[hdd] WD200JB geeft maar 131 GB weer

Pagina: 1
Acties:

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:55
Hoi hoi

Ik heb een probleempje ik heb vanmiddag een WD2000JB (200GB western digital) gekocht en in mijn PC gepropt, nu ik opnieuw opstart geeft mijn pc maar een schijfgrootte aan van 131 GB

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens in de OM FAQ / Beleid.
Daar staat het namelijk goed uitgelegd :)

Het heeft namelijk te maken met een barriere

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heeft het toevallig hier mee te maken?

Wat Outerspace dus een paar seconden eerder had bedacht... :P

[ Voor 26% gewijzigd door .daan op 18-11-2005 16:08 ]

public void ik()

• bloodrush
sorry nu ik mijn eigen post nog een keer las zie ik dat ik er vergeten bij ben te vertellen dat in de bios de harde schijf wel als 200GB wordt weergegeven.

Ik vermoed dat het met de oude ATA100 te maken heeft, of zou de HD dan ook niet groter dan 200 GB in de bios staan?

De HD is trouwens automatisch door de bios herkend als zijnde WD 200

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je al bij schijfbeheer in het systeembeheer gekeken of je niet toevallig een partitie hebt van 131 GB en voor de rest ongepartitioneerde ruimte?

public void ik()

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ik zou toch echt de post van Daantjuh nog eens bekijken, en dat de BIOS neerzet WD 200 kan kloppen. Net zoals mijn BIOS neerzet 7L300S0 en het is een Maxtor 300GB hardeschijf ;)

[ Voor 19% gewijzigd door webfreakz.nl op 18-11-2005 16:22 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• bloodrush
@daantjuh

Heb ik al naar gekeken en dit s niet het geval ..sterker nog .. het is op dit moment alleen ongepartitioneerde ruimte gezien ik hem er net pas heb ingehangen.

Ik zal hem nu eerst eens aan een rocket kaartje 133s van een vriend van mij hangen kijken wat ie dan doet

[ Voor 25% gewijzigd door bloodrush op 18-11-2005 16:26 ]

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 23:53

robbydw

live your life

toevallig niet partition magic gebruikt o.i.d. voor het partitioneren. Dat kan nog wel eens een keer misgaan waarna je gewoon een deel van je capaciteit kwijt bent. Opnieuw formatteren en partitioneren zou in dat geval de oplossing zijn.

Bovenstaande reactie lezende is dat dus ook niet de oorzaak :)

[ Voor 14% gewijzigd door robbydw op 18-11-2005 16:28 ]

Geen commentaar

• bloodrush
K met een rocketkaartje met ATA 133 ziet ie een HD van 186 GB --> 1024/1000 verschil in oog genomen dus ongeveer 190 Gig ... lijkt me beter kloppen.

Deze thread kan voor mij apart dicht .. ik dank jullie allemaal voor de ideeën.

Duidelijk wordt het tijd voor een neuw MOBO proc graka en geheugen .. maar daarover later meer :)

Verwijderd

Wat was er eerder Windows of de Bug?

Microsoft dacht dat in de toekomst schrijven niet groter dan 128GB geproduceerd zou worden.

Maar check eerst je bios. Daarna kan je met Knoppix 1 of meer partities onder de 128GB aanmaken en formateren.
De rest van de schijf kan je indelen en formateren NADAT je windows hebt geinstalleerd en het register GEPATCHED voor de 48bits LBA addressering.

Het aanhouden van een andere volgorde leidt tot dataverlies.
OM FAQ / Beleid
Pagina: 1