Toon posts:

[sata] kan geen hdd vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van mijn vorige probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1085321

heb ik mijn pc terug gebracht naar Norrod en die stopten een nieuwe mobo erin de zelfde maar nu zou ik hem thuis aandoen piept die en zegt hij:

No hard disk drive detected!

press F1 to resume

terwijl deze hdd altijd heeft gedaan op z'n mobo.

de sata kabel zit wel in de goede poort zoals norrod hem geleverd heeft aan mij

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 18:42 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
volgens mij moet hij naar de diskdokter...

Ga na of de HDD nog werkt... probeer ander kanaal en geef aub wat meer informatie over het systeem in dit topic!

En post ook nog eens wat je geprobeerd hebt

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
zegt ie dit altijd of alleen als je Windows gaat installen of wanneer anders?
als dit dus namelijk tijdens het installen van Windows is, moet je met de mobo cd een diskette maken met daarop SATA drivers aangezien er nog geen SATA schijven was met de introductie van Windows XP. als je die diskette hebt, op f6 drukken tijdens het laden van bestanden instructies on-screen volgen zou moeten lukken denk ik :) anders ff laten weten en meer info zou wel handiger zijn :)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

ga terug naar Norrod, kennelijk hebben ze niet goed getest of het wel werkte

mochten ze dat wel gedaan hebben (ga er vanuit dat ze dat ook zullen zeggen, of het nou waar is of niet) dan mogen ze het nakijken.... :D

edit: als windows zegt NO HARDDISK DETECTED dan vind ik het knap dat ie opstart ;) (aangenomen dat de SATA disk de enige in het systeem is)

[ Voor 26% gewijzigd door WPN op 16-11-2005 18:56 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
nee dat probleem weet ik dat heb ik al gehad het is gewoon een hdd met al mijn data er nog op deed het voordat mijn mobo kapot ging nu is hij verwisseld met een nieuwe mobo wel het zelfde en nu doet die het niet , ben bang dat hij samen met mijn mobo kapot is gegaan

hij zegt het bij de post screen als je op del moet drukken als je de bios in wilt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 18:56 ]

• WPN
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

kan je die disk in een andere pc proberen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
als ik onboard promise controller aanzet dan moet ik op een gegeven moment op ctrl f drukken dan vind hij wel die hdd maar dat is voor ide en als ik die dan aanzet dan komt die bij de bootscreen kan ik kiezen welke windows heb namelijk ook 64 bit erop staan dan kies ik voor xp prof en dan reboot hij weer.

dus hij ziet hem wel

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Kan je jouw complete systeem specs even geven?

Zorg dat je in BIOS gaat en de harde schijf zelf gaat detecteren, staat aan de rechterkant, zoiets als: "hdd auto detection"

Ziet de Bios het daar wel, moet je op Y drukken om je schijf toe te voegen.
Kijk ook bij standard cmos setup of je de S-ata en IDE allemaal op Auto staan.

Verwijderd

Topicstarter
alles staat op auto detect mijn specs staat ook in mijn signature

Verwijderd

Topicstarter
zet er maar een slotje op want hij is al gemaakt.

ik had wat instellingen veranderd in de bios maar had me sata kabel in de sata raid gestopt en vergeten om hem er weer uit te halen dus stopte ik hem weer in de sata poort en nu doet hij het weer.

vriendelijk bedankt iedereen.

• Pietjuh
  • Laatst online: 01-03 13:36
Ja ik kon het niet laten...

Wat heb jij een aparte processor, een van 46 bit? :P
(zie sig)
Pagina: 1