[Aldi] DVD speler met 7 in 1 kaartlezer,DIVX en USB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 28.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Anoniem: 93730 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:52:
sorry dat ik zo'n oud topic kick

Ik ben nog op zoek naar een leuk dvdspelertje. De eis is dat ik m'n dvix/mp3 in de huiskamer heb zonder m'n laptop aan te sluiten op de stereo/tv. Ik kan dus kiezen voor een usb-oplossing of een netwerk-oplossing. Beide hebben voor en nadelen. Netwerk kan zoals de situatie NU is, niet snel gaan (10 mbit Hub-je). Ik heb dan echter geen extra HDD nodig omdat ik alles van m'n pc pluk. Met de usb optie kan het systeem "stand-alone" werken, maar moet ik telkens films/mp3's op de schijf zetten. Ik kan ook nergens vinden of het USB1.1of USB2 is, wat zeker verschil maakt als je .avi files wil openen :S
Wat is een slimme keuze? Deze speler bij de Aldi nog proberen te halen (+/- 50 €) of een duurdere machine nemen met netwerkfunctionaliteit? (+/- 100 €)
Ik heb weleens een divx film afgespeeld met mijn iPod via USB 1.0 en dat werkte gewoon goed hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 12-02-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93730

ervaring heeft geleerd dat de transferrate van USB1 niet echt je-van-het is. Maar kan iemand me vertellen of die Aldi speler USB1.1 of USB2 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand of dit dezelfde speler is(intern dan)
http://www.internetvoorde...6fcc23f2fb3d13c97f669055c

Afbeeldingslocatie: http://www.internetvoordeel.nl/files/prodimg/sample_chilidvdspeler.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Anoniem: 93730 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:15:
ervaring heeft geleerd dat de transferrate van USB1 niet echt je-van-het is. Maar kan iemand me vertellen of die Aldi speler USB1.1 of USB2 heeft?
De transferrate maakt niets uit aangezien je geen bestanden kan kopieren.
Zolang het maar snel genoeg is om video te laten zien.. voor Mpeg4 (xvid etc) zou USB1.1 voldoende moeten zijn... maarja USB1.1 kan max 12MBit/s zijn maar net zo goed 4 MBit/s... Als het 12Mbit/s is is het ook ruim voldoende voor DVD (mpeg2).
Volgens mij zijn er nog geen problemen hierover gemeld dus zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MTZ heeft weer niet stil gezeten. Een nieuwe firmware (v3) voor de Medion/Lifetec MD/LT 80796.

Hij is hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Hij is weer mooi! Goed werk MTZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:21
Wat is er verbeterd bij de nieuwe firmware? De site is niet bereikbaar :(

[ Voor 27% gewijzigd door karakedi op 06-04-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
Dit:

What's new:
1. Added support for DivX subtitles: .srt, .sub, .ssa, .smi.
3. Big subtitles white, outlined with black.
4. Removed the bug with 60 characters limit! Up to 124 characters.
5. Solved the bug with non displaying the first letter in .sub.
6. New amazing backgrounds, icons and font for subtitles.
7. Removed the 14 characters limit in file browser. Up to 46 characters.
8. Added support for the following Language Code Pages: 1250, 1252, 1253, 1254, 1257.
9. You can see also in file-browser the subtitles files (only .srt and .sub). This is good for checking if the subtitles names are the same as the movie name. You can't select and play the subtitles files because is not supported.
10. New audio and video menu.
11. Fixed bug with mp2 audio for DVD and SVCD.
12. Added support for Packed Bistream !
13. Codec upgrade. Avi files will be played better and supporting some XviD custom matrix.
14. Fixed the .srt subtitle timing bug. And some displaying subtitles improvements.
15. Fixed the bug when the latest divx subtitle of the movie wasn't displayed.
16. News:
- Volume buttons on Remote (Return and Enter are used)
- DVD-Audio (not in MD 80796)
- OGM/OGG
- white subtitles outlined with black for IDX/SUB subtitles
- You can play any subtitle from CD/DVD/Folder (thanks to Hej for help).

Subtitles characteristics in the latest firmware:
The subtitle font can display up to 45 characters/line because the subtitles area is extended. Subtitles are displayed from the bottom of TV screen and are in lowered position and max 3 lines. Now you can use your DVD Player in NTSC or PAL mode with subtitles at the bottom of the TV screen. The Mute is moved to top left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nou dat is niet helemaal correct, srt kon hij toch al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:29

The Legend

*Plop*

Zie dit topic nu pas maar zo'n speler lijkt me best interessant voor zo'n lage prijs, iemand zoiets al tegengekomen in een online shop :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mn vriendin heeft em succesvol geflashed met V3, was een eitje naar het schijnt.
Ik had verwacht dat de bekende MTZ bloem als achtergrondje zou verschijnen maar dat is dus niet zo..

Het lijkt me een prima apparaat te zijn geworden. misschien wel beter dan de Yamada 6700 omdat hij ook usb/sd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Is het mogelijk om een afzonderlijk audio-bestand te gebruiken bij een Xvid/divx-film. Zodat je bv kan switchen tussen engels en nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
hmm jammer
Ik ging toevallig naar de aldi (in almelo) en zij hadden deze divx speler niet =(
kan ik deze niet ergens anders online bestellen?
of weet iemand toevallig een aldi in de buurt die het wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

fong06 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:35:
hmm jammer
Ik ging toevallig naar de aldi (in almelo) en zij hadden deze divx speler niet =(
LOL! Na een half jaar hebben ze hem vaak niet meer nee. Meestal is alles weg binnen 1 week. En dan moet je weer eenhalf jaar wachten totdat ze er weer mee op de proppen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
nou volgens mij hadden ze hem in april nog wel... in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
fong06 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:35:
hmm jammer
https://www.medionshop.nl/

Is niet precies dezelfde, maar de MD 80796 Divx-speler incl. cardreader is daar te bestellen voor € 49.95 (+ verzendkosten)

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 21:08
Een tijd geleden al geupdate met de MTZ-ware, dacht dat alles goed was gegaan, alleen speelde ik laatst een zelf gebrande DVD af waarbij continue een soort van tik in het geluid zat en het beeld ook niet altijd geweldig was, met grote donkere oppervlakten blokkerig, of als er snel van beeld veranderd wordt blokkerig.
Nu was mijn eerste gedachte dat dit aan de DVD lag, maar een vriendin van mij heeft de DVD op haar Lenco spelertje geprobeerd en daar ging alles vlekkeloos.
Komt dit nu door de nieuwe software of is er wellicht een ander probleem?
Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
MTZ-firmware versie 4 is er. Te downloaden via dit forum, bijna onder aan de pagina.

