensen die problemen hebben met PAL films. Ze zeggen dat er veel meer Macro-blocking te zien is in de PAL films vergeleken bij NTSC materiaal. Echt jammer want ik had deze speler echt wel willen hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 04-07-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Pioneer 696 hoort deze problemen weer op te lossen dus ik denk dat dit mijn volgende speler wordt.Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:35:
De Pioneer 696 hoort deze problemen weer op te lossen dus ik denk dat dit mijn volgende speler wordt.Bedankt voor de tip!
Heb je een bron hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb al een aantal PAL films gezien en geen verschil gezien tussen deze en een Denon 1920 van een kennis. In mijn ogen is dit gewoon een speler met zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Iemand al een review gevonden van de Philips DVP 5960...een dvd speler met HDMI voor 84 euro...
Niet duur lijkt me...alleen nog geen recensie over gelezen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

RSD1982 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:03:
Iemand al een review gevonden van de Philips DVP 5960...een dvd speler met HDMI voor 84 euro...
Niet duur lijkt me...alleen nog geen recensie over gelezen. Iemand ervaring?
Er staat een review op CNet. Zelf heb ik deze DVD-speler ook aangeschaft. Tot nu toe ziet alles DVD/MPEG/DivX/XviD er goed uit. Zeer leuke DVD-speler, zeker voor nog geen 90 euro!

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Tip: Als je een hdmi kabel nodig hebt en niet de hoofdprijs wil betalen, kun je de v/d Hul hdmi kabel kopen. Kost 49 euro (kabel van 1 m.) en kan zich meten met de Monster kabel (van ruim 2x de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:49:
Tip: Als je een hdmi kabel nodig hebt en niet de hoofdprijs wil betalen, kun je de v/d Hul hdmi kabel kopen. Kost 49 euro (kabel van 1 m.) en kan zich meten met de Monster kabel (van ruim 2x de prijs)
Wat dat betreft: Koop gewoon de goedkoopste, want het is per definitie een digitale verbingingskabel. En bji de afstanden waarover wij het bhebben zal ab-so-luut geen enkele vorm van signaalverlies ontstaan.

En wat dat betreft geld de algemene regel: Trap nooit in die KabelVoodoo praatjes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dikke bullshit wat je nu vertelt.

Je hebt een goed afgeschermde kabel nodig om signaalverlies tegen te gaan. En jawel, ook bij digitaal signaal komt er signaalverlies voor - en dat heeft niets met de afstand te maken, maar alles met de 4 of 5 kabels die er tegenaan hangen of in de buurt liggen -
Dit signaal zet de ontvanger (dmv interpoleren) weer om in een volledig signaal (en je beeld in de meeste gevallen minder van kwaliteit wordt). Dit zie je amper om een tv van 26"of 32", maar als je groter beeld hebt, zal het sneller opvallen. Jammer als je net 1000 euro voor een hdmi tv en 200 euro voor een dvd speler betaald hebt :)

Daarbij is 49 euro voor een kwaliteits-hdmi-kabel geen geld (zoveel kost een merk X als Vivenco ook)

[ Voor 44% gewijzigd door Mooody op 17-07-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Deze week me zelf verwend met de Samsung 42Q7H. Ben hem nu nog aan het "indraaien" en dan kan het feest beginnen.

Ik wil ook een nieuwe DVD speler kopen het liefst met een HDMI aansluiting. Wat ik me alleen afvraag is het volgende:

Wanneer ik de HDMI rechtstreeks op de TV aansluit kan ik het geluid dan gewoon via de optische kabel naar me versterker laten lopen? Of moet ik ook een AV receiver kopen met HDMi in/out?

En geeft HDMi wel 5.1/dts etc door via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoodlum77 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:17:
Deze week me zelf verwend met de Samsung 42Q7H. Ben hem nu nog aan het "indraaien" en dan kan het feest beginnen.

Ik wil ook een nieuwe DVD speler kopen het liefst met een HDMI aansluiting. Wat ik me alleen afvraag is het volgende:

Wanneer ik de HDMI rechtstreeks op de TV aansluit kan ik het geluid dan gewoon via de optische kabel naar me versterker laten lopen? Of moet ik ook een AV receiver kopen met HDMi in/out?

