Toon posts:

[XP] No Boot na Vervangen Moderboord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn Abit AN8 SLI nF4 vervangen door een Asus A8N SLI Primium nF4 (Vraag niet waarom) verder is er een XFX 7800 GTX ingebouwd en 6600 GT weggedaan.

Beide moederboorden hebben dezelfde chipset maar toch kan ik ineens niet meer in Windows komen. Ik zelf denk dat het aan SATA drivers ligt aangezien ik een SATA WD Raptor heb en er zijn nog geen sata drivers van mobo geïnstalleerd. Ik weet dat je dit tijdens Windows installatie kan doen (F6) maar ik wil Windows niet opnieuw installeren. In BIOS staat bootvolgorde goed ingesteld (ook HDD volgorde)

Dus mijn vraag, is het mogelijk om de sata drivers van moederboord te installeren zonder nieuwe Windows installatie of ligt het toch aan iets anders zoals drivers conflict ?

PS: Hoort dezetopic nou hier of in PMG ? :/

/Edit: De fout/melding is: "Fout tijdens laden van bestuurlingsststeem"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 23:08 ]

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
boot eens je win xp cd, ga dan naar recovery, en typ daar eens fixboot en fixmbr

Verwijderd

Topicstarter
scatman schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:29:
boot eens je win xp cd, ga dan naar recovery, en typ daar eens fixboot en fixmbr
Ik denk niet dat het helpt aangezien setup de raptor waarschijnelijk niet kan vinden maar voor recovery console kun je drivers laden dus misschien toch wel. Zal morgen eens proberen.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-03 13:07
Als je je oude MB nog heb:
Oude MB opstarten, driver installeren in Windows, nieuw MB weer inbouwen
(of denk nu te simpel :? )

Verwijderd

Topicstarter
JE snapt de probleem niet MarZ-E. Het gaat om moederboord SATA drivers die geladen moeten worden in OS. Wat heb ik aan oude mobo drivers..zaten al op trouwens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fixboot en fixmbr hebben niet geholpen.

Ben al 5 uur bezig met windows opnieuw installeren :(

Niet geheel zonder problemen dus....wordt waarschijnelijk gevolgd in een andere topic :|

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je schijf op een ide drive clonen, drivers installeren en terug op de sata schijf clonen
klaar!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
lamko schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:25:
Je schijf op een ide drive clonen, drivers installeren en terug op de sata schijf clonen
klaar!
Omslachtig manier die waarschijnelijk niet zou werken, had wel gebrobeert maar is nu al te laat voor...

Als nieuwe windows installatie niet helpt zou dat ook niet helpen denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:29 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Omslachtig :?
Ik start liever 2x ghost een half uurtje, dan dat ik een stuk of 30 programma's opnieuw moet instellen ;)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik had geweten dat ik 5 uur bezig moest zijn met windows installatie die ook nog eens niet lukt dan is het idd niet omslachtig.....

Als je iets eerder had gereageert dan had ik het zeker geprobeert ;)

Verwijderd

Setup starten en over de huidige windows heen installeren ? 45min werk en al je programma's werken nog.

[edit]
Werkt volgens mij alleen met een sp2 cd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor duidelijkheid:
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:19:
Fixboot en fixmbr hebben niet geholpen.

Ben al 5 uur bezig met windows opnieuw installeren :(

Niet geheel zonder problemen dus....wordt waarschijnelijk gevolgd in een andere topic :|
TS is dus niet meer van toepassing aangezien hdd al geformateerd is.

Gaat hier verder...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:19 ]

Pagina: 1