[ Voor 0% gewijzigd door Dmitri op 28-11-2006 10:19 . Reden: Typo. 't Is ook moeilijk om alles in 1 keer goed te typen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 01:29
Vanaf 20 december is hij weer te koop bij ALDI, voor de mensen die er interesse in hebben.
Hij is nu wel 69.99, misschien een nieuwere versie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

devil-j schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:02:
Vanaf 20 december is hij weer te koop bij ALDI, voor de mensen die er interesse in hebben.
ben ik ook wel benieuwd naar.. en of deze ook firmware upgradable is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 20:17
devil-j schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:02:
Er zit nu onder anderen ook een hdmi aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik had hem net gekocht, ik moet hem nog aansluiten. Weet iemand anders misschien al hoe het beeld en audio kwaliteit van dit systeem is? Anders breng ik hem snel weer terug als het niets is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

DeepFreeze.NL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:57:
Ik had hem net gekocht, ik moet hem nog aansluiten. Weet iemand anders misschien al hoe het beeld en audio kwaliteit van dit systeem is? Anders breng ik hem snel weer terug als het niets is. :)
tja ik heb niks te klagen. Ik gebruik gewoon een normale SCART aansluiting. Dus hoe die HD presteert weet ik niet. Progressive scan uitstaan (schakelaar achterop .. op scart geeft dit wel scherper beeld, maar ook een beetje "dubbelbeeld").
Met een HDTV en progressive scan aan, zou dit een superscherp beeldje opleveren daarvan ben ik overtuigd. Ik had wat moeite om een CF kaart in het slot te steken, maar met wat rotzooien ging dat wel. CF alsmede SD slikt die hier prima. Xvid btw ook (dat kan je niet van elke DivX speler zeggen).
Wat ik wel een minpunt vind is dat fotos bekijken langzaam gaat (vanaf flash kaart). En dat heeft niet met de snelheid van de kaart te maken (heb ik al getest). Iemand ook daar last van?
Maar verder ben ik meer dan tevreden.
edit: ooh ja.. als je vooruit spoelt bij divx of Xvid... gaat dat heel "smooth". Ziet er mooi uit. Dat heeft een kiss speler hier niet.

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 20-12-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja.. even wat rondgezocht.. en de speler kwam op deze site niet zo goed uit de bus (Duitstalige site). Meer omdat de Tevion 8000 het beter zou doen.. ik zou anders niet weten wat eigelijk. Maar ik zie nergens iets van een firmware uprade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de firmware wel upgradable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

volgens mij kan het wel.. maar ik zie er niemand aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is een her-uitgave van die eerdere ALDI DVD-speler maar met nu vooral HDMI support? Kan iemand mij zeggen of ik bij de speler (20december) ook de lettergrootte kan aanpassen of positioneren.

En, die chipset die erinzit, zal ook een handige firmware update voor uitkomen?

Wat met de analoge-output, want ik zie films wel op (CRT) tv, is die echt zo matig als ik mag geloven van het Duits artikel? Ik ken de kwaliteit van DivX op een Blokker/kruidvat DVD-speler van 35€, écht triestig, ZOVEEL fouten die voorkomen in het beeld over heel de film.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik had er net een externe USB hardeschijf op aangesloten en dat werkte perfect! Je kunt gewoon mp3's, dvd's, divx's, foto's e.d. vanaf een USB hardeschijf spelen :) . Nu alleen nog wat kabels kopen om mijn 5.1 te realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mizitras schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:47:
Dit is een her-uitgave van die eerdere ALDI DVD-speler maar met nu vooral HDMI support? Kan iemand mij zeggen of ik bij de speler (20december) ook de lettergrootte kan aanpassen of positioneren.

En, die chipset die erinzit, zal ook een handige firmware update voor uitkomen?

Wat met de analoge-output, want ik zie films wel op (CRT) tv, is die echt zo matig als ik mag geloven van het Duits artikel? Ik ken de kwaliteit van DivX op een Blokker/kruidvat DVD-speler van 35€, écht triestig, ZOVEEL fouten die voorkomen in het beeld over heel de film.
tja ik zie geen problemen.. Goede kleur weergave en scherp. Ik weet niet waar ze het over hebben. Maar ja ik heb misschien wat minder vergelijkingsmateriaal?

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
DeepFreeze.NL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:13:
Ik had er net een externe USB hardeschijf op aangesloten en dat werkte perfect! Je kunt gewoon mp3's, dvd's, divx's, foto's e.d. vanaf een USB hardeschijf spelen :) . Nu alleen nog wat kabels kopen om mijn 5.1 te realiseren :)
Kheb de speler ook gekocht. Was vooral geïnteresseerd in de USB poort i.c.m. een externe HDD. Had de harddisk van 40GB geformateerd met een primary FAT32 partitie van 20GB en de speler zag 'm direct! Het werkt echt geweldig. Nergens geen haperingen ofzo.

Alleen ik erger me 'n beetje aan die afgekapte bestandsnamen. Nu zag ik dat Mtz aangepaste firmwares maakt die deze en andere limitaties opheffen. Ik ben altijd 'n beetje huiverig t.o.v. firmware flashes.

Daarom mij vraag. Kan ik deze "MedionMD80796_1254_V4_Mtz" firmware veilig in mijn Lifetec HDMI speler flashen zonder dat ik achteraf met dood spul zit te kijken?

Mijn Systeem.....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ron_stultiens schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:56:
[...]
Kheb de speler ook gekocht. Was vooral geïnteresseerd in de USB poort i.c.m. een externe HDD. Had de harddisk van 40GB geformateerd met een primary FAT32 partitie van 20GB en de speler zag 'm direct! Het werkt echt geweldig. Nergens geen haperingen ofzo.

Alleen ik erger me 'n beetje aan die afgekapte bestandsnamen. Nu zag ik dat Mtz aangepaste firmwares maakt die deze en andere limitaties opheffen. Ik ben altijd 'n beetje huiverig t.o.v. firmware flashes.

Daarom mij vraag. Kan ik deze "MedionMD80796_1254_V4_Mtz" firmware veilig in mijn Lifetec HDMI speler flashen zonder dat ik achteraf met dood spul zit te kijken?
welke "deze"? Ik weet niet of de firmware dan HD gaat ondersteunen he.. Maar volgens mij ziet de rest er wel hetzelfde uit.. maar ik durf het ook niet hoor.. ik ben benieuwd of neit op 1 of andere duitse forum de oplossing staat.

• ron_stultiens
"Please be careful - MD80796 and MD81290 are COMPLETE DIFFERENT DVDs - the firmwares are NOT compatible - make sure you only use the firmware which fits to your DVD!!!"

Dit las ik net op het Softpedia forum. Het zijn dus 2 verschillende apparaten! (intern tenminste :P )

http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=5036

Op de doos van mijn speler staat boven de streepjescode op de zijkant: LT 81290. Lifetec en Medion worden volgensmij gewoon door elkaar gebruikt. Hangt af van in welke regio je de speler gekocht hebt. De MD81290 lijkt me dus precies dezelfde speler als mijn LT81290.

Dus nog eventjes wachten met flashen! :)

Mijn Systeem.....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ron_stultiens schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:12:
"Please be careful - MD80796 and MD81290 are COMPLETE DIFFERENT DVDs - the firmwares are NOT compatible - make sure you only use the firmware which fits to your DVD!!!"

Dit las ik net op het Softpedia forum. Het zijn dus 2 verschillende apparaten! (intern tenminste :P )

http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=5036

Op de doos van mijn speler staat boven de streepjescode op de zijkant: LT 81290. Lifetec en Medion worden volgensmij gewoon door elkaar gebruikt. Hangt af van in welke regio je de speler gekocht hebt. De MD81290 lijkt me dus precies dezelfde speler als mijn LT81290.

