Oke, hierbij een poging. Ik echter neem geen verantwoordelijkheid voor als het verkeerd gaat.
Allereerst download je de New Age V1 firmware:
http://newage.mpeg4-playe...on/md81290/NAv1/NAv1.html
In de zip file bevinden zich twee iso bestanden. Die heb je allebei nodig.
Je brand beide iso bestanden op twee aparte cd's met bijvoorbeeld Nero. Als je niet weet hoe je iso bestanden moet branden, zoek dit dan eerst even op (elders op het internet, google). Veel mensen gebruiken een cd-rw. Ik neem dat risico echter nooit. Ik neem altijd een normale cd-r en brand altijd op de laagst mogelijke snelheid bij cd's voor firmware upgrades. Belangrijk is ook om met TAO (track at once) and finalize cd opties te branden (later toevoegen van bestanden UITZETTEN).
Als je zeker wilt zijn dat de cd's die je gebrand hebt in orde zijn kun je de firmware cd's controleren met MTKRemaker:
http://download.mtz.softp...rams/MTKReMaker.0.2.2.zip
Als dat programma geen foutmelding geeft bij het inlezen van de firmware cd's, is de cd in elk geval in orde.
Goed, je hebt nu twee cd's:
Een cd met de firmware gebaseerd op: UPGRADE_WITH_THIS_FIRST.ISO
Een tweede cd met de firmware gebaseerd op: MEDION_MD81290.ISO
Zet nu je medion of lifetec 81290 aan.
Open de cd lade en plaats EERST de cd met de firmware UPGRADE_WITH_THIS_FIRST in de speler.
Sluit de lade met de afstandsbediening. De speler vraagt je om de update uit te voeren. Bevestig dit met de play/ok toets. Na een korte tijd opent de speler vanzelf de cd-lade. NEEM NU DE CD UIT de CD_LADE! Dit is belangrijk. Na een tot enkele minuten start de speler vanzelf weer op. NOOIT de speler uitzetten of de stroom eraf halen tijdens de update. Gewoon wachten totdat de speler weer opstart.
Na de eerste update heb je al een ander menu. Ga dan naar het preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok. Daarmee zet je alles op "fabrieks-instellingen". Deze optie is nieuw en was er in de orginele firmware niet.
Zet dan de speler op standby met de afstandsbediening. Zet daarna ook de speler echt uit met de aan/uit knop aan de achterkant van de speler. OOK DIT IS ERG BELANGRIJK.
Zet na een minuut of zo de speler weer aan (eerst aan/uit knop aan de achterkant dan met de afstandsbediening).
De de cd-lade weer openen en stop de tweede cd erin. De cd met de firmware MEDION_MD81290 dus.
lade sluiten, firmware upgrade bevestigen met play/ok. Weer opent de cd-lade zich. Weer de cd eruit halen. Weer wachten totdat de speler zichzelf opnieuw opstart. Daarna weer de fabrieksinstellingen optie kiezen en bevestigen (preferences menu en selecteer Default en druk op play/ok).
Daarna weer stand-by met de afstandsbediening, uitzetten aan de achterkant en na een minuut weer aanzetten. Dat was het, je upgrade is klaar.
(Eventueel kun je op dezelfde manier nog een derde upgrade uitvoeren met een wasbaerbauch firmware, maar dat heb ik zelf (nog) niet gedaan. Die brengt voornamelijk een ander achtergrondje en de mogelijkheid het volume met de afstandsbediening te controleren. Vind ik zelf niet zo belangrijk.)
Succes.