En geeft HDMi wel 5.1/dts etc door via de kabel?
uuhm geluid gaat toch naar je tv en niet naar je receiver? :?
Als je 5.1 geluid via je receiver wilt moet je de dvd speler via een optische kabel aansluiten. Beeld & geluid gaat dan naar je tv via HDMI. Een dvd speler heeft maar 1x een HDMI aansluiting voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Heb je een bron hiervoor?
oeps beetje laat maar had deze post niet meer gelezen. Wat is een betere bron dan te luisteren naar eigenaren van deze speler? :)

Topic over alleen de 696
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=365162

Topic over de DV-490 en DV-696
http://www.avforums.com/f...535&highlight=pioneer+696

Het vergt even wat leeswerk maar is wel de moeite waard. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:37:
Dikke bullshit wat je nu vertelt.

Je hebt een goed afgeschermde kabel nodig om signaalverlies tegen te gaan. En jawel, ook bij digitaal signaal komt er signaalverlies voor - en dat heeft niets met de afstand te maken, maar alles met de 4 of 5 kabels die er tegenaan hangen of in de buurt liggen -
Dit signaal zet de ontvanger (dmv interpoleren) weer om in een volledig signaal (en je beeld in de meeste gevallen minder van kwaliteit wordt). Dit zie je amper om een tv van 26"of 32", maar als je groter beeld hebt, zal het sneller opvallen. Jammer als je net 1000 euro voor een hdmi tv en 200 euro voor een dvd speler betaald hebt :)

Daarbij is 49 euro voor een kwaliteits-hdmi-kabel geen geld (zoveel kost een merk X als Vivenco ook)
Jij hebt ook zeler een speciaal afgestemde glasvezelkabel, speciaal beschermde speakerkabels en een super-mega voedingskabel aangeschaft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:53:
[...]

Jij hebt ook zeler een speciaal afgestemde glasvezelkabel, speciaal beschermde speakerkabels en een super-mega voedingskabel aangeschaft ?
Beetje cynisch ben je wel hoor :)

Ik houd van een goede prijs/kwaliteit-verhouding. 49 euro voor een goede hdmi kabel is een schijntje. Glasvezel doe ik niet aan en het nut van een voeding van 100+ euro zie ik ook niet...... Helaas voor jou ben ik geen extreme audiofiel :)

Maar een speakerkabel met een fatsoenlijke hoeveelheid koper per cm en goed afgeschermd zijn echt geen overbodige luxe. Waarom een paar tientjes besparen op kabels als je apparatuur bijna 50x zoveel kost?? Nederlanders besparen meestal op de verkeerde dingen....lcd-tv van 1000 euro, receiver van 800 euro, speakers van 500 euro p/s en alles verbinden met kabels van 80 cent per meter.....
Een fatsoenlijke speaker klinkt nou eenmaal anders/beter (in mijn geval warmer en detailrijker) met goede kabels. Tis niet iets dat in je hoofd zit, als ik niet zou zijn overtuigd had ik het geld ook liever in een setje winterbanden gestopt :)
En die speakers waren duur genoeg, dus ze lonen zich prima om er alles uit te halen wat er in zit. Maar goed, ieder zijn prioriteiten. Jij geeft waarschijnlijk 500 euro uit voor een videokaart of hebt 3 gsm's in je kast liggen :P

[ Voor 35% gewijzigd door Mooody op 19-07-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:12:
[...]
Beetje cynisch ben je wel hoor :)
[...]
Klopt;

Ik heb al veel te veel KabelVooDoo topics gezien en gelezen, met onderwerpen zoals ze hier boven staan (en van die "kabellifts", om je speakerkabels van de vloer te houden 7(8)7 )

Maar voor HDMI voldoet de goedkoopste die je hebt. Het is een digitale verbinding, en over de afstanden waarover wij het hebben zal geen enkel bitje verloren gaan; Kortom alle uitgezonden bitjes komen daadwerkelijk onveranderd aan bij je receiver/versterker.

Afgeschermde kabel hebben meer zin bij analoge interlinks tussen component en versterker/receiver. En qua speakerkabel maakt afscherming werkelijk niets uit, maar is de doorsnede van de geleider van belang. Zelf heb ik momenteel 4 mm2 liggen geloof ik, en ik heb nog een aantal meter met 6 mm2 in de kast liggen (maar die kabels zijn weer te stug om je lekker te kunnen leggen, ze hebben zeg maar een "eigen willetje" :P)
Mooooody schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:12:
[..]
Maar goed, ieder zijn prioriteiten. Jij geeft waarschijnlijk 500 euro uit voor een videokaart of hebt 3 gsm's in je kast liggen :P
Maar goed, ik geef mijn geld niet uit aan GSM's (heb er niet eens één). Ik heb idd wel geld uitgegeven aan een flinke video-kaart, maar mijn meeste geld gaat zitten in dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60223/full.jpg

Zelfbouw, zie topic.