Dus nog eventjes wachten met flashen! :)
tja.. ik ben geneigd om de laatst geposte firmware er op te zetten:
-automatische slideshow jpg
-meer instelmogelijkheden audio
en andere kleine instelmogelijkheden nu niet erop.. ik wil eigenlijk nog wel ff zeker weten of....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103214

Heb tijdje getwijfeld, maar ga vandaag toch nog ff kijken of ie er nog is.

Had ook een Yamada (6600) maar die begint kuren te vertonen, dus dit lijkt me wel een aardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181529

Ik heb deze speler ook gekocht en ik heb problemen met de kaartlezer en usb aansluiting. Als ik er een kaartje in doe of usb stick op aansluit doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet, terwijl ik doe wat in de manual staat. Zijn er meer mensen met deze klachten en zo ja hebben die daar een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Anoniem: 181529 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:13:
Ik heb deze speler ook gekocht en ik heb problemen met de kaartlezer en usb aansluiting. Als ik er een kaartje in doe of usb stick op aansluit doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet, terwijl ik doe wat in de manual staat. Zijn er meer mensen met deze klachten en zo ja hebben die daar een oplossing voor gevonden?
Ik heb dit probleempje inderdaad ook. De ene keer wordt de usb direct gevonden en de andere keer moet je ff paar keer proberen. Best raar eigenlijk.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201809

Hier dezelfde problemen. Soms ziet de usb-stick wel en soms niet, de mp3-tjes hierop worden soms stotterend afgespeeld en sommige speelt ie helemaal niet. De cardreader functioneert bij de mijne wel goed. Ook geprobeerd een externe HDD (300 Gb) aan te sluiten (deze is FAT32) maar deze begint wel te "zoeken" maar er verschijnt nimmer een soort verkenner schermpje in beeld, wat wel tevoorschijn komt bij de cardreader. Ik dacht: "ligt vast een de speler". Dus ik naar de Aldi en dat ding omgeruild naar huis en ...... dezelfde problemen. Denk dat ik hem morgen maar terug breng en mijn geld terug vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Ik kan wel met 't probleempje leven. Zal wellicht een software foutje zijn. Zodra er een nieuwe (onofficieële) firmware uitkomt knalle we die erop. Ondertussen zullen we, die 2 van de 10x dat 't misgaat, ff 'n paar keer op het USB knopje drukken. No Problemo :)

De voordelen zijn voor mij echt enorm. Ik hoef op deze manier niet meer de bestanden eerst om te zetten naar dvd. Gewoon kopieëren naar de externe HDD, aansluiten aan de speler en kijken maar! :*)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Bij onze Duitse vrienden is een firmware te downloaden voor LT/MD81290. Het is dezelfde speler.

http://dv-rec.org/

http://dv-rec.org/download/firmware/player/index.shtml

Vervolgens even zoeken op 81290 of een stukje naar beneden scrollen.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Ik ben zeer tevreden over de dvd speler. Beeld is goed, speelt tot nu toe al m'n geteste dvd(r)(w)'s af met diverse soorten xvid erop.

Kwaliteit is bovenverwachting. Mijn Yamaha dvd speler van 3 jaar oud gaf absoluut niet de beeldkwaliteit van dit cheap-ass spelertje.

Enige minpunt is dat m'n portable schijf een vreemd geluidje geeft als de op de USB poort is aangesloten. Ik vertrouw het niet helemaal om eerlijk te zijn omdat dit geluid niet aanwezig is als deze is aangesloten op m'n pc.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

exyll schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:09:
Bij onze Duitse vrienden is een firmware te downloaden voor LT/MD81290. Het is dezelfde speler.

http://dv-rec.org/

http://dv-rec.org/download/firmware/player/index.shtml

Vervolgens even zoeken op 81290 of een stukje naar beneden scrollen.
die laatste firmware.. is die nou alleen duits of ook engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Speelt de nieuwe Medion DVD speler ook mp3 vanaf mp3-DVD? Of speelt deze alleen mp3 van mp3-cd?

Speelt deze ook subtitles af bij divx/xvid?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Laatst online: 26-05 23:25
kan deze speler ook HD bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

T.C schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:13:
Speelt de nieuwe Medion DVD speler ook mp3 vanaf mp3-DVD? Of speelt deze alleen mp3 van mp3-cd?

Speelt deze ook subtitles af bij divx/xvid?
Ik heb net nog een dvd ingelegd met mp3's .. gaat prima.
Subtitles werkt ook wel geloof ik. Nog niet getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

jozy schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:45:
eeuh dat heeft toch alleen met bitrate te maken en 1080 resolutie (in de breedte)? Ik heb er wel vertrouwen in dat dit geen probleem zal opleveren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

jozy schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:45:
Volgens mij niet hoor, HD bestanden hebben een andere decoder nodig dan voor std divx/xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
henkleerssen schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:02:
[...]

Ik heb net nog een dvd ingelegd met mp3's .. gaat prima.
Subtitles werkt ook wel geloof ik. Nog niet getest..
Hij speelt dan alleen niet in 5.1 af maar in 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Erkandude schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:13:
[...]

Volgens mij niet hoor, HD bestanden hebben een andere decoder nodig dan voor std divx/xvid.
eeuh HD gaat toch alleen over de resolutie eigenlijk: 1080 of 720 pixels in de hoogte met progressive scan (1080p of 720p met de 16:9 verhouding met 24,25, of 30 fps). Bitrate is navenant vrij hoog.. daar moet de decoder wat meer werk voor doen. Maar xvid/divx.. dat maakt niet uit, dat slikt die speler wel.. maar de vraag is wat die als top dus kan verdragen met de bitrate. Dat maakt eigenlijk of deze een compatible aan de HD standaard kan werken (Een van de eerste HD filmpjes die echter op internet verschenen zijn, zijn van Microsoft gekomen met WMV als bestandsformaat (maar ja who cares).. ik weet niet of deze speler daar zo goed mee overweg kan).
En dat een HDTV een andere aansluiting heeft, ja daar kan dus deze speler ook mee overweg. Dus eigenlijk.. volgens mij moet alles gewoon werken met een HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-04 21:54
De firmware voor de MD 81290 werkt niet op de LT 81290, althans dat zijn mijn bevindingen. Ten eerste omdat je het menu niet terug kan stellen naar fabrieksinstelling. Ten tweede leest hij de cd niet, geeft een error. Ik denk dat we moeten wachten. Verder vind ik het een top-spelertje en ben met YUV + progressieve scan uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. Tevens is er niets op de SPDIF uitgang aan te merken. Wellicht dat de speler wel problemen heeft met de scart uitgang, zoals een Duitse site beschreef - zijn er wat problemen met de kleurweergave via de scart uitgang. Zij spreken over analoge uitgang, dit is de YUV-uitgang natuurlijk ook. Hierbij heb ik geen enkele probleem kunnen ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door appies op 23-12-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

henkleerssen schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:40:
[...]

