[Aldi] DVD speler met 7 in 1 kaartlezer,DIVX en USB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 28.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922

Ik weet het niet Wazzup.
Ik heb zelf de LT-81290 ipv de LT-80796. De test op DV-Rec geeft aan dat de scartuitgang van deze speler een slecht beeld geeft. Ik heb zelf geen idee waar ze het over hebben. Ik heb gewoon goed beeld. Wel lijken me de kleuren beter te zijn als ik (alleen met de New Age firmware toegankelijk!) de TV instelling op multi zet ipv alleen pal of ntsc, maar dat is misschien gewoon een idee wat ik heb. In elk geval heb ik geen enkele last van verkeerde contrast instellingen oid. De ondertitels zijn prima leesbaar (JVC tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Anoniem: 202423 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:57:
[...]

Het zijn avi files van rond de 700mB, kan ze op de computer gewoon afspelen, ze zijn beter van kwaliteit dan de 350mB versies.
Dat zijn waarschijnlijk hd versies (divx6 hd) en daarvoor heb je dan ook een speler nodig die dat kan afspelen (bijv. kiss dp-600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 09:11
Anoniem: 201922 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:42:
[...]

Graag gedaan. :)
Je tip over de actieve partitie was ook zeer waardevol. Ik heb m'n HDDrive2go van medion aan de praat gekregen. Eerst opnieuw geformateerd. Hielp niet. Onder windows, control-panel, administrative tools, disc management de schijfpartitie "actief" gemaakt en het werkt als een trein! :*)
Ik heb nu een actieve partitie van ~140 GB op fat32 geformateerd en een tweede (niet actieve) partitie van ~100Gb op ntfs geformateerd. Alles werkt prima. Het duurt ff voordat de speler de schijfinhoud laat zien, maar dan kun je muziek, foto's, dix etc zonder problemen afspelen. Zelfs vooruit/achteruit spoelen etc, geen enkel probleem vanaf de harde schijf. Ik ben zeer tevreden.

Nog een tipvoor geinteresseerden: Formateren op fat32 onder windows gaat niet voor schijven >32GB. Met een speciaal programmatje h2format (ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2format.zip) gaat het wel.

Voor een overzicht van usb harde schijven die waarschijnlijk (net als met de silvercrest) werken met de MD/LT 81290, zie:
http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=104157
En dan nu mijn vraag: Als ik meerdere dirs, en subdirs heb, heb ik nog steeds problemen met de filenamen. Is mijn partitie nog te groot? Of moet ik echt de prullenbak enzo weggooien?

[ Voor 7% gewijzigd door Sterke-Jerke op 02-01-2007 23:18 ]

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202423

luckyjan schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:28:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk hd versies (divx6 hd) en daarvoor heb je dan ook een speler nodig die dat kan afspelen (bijv. kiss dp-600).
is er een update verkrijgbaar zodat deze files wel afspelen ?

ook heb ik sinds vandaag een geluidsprobleem, sommige spraakstukken worden niet doorgegeven nite via scart en ook niet via mijn hdmi aansluiting. De optische aansluiting heb ik nog niet geprobeerd. Heb ik nu een instelling niet goed staan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
Ik vind het knap lastig dat je ondertitels exact dezelfde bestandsnaam moeten hebben als de avi. Mijn vorige speler (philips dvd737) had dit niet, en ik heb er bij het branden van de divxen de laatste jaren dus ook niet op gelet.

Volgens mij gaat de firmware update dit niet oplossen (ofwel???)

Verder ben ik erg tevreden over de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Ik ben ook in het bezit van de Lifetec LT-81290 sinds 3 weken.
gelijk geupdated met de New Age firmware en regiovrij gemaakt. Werkt als een trein! tot nu toe geen problemen mee.
Heb hm nu aangesloten met component kabel en er is wel een verschil met scart.
met scart knipperde wat pixels leek het, je zag het vooral als je het beeld op pauze zet. met component is het beeld gewoon scherp.
HDMI heb ik niet getest maar kan ik wel aansluiten op mn LCD.
heb een externe 2.5" hardeschijf 30Gb aangesloten. Dit werkt ook prima mits ik de externe voeding gebruik. Zonder kan de HD niet opspinnen en blijft ie tikken. Klinkt niet gezond iig.
het werkte idd pas toen ik hm had geformatteerd naar FAT32 en had ingesteld op active mbv PartitionMagic.
Subs bij het afspelen van Divx werkt ook perfect!

tot nu toe geen klachten van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
Aegir2002 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:00:
Ik vind het knap lastig dat je ondertitels exact dezelfde bestandsnaam moeten hebben als de avi. Mijn vorige speler (philips dvd737) had dit niet, en ik heb er bij het branden van de divxen de laatste jaren dus ook niet op gelet.

Volgens mij gaat de firmware update dit niet oplossen (ofwel???)

Verder ben ik erg tevreden over de speler.
ik heb net ff gekeken of mijn subs bij de divx bestanden precies dezelfde namen hebben en dat is dus niet zo. Wel zit de sub en de film in 1 map.
Of dit komt doordat ik hm geupdated heb weet ik niet. omdat ik hm eigenlijk gelijk al na aanschaf de firmware erop had gezet

...edit

net weer ff gekeken in het subtitle optie menu en ik zag dat er een optie zit met 'Subtitle filename character match count' dus hij kijkt wel degelijk naar de naam. bij al mn subs begint ie iig met de titel van de film dus vandaar dat ie het bij mij wel pakt. standaard staat ie op 30 counts en dit kan je dus instellen van 000 naar 040. Weet niet of dit ook een optie is in de standaard firmware anders zou je toch moeten kijken of je het wil updaten naar de NA versie.

[ Voor 24% gewijzigd door Maurizio op 04-01-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203390

Het is een goeie speler, nu heb ik een film op mijn usb HDD.
Het formaat is .vob en als ik die afspeel dan hapert de film,
kan dit eigelijk wel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
Anoniem: 203390 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:12:
Het is een goeie speler, nu heb ik een film op mijn usb HDD.
Het formaat is .vob en als ik die afspeel dan hapert de film,
kan dit eigelijk wel ??
ik gok dat de usb aansluiting de bottleneck is. tis maar usb 1.1 geloof ik
ik zou zegge, zet de film om in een ander bestandsformaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
Ik wil eventueel ook deze dvd-speler kopen, echter wil even twee zaken navragen.