Daarnaast staat er geld op een rekening om voor het einde van het jaar zoiets te kopen (Denon AVR 4306):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3fe83cb3b789575d3bc4d0622e6a7a6/full.jpg

En wat dat betreft; Ik heb redelijk kijk op audio-zaken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 20-07-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 22:39
Modbreak:Heren, genoeg gekibbeld, nu kunnen we weer terug naar het oorspronkelijk onderwerp. Deze discussie is (hier) zinloos... :)

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-07-2006 10:17 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Nou ik heb deze speler en de Macro blokken zijn niet om aan te zien helaas op PAL films.
Ik heb nogal veel ntsc spul dus kwam er pas na een week of wat achter.

Heb pioneer al verzocht voor een vervangende speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tranfenec schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:11:
Nou ik heb deze speler en de Macro blokken zijn niet om aan te zien helaas op PAL films.
Ik heb nogal veel ntsc spul dus kwam er pas na een week of wat achter.

Heb pioneer al verzocht voor een vervangende speler.
Welke speler? Is ff weggevallen, volgens mij.

Heb zelf nu een Pioneer DV-696 (wel regio & RCE-vrij); ik ben heeeel erg te spreken over de kwaliteit op HDMI op 720P alswel op 1080i. Het is inderdaad even wennen voor mij persoonlijk nadat ik mijn oude DV-525 aan de kant hebt gezet maar de 696 is een fijn spelertje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Damn ja vergeten de speler te vermelden.
pioneer dv 490v k

via HDMI 720p erg veel blokken op een samsung le26r71b

[ Voor 34% gewijzigd door prometeus op 17-08-2006 07:44 ]

Anoniem: 86614

MAX3400 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

Welke speler? Is ff weggevallen, volgens mij.

Heb zelf nu een Pioneer DV-696 (wel regio & RCE-vrij); ik ben heeeel erg te spreken over de kwaliteit op HDMI op 720P alswel op 1080i. Het is inderdaad even wennen voor mij persoonlijk nadat ik mijn oude DV-525 aan de kant hebt gezet maar de 696 is een fijn spelertje.
Dus kan je concluderen dat deze speler geen last heeft van de problemen van de 470? :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:47
Abbadon schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:32:
[...]

Mijn ervaring is dat het zeker geen verkooptruc is. Digitale aansluiting, goede de-interlacer (DCDi) en ook nog eens upscaling door een goed geprogrammeerde chip toveren hier iig beter beeld op m'n LCD tv dan een klassieke analoge SCART verbinding.
Hoe is de beeldkwaliteit ten opzichte van een verbinding via component?

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-05 20:34
marteltor schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:51:
[...]

Hoe is de beeldkwaliteit ten opzichte van een verbinding via component?
hangt van de kwaliteit van je component kabel af. Als jij een component kabel hebt die geen ruis opvangt/ storing heeft, dan is de kwaliteit precies gelijk. Dit is natuurlijk niet mogenlijk, maar als je een dure component kabel hebt is het kwaliteitsverlies verwaarloosbaar klein. Als je echter in dat segment gaat zitten is een HDMI kabel veel goedkoper..

een ander punt is de aansluiting op de TV, op veel plaatsen lees ik dat de kleuren via HDMI meestal natuurgetrouwer overkomen dat via component (in eerste instantie) na afstellen zijn ze bij component ook goed, maar ou t of the box is HDMI beter. Er zijn ook TV's die de component aansluiting helemaal verneukt hebben, zoals de LG 32LC2R, daar schijn je bij omponent echt zuurstok kleuren te krijgen..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 19:28
Ik wil dus ook een nieuwe dvd speler kopen met dvi (hdmi) voor mij philps 32 pv9966 (of zoiets).
Nu vind ik die upscaling belangrijk, maar een eis is wel dat ook de divx/xvid bestanden geupscaled worden en niet alleen dvd's. Prijs moet ongeveer gemiddeld zijn, belangrijker is dat het beeld en geluid goed is.
Iemand suggesties?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Even een korte vraag, waarvoor het mij niet direct nodig lijkt om een apart topic te openen en hier wel in past.