eeuh HD gaat toch alleen over de resolutie eigenlijk: 1080 of 720 pixels in de hoogte met progressive scan (1080p of 720p met de 16:9 verhouding met 24,25, of 30 fps). Bitrate is navenant vrij hoog.. daar moet de decoder wat meer werk voor doen. Maar xvid/divx.. dat maakt niet uit, dat slikt die speler wel.. maar de vraag is wat die als top dus kan verdragen met de bitrate. Dat maakt eigenlijk of deze een compatible aan de HD standaard kan werken (Een van de eerste HD filmpjes die echter op internet verschenen zijn, zijn van Microsoft gekomen met WMV als bestandsformaat (maar ja who cares).. ik weet niet of deze speler daar zo goed mee overweg kan).
En dat een HDTV een andere aansluiting heeft, ja daar kan dus deze speler ook mee overweg. Dus eigenlijk.. volgens mij moet alles gewoon werken met een HDTV.
Ik dacht eigenlijk eerst aan h264, vanwege mn eigen HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922

appies schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:50:
De firmware voor de MD 81290 werkt niet op de LT 81290, althans dat zijn mijn bevindingen. Ten eerste omdat je het menu niet terug kan stellen naar fabrieksinstelling. Ten tweede leest hij de cd niet, geeft een error. Ik denk dat we moeten wachten. Verder vind ik het een top-spelertje en ben met YUV + progressieve scan uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. Tevens is er niets op de SPDIF uitgang aan te merken. Wellicht dat de speler wel problemen heeft met de scart uitgang, zoals een Duitse site beschreef - zijn er wat problemen met de kleurweergave via de scart uitgang. Zij spreken over analoge uitgang, dit is de YUV-uitgang natuurlijk ook. Hierbij heb ik geen enkele probleem kunnen ontdekken.
appies,
Heb je eerst de New Age versie geintalleerd?
Eerst een cd gemaakt met de UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO en upgrade uitgevoerd en daarna nog een keer met de nieuwe firmware MEDION_MD81290.ISO?
Die eerste upgrade is nodig om de cd label en filename check goed te zetten voor de tweede update:
Nieuw:
CD LABEL:/ UGRADE FILE: MEDION /MD81290.BIN
Oud: CORETEK / MTT1389.BIN

Het zou kunnen dat de Lifetek weer een ander cd label en/of filename voor de upgrade nodig heeft, maar de Lifetec speler moet (volgens mij) technisch gezien precies hetzelfde zijn als de Medion. Deze firmware zou dus verder ook voor de LT 81290 in orde moeten zijn. Geen garanties uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ondersteunt een van die dingen ook rars met daarin DivX / XviD?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Anoniem: 201922 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:10:
[...]

appies,
Heb je eerst de New Age versie geintalleerd?
Eerst een cd gemaakt met de UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO en upgrade uitgevoerd en daarna nog een keer met de nieuwe firmware MEDION_MD81290.ISO?
Die eerste upgrade is nodig om de cd label en filename check goed te zetten voor de tweede update:
Nieuw:
CD LABEL:/ UGRADE FILE: MEDION /MD81290.BIN
Oud: CORETEK / MTT1389.BIN

Het zou kunnen dat de Lifetek weer een ander cd label en/of filename voor de upgrade nodig heeft, maar de Lifetec speler moet (volgens mij) technisch gezien precies hetzelfde zijn als de Medion. Deze firmware zou dus verder ook voor de LT 81290 in orde moeten zijn. Geen garanties uiteraard.
Ik zal eens uitzoeken en kijken of het dan werkt. Als hij stuk gaat, maakt iedereen die dit leest een euro over dan kan ik een nieuwe halen :o

Okay het is geen aanrader, mijn is nu stuk :'(

[ Voor 7% gewijzigd door appies op 23-12-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appies schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:30:
[...]

Ik zal eens uitzoeken en kijken of het dan werkt. Als hij stuk gaat, maakt iedereen die dit leest een euro over dan kan ik een nieuwe halen :o
Wat is er precies gebeurd?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 201922 op 23-12-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
De eerste update verliep goed, met die New Age Firmware für den 81290 HDMI ,
toen moest ik het app. restarten, kreeg ik wel een menu zonder characters. Ik kon dus niets :(

1) Update mit UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
2) Im Setup bei "Generelle Einstellungen" auf die Werkseinstellungen zurücksetzen
> ik kreeg dus geen characters alleen maar 'vage' kleuren in een soort menuvorm - maar ik kon niet op die manier iets doen.
3) Player in Standby schalten
> gedaan
4) Player vom Netz trennen oder mit dem Netzschalter ausschalten.
> gedaan
5) Player anschalten und mit MEDION_MD81290.ISO erneut updaten.
> gedaan, toen bleef de cd-lade openstaan. Standby gezet opnieuw gestart.. bleef in standby.
Nu blijft hij in standby :( Ook van het stroomnet afgehaald... dit heeft ook geen oplossing gebracht.
Kortom bij de eerste update ging het eigenlijk al mis, omdat je daarna geen menu meer krijgt.

Erg k&t dus :(

Denk dat ik hem nou maar niet retour ga doen, beetje eigen schuld en ze willen denk ik de NAW gegevens als je het terug brengt. Zou er nog iets mee gedaan kunnen worden? :?

[ Voor 8% gewijzigd door appies op 23-12-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appies schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:50:
De eerste update verliep goed, met die New Age Firmware für den 81290 HDMI ,
toen moest ik het app. restarten, kreeg ik wel een menu zonder characters. Ik kon dus niets :(

1) Update mit UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
2) Im Setup bei "Generelle Einstellungen" auf die Werkseinstellungen zurücksetzen
> ik kreeg dus geen characters alleen maar 'vage' kleuren in een soort menuvorm - maar ik kon niet op die manier iets doen.
3) Player in Standby schalten
> gedaan
4) Player vom Netz trennen oder mit dem Netzschalter ausschalten.
> gedaan
5) Player anschalten und mit MEDION_MD81290.ISO erneut updaten.
> gedaan, toen bleef de cd-lade openstaan. Standby gezet opnieuw gestart.. bleef in standby.
Nu blijft hij in standby :( Ook van het stroomnet afgehaald... dit heeft ook geen oplossing gebracht.
Kortom bij de eerste update ging het eigenlijk al mis, omdat je daarna geen menu meer krijgt.

Erg k&t dus :(

Denk dat ik hem nou maar niet retour ga doen, beetje eigen schuld en ze willen denk ik de NAW gegevens als je het terug brengt. Zou er nog iets mee gedaan kunnen worden? :?
Dat is idd k&t. Misschien niet lang genoeg gewacht tussen upgraden en uitzetten? Wel de cd eruit gehaald toen de cd lade open ging?
Gewoon nog een keer upgraden geprobeerd? Orginele firmware erin terug laden geprobeerd?

Als niets werkt, openschroeven en de volgende handleiding volgen: http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken wat ik kan. Maar ik ben bang dat ik een firmw. backup via een seriele kabel moet gaan uitvoeren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appies schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:05:
Bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken wat ik kan. Maar ik ben bang dat ik een firmw. backup via een seriele kabel moet gaan uitvoeren. :|
Het zou kunnen dat je gewoon pech hebt met het flash geheugen in je speler:
Zie de thread: http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=105222

Wellicht ligt het niet aan Medion vs Liftec, maar aan een mankement.

