Test WiFi snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik zoek een programma waarmee je de snelheid van de WiFi verbinding kan testen.

Uiteraard kan je de snelheid aflezen in Mbps bij de informatie van de WiFi verbinding, maar ik wil graag weten wat de daadwerkelijke snelheid is van het netwerk verkeer voor bijv. het draadloos kopieren van data van de ene PC naar de andere. Ik heb gezocht naar een handige tool, maar kom altijd uit op programma's die eigenlijk dezelfde info tonen die je krijgt bij de standaard WiFi software.

Wat mij wel opvalt is dat ik constant een 54Mbps verbinding heb, maar het kopieren van grote bestanden wel erg lang duurt. Ik zou graag dit met een tool geanalyseerd zien !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

met sisoft sandra kun je in elk geval gelijk welke netwerkverbinding testen.

bovendien kun je met de grootte van de file + tijd ook wel een goeie schatting maken.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
installeer gewoon een traffic monitor (kan zelfs met taskmanager). Ik gebruik zelf AbpMon van http://iarsn.com.

Gewoon een groot bestand kopiëren en kijken wat voor snelheid je haalt. Ik haal op mijn 54mbit netwerk ruim 2 MB/s als ik naast mijn AP zit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Hier zijn zat programma's voor. Als je de search gebruikt kom je bijvoorbeeld uit op: Interne Netwerk snelheid testen

Het maakt natuurlijk niet uit of je een draadloos of bedraad netwerk hebt ;) Zoek ook eens bij downloadsites als Tucows naar dit soort programma's. Er zijn er een hoop!

Dit topic is gesloten.