Als je een DVD speler en een HDReadyTV beide met HDMI aan elkaar verbonden hebt, heeft progressieve scan op een DVD speler dan nog toegevoegde waarde of niet ? (...moet ik hier dus op letten bij de aanschaf van een DVD speler/recorder, of is HDMI voldoende ?).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-10-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 86614 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Dus kan je concluderen dat deze speler geen last heeft van de problemen van de 470? :)
Beetje late reaktie maar dat heb je goed gezien inderdaad.
VivaAtloni schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:00:
Ik wil dus ook een nieuwe dvd speler kopen met dvi (hdmi) voor mij philps 32 pv9966 (of zoiets).
Nu vind ik die upscaling belangrijk, maar een eis is wel dat ook de divx/xvid bestanden geupscaled worden en niet alleen dvd's. Prijs moet ongeveer gemiddeld zijn, belangrijker is dat het beeld en geluid goed is.
Iemand suggesties?
Zoals ik eerder zei in dit topic; de Pioneer 696 vind ik erg fijn. Upscaling is zeer goed ondanks het gemis van de Faroudja. Verder is 'ie DivX-certified dus een data-DVD met DivX bestanden vreet 'ie zonder problemen. Moet er wel bij zeggen dat 'ie dan wel de scale van de DivX afspeelt en niet automatisch gaat resizen naar fullscreen.
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:05:
Even een korte vraag, waarvoor het mij niet direct nodig lijkt om een apart topic te openen en hier wel in past.

Als je een DVD speler en een HDReadyTV beide met HDMI aan elkaar verbonden hebt, heeft progressieve scan op een DVD speler dan nog toegevoegde waarde of niet ? (...moet ik hier dus op letten bij de aanschaf van een DVD speler/recorder, of is HDMI voldoende ?).
Jawel want een HD-ready TV kan ook interlaced laten zien. Het maakt de TV niets uit wat je ertegenaan gooit; het wordt weergegeven. Ik merk zelf dat ik DVD's het liefst op 576P of 720P laat afspelen en mijn XB360 op 1080i output laat genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

MAX3400 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:10:
[...][...]
Jawel want een HD-ready TV kan ook interlaced laten zien. Het maakt de TV niets uit wat je ertegenaan gooit; het wordt weergegeven. Ik merk zelf dat ik DVD's het liefst op 576P of 720P laat afspelen en mijn XB360 op 1080i output laat genereren.
...euhmm.... ik kan je antwoord ("jawel") op 2 manier lezen (komt ook door mijn dubbele vraagstelling zie ik nu; "moet ik hier dus op letten bij de aanschaf van een DVD speler/recorder, of is HDMI voldoende" ...), maar ik vermoed dat je bedoelt dat de DVD speler geen progressieve scan hoeft te hebben, wat dat doet de TV wel, mits HDReady. En dat er dus, op wat voor manier dan ook, geen toegevoegde waarde aan kwaliteit in beeldweergave is door de prog.scan in de speler.
MAX3400 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:10:
Jawel want een HD-ready TV kan ook interlaced laten zien.
...je bedoelt DE-interlaced neem ik aan ? Want dat is toch wat de progressive scan eigenlijk op zou leveren?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik trek hem weer even tevoorschijn. Heb sinds een paar dagen nu ook de pioneer 696. Ik was er toch wel wat terughoudend over. Super klein, weegt niets en zou alles moeten kunnen. Nou dat kan hij dus ook en in combinatie met mijn KG lc25R heb ik op 720P echt goede resultaten via HDMI.

Toch vind ik het loopwerk van de speler erg remoerig. Als je het geluid tijdens een film even uitzet hoor je tot op een paar meter afstand de dvd ronddraaien / de motor van de speler. Dit is eigenlijk met alle dvd's die ik getest heb (dus niet een paar met onbalans etc)
Op kieskeurig las ik ook een review van iemand die dit heeft gemerkt.

Hoe is die ervaringen bij anderen ? Is die van mij gewoon niet goed of maakt deze speler veel geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

StuiTeR schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:07:
ik trek hem weer even tevoorschijn. Heb sinds een paar dagen nu ook de pioneer 696. Ik was er toch wel wat terughoudend over. Super klein, weegt niets en zou alles moeten kunnen. Nou dat kan hij dus ook en in combinatie met mijn KG lc25R heb ik op 720P echt goede resultaten via HDMI.

Toch vind ik het loopwerk van de speler erg remoerig. Als je het geluid tijdens een film even uitzet hoor je tot op een paar meter afstand de dvd ronddraaien / de motor van de speler. Dit is eigenlijk met alle dvd's die ik getest heb (dus niet een paar met onbalans etc)
Op kieskeurig las ik ook een review van iemand die dit heeft gemerkt.