"Wenn der Flash-Baustein des Players ne Macke hat, was beim 81290 oft vorkommt, ist der Player defekt. Mit Tricks kannst du dann seriell ne FW flashen, beim 81290 fehlen dann aber z.B. jegliche Fonts."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980

Hoi,

Ik zag dat deepfreeze een USB-harddisk heeft aangesloten en dat het werkt.
Ik neem aan dat we het hebben over de Lifetc 81290?
Bij mij werkt de USB-stick wel maar mijn USB-harddisk niet. De speler zegt dat de schijf niet wordt onderstuend.
Zijn er anderen met ervaring hiermee?

greetz Grobro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Does anyone know if the Lifetec LT81290 is an exact copy of the Medion MD 81290?
In other words, can we use the firmwares posted in this forum also in these Lifetec versions sold in the Netherlands at the moment?
I noticed a first disturbing message in a Dutch forum of someone upgrading his Lifetec with this firmware but his player apparently died.
Nevertheless I have a strong feeling that the lifetec is an exact clone of the medion.

So, has anyone succesfully tried to flash his Lifetec LT81290 with NA firmware for the Medion MD 81290 at all?

waschbaerbauch75
Dec 24 2006, 05:18

so far i know - at least one person did it --> TGPARIS @DV-REC Forum

PS: This also happend to some users with Medion MD-81290 - it depends on the flashrom, some of these seem to be corrupt - in this case just return the player to your dealer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Op die lifetec heb ik een 5.1 speakerset aangesloten. Wanneer ik een DVD (met 5.1 audio) afspeel dan hoor ik het geluid netjes uit alle speakers komen. Wanneer ik een MP3 cd of dvd afspeel dan komt het geluid alleen uit de twee front speakers en de sub. Weet iemand hoe dit komt?

P.s. Ik heb downmix op uit staan in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appies,
Ik kon niet geloven dat het aan lifetec vs medion lag. Ik heb de lifetec zelf gekocht en met de medion firmware een upgrade uitgevoerd. Werkt perfect bij mij.
Die van jou heeft een corrupt flash geheugen gehad, en je had dezelfde problemen gekregen bij een upgrade met "lifetec"firmware. Je hebt gewoon echt vette pech gehad dus. Ik zou 'm proberen te ruilen bij de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Anoniem: 201922 schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:55:
[...]

Appies,
Ik kon niet geloven dat het aan lifetec vs medion lag. Ik heb de lifetec zelf gekocht en met de medion firmware een upgrade uitgevoerd. Werkt perfect bij mij.
Die van jou heeft een corrupt flash geheugen gehad, en je had dezelfde problemen gekregen bij een upgrade met "lifetec"firmware. Je hebt gewoon echt vette pech gehad dus. Ik zou 'm proberen te ruilen bij de aldi.
Bruintje bedankt voor de moeite die je hebt genomen tot zover. Ik was vandaag even shoppen in A'dam dus kon niet eerder reageren. Ik ga a.s. woensdag natuurlijk direct naar de Aldi toe en ga hem ruilen. Het is dan precies een week later... als het niet lukt heb ik idd pech, maar ik wist dat het kon gebeuren. Nogmaals bedankt voor je research

* mits ik het bonnetje nog kan vinden, ook al zo niet slim van mezelf 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door appies op 24-12-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:17:
Hoi,

Ik zag dat deepfreeze een USB-harddisk heeft aangesloten en dat het werkt.
Ik neem aan dat we het hebben over de Lifetc 81290?
Bij mij werkt de USB-stick wel maar mijn USB-harddisk niet. De speler zegt dat de schijf niet wordt onderstuend.
Zijn er anderen met ervaring hiermee?

greetz Grobro
Heb ondertussen, door wat verder op het forum te kijken O+ , het probleem opgelost: heb de disk omgezet van NTFS naar FAT32 en nu werktie perfect!
Overigens lijkt het alsof de speler de Card en USB interfaces niet correct ziet als de lade geopend is. Misschien verklaart dat waarom sommigen melden dat dit soms wel en soms niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192731

weet iemand al of de speler regiovrij is en of dat is aan te passen?
bedankt.
groetjes marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192731 schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:12:
weet iemand al of de speler regiovrij is en of dat is aan te passen?
bedankt.
groetjes marc
Ja is simpel en werkt goed:

power on
open tray
press clear
press 1.3.6.9 and 0
close tray
power off

to confirm:
power on
press setup
press 1.3.7.9.
you can see SW version, some info and region code

regiocode 0 is regiovrij.

Veel plezier d'r mee ;)

Grobro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96980

Voor 65 euro zou ik eerder een dikke Philips DVP5140 kopen.
kost namelijk hetzelfde, en ondersteund DivX Ultra, GMC, QPEL en heeft een 12bit video DAC.

http://www.kieskeurig.nl/...3EC19C1257131003813DA.htm

Heeft dan welliswaar geen cardreader of usb, maar dessodanks lijkt dat me een veel betere deal, is namelijk echt een kwaliteits speler die bovendien ALLES speelt en niet "Alles"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Anoniem: 96980 schreef op maandag 25 december 2006 @ 10:32:
...
Heeft dan welliswaar geen cardreader of usb, maar dessodanks lijkt dat me een veel betere deal, is namelijk echt een kwaliteits speler die bovendien ALLES speelt en niet "Alles"
Het gaat me voornamelijk om die USB aansluiting. Hierop kun je eenvoudig een USB-HDD aansluiten. Op deze manier hoef je de bestanden niet eerst om te zetten naar DVD ofzo. :)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192731

Anoniem: 201980 schreef op maandag 25 december 2006 @ 09:43:
[...]

Ja is simpel en werkt goed:

power on
open tray
press clear
press 1.3.6.9 and 0
close tray
power off

to confirm:
power on
press setup
press 1.3.7.9.
you can see SW version, some info and region code

regiocode 0 is regiovrij.

Veel plezier d'r mee ;)

Grobro :)
geweldig
dankjewl Grobro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil straks even de firmware er overheen gooien. Alleen ben niet helemaal zeker welke er allemaal op moeten.

- Eerst downloaden Version NA_v1.0
- Hierin staan 2 iso files
- Allereerst de UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
- Vervolgens de MEDION_MD81290.ISO

Vervolgens kun je de V3 versie nog downloaden,
- En kan MD81290_NAV1_WBB75_V3.iso gedraait worden.

En tussentijds dient steeds de speler terug naar de fabrieksinstellingen gezet te worden?

Graag beetje hulp..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103214 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:15:
Wil straks even de firmware er overheen gooien. Alleen ben niet helemaal zeker welke er allemaal op moeten.

- Eerst downloaden Version NA_v1.0
- Hierin staan 2 iso files
- Allereerst de UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
- Vervolgens de MEDION_MD81290.ISO

Vervolgens kun je de V3 versie nog downloaden,
- En kan MD81290_NAV1_WBB75_V3.iso gedraait worden.