Ik zag dat de DVD een Dolby Digital decoder ingebouwd heeft. Ik wil deze dvd-speler voor een oude stereo gebruiken, die 5.1 ingang heeft. Is dit hetzelfde als dolby digital of kan dit ook betrekking hebben op Dolby prologic? Heeft het toestel ook coaxiale en/of optische uitgangen hiervoor?

Daarnaast wil ik zeker weten dat het beeld via scart goed is.

Graag reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Maurizio schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:49:
[...]

net weer ff gekeken in het subtitle optie menu en ik zag dat er een optie zit met 'Subtitle filename character match count' dus hij kijkt wel degelijk naar de naam. bij al mn subs begint ie iig met de titel van de film dus vandaar dat ie het bij mij wel pakt. standaard staat ie op 30 counts en dit kan je dus instellen van 000 naar 040. Weet niet of dit ook een optie is in de standaard firmware anders zou je toch moeten kijken of je het wil updaten naar de NA versie.
Ik las net op een ander forum de uitleg van deze instelling:
"Movie filename and subtitle filename character count match can be set up (0..40): 0 will load all subtitles in current folder"

Hij telt dus in hoeverre de bestandsnaam van de srt overeenkomt met de avi. Stel je nul in, dan hoeven ze niet overeen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203390

Maurizio schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:19:
[...]

ik gok dat de usb aansluiting de bottleneck is. tis maar usb 1.1 geloof ik
ik zou zegge, zet de film om in een ander bestandsformaat
De usb poort is 2.0, heb even navraag gedaan.
De films blijven haperen zowel van de usb stick als van de usb HDD.
Heeft iemand dit al uitgeprobeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Heb nu 1 week de Lifetec LT 81290 en moet zeggen is een mooie speler, HDD wordt ondersteund (tenminste mijn 160 GB FAT32).

Hij speelt MP3, OGG Vorbis, DivX en XviD en natuurlijk gebrande DVD's.
Op de website van DV-REC staat echter op de test dat hij ook LC-AAC gecodeerde files aan kon, nu heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen. Moeten de files gewoon .AAC heten of .MP4 of is dit met originele FW niet mogelijk?

Ik wil graag die aac audio aan kunnen aangezien dat ik die regelmatig tegenkom.
Is dit wel mogelijk met die FW van New Age?

Ik hoorde dat enkele mensen hier de update van hun Lifetec uitgevoerd hebben, kunnen die mss vertellen of labels en filenames aangepast moeten worden of dat dat niet nodig is?

Verder is deze DVD speler een aanrader beeld is goed en accepteerd bijna alles.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203481

Hallo,

Ik heb ook een Lifetec LT81290. Deze leest geen enkele USB-stick. Het maakt niet uit welk soort bestanden erop staan. Bij het overschakelen naar de USB-Modus, brandt wel kort het lampje van de stick, maar verder gebeurt niets. Ik krijg geen inhoudsopgave. Wanneer ik dezelfde bestanden op een memorycard zet, en de CARD-Mode inschakel, funtioneert het wel prima.

Iemand soortgelijke ervaringen of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Inderdaad werkt die usb stick niet direct wanneer deze is aangesloten en op USB is gedrukt.
Eerst probeert deze toch de CD/DVD te lezen wanneer dit niet lukt geeft hij idd no files aan.
Druk vervolgens op card select en dan komt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 14:01
Ik wou vandaag deze speler op een 5.1 setje aansluiten maar hij geeft met orginele 5.1 dvd's geen 5.1 signaal af maar 2.1, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb ook al de instellingen bekeken maar daar ligt het ook niet aan.

al opgelost, dynamisch dobly surround instelling uitgezet...

[ Voor 13% gewijzigd door powerguy op 07-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 11:40
Ik heb deze speler ook gekocht.. Ben er nu zeer tevreden over.. Heb ook een externe harde schijf gekocht en het werd gewoon Perfect.. Maar ik zit nu wel met iets.. Ik kijk nu happy feet en deze is in Widescreen.. Hoe kan je de dvdspeler of full screen zetten want ik vind widescreen veel te klein.. Met mijn tv zelf kan het niet.. Ik heb de New Age firmware erop gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
Anoniem: 203390 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:28:
[...]

De usb poort is 2.0, heb even navraag gedaan.
De films blijven haperen zowel van de usb stick als van de usb HDD.
Heeft iemand dit al uitgeprobeerd ??
ik weet niet waar je het hebt nagevraagd maar in deze review hebbe ze het over 1.1
http://www.dv-rec.de/test/player2006/Medion/81290/81290.html

heb het net ook ff getest. Dvd gekopieerd naar mn ext. HD en de film loopt niet lekker.
dus ik ben bijna cker dat het 1.1 is en anders is het gewoon een zwakke 2.0...hij trekt het iig gewoon niet.
Dus je zult je films toch moeten omzetten naar divx oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
Hier ook maar een flash uitgevoerd. Gelukkig zonder problemen verlopen! Op dit moment staat er NA v.1.0 op en misschien zet ik WBB v.4 er ook nog wel op, maar ik kan wel zeggen: Wat een vooruitgang! Ongelofelijk dat goede software zo een verschil kan maken. De ondertiteling werkt perfect, evenals de filebrowser die eindelijk lange bestandsnamen kan uitlezen!

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Heb laatst zo'n lifetec spelertje gekocht de lt 80796 maar nu wil ik um terug brengen alleen ik heb um geflashed naar een mtz v3 en nu wil ik dus de orginele firmware erop zetten alleen dat lukt niet want ie zegt onbekende schijf oid. Nu dacht ik dat ik die mtz firmware van dv-rec had gedonwload en ook de orginele firmware erbij stond maar dat kan ik dus niet meer vinden.

Nu heb ik van een forum zogezegt de orginele bios gedownload en proberen te flashen maar dat lukt dus niet dan geeft ie dus onbedenke inhoud oid.

Mijn vraag is hoe flash ik da ding terug en waar kan ik de orginele firmware vinden

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Ik zie allemaal mensen die hun Lifetec LT 81290 hebben met een Firmware Upgrade van New Age, die voor Medion MD 81290 bedoeld was.
Mij is echter niet duidelijk of deze andere labels of filenames behoeven, ik wil wel graag upgraden maar het liefste zonder te slopen.

