ronaldlokers schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:00:
Ik probeer al een tijdje om op mijn laptop te internetten via mijn MDA compact.
Weet iemand hoe ik dit werkend ga krijgen via usb/infrarood/bluetooth? Ik krijg het niet werkend, met bluetooth ziet hij hem en zegt de bt tool dat het apparaat een modem heeft. Als ik wil inbellen krijgt hij geen reactie, wat ik ook doe (dus met en zonder de wireless modem aplicatie aan).
Wil je inbellen (per minuut betalen) of via gprs ?
via usb verbinding kun je het volgende doen (windows xp):
1) Download
hier de modem driver voor de MDA. en pak m uit (dailer hoef je niet te gebruiken)
2) Ga op je MDA naar start > programs > wireless Modem (zorg dat active sync uit staat, en usb niet verbonden)
3A) internet via gprs: Ga naar Tools > options, en zorg dat "preset GPRS connection" aan staat gevinkt en APN op de naam waarmee je normaal via je mda internet. en druk op OK
3B) internet via inbellen: Ga naar Tools > options, en zorg dat "preset GPRS connection" UIT staat gevinkt. APN is dan niet meer belangrijk. druk op ok.
4) Druk eerst op start (op de mda) , en daarna de usb kabel verbinden.
5) Windows xp zal nieuwe hardware vinden en driver installeren. kies voor handmatig installeren en selecteer het uitgepakte bestandje. modem wordt nu geinstalleerd. (bij melding van ongecertificeerde drivers, gewoon op doorgaan klikken)
6) Maak een nieuwe verbinding op de pc; start > configuratie scherm > netwerk > nieuwe verbinding
Kies verbinding met internet maken > handmatig verbinding maken en kies voor inbelverbinding
7) Selecteer hier de USB modem geef de verbinding een naam en vul voor GPRS verbinding bij telefoon nr in *99# en gebruikersnaam en ww laat je leeg
7B) voor inbellen vul je hier het inbelnummer in. Tip: neem een 036 (zonnet) nummer ipv een 06xx nummer (06xx worden gezien als data, en niet als belmintuten, wordt in de meeste gevallen als extra!! op de rekening gepresenteerd)
Zonnet : 036 - 7500300 (username: guest ww: guest)
8 ) voltooien, verbinden, even wachten... en internet op je laptop.
Is erg ideaal met pocket internet totaal trouwens !