En tussentijds dient steeds de speler terug naar de fabrieksinstellingen gezet te worden?

Graag beetje hulp..... :/
Inderdaad, zou iemand de update procedure ff duidelijk kunnen omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181529 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, zou iemand de update procedure ff duidelijk kunnen omschrijven?
Oke, hierbij een poging. Ik echter neem geen verantwoordelijkheid voor als het verkeerd gaat.
Allereerst download je de New Age V1 firmware: http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html

In de zip file bevinden zich twee iso bestanden. Die heb je allebei nodig.
Je brand beide iso bestanden op twee aparte cd's met bijvoorbeeld Nero. Als je niet weet hoe je iso bestanden moet branden, zoek dit dan eerst even op (elders op het internet, google). Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN).
Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker:
http://download.mtz.softp...rams/MTKReMaker.0.2.2.zip
Als dat programma geen foutmelding geeft bij het inlezen van de firmware cd's, is de cd in elk geval in orde.

Goed, je hebt nu twee cd's:
Een cd met de firmware gebaseerd op: UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
Een tweede cd met de firmware gebaseerd op: MEDION_MD81290.ISO

Zet nu je medion of lifetec 81290 aan.
Open de cd lade en plaats EERST de cd met de firmware UPGRADE_WITH_THIS_FIRST in de speler.
Sluit de lade met de afstandsbediening. De speler vraagt je om de update uit te voeren. Bevestig dit met de play/ok toets. Na een korte tijd opent de speler vanzelf de cd-lade. NEEM NU DE CD UIT de CD_LADE! Dit is belangrijk. Na een tot enkele minuten start de speler vanzelf weer op. NOOIT de speler uitzetten of de stroom eraf halen tijdens de update. Gewoon wachten totdat de speler weer opstart.
Na de eerste update heb je al een ander menu. Ga dan naar het preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok. Daarmee zet je alles op "fabrieks-instellingen". Deze optie is nieuw en was er in de orginele firmware niet.
Zet dan de speler op standby met de afstandsbediening. Zet daarna ook de speler echt uit met de aan/uit knop aan de achterkant van de speler. OOK DIT IS ERG BELANGRIJK.
Zet na een minuut of zo de speler weer aan (eerst aan/uit knop aan de achterkant dan met de afstandsbediening).
De de cd-lade weer openen en stop de tweede cd erin. De cd met de firmware MEDION_MD81290 dus.
lade sluiten, firmware upgrade bevestigen met play/ok. Weer opent de cd-lade zich. Weer de cd eruit halen. Weer wachten totdat de speler zichzelf opnieuw opstart. Daarna weer de fabrieksinstellingen optie kiezen en bevestigen (preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok).
Daarna weer stand-by met de afstandsbediening, uitzetten aan de achterkant en na een minuut weer aanzetten. Dat was het, je upgrade is klaar.
(Eventueel kun je op dezelfde manier nog een derde upgrade uitvoeren met een wasbaerbauch firmware, maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Die brengt voornamelijk een ander achtergrondje en de mogelijkheid het volume met de afstandsbediening te controleren. Vind ik zelf niet zo belangrijk.)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks.

Heb hem zojuist gedraaid, alle 3 eigenlijk zonder al te veel problemen. Maar goed, dat je even noemde dat het menu veranderd en je nu wel de keuze voor fabrieksinstellingen krijgt.....

Heb nu de V3 versie van wasbaerbauch erop staan.. Heel wat opties, daarover niks te klagen. Alleen (blijft) me opvallen dat de 4 knoppen rondom de play knop ( < > ^ en naar beneden) nog altijd niks doen. Had eigenlijk verwacht dat daarmee het volume controleerbaar zou worden, maar dat zijn de enter en return knop geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb dus na de update nogsteeds het probleem dat de cardreader en usb reader niet goed functioneert (waar meerdere mensen last van hebben). Ik neem dus aan dat het een hardware fout is, dan maar terug naar de winkel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:34:
[...]

Heb ondertussen, door wat verder op het forum te kijken O+ , het probleem opgelost: heb de disk omgezet van NTFS naar FAT32 en nu werktie perfect!
Overigens lijkt het alsof de speler de Card en USB interfaces niet correct ziet als de lade geopend is. Misschien verklaart dat waarom sommigen melden dat dit soms wel en soms niet werkt ;)
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze speler. Maar ik heb wel een probleempje met m'n USB harde schijf. Ik heb hier een Medion HDD2GO 250 Gb USB harde schijf (zelfde fabrikant dus notabene!), is standaard geleverd volledig op fat32 geformateerd. Maar deze wordt dus niet herkent. Iemand ervaring met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:29:
[...]

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze speler. Maar ik heb wel een probleempje met m'n USB harde schijf. Ik heb hier een Medion HDD2GO 250 Gb USB harde schijf (zelfde fabrikant dus notabene!), is standaard geleverd volledig op fat32 geformateerd. Maar deze wordt dus niet herkent. Iemand ervaring met deze combinatie?
Heeft deze HDD een externe voeding of moet hij worden gevoed uit de USB-poort?
Ik heb ergens gelezen (of hier op dit forum of op DV-rec (Duitde site)) dat de USB-poort van de 81290 onvoldoende power heeft om een HDD te voeden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:48:
[...]

Heeft deze HDD een externe voeding of moet hij worden gevoed uit de USB-poort?
Ik heb ergens gelezen (of hier op dit forum of op DV-rec (Duitde site)) dat de USB-poort van de 81290 onvoldoende power heeft om een HDD te voeden :'(
De drive heeft een externe voeding, dus daar ligt het niet aan. Misschien een kleine primaire partitie van <32 Gb aanmaken? Zal 't eens proberen, maar ik moet eerst de files back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:01:
[...]

De drive heeft een externe voeding, dus daar ligt het niet aan. Misschien een kleine primaire partitie van <32 Gb aanmaken? Zal 't een proberen, maar ik moet eerst de files back-uppen.
Volgens mij zietie alleen de actieve partitie, dus let daar ff op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:07:
[...]

Volgens mij zietie alleen de actieve partitie, dus let daar ff op
?? Wat bedoel je precies?
Hoe maak ik een active partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:11:
[...]

?? Wat bedoel je precies?
Hoe maak ik een active partitie?
Met Acronis Disk Director. :? Maar volgens mij is de primaire partitie ook goed. Het is idd wel de vraag of de speler wel zulke grote chijven herkent. Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Je zou es op cd-rec.de kunnen kijken. Veel info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:34:
[...]

Oke, hierbij een poging. Ik echter neem geen verantwoordelijkheid voor als het verkeerd gaat.
Allereerst download je de New Age V1 firmware: http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html

etc.etc.etc/
Zojuist de upgrade uitgevoerd volgens je beschrijving: WERKT!!!! :) :) :)

Was toch nog wel ff zweten maar kwam uiteindelijk goed.
klein toevoeginkje nog aan de beschrijving:
Na de eerste upgrade komt de speler niet met zijn oorspronkelijke opstartscherm terug maar met een handleiding in Duits en Engels over hoe verder te gaan met de volgende upgrade.
Is wel goed om te weten wat je verwacht dat niet direct.