Mijn vraag is dan ook of ik de medion upgrade ook letterlijk kan opvolgen of dat ik die procedure op een bepaalde manier anders moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
T.C schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:17:
Ik zie allemaal mensen die hun Lifetec LT 81290 hebben met een Firmware Upgrade van New Age, die voor Medion MD 81290 bedoeld was.
Mij is echter niet duidelijk of deze andere labels of filenames behoeven, ik wil wel graag upgraden maar het liefste zonder te slopen.

Mijn vraag is dan ook of ik de medion upgrade ook letterlijk kan opvolgen of dat ik die procedure op een bepaalde manier anders moet doen?
LT81290 = MD81290 ... werkt gewoon, heb het hier ook draaie
maar het is natuurlijk wel eigen risico :+
gewoon kwestie van goed/rustig lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205511

Heb ook pas de Lifetec LT 81290 aangeschaft vanwege de USB aansluiting.
Hoofdzakelijk om mp3's te luisteren. Tevens ge-update met de firmware van New Age.
(bedankt bruintje voor je goede uitleg!)
Het vervelende vind ik dat wanneer een map met mp3's in z'n geheel afgespeeld is, er niet naar een volgende map gesprongen wordt, om verder te gaan met afspelen. Dan moet de tv dus weer aan om een volgende map te selecteren.
Ook het random aspelen is er niet.
Of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Wordt het met de update ook mogelijk om langere subs te gebruiken op de 81290?
Op mijn 80796 werkt dit namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
mpx200_05 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:26:
Wordt het met de update ook mogelijk om langere subs te gebruiken op de 81290?
Op mijn 80796 werkt dit namelijk ook.
Het 60 karakters limiet bedoel je? Ja dat is na de update mogelijk. De subs zullen na de update niet meer afgekapt worden.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Het is me gelukt om deze te updaten... de limiet van de SUBS heb ik nog niet getest.
DVD Q-play is fijn, meteen de langste film (bijna altijd de hoofdfilm) en geen traag rot menu.
Dat instellen van het juiste geluid kun je al in het menu vastleggen.

Het enige wat ik anders had gewild is dat het aac-geluid over de digitale uitgang gestuurd kon worden ipv alleen over de analoge uitgang.

Voor de rest ben ik tevreden over de speler en de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
weet ieamnd of ik een m3u playlist kan maken en of dat werkt? (in de 81290)

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

thecompany schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:41:
Ik heb deze speler ook gekocht.. Ben er nu zeer tevreden over.. Heb ook een externe harde schijf gekocht en het werd gewoon Perfect.. Maar ik zit nu wel met iets.. Ik kijk nu happy feet en deze is in Widescreen.. Hoe kan je de dvdspeler of full screen zetten want ik vind widescreen veel te klein.. Met mijn tv zelf kan het niet.. Ik heb de New Age firmware erop gezet..
Begrijp ik dit goed; je kunt gewoon een usb2.0 externe hdd aansluiten en alles vanaf je externe hdd afspelen op je tv dmv je dvdspeler? :D Dit zou voor mij thuis een ideale oplossing zijn namelijk. Zijn ze nog ergens verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:03:
[...]

Begrijp ik dit goed; je kunt gewoon een usb2.0 externe hdd aansluiten en alles vanaf je externe hdd afspelen op je tv dmv je dvdspeler? :D Dit zou voor mij thuis een ideale oplossing zijn namelijk. Zijn ze nog ergens verkrijgbaar?
Volgens mij liggen ze nog in de meeste ALDI's, iig in Wageningen en Boxmeer lag er nog een ruime stapel vorge week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Sterke-Jerke schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:22:
weet ieamnd of ik een m3u playlist kan maken en of dat werkt? (in de 81290)
Heb de DVD speler getest met de Test CD die door DV-rec wordt aangehaald.
Hierbij had ik zowel orginele als NA v1.0 firmware gebruikt en daarbij doet M3U of welke andere playlist het niet helaas. aan de andere kant met dvd of CD @ shuffle werkt het ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205953

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:34:
[...]

Oke, hierbij een poging. Ik echter neem geen verantwoordelijkheid voor als het verkeerd gaat.
Allereerst download je de New Age V1 firmware: http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html

In de zip file bevinden zich twee iso bestanden. Die heb je allebei nodig.
Je brand beide iso bestanden op twee aparte cd's met bijvoorbeeld Nero. Als je niet weet hoe je iso bestanden moet branden, zoek dit dan eerst even op (elders op het internet, google). Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN).
Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker:
http://download.mtz.softp...rams/MTKReMaker.0.2.2.zip
Als dat programma geen foutmelding geeft bij het inlezen van de firmware cd's, is de cd in elk geval in orde.

Goed, je hebt nu twee cd's:
Een cd met de firmware gebaseerd op: UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
Een tweede cd met de firmware gebaseerd op: MEDION_MD81290.ISO

Zet nu je medion of lifetec 81290 aan.
Open de cd lade en plaats EERST de cd met de firmware UPGRADE_WITH_THIS_FIRST in de speler.
Sluit de lade met de afstandsbediening. De speler vraagt je om de update uit te voeren. Bevestig dit met de play/ok toets. Na een korte tijd opent de speler vanzelf de cd-lade. NEEM NU DE CD UIT de CD_LADE! Dit is belangrijk. Na een tot enkele minuten start de speler vanzelf weer op. NOOIT de speler uitzetten of de stroom eraf halen tijdens de update. Gewoon wachten totdat de speler weer opstart.
Na de eerste update heb je al een ander menu. Ga dan naar het preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok. Daarmee zet je alles op "fabrieks-instellingen". Deze optie is nieuw en was er in de orginele firmware niet.
Zet dan de speler op standby met de afstandsbediening. Zet daarna ook de speler echt uit met de aan/uit knop aan de achterkant van de speler. OOK DIT IS ERG BELANGRIJK.
Zet na een minuut of zo de speler weer aan (eerst aan/uit knop aan de achterkant dan met de afstandsbediening).
De de cd-lade weer openen en stop de tweede cd erin. De cd met de firmware MEDION_MD81290 dus.
lade sluiten, firmware upgrade bevestigen met play/ok. Weer opent de cd-lade zich. Weer de cd eruit halen. Weer wachten totdat de speler zichzelf opnieuw opstart. Daarna weer de fabrieksinstellingen optie kiezen en bevestigen (preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok).
Daarna weer stand-by met de afstandsbediening, uitzetten aan de achterkant en na een minuut weer aanzetten. Dat was het, je upgrade is klaar.
(Eventueel kun je op dezelfde manier nog een derde upgrade uitvoeren met een wasbaerbauch firmware, maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Die brengt voornamelijk een ander achtergrondje en de mogelijkheid het volume met de afstandsbediening te controleren. Vind ik zelf niet zo belangrijk.)