Hoe is die ervaringen bij anderen ? Is die van mij gewoon niet goed of maakt deze speler veel geluid ?
Nergens last van. Zelfs mijn DV-525, die ik al rumoerig vond maar anderen weer niet, maakt meer herrie dan mijn 696. Staat je 696 wel volledig horizontaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Upscaling is zeer goed ondanks het gemis van de Faroudja.
Die Faroudja chip heeft last van macroblocking en de chroma bug, dus zo'n gemis is dat niet :) Dat ding wordt nog steeds door onwetenden als groots gezien, maar Denon heeft hem bijvoorbeeld in de 2930 en 3930 eindelijk aan de kant gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

hij staat volledig horizontaal. Het is wel zo dat hij op een reciever staat in een nis op 1,5 meter hoogte. Dus hij staat volledig vrij een alle geluid ervan gaat zo dus de kamer in.

Het is natuurlijk relatief, mijn HK dvd20 hoorde je ook wel eens maar veel minder. Tis niet dat er een stofzuiger geluid uit komt maar je kan hem zeer zeker op een paar meter afstand horen als het verder stil is.

Op zich ook logisch, er draait iets in rond. Het loopwerk is totaal niet afgeschermd, het hele ding weegt nix en demping is niets aan gedaan...maar tis wel jammer...

Ik ga denk ik maar loodbitum plakken aan de binnenkant (als daar nog plek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 18:20
Of je bouwt een HTPC met een goede videokaart.

Hardwareinfo conclusie

Conclusie

De conclusie is overduidelijk: het is onzinnig om € 2000 te investeren in een high-end DVD-speler; een PC met moderne videokaart geeft je voor een fractie van dat bedrag een veel beter resultaat. Als we naar de scores kijken, bewijzen zowel ATI als nVidia dat men hun concurrenten in de Consumer Electronics markt al flink voorbij zijn gestreefd. Zowel nVidia als ATI doen het veel beter dan de DVD-spelers in de 200-2000+ euro prijsrange die we hebben getest! Ofwel: de DVD-speler het raam uit en fijn een Media Center PC aansluiten op je LCD-TV!

Uiteraard heb je nog wel het gepruts om hem stil, stabiel, juiste decoder etc. te krijgen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 22-05 18:14
Dit is wel een kick zeg. Maar of de conclusie van Hardwareinfo nou nog net zo hard geldt als toen die werd gedaan? Er zijn tegenwoordig DVD spelers beneden de 800 Euro die het maximum aantal punten (130) scoren op de HQV test waar Hardwareinfo mee schermt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:48
En het geluid is ook wel belangrijk denk ik? Bij de meeste high-end DVD spelers kan je er ook nog eens op een mooie manier een CD-tje op draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Hmm, zag dat Oppo een nieuwe DVD speler uit heeft met 1080p, zeer leuk.

OPPO DV-981HD 1080P High Definition Up-Converting Universal DVD Player with HDMI.

http://www.oppodigital.com/dv981hd/dv981hd_index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