Bedankt voor de duidelijke beschrijving
8)
Grobro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:06:
[...]

Zojuist de upgrade uitgevoerd volgens je beschrijving: WERKT!!!! :) :) :)

Was toch nog wel ff zweten maar kwam uiteindelijk goed.
klein toevoeginkje nog aan de beschrijving:
Na de eerste upgrade komt de speler niet met zijn oorspronkelijke opstartscherm terug maar met een handleiding in Duits en Engels over hoe verder te gaan met de volgende upgrade.
Is wel goed om te weten wat je verwacht dat niet direct.

Bedankt voor de duidelijke beschrijving
8)
Grobro
Graag gedaan. :)
Je tip over de actieve partitie was ook zeer waardevol. Ik heb m'n HDDrive2go van medion aan de praat gekregen. Eerst opnieuw geformateerd. Hielp niet. Onder windows, control-panel, administrative tools, disc management de schijfpartitie "actief" gemaakt en het werkt als een trein! :*)
Ik heb nu een actieve partitie van ~140 GB op fat32 geformateerd en een tweede (niet actieve) partitie van ~100Gb op ntfs geformateerd. Alles werkt prima. Het duurt ff voordat de speler de schijfinhoud laat zien, maar dan kun je muziek, foto's, dix etc zonder problemen afspelen. Zelfs vooruit/achteruit spoelen etc, geen enkel probleem vanaf de harde schijf. Ik ben zeer tevreden.

Nog een tipvoor geinteresseerden: Formateren op fat32 onder windows gaat niet voor schijven >32GB. Met een speciaal programmatje h2format (ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2format.zip) gaat het wel.

Voor een overzicht van usb harde schijven die waarschijnlijk (net als met de silvercrest) werken met de MD/LT 81290, zie:
http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=104157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201922 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:42:
[...]

Graag gedaan. :)
Je tip over de actieve partitie was ook zeer waardevol. Ik heb m'n HDDrive2go van medion aan de praat gekregen. Eerst opnieuw geformateerd. Hielp niet. Onder windows, control-panel, administrative tools, disc management de schijfpartitie "actief" gemaakt en het werkt als een trein! :*)
Ik heb nu een actieve partitie van ~140 GB op fat32 geformateerd en een tweede (niet actieve) partitie van ~100Gb op ntfs geformateerd. Alles werkt prima. Het duurt ff voordat de speler de schijfinhoud laat zien, maar dan kun je muziek, foto's, dix etc zonder problemen afspelen. Zelfs vooruit/achteruit spoelen etc, geen enkel probleem vanaf de harde schijf. Ik ben zeer tevreden.

Nog een tipvoor geinteresseerden: Formateren op fat32 onder windows gaat niet voor schijven >32GB. Met een speciaal programmatje h2format (ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/h2format.zip) gaat het wel.

Voor een overzicht van usb harde schijven die waarschijnlijk (net als met de silvercrest) werken met de MD/LT 81290, zie:
http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=104157
OK. Mooi dattie werkt! Bij het openen is de HDD idd wat traag, maar verder werkt alles perfect. Zeker met de FW-upgrade waarmee ook lange filenamen ondersteund worden.
Ben tot nu toe wel tevreden over de speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:09:
[...]

OK. Mooi dattie werkt! Bij het openen is de HDD idd wat traag, maar verder werkt alles perfect. Zeker met de FW-upgrade waarmee ook lange filenamen ondersteund worden.
Ben tot nu toe wel tevreden over de speler :)
Heb zojuist ontdekt dat de speler het ook niet leuk vind als er recycle-info en "System Volume Information" op de HDD staat. Dat betekent HDD niet met prullenbak verbinden ook niet met Systeemherstel. Nadeel van een mobiele disk is echter dat Windows dat toch iedere keer weer opnieuw doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 15:28
Hmmm moet ik nog iets speciaals doen om die s-video aan de praat te krijgen. Heb dat ding van de aldi. Via die Video Out krijg ik wel beeld maar wil toch graag die s-video gebruiken. Me tv staad goed want me xbox werkte prima via s-video. Anders issie stuk ben ik gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 09:11
Ook ik heb vorige week dit apparaat gekocht bij de Aldi. Gelukkig kan ie al mijn CD RW en DVD (RW)'s lezen.
OOk DIVX etc geen probleem. Echter geen enkele kaartje aan de praat kunnen krijgen.
(1GB Flash, 2 GB SD,). Allen geformateerd onder Windows Fat32.
Ik zal de tip van de Active partities nog ff proberen...

Ik heb wel mijn 200GB Maxtor externe HD aan de praat gekrgen.
Moest hiervoor wel de partitie verkleinnen naar 125 GB..
Nu alleen er nog voor zorgen dat de bestandsnamen goed gezien worden. Hij kan nl niet tegen diepe dir's en lange namen.. Waarschijnlijk een upgrade uitvoeren...

[ Voor 35% gewijzigd door Sterke-Jerke op 27-12-2006 22:48 ]

S.J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201980 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:06:
[...]

Heb zojuist ontdekt dat de speler het ook niet leuk vind als er recycle-info en "System Volume Information" op de HDD staat. Dat betekent HDD niet met prullenbak verbinden ook niet met Systeemherstel. Nadeel van een mobiele disk is echter dat Windows dat toch iedere keer weer opnieuw doet 8)7
Grobro,
Wat bedoel je precies?
Ik heb die folders ook op m'n USB harde schijf staan, maar heb er tot nu toe volgens mij geen last van ondervonden met de LT81290. Maar ik heb de schijf nog niet heel veel gebruikt met de speler. Wel vind ik die folders sowieso "lastige overbodige balast". Hoe voorkom je de verbinding met de prullenbak en systeemherstel? Kun je dit misschien op de een of andere manier permanent instellen in windows?
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 09:11
Anoniem: 103214 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:58:
Thanks.

Heb nu de V3 versie van wasbaerbauch erop staan.. Heel wat opties, daarover niks te klagen. Alleen (blijft) me opvallen dat de 4 knoppen rondom de play knop ( < > ^ en naar beneden) nog altijd niks doen. Had eigenlijk verwacht dat daarmee het volume controleerbaar zou worden, maar dat zijn de enter en return knop geworden.
Spreekt die V3 ook Nederlands?

S.J.

• appies
Bruintje, ik heb mijn speler kunnen ruilen met een bonnetje van een vriend... lucky bastard this time. Ik durf alleen geen upgrade meer te doen. :P

appies schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:05:
Bruintje, ik heb mijn speler kunnen ruilen met een bonnetje van een vriend... lucky bastard this time. Ik durf alleen geen upgrade meer te doen. :P
Mooi zo Appies. Daar ben ik blij om. :)
Wat betreft de upgrade kan ik je geen echt advies geven. Zoals je in dit forum kunt lezen zijn er inmiddels een aantal mensen met een Lifetec LT81290 waarbij het gewoon goed gegaan is met de firmware voor de Medion MD81290. De upgrade is ook wel echt de moeite waard. Ik waardeer de vele extra opties voor audio en video instellingen, de lange filename opties en vooral de mogelijkheid de ondertitels bij divx naar wens aan te passen (grotere of kleinere letters, hoogte, centeren, etc).
Ik heb ook een andere divx speler, een Yamada 6600, ook met een mtk chip. Die heb ik inmiddels al vele malen geupgraded met onofficiele firmware en die is er bij elke upgrade op vooruit gegaan.