Succes.
nadat ik het bin bestand met deamon tools had geopend, heb ik de (nep)schijf gekopieerd met Nero
Als ik de eerste cd erin doe dan leest de speler het als een VCD en dan staat er een stopteken in beeld en er gebeurt niks! Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Anoniem: 205953 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:01:
[...]

nadat ik het bin bestand met deamon tools had geopend, heb ik de (nep)schijf gekopieerd met Nero
Als ik de eerste cd erin doe dan leest de speler het als een VCD en dan staat er een stopteken in beeld en er gebeurt niks! Help!
Ik neem aan dat je ISO bedoelt i.p.v. BIN????

Je moet het ISO bestandje niet openen als virtuele schijf, maar je kiest in Nero om een "image" te branden. Vervolgens selecteer je het ISO bestand en Nero doet de rest.

Ik heb bovenstaande handleiding ook gevolgd en het werkt prima.

Maurice

[ Voor 4% gewijzigd door Aegir2002 op 24-01-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206075

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:34:
[...]

Oke, hierbij een poging. Ik echter neem geen verantwoordelijkheid voor als het verkeerd gaat.
Allereerst download je de New Age V1 firmware: http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html

In de zip file bevinden zich twee iso bestanden. Die heb je allebei nodig.
Je brand beide iso bestanden op twee aparte cd's met bijvoorbeeld Nero. Als je niet weet hoe je iso bestanden moet branden, zoek dit dan eerst even op (elders op het internet, google). Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN).
Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker:
http://download.mtz.softp...rams/MTKReMaker.0.2.2.zip
Als dat programma geen foutmelding geeft bij het inlezen van de firmware cd's, is de cd in elk geval in orde.

Goed, je hebt nu twee cd's:
Een cd met de firmware gebaseerd op: UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
Een tweede cd met de firmware gebaseerd op: MEDION_MD81290.ISO

Zet nu je medion of lifetec 81290 aan.
Open de cd lade en plaats EERST de cd met de firmware UPGRADE_WITH_THIS_FIRST in de speler.
Sluit de lade met de afstandsbediening. De speler vraagt je om de update uit te voeren. Bevestig dit met de play/ok toets. Na een korte tijd opent de speler vanzelf de cd-lade. NEEM NU DE CD UIT de CD_LADE! Dit is belangrijk. Na een tot enkele minuten start de speler vanzelf weer op. NOOIT de speler uitzetten of de stroom eraf halen tijdens de update. Gewoon wachten totdat de speler weer opstart.
Na de eerste update heb je al een ander menu. Ga dan naar het preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok. Daarmee zet je alles op "fabrieks-instellingen". Deze optie is nieuw en was er in de orginele firmware niet.
Zet dan de speler op standby met de afstandsbediening. Zet daarna ook de speler echt uit met de aan/uit knop aan de achterkant van de speler. OOK DIT IS ERG BELANGRIJK.
Zet na een minuut of zo de speler weer aan (eerst aan/uit knop aan de achterkant dan met de afstandsbediening).
De de cd-lade weer openen en stop de tweede cd erin. De cd met de firmware MEDION_MD81290 dus.
lade sluiten, firmware upgrade bevestigen met play/ok. Weer opent de cd-lade zich. Weer de cd eruit halen. Weer wachten totdat de speler zichzelf opnieuw opstart. Daarna weer de fabrieksinstellingen optie kiezen en bevestigen (preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok).
Daarna weer stand-by met de afstandsbediening, uitzetten aan de achterkant en na een minuut weer aanzetten. Dat was het, je upgrade is klaar.
(Eventueel kun je op dezelfde manier nog een derde upgrade uitvoeren met een wasbaerbauch firmware, maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Die brengt voornamelijk een ander achtergrondje en de mogelijkheid het volume met de afstandsbediening te controleren. Vind ik zelf niet zo belangrijk.)

Succes.
Hallo,

Ik heb uw handleiding gelezen en heb op internet gevonden hoe ik een .ISO moet branden.. Maar wat houdt dit dan precies in:

Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN). Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker.

TAO en Finalize cd opties? hoe kan dit instellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206241

Ik ben in Utrecht, zuilen naar de Aldi geweest maar daar waren ze uitverkocht, weet iemand anders waar ze nog te koop zijn in Utrecht en omstreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de lifetec LT81290. en een Medion HDDrive2go van 320 gig

Ik heb nieuwe software geinstaleerd met de aanwijzingen uit dit forum (bedankt daarvoor)
Het enige probleem is dat ik de dvd speler de harde schijf Niet kan lezen als ik deze inplug op de usb. Ik heb al kleinere partities gemaakt met PArtition magic. Nu heb ik een active partitie van 130 gb (die wel Vol is) De rest is verborgen. en fat32 geformateerd. nog steeds geen resultaat! help alstublieft

Verder vroeg ik me af waar ik de 3e upgrade kan vinden "v3 wasbaerbauch firmware?"

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Heb je de FAT32 partietie van die externe hardeschijf toevallig ook nog veranderd in een actieve partitie? Zo nee, moet je dat doen geloof dat met een van de progjes in de systeem werkset kon.

Ook schijnen sommige USB drives niet echt goed te werken, ben er zelf alleen geen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met partition magic de partitie op Active gezet. DAt voldoet toch lijkt me?.....
En in de systeemwerkset staat niets waarmee je partities actief zet...........
nog meer tips? Hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Anoniem: 206075 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:13:
[...]

Hallo,

TAO en Finalize cd opties? hoe kan dit instellen?

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://www.doom9.org/mpg/images/nero/nero-writecuesheet.gif
Hier in het plaatje zie je de opties: "action" en "write method"
Hier kom je als je de ISO in Nero Burning Rom opent via "recorder_burn image"

suc6 Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206610

Ik heb een USB schijf gekoppeld aan de USB poort van de Lifetec. Dit werkte perfect. Nu ik de New Age v1 firmware heb gedraaid i.v.m. de filename feature werkt de HD niet meer via de lifetec. Ik krijg de melding dat de schijf niet wordt ondersteund. Kan iemand mij helpen?