http://www.htforum.nl/yab...file;u=18222;sa=showPosts
De 10) LG DV9800H (broetje vd 9900?) is nog hier en daar te koop ca 80-100 euro, met HMDI.
Strak beeld al op de normale ingang (ik heb geen nog HMDI TV, maar voor 80 tientje heb ik niet verder gezocht, speelt bijna alles af, met 4x nul simpel RG vrij te maken. Helaas kwam ik geen Cyberhome 4620 (met HMDI) tegen, die kost 39 euro (!) normaal, is sosm nog te koop... wel zoeken, (ik vond hem niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 03-01-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 19701 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:11:
http://www.htforum.nl/yab...file;u=18222;sa=showPosts
De 10) LG DV9800H (broetje vd 9900?) is nog hier en daar te koop ca 80-100 euro, met HMDI.
Strak beeld al op de normale ingang (ik heb geen nog HMDI TV, maar voor 80 tientje heb ik niet verder gezocht, speelt bijna alles af, met 4x nul simpel RG vrij te maken. Helaas kwam ik geen Cyberhome 4620 (met HMDI) tegen, die kost 39 euro (!) normaal, is sosm nog te koop... wel zoeken, (ik vond hem niet)
Ik ben specifiek op zoek naar een cheapass HDMI speler onder de 50 euro. Ik heb er wel een gevonden op kieskeurig, maar die zijn er vanaf 65 euro (inc verzend). Ik zoek zo een cheapass yoekie yoekie Blokker/Aldi/Lidl/Kruidvat/Etos ding voor 40, max 50 euro. Ik heb ze al gezien voor 20 euro met component(!) aansluiting maar als iemand er dus eentje ziet voor onder de 50, graag!
( ik had ook al gekeken naar de Cyberhome 4620, maar op kieskeurig staat dat deze geen HDMI heeft, klopt dat wel? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Ik ben specifiek op zoek naar een cheapass HDMI speler onder de 50 euro. Ik heb er wel een gevonden op kieskeurig, maar die zijn er vanaf 65 euro (inc verzend). Ik zoek zo een cheapass yoekie yoekie Blokker/Aldi/Lidl/Kruidvat/Etos ding voor 40, max 50 euro. Ik heb ze al gezien voor 20 euro met component(!) aansluiting maar als iemand er dus eentje ziet voor onder de 50, graag!
( ik had ook al gekeken naar de Cyberhome 4620, maar op kieskeurig staat dat deze geen HDMI heeft, klopt dat wel? )
Dat klopt, heeft component, svideo en composiet uitgangen. Component kun je mooi aansluiten op die kabels die je vorige maand hebt gekocht :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

heb me waarschijnlijk in het nr vergist, bij de praxis stond ie voor 89.= maar met 30 DVD's.... en die hoefde ik niet. Die daar stond had wel HDMI volgens de doos. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeatRider schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:19:
[...]

Dat klopt, heeft component, svideo en composiet uitgangen. Component kun je mooi aansluiten op die kabels die je vorige maand hebt gekocht :)
De HDMI speler is voor the girlfriend, die gaat een HD Plasma kopen. Maar ik geef toe, een leek kan het verschil niet zien tussen een component en HDMI beeld en vaak is component nog beter ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:56:
[...]

[...]

Amerikaanse tv series bv. Ik vind ze op een crt er al heel goed uitzien, nu met mijn hdtv zien ze er wel degelijk beter uit dan een dvd, komt ook omdat de resolutie sowieso hoger is (nog niet 720p, maar wel hoger dan 480p).

Maargoed, gebruik nu een xbox360 met vga kabel, moet alleen nog gaan genieten van mijn eerste dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Maakt het veel uit waar deze upscaling plaats vindt? Ik zit te overwegen om de Yamha RX-V2700 aan te schaffen die het ook kan. En geef dan liever iets meer uit aan een receiver dan ook een nieuwe dvd speler aan te moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:41:
een leek kan het verschil niet zien tussen een component en HDMI beeld en vaak is component nog beter ook :)
Onzin. Een digitaal->analoog->digitaal signaalpad kan onmogelijk beter zijn dan directe digitale overdracht. Verder moet je niet miepen dat het meer dan 50 euro kost. Voor een dubbeltje op de voorste rij zitten is nog altijd erg lastig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:02:
[...]

Onzin. Een digitaal->analoog->digitaal signaalpad kan onmogelijk beter zijn dan directe digitale overdracht. Verder moet je niet miepen dat het meer dan 50 euro kost. Voor een dubbeltje op de voorste rij zitten is nog altijd erg lastig.
HDMI is nog in ontwikkeling. Component levert al bijna een perfect beeld op. Een CD hoeft ook niet beter dan een LP te klinken. Digitaal is niet per definitie beter dan analoog. Het is anders maar niet altijd beter.
Als ik voor 20 euro een DVD speler kan kopen met component die een vergelijkbaar beeld geeft als een Pioneer van 200 euro kun je wel degelijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Duurder is niet altijd beter. Zo kun je bijvoorbeeld voor 1.040 euro een 37 inch plasma kopen van Panasonic die beter is dan menig plasma van 2.000 euro.

Dus: digitaal is niet altijd beter dan analoog. en duurder is niet altijd beter dan goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, en dus?! Het levert een bit-perfect signaal op aan de andere kant van de kabel dus je krijgt het op beeld te zien zoals het uit de MPEG-decoder komt. Foutloos, zonder manipulatie van het signaal.
Component levert al bijna een perfect beeld op.
Correct: een GOEIE component uitgang. Een component uitgang van een hakkietakkie-speler zal een SCART van een goeie DVD-speler niet eens kunnen benaderen. Zeker bij die goedkope dingen is een HDMI echt stukken beter dan component.
Een CD hoeft ook niet beter dan een LP te klinken. Digitaal is niet per definitie beter dan analoog. Het is anders maar niet altijd beter.
Als ik voor 20 euro een DVD speler kan kopen met component die een vergelijkbaar beeld geeft als een Pioneer van 200 euro kun je wel degelijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Duurder is niet altijd beter. Zo kun je bijvoorbeeld voor 1.040 euro een 37 inch plasma kopen van Panasonic die beter is dan menig plasma van 2.000 euro.