Aan de andere kant kun je natuurlijk idd de pech hebben weer een slecht flashgeheugen te treffen. Feitelijk heb je dan wel (weer) met een kapotte speler te maken. Maar hoe het precies zit met de garantie na een flash met een onofficiele firmware is weer een tweede. In een Duits forum heb ik gelezen dat Aldi en Medion (en dus ook Lifetec, zelfde fabriek) over het algemeen best schappelijk zijn, maar ja...
Kortom, aan jou de keuze.
Mocht je het toch aandurven, hierboven staat inmiddels ergens een kleine handleiding voor de upgrade.

Anoniem: 202423

Hallo,

Ik kan met de lifetec via de usb aansluiting bijna al mijn divx besanden afspelen, maar als ik de HR HD 10.ac3 5.1 versies van lost , heroes of prison break wil afspelen geeft de speler alleen geluid door, en krijg ik het opstartscherm als beeld. Dit is via alle uitgangen.

Is hier een oplossing voor ?

Groet

Tom.

Anoniem: 202423 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:57:
Hallo,

Ik kan met de lifetec via de usb aansluiting bijna al mijn divx besanden afspelen, maar als ik de HR HD 10.ac3 5.1 versies van lost , heroes of prison break wil afspelen geeft de speler alleen geluid door, en krijg ik het opstartscherm als beeld. Dit is via alle uitgangen.

Is hier een oplossing voor ?

Groet

Tom.
Beste Tom,

Wat zijn dit voor een files? Wellicht zijn ze niet ondersteund door de speler en moet je ze hercoderen met bijv. AutoGK of virtualdubmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202423

Anoniem: 201922 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:39:
[...]

Beste Tom,

Wat zijn dit voor een files? Wellicht zijn ze niet ondersteund door de speler en moet je ze hercoderen met bijv. AutoGK of virtualdubmod
Het zijn avi files van rond de 700mB, kan ze op de computer gewoon afspelen, ze zijn beter van kwaliteit dan de 350mB versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Anoniem: 202423 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:57:
[...]

Het zijn avi files van rond de 700mB, kan ze op de computer gewoon afspelen, ze zijn beter van kwaliteit dan de 350mB versies.
Kijk eens naar de resolutie van de AVI files. Vermoedelijk is die te hoog. Dit ben ik bij mijn Targa DP5100x ook nog wel eens tegengekomen. Je krijgt dan geen beeld, maar wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202566

Deze dvd-speler staat ingesteld op regio 2 maar kan je eenvoudig regiovrij maken.
Je kan de regioinstelling controleren door, als de DVD speler aan staat, op de knop "Setup" te drukken op de afstandsbediening en als je in het setupscherm zit het getal 1379 in te toetsen.
Onderaan in je scherm zie je dan de regiocode.
Als je de code wil wijzigen, zorg dan dat er geen DVD in zit, zet de DVD speler aan, open de lade, druk op "Clear" op de afstandsbediening en toets 13690 (de 0 is voor de regio). Zet je DVD speler uit. Als je hem nu aan zet en in het setupscherm weer 1379 toets, dan zie je dat de regiocode op 0 staat.
Als je hem weer terug wil zetten op regio 2 (b.v. als je hem voor garantie terug moet sturen) dan volg je de procedure zoals hierboven omschreven maar type je 13692 (de 2 is voor de regio)

Mijn speler had direct na aanschaf al direct het euvel dat als hij in standby staat een aanhoudende, verschikkelijk hoge pieptoon laat horen. Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmo
  • Laatst online: 02-09-2024
Heb nu ook de lifetec-versie maar de eerste DIVX haperd steeds :| . Verbeterd dat met de upgrade?
Heeft er iemand een overzicht van de verbeteringen in de upgrade zodat ik goed de overweging kan maken of ik hem wel of niet wil uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 202423 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:57:
[...]

.avi is de container, dat zegt nog niets over de precieze gebruikte codec met bitrate en resolutie ed. Kijk eens met een tooltje zoals Gspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202566 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:07:
Deze dvd-speler staat ingesteld op regio 2 maar kan je eenvoudig regiovrij maken.
Je kan de regioinstelling controleren door, als de DVD speler aan staat, op de knop "Setup" te drukken op de afstandsbediening en als je in het setupscherm zit het getal 1379 in te toetsen.
Onderaan in je scherm zie je dan de regiocode.
Als je de code wil wijzigen, zorg dan dat er geen DVD in zit, zet de DVD speler aan, open de lade, druk op "Clear" op de afstandsbediening en toets 13690 (de 0 is voor de regio). Zet je DVD speler uit. Als je hem nu aan zet en in het setupscherm weer 1379 toets, dan zie je dat de regiocode op 0 staat.
Als je hem weer terug wil zetten op regio 2 (b.v. als je hem voor garantie terug moet sturen) dan volg je de procedure zoals hierboven omschreven maar type je 13692 (de 2 is voor de regio)

Mijn speler had direct na aanschaf al direct het euvel dat als hij in standby staat een aanhoudende, verschikkelijk hoge pieptoon laat horen. Iemand anders daar ook last van?
Die fluittoonj had ik met mijn vorige (oude ) Medion speler ook: betekent dat er in de voeding een trafo of een spoeltje niet helemaal jofel is. Als je nog op tijd ben en de bon nog hebt zou ik em gaan ruilen want dit gaat niet over. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimmo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:30:
Heb nu ook de lifetec-versie maar de eerste DIVX haperd steeds :| . Verbeterd dat met de upgrade?
Heeft er iemand een overzicht van de verbeteringen in de upgrade zodat ik goed de overweging kan maken of ik hem wel of niet wil uitvoeren?
Hier (http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html) kun je vinden wat er precies in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 27-05 15:28
Heb het de Lifetec speler ook sinds kort. Hiervoor heb ik nooit RGB gebruikt
nu heb ik dus deze speler via die scart RGB kabel aangesloten die erbij zat
en merk ik dat het beeld erg veel lichter word zo erg dat ik het contrast tot op
minimaal moet zetten anders gaat mijn tv rare kuren vertonen bijv dat de ondertitels
heel slecht leesbaar worden blooming heet dat dacht ik en dubbel lijken. Rechte lijnen die krom lopen.

Als ik dan in het menu bij video-uitgang Scart/CVBS dan word het donkerder net zoals
normaal als ik via de kabel tv kijk. Het lijkt een beetje als de RGB aanzet
op het OPQ wat in mijn iiyama monitor zit.
Ligt dit nou aan die dvd speler of aan me tv en klopt het dat het beeld zoveel meer contrast krijgt op RGB. Heb ook nog met een test dvd http://www.ovationmultimedia.com/avia.html en die gaf ook aan in RGB modus het contrast veel te hoog te staan.

TV: Panasonic TX-28HA1F
DVD: Lifetec LT-80796
Pagina: 1 2 3 4 Laatste