Groeten, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205079

Anoniem: 206610 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:10:
Ik heb een USB schijf gekoppeld aan de USB poort van de Lifetec. Dit werkte perfect. Nu ik de New Age v1 firmware heb gedraaid i.v.m. de filename feature werkt de HD niet meer via de lifetec. Ik krijg de melding dat de schijf niet wordt ondersteund. Kan iemand mij helpen?

Groeten, Jeroen
Ik had eerst ook MEDION_MD81290_NA_V1 en toen deed mijn harde schijf, die gekoppeld was via usb, het heel erg slecht. Zo traag dat je zou kunnen zeggen dat het niet werkt. En als eenmaal alle bestanden die op die schijf stonden te zien waren, ging het scrollen door deze bestanden enorm traag.

Omdat ik voor de rest wel tevreden was met de update (maar dit punt toch wel erg vervelend is) heb ik toen maar MD81290_NAV1_WBB75_V4 geinstalleerd. Hiermee was voor mij het probleem opgelost met het traag opstarten van de harde schijf, en scrollde ik weer gewoon door de bestanden heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de MD81290_NAV1_WBB75_V5 gedraaid echter met het zelfde probleem. Ik krijg helemaal geen mappen te zien. De originele firmware teruggezet. Nog steeds het zelfde probleem. De firmware is overigens niet van de fabrikant maar van de maker van de MD81290_NAV1_WBB75_V5 firmware. Ik vermoed dat deze niet helemaal overeenkomt met het daadwerkelijk origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
verder al iemand ervaring met firmware V5???
http://board.softpedia.co...topic=5036&hl=81290&st=40

Ik draai V1, maar ben tot nu toe erg tevreden, alles werkt naar behoren en ik twijfel om hem up te graden.

Maurice

@jeroen; heb je al een andere externe HD of usb-stick geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Die V5 software is van Waschbaerbauch75, die gast heeft de NA firmware aangepast zodat enkele extra functies en screens ontstonden... heb zelf nog niet getest... gebruik hem meer als een cd/mp3/ogg/aac player

HDD-problemen heb ik met de FW van NA niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185547

Ik heb gisteren de lifetec 81290 gekocht.

Vervolgens heb ik New Age geinstalleerd en daarna de update.
Vandaag heb ik de WBB75 V5 geinstalleerd.

Ja, het is leuker, maar niet alles is beter. Ik vind het erg prettig dat er geen merknamen meer in het menu staan.
De browserkleuren vallen echter wel wat tegen.

Ik hoop dus op een nieuwe update waarin je ook zelf de achtergrondkleur bij het browsen (bijvoorbeeld op een usb stick) kan kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 185547 op 04-02-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:03:
[...]

In Haarlem liggen er nog een aardig aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woohoo!

waschbaerbauch75 heeft een V5 met alternatieve FileBrowser achtergrond uitgebracht.

Ook deze heb ik geinstalleerd. Hij werkt soepel en - zoals duidelijk mag zijn, ziet de filebrowser er nu een stuk beter uit. Aanrader dus!

http://board.softpedia.co...0&gopid=24783&#entry24783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Maurice,

Externe USB stick werkt ook niet. Ik ga hem met een serial cable downgraden. Ik ben nog op zoek naar de juiste procedure. Heeft iemand info of een linkje?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:12
ik heb er al een 1, maar wellicht handig om aan te geven welke Aldi in Haarlem er zijn er namelijk 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kocht de mijne bij de Aldi in Haarlem Zuid;
ik verwacht ze echter bij de andere Aldi's ook nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

de philips modelen kunnen dat ook (hebben usb en hdmi aansluiting)
dingen kosten 90euro correct en bij its 99euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Anoniem: 185547 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:25:
Ik kocht de mijne bij de Aldi in Haarlem Zuid;
ik verwacht ze echter bij de andere Aldi's ook nog wel...
Ik zag dat de stapel (stuk of 10 schat ik) nu zijn afgeprijsd voor 50 euro hier in Wageningen.

Dus voor de twijfelaars.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209254

Hallo

Ik heb pas de lifetec dvd speler.
Toen ben ik een beetje wezen internetten en kwam ik op deze forum
terecht (goeie forum ) ik heb ook de upgrade gedaan en ging allemaal perfect
MAAR nu doet mijn SD geheugenkaart het niet meer (voor de upgrade wel ?)
Als ik de film wil starten zegt hij LOADING en daar blijft hij op hangen ?
Hebben hier mensen last van of ben ik de enigste ??

ps: SD geheugenkaart = 1 gig en fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209254 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:38:
Hallo

Ik heb pas de lifetec dvd speler.
Toen ben ik een beetje wezen internetten en kwam ik op deze forum
terecht (goeie forum ) ik heb ook de upgrade gedaan en ging allemaal perfect
MAAR nu doet mijn SD geheugenkaart het niet meer (voor de upgrade wel ?)
Als ik de film wil starten zegt hij LOADING en daar blijft hij op hangen ?
Hebben hier mensen last van of ben ik de enigste ??

ps: SD geheugenkaart = 1 gig en fat32
Misschien kan je vertellen wat je precies hebt gedaan; welke upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209254

Anoniem: 185547 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:41:
[...]

Misschien kan je vertellen wat je precies hebt gedaan; welke upgrades?
Ik heb de MEDION_MD81290_NA_V1 gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Medion MD 81290 NA V1 staat voor New Age Versie 1

New Age Versie 2 is ook beschikbaar. Ik kan natuurlijk niet beloven dat dit gaat helpen, maar bij mij werkt het prima..

New Age V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208427

Enige weken geleden heb ik ook bij de Aldi de dvd speler gekocht.
Op deze site heb ik gelezen hoe je er een harde schijf aan kunt koppelen en hoe je hem moet upgraden.
Harde schijf:
In eerste instantie werkte deze niet.
Ik heb er een voeding bij gekocht (€20,00), fat geformateerd , en de schijf actief gemaakt.
Resultaat Het werkt.

Upgraden.
Ik heb de twee iso bestanden gedownload, gebrandt op twee aparte schijfjes.
Gecontroleerd met MTK Firmware Remaker 0.2 RC3
(de MTReMaker.2.2.zip lukte het downloaden niet).
Bij de het controleren krijg ik nu de boodschap

ERROR: Armblock
- End is non zero, may be addional date.

Mijn vraag is nu zijn deze schijfjes goed om verder te gaan met upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De foutmelding die je opgeeft zegt me niet zoveel.