Dus: digitaal is niet altijd beter dan analoog. en duurder is niet altijd beter dan goedkoop.
Droom lekker verder.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Exirion schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:10:
[...]

Ja, en dus?! Het levert een bit-perfect signaal op aan de andere kant van de kabel dus je krijgt het op beeld te zien zoals het uit de MPEG-decoder komt. Foutloos, zonder manipulatie van het signaal.

[...]

Correct: een GOEIE component uitgang. Een component uitgang van een hakkietakkie-speler zal een SCART van een goeie DVD-speler niet eens kunnen benaderen. Zeker bij die goedkope dingen is een HDMI echt stukken beter dan component.

[...]

Droom lekker verder.....
Hij heeft gewoon gelijk Exirion.
Niks dromen maar de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ikweetniks schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:57:
Hij heeft gewoon gelijk Exirion.
Niks dromen maar de realiteit.
Het is meer een verhaal van klokken en klepels en appels met peren vergelijken. Beweren dat de componentuitgang van een DVD-speler van een paart tientjes beter is dan de HDMI uitgang is van de zotten. Technisch gezien pure onzin. Dat heeft werkelijk geen hol te maken met platenspelers die (inderdaad) beter kunnen klinken dan CD-spelers.

We hebben het hier over brakke analoge outputs van goedkope DVD-spelers. Die component outputs komen niet eens in de BUURT van de SCART uitgang van een goeie speler. Laat staan dat ze beter zouden kunnen zijn dan HDMI. En of HDMI nou nog in ontwikkeling is of niet (???, de standaard bestaat al jaren en aan digitale overdracht kan weinig fout gaan), het is een perfecte overdracht van beeldinformatie. Het is net als bij een hele goedkope CD-speler: laat de brakke analoge zut met rust en gebruik toch alsjeblieft de digitale uitgang. Afgezien van jitter in het signaal gaat daar bijna niks fout.

Dus hou toch ff op met die onzinnige beweringen van jullie want volgens mij weet je amper waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:46:
[...]

Het is meer een verhaal van klokken en klepels en appels met peren vergelijken. Beweren dat de componentuitgang van een DVD-speler van een paart tientjes beter is dan de HDMI uitgang is van de zotten. Technisch gezien pure onzin. Dat heeft werkelijk geen hol te maken met platenspelers die (inderdaad) beter kunnen klinken dan CD-spelers.

We hebben het hier over brakke analoge outputs van goedkope DVD-spelers. Die component outputs komen niet eens in de BUURT van de SCART uitgang van een goeie speler. Laat staan dat ze beter zouden kunnen zijn dan HDMI. En of HDMI nou nog in ontwikkeling is of niet (???, de standaard bestaat al jaren en aan digitale overdracht kan weinig fout gaan), het is een perfecte overdracht van beeldinformatie. Het is net als bij een hele goedkope CD-speler: laat de brakke analoge zut met rust en gebruik toch alsjeblieft de digitale uitgang. Afgezien van jitter in het signaal gaat daar bijna niks fout.

Dus hou toch ff op met die onzinnige beweringen van jullie want volgens mij weet je amper waar je over praat.
Toch heb ik nu een dvd speler (2 jaar oud, Eltax, 100 euro toen, nu niet meer dan 35, 40 euro?) die ik heel goed vergeleken heb met een Pioneer dvd speler die toen 300 euro was (nu 150 euro?). Het beeld was identiek en ik heb met mijn neus op mijn plasma gedrukt het beeld bekeken. Terwijl ik wel verschil zie met bijvoorbeeld de SCART uitgang van mijn dvd speler, daar is het beeld slechter. Dus ja, er kan verschil zijn. Maar dat goedkoop slecht is is niet waar. Ook uit China kan hoogwaardige kwaliteit komen. En in zo een dvdspeler zit vrijwel niks meer: een printplaatje en een laser en dan heb je het wel gehad.
Met dure apparatuur is het wel eens vaak het verhaal van de 'emperors new clothes'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
quote:
Component levert al bijna een perfect beeld op.

