Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele chip/kastje met Relais en Webserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-11 18:44
Hoi!
Ik zit de laatste tijd een beetje te kijken naar Domotica dingen... Nu zijn er veel systemen die werken met een vrij zware server, die vervolgens via een of ander popriotary protocol (X10 etc) de switches aanstuurt. Wat ik me nu afvroeg: Wat zijn de kleinste webservertjes met een relais oid die er te krijgen zijn? Zoiets moet vast wel door iemand in een chip geduwd zijn... Je leest steeds vaker over de kleinste dingen waar IP en/of HTTP aan toegevoed wordt: nieuws: Sun ontwikkelt SSL-webserver ter grootte van een muntje
Ik denk dus eigenlijk aan een (heel klein, en vooral goedkoop) chipje met een RJ45 aansluiting, en aan de andere kant een relais. Een aantal van deze zou dan simpel aan elkaar te knopen zijn met een uitgebreidere webserver, die calls doet naar deze kleine servertjes.. Ik zou denken dat deze kleine servertjes echt maar een tientje oid zouden moeten kunnen kosten.
Kent iemand zoiets? Waar zou ik zoiets kunnen vinden?
(laat ik even toegvoegen dat ik vrijwel niets van electronica weet, en dus niet echt de mogelijkheden heb om zoiets zelf te bouwen).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08

CodeIT

Code IT

Een goede site waar deze dingen opstaan is: http://www.beyondlogic.org/etherip/ip.htm. Deze dingen "praten" meestal weer met een andere chip. Op de andere chip kun je dan een aansturing voor relais etc maken.

Verwijderd

Misschien is dit iets ?

http://www.maxim-ic.com/products/tini/pdfs/TINI_GUIDE.pdf

Volgens mij programmeer je deze met java o.i.d.
Ik heb ooit een schema gezien waar een zendamateur zijn omgebouwde mobilofoon via ethernet bestuurde via zo'n bordje. de besturing van de omgebouwde zender als voorbeeldje ;-)

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 19:03
Beck maakt deze ook: http://mini.okaphone.nl:91/ACP?index.acp?X

Kosten € 89 per chip

[ Voor 24% gewijzigd door IcE_364 op 18-11-2005 16:30 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kan natuurlijk ook voor 10 euro per chip (een PCF8574 en een speciaal 'verleng' ic) een I2C bus in je huis leggen. Erg leuk en zeer multifunctioneel.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
In dit topic is men op het moment bezig met een soort gelijk iets.

Althans, dat is een manier om een klik-aan-klik-uit setje (dus zo'n setje van 3/4 schakeldozen + ab à 20,- dus ong 5 euro per schakelaar) aan te sturen met de computer. Voor de zender ben je ong. 12.50 kwijt. Dat valt wel mee dus.

Dit gebruik ik icm. een webserver op een oude computer met php zodat ik via internet m'n lampen en apparatuur (CV, geluid, frituurpan, noem maar op :p) een of uit kan zetten. Of bijvoorbeeld wakker worden van licht op een bepaald tijdstip. Ook best handig.

Je zou hiermee in theorie alles op de 433Mhz band aan kunnen sturen, dwz. alles wat lijkt op draadloze domotica apparatuur. Misschien zit X10 ook wel op de zelfde band, maar dat weet ik niet precies.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Er bestaan gewone PIC's waarin ethernet al voorzien is, daarmee kan je zeker je probleem oplossen, en zal je niet zo veel kosten (de PIC is waarschijnlijk gratis te samplen), je moet het programmeren echter zien zitten.

Als je het goedkoop wil, vrees ik dat je het toch zelf zal moeten maken, als je anderen het werk laat doen, moet je hun daarvoor betalen. Voor jezelf werk je gratis B)

[ Voor 30% gewijzigd door naftebakje op 19-11-2005 15:16 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Ik ben ongeveer met hetzelfde bezig, en zag in een Sweex Broadband Router een erg leuk appraatje hiervoor:
Paul Nieuwkamp in "Routerhacking - Deel 2" :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Ik zou in dit geval gaan voor een router en daar met wat hacks een paar relais aan toevoegen. Maar er zijn meer oplossingen:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 17:57 ]

Pagina: 1