Bij mij werkte het upgraden eerst niet echt lekker; dit had puur te maken met de brandsnelheid.

Altijd Track At Once inschakelen en brandsnelheid op 1 speed.

Give it a try..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53877

yo, super informatief hier....

ik heb dus ff alles doorgelezen de mijn lt 81290 geupgraded eerst met this one first, daarna v1 en daarna v2. ik dacht dus nu kan ik die serie kijken waarbij ik alleen geluid en ondertiteling had maar geen beeld, maar hellaas nog geen beeld.

hieronder info over de file

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/magnafreak/dexter.gif

en ten tweede wat is de meerwaarde van die waschbaerbauch firmware versie buiten de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

Anoniem: 53877 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:36:

ik heb dus ff alles doorgelezen de mijn lt 81290 geupgraded eerst met this one first, daarna v1 en daarna v2. ik dacht dus nu kan ik die serie kijken waarbij ik alleen geluid en ondertiteling had maar geen beeld, maar hellaas nog geen beeld.

hieronder info over de file

[afbeelding]

en ten tweede wat is de meerwaarde van die waschbaerbauch firmware versie buiten de achtergrond.
psst mag ik ff je inlog en pasw van je homedrive anders zie ik plaatje niet

of je moet em even ergens anders share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de afbeelding link aangepast... voudje sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

het kan wezen dat je film geen packet bistream aan kan
daar voor moet je dan de packetbitstream er uit gooien

http://download.videohelp.com/download/MPEG4Modifier144.zip

Afbeeldingslocatie: http://www.videohelp.com/toolsimages/mpeg4_modifier_680.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 03-03-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

weet iemand nog waar ze de tevion 8000 of silvercrest 6515 op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Laatst online: 13:12
Lijkt me toch duidelijk waarom jouw xvid bestand niet wordt afgespeeld,
960x528 is een resolutie die niet kan worden afgespeeld.De MediaTek 1389
chip kan zulke hoge resoluties niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53877 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:36:

ik heb dus ff alles doorgelezen de mijn lt 81290 geupgraded eerst met this one first, daarna v1 en daarna v2.

ok dank je voor jullie antwoorden.

rest mij nog de tweede vraag: wat is de meerwaarde van die waschbaerbauch firmware versie buiten de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
Ik heb ook al een poos deze DVD DIVX speler.
NU dacht ik slim te zijn, en mbv Nero een NRG bestandje van mijn DVD te maken.
Hoewel ik in het menu aabgeveen heb dat ik de NL ondertitels wil, krijg ik ze niet op het beeld.... (Ze zijn waarschijnlijk in de mpeg stream ingebakken, en niet als los bestand)
Weet iemand hoe ik die subs tevoorschijn tover? Of moet ik het bestand op een andere manier creeren?

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Heb er net een gescoord voor 30,- :P
Er liggen er hier in de Aldi nog wel een stuk of 10, allemaal voor 30,-!
Nu es kijken of er ook andere firmwares te krijgen zijn. Speelt mijn divx (lost/pb) prima af. Alleen 5.1 divx doet ie niet, alleen geluid en geen beeld. Dat zal wel te moeilijk zijn:)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 20:12

Tjark

DON'T PANIC

hmmm, jammer dat 'hier' in stadskanaal is........ (en niet Nijmegen)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 21:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand een afbeelding van welk type het precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

DaOverclocker schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:40:
Heb er net een gescoord voor 30,- :P
Er liggen er hier in de Aldi nog wel een stuk of 10, allemaal voor 30,-!
Nu es kijken of er ook andere firmwares te krijgen zijn. Speelt mijn divx (lost/pb) prima af. Alleen 5.1 divx doet ie niet, alleen geluid en geen beeld. Dat zal wel te moeilijk zijn:)
welke Aldi is dat en welk merk/typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Aldi stadskanaal, en het is de 81290.
Heb hem ook geflashed naar de newage v2 firmware. Subs werken nu prachtig!. Alleen 1 ding, af en toe krijgt ie een kleine leesfout van de divx, waardoor je even een storing in het beeld ziet ergens. Dit is op zich niet zo erg, alleen gaat de ondertiteling op den duur achterlopen. En ik heb nog niet gevonden hoe je de subs bijsteld kwa tijd.

edit:
Hij ondersteund dus ook divx met 5.1 geluid en geeft dit ook nog eens in 5.1 weer :)
Of dit nou komt door de v2 firmware, iig super vet!
Alleen jammer dat de meeste divx-en met 5.1 een te hoge bitrate hebben zoals lost/prisonbreak..

[ Voor 24% gewijzigd door DaOverclocker op 20-03-2007 18:45 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213322

Hey,

Het is nu een aantal weken geleden dat deze dvd speler het bij mij nog deed. Ik heb de instructies in het boekje gevolgd. Het rare is dat hij wel een rood lampje aangeeft bij USB wanneer ik aan de achterkant POWER ON doe, maar geen stand-by functie. Nu heb ik dus ook geprobeerd om mn usb-stick erin te doen, power uit, stekker uit, opnieuw derin etc etc. maar hij heeft nog steeds alleen dat USB ledje aan.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar aan de stroomtoevoer zal het denk ik niet liggen.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of weten jullie wat ik misschien nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213357

Anoniem: 50873 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:15:
het kan wezen dat je film geen packet bistream aan kan
daar voor moet je dan de packetbitstream er uit gooien

http://download.videohelp.com/download/MPEG4Modifier144.zip

[afbeelding]
Je bedoelt hier waarschijnlijk, dat de player geen packed bitstream aan kan.
Maar de LT81290kan ook packed bitstream aan dus dat is het probleem niet.