Correct: een GOEIE component uitgang. Een component uitgang van een hakkietakkie-speler zal een SCART van een goeie DVD-speler niet eens kunnen benaderen.

Wie is er nou aan het dromen hiero .?
Jij wou echt beweren dat component met die (blokker tokai xanax pado) dvd spelers op een lcd of plasma, er slechter uit zal zien dan scart RGB met bijv (yamaha sony denon philips) of nog duurdere dvd spelers? Jij beweert dus dat rgb (a merken?) op een lcd of plasma meestal beter beeld zal geven dan met component (b merken?). Of hebben we het hier over crt's?

Laat staan dat ze beter zouden kunnen zijn dan HDMI

Niemand heeft dat ook beweerd. ;)

We hebben het hier over brakke analoge outputs van goedkope DVD-spelers. Die component outputs komen niet eens in de BUURT van de SCART uitgang van een goeie speler?

Maar scart is toch ook analog? 8)7

Kan iemand dit verhelderen?

[ Voor 44% gewijzigd door ikweetniks op 19-03-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
de philips 5960

kan die dvd speler bijvoorbeeld een avi met een resolutie 540p bestand afspelen
of een mkv met een resolutie 720p

want mijn cyberhome (zonder hdmi) kan deze resoluties niet afspelen met de xvid (tv series bestandjes) rond de 350 mb rondzwerven op het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
justjermaine schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:46:
de philips 5960

kan die dvd speler bijvoorbeeld een avi met een resolutie 540p bestand afspelen
of een mkv met een resolutie 720p

want mijn cyberhome (zonder hdmi) kan deze resoluties niet afspelen met de xvid (tv series bestandjes) rond de 350 mb rondzwerven op het Internet.
Nee. Geen MKV denk alleen avi. Maar 540p gaat gewoon lukken is veelal maximaal 720x576.

Schijnt dat je wel foto's in 1080i kan bekijken...

[ Voor 8% gewijzigd door Irminsul op 19-03-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik zoek een goede vervanger voor mijn oude JVC dvd speler. Nu ga ik binnenkort een TRUEHD LCD tv halen en wil nu al genieten van mijn nieuwe dvd speler. Dus mijn eerste eis is natuurlijk een HDMI aansluiting met upscaler techniek tot 720p en het liefst 1080p. Daarnaast wil ik dat het divx en xvid ondersteunt en de mogelijkheid heeft om ondertitels af te spelen. Nu heb ik zelf al wat huiswerk gedaan en ben nu aan het twijfelen tussen een drietal HDMI DVD spelers.

1) Panasonic DVD S52 voor 138 euro
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/E59BB0FD6717F319C125714D00379D4D_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...7F319C125714D00379D4D.htm
http://www.panasonic.nl/P...C1988%7C632%7C601%7C4%7C1

2) Samsung DVD HD860 voor 94 euro
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/F142EFDA2C6CC294C1257163004FE5BE_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...CC294C1257163004FE5BE.htm

3) Sony DVP-NS76 voor 129 euro
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/F76D3FE26F01FE10C12571220047B849_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...1FE10C12571220047B849.htm
http://www.sony.nl/view/S...Specs&category=DVD+Player

4) Pioneer DV-696AV voor 146 euro
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/102F4F671D5E477CC125715E0043B094_big.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...E477CC125715E0043B094.htm
http://www.pioneer.nl/nl/...222/DV-696AV-K/index.html
http://www.pioneerfaq.inf...96AV&question=Multiregion
http://www.avforums.com/f...read.php?t=365162&page=41

Mijns inziens zijn dit de beste spelers op dit moment voor een budget van 150 euro. :D
Alleen nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met deze spelers zijn en welke van de vier ik moet kiezen als beste keus. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 20-03-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:19
Ik zou samsung niet nemen, heeft nogal wat problemen met lezen van gecopieerde dvds. panasonic werkt bij mij perfect leest alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 16:22

Royz

Kleurenblind!!

Greekmaster schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:49:
Ik zou samsung niet nemen, heeft nogal wat problemen met lezen van gecopieerde dvds. panasonic werkt bij mij perfect leest alles af
Ik heb zelf de Philips dvp5960:
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/2FEEC46327456F45C1257131003813D4_big.jpg

HDMi, xvid, divx, ondertitels, ziet er allemaal goed uit eerlijk gezegd. en hij is totaal niet duur :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 2 Laatste