Beste mensen, ik heb een vraagie. Een bedrijfje waar ik het een en ander voor moet leveren is pas overgegaan naar een nieuw pand. Daar lag de CAT5 bekabeling al, en ze hadden zelf al een switch. Naar mijn idee werkt het netwerk niet optimaal, theoretisch gezien zou je 100mbit switched = 100/8 is c.a. 12mb /sec moeten kunnen halen (mits de computer dat aan kan voeren natuurlijk). Mijn vraag is of er tooltjes zijn die de maximale snelheid in je netwerk kunnen testen. Zodat ik kan testen of er e.v.t. nieuwe bekabeling of switch in moet. Ofdat de traagheid er gewoon bijhoord en het netwerk wel snel genoeg is.
Ik ben dus niet opzoek naar opmerkingen als dan kopier je even een map van een gieg over naar een andere computer. Daarmee test ik het netwerk niet. Ik wil graag iets wat het netwerk zwaar belast en mij terug geeft hoe snel er data over het netwerk kan vliegen.
Zijn daar software tooltjes voor???
Ik ben dus niet opzoek naar opmerkingen als dan kopier je even een map van een gieg over naar een andere computer. Daarmee test ik het netwerk niet. Ik wil graag iets wat het netwerk zwaar belast en mij terug geeft hoe snel er data over het netwerk kan vliegen.
Zijn daar software tooltjes voor???