Het is idd wat joey6666 zegt, de resolutie is te hoog, tenminste als je geen gebruik maakt van HDMI

max video resolutie: 720x480 bij 30fps ; 720x576 bij 25fps

HDMI:
Resoluties
+ 480i
+ 480p
+ 480p(1440)
+ 720p(60Hz)
+ 1080i(60Hz)
+ 576i
+ 576p
+ 576p(1440)
+ 720p(50Hz)
+ 1080i(50Hz)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 213357 op 22-03-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaOverclocker schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:31:
Aldi stadskanaal, en het is de 81290.
Iemand die weet van meer van zulke fijne stapels (verkooppunten waar de 81290 nog op voorraad is)? Ik heb er zelf al een maar een vriend van me wil er ook graag een kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odyon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
even een vraagje. Ik heb zelf nog een LT80796 van de Aldi van een tijdje terug. Heb deze geflasht met de Mtz firmwar v4 en het werkt allemaal perfect. Vandaag een case gekocht voor een WD 80gb HDD, en dit werkt ook.

maar... de filenames van bestanden op mn HDD worden verkort weergegeven (blah~1.avi). Hebben anderen dit probleem ook? ik zag ook iets over een newage firmware, of is die (er) niet voor de LT80796? of moet ik mijn HDD anders formateren? Ik heb dit nu gedaan met partition magic, FAT32, primary. Of komt het door de ~recycle map en system_volume_information map op de schijf?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214531

Anoniem: 213322 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:07:
Hey,

Het is nu een aantal weken geleden dat deze dvd speler het bij mij nog deed. Ik heb de instructies in het boekje gevolgd. Het rare is dat hij wel een rood lampje aangeeft bij USB wanneer ik aan de achterkant POWER ON doe, maar geen stand-by functie. Nu heb ik dus ook geprobeerd om mn usb-stick erin te doen, power uit, stekker uit, opnieuw derin etc etc. maar hij heeft nog steeds alleen dat USB ledje aan.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar aan de stroomtoevoer zal het denk ik niet liggen.
Heeft iemand dit ook meegemaakt of weten jullie wat ik misschien nog kan doen?
Ik heb precies dezelfde probleem en ik heb niet nog niet zitten rommelen met drivers want ik vond hem zo al goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213549

Anoniem: 185547 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Iemand die weet van meer van zulke fijne stapels (verkooppunten waar de 81290 nog op voorraad is)? Ik heb er zelf al een maar een vriend van me wil er ook graag een kopen..
Leeuwarden - cambuurplein
Hier heb ik vandaag nog eentje gehaald voor 35€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:42
Ik zoek er ook nog eentje in Noord-Brabant (liefst omgeving Den Bosch - Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217490

ik heb een medion md81290 en deze heeft firmware New Age v1

helaas speelt deze divx met ac3 5.1 geluid niet af ik zie geen beeld hoor wel geluid

normale divxen gaan perfect

nu heb ik op dit forum gelezen dat New Age v2 dit waarschijnlijk wel kan
heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Ik heb zowel NewAge 1 als NewAge 2 gehad op mijn Lifetec=Medion 81290 en beide werkend gehad met DIVX met zowel AC3 5.1 als dts 5.1

Ligt het niet aan het beeld van de DIVX? (nooit problemen gehad met 5.1 in combinatie met DIVX).
Het feit dat je wel geluid hebt betekent dat het geluid in orde is. (Wat is de resolutie van je DIVX-je?)
Er was ook een of andere Test CD, is geloof ik hier al eens aan bod gekomen. Kun je een beetje testen wat hij allemaal kan.

Het lijkt me aan de Resolutie te liggen, bij de test had ik ook een divx met 720p die wel geluid maar geen beeld gaf. (Dat zal met de technische beperkingen te maken hebben en niet met de firmware)

veel succes, met de NewAge 2 heb ik nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
weet iemand of er in de omgeving den haag dit apparaat nog verkijgbaar is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mm ik heb nu een film divx ac3 - 2 kanalen goed kunnen afspelen doet i toch :)

zal het waarschijnlijk aan de bitrate van de films gelegen hebben :?
ik het een en ander nog uit proberen

weet iemand het verschil tussen new age V1 en V2 firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Even een vraagje over de speler waarmee dit topic gestart is...

de Lifetec LT80796.

Kan ik hier ook SACD's mee afspelen?
(i.i.g heeft iemand dat al eens geprobeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218482

Vandaag maar even naar de Aldi gegaan.
Er was nog een halve volle pallet met de LT 81290 (Lifetec).....

Nu de derde speler in huis..... maar ja voor 35 Euro (is in de aanbieding) kan ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Anoniem: 218482 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:02:
Vandaag maar even naar de Aldi gegaan.
Er was nog een halve volle pallet met de LT 81290 (Lifetec).....

Nu de derde speler in huis..... maar ja voor 35 Euro (is in de aanbieding) kan ik hem niet laten liggen.
Waar staat jouw Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Dat zou ik ook wel willen weten :)

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180424

Weet iemand ook of deze lifetec ook gebrande double layers + afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
Maakt deze dvd-speler bij jullie ook zoveel lawaai?

Mijn dvd speler maakt meer lawaai als een hardeschijfrecorder. Vrij hinderlijk.

De speler speelt goed, zelfs de DTS decoder doet het aardig. Alleen ben ik de afstandsbediening kwijt geraakt, iemand nog een idee hoe ik een nieuwe kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Ik heb de Lifetec LT80796, heb daar een AC Ryan Alubox (IDE/SATA naar USB) externe case met Samsung T166 500GB harddisk op aangesloten. Ik had eerst 1 partitie (FAT32) met Acronis Disk Director gemaakt van 30 GB. Paar afleveringen opgezet en getest: werkte! Hij gaf alles weer en speelde het prima af.

Toen met zelfde programma de partitie vergroot tot het max (465 GB), nog altijd FAT32. Helaas, ook na lang wachten en veel proberen gaf hij als melding NO DISC.

Toen heb ik een 2e partitie gemaakt, waarbij de eerste verkleint werd (nog altijd Prumary en FAT32) tot 31 GB en de tweede *Logical, ook FAT32) de rest (434 GB). Op beide partities paar afleveringen gezet.

Aangesloten, HELAAS! het ging helemaal mis. Na lang wachten gaf hij wel de mappen aan, (natuurlijk alleen die van de primary partitie). maar ik had 4 mappen en hij liet 5 zien: de map RECYCLER (van de windows prullenbak!).
Toen ik deze map opende, zag ik tot mijn verbazing de inhoud van map 2! En toen ik map 2 opende zag ik de inhoud van map 3 enzovoorts. Toen ik eentje wilde afspelen bevroor de speler. Heb nog meer pogingen gedaan maar helaas..

Ik gebruikte nog V2, maar dit zou niks uit mogen maken toch? Er is op dit gebied immers niets veranderd?
Heb geupgrade naar V4.

die primary partitie van 31 GB heb ik nu in Windows helemaal geformatteerd.
Bij de instellingen van de Prullenbak heb ik beide partities van de externe harddisk uitgeschakeld. Aanrader!
Paar afl opgezet en... het werkte!
Toen heb ik de partities eruitgegooid, 1 grote partitie gemaakt van de hele harddisk, fat32 geformat en bij de Prullenbak weer uitgeschakeld... werkte niet. Dus ik hou het op 1 van 31GB en 1 met de rest (433GB).

Eigenlijk is het nieteens zo interessant dat ik met 2 partities moet werken, veel vervelender is dat de dvdspeler de namen zo slecht weergeeft, 8 tekens, dan een ~1... maakt het bijna onbruikbaar.... dus al dat geklooi met partities was minder nuttig.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 31-05-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 20:25
nvt

[ Voor 159% gewijzigd door info33 op 22-12-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
info33 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:12:
ik heb namelijk de flash er op gedaan, en vergeten de cd eruit te halen, en toen ging het mis,
nou doet ie niets meer :(,
ik heb m losgehaald om te kijken of er nog wat te resetten viel , maar helaas,
dus terug stuuren ivm garantiekan niet meer .
Als je een beetje kunt solderen, issie wel te fixen.
Op de pagina van MTZ staat een handleiding hoe je hem met een kabeltje met je pc kunt verbinden en vervolgens de originele firmware erop kunt zetten.

Als je hem toch al hebt afgeschreven, kun je er allicht wat van leren.

Als je toevallig in Wageningen woont wil ik er ook wel eens een gokje aan wagen, post anders ff waar je woont, misschien woont er een tweaker in de buurt die wil helpen.

suc6 Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
info33 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:12:
hoi jij daar,
ik heb hier nog een nieuwe afstandebediening liggen,
belang bij?

zo ja mail effe voor de prijs : kalander4@hotmail.com

PS: Als er nog iemand is die mijn lifetec dvd speler de orginele flash er weer op kan doen, (tegen betaling) hoor ik het graag,
ik heb namelijk de flash er op gedaan, en vergeten de cd eruit te halen, en toen ging het mis,
nou doet ie niets meer :(,
ik heb m losgehaald om te kijken of er nog wat te resetten viel , maar helaas,
dus terug stuuren ivm garantie kan niet meer .

PS ik woon in enschede
Hallo daar,

Ik ben nu net ook bezig met mijn DVD speler (MD 80796) dat 2 weken niet meer werkt:(. Alleen het USB lampje brand verder helemaal niets!!! |:( )

Verder woon ik ook in enschede, misschien kan ik je helpen met jou DVD Speler.

Ik hoor het van je ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
probleem nog steeds niet opgelost :(,
heeft iemand nog een serieel kabel ,waarmee ik mijn orginele firmware via de pc kan flashen?
betereft LIFETEC 81290 HDMI,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
info33 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:49:
probleem nog steeds niet opgelost :(,
heeft iemand nog een serieel kabel ,waarmee ik mijn orginele firmware via de pc kan flashen?
betereft LIFETEC 81290 HDMI,
Je schreef boven dat je hem niet meer kunt terugsturen voor de garantie... Als ik jou was zou ik het toch gewoon proberen. Gewoon doen alsof je neus bloedt... je hebt het tel. nr. op het garantiebewijs en de kassabon nodig. Gewoon ff bellen, en dan kun je hem gratis opsturen. Over het algemeen doen ze er niet zo moeilijk over.

Mocht je verder willen gaan met tweaken, kun je hier ook nog verder lezen:
http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t301-0.html

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
bedankt voor de tip Maurice,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225494

info33 ik kan de speler wel voor je flashen. Onlangs het zelfde probleem gehad en een serieele kabel gekocht. ik woon in Nijverdal, als je een keer langs komt is het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
Hoi colfex,
ik heb je gemaild,

Anoniem: 232976

Hallo
Ik heb een lifetec dvd speler geupdate met de laatste firmware
Nu heb ik problemen met mijn externe HD als ik hem aansluit op de usb van dvdspeler doet ie niets
Ik heb hem geformateerd naar fat32 en active gemaakt met partitionmagic maar helaas :-(
Weet iemand wat ik nog kan doen ?

Groetjes Biebels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232976 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:38:
Hallo
Ik heb een lifetec dvd speler geupdate met de laatste firmware
Nu heb ik problemen met mijn externe HD als ik hem aansluit op de usb van dvdspeler doet ie niets
Ik heb hem geformateerd naar fat32 en active gemaakt met partitionmagic maar helaas :-(
Weet iemand wat ik nog kan doen ?

Groetjes Biebels
de partitie mag maximaal 32GB groot , fat32 en active zijn anders ziet ie m niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234223

Hallo allemaal,

Ook ik wil even mijn steentje bijdragen. Allereerst dank voor alle goede tips en links naar FW upgrades, doen het perfect. Ik had echter veel problemen met het aan de praat krijgen van de externe USB HDD van Iomega 500GB (zit een seagate schijf in). Ik heb de suggestie van hiervoor aangehouden en de primaire partitie niet groter gemaakt als 30 GB, actief, FAT32 en de rest gewoon NTFS geformatteerd.
Ik had het probleem dat de HDD de ene keer wel gelezen werd en de andere keer weer niet. Ben er achter gekomen dat de dvd speler (lt81290) of de HDD erg gehecht zijn aan een bepaalde manier van opstarten, anders doet ie het gewoon niet, soms liet hij zelfs m'n HDD uitgaan!? De doorlopen stappen die bij mij tot succes leidde was alsvolgt:
1. Zet de dvd speler aan (zonder disk erin) en wacht tot hij aangeeft dat er geen disk inzit.
2. Zet de HDD aan.
3. Zet de dvd speler in de usb mode met de remote en sluit direkt de usb kabel aan.
Elke andere volgorde van aansluiten en aanzetten leid er bij mij toe dat de data op de HDD niet gelezen word en dat ik een bericht krijg "schijfje niet ondersteund"!! Als ik de dvd speler uitzet en weer wil gaan kijken zal ik eerst weer de usb kabel los moeten maken, de HDD uit moeten zetten, en weer bij stap 1 moeten beginnen.
Iemand die dit herkent of hiermee geholpen is?? Voor mij was het uiteindelijk een hele opluchting dat ik hem aan de praat kreeg.

Groeten Jeroen1771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165734

ik heb deze speler begin dit jaar gekocht en het heeft nu problemen. helaas ben ik de kassabon kwijt. kan iemand misschien een kopietje maken van die bon???? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 165734 op 15-10-2007